Με λαμπρότητα και την παρουσία πλήθους πιστών, στην βροχερή Λαμία και τον ιστορικό λόφο του Αγίου Λουκά, τελέσθηκε απόψε ο Πολυαρχιερατικός Εσπερινός της ετησίου μνήμης του Πολιούχου και Ελευθερωτού της Λαμίας, Αγίου Ευαγγελιστού Λουκά του ιατρού.
Την πρόσκληση του οικείου Ποιμενάρχου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, απεδέχθησαν με πολλή χαρά και αδελφική αγάπη για να συνεορτάσουν με τον ευσεβή λαό της Λαμίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αρδαμερίου και Αγίου Όρους κ. Θεόκλητος, ο οποίος κήρυξε απόψε τον Θείο Λόγο, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Αλέξιος, ο οποίος και χοροστάτησε στην Ακολουθία του Εσπερινού, και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους κ. Παύλος, τους οποίους υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών στο πολυδύναμο Πνευματικό και Διοικητικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως.
Στην Ιερά Ακολουθία, η οποία μεταδόθηκε απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου έψαλλαν χοροί Ιεροψαλτών, Κλιμάκιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος υπό τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη κ. Φώτιο Γιαννακάκη εκ δεξιών, του Προέδρου της ΟΜΣΙΕ, Πρωτοψάλτη, Καθηγητή του Μουσικού Σχολείου Ιλίου και Ερευνητή Βυζαντινής Μουσικολογίας, Καθηγητή Ψαλτικής Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και Καθηγητή του Ωδείου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Χαραλάμπη Συμεωνίδη εξ αριστερών, τους οποίους πλαισίωσαν: ο κ. Κωνσταντίνος Πολίτης, πρ. Πρόεδρος της ΟΜΣΙΕ, Πρωτοψάλτης και Καθηγητής, ο κ. Δημοσθένης Φιστούρης, Δρ. Μουσικολογίας και Καθηγητής Ψαλτικής, ο Πρωτοψάλτης κ. Γρηγόρης Καπούρης, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Ιλίου, ο Πρωτοψάλτης κ. Μιχαήλ Μαμαής, Καθηγητής Ψαλτικής του Ωδείου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ο κ. Ελευθέριος Γκεζερλής, Λαμπαδάριος του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων Αμαρουσίου, ο Πρόεδροςς της Ομοσπονδίας Ιεροψαλτών Ν. Φθιώτιδος «Νικόλαος Δοχειαρίτης» κ. Γεώργιος Παλιούρας και ο Διευθυντής του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος «Γερμανός ο Μελωδός» Δρ. κ. Ανδρέας Ιωακείμ, καθώς και καθηγητές και μαθητές του Ωδείου.
Ο οικείος Ποιμενάρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών προσφώνησε τους Αγίους Αρχιερείς και τους καλωσόρισε στην πόλη της Λαμίας.
Τον Θείο Λόγο κήρυξε με θεολογική δεινότητα και ιδιαίτερα διδακτικά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αρδαμερίου και Αγίου Όρους κ. Θεόκλητος, ο οποίος αρχικά εκ μέρους και των Άγιων Αρχιερέων ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο κ. Συμεών για την πρόσκληση και ακολούθως αναφέρθηκε στον τιμώμενο Άγιο Ευαγγελιστή Λουκά τονίζοντας μεταξύ των άλλων:
«Απόψε μόλις μπήκα και προσκύνησα το χέρι του Αγίου Ενδόξου Αποστόλου τον άκουσα να μου φωνάζει στο αυτί ένα κομμάτι του πάτρωνός του, μια φράση από τον πάτρωνά του τον Παύλο από την Α’ προς Κορινθίους Επιστολή: «Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον ὃ εὐηγγελισάμην ὑμῖν, ὃ καὶ παρελάβετε, ἐν ᾧ καὶ ἑστήκατε, δι᾿ οὗ καὶ σῴζεσθε». Να το αποδώσουμε: Έχω διάθεση αυτή τη στιγμή να σας κάνω γνωστό, να σας ερμηνεύσω, να σας κάνω γνωστό αδελφοί μου το Ευαγγέλιο, το οποίο εγώ ευαγγελίστηκα σε εσάς, το οποίο παραλάβατε, και στο οποίο πάνω είστε σταθεροί και επιπλέον δια του οποίου και σώζεστε.
Τρία ρήματα.
Το ένα : Το Ευαγγέλιο έχει έναν και μοναδικό λόγο: να κηρύξει Ιησούν Χριστόν, να καλέσει τον κόσμο στην Εκκλησία και η Εκκλησία να προσδώσει τη σωτηρία. Δεν σώζεται η Εκκλησία από τους παπάδες και τους Δεσποτάδες και τους Πατριαρχάδες και τον κόσμο. Η Εκκλησία σώζει και τον Πατριάρχη και τον Δεσπότη και τον παπά και τον διάκο και τον μοναχό και τον λαϊκό άνδρα και γυναίκα, τους πάντες. Αλλά για να μπορέσει η Εκκλησία να επιτύχει κάτι τέτοιο χρειάζεται να ανέβεις, να τα βλέπω εδώ πέρα, ένα, δύο, τρία σκαλιά, πρέπει να ανέβεις μια κλίματα και οι βαθμίδες τις οποίες πρέπει να ανέβεις είναι: πρώτον: το ευαγγέλιο που παραλάβατε, δεύτερον: επάνω στο οποίο εστήκατε και το τρίτο: δια του οποίου σώζεστε. Ένα ένα. Που παρελάβατε, παραλάβατε υπογραμμίστε το ρήμα.
Παραλαμβάνω σημαίνει ακούω, διδάσκομαι αλλά στη γλώσσα του Αποστόλου Παύλου και στο σημείο που βρίσκεται δεν σημαίνει μόνο το άκουσα, γνώρισα, διάβασα το Ευαγγέλιο το κατά Λουκάν ας το πούμε τώρα σύμφωνα με εκείνα που γνώρισε ο Λουκάς αλλά σημαίνει ότι αποδέχομαι ανεπιφύλακτα το περιεχόμενο του ευαγγελίου Ματθαίος Μάρκος Λουκάς Ιωάννης κατά Ματθαίον κατά Μάρκον κατά Λουκάν και κατά Ιωάννην. Άρα παραλαμβάνω το Ευαγγέλιο σημαίνει αποδέχομαι εξ ολοκλήρου το Ευαγγέλιο.
Δεύτερο για να μη σας ταλαιπωρώ. Εστήκατε…. ίσταμαι. Πάμε στην Αθήνα και βλέπουμε τον Παρθενώνα που στέκεται μέχρι σήμερα, γιατί στέκεται, γιατί έχει βάσεις ισχυρές γιατί αυτός ο υπέρλαμπρος Ναός εδώ με τους τόσους κίονες, ωραίοι τρούλοι και λοιπά στέκεται όμορφα, γιατί έχει βάσεις. Ε αγαπητοί μου αδελφοί ενώ και εστήκατε στο ευαγγέλιο το δικό μου λέει ο Παύλος, τι θα πει εστήκατε, θα πει αμετάκλητη εμμονή και σταθερή προσήλωση και θεμελίωση στις αλήθειες του ευαγγελίου. «Θεμέλιον γὰρ ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰησοῦς Χριστός». Δεν μπορείς να βάλεις κανένα άλλο θεμέλιο στον κόσμο εκτός από εκείνο που τέθηκε από την Παναγία Τριάδα και αυτό λέγεται Χριστός. Χρειάστηκε θεμελίωση επάνω στο ευαγγέλιο. Το εθελοευαγγέλιο μερικοί από μας το μετατρέπουμε σε κάτι άλλο τον τελευταίο καιρό, ερωτοτροπούμε πάρα πολύ με το κοσμικό φρόνημα, ερωτοτροπούμε με το κοσμικό φρόνημα, η εκκοσμίκευση μέσα στην Εκκλησία πάει κι έρχεται. Θα πρέπει να στερεωνόμαστε επάνω στο Ευαγγέλιο, ειδάλλως το Ευαγγέλιο γίνεται άχριστο και άχρηστο, άχριστο χωρίς Χριστό και άχρηστο, δεν προσφέρει τίποτα, ψαλιδισμένο ευαγγέλιο είναι για τα σκουπίδια δεν είναι για τις ψυχές ούτε το βιώνεις στέκεσαι πάνω στο ευαγγέλιο.
Και το τελευταίο: Το Ευαγγέλιο που έχουμε στο σπίτι μας και το κρατάει ο παπάς στο χέρι και ο διάκος και ο δεσπότης, υπάρχει μέσα στην εκκλησία για ένα και μοναδικό λόγο: για να μετέχουμε στην αγιοτριαδική ζωή και στη σωτηρία την οποία γεννά δια του Ευαγγελίου και δια των ιερών μυστηρίων η Εκκλησία». Ολοκληρώνοντας τον λόγο του ο κ. Θεόκλητος αναφέρθηκε στο πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου κ. Συμεών τονίζοντας χαρακτηριστικά:
«Έχει τρία χαρακτηριστικά ο κ. Συμεών, που μου κάνουν εντύπωση.
Το πρώτο. Δεν μπορείς να το παρακολουθήσεις που βρίσκεται μια μέρα, γιατί δεν στέκει ήσυχος πουθενά, μια μέρα εδώ, μια μέρα εκεί, μια μέρα παραπέρα, δεν μπορείς να τον βρεις πουθενά, τον χάνεις και μάλιστα αν κοιτάξεις πολλές φορές τα ιστολόγια των Αθηνών ή τα δικά του καταλαβαίνεις ότι ο άνθρωπος έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία στο γεγονός ότι καταλαβαίνει ότι φοράει πετραχήλι και έναντι του Θεού δίνει λογαριασμό κάθε μέρα. Το γραμμάτιο του Συμεών είναι πάντοτε παρών.
Το δεύτερο που ήθελα να πω για τον Συμεών τον Δεσπότη σας είναι ότι πώς τα καταφέρνει κι έχει φτιάξει έναν αρραβώνα, έναν γάμο ανάμεσα στην παράδοση και στο μοντέρνο.
Και το τελευταίο το οποίο έχει ο Δεσπότη σας είναι ότι είναι ένας φέρελπις της Εκκλησίας, νέος ουσιαστικά Μητροπολίτης και Επίσκοπος, και όταν το δέντρο έχει καρπούς και είναι εδώδιμοι, τρώγονται, προσφέρουν μυρωδιά ωραία και εμφάνιση αυτό πολλές φορές αποτελεί εγγύηση για την Εκκλησία».
Στην Ακολουθία του Εσπερινού παραβρέθηκαν οι τοπικές αυτοδιοικητικές, στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές με επικεφαλής τον Δήμαρχο Λαμιέων κ. Πανουργιά Παπαϊωάννου.
ΓΙΑ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ