• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 28 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι βασικές αρχές της «Νέας Εποχής»

29 Απριλίου 2020
in Αιρέσεις
Η «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ»: Τί εἶναι ἡ «Νέα Ἐποχή»; – Μέρος Α΄
Share on FacebookShare on Twitter

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, Δρ. Θεολογίας

Ἡ «Νέα Ἐποχή» διατείνεται ὅτι ἀποβλέπει σέ ἕνα νέο καί τέλειο κόσμο. Ὁ κόσμος αὐτός δέν θά ἔχει καμία σχέση μέ τόν παλαιό[1]. Ἡ μέχρι τώρα ἀντίληψη περί Θεοῦ, ἀνθρώπου καί κόσμου ἀπορρίπτεται καί τήν θέση της παίρνει ἡ νέα ὁλιστική ἀντίληψη, δηλαδή ἡ πίστη ὅτι ὅλα τά πράγματα εἶναι ἀλληλοεξαρτώμενα καί κατά συνέπεια πρέπει νά θεωροῦνται ὁλιστικά. Σύμφωνα μέ τήν ἀντίληψη αὐτή δέν θά ὑπάρχει διαφορά ἀνάμεσα στόν κόσμο καί τόν Θεό, ἀλλά ὅλα στήν οὐσία τους ἀποτελοῦνται ἀπό ἕνα «Παγκόσμιο Συμπαντικό Πνεῦμα καί Ἐνέργεια». Ὁ Θεός δέν εἶναι γιά τήν κίνηση αὐτή πρόσωπο, ἀλλά ταυτίζεται μέ τό «Παγκόσμιο Πνεῦμα» ἤ τή «Συμπαντική Ἐνέργεια»[2]. Εἶναι ὅπως διδάσκουν μία ἀπρόσωπη συμπαντική ὑπερσυνειδητότητα[3]. Ἡ ἀντίληψη αὐτή ἔχει τήν ἀρχή της στόν Πανθεϊσμό, πού ἐτυμολογικά σημαίνει «ὅλοι καί ὅλα εἶναι Θεός»[4]. Ἔτσι λοιπόν μιλοῦν στόν κάθε ἄνθρωπο: «Εἶσαι Θεός»! … Καί γιά νά τόν κάνουν νά πιστεύσει αὐτό πού τοῦ λέγουν, τόν ὑποβάλλουν σέ ἀσκήσεις γιόγκα καί σέ διαλογισμό, ὥστε νά βρεῖ δῆθεν μέ αὐτά τά τεχνάσματα τήν ἐντός του θεϊκή οὐσία. Ἡ ἐσωτερική ἀναζήτηση, ἡ ἠρεμία καί ἡ γνώση ἀποτελοῦν μέρος μίας ἁλυσιδωτῆς πορείας πού ὡς τέρμα της ἔχει τήν πλασματική καταξίωση τοῦ ἀνθρώπου ὡς μία αὐτάρκης ὀντότητα[5].

Στό κέντρο αὐτῆς τῆς θεωρίας βρίσκεται καί ἡ διδασκαλία τους γιά τήν ἔλευση τοῦ νέου Μεσσία. Κάθε ἐποχή ὅπως προαναφέραμε ἔχει τόν μεσσία της. Ἡ Ἐποχή τῶν ἰχθύων εἶχε Μεσσία τόν Ἰησοῦ Χριστό. Ἡ ἐποχή τοῦ Ὑδροχόου ἀναφέρεται σέ κάποιον ἄλλο μεσσία. Ἐδῶ ὅμως τά πράγματα μπερδεύονται ἀφοῦ ἡ ἀντίληψη τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι ἐντελῶς διαφορετική περί τοῦ τί εἶναι Μεσσίας ἀπό  αὐτή πού κατανοεῖ ὁ χριστιανι-σμός.

Γιά τή «Νέα Ἐποχή» ὁ Ἰησοῦς Χριστός δέν ἀποτελεῖ τό μοναδικό καί ἀνεπανάληπτο πρόσωπο, τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος σαρκώθηκε καί ἔδρασε σέ συγκεκριμένο τόπο καί χρόνο γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί τή δυνατότητα τῆς θέωσής του.

Ὁ Μεσσίας τῆς «Νέας Ἐποχής» ἤ «Αβατάρ»[6], ὅπως συνηθίζεται νά ἀποκαλεῖται, εἶναι ἕνα πρόσωπο πού «ἐνσαρκώνει» μία «κατάσταση Χριστοῦ», τήν λεγόμενη «χριστική κατάσταση». Ἡ κίνηση τῆς «θεοσοφίας» ὑπογραμ-μίζει πώς, ὄταν οἱ καιροί ὡριμάζουν καί ἡ ἐπίκληση τῶν μαζῶν γίνεται διαπεραστική, ἔρχεται ἕνας Ἀβατάρ – Χριστός. Ἡ ἔλευση τοῦ Χριστοῦ τοῦ Ὑδροχόου συνιστᾶ γιά τήν κίνηση «ἕνα πνευματικό γεγονός», πού θά φέρει «μεγάλες ἀλλαγές ἤ ἀποκαταστάσεις» ἐγκαινιάζοντας ἕνα «καινούριο πολιτισμό».

Ἐξέχων σκοπός καί στόχος τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι κατά συνέπεια ὁ παραμερισμός καί ἡ πλήρης κατάργηση τοῦ Χριστιανισμοῦ. Αὐτός ὁ σκοπός –πού ὡστόσο δέν φανερώνεται ξεκάθαρα– ἐξηγεῖται ἀπό τήν ἀστρολογική θεωρία της. Ἡ ἐποχή τοῦ Ἰχθύος, ἤτοι τοῦ Χριστοῦ, ἔχει περάσει καί κάθε κατάλοιπο αὐτῆς πρέπει νά ἐξαφανιστεῖ. Τό παράδοξο εἶναι ὅτι, ἐνῶ θεωροῦν ὅτι ἡ ἐποχή τοῦ Χριστοῦ ἔχει περάσει ἀνεπιστρεπτί, ὡστόσο δέν ἐπαναπαύονται στήν φυσική ἐξέλιξη τῆς ἱστορίας καί τῶν καταστάσεων, ἀλλά ἀντίθετα ἐξαπολύουν σύγχρονους διωγμούς πιό ὕπουλους αὐτή τή φορά ἀπό τούς ἀρχικούς[7]. Δέν ἐξηγεῖται τόσο μένος καί πολεμική σέ κάτι πού θεωρεῖται οὐσιαστικά νεκρό[8].

Πρός ἐπίτευξη λοιπόν τοῦ σκοποῦ αὐτοῦ  διαδίδονται διάφορες ἰδέες γιά νά μειώσουν  τήν ἰσχύ τοῦ Χριστιανισμοῦ. Κατ’ ἐπέκταση, ὁ Χριστιανισμός εἶναι μία ἀπό τίς πολλές ἐκδοχές τῆς ἀλήθειας – εἶναι ἕνας ἀπό τούς δρόμους πού ὁδηγοῦν στόν ἴδιο σκοπό[9]. Ὑποβόσκει ἕνας θρησκευτικός συγκρητισμός[10]. Ὁ ἐρευνητής τῆς «Νέας Ἐποχῆς» Μarrs γράφει εὔγλωττα: «Ὁ πρῶτος βασικός κανόνας τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι αὐτός. Πίστευε σ’ ὅποιον θεό θέλεις καί σ’ ὁτιδήποτε θέλεις, ἀρκεῖ νά μήν ἰσχυρίζεσαι πώς ὁ θεός σου ἤ ἡ πίστη σου εἶναι οἱ μόνες ἀληθινές. Ὁ δεύτερος κανόνας λέει. Ὁ θεός εἶναι αὐτό ἤ αὐτός πού ἐσύ ἐπιθυμεῖς νά εἶναι»[11].

Ἄς ἔλθουμε τώρα νά δοῦμε ποιός εἶναι ὁ ἄνθρωπος πού μορφώνει ἤ στοχεύει νά μορφώσει ἡ «Νέα Ἐποχή». Ὁ ἄνθρωπος γι’ αὐτήν πρέπει ἐπιτέλους νά ἀποδεσμευτεῖ ἀπό τίς ἐπιταγές καί τούς περιορισμούς τῆς θρησκείας καί «ἐλεύθερα» νά κάνει ὅ,τι τόν εὐχαριστεῖ. Ὅλα εἶναι ἀνοικτά γύρω ἀπό τόν ἄνθρωπο καί τοῦ προσφέρονται. Δέν ὑπάρχει παραδεδομένη ἀλήθεια –αὐτό πού λέμε παράδοση– ἀλλά ὅλα εἶναι ἰσόκυρα καί ὑπόκεινται στήν προαίρεση τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Σύμφωνα μέ τούς Σαηεντόλοτζυ  (Scientology) –ἕνα ἀπό τά ἰσχυρά ὄργανα τῆς «Νέας Ἐποχῆς»– δέν ὑπάρχει ἀντικειμενική ἀλήθεια, δεσμευτική γιά τόν ἄνθρωπο[12]. Ὅλα λοιπόν –θρησκεῖες, πολιτισμοί, γλῶσσες κ. τ. λ– τίθενται σέ ἴση βάση, καί δέν ὑπάρχουν κάποια κριτήρια ἀλήθειας οὔτε περιθώρια διαλόγου.

Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀλβανίας Ἀναστάσιος ἀναφερόμενος στό φαινόμενο τῆς παγκοσμιοποιήσεως σημειώνει, πώς ὁ καρπός τῆς «Νέας Ἐποχῆς» ὁδηγεῖ σέ μία ψευδῆ ἰσότητα θρησκειῶν καί πολιτισμῶν: «Ἡ ἰσότητα δέν ἀναιρεῖ ἀλλά προϋποθέτει τήν αὐθεντικότητα»[13].

Τό ἴδιο ὑπογραμμίζει ἐντονότερα ὁ π. Σεραφείμ Ρόουζ γράφοντας: ἡ «ἰσότητα» καί ἡ «ὑπερβατική ἑνότητα» τῶν θρησκειῶν εἶναι ἰδέες τῆς μοντερνιστικῆς, «ὑπεραπλουστευ-τικῆς» νοοτροπίας, ἡ ὁποία ἀδυνατεῖ νά κατανοήσει τίς οὐσιαστικές διαφορές μεταξύ τῶν θρησκειῶν καί νά ἐκτιμήσει τή μοναδικότητα τοῦ Χριστιανισμοῦ[14]. Αὐτό βέβαια συμβαίνει διότι γιά τήν «Νέα Ἐποχή» ὁ Χριστιανισμός εἶναι φορμαλιστικός, ὀρθολογικός καί αὐταρχικός. Ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα τό ἄγχος, τήν ἀπόγνωση, τίς ἐνοχές, τήν ταπείνωση καί τήν ἀνικανότητα[15].

Ἡ κίνηση ἔχοντας ὡς στόχο νά ὁδηγήσει τόν κόσμο σ’ αὐτήν τήν πλήρη ἐλευθερία ἀκολουθεῖ ἀναγκαστικά κάποια προστάδια. Μέ μία συνδυαστική προσπάθεια[16] προσπαθεῖ νά ἐκμηδενίσει τήν ἐπιρροή τοῦ Χριστιανισμοῦ καί παράλληλα νά δημιουργήσει ἀκράδαντη τήν ἐντύπωση ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ἴσες –δρόμοι μέ ἴδιο στόχο. Τελικά ὅλες οἱ θρησκεῖες ἔχουν διαφορετικούς δρόμους πρός τό ἴδιο τέρμα, ὅπως αὐτές θέλουν νά πιστεύουν. Πρέπει νά γίνουμε ἀνεκτικοί, –οἱ ὀπαδοί τῆς «Νέας Ἐποχῆς»– ὁ Χριστιανισμός εἶναι μία ἀπ’ τίς πολλές θρησκεῖες καί ὁ Ἰησοῦς ἕνας ἀπό τούς πολλούς πνευματικούς ὁδηγούς, τίποτε περισσότερο καί τίποτε λιγότερο[17]. Ἡ διδα-σκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς ὅμως εἶναι ἐκ διαμέτρου ἀντίθετη, γιατί  τονίζει ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστός δέν εἶναι ἕνας ἀπό τούς πολλούς φωτισμένους, ἀλλά αὐτός ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, τό δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος (Ιω. 1,14-18 & 20,31). Ἑπίσης  κανείς δέν ὁδηγεῖται  ἀπό μόνος του στόν Θεό παρά μόνο   διά μέσου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ  (Ιω. 14,6. 11,25. 10,19 κ.λ.π. ἐπίσης Πρξ. 4,12).

Στό πνεῦμα αὐτό οἱ πνευματιστές καί οἱ μελλοντολόγοι ὁραματιστές ταυτίζουν τούς προφῆτες τῆς Παλιᾶς Διαθήκης μέ τά μέντιουμ τοῦ ἀποκρυφισμοῦ ὑποστηρίζοντας πώς καί οἱ προφῆτες ἦταν ἕνα εἶδος μέντιουμ τῆς ἐποχῆς τους[18]. Τελικά ἡ Νέα Ἐποχή στοχεύει στήν δημιουργία μίας νέας παγκόσμιας θρησκείας ἤ πανθρησκείας, ἡ ὁποία θά προκύψει ἀπό τήν συνένωση ὅλων τῶν γνωστῶν θρησκειῶν. (Απ. 13, 8 καί 11ως17,). Στή συνέχεια θά προχωρήσουν στήν ἀντικατάσταση τῶν καθιερωμένων ἑορτῶν π.χ. Πάσχα καί Χριστούγεννα μέ ἄλλες,  (Β´ Θε. 2,4 & Δα. 7, 25). Ἡ ἄρνηση τῆς θεότητας, τοῦ σταυρικοῦ θανάτου καί τῆς ἀνάστασης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι δεδομένα γιά τήν «Νέα Ἐποχή» (Α´ Ιω. 4,1-3. Β´ Ιω. 7)[19], καθότι θεωροῦν τόν Θεό ὡς μιά ἀπρόσωπη δύναμη[20].

 Τά  μέσα πού χρησιμοποιεῖ στήν προσπάθεια αὐτή εἶναι – ὅπως θά δοῦμε στό ἑπόμενο κεφάλαιο – οἱ διάφορες ἀντιχριστια-νικές προπαγανδιστικές της κινήσεις, καί κυρίως ὁ Οἰκουμενι-σμός. Γι’  αὐτό τόν λόγο βλέπουμε νά βάζουν ὅλες τίς θρησκεῖες νά συζητοῦν μεταξύ τους γιά νά βροῦν αὐτά πού τίς «ἑνώνουν» (διαχριστιανικός καί διαθρησκειακός συγκρητισμός). Ἔτσι λοιπόν καταλαβαίνει κανείς πολύ  εὔκολα ὅτι πρόκειται γιά μία δαιμονική ἐπιδίωξη, διότι ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χρίστος λέγει κατηγορηματικά: «Ἐγώ εἰμι ἡ ὁδός καί ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή»[21].

Ὁπωσδήποτε ὅμως γιά τήν «Νέα Ἐποχή» ἀπαιτεῖται μία μαζική «μύηση καί ἀφιέρωση στόν Lucifer» (δηλαδή στόν Σατανᾶ)[22]. Ὅποιος ἀρνηθεῖ πρέπει νά μεταφερθεῖ σέ ἄλλο ἐπίπεδο συνείδησης. Οἱ ἡγέτες τῆς Νέας Ἐποχῆς δέν βρίσκουν τίποτα κακό σέ προγραμματισμένες «ἐκκαθαρίσεις» τέτοιας μορφῆς, δηλαδή στή θανάτωση ὁμάδων ἤ καί λαῶν ἀκόμη, γιατί πιστεύουν ὅτι αὐτοί πού πρέπει νά θανατώνονται δέν εἶναι πλέον σέ θέση νά ἐξελιχθοῦν πνευματικά καί πρέπει νά μεταφερθοῦν σέ ἄλλο ἐπίπεδο ζωῆς, γιά νά μπορέσουν νά ἀποκτήσουν «γνώση» καί νά γίνουν «εὐτυχέστεροι». Ἐδῶ φαίνονται τά φοβερά ἀποτελέσματα τῆς θεωρίας τῆς μετενσάρ-κωσης, πού στίς ἡμέρες μας ἔχει ἰδιαίτερα ἐνισχυθεῖ μέ τήν μεταφυσική ἀλλά καί ἐπιστημονική δῆθεν ἔρευνα γύρω ἀπό τό θάνατο.

Γιά ὅλα αὐτά τά γεγονότα ἡ Ἁγία Γραφή δέν μᾶς ἀφήνει ἀπροειδοποίητους. Μᾶς μιλᾶ γιά τρομοκρατική κυριαρχία τοῦ ἀντιχρίστου  (Απ. 13). Ὅσοι  δέν θά εἶναι «ἀνεκτικοί» θά διωχ-θοῦν, καί θά θεωροῦνται ὑπαίτιοι γιά «διάσπαση», «ὀπισθο-δρομικοί» καί «στενοκέφαλοι» καί δέσμιοι τῆς «παλιᾶς ἐποχῆς». Μέ αὐτά ἐννοοῦνται ὅλοι ὅσοι μένουν σταθεροί σέ «παλιές» ἀξίες, ὅπως π.χ. οἱ πιστοί Χριστιανοί, ἀλλά καί Ἰουδαῖοι καί Μουσουλμάνοι.

Ὁ Διάβολος προσπαθεῖ ἀπ’ ἀρχῆς νά πλανήσει τό ἀνθρώπινο γένος καί νά τό σύρει κοντά του. Ἐνῶ ὅμως παλαιότερα αὐτό τό ἐπιδίωκε μέ τίς διάφορες πλάνες πού ἔσπερνε ὑπό τήν μορφή τῶν διαφόρων θρησκειῶν καί αἱρέσεων, τώρα χρησιμοποιεῖ ἕνα πιό ἤπιο ὅπλο: τήν σύγχυση. Γενικός καί ἀπώτερος στόχος τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι ἡ δημιουργία πνευματικῆς συγχύσεως[23]. Καί αὐτό διότι, ἐάν στήν πλάνη κατάφερνε ἡ ἀνθρωπότητα νά κρατεῖ κάποια πορεία, ἔστω λανθασμένη, στήν σύγχυση καμία πορεία καί κανένας προσανατολισμός δέν δύναται νά ὑπάρξει, ἀλλά ἡ ἀνθρωπό-τητα εἶναι ὡς νά στέκεται ἀμήχανη καί ζαλισμένη μπρός στήν ὁμίχλη. Ὁ ἄνθρωπος τῆς «Νέας Ἐποχῆς» εἶναι ἄνθρωπος χωρίς ἀρχή καί προορισμό, καί χωρίς ἠθικούς κανόνες. Οἱ Νεοεπο-χίτες ἀρνοῦνται τήν ὕπαρξη τῆς Κόλασης καί τῆς Κρίσης, τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ κακοῦ[24]. Χαρακτηριστικά τό πνεῦμα αὐτό ἐκφράζει ἕνα νεοεποχίτικο βιβλίο, πού εἶχε μεγάλη ἐπιτυχία καί ὀνομάζεται «Μία σπουδή στά θαύματα (A Curse in Miracles)». Τό βιβλίο αὐτό διαφημίζεται σάν μία νέα «Βίβλος». Μερικές ἀπό τίς θέσεις του εἶναι καί ἡ ἀκόλουθη: «Ξεχάστε ὅλα ὅσα ἔχετε μάθει. Εἶναι ἄραγε Χριστιανική ἡ  Βίβλος;»[25].

[1]  Χ. Α. ΤΣΙΑΚΚΑ Ἀρχιμ., Ἐγκυκλοπαιδικό Λεξικό Θρησκειῶν καί Αἱρέσεων, παραχριστιανικῶν-παραθρησκευτικῶν ὁμάδων καί σύγχρόνων ἰδεολογικῶν ρευμάτων, Λεμεσός 2002, «Νέα Ἐποχή», σ. 649.
[2]  Χ. Α. ΤΣΙΑΚΚΑ Ἀρχιμ., Ἡ «Νέα Ἐποχή» – Μία σύγχρονη πρόκληση… στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας, Λεμεσός 1998, σ. 26.
[3]  Α. ΒΛΙΑΓΚΟΦΤΗΣ., Σύγχρονες Αἱρέσεις – μία πραγματική ἀπειλή, όπ. π., σ. 85.
[4]  Χ. Α. ΤΣΙΑΚΚΑ Αρχιμ., Ἡ «Νέα Ἐποχή» – Μία σύγχρονη πρόκληση… στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας, όπ. π., σ. 27.
[5]  ΕΛ. ΛΑΖΑΡΙΔΗ, Σύγχρονα φιλοσοφικά ρεύματα, Ἀθήνα 1996, σ. 45.
[6]  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΩΡΩΠΟΥ καί ΦΥΛΗΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ, Τό σύνδρομο τῆς «Νέας Ἐποχῆς» καί ἡ ἐλπίδα τῆς Ὀρθοδοξίας μας, ἔκδ. Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίων Κυπριανοῦ καί Ἰουστίνης, Φυλή–Ἀττικῆς, 1990, σ. 109. Ἀβατάρ, ἐνσαρκωμένο μέλος τῆς «ἱεραρχίας», «χριστός».
[7]   ΑΝ. ΛΥΚΑΡΗ, όπ. π., σ. 83.
[8]   Όπ. π., σ. 84.
[9]   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΩΡΩΠΟΥ καί ΦΥΛΗΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ, όπ. π.,  σ. 76.
[10]   ΑΝ. ΛΥΚΑΡΗ, όπ. π., σ. 85.
[11]   T. MARRS, Λατρείες καί θρησκείες τῆς  «Νέας Ἐποχής», Θεσ/νίκη, σ. 30.
[12]  Α. Γ. ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ., Νεοφανείς Αἱρέσεις, καταστροφικές λατρείες στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας, Ἀθήνα 1995, σ. 225.
[13]  Α. ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΥ., Παγκοσμιότητα καί Ὀρθοδοξία, Ἀθήνα 2000, σ. 53.
[14]  ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ Ἱερομ., π. Σεραφείμ Ρόουζ – Ἡ ζωή καί τά ἔργα του, Ἀθήνα 2006, σ. 227.
[15]  Δ. Γ. ΑΕΡΑΚΗ., «Νέα Ἐποχή» – πραγματικότητα ἤ μύθος, Ἀθήνα 2006, σ. 6.
[16]  «Now, in the fullness of time, and through the process of evolution, there is an emerging group who will bring salvation to the world; and who (embodying groups and ideas and emphasising the true meaning of the Church of Christ) will stimulate and energise the minds and souls of men that the New Age will be ushered in by an outpouring of the Love, Knowledge, and Harmony of God Himself, as well as by the re-appearance of Christ in whom all these three faculties of divinity will be embodied Morag Zwartz The New Age Gospel: Christ or Counterfiet? Parenesis Publishing 8 Alison Avenue Melbourne, σ. 21 καί 22.
[17] Ἔργο τῆς Κίνησης τῆς Νέας Ἐποχῆς εἶναι ἡ ἐργασία ἐκεῖ πού ἀπέτυχε ὁ Χριστιανισμός, ὅπως λέει ὁ Erwin:  «The movement abounds in unrestrained optimism. There is a popular feeling that we are on the verge of a radical breakthrough in the evolutionary process – as great a step as that between the Middle Ages and the Renaissance. The integration of metaphysics, science, and ancient wisdom will succeed where Christianity has failed. The old ways simply will not do for today; we are invited to go to the top of a mountain and look around and view reality from an entirely new perspective,  Erwin W Lutzer & John F DeVries Satan’s Evangelistic Strategy for this New Age. Victor Books, U.S.A Canada, England, third printing 1989, σ. 14.
[18]  Α. Γ. ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ., Ἀποκρυφισμός, Γκουρουισμός, «Νέα Ἐποχή», όπ. π., σ. 282.
[19] «The christ is not God, he is not coming as God. He is an embodiment of an aspect of God, the love aspect of God. His is the embodied soul of all creation. He embodies the energy which is a consciousness aspect of Being we call God… He would rather that you didn’t pray to him, but to God within you, which is also within him…. He said it himself. ‘The kingdom of God is within you», Walter Martin The New Age Cult Bethany House Publishers, Minneapolis, Minnesota, 1989, σ. 8.
[20]  «He is not one individual, but an energy gesalt ….. a psychic pyramid of interrelated, ever-expanding consciousness that creates, simultaneously and instantaneously, universes and individuals that are given – through the gift of personal perspective – duration, psychic comprehension, intelligence, and eternal validity… This absolute, ever expanding, instantaneous psychic gestalt, which you may call God if you prefer, is so secure in its existence that it can constantly break itself down and rebuild itself», Walter Martin The New Age Cult Bethany House Publishers, Minneapolis, Minnesota, 1989, σ. 25. ‘But do you really believe the soul is a physical force?” “Yes exactly, but it is a significant different kind of force from the physical atomic and molecular forces that comprise the body. It is a subatomic force, the intelligent energy that organises life. It is part of every cell, it is part of the DNA, it is in us, and of us and the whole of it – everywhere – it is what we call God………” “You see?” he said gently. “This is it. This source fills and organises all life. It is the beginning and the end; the Alpha and the Omega. It is the God of Creation. And it is very much in Us…” “So you see,” said David, “when Christ said God is everywhere, in a sense he was being literal – what he meant was this life-guiding spiritual energy is everywhere. Life, then is the combination of the molecular structure which is physical matter, and Source which is spiritual energy. This physical form dies. The Spiritual energy lives forever», Shirley MacLaine Out On a Limb Bantam Books Toronto. New York. London. Sydney 1983, σσ. 331,332.
[21]   Ιω. 14, 6.
[22]  Χ. Α. ΤΣΙΑΚΚΑ Ἀρχιμ., Ἐγκυκλοπαιδικό Λεξικό Θρησκειῶν καί Αἱρέσεων, παραχριστιανικῶν-παραθρησκευτικῶν ὁμάδων καί σύγχρόνων ἰδεολογικῶν ρευμάτων, όπ. π.. σ. 362.  Lucifer εἶναι ὁ Ἑωσφόρος, ἀλλά πρόκειται καί γιά μία σατανιστική Ἐκκλησία τῆς Κολωνίας, πού ὀνομάζεται  Lusifer G.
[23]  T. MARRS, Λατρεῖες καί θρησκεῖες τῆς «Νέας Ἐποχῆς», όπ. π., σ. 62.
[24]  Ὄπ. π., σ. 39.
[25]  Ὄπ. π., σσ. 336-337.

Πρόσφατα Άρθρα

Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Λαρίσης.
Εκκλησία της Ελλάδος

Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Λαρίσης.

27 Δεκεμβρίου 2025

Με ιεροπρέπεια και κατάνυξη τελέσθηκε, την δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης...

Read more
Ἱστορικὴ στιγμὴ γιὰ τὴν Κόνιτσα: Ἡ πρώτη χειροτονία τοῦ Σεβ. Ἀλεξίου ὡς Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἱστορικὴ στιγμὴ γιὰ τὴν Κόνιτσα: Ἡ πρώτη χειροτονία τοῦ Σεβ. Ἀλεξίου ὡς Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης

27 Δεκεμβρίου 2025

Μὲ τὴ χάρη καὶ τὴ φιλανθρωπία τοῦ Παναγίου Θεοῦ τελέσθηκε σήμερα 26-12-2025, μέσα σὲ κλίμα βαθιᾶς συγκίνησης καὶ πάνδημης ἀποδοχῆς,...

Read more
Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

27 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε, την επομένη ημέρα των Χριστουγέννων, Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025, η σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου στον Ενοριακό Ι....

Read more
Με λαμπρότητα εορτάσθηκε στην Ι. Μ. Σταγών και Μετεώρων η Σύναξη της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου
Εκκλησία της Ελλάδος

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε στην Ι. Μ. Σταγών και Μετεώρων η Σύναξη της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου

27 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάσθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Σταγών και Μετεώρων η Σύναξη της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, ως εορτή που ακολουθεί...

Read more
Χειροτονία Πρεσβυτέρου στον Ι.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Λατομιτίσσης Χίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στον Ι.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Λατομιτίσσης Χίου

27 Δεκεμβρίου 2025

Τη δεύτερη ημέρα του Αγίου Δωδεκαημέρου, Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκος ιερούργησε...

Read more
Εις τον Πρωτομάρτυρα Στέφανον και την Σφαγήν των Νηπίων
Αγίου Στεφάνου

Εις τον Πρωτομάρτυρα Στέφανον και την Σφαγήν των Νηπίων

27 Δεκεμβρίου 2025

Του Μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών Νικοδήμου “ἄγγελος Κυρίου φαίνεται κατ᾿ ὄναρ τῷ ᾿Ιωσὴφ λέγων ἐγερθεὶς παράλαβε τὸ παιδίον καὶ τὴν μητέρα...

Read more
Τιμητική Βράβευση της Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας από την Ι.Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμητική Βράβευση της Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αχαΐας από την Ι.Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

27 Δεκεμβρίου 2025

Με τη δέουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα εορτάσθηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025, η Σύναξις της Υπεραγίας Θεοτόκου, στο ιστορικό Ιερό Προσκύνημα...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η ορθοδοξία στην Αφρική είναι ένα οικουμενικό θαύμα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η ορθοδοξία στην Αφρική είναι ένα οικουμενικό θαύμα»

27 Δεκεμβρίου 2025

Τον παλαιό γνώριμο και φίλο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, τόσο επί του μακαριστού Μητροπολίτου Φθιώτιδος κυρού Νικολάου όσο και επί...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Ο Άρχων της ειρήνης, από της ταπεινής Του φάτνης δωρίζει στον κόσμο την ειρήνη, την καταλλαγή, την δικαιοσύνη»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο Άρχων της ειρήνης, από της ταπεινής Του φάτνης δωρίζει στον κόσμο την ειρήνη, την καταλλαγή, την δικαιοσύνη»

27 Δεκεμβρίου 2025

Στην ανδρώα ιερά Μονή Αγ. οσιοπαρθενομάρτυρος Παρασκευής Σερρών, η οποία έχει τις ιστορικές της ρίζες στην Βυζαντινή εποχή, εκτός των...

Read more
Λαμπρός εορτασμός της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Φαρσάλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός εορτασμός της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Φαρσάλων

27 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025, εορτή της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, χοροστάτησε στην ακολουθία...

Read more
Η εορτή της Συνάξεως της Θεοτόκου στην Ι. Μονή Λουκούς Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή της Συνάξεως της Θεοτόκου στην Ι. Μονή Λουκούς Κυνουρίας

27 Δεκεμβρίου 2025

Με την ευκαιρία της εορτής της Συνάξεως της Υπεραγίας  Θεοτόκου, δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ....

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ουγκάντα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ουγκάντα

27 Δεκεμβρίου 2025

Νωρίς τα ξημερώματα αφίχθη μέσω Αιθιοπίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών στο αεροδρόμιο  Εντέμπε της Ουγκάντας προκειμένου να συνιερουργήσει...

Read more
“Το θυμιατήριον της χάριτος”
Αγίου Στεφάνου

“Το θυμιατήριον της χάριτος”

27 Δεκεμβρίου 2025

Του Μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας κυρού Σεραφείμ Μιλώντας ο Άγιος Πρόκλος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ο μαθητής του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, για...

Read more
Εάν δεν έχεις αυτούς τους στόχους, τότε φάε κρέας και την Μεγάλη Παρασκευή
Εκκλησία της Ελλάδος

«Όταν ο Θεός σιωπά, μιλά η Αλήθεια»

26 Δεκεμβρίου 2025

Σε μια εποχή όπου ο θόρυβος της καθημερινότητας πνίγει την εσωτερική φωνή του ανθρώπου και η πίστη συχνά αντιμετωπίζεται ως...

Read more
Η εορτή των Χριστουγέννων στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Χριστουγέννων στο Ιερό Προσκύνημα Παναγίας Εκατονταπυλιανής Πάρου

26 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα και τη δέουσα μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε η Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων στην Πάρο και συγκεκριμένα στο Ιερό Προσκύνημα της...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»
Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

Το θαυμαστότερο παράδειγμα πίστεως

21 Δεκεμβρίου 2025

«Πίστει παρώκησεν εἰς τήν γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν…» (Ἑβρ. 11,9) Μητροπολίτου Αὐλῶνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Ἡ σημερινή ἡμέρα «Κυριακή πρό τῆς...

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

Το πνευματικό νόημα των Χριστουγέννων και με ποιούς τρόπους βιώνεται από μας τους Χριστιανούς.

20 Δεκεμβρίου 2025
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Πώς θα γιορτάσουμε με πνευματικό τρόπο τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κατηγορῶ τοὺς Χριστιανούς – Κυριακή πρὸ Χριστουγέννων

21 Δεκεμβρίου 2024
Τῶν Προπατόρων τὸ σύστημα, οἱ φιλέορτοι ψαλμικῶς εὐφημήσωμεν

Το αποστολικό μήνυμα της Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως

21 Δεκεμβρίου 2024
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Ο Γενεαλογικός κατάλογος του Ιησού Χριστού

23 Δεκεμβρίου 2023
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Οι Ήρωες – Άγιοι της Πίστεως

18 Δεκεμβρίου 2021
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού

Αμαρτωλοί πρόγονοι – Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

2 Ιανουαρίου 2021

Κυριακή πρό τῶν Χριστουγέννων (Ματθ. α΄ 1-25)

22 Δεκεμβρίου 2018
Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Ομιλία εις την Κυριακή προ των Χριστουγέννων

22 Δεκεμβρίου 2018

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως: «Συγκληρονόμοι της επαγγελίας»

22 Δεκεμβρίου 2018
Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

22 Δεκεμβρίου 2018
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Αγ. Κυρίλλου Ιεροσολύμων «Κατήχησις προς τους φωτιζομένους, περί Ενανθρωπήσεως.»

21 Δεκεμβρίου 2016

Η ευλογημένη γενεά. “Πάσαι αι γενεαί από Αβραάμ έως … Χριστού”.

19 Δεκεμβρίου 2016

Ο ύμνος των αγγέλων

9 Δεκεμβρίου 2018

Τὸ Εὐαγγέλιο τὴς Κυριακής προ της Χριστού Γεννήσεως. Γενεαλογία τοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως (Ματθ. 1, 25)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως Απoστ. Ανάγν.: Εβρ. 11, 9-10,32-40 (18-12-2011)

18 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως, Μθ. 1, 1-25 Ο Θεός μαζί μας- Τα σωτήρια του κόσμου

18 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως Ματθ. α΄, 1-25

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή τῆς πρό Χριστοῦ Γεννήσεως (Πρός Ἑβραίους ια΄ 9-10, 32 -40)

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Οι κατά σάρκα πρόγονοι του Χριστού

16 Δεκεμβρίου 2016
Χριστούγεννα χωρὶς τὸν Χριστό! Γίνονται ἄραγε;

Κυριακή προ Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως (Λκ. ιγ΄ 10-17)

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως. Υποδοχή του θείου βρέφους.

16 Δεκεμβρίου 2016
Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: “Η Παναγία στην υμνολογία των Χριστουγέννων”

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

18 Δεκεμβρίου 2016
Next Post
Αρχιμ. Χριστόδουλος Κογιώννης: «Το κλειδί του Παραδείσου» – Συνεχίζεται το προσκύνημα του Αγ. Σπυρίδωνος στον Υμηττό

Αρχιμ. Χριστόδουλος Κογιώννης: «Το κλειδί του Παραδείσου» - Συνεχίζεται το προσκύνημα του Αγ. Σπυρίδωνος στον Υμηττό

Μη προσευξώμεθα φαρισαϊκώς

Μη προσευξώμεθα φαρισαϊκώς

Δ΄ Επιστημονική Ημερίδα μεταπτυχιακών φοιτητών της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ στην Ελευθερούπολη

Δ΄ Επιστημονική Ημερίδα μεταπτυχιακών φοιτητών της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ στην Ελευθερούπολη

Τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο Μητροπολίτου Σιατίστης στη Χαλκίδα

Τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο Μητροπολίτου Σιατίστης στη Χαλκίδα

Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου στην ενορία του Αγ. Μαξίμου Γραικού Άρτης

Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου στην ενορία του Αγ. Μαξίμου Γραικού Άρτης

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist