• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Α΄ Πρός Κορινθίους – Άκου ένα βιβλίο

28 Μαρτίου 2020
in Άκου ένα βιβλίο
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»
Share on FacebookShare on Twitter

«Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος σέ ὅλη σχεδόν τήν ἱεραποστολική του πορεία ἀμφισβητήθηκε ἔντονα ὡς πρός τό κῦρος τῆς ἀποστολικότητάς του. Οἱ «ψευδαπόστολοι», ὅπως τούς ὀνόμαζε, χρησιμοποιοῦσαν ὡς ἐπιχείρημα γιά νά ἀκυρώσουν τό ἔργο του, ὅτι δέν ἦταν στήν χορεία τῶν δώδεκα ἀποστόλων. Αὐτό βλέπουμε νά συμβαίνει καί στήν Α΄ Πρός Κορινθίους Ἐπιστολή του, τήν ὁποία συντάσσει καί στέλνει ἀπό τήν Ἔφεσο περίπου τό 55 μ.Χ.[1] Ὡς πρός τό θέμα τῶν Ἐπιστολῶν τοῦ Ἀποστόλου πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Κορίνθου, οἱ ἐρευνητές δέν εἶναι ὁμόφωνοι.[2] Ὑποστηρίζουν ὅτι ἐκτός τῶν γνωστῶν δύο (Α΄καί Β΄) κάνουν λόγο καί γιά κάποιαν ἤ κάποιες ἄλλες.[3] Μία δέ ἐξ αὐτῶν ἔχει ὀνομαστεῖ  «ἐπιστολή τῶν δακρύων» γιατί ἀφορᾶ σέ θέματα μέ ἔντονο συναισθηματικό χαρακτήρα.

Ἡ ἀφορμή γιά νά σταλεῖ ἡ Α΄ Ἐπιστολή, τήν ὁποία κομίζουν πιθανόν τρεῖς Κορίνθιοι συνεργάτες τοῦ Ἀποστόλου ( Στεφανᾶς, Φορτουνάτος καί Ἀχαϊκός), σχετίζεται μέ τίς ἐσωτερικές δυσκολίες στήν τοπική αὐτή Ἐκκλησία. Τό κυριότερο καί δυσκολότερο θέμα πού εἶχε ἀνακύψει ἀφοροῦσε στόν διαχωρισμό τῶν χριστιανῶν σέ ὀμάδες καί μάλιστα «χριστιανικές». Πληροφόρησαν, λοιπόν, τόν Ἀπόστολο καί πόνεσε γι’ αὐτό, ὅτι στήν Ἐκκλησία αὐτή πού πολύ ἀγάπησε, γιατί ὁ ἴδιος τήν «γέννησε» καί τήν γαλούχησε, οἱ πιστοί «ὁμολογοῦν πίστη στόν Παῦλο, ἄλλοι στόν Ἀπολλώ, ἄλλοι στόν Κηφᾶ καί ἄλλοι στόν Χριστό», σχηματίζοντας ξεχωριστές ὁμάδες.[4] Μέ τόν τρόπο αὐτό ἀνακηρύσσουν δικούς τους «ἀρχηγούς» καί μερίζουν τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία σέ κόμματα.[5] Πῶς ἀκριβῶς προέκυψαν αὐτές οἱ ὀμάδες καί  τί πίστευαν θά τό ἀνάφερουμε μέ συντομία.

Εἶναι μᾶλλον βέβαιο ὅτι οἱ «ὀμάδες» αὐτές δημιουργήθηκαν ἐξαιτίας κάποιου ὑπερβάλλοντα ζήλου τῶν «ὑποστηριχτῶν» τῆς καθεμιᾶς πρός τόν  «ἀρχηγό» τους. Ἔτσι, τό πρόσωπο πού κατήχησε καί στήν συνέχεια βάπτισε τούς χριστιανούς αὐτούς γινόταν «ἀρχηγός» χωρίς νά τό θέλει. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, πού ὑποστήριζε μία μερίδα, μᾶς εἶναι γνωστός. Ὁ Ἀπολλώ ἦταν λόγιος «ἀλεξανδρινός τό γένος».[6] Γνωρίζουμε μάλιστα, ὅτι ὁ Παῦλος τόν ἐκτιμοῦσε, ἀφοῦ τόν ὀνομάζει ἀδελφό (16,12). Κατά τό Πράξ. 18,26 κατηχήθηκε ἀπό τούς Ἀκύλα καί Πρίσκιλλα στήν Ἔφεσο (Πράξ.18,27. 19,1.) Οἱ ὀπαδοί τοῦ Ἀπολλώ τόνιζαν ἰδιαιτέρως τό ρητορικό στοιχεῖο καί τήν σοφία στό κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου.[7] Ἀπό τήν ἄλλη, οἱ ὀπαδοί τοῦ Κηφᾶ ἦταν ἰουδαϊκῆς προελεύσεως. Ὅσοι ἐπικαλοῦνταν τόν Χριστό ὡς ἀρχηγό τους, -πιθανόν ριζοσπάστες Ἰουδαΐζοντες ἤ ἐλευθεριάζοντες γνωστικοί- ὑποστηρίζουν ὅτι δέχονται μόνο τόν Χριστό καί κανέναν ἄλλον «μεσολαβητή», οὔτε κἄν κάποιον Ἀπόστολόν Του. Ἄλλοι ἔχουν ὑποστηρίξει ὅτι ἡ ἔκφραση «ἐγώ δέ Χριστοῦ»   μπορεῖ να εἶναι μεταγενέστερη προσθήκη τοῦ κειμένου. Τό βέβαιο πάντως εἶναι ὅτι ὁ Παῦλος πικράθηκε πολύ ἀπό την κατάσταση αὐτή καί σέ ὅλους τούς τόνους διακήρυττε τήν μοναδικότητα τοῦ Χριστοῦ, τήν πολύτιμη ἱερή προσφορά καί τό ἔργο τῶν Ἀποστόλων, ὅπως ἐπίσης καί τήν ἀναγκαιότητα γιά ἑνότητα σέ ὅσους ἐπικαλοῦντο τό ὄνομά Του.

Ἐκτός τοῦ σοβαροῦ αὐτοῦ θέματος, στήν Κόρινθο, εἶχαν προκύψει καί ἄλλα σοβαρά ζητήματα στήν ζωή τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας. Αὐτά ἀναγκάζουν τόν Παῦλο νά συγγράψει τήν Α΄ Ἐπιστολή του, προκειμένου νά διευκρινίσει καί διευθετήσει τά κακῶς κείμενα. Ὡς ἕνα βαθμό ἦταν φυσικό νά δημιουργηθοῦν κάποια προβλήματα στόν καθημερινό βίο τῶν πρώτων αὐτῶν χριστιανῶν, ὅμως δυστυχῶς πήραν μεγάλη ἔκταση γι’αὐτό καί ἦταν ἀναγκαῖα πλέον ἡ παρέμβαση τοῦ Ἀποστόλου. Ἡ νέα χριστιανική κοινότητα δέν ἔχει ἀκόμα συνειδητοποιήσει ἀπόλυτα τήν νέα «ἐν Χριστῷ» ζωή.  Ἔτσι, τά  θέματα τῆς πορνείας, τοῦ γάμου, τῆς παρθενίας, τῶν δικαστηρίων,  τῶν εἰδωλοθύτων, τῆς θέσης τῶν χαρισματούχων στήν λατρεία καί τῆς ἀνάστασης τῶν νεκρῶν χρειάζονταν ἄμεση καί σαφή ἀπάντηση.  Ὁ Ἰ. Παναγόπουλος καταγράφει συνοπτικά ὅλη τήν προβληματική περί τῶν θεμάτων αὐτῶν: «…ὁρισμένοι Κορίνθιοι πιστοί κατεύφευγαν στα ἐθνικά δικαστήρια, γιά νά ἐπιλύσουν τίς διαφορές τους, ἄλλοι ἀνέχονταν κάποιον πιστό, πού εἶχε σχέσεις μέ τήν μητρυιά του, ἐνῶ ἄλλοι περιφρονοῦσαν τόν γάμο. Ἄλλοι, λόγω  ἀγνοίας, συμμετεῖχαν σέ λατρευτικά δεῖπνα τῶν ἐθνικῶν καί ἔτρωγαν εἰδωλόθυτα. Ἐπίσης, στά δεῖπνα τῆς ἀγάπης οἱ πλούσιοι καταντοῦσαν σέ κορεσμό καί ἄφηναν νηστικούς τούς πτωχούς. Ἀκόμα, κατά τίς λατρευτικές συνάξεις τους ἐπικρατοῦσε μεγάλη ἀταξία, καθόσον ὁρισμένοι προτιμοῦσαν τήν γλωσσολαλία καί περιφρονοῦσαν τούς ἄλλους χαρισματούχους. Τέλος, μερικοί πιστοί ἀρνοῦταν τήν ἀνάσταση τοῦ Κυρίου».[8]

Γιά τά παραπάνω, θά δωθεῖ ἡ ἀπάντηση τοῦ Ἀποστόλου, πού ἀποτελεῖ καί πίστη τῆς Ἐκκλησίας.

Ὡς πρός τό θέμα τῆς πορνείας τούς προτρέπει νά τήν ἀποφεύγουν καί νά μήν ἐπικοινωνοῦν μέ τούς πόρνους. « Ἕνας ἁμαρτωλός μπορεῖ νά μολύνει ὅλη τήν κοινότητα. Πρέπει, λοιπόν, νά ἀποβάλλουν τήν κακή ζύμη, γιά νά γίνουν τό νέο φύραμα τοῦ Χριστοῦ».[9] Τό σῶμα τους εἶναι σῶμα Χριστοῦ καί δέν πρέπει νά τό μεταβάλλουν σέ πόρνης μέλη. Τό σῶμα εἶναι «ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος».

Ὡς πρός τό θέμα τῶν δικαστηρίων, ὁ ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν, προτρέπει νά μήν καταφεύγουν σέ αὐτά, ἀφοῦ εἶναι «δικαστήρια ἀπίστων». Ὅμως τό καλύτερο γι’αὐτούς εἶναι νά μήν χρειάζεται νά προσέρχονται, ἀφοῦ ἡ ζωή τους εἶναι μιά νέα, καινούργια, ἀνακαινισμένη ζωή. Προτρέπει γενικότερα νά μήν ἀδικοῦν κανέναν ἄνθρωπο.

Γιά τό θέμα τοῦ γάμου, παρθενίας καί  χηρείας τονίζει καί συνιστᾶ, ὅτι κατά τήν χριστιανική προσέγγιση, τήν πλήρη κοινωνία τῶν συζύγων ὡς ἄμυνα ἐναντίον τοῦ σατανᾶ, ἐκτός ἄν συμφωνοῦν γιά ἀπό κοινοῦ ἀποχή, ὥστε νά ἐτοιμάζονται γιά νηστεία καί προσευχή. Οἱ ἄγαμοι καί οἱ χῆρες νά παραμένουν ὡς ἔχουν, ἐκτός ἄν δέν μποροῦν νά ἐγκρατεύονται.[10] Οἱ παρθένες εἶναι καλό νά μένουν ὅπως εἶναι, ἄν ὅμως παντρευτοῦν δέν ἁμαρτάνουν. Οἱ ἔγγαμοι μεριμνοῦν γιά τό γάμο, δέν πρέπει ὅμως νά παρασύρονται ἀπό τίς ἀνάγκες τοῦ κόσμου, ὁ ὁποῖος παρέρχεται. Οἱ χῆρες εἶναι ἐλεύθερες νά παντρεύονται, θά εἶναι ὅμως μακάριες ἄν μείνουν ὅπως εἶναι.[11]

Ἄλλα θέματα τῆς Ἐπιστολῆς ἀποτελοῦν τά περί τῆς Χριστολογίας σέ σχέση μέ τήν ζωή τῶν πιστῶν καί τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ ἀποτελεῖ τό κέντρο τοῦ Εὐαγγελίου, ὁ ὁποῖος καταργεῖ τήν σοφία τῶν ἀνθρώπων καί ἀποκαλύπτει τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Εἶναι τό θεμέλιο πάνω στό ὁποῖο στηρίζεται ἡ κοινότητα τῆς Ἐκκλησίας.[12] Ἡ Ἐκκλησία  εἶναι τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, στό ὁποῖο ἑνώνονται οἱ πάντες σέ ἀδιάσπαστη ἑνότητα. Τέλος, ἡ Ἐπιστολή «μᾶς πληροφορεῖ» ὅτι τά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας καί «τά βάθη τοῦ Θεοῦ», γνωρίζει ὁ πιστός μέ τό ἅγιο Πνεῦμα.[13]

Μέ μεγάλη συντομία ἀναφέρθηκαν τά σημαντικά θέματα τῆς Α΄ Πρός Κορινθίους Ἐπιστολῆς τοῦ «Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν». Θά προχωρήσουμε στήν μελέτη τῆς Δεύτερης Ἐπιστολῆς του πρός τήν ἴδια τοπική Ἐκκλησία.

[1] Καραβιδοπούλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2016, σ.287. Kατά τόν  Klaus- Michael Bull τό ἔτος 54 μ.Χ. (Klaus- Michael Bull, Βιβλιογνωσία της Καινής Διαθήκης, μτφρ. Καρακόλη Χρήστου, Ἀθήνα 2015, σ.117)
[2] Klaus- Michael Bull, Βιβλιογνωσία της Καινής Διαθήκης, μτφρ. Καρακόλη Χρήστου, Ἀθήνα 2015, σ.116
[3] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σσ.212-213
[4] Βλ. Klaus- Michael Bull, Βιβλιογνωσία τῆς Καινῆς Διαθήκης, μτφρ. Καρακόλη Χρήστου, Ἀθήνα 2015, σ.117.
[5] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σ.210
[6] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994, σ.210.
[7] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994, σ.210.
[8] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994, σ.211-212.
[9] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σ.215.
[10] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σ.222.
[11] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σσ.216-217.
[12] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σσ.222-223.
[13] Παναγόπουλου Ἰ., Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη, Ἀθήνα 1994,σ.223.

Πρόσφατα Άρθρα

Δηλώσεις Μητροπολίτου Κερκύρας υπέρ του Ονουφρίου και κατά της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Κερκύρας ρίχνει το γάντι… Ζητά σύγκληση Ιεραρχίας για τον Π.Α. (Ολόκληρη η επιστολή προς τους Μητροπολίτες)

18 Ιουνίου 2025

Read more
Ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία, σιωπῶσα καί ὑπνώττουσα, ἐγκλωβισμένη καί ὑποτεταγμένη ἀδυνατεῖ νά ὀρθώσει λόγο ἀληθείας
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ: ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

18 Ιουνίου 2025

Ἀρ­χιμ. Ἀ­θα­να­σί­ου Ἀναστασίου Προη­γου­μέ­νου Ἱ.Μ. Με­γά­λου Με­τε­ώ­ρου Ἅγια Μετέωρα 17 Ἰουνίου 2025 «Ἡ παραλαβή καί ἡ χρήση τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ...

Read more
«Τὸ κρυφὸ πουγγὶ τοῦ πόνου καὶ ἡ παρηγοριὰ τῆς ἀγάπης»
Πνευματικές Διδαχές

«Τὸ κρυφὸ πουγγὶ τοῦ πόνου καὶ ἡ παρηγοριὰ τῆς ἀγάπης»

17 Ιουνίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ Μετεωρίτου  Ὁ κάθε ἄνθρωπος ποὺ συναντοῦμε εἶναι μιὰ ψυχὴ πληγωμένη. Κανεὶς δὲν πορεύεται σὲ τούτη τὴ ζωὴ...

Read more
Πτυχία και Διπλώματα από το Ωδείο «ΓΕΡΜΑΝΟΣ ο ΜΕΛΩΔΟΣ»
Εκκλησία της Ελλάδος

Πτυχία και Διπλώματα από το Ωδείο «ΓΕΡΜΑΝΟΣ ο ΜΕΛΩΔΟΣ»

17 Ιουνίου 2025

Με τη χάρη του Θεού και την ευλογία και παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, ιδρυτού και Προέδρου του...

Read more
Ιερά αποδημία σε μοναστήρια της Πελοποννήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τι θα πάθω αν πάρω τον αριθμό του θηρίου στο χέρι ή στο μέτωπο;

17 Ιουνίου 2025

https://youtube.com/shorts/Jptsr1pB3Ac

Read more
35η   ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ  ΤΗΣ ΑΘΜ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

35η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΑΘΜ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

17 Ιουνίου 2025

Με σεμνότητα και ιεροπρέπεια ετίμησε και φέτος η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Β’...

Read more
Θυρανοίξια τοῦ τρίτου Ἱεροῦ Ναοῦ, πρός τιμήν τοῦ Ὁσίου Παϊσίου στήν Πάτρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Θυρανοίξια τοῦ τρίτου Ἱεροῦ Ναοῦ, πρός τιμήν τοῦ Ὁσίου Παϊσίου στήν Πάτρα

17 Ιουνίου 2025

Σέ κλῖμα ἱερᾶς κατανύξεως ἐτελέσθησαν τά θυρανοίξια τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου στήν Ἐνορία τῆς Κοιμήσεως τῆς...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Κάθε Ενορία είναι η ζώσα Εκκλησία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάθε Ενορία είναι η ζώσα Εκκλησία»

17 Ιουνίου 2025

Με ένα ευχαριστιακό και πολιτιστικό ολοήμερο ενοριακό πανηγύρι ολοκληρώθηκε ο κύκλος των δράσεων του φετινού κατηχητικού έτους, την  Κυριακή των...

Read more
Κυριακή των Αγίων Πάντων στα Αγγίδια Νάξου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή των Αγίων Πάντων στα Αγγίδια Νάξου

17 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή των Αγίων Πάντων 15-6-2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, μετέβη στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων...

Read more
Κρήτης Ευγένιος: «Οι φωτογράφοι καταφέρνουν με το χάρισμά τους να κάνουν στιγμιαίο το αιώνιο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Κρήτης Ευγένιος: «Οι φωτογράφοι καταφέρνουν με το χάρισμά τους να κάνουν στιγμιαίο το αιώνιο»

17 Ιουνίου 2025

Τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με θέμα «Τα λιμάνια μας», τελέστηκαν χθες Κυριακή 15/6 τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο...

Read more
Ιερά αποδημία σε μοναστήρια της Πελοποννήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Δείτε τι μας περιμένει και τι θα περιέχει ο Προσωπικός Αριθμός

16 Ιουνίου 2025

Δείτε τι μας περιμένει και τι θα περιέχει ο Προσωπικός Αριθμός. Ηλεκτρονικές Ταυτότητες και Προσωπικός Αριθμός. Ζούμε σε μια εποχή...

Read more
Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ  π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΛΕΧΑΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΛΕΧΑΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

16 Ιουνίου 2025

Το Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, με την σεπτή εντολή του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ....

Read more
«Ποιμαντικὴ ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Εὐσεβίου στὴν Ἰκαρία»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ποιμαντικὴ ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Εὐσεβίου στὴν Ἰκαρία»

16 Ιουνίου 2025

Κατὰ τὸ τριήμερο 13 ἕως 15 Ἰουνίου 2025, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας Σάμου, Ἰκαρίας καὶ Κορσεῶν κ.κ. Εὐσέβιος πραγματοποίησε ποιμαντικὴ...

Read more
Ὑποτροφία ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ὑποτροφία ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου

16 Ιουνίου 2025

Τήν Παρασκευή 13 Ἰουνίου 2025 στόν προαύλιο χῶρο τοῦ Γυμνασίου τῶν Σύγχρονων Ἐκπαιδευτηρίων Κοτρώνη ἔγινε ἡ τελετή λήξη τῆς Σχολικῆς...

Read more
Εορτασμός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας  Ιερωνύμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτασμός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερωνύμου

16 Ιουνίου 2025

Με πνευματική κατάνυξη, εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και την παρουσία πλήθους πιστών, τιμήθηκε και εφέτος η μνήμη του Αγίου Ιερωνύμου του Πενταγλώσσου...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η εορτή των Αγίων Πάντων στην ιερά και σεβασμία Μονή των Αγίων Πάντων Τριταίας
Πνευματικές Διδαχές

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

15 Ιουνίου 2025

του Αρχιμ . Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ Θ. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κασσανδρείας Οι Άγιοι Πάντες τους οποίους γιορτάζομαι κάθε χρόνο την...

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων – Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

14 Ιουνίου 2025
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Οι φίλοι του Χριστού δικοί μας φίλοι

14 Ιουνίου 2025
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

10 Ιουνίου 2023
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Των Αγίων Πάντων τα κατορθώματα

10 Ιουνίου 2023
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

«Υπάρχουν άγιοι;»

9 Ιουνίου 2023
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

18 Ιουνίου 2022
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Μια ευλογημένη… διάσπαση των οικογενειακών δεσμών – Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

12 Ιουνίου 2020
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Συνακόλουθοι και Πάντων των Αγίων

22 Ιουνίου 2019
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Λόγος περί των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, πρεσβευτές των ανθρώπων προς τον Ιησού Χριστό

2 Ιουνίου 2018
«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

3 Ιουνίου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Οι δεσμοί με τους Φίλους μας

3 Ιουνίου 2018
Μα Συ μπορείς και παρηγορείς

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό

1 Ιουνίου 2018
Συγχορδία «δυνάμεων»

«Ο Δρόμος του Σταυρού»

31 Μαΐου 2018
Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

31 Μαΐου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

30 Μαΐου 2018
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα για την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πάντων

16 Νοεμβρίου 2023
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα εις την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή των Αγίων Πάντων – Το Κήρυγμα του Ευαγγελίου

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Next Post
Ο εορτασμός των Αιτωλοακαρνάνων Αγίων

Ο εορτασμός των Αιτωλοακαρνάνων Αγίων

Eκδηλώσεις της Ι.Μ. Δρυϊνουπόλεως για την Επέτειο της Αυτονομίας της Β. Ηπείρου

Eκδηλώσεις της Ι.Μ. Δρυϊνουπόλεως για την Επέτειο της Αυτονομίας της Β. Ηπείρου

Ο εορτασμός των Ελευθεριών της Αλεξανδρούπολης παρουσία του ΠτΔ

Ο εορτασμός των Ελευθεριών της Αλεξανδρούπολης παρουσία του ΠτΔ

Πρόγραμμα Ακολουθιών κατά την παραμονή του Ι. Λειψάνου του Αγίου Φιλουμένου

Χειροθεσία Οικονόμου από τον Μητροπολίτη Καστορίας στο Λέχοβο

Χειροθεσία Οικονόμου από τον Μητροπολίτη Καστορίας στο Λέχοβο

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist