• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ενστάσεις για την επιτροπή διαλόγου από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας

19 Δεκεμβρίου 2018
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Ενστάσεις για την επιτροπή διαλόγου από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας
Share on FacebookShare on Twitter

Συνέντευξη σε σπουδαστές του τμήματος δημοσιογραφίας του ΔΙΕΚ Καλαμάτας

Ενστάσεις ως προς τη μορφή της επιτροπής που συγκροτήθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος προκειμένου να έχει συνομιλίες με την Πολιτεία για το προσύμφωνο του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο εξέφρασε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε σε ομάδα σπουδαστών του Τμήματος Δημοσιογραφίας του ΔΙΕΚ Καλαμάτας.

Επίσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δεν απέρριψε το ενδεχόμενο να θέσει υποψηφιότητα για την ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, όταν έλθει εκείνη η ώρα.
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου:

-Σεβασμιώτατε, αρχικά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε που δεχτήκατε να σας πάρουμε συνέντευξη, μιας και αυτό τον καιρό είστε στο επίκεντρο της συζήτησης όσον αφορά στις σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους. Είστε, μάλιστα, και ο πρωτεργάτης της «μικρής επανάστασης» από πλευράς των αρχιερέων. Θα ήθελα λίγο την άποψή σας για τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που θα συζητήσει με την Πολιτεία. Πού βλέπετε ότι θα οδηγήσει αυτή η συζήτηση;
Κατ’ αρχάς να ευχαριστήσω κι εγώ που επιλέξατε να πάρετε συνέντευξη από εμένα! Να πω ότι η κρίση η οποία εμφανίστηκε τον τελευταίο καιρό δεν είναι μια κρίση που αφορά μόνο στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Είναι μια κρίση η οποία έχει να κάνει με το ποιο θα είναι το μέλλον και η υπόσταση της Εκκλησίας μας σε βάθος χρόνου. Δεν αφορά, κυρίως, στις σχέσεις κράτους και Εκκλησίας στο επίπεδο των διακριτών ρόλων ή της συναλληλίας, όπως θέλουν να ακούγεται, αλλά είναι ένα νέο μοντέλο δημοσιοϋπαλληλικών σχέσεων μεταξύ των κληρικών και του κράτους, το οποίο κράτος μέσα από αυτήν τη συμφωνία, Αρχιεπισκόπου και πρωθυπουργού προσπαθεί να αλλάξει αυτό το δεδομένο, δημοσιοϋπαλληλικό, το υφιστάμενο status και να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο. Χωρίς, όμως, να δίνει τις εγγυήσεις και τα εχέγγυα εκείνα ότι το μοντέλο αυτό θα είναι και βιώσιμο, αλλά θα έχει και μέλλον. Γι’ αυτό και υπάρχει αυτή η αντίδραση. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος έκρινε ότι το θέμα πρέπει να μελετηθεί από μια επιτροπή, της οποίας τη συγκρότηση ανέθεσε στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Η ΔΙΣ συγκρότησε μια επιτροπή, θα μπορούσε να συγκροτήσει μια ακόμη καλύτερη επιτροπή αν από τα επτά μέλη που είναι δε θα ήταν δύο μόνο νομικοί, αλλά θα μπορούσαν να είναι και τέσσερα ή και έξι ακόμα νομικοί και μάλιστα Αρχιερείς που υπάρχουν έγκριτοι μέσα στην Ιεραρχία.
Επέλεξε, όμως, αυτή τη μορφή της επιτροπής και τα αποτελέσματα αυτού του διαλόγου που θα γίνει μεταξύ της συγκεκριμένης επιτροπής και της επιτροπής την οποία θα ορίσει το κράτος θα τεθούν υπό την κρίση και πάλι της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Και εκεί ο κάθε ένας μας θα έχει τη δυνατότητα να τοποθετηθεί θετικά, αρνητικά, απορριπτικά ή διορθωτικά.

-Γιατί πιστεύετε ότι επιλέχθηκε αυτή τη χρονική στιγμή;
Όλο αυτό το θέμα ξεκίνησε κάτω από την προβληματική και την προοπτική της αναθεώρησης του Συντάγματος που έχει ξεκινήσει η ίδια η κυβέρνηση και το κυβερνών κόμμα. Και συγκεκριμένα, με σκοπό την αναθεώρηση του άρθρου 3 του Συντάγματος. Που είναι ένα άρθρο καταστατικό, ουσιαστικό για το Σύνταγμα της Ελλάδος, όπου καθορίζονται οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Αυτό δεν έγινε, επειδή δεν υπήρχε κοινοβουλευτική συμφωνία, δηλαδή και των άλλων κομμάτων να γίνει η αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου. Οδηγείτο σε ένα τέλμα αυτή η μορφή αναθεωρήσεων και η ελληνική Πολιτεία θεώρησε ότι μπορεί να αναθεωρήσει τις σχέσεις της με την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία κάτω από μια άλλη μορφή σχέσεων. Τη χαρακτήρισε ως ένα πρώτο βήμα χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας. Διαβάζοντας, όμως, κανείς αυτήν τη συμφωνία αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι χωρισμός, αλλά είναι ένας εναγκαλισμός Εκκλησίας και Πολιτείας ακόμα πιο σφιχτά και, μάλιστα, σε ένα επίπεδο καθαρά οικονομικό.

-Η Ιεραρχία ήταν ενήμερη για τις συζητήσεις μεταξύ του Αρχιεπισκόπου και του κ. Τσίπρα;
Όχι, το περιεχόμενο, μάλιστα, αυτής της συμφωνίας το μάθαμε στις 6 Νοεμβρίου, όταν ανακοινώθηκε από τον κύριο πρωθυπουργό μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο. Ο Αρχιεπίσκοπος κατά καιρούς, μεταξύ τυρού και αχλαδιού, μaς έλεγε ορισμένες σκέψεις, αλλά τίποτα συγκεκριμένο, όπως και τίποτα ακριβές που αφορούσε στο περιεχόμενο αυτής της συμφωνίας.

-Θεωρείτε ότι η Εκκλησία λειτουργεί δημοκρατικά και με διαφάνεια; Για παράδειγμα, στις Ιερές Συνόδους οι συζητήσεις δε δημοσιοποιούνται, δεν υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής λαϊκών κ.ά.
Όπως ανάλογα γίνεται και στο Υπουργικό Συμβούλιο, που ούτε δημοσιοποιούνται τα πρακτικά ούτε μπορούν να συμμετέχουν άτομα τα οποία δεν έχουν λόγο στο επίπεδο της διοίκησης. Όπως πολλές φορές οι ανακοινώσεις βγαίνουν διότι προσπαθούν να γεφυρώσουν ή να στρογγυλέψουν οξείες γωνίες των θεμάτων, έτσι και στην Ιερά Σύνοδο δεν μπορεί να συμμετάσχει ο κάθε ένας. Είναι ένα μείζον όργανο για την Εκκλησία.

-Συμφωνείτε με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας;
Και βέβαια! Αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας. Η Εκκλησία 21 αιώνες τώρα έτσι διοικήθηκε, έτσι έλυνε τα προβλήματά της και έτσι νομίζω ότι θα συνεχίσει να λύνει. Δεν έχει να κάνει με μια αντίληψη εκδημοκρατισμού, ο οποίος εκδημοκρατισμός μπορεί να οδηγήσει σε έναν άκρατο λαϊκισμό. Έχει να κάνει με μια ιεραρχία, μια δομή, η οποία εκφράζεται και καθοδηγείται από ένα τέτοιο όργανο.

-Μήπως, όμως, αυτός ο τρόπος δε βοηθάει την ίδια την Εκκλησία; Για παράδειγμα, στη Σύνοδο όπου συζητήθηκε η συμφωνία Αρχιεπισκόπου και Πρωθυπουργού είδαμε στο φως της δημοσιότητας διαλόγους, κάποιοι εκ των οποίων δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Σε ένα συλλογικό όργανο, όπου αναπτύσσονται πάρα πολλές σκέψεις, κατατίθενται προτάσεις, γίνονται συζητήσεις, θα υπάρχουν και οξύνσεις, θα υπάρχουν και υφέσεις, θα υπάρχουν και αψιμαχίες. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι ότι αυτό το οποίο βγαίνει από αυτή τη διαδικασία είναι σεβαστό και αποδεκτό από όλους.

-Σεβασμιώτατε, επιτρέψτε μου να σας πάω λίγα χρόνια πίσω. Ως πνευματικό παιδί του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου θεωρείτε ότι λείπει μια ηγετική μορφή σαν κι αυτόν από την ηγεσία της Εκκλησίας;
Η κάθε εποχή έχει τον Αρχιεπίσκοπό της. Η κάθε εποχή έχει τα προβλήματά της και η κάθε εποχή επιζητεί τον ιδιαίτερο ρόλο, το διακριτικό ρόλο επίλυσης των προβλημάτων αυτών. Μπορεί για κάποιους να είναι αναγκαία μια φωνή σαν το Χριστόδουλο, για άλλους είναι αναγκαία μια φωνή χαμηλών τόνων, διαλλακτική, όχι οξύνσεων, όχι συγκρούσεων, όπως είναι ο Ιερώνυμος.
Το θέμα είναι κανείς πώς επιλέγει να επιλύσει τα θέματα. Νομίζω ότι στην κατάσταση της κρίσεως που βρίσκεται η κοινωνία σήμερα και δεν είναι μια κρίση μόνο οικονομική, είναι μια κρίση κοινωνική, νομίζω πλέον ότι έχουμε μπει σε μια κρίση αξιοπιστίας των θεσμών του κράτους. Όταν οι θεσμοί της κοινωνίας και του κράτους διαταράσσονται ή κλονίζονται, τότε η κοινωνία παίρνει μιαν άλλη πορεία και άλλη δομή. Και σε μια τέτοια κρίσιμη κατάσταση νομίζω ότι πάντα είναι απαραίτητες οι ήπιες φωνές, οι οποίες δε θα κόψουν τους διαύλους επικοινωνίας με την εκάστοτε κυβέρνηση, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα, χωρίς να δημιουργηθούν νέες κρίσεις μέσα στην Εκκλησία και μέσα στην κοινωνία. Αυτό δε σημαίνει ότι παραθεωρούμε ή εθελοτυφλούμε απέναντι στην τάση η οποία αναπτύσσεται αποδόμησης της λειτουργίας των θεσμών, αμφισβήτησης της αξιοπιστίας τους, αποδόμησης της ίδιας της κοινωνίας. Αυτό δε σημαίνει ότι εθελοτυφλώ επειδή δεν επιλέγω τη σύγκρουση, αλλά το διάλογο.

-Παρακολουθώντας παλαιότερες συνεντεύξεις σας, διέκρινα την ευθύτητα του λόγου σας. Εκμεταλλευόμενος, λοιπόν, αυτήν την ευθύτητα, σας ρωτώ: Θα είστε υποψήφιος για την ηγεσία της Εκκλησίας όταν έρθει η ώρα;
Αυτό δεν μπορεί να είναι απόφαση ενός προσώπου. Είναι απόφαση συλλογική, κάποιων ανθρώπων.

-Δεν το αποκλείετε όμως.
Μα και οι 82 Ιεράρχες είμεθα υποψήφιοι. Υπό αυτήν την προοπτική. Όταν θα έρθει αυτή η στιγμή που θα είναι μια κρίσιμη στιγμή για την Εκκλησία, μια ομάδα Ιεραρχών θα συζητήσουμε και θα καταλήξουμε σε κάποιον υποψήφιο. Τότε θα μπορούμε να μιλάμε για το ποιος θα είναι αυτός ο υποψήφιος.

-Θεωρείτε ότι είστε έτοιμος να διεκδικήσετε τον αρχιεπισκοπικό θρόνο;
Σας είπα ότι και οι 82 Μητροπολίτες είμεθα έτοιμοι να διοικήσουμε την Εκκλησία.

-Γνωρίζετε πολύ καλύτερα από εμένα ότι μέσα στην Ιεραρχία υπάρχουν κάποιες ακραίες φωνές. Συμφωνείτε με αυτές τις παρεμβάσεις;
Έχω πει και άλλη φορά και έχω υποστεί αρκετή κριτική, το επαναλαμβάνω και τώρα. Στην Εκκλησία υπάρχει η μεσότητα, όχι δηλαδή λίγο από το ένα ή λίγο από το άλλο. Αλλά τα άκρα ποτέ δεν είναι ο καλύτερος τρόπος, είτε το τελείως φιλελεύθερο είτε το τελείως συντηρητικό, για να λυθούν προβλήματα που αφορούν στις σχέσεις με κάποιους ανθρώπους που είναι έξω από την Εκκλησία.
Η Εκκλησία έχει τον καλύτερο τρόπο να συζητήσει, που είναι ο διάλογος, τον εφαρμόζει σε κάθε της σχέση με ανθρώπους που βρίσκονται εκτός του χώρου της και μέσα από αυτόν το διάλογο ο κάθε ένας βγαίνει κερδισμένος.

-Θεωρείτε ότι η Εκκλησία έχει χάσει μέρος του ποιμνίου της από αυτές τις παρεμβάσεις;
Όσο η Εκκλησία υιοθετεί εκκοσμικευμένα συστήματα και μεθόδους εκφοράς του λόγου της ή μεθόδους που προσπαθεί να επιβάλλει αυτό το οποίο πιστεύει σε μια κοινωνία ίσως αδιάφορων, ίσως αρνητικών τοποθετημένα απέναντί της, χάνει.

-Σεβασμιώτατε, έρχεστε συχνά σε επαφή με τους νέους, καθώς είστε και καθηγητής Πανεπιστημίου. Η Εκκλησία μπορεί να δώσει ελπίδα για το μέλλον;
Η Εκκλησία δίνει πάντα ελπίδα, αρκεί να την αποδεχθεί κανείς. Η Εκκλησία δεν είναι ένας από μηχανής Θεός, ένας μάγος ο οποίος παρεμβαίνει στην κοινωνία και δίνει πνεύμα ελπίδας ή επιλύει προβλήματα. Η Εκκλησία πρώτιστα είναι ένας τρόπος ζωής, τον οποίο κανείς πρέπει να υιοθετήσει για να καταλάβει μέσα από αυτήν τη ζωή που του προσφέρει σε τι μπορεί να τον βοηθήσει και σε τι μπορεί να του δώσει μήνυμα ελπίδας

-Μέσα στα χρόνια κρίσης η Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας με ποιον τρόπο βοηθά τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη;
Δεν είναι μόνο η Μητρόπολη Μεσσηνίας, αλλά ολόκληρη η Εκκλησία της Ελλάδος. Σε αυτή την περίοδο της κρίσεως, που είναι πάνω από έξι – εφτά χρόνια, θα έλεγα ότι ως ένα σημείο έχει υποκαταστήσει ουσιαστικά το κράτος πρόνοιας. Που σημαίνει ότι σε κάθε επίπεδο αξιοπρεπούς αντιμετώπισης και αποδοχής των ανθρώπων οι οποίοι δοκιμάζονται, η Εκκλησία έχει ανταποκριθεί άριστα! Θα σας πω μόνο ότι η Εκκλησία της Ελλάδος κάθε χρόνο προσφέρει σε μορφή φιλανθρωπίας, η οποία είναι πολυδιάστατη, δεν είναι δίνω μόνο ένα χρηματικό ποσό. Είναι μια παροχή υπηρεσιών πρόνοιας και φιλανθρωπίας η οποία ξεπερνά σε ετήσια βάση τα 100 εκατομμύρια. Αυτό το κάνει με πολύ σεβασμό στον άνθρωπο. Δε βγαίνει να πει ότι δώσαμε στον τάδε, σεβόμενη την αξιοπρέπεια του κάθε ανθρώπου, και το κάνει, μάλιστα, και χωρίς διάκριση. Τώρα όσον αφορά στην Καλαμάτα, η Μητρόπολη βοηθάει περίπου 300 οικογένειες.

-Θα ήθελα την άποψή σας για τους ομοφυλόφιλους, αλλά και το σύμφωνο συμβίωσης.
Είναι ανεξάρτητο το σύμφωνο συμβίωσης από το πώς δέχεται η Εκκλησία τους ομοφυλόφιλους ή ποια είναι στάση της απέναντι στην ομοφυλοφιλία. Τον ομοφυλόφιλο τον δέχεται η Εκκλησία όπως δέχεται κάθε άλλον άνθρωπο μέσα στο χώρο της και εάν εκείνος θεωρεί ότι βρίσκεται σε μια κατάσταση αμαρτητική, τότε του δίνει τη δυνατότητα να ανανήψει και να σταθεί στα πόδια του. Αυτή η αντιμετώπιση της Εκκλησίας είναι όμοια προς τον κάθε άνθρωπο που δεν είναι ομοφυλόφιλος. Είναι ίδια σε αυτόν που είναι κλέφτης, σε αυτόν που είναι φονιάς, είναι ίδια σε αυτή τη γυναίκα που είναι πόρνη ή οτιδήποτε άλλο. Η αντιμετώπιση των ανθρώπων αυτών, που και αυτοί θεωρούνται από την Εκκλησία δημιουργήματα του Θεού, δε σημαίνει από μέρους της και υιοθέτηση των αμαρτητικών αυτών διαθέσεων, τάσεων ή ενεργειών. Αυτό είναι άλλο πράγμα και είναι άλλο πράγμα το σύμφωνο συμβίωσης. Το σύμφωνο συμβίωσης είναι μια αστική πράξη που έγινε για να επιλύει ορισμένα προβλήματα αστικού τύπου, το οποίο όμως δεν μπορεί επ’ ουδενί να υποκαταστήσει το γάμο. Εάν εφαρμοστεί ως τρόπος αντικατάστασης του γάμου, δεν εννοώ μόνο μυστηριακά, αλλά και κοινωνικά και κοινωνιολογικά η μορφή της συμβιώσεως, τότε η ίδια η κοινωνία κλονίζεται. Θα φτάσουμε σε επίπεδο όπου πλέον στην κοινωνία δε θα υπάρχει ορθός τρόπος συμβίωσης και συνύπαρξης μεταξύ των ανθρώπων. Θα καθορίζεται αυτός ο τρόπος συνύπαρξης ή συμβίωσης από άλλα δεδομένα, κυρίως εγωιστικά, ατομικιστικά, χρησιμοθηρικά, που θα εξυπηρετούν άλλες καταστάσεις, αλλά όχι τη δημιουργία οικογένειας με την προοπτική της κυτταρικής λειτουργίας της και δομής μέσα στην κοινωνία.

-Τι έχετε να μας πείτε για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία;
Θέλουμε-δε θέλουμε, πλέον βρισκόμαστε σε μια πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική κοινωνία. Το μάθημα των θρησκευτικών πρώτιστα πρέπει να έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και διάσταση. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το γενικότερο πλαίσιο παροχής παιδείας, δεν εννοώ εκπαίδευσης αλλά παιδείας, που αυτό σημαίνει περιεχόμενο της γνώσης και της παιδείας είναι το να δώσεις στο παιδί τη δυνατότητα να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να είναι απ’ αυτά τα οποία συμβάλλουν σε αυτήν τη διαμόρφωση της ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Συγχρόνως το παιδί πρέπει να μαθαίνει για κάθε μορφή θρησκευτικής οργάνωσης ή διάστασης που μπορεί να υπάρχει μέσα στην κοινωνία, προκειμένου να είναι γνώστης αυτού του ανθρώπου που έχει δίπλα του. Που μπορεί να μην είναι Χριστιανός, μπορεί να μην είναι Ορθόδοξος, αλλά μπορεί να είναι Βραχμάνος, να είναι Ινδουιστής και που εξαιτίας του θρησκεύματός του έχει κάποιες ιδιαιτερότητες στον τρόπο της ζωής του, όπως και εμείς έχουμε τις δικές μας ιδιαιτερότητες ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι και θα πρέπει να τις σεβόμαστε, όπως και εμείς απαιτούμε να σέβονται τις δικές μας.
Δεν είμαι υπέρ της αντίληψης ότι μπορεί να υπάρξει μια ισοπεδωτική και οριζόντια αντιμετώπιση των θρησκευμάτων, των εκκλησιών, αλλά και των ομολογιών. Είμαι, όμως, υπέρ της άποψης ότι πρέπει να σεβόμαστε τον άλλον, ως διαφορετικό, να μην τον προσβάλλουμε, να σεβόμαστε την προσωπικότητά του, να σεβόμαστε τη θρησκευτική του συνείδηση και τότε νομίζω ότι οι θρησκείες θα γίνουν αφορμή και σημείο που θα μπορεί να δεθεί μια κοινωνία και να μην αποτελέσουν οι θρησκείες και οι εκκλησίες αφορμή διάσπασης των κοινωνιών. Οι μορφές των ιερών πολέμων αυτή τη στιγμή νομίζω ότι πρέπει να μην επιτρέψουμε να εμφανιστούν μέσα στις κοινωνίες των κρατών.

-Πολλοί μετανάστες και πρόσφυγες φτάνουν στη χώρα μας κυνηγημένοι με στόχο να συνεχίσουν το ταξίδι της ζωής τους σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Η Εκκλησία από την πρώτη στιγμή στάθηκε κοντά σε αυτούς τους ανθρώπους. Θεωρείτε ότι η χώρα μας αντιμετώπισε με ωριμότητα το θέμα αυτό;
Καθόλου, νομίζω ότι το μεταναστευτικό πρόβλημα στη χώρα μας δημιούργησε όλες αυτές τις αρνητικές συνέπειες, διότι δεν υπήρξε εξ αρχής ένα σωστό πλαίσιο υποδοχής και αποδοχής των μεταναστών. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει από μέρους του κράτους ο μηχανισμός εκείνος ο οποίος θα μπορέσει, όχι να τους απορροφήσει, αλλά κυρίως να τους εντάξει στην ελληνική κοινωνία και σε βάθος χρόνου, αν αυτοί αποφάσιζαν να μείνουν στη χώρα μας, να γίνουν και αυτοί παράγοντες της κοινωνίας μέσα στις ιδιαιτερότητές τους και στις διαφορές τους. Θα μπορέσουν κι αυτοί ή θα μπορούσαν κι αυτοί να συμβάλουν και στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας σωστής. Σήμερα ο τρόπος με τον οποίον αντιμετωπίζονται, να τίθενται μέσα σε αυτά τα hot spot, χωρίς κανέναν έλεγχο, χωρίς κανέναν προγραμματισμό, χωρίς καμία παροχή δυνατοτήτων υγείας και κοινωνίας, νομίζω δε βοηθάει ώστε να επιλυθεί το μεταναστευτικό.

-Σεβασμιώτατε ευχαριστούμε πολύ για τη σύντομη αλλά και συνάμα ειλικρινή συζήτηση.
Εγώ σας ευχαριστώ!

-Συνέντευξη από ομάδα φοιτητών του Τμήματος Δημοσιογραφίας του ΔΙΕΚ Καλαμάτας:
Παναγιώτης Τασσόπουλος
Μαρία Φωτεινή Παναγοπούλου
Ιωάννα Κορδελάκου
Ιωάννα Κοκκώνη
Γεωργία Γιαννακοπούλου
Μαρίνα Αφιζέ

Πρόσφατα Άρθρα

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην εορτάζουσα Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην εορτάζουσα Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων

15 Ιουνίου 2025

Σήμερα το πρωί, Κυριακή των Αγίων Πάντων, τελέστηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην εορτάζουσα Ιερά Μονή Βαρλαάμ των Μετεώρων. Το...

Read more
Ονομαστήρια Μητροπολίτου Λαρίσης -Τιμητική διάκριση στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.
Εκκλησία της Ελλάδος

Ονομαστήρια Μητροπολίτου Λαρίσης -Τιμητική διάκριση στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.

15 Ιουνίου 2025

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου Λαρίσης τελέστηκε την Κυριακή των Αγίων Πάντων, ημέρα που συμπίπτει φέτος που η...

Read more
Βάπτιση μέσα στη Θεία Λειτουργία στην Καρδίτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Βάπτιση μέσα στη Θεία Λειτουργία στην Καρδίτσα

15 Ιουνίου 2025

 Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή των Αγίων Πάντων 15 Ιουνίου, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε...

Read more
Κυριακή των Αγίων Πάντων στην Μητρόπολη Χαλκίδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή των Αγίων Πάντων στην Μητρόπολη Χαλκίδος

15 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή 15 Ιουνίου 2025, των αγίων Πάντων, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, επισκέφθηκε την ορεινή και...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Πάντοτε καιρός αγώνα και εξέγερσης»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Πάντοτε καιρός αγώνα και εξέγερσης»

15 Ιουνίου 2025

Στην Μαρτυρική και Αγιοτόκο πόλη της Υπάτης ,στην έδρα της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Υπάτης και Μητρόπολης Νέων Πατρών και...

Read more
Ναύπακτος: Θεία Λειτουργία γιά τούς Ἐπαγγελματίες Ὑγείας τῆς πόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναύπακτος: Θεία Λειτουργία γιά τούς Ἐπαγγελματίες Ὑγείας τῆς πόλεως

15 Ιουνίου 2025

Τήν Κυριακή, 15 Ἰουνίου 2025, ἑορτή τῶν Ἁγίων Πάντων, τιμήθηκε στήν Ναύπακτο ἡ μνήμη τῶν ἁγίων Λουκᾶ Συμφερουπόλεως, τοῦ Ἰατροῦ,...

Read more
Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

15 Ιουνίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Πάντων παλαιάς πόλεως Κερκύρας τέλεσε την θεία λειτουργία το πρωί της Κυριακής 15 Ιουνίου 2025...

Read more
Λαμπρό συλλείτουργο Αρχιεπισκόπου Κρήτης και Μητροπολίτου Δημητριάδος στον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρό συλλείτουργο Αρχιεπισκόπου Κρήτης και Μητροπολίτου Δημητριάδος στον Βόλο

15 Ιουνίου 2025

Τον Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Ευγένιο υποδέχθηκε επισήμως σήμερα ο Τοπική μας Εκκλησία, ενόψει της έναρξης της φετινής Ναυτικής Εβδομάδας,...

Read more
Κρήτης Ευγένιος: «Η Κρήτη δεν είναι τόπος, είναι ιδέα – φορέας ορθόδοξου πολιτισμού»
Εκκλησία της Ελλάδος

Κρήτης Ευγένιος: «Η Κρήτη δεν είναι τόπος, είναι ιδέα – φορέας ορθόδοξου πολιτισμού»

15 Ιουνίου 2025

Τη στέγη της Κρητικής Αδελφότητας «Το Αρκάδι» επισκέφθηκε σήμερα το πρωί 15/6, ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος τον οποίο...

Read more
Εσπερινός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερωνύμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερωνύμου

15 Ιουνίου 2025

Στην υπό σύσταση Ιερά Μονή των Αγίων Πάντων χοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό της εορτής των Αγίων Πάντων ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
“Θεόκλητος” ο νέος μοναχός – Μοναδικές στιγμές πνευματικής ανάτασης στον Εσπερινό της Μονής Βαρλαάμ
Εκκλησία της Ελλάδος

“Θεόκλητος” ο νέος μοναχός – Μοναδικές στιγμές πνευματικής ανάτασης στον Εσπερινό της Μονής Βαρλαάμ

15 Ιουνίου 2025

Σε κλίμα κατάνυξης και με την παρουσία πλήθους πιστών, τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου ο πανηγυρικός Εσπερινός στην εορτάζουσα Ιερά...

Read more
Εσπερινός ονομαστηρίων Αρχιεπισκόπου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εσπερινός ονομαστηρίων Αρχιεπισκόπου

15 Ιουνίου 2025

Ρεπορτάζ: Μάκης Αδαμόπουλος, Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης Στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Οινοφύτων Βοιωτίας χοροστάτησε το απόγευμα στον μεγάλο πανηγυρικό εσπερινό...

Read more
Η εορτή των Αγίων Πάντων στην ιερά και σεβασμία Μονή των Αγίων Πάντων Τριταίας
Πνευματικές Διδαχές

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

15 Ιουνίου 2025

του Αρχιμ . Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ Θ. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κασσανδρείας Οι Άγιοι Πάντες τους οποίους γιορτάζομαι κάθε χρόνο την...

Read more
ΕΓΚΑΙΝΙΑ  ΠΑΡΑΒΗΜΑΤΟΣ Ι. ΝΑΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΖΥΦΙΑ ΧΙΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΠΑΡΑΒΗΜΑΤΟΣ Ι. ΝΑΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΖΥΦΙΑ ΧΙΟΥ

15 Ιουνίου 2025

Mέ μεγαλοπρέπεια καί κατά τήν Ἐκκλησιαστική Τάξη τελέστηκαν τό Σάββατο 14η Ἰουνίου ἐ.ἔ. τά Ἐγκαίνια τοῦ Ἱεροῦ Παραβήματος τοῦ Ἱ....

Read more
Η Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών Βελλάς Ιωαννίνων στον Μητροπολίτη Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Σχολή Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών Βελλάς Ιωαννίνων στον Μητροπολίτη Κίτρους

15 Ιουνίου 2025

Διήμερο προσκύνημα σε Ιερές Μονές και Ναούς της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος πραγματοποίησαν οι ιεροσπουδαστές της Σχολής Μαθητείας...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η εορτή των Αγίων Πάντων στην ιερά και σεβασμία Μονή των Αγίων Πάντων Τριταίας
Πνευματικές Διδαχές

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

15 Ιουνίου 2025

του Αρχιμ . Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ Θ. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κασσανδρείας Οι Άγιοι Πάντες τους οποίους γιορτάζομαι κάθε χρόνο την...

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων – Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

14 Ιουνίου 2025
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Οι φίλοι του Χριστού δικοί μας φίλοι

14 Ιουνίου 2025
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

10 Ιουνίου 2023
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Των Αγίων Πάντων τα κατορθώματα

10 Ιουνίου 2023
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

«Υπάρχουν άγιοι;»

9 Ιουνίου 2023
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

18 Ιουνίου 2022
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Μια ευλογημένη… διάσπαση των οικογενειακών δεσμών – Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

12 Ιουνίου 2020
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Συνακόλουθοι και Πάντων των Αγίων

22 Ιουνίου 2019
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Λόγος περί των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, πρεσβευτές των ανθρώπων προς τον Ιησού Χριστό

2 Ιουνίου 2018
«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

3 Ιουνίου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Οι δεσμοί με τους Φίλους μας

3 Ιουνίου 2018
Μα Συ μπορείς και παρηγορείς

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό

1 Ιουνίου 2018
Συγχορδία «δυνάμεων»

«Ο Δρόμος του Σταυρού»

31 Μαΐου 2018
Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

31 Μαΐου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

30 Μαΐου 2018
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα για την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πάντων

16 Νοεμβρίου 2023
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα εις την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή των Αγίων Πάντων – Το Κήρυγμα του Ευαγγελίου

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Next Post
«Σήμερον πᾶσα κτίσις ἀγάλλεται καί χαίρει…»

«Εἶναι ἀνάγκη τόν πλησίον μας νά τόν ἰδοῦμε σάν δικό μας»

Εόρτιο Μήνυμα Χριστουγέννων από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο

Εόρτιο Μήνυμα Χριστουγέννων από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο

Τὸ ἄστρο τοῦ Ἰακὼβ

Τὸ ἄστρο τοῦ Ἰακὼβ

Η λαχτάρα των Εθνών

Η λαχτάρα των Εθνών

Η αναβίωση του αρχαιοελληνικού παγανισμού

Η αναβίωση του αρχαιοελληνικού παγανισμού

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist