• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 10 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος

9 Ιουνίου 2017
in Στρατιωτικοί Ιερείς
Οι Στρατιωτικοί Ιερείς μέσα από τις «ΟΔΗΓΙΑΙ» του 1837 της Εκκλησίας της Ελλάδος
Share on FacebookShare on Twitter

Ανχη(ΣΙ) Αλεξίου Ιστρατόγλου

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Το κείμενο του 1837, της Ιεράς Συνόδου του Βασιλείου της Ελλάδος, με αποδέκτες τους Πρεσβυτέρους που υπηρετούν στο Βασιλικό Στρατό, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά τη μελέτη του, τόσο από τους ενδιαφερομένους, που έπρεπε να τηρήσουν όλα όσα αναγράφονται μέσα σε αυτό, όσο και από τον οποιοδήποτε  μελετητή, που επιθυμεί  να γνωρίσει  βήμα προς βήμα, την πορεία των Στρατιωτικών Ιερέων, μέσα στο διάβα των αιώνων, καθώς και την πολύτιμη και ανεκτίμητη συνεισφορά τους στο στράτευμα και κατ’ επέκταση στο έθνος μας.

Ο ΚΛΗΡΟΣ ΜΑΧΟΜΕΝΟΣΣτην Γ΄ ενότητα του εν λόγω κειμένου, γίνεται λόγος ότι «οι Επίσκοποι έχουν την εφορείαν και επί των τοιούτων πρεσβυτέρων». Το αναφέρουν αυτό για να αιτιολογήσουν  τη στάση του Επισκόπου έναντι Ιερέων που ζουν «ατάκτως και ασέμνως ή μη πράττοντα και πολιτευόμενον κατά τα καθήκοντά του». Τα ανωτέρω, δεν αναφέρονται εξαιτίας κάποιων περιστατικών ή κάποιας προβληματικής ζωής κληρικών που δημιούργησαν προβλήματα  και  προκάλεσαν σκανδαλισμό στις συνειδήσεις των πιστών πριν την έκδοση αυτής της οδηγίας. Καταγράφονται τα παραπάνω προκειμένου να αποτρέψουν προβληματικές καταστάσεις στο μέλλον, με απρόβλεπτες συνέπειες και προεκτάσεις στη ζωή τόσο του κληρικού, όσο και των πιστών.

Ο Επίσκοπος καλείται με πατρική αγάπη και συμπάθεια, να παιδαγωγήσει τον αμαρτάνοντα κληρικό, προκειμένου να επανορθώσει και  μέσα από την ειλικρινή του  μετάνοια να συνεχίσει το έργο και την ποιμαντική του διακονία. Καλεί τον Επίσκοπο να επιμένει στο να συμβουλεύει  τον  αμαρτάνοντα κληρικό και εάν σε οποιαδήποτε συμβουλή και παραίνεση δεν υπάρχει διόρθωση τον καλεί «να επιπλήτουν παρρησιαστικώτερον».  Εάν παρά ταύτα  δεν συνετιστεί και επιμένει στον ανάρμοστο τρόπο ζωής, τότε να καταγγέλλεται στην Σύνοδο προκειμένου να επιληφθεί εκείνη ως το ανώτατο σώμα της Εκκλησίας.

Στην Δ΄ ενότητα, αναφέρει ότι εάν συμβεί κάποια αδικία στον Στρατιωτικό Ιερέα από κάποιον άλλο Ιερέα ή ακόμα και από τον Επίσκοπο, αυτό να αναφέρεται στη Σύνοδο, προκειμένου να απονέμεται δικαιοσύνη και ο κληρικός απερίσπαστος από το οποιοδήποτε πρόβλημα και την οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση να συνεχίζει το έργο του.

Στην Ε΄ ενότητα, απαγορεύει στους Στρατιωτικούς Ιερείς να τελούν γάμους στρατιωτικών και βαπτίσεις, παρά μόνο σε κατεπείγουσες ανάγκες και όσες φορές το στράτευμα βρίσκεται μακριά από κάποια πόλη ή χωριό. Στην ΣΤ΄ ενότητα, η Ιερά Σύνοδος ασχολείται με το χώρο που θα τελούνται οι Ιερές Ακολουθίες, με σκοπό να εμπνέουν και να χαρίζουν την κατάνυξη  στον πιστό του στρατεύματος που συμμετέχει στη  λατρευτική ζωή της Εκκλησίας μας. Οι Στρατιωτικοί Ιερείς είπαμε σε προηγούμενη αναφορά μας και σε σχέση με αυτά που αναφέρονται στο παρόν κείμενο, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους λοιπούς Ορθοδόξους κληρικούς. Επομένως και ο χώρος τελέσεως των ιερών ακολουθιών, δεν πρέπει να διαφέρει σε τίποτα από τους υπολοίπους  λατρευτικούς χώρους, με μία διαφορά ότι είναι  προσαρμοσμένοι στις ανάγκες του στρατεύματος  με τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες που έχει.

 Οι Στρατιωτικοί Ιερείς λειτουργούν στην ύπαιθρο, αφού δεν έχουν μόνιμο χώρο παραμονής, ακολουθώντας τα στρατεύματα, στους χώρους που καλούνται να δραστηριοποιηθούν. Ναοί δεν υπάρχουν στους χώρους που στρατοπεδεύουν ή και αν υπάρχουν βρίσκονται στις πόλεις και στα χωριά, μακριά από αυτούς και δύσκολο να πάνε οι ίδιοι εκεί, προκειμένου να εκτελέσουν τα πνευματικά τους καθήκοντα. Έτσι καλείται κάθε τάγμα που έχει εφημέριο, να έχει μια σκηνή «εν είδει κινητής Εκκλησίας, ευπρεπεισμένη καθ’ όλα, ως και αι λοιπαί Εκκλησίαι», με  κινητή αγία τράπεζα, στην οποία υπάρχει καθιερωμένο αντιμήνσιο το οποίο παραλαμβάνει από την Σύνοδο, προκειμένου να τελεί τη Θεία Λειτουργία. Εάν δεν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις απαγορεύεται η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και αν κάποιος κληρικός το κάνει αυτό, του επιβάλλεται η ποινή της καθαιρέσεως. 

Στην Ζ΄ ενότητα,  η Σύνοδος επιτρέπει σε Στρατιωτικό Ιερέα  να λειτουργήσει  σε Ναό της πόλεως ή χωριού, για τους στρατιωτικούς και μόνο, αφού πρώτα έχει εξασφαλίσει την άδεια  του Επισκόπου ή του αντικαταστάτη αυτού. Χωρίς την ανωτέρω άδεια, δεν επιτρέπεται η τέλεση της οποιασδήποτε ιεροπραξίας. Τονίζεται δε ότι κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την αίτηση αυτών και να μην επιτρέψει την Ιερά Ακολουθία.  Ακόμα σε αυτήν την ενότητα η Σύνοδος θέλει να κρατήσει ισορροπίες, προστατεύοντας και εξασφαλίζοντας τόσο το έργο του Στρατιωτικού Ιερέως, όσο και διαφυλάσσοντας τα δικαιώματα του Ιερέως της περιοχής, του Ιερέα της ενορίας, προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα τόσο στις μεταξύ των σχέσεις, όσο και στις ψυχές του πληρώματος της Εκκλησίας.

Τονίζεται στον Στρατιωτικό Ιερέα ότι η παρουσία του δεν πρέπει να φέρει κάποια ζημιά και εννοεί οικονομική στα εισοδήματα του εφημερίου της ενορίας, με την παρουσία και την δράση του στην περιοχή εκείνη. Όπου υπάρχει μία Εκκλησία στο κείμενο λέει να προτιμάται ο στρατιωτικός εφημέριος στη λειτουργία εκείνης της ημέρας ή να συλλειτουργούν και οι δύο. Είναι λίγο λεπτές αυτές οι ισορροπίες που πρέπει να τηρηθούν, διότι στην ύπαιθρο, ο κλήρος την εποχή εκείνη, αφ’ ενός ήταν ελάχιστος για να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπήρχαν, αλλά και στην πλειοψηφία του ήταν ολιγογράμματος και δεν μπορούσε να ξεδιψάσει την πνευματική δίψα του λαού που τόσα χρόνια είχε στερηθεί την πίστη του, αλλά την είχε διαφυλάξει μέσα από τη θυσία των Νεομαρτύρων. Η παρουσία ενός κληρικού και δη στρατιωτικού, που το μορφωτικό του επίπεδο ήταν ασυγκρίτως ανώτερο οποιουδήποτε άλλου της εποχής εκείνης, ήταν πολύ φυσικό να δημιουργήσει αν όχι από την αρχή, αλλά στη συνέχεια προβλήματα και αντιπάθειες, τις οποίες ο κόσμος θα έβλεπε, θα καταλάβαινε και κάποιες φορές άθελά του, μπορεί να έμπαινε στη διαδικασία συγκρίσεων, κατακρίσεων  και άλλων παρόμοιων ενεργειών, που μόνο κακό φέρουν μέσα στην Εκκλησία.  Γι’ αυτό εξ’ αρχής η Εκκλησία καθορίζει το έργο των Στρατιωτικών Ιερέων και των Ιερέων των ενοριών, προκειμένου ο κάθε ένας στο χώρο της ποιμαντικής του ευθύνης, με την διάκριση που πρέπει να έχει, να επιτελεί έργο Θεού προς δόξα Αυτού.

Στην Η΄ και Θ΄ ενότητα, αναφέρεται ότι οι Στρατιωτικοί Ιερείς έχουν «την άδειαν και εξουσίαν να εξομολογώσι τους ορθοδόξους στρατιωτικούς και να μεταδίδωσιν εις αυτούς των αχράντων μυστηρίων…. και να θάπτωσι τους αποθνήσκοντας κατά την τάξιν της Εκκλησίας.». Καλούνται οι πρεσβύτεροι του στρατού, να έχουν πάντοτε μαζί τους ένα αργυρό κιβώτιο, το οποίο θα το φυλάσσουν με πολλή προσοχή και ευλάβεια,  όπου μέσα εκεί θα έχουν  τον Άγιο Άρτο, «βεβαμμένον εις το αίμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού», προκειμένου να κοινωνούν τους Ορθοδόξους στρατιωτικούς, έχοντας επίσης και μία αργυρά λαβίδα. Η μέριμνα της Εκκλησίας είναι ανύστακτη, προκειμένου κανείς να μην στερηθεί του εφοδίου της ζωής, οποιαδήποτε  στιγμή το  χρειαστεί, ιδιαίτερα εκείνες τις δύσκολες ώρες και στιγμές που περνούσε ο στρατός μας, σε χώρους που καλείτο  να τους υπερασπιστεί και να τους διαφυλάξει, δίνοντας ακόμα και το αίμα τους έναν χρειαζόταν, έχοντας όμως προηγουμένως πάρει μέσα τους «Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και ζωήν την αιώνιον». Επίσης ο Στρατιωτικός Ιερέας πρέπει να έχει μαζί του και μέγα Αγιασμό, για να τον μεταχειρίζεται ανάλογα τις περιστάσεις ως πνευματικός που είναι.

Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝΟ Στρατιωτικός Ιερέας επομένως καταλαβαίνουμε ότι εργάζεται για το ποίμνιο του που είναι οι στρατιωτικοί και η  επίσημη Εκκλησία του το  τονίζει πολλές φορές αυτό, προκειμένου να αφοσιωθεί και να αφιερωθεί σε αυτούς τους ανθρώπους, που θέλουν ποιμένα, που θέλουν καθοδηγητή, που θα τους οδηγήσει στη σωτηρία. Οι ήρωες και οι αγωνιστές του παρελθόντος, πέτυχαν τις νίκες εκείνες που έμειναν στην ιστορία γιατί είχαν πίστη στο Θεό. Είχαν δίπλα τους αγωνιστές και ήρωες παπάδες, που τίμησαν το αιματοβαμμένο ράσο τους και κρατούσαν ψηλά το Σταυρό του Χριστού, ως σημαία του αγώνα και έτσι πέτυχαν την Ανάσταση του Έθνους.

 Έτσι και οι απόγονοι εκείνων των ηρώων, οι στρατιωτικοί του πρώτου ελευθέρου Ελληνικού Έθνους, που έπρεπε να συνεχίσουν τις μάχες και να ελευθερώσουν και τα υπόλοιπα τμήματα της μαρτυρικής Ελλάδας από τον Τούρκο κατακτητή, ζητούσαν έναν Ιερέα πρότυπο, σεμνό, αφοσιωμένο, ιεροπρεπή  και με φρόνημα αποστολικό ή  καλύτερα Νεομαρτυρικό, που θα κήρυττε και θα εργαζόταν  για την ελευθερία και η οποία θα επιτυγχάνονταν όπως και επιτεύχθηκε  σε συνδυασμό με την οργάνωση και την ενότητα. Ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν μαζί τους,  δείχνοντας ότι η Εκκλησία δεν είναι μόνο στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα. Συμπορεύεται, προσεύχεται, αγωνιά, κλαίει, ελπίζει και πιστεύει, ότι ο Κύριος μας δεν θα αφήσει το γένος των Ελλήνων που κράτησε αναμμένη τη λαμπάδα της παραδόσεως, της πίστεως και της ιστορίας.

Μέσα στις σκηνές που λειτουργούσαν, στην ύπαιθρο, στις πεδιάδες και στα βουνά, μέσα σε εκείνη την απλότητα, αποκαλυπτόταν η  μεγαλειότητα του Θεού. Μέσα σε εκείνη τη σκηνή η γη γινόταν ένα με τον ουρανό. Οι στρατιώτες επί της γης με τους στρατιώτες του ουρανίου Βασιλέως. Ο Ιερέας του στρατεύματος με τους Ιερείς του επουρανίου θυσιαστηρίου. Μέσα στην ησυχία ή στην φασαρία. Στην ειρήνη ή στον πόλεμο, ο χώρος εκείνος, ήταν το σημείο της ενότητάς τους με τον Θεό και ο χώρος της επικοινωνίας με Αυτόν « που πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν». Η απουσία ενδεχομένως εικόνων, τους έκανε να βλέπουν την ζωντανή εικόνα του Θεού, μέσα από την παρουσία Του στη ζωή και στην καθημερινότητά τους.

Η σκηνή εκείνη που χρησιμοποιείτο σαν Ναός, γέμιζε τις ψυχές των ανθρώπων εκείνων που είχαν συνεχώς άνω τας καρδιάς και ήλπιζαν προς Κύριο και το θυμίαμα ανέβαινε στον ουρανό όπως και η προσευχή τους.  Και ο Στρατιωτικός Ιερέας ήταν πάντα εκεί, για να δέχεται τον κάθε ένα με πάρα πολλή αγάπη  και να τον οδηγεί μέσα από την μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας μας στην αγκαλιά του Θεού, εκπληρώνοντας την αποστολή του και το χρέος του έναντι των ανθρώπων που κλήθηκε να διακονήσει, αλλά και να φανεί αντάξιος των απαιτήσεων της Εκκλησίας.

Συνεχίζεται {7}

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»

9 Ιουνίου 2025

Στην παλαιά ιερά Μονή του Αγ. Πνεύματος, στο ομώνυμο δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Εμμ. Παπά, ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»

9 Ιουνίου 2025

Σε Μακρακώμη και Μαλεσίνα, σε δυο εκ διαμέτρου αντίθετα σημεία της κανονικής του δικαιοδοσίας, στην ορεινή Δυτική Φθιώτιδα και στην...

Read more
Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς

9 Ιουνίου 2025

Λαμπρά τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, ημέρα κατά την οποία πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο Καθεδρικός Ιερός...

Read more
Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία

9 Ιουνίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και με την παρουσία πλήθους πιστών, τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας. Επίκεντρο...

Read more
Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη

9 Ιουνίου 2025

Την Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, ανήμερα της εορτής του Αγίου Πνεύματος, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης, στην πόλη...

Read more
Χειροθεσία Οικονόμου στην Αγία Τριάδα Σούρπης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Οικονόμου στην Αγία Τριάδα Σούρπης

9 Ιουνίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Σούρπης λειτούργησε σήμερα 9/6, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία του συνόλου των...

Read more
Ο Εσπερινός της Αγίας Τριάδας στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός της Αγίας Τριάδας στην Καλαμάτα

9 Ιουνίου 2025

Με την συμμετοχή πλήθους πιστών από όλη την πόλη της Καλαμάτας, τελέσθηκε το απόγευμα της Κυριακής της Πεντηκοστής, ο Πανηγυρικός...

Read more
Όπου η ενότητα, εκεί και η Χάρις του Θεού
Εκκλησία της Ελλάδος

Όπου η ενότητα, εκεί και η Χάρις του Θεού

9 Ιουνίου 2025

Στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Νοσοκομείου Βόλου, χοροστάτησε απόψε, Κυριακή της Πεντηκοστής 8/6, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού....

Read more
Εκδημία π. Παναγιώτου Ιωακείμ
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδημία π. Παναγιώτου Ιωακείμ

9 Ιουνίου 2025

Το απόγευμα της 8ης Ιουνίου τρ.ε., εκοιμήθη εν Κυρίω ο μακαριστός πλέον ιερεύς π. Παναγιώτης Ιωακείμ, Προϊστάμενος του Ιερού Μητροπολιτικού...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στην Παναγία Φανερωμένη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στην Παναγία Φανερωμένη Άρτης

9 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή 8 Ιουνίου 2025, το απόγευμα, στον Ιερό Ναό της Φανερωμένης, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος...

Read more
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

9 Ιουνίου 2025

Με λαμπρότητα και τον αρμόζοντα πανηγυρικό χαρακτήρα, εορτάσθηκε στη Χαλκίδα η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας, η Κυριακή της Πεντηκοστής, στις...

Read more
Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή της Πεντηκοστής στην Κέρκυρα

9 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή, 8 Ιουνίου 2025, Κυριακή της Πεντηκοστής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, λειτούργησε, ομίλησε...

Read more
Οι Αμερικανοί στοχοποιούν τις Μόνες του Αγίου Όρους που στηρίζουν τη ΝΙΚΗ – Αποφασισμένοι να δώσουν τέλος στα περίεργα… παιχνίδια των μοναχών
Ελλάδα Κόσμος

Σεισμός στο Άγιον Όρος: Ρωγμές και καταστροφές σε εκκλησίες – Κίνδυνος να χαθούν αγιογραφίες αιώνων

8 Ιουνίου 2025

Φοβερές ζημιές άφησε πίσω του ο ισχυρός σεισμός μεγέθους 5,3 Ρίχτερ που σημειώθηκε χτες Σάββατο (08.06.2025) στην περιοχή Καρυές στο...

Read more
Η Παναγία η Πεταλιδιώτισσα αναχώρησε για την Καθέδρα Της
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Παναγία η Πεταλιδιώτισσα αναχώρησε για την Καθέδρα Της

8 Ιουνίου 2025

Με την ευλογητική χοροστασία και πανηγυρική Θεία Λειτουργία της εορτής της Πεντηκοστής, προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Καρυουπόλεως κ. Νεκταρίου περατώθηκε...

Read more
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post
Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Εκ βαθέων εξομολόγηση του Μαραθώνος Μελίτωνος

Η  εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Η εμφάνιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού στα Σπάτα και το Ιερό Προσκύνημα Αναστάσεως Χριστού Σπατών

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Ἄν δαγκώνετε καί κατατρώγετε ὁ ἕνας τόν ἄλλο…

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Εις Μνημόσυνον Αρχιεπισκόπου Αθηνών Σεραφείμ. Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης - Η θεία χάρις

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist