• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 11 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Το βαθύτερο νόημα των Χριστουγέννων

27 Δεκεμβρίου 2017
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Πνευματικές Διδαχές
Το βαθύτερο νόημα των Χριστουγέννων
Share on FacebookShare on Twitter

του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Λεμεσού κ. Αθανασίου 

Είναι αποδεδειγμένο από τη ζωή της Εκκλησίας και από την εμπειρία των Αγίων ότι κάθε φορά που βρισκόμαστε ενώπιον του Θεού, είτε προσευχόμενοι, είτε εορτάζοντες στην Εκκλησία κάποια Δεσποτική εορτή, είτε για οποιοδήποτε λόγο είμαστε μπροστά στο γεγονός της παρουσίας του Θεού, αυτή η στάση μας έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά.

Πρώτον μας χαροποιεί, διότι βλέπουμε τη μεγάλη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο. Κινεί την καρδία μας σε μεγάλη ευγνωμοσύνη, γιατί ο καθένας μας κατά τα μέτρα της δικής του καταστάσεως αισθάνεται αυτή τη μεγάλη δωρεά του Θεού προς εμάς. Αλλά ταυτόχρονα και αυτή η στάση μας μπροστά στον Θεό αποτελεί κρίση για μας και ιδιαίτερα αυτές τις άγιες εορτές όπως και όλα τα γεγονότα της ζωής του Κυρίου μας, αλλά και κάθε γεγονός της ζωής του κρίνουν τον άνθρωπο σωτήρια. Όχι για να τον κατακρίνουν, αλλά για να τον σώσουν.

Έτσι στεκόμαστε μπροστά στο γεγονός της γεννήσεως του Κυρίου μας, αφενός για να αισθανθούμε αυτή τη μεγάλη αγάπη του προς εμάς και να κινηθεί η καρδιά μας με πολλή ευγνωμοσύνη απέναντί του για όλα αυτά τα μεγάλα που μας δώρισε, αλλά κυρίως αυτό το οποίο ωφελεί σε πρακτική μορφή τη δική μας κατάσταση, που είναι να κρίνουμε τον εαυτό μας. Όπως λέει και ο Απ. Παύλος εάν κρίνουμε τον εαυτό μας εμείς, δεν θα κριθούμε υπό του Κυρίου. Εάν σ’ αυτή τη ζωή κρίνουμε τον εαυτό μας, δεν θα κριθούμε κατά την έσχατη ημέρα, διότι η κρίση ήδη επετεύχθη σ’ αυτό τον κόσμο. Έτσι η εορτή του Κυρίου μας είναι ενώπιόν μας και ζούμε μέσα σ’ αυτή την ατμόσφαιρα, ώστε να εξετάσουμε και να κρίνουμε τον εαυτό μας ανάλογα με όλα αυτά που ο Κύριος ετέλεσε για τη σωτηρία μας, αφού ξέρουμε ότι τίποτε δεν έκανε τυχαία, αλλά τα πάντα τα κατεύθυνε ως ο Κύριος της Ιστορίας. Αυτός θέλησε να γίνουν όλα έτσι μέχρι και την πιο μικρή λεπτομέρεια. Αυτός θέλησε να γεννηθεί σ’ αυτό τον χρόνο, κατ’ αυτό τον τρόπο και σ’ εκείνο τον τόπο και με όλα αυτά τα στοιχεία, που αποτελούν το μεγάλο γεγονός της γεννήσεώς του. Οι Άγιοι κάθε φορά που είχαν κάτι στη ζωή τους έβαζαν τον εαυτό τους μπροστά στη ζωή του Χριστού και έκριναν τον εαυτό τους. Θέλουμε να πιστεύουμε πως Χριστιανός είναι αυτός που μιμείται κατά το μέτρο του δυνατού της ανθρώπινης φύσης την ίδια τη ζωή του Χριστού, και εκείνο το οποίο δεν μπορεί να μιμηθεί το αναπληρώνει μέσα από τη μετάνοια και την ταπείνωση, που λειτουργούν ως πνευματική εργασία μέσα του.

Αυτές τις άγιες μέρες η Εκκλησία μας με τόσο πλούσια υμνολογία συνεχώς υμνεί τον Κύριο για τη μεγάλη του συγκατάβαση που έκανε για τον άνθρωπο και αναπτύσσει με τόσο θεολογικό βάθος όλα αυτά τα νοήματα, που ενάρετοι γέροντες και ενάρετοι άνθρωποι βίωναν μπροστά στο γεγονός της γεννήσεως.

Όταν ο παπα-Εφραίμ ο Κατουνακιώτης επέστρεψε από τα Ιεροσόλυμα, περιμέναμε να μας πει ότι συγκλονίστηκε από τον Γολγοθά ή τη Σταύρωση.

Ωστόσο εκείνο το οποίο τον συγκλόνισε ήταν το σπήλαιο της Βηθλεέμ. Διότι έθεσε τον εαυτό του μπροστά σ’ αυτό το πράγμα και είπε ότι: «από τότε νόμιζα πως στα Κατουνάκια, ζώντας μέσα σ’ αυτό το ασκητήριο με τα υποτυπώδη πράγματα που είχα, ήμουν κάτι. Όταν είδα που εγεννήθη ο Χριστός, τότε πραγματικά αισθάνθηκα τον εαυτό μου να διαλύεται».

Ο Χριστός, αφού γεννήθηκε σ’ ένα σπήλαιο καταδιωγμένος και περιφρονημένος από όλους τους ανθρώπους, τέλεσε το μέγιστο γεγονός της ιστορίας του ανθρώπου, τη σάρκωσή του μέσα στην απόλυτη ησυχία, ταπείνωση, αφάνεια, χωρίς κανείς απολύτως να πάρει είδηση ότι ο Θεός εκείνη τη νύχτα έγινε άνθρωπος, εκτός από ορισμένους απλοϊκούς ποιμένες και τους μάγους από την Περσία. Έγινε αυτό το γεγονός του κόσμου σε άκρα πτωχεία και ταπείνωση. Εάν θέλουμε, λοιπόν, να κρίνουμε τον εαυτό μας, μπορούμε κάθε φορά που η δική μας ζωή έρχεται να μας βασανίσει με απαιτήσεις και με θελήματα, να στήσουμε τον εαυτό μας μπροστά σ’ αυτό το σπήλαιο της Βηθλεέμ, σ’ αυτό το γεγονός της σαρκώσεως του Θεού Λόγου και να κρίνουμε κατά πόσο αυτά τα οποία πράττουμε, μοιάζουν με αυτό που έκανε ο Κύριος κατά τη γέννησή του. Κατά τον ίδιο τρόπο μπορούμε να κρίνουμε ολόκληρη τη ζωή μας.

Από τότε που έγινε ο Θεός άνθρωπος και έψαλλαν οι Άγγελοι το επί γης ειρήνη, έρχεται ο Λόγος του Θεού και λέει ότι: «Εγώ δεν ήρθα στη γη για να φέρω ειρήνη, αλλά για να φέρω μάχαιρα». Γιατί ο Χριστός έφερε μάχαιρα και όχι ειρήνη και γιατί οι Άγγελοι έψαλλαν περί της ειρήνης; Ασφαλώς η ειρήνη που ήρθε στον κόσμο είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο οποίος γενόμενος άνθρωπος για μας μπορούμε πλέον να τον αγαπήσουμε. Μας έδειξε ότι η σχέση μας με τον Θεό δεν είναι σχέση θεωρίας, γιατί δεν μπορεί κανείς να αγαπήσει μια ιδέα. Μπορεί να είσαι πιστός ακόλουθος κάποιας φιλοσοφίας, αλλά δεν θα μπορέσεις καμιά φορά ν’ αναπτύξεις αγάπη μ’ αυτό το σύστημα, γιατί εκείνο δεν θα μπορέσει ποτέ να σ’ αγαπήσει. Στην Εκκλησία όμως συμβαίνει το αντίθετο. Δεν έχουμε σχέση με καμιά θεωρία και ο Λόγος δεν έγινε ιδεολογία ή φιλοσοφία αλλά ο Λόγος σαρξ εγένετο. Ο Λόγος έγινε άνθρωπος ακριβώς, για να μπορέσουμε και εμείς να τον αγαπήσουμε. Και όταν τον αγαπήσουμε, τότε θα καταλάβουμε ότι Αυτός αγάπησε εμάς προηγουμένως κατά τρόπο απερίγραπτο. «Ἡμεῖς ἀγαπῶμεν αὐτὸν ὅτι αὐτὸς πρῶτος ἠγάπησεν ἡμᾶς» λέει ο Απόστολος. Αυτό είναι το μυστήριο και το γεγονός το οποίο επιτελείται μέσα στην Εκκλησία. Γι’ αυτό ο Χριστός ως ειρήνη του κόσμου έγινε αντικείμενο αγάπης και όχι αντικείμενο πίστεως. Διότι πρέπει να υπερβείς την πίστη και την ελπίδα, για να παραμείνεις μέσα στην αγάπη. Όπως λέει ο Απόστολος στο τέλος καταργείται και η ελπίδα και η πίστη και παραμένει η αγάπη, διότι μόνο η αγάπη είναι γεγονός εμπειρικό, οντολογικό με το οποίο αισθάνεται ο άνθρωπος ότι όντως είναι ενωμένος με τον Θεό. Αυτή την πορεία βάδισαν όλοι όσοι από τότε που γεννήθηκε ο Χριστός τον αγάπησαν ως το τέλος.

Ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος σφράγισε αυτή την αγάπη προς τον Κύριο με τον τρόπο κατά τον οποίο ομοίασε μ’ Αυτόν. Στις Πράξεις των Αποστόλων αναφέρεται πως, όταν τον συνέλαβαν διότι κήρυττε τον Χριστό, την ώρα της δίκης και ομολογίας του ενώπιον του δικαστηρίου έλαμψε το πρόσωπο αυτού όπως το πρόσωπο αγγέλου. Αυτοί τον καταδίκασαν σε θάνατο και τον οδήγησαν στον τόπο της εκτέλεσής του και τον λιθοβόλησαν, γιατί αυτό ήταν επιβεβλημένο από τον Μωσαϊκό νόμο για αυτούς που ήταν πάρα πολύ ασεβείς και αμαρτωλοί. Κι όμως ο Στέφανος πλήρης Πνεύματος Αγίου, παρόλο που ήταν φρικτός ο θάνατός του, προσευχόταν όχι για τον εαυτό του αλλά υπέρ του κόσμου, όπως ο Χριστός προσευχόταν πάνω στον σταυρό, λέγοντας: «Κύριε, μὴ στήσεις αὐτοῖς τὴν ἁμαρτίαν ταύτην». Από τότε λοιπόν που ο Χριστός ήρθε στον κόσμο και έφερε ειρήνη, εκατομμύρια μάρτυρες έδωσαν τη ζωή τους γι’ αυτή την πίστη τους στον Χριστό, γιατί όντως αγάπησαν τον Χριστό και γεύθηκαν τη μεγάλη αγάπη Του. Γιατί η αγάπη του Χριστού μίλησε στις καρδιές των ανθρώπων αυτών.

Όλα αυτά που γιορτάζουμε σαν επετείους για τους Αγίους και μάρτυρες δεν είναι επέτειοι μνήμης, αλλά είναι παρόντα τα γεγονότα αυτά στη δική τους ζωή. Γιατί τα γεγονότα των εορτών της Εκκλησίας ήταν γι’ αυτούς κρίσεις. Έκριναν τη ζωή τους βάσει της ζωής του Κυρίου. Δεν περνούσαν αυτές τις μέρες επιπόλαια, αλλά εισέρχονταν στο βάθος των νοημάτων και εκεί δίκαζαν και έκριναν τον εαυτό τους. Έβαζαν από τη μία τον Χριστό, τη φάτνη, την ταπείνωση, την αφάνεια, τη σιωπή, την απόρριψη, την πτωχεία, την ευτέλεια και από την άλλη έβαζαν τον δικό τους εαυτό και έτσι τον έκριναν.

Ο Κύριός μας το ξεκαθάρισε μέσα από την εμπειρία των Αποστόλων και όλων των Αγίων ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχει το Πνεύμα το Άγιον μέσα μας και εμείς να μην έχουμε τους καρπούς του. Και για να μην δικαιολογούμαστε μας είπε ξεκάθαρα ότι ο καρπός του Πνεύματος είναι: «ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθοσύνη, πίστης, πραότης, ἐγκράτεια». Πάρε λοιπόν αυτό τον καρπό, αυτόν που σημαίνει ότι είναι το Πνεύμα το Άγιον μέσα μας και εξέτασε τον εαυτό σου. Μπορούμε να κρίνουμε τον εαυτό μας και να δούμε που βρισκόμαστε. Αυτή η κρίση είναι επιβεβλημένη και σωτήριος και αυτές οι άγιες μέρες και εορτές αν λειτουργούν σε μας ως κρίσεις της ζωής μας, τότε μπορούμε να πούμε πραγματικά ότι είναι σωτήριες, διότι μας δίνουν και αφορμή πνευματικού αγώνος μέσα από τη μετάνοια, ταπείνωση και την αλλαγή της ζωής, αλλά ταυτόχρονα μας δίνουν ένα έναυσμα να εκζητήσουμε με πολλή αγάπη το έλεος του Θεού. Αφού αισθανθούμε ότι είμαστε ο λαός ο καθήμενος εν σκότει, τότε κι εμείς θα πούμε: «ποῦ γὰρ εἶχε τὸ φῶς σου λάμψαι εἰμή τοῖς ἐν σκότει καθημένοις». Πού θα λάμψεις το φως σου, Θεέ μου, παρά μόνο σε αυτούς που ζουν στο σκοτάδι. Όταν αισθάνομαι ότι είμαι στο σκοτάδι, θα εκζητήσω το φως. Εάν όμως έχω την απάτη ότι είμαι μες στο φως, τότε ουδέποτε θα δω το φως το αληθινό, αφού έχω το φως το χειροπιαστό.

Πρόσφατα Άρθρα

Αρχιεπίσκοπος: Περιμένω αλλαγή νοοτροπίας από τον Μητροπολίτη Πάφου – Καθοδηγείται από άλλους
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Επανέρχονται με 10 ερωτήματα προς τον Αρχιεπίσκοπο οι υποστηρικτές του Τυχικού – «Πιστεύετε ότι αυτή η θλιβερή πρωτοτυπία σας τιμά;»

10 Ιουνίου 2025

Με 10 ερωτήματα προς τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Γεώργιο επανέρχεται η ομάδα στήριξης του Επισκόπου Τυχικού, με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις...

Read more
Γιορτή για την ιερατική οικογένεια στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Εκκλησία της Ελλάδος

Γιορτή για την ιερατική οικογένεια στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών

10 Ιουνίου 2025

Σε μία συγκλονιστικά όμορφη οικογενειακή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε, για μία ακόμη χρονιά, η εκδήλωση του Ιδρύματος Νεότητος και Οικογένειας της Ι....

Read more
Τελετή Λήξης των Νεανικών-Φοιτητικών Συνάξεων της Ι.Μ. Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Τελετή Λήξης των Νεανικών-Φοιτητικών Συνάξεων της Ι.Μ. Κίτρους

10 Ιουνίου 2025

Με ιδιαίτερη πνευματική χαρά πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7 Ιουνίου, η τελετή λήξης των Νεανικών και Φοιτητικών Συνάξεων της Ιεράς Μητροπόλεως...

Read more
«Ναυτική Εβδομάδα στον Βόλο» από τις 15 έως τις 22 Ιουνίου
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ναυτική Εβδομάδα στον Βόλο» από τις 15 έως τις 22 Ιουνίου

10 Ιουνίου 2025

Ο Βόλος ετοιμάζεται και φέτος να τιμήσει τη ναυτική του ταυτότητα με μια εβδομάδα γεμάτη πολιτισμό, μνήμη και μουσική. Από...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Η θερμή, καρδιακή πίστη στον Θεό, προαπαιτούμενο για το θαύμα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Η θερμή, καρδιακή πίστη στον Θεό, προαπαιτούμενο για το θαύμα»

10 Ιουνίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης, με αφορμή και τον εφετεινό εορτασμό της μνήμης του Αγ. Λουκά του ιατρού, με...

Read more
Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΡΦΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΙΡΦΥ

10 Ιουνίου 2025

Την παραμονή (8/6/2025) και ανήμερα (9/6/2025) της εορτής του Αγίου Πνεύματος, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος επισκέφθηκε πανηγυρίζουσες Ενορίες...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΟΝΝΗΣΟ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΟΝΝΗΣΟ

10 Ιουνίου 2025

Τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, 9 Ιουνίου 2025, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος χοροστάτησε στον Όρθρο, προέστη της Θείας...

Read more
Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος στην Κέρκυρα

10 Ιουνίου 2025

Τη Δευτέρα, 9 Ιουνίου 2025, του Αγίου Πνεύματος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος,λειτούργησε και ομίλησε...

Read more
Τρισάγιο στους τάφους των Μακαριστών Αρχιερέων Κυρίλλου Καρμπαλιώτου και Κυρίλλου Χριστάκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρισάγιο στους τάφους των Μακαριστών Αρχιερέων Κυρίλλου Καρμπαλιώτου και Κυρίλλου Χριστάκη

10 Ιουνίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος καὶ Φαναριοφερσάλων  κ. Τιμόθεος, την Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, τέλεσε Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των...

Read more
Καλαβρύτων Ιερώνυμος: “Δεν μπορώ να βγω και να πω κάντε το ή μην κάνετε το εμβόλιο – Δεν είναι θέμα Δεσπότη”
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα ονομαστηρίων Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας

10 Ιουνίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει προς το ευσεβές πλήρωμα αυτής το πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών που θα τελεστούν...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το Άγιον Πνεύμα φανερώνει τον Χριστό, ως Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου»

9 Ιουνίου 2025

Στην παλαιά ιερά Μονή του Αγ. Πνεύματος, στο ομώνυμο δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Εμμ. Παπά, ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η Παναγία Τριάς είναι προοπτική της ζωής μας»

9 Ιουνίου 2025

Σε Μακρακώμη και Μαλεσίνα, σε δυο εκ διαμέτρου αντίθετα σημεία της κανονικής του δικαιοδοσίας, στην ορεινή Δυτική Φθιώτιδα και στην...

Read more
Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Η λαμπρή Ιερά πανήγυρις του Καθεδρικού Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς

9 Ιουνίου 2025

Λαμπρά τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς, ημέρα κατά την οποία πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο Καθεδρικός Ιερός...

Read more
Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Μεσσηνία

9 Ιουνίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και με την παρουσία πλήθους πιστών, τιμήθηκε η εορτή του Αγίου Πνεύματος στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας. Επίκεντρο...

Read more
Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Μητρόπολη Άρτης εόρτασε την Παναγία Φανερωμένη

9 Ιουνίου 2025

Την Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, ανήμερα της εορτής του Αγίου Πνεύματος, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης, στην πόλη...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post

Θεμέλιο τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς εἶναι ἡ ταπείνωση

Η Εορτή της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ι. Μητρόπολη Γρεβενών

Η Εορτή της Συνάξεως της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ι. Μητρόπολη Γρεβενών

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Ι. Μητρόπολη Θηβών

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην Ι. Μητρόπολη Θηβών

Η πανήγυρις του Αγίου Στεφάνου στην Καλλιθέα

Η πανήγυρις του Αγίου Στεφάνου στην Καλλιθέα

Η εορτή του Αγίου Στεφάνου στη Νέα Ιωνία

Η εορτή του Αγίου Στεφάνου στη Νέα Ιωνία

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist