• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Επί τω ονόματι αυτού έθνη ελπιούσι»

12 Δεκεμβρίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
«Επί τω ονόματι αυτού έθνη ελπιούσι»
Share on FacebookShare on Twitter

του Μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ

Η Γέννηση του Σωτήρος, την οποία ετοιμαζόμαστε να εορτάσουμε, είναι τόσο το τελικό, όσο και το ποιητικό αίτιο της πανανθρώπινης προσδοκίας και ελπίδας, για την οποία η μεν Γένεση λέγει, ότι ο Λυτρωτής είναι «προσδοκία εθνών» (Γενέσεως μθ’, 10 κατά τη μετάφραση των Εβδομήκοντα), ο δε προφήτης Ησαΐας τονίζει, ότι «επί τω ονόματι αυτού έθνη ελπιούσιν» (Ησαΐου μβ’, 4).

Η έλευση του Σωτήρος στον κόσμο υπήρξε πρώτα τελικό αίτιο της προ Χριστού πανανθρώπινης νοσταλγίας. Το Πρωτευαγγέλιο περί του Λυτρωτού, ο Οποίος θα συντρίψει την κεφαλή του όφεως (Γενέσεως γ’, 14-15) δόθηκε ήδη στους Πρωτόπλαστους και στη συνέχεια από στόμα σε στόμα διεμορφώθη σε διάφορες σχετικές παραλλαγές των παραδόσεων των λαών. Η πλέον ζωηρή καθολική ακτίνα, η οποία διεσκέδαζε το ζοφερό σκότος της ανθρωπότητος, ήταν αφ’ ενός η μελαγχολία για την απώλεια του Παραδείσου και αφ’ ετέρου η προσδοκία του Σωτήρος. Ολες οι νοσταλγίες των εκλεκτών προσωπικοτήτων, τις οποίες γνώρισε η ιστορία· ό,τι οραματίστηκαν οι μεγάλοι ποιητές της προχριστιανικής ανθρωπότητας· ό,τι περιέγραψαν οι μεγάλοι Προφήτες εμπνεόμενοι από τις θεόπνευστες συλλήψεις του πνεύματός τους, όλα αυτά εμψυχώνονται από την προσδοκία Εκείνου, ο Οποίος θα είναι «το φως τοις εν σκότει», το φως των εθνών (Ησαΐου θ’, 1 εξ., μθ’, 6 εξ.), ο Ποιμήν (μ’, 11), ο Λυτρωτής ολόκληρου του κόσμου (Ησαΐου κε’, 6 εξ.). Αυτός θα εγκαινιάσει χρυσή εποχή στη γη (Ησαΐου λε’, 6, 11 εξ.)· θα συνάψει νέα διαθήκη με όλους τους λαούς (Ιερεμίου ιστ’, 19. Ησαΐου μβ’, 1-4)· θα αναπλάσει τις καρδιές (Ιερεμίου κδ’, 7· λη’, 33· λθ’, 39)· θα φέρει καινό ουρανό και καινή γη (Ησαΐου ξε’, 17· ξστ’, 22· Ψαλμού ρα’. 27)· θα επαναφέρει την παραδείσια ατμόσφαιρα, εντός της οποίας αφ’ ενός ο λύκος θα βόσκει μετά του προβάτου, ο μόσχος μετά του λέοντος, ο βους μετά της άρκτου, η πάρδαλις μετά της ερίφου και τα παιδία θα παίζουν μετά των όφεων (Ησαΐου ια’, 6 εξ.) και αφ’ ετέρου η ειρήνη θα έλθει εκ νέου, εις τρόπον ώστε τα όπλα, τα τόξα και τα βέλη θα μετατραπούν σε άροτρα και γεωργικά εργαλεία (Ωσηέ  β’, 20. Ησαΐου β’, 4. Μιχαίου δ’, 3).

Ο Λυτρωτής αυτός, κατά την  έκφραση του Αισχύλου, θα κατέλθει στον Αδη και στα ζοφερά βάθη του Ταρτάρου, για να ελευθερώσει τον συμβολίζοντα την ανθρωπότητα Προμηθέα· θα εγείρει τους «καθεύδοντας», για τους οποίους ομιλεί ο Σωκράτης στην Απολογία του προς τους δικαστές· θα διδάξει τους ανθρώπους «ως δει προς θεούς και προς ανθρώπους διακείσθαι», κατά τους λόγους πάλιν του Σωκράτους στον «Αλκιβιάδην δεύτερον» του Πλάτωνος· θα φέρει την απολεσθείσα χρυσή εποχή, την οποία περιγράφει με παραδείσια χρώματα ο Οράτιος και για την απώλεια της οποίας θρηνεί ο Οβίδιος· θα επαναφέρει «την αρχικήν βασιλείαν του Υψίστου Θεού», του «παμφώτου Ενός Θεού» και θα  αντικαταστήσει «την σιδηράν γενεάν» διά της «νέας χρυσής γενεάς», η οποία «ευτυχής θα ανατείλει εις όλον τον κόσμον», κατά τις εκφράσεις της 4ης «Εκλογής» του Βιργιλίου· θα ικανοποιήσει την προσδοκία του Κομφούκιου για τον «Αγιον» και «Ουρανάνθρωπον» (=Θεάνθρωπον), ο οποίος θα συνδιαλλάξει τον ουρανό μετά της γης και τον Οποίο οι λαοί προσδοκούν, όπως τα μαραμένα φυτά τη δρόσο· θα ικανοποιήσει τη νοσταλγία είτε του Θιβετικού Βουδισμού και των Ιρανίων για τον παρθενογέννητο Θεάνθρωπο Λυτρωτή, είτε του Ινδουισμού για τον απαστράπτοντα σαν ήλιο Λυτρωτή, ο οποίος θα επαναφέρει την ανθρωπότητα στον αρχέγονο χρυσούν αιώνα.

Αληθώς, κατά την ομολογίαν του Βολταίρου, «όλοι οι λαοί της γης επίστευσαν, ότι ο άνθρωπος εξέπεσε και εξεφυλίσθη και μάλιστα κατά τρόπον και περιστάσεις αναλόγους προς τη διήγησιν του Μωυσέως» και ότι «προ αμνημονεύτων χρόνων ήτο παρ’ Ινδοίς και Σίναις παράδοσις, ότι ο σοφός ήθελεν έλθει εκ της Δύσεως».

Αλλ’ η Γέννηση του Σωτήρος δεν υπήρξε μόνον το τελικό αίτιο της προ Χριστού προσδοκίας του Λυτρωτού. Επί πλέον είναι και θα είναι το ποιητικό αίτιο της ελπίδος της ανθρωπότητας, που βρίσκεται μακριά Αυτού, η οποία σήμερα και πάντοτε θα αναζητεί εναγωνίως το Λυτρωτή και τον απολεσθέντα παράδεισο των ανωτέρων πνευματικών αξιών. Προς τον Ιησού Χριστό κινείτο όλο το παρελθόν, αλλά και από Αυτόν και από την αρχή, ορμάται και εκκινεί ολόκληρο το μέλλον. Το παρελθόν μόνο Αυτόν αναζητούσε και Αυτός μόνος είναι το μέτρο και το νόημα όλου του μέλλοντος.

Ο Χριστός διαρρηγνύων όλες τις αναλογίες και όλους τους νόμους της ιστορίας, δεν ανήκει σε ένα απολιθωμένο παρελθόν, αλλ’ είναι ο ζων, ο πάντοτε παρών, ο αιώνιος Χριστός. Με την πίστη στον Ιησού Χριστό ο κάθε άνθρωπος αντιπαρίσταται μετά του ιστορικού Χριστού. Η αντιπαράσταση αυτή συμβαίνει με τον τρόπο του «συγχρονισμού» και της υπερπηδήσεως των ιστορικών αποστάσεων. Ο Ιησούς έρχεται σήμερα με το κήρυγμα προς το κάθε άτομο όπως ήλθε και προς τους συγχρόνους Του. Ο συγχρονισμός στην αντιπαράσταση με τον Χριστό είναι δυνατός, διότι ο Χριστός είναι αιώνιος και διότι το περί αυτού κήρυγμα είναι και σύγχρονο κήρυγμα.

Αλλ’ η σκέψη αυτή είναι ατελής, εάν δεν ολοκληρωθεί από την πεποίθηση, κατά την οποία ο συγχρονισμός της πίστεως μετά της εν Χριστώ αποκαλύψεως του Θεού συμβαίνει στην Εκκλησία και διά της Εκκλησίας, στη λειτουργική ζωή της οποίας συνεχίζονται μυστικώς η ζωή και το απολυτρωτικό έργο του Χριστού. Στην Εκκλησία η προσφορά της αλήθειας για το πρόσωπο του Χριστού και η ελεύθερη αναγνώριση από τους πιστούς βρίσκει ανταπόκριση στην υπακοή της πίστεως. Η Εκκλησία είναι εγγύηση του ιστορικού και αιωνίου χαρακτήρος του Ιησού Χριστού. Με τη λατρεία και μυστηριακή ζωή, την εντός του εκάστοτε «σήμερον», συμπυκνώνονται και βιούνται μυστικώς ως ζώντα και υπάρχοντα μπροστά μας τα παρελθόντα, τα παρόντα και τα έσχατα, δηλαδή η προϊστορία και οι κύριοι ισταθμοί του απολυτρωτικού έργου του Χριστού, όπως και τα μέχρι των εσχάτων ημερών εκτεινόμενα σωτηριώδη αγαθά, τα οποία απορρέουν από Αυτόν. Σε κάθε εορτή της Εκκλησίας οι πιστοί μετέχουν μυστικώς Θεοφανειών και Χριστοφανειών.

Ετσι και για τους σημερινούς ανθρώπους, οι οποίοι ζούν «εν χώρα και σκιά θανάτου» (Ματθαίου δ’, 16) είτε με την οδύνη από το φυσικό κακό ή από την πνευματική δουλεία, είτε με το άγχος από την απειλή ή των απαισιόδοξων προρρήσεων περί του πυρηνικού ολοκαυτώματος, ή και άλλων επικειμένων δεινών, ο Ιησούς είναι ο μόνος αναμενόμενος και προσδοκώμενος Λυτρωτής και αληθής Ειρηνοποιός, τον Οποίον «η Παρθένος σήμερον… εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως». Αυτός είναι «χθες και σήμερον ο αυτός και εις τους αιώνας» (Προς Εβραίους ιγ’, 8). «Θεμέλιον άλλον ουδείς δύναται θείναι παρά τον κείμενον, ος εστιν Ιησούς ο Χριστός» (Α’ Προς  Κορινθίους γ’, 11).

 Ας ευχηθούμε, όπως ο επικείμενος εορτασμός της Γεννήσεως του Σωτήρος συντελέσει στο να ισχύσει για τους συνανθρώπους μας και για καθέναν από εμάς προσωπικά ο μακαρισμός τον οποίο ο Κύριος κατέστησε γνωστό στους μαθητές Του: «Μακάριοι οι οφθαλμοί οι βλέποντες α βλέπετε. Λέγω γαρ υμίν, ότι πολλοί προφήται και βασιλείς ηθέλησαν ιδείν α υμείς βλέπετε, και ουκ είδον και ακούσαι, α ακούετε, και ουκ ήκουσαν» (Λουκά ι’, 23-24).

Πρόσφατα Άρθρα

Φθιώτιδος Συμεών: «Είναι θαύμα η φιλοξενία παιδιών από την Ουκρανία για 4η χρονιά»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Είναι θαύμα η φιλοξενία παιδιών από την Ουκρανία για 4η χρονιά»

13 Ιουνίου 2025

Με Αρχιερατικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό της Αγίας Αικατερίνης στο ομώνυμο παραθαλάσσιο και ειδυλλιακό Κατασκηνωτικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος...

Read more
Αγιασμός επαναλειτουργίας Πνευματικού Κέντρου Ι.Μ. Κίτρους «Άγιος Φώτιος» και εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας  «Μνήμη Αγαθονίκου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον Βόλο ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος

13 Ιουνίου 2025

Στον Βόλο θα βρεθεί το διήμερο 14-15/6 ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος, προσκεκλημένος του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου,...

Read more
ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

13 Ιουνίου 2025

Στίς ἐγκαταστάσεις τῆς Α.Ε.Ν. τήν Πέμπτη 12 Ἰουνίου καί ὥρα 8:30μ.μ. τελέσθηκε Ἱερά Παράκληση στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιά τούς σπουδαστές...

Read more
Κυριακή των Βαΐων στο μοναστήρι του Τρικόρφου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιο ήταν το εμπόδιο και δεν μπορούσε να μπει στο Ναό;

12 Ιουνίου 2025

Ποιο ήταν το εμπόδιο και δεν μπορούσε να μπει στο Ναό; Τι έγινε και δεν μπόρεσε να μπει μέσα στον...

Read more
20 νέοι Βοηθοί Μάγειρα από ΔΥΠΑ και Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

20 νέοι Βοηθοί Μάγειρα από ΔΥΠΑ και Ι.Μ. Φθιώτιδος

12 Ιουνίου 2025

Με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Επισήμων Συνεστιάσεων «Μουσείο Χαλκού» του Πνευματικού και Διοικητικού...

Read more
Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ Λουκᾶ του Ἰατροῦ στὴν Καστοριά
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ Λουκᾶ του Ἰατροῦ στὴν Καστοριά

12 Ιουνίου 2025

Τὴν Τετάρτη, 11 Ἰουνίου 2025, ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ τοῦ νεοφανοῦς Ἁγίου Λουκᾶ Ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως τοῦ...

Read more
Ο εορτασμός του Αγίου Λουκά στα Γιαννιτσά
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Αγίου Λουκά στα Γιαννιτσά

12 Ιουνίου 2025

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 εορτάσθηκε με λαμπρότητα η μνήμη του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας του...

Read more
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα Ονομαστηρίων Αρχιεπισκόπου

12 Ιουνίου 2025

Την 15η Ιουνίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Ιερωνύμου του Πενταγλώσσου, άγει τα ονομαστήριά του ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης...

Read more
Σύσκεψη φορέων για τον 9ο Αγώνα Δρόμου “Το Πέρασμα Του Απ. Παύλου”
Χωρίς κατηγορία

Σύσκεψη φορέων για τον 9ο Αγώνα Δρόμου “Το Πέρασμα Του Απ. Παύλου”

12 Ιουνίου 2025

Σύσκεψη φορέων για τον Αγώνα Δρόμου «Το Πέρασμα του Αποστόλου Παύλου», που διοργανώνεται από την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και...

Read more
Γιορτάζοντας της Παναγίας Βροντιανής την διασάλευση
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα ονομαστικής εορτής Μητρ. Σάμου

12 Ιουνίου 2025

Ἀγαπητοί Ἀδελφοί, χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε! Τήν Κυριακή 22α Ἰουνίου 2025, ἡμέρα κατά τήν ὁποία ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ...

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην αγιοτόκο Λέσβο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην αγιοτόκο Λέσβο

12 Ιουνίου 2025

Στην αγιοτόκο Λέσβο βρέθηκε εκτάκτως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, προκειμένου να χοροστατήσει και να ομιλήσει στην εξόδιο Ακολουθία...

Read more
Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος

12 Ιουνίου 2025

Συνάντηση με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος, κ. Νικόλαο Δένδια, πραγματοποίησε την Τετάρτη, 11 Ιουνίου, στην Αθήνα, ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Μοναχική Κουρά στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Μοναχική Κουρά στην Κέρκυρα

11 Ιουνίου 2025

Την Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2025, εορτή των Αγίων ενδόξων και πανευφήμων Αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα αλλά και του ἕν ἁγίοις...

Read more
ΕΠΑΝΔΡΙΑΝΤΙΑ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΤΙΜΗ. ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΖΑΦΕΙΡΗ (1978-2019)»
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΠΑΝΔΡΙΑΝΤΙΑ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΤΙΜΗ. ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΖΑΦΕΙΡΗ (1978-2019)»

11 Ιουνίου 2025

Βιβλιοκριτική παρουσίαση υπό Αρχιμ. Φιλίππου Χαμαργιά, Πρωτοσυγκέλλου Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας. Μετά πολλής χαράς και συγκίνησης παρέλαβα το άρτι εκδοθέν πόνημα...

Read more
ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

11 Ιουνίου 2025

Μέσα σε ατμόσφαιρα κατανύξεως και με τη συμμετοχή πολλών πιστών, τελέσθηκε, το βράδυ της Τρίτης, 10 Ιουνίου 2025, ιερά αγρυπνία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post
Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στο Μπεράτι

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στο Μπεράτι

Η Βόνιτσα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Σπυρίδωνα

Η Βόνιτσα τίμησε τον Πολιούχο της Άγιο Σπυρίδωνα

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στην Μητρόπολη Χαλκίδος

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στην Μητρόπολη Χαλκίδος

Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Η προσπάθεια να κάνουμε φάτνη την καρδιά μας

Άγιος Νικόλαος Σίτζας: Θεϊκό χέρι το έκτισε στην κοιλιά των βράχων

Άγιος Νικόλαος Σίτζας: Θεϊκό χέρι το έκτισε στην κοιλιά των βράχων

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist