• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 2 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}

28 Μαρτίου 2020
in Άκου ένα βιβλίο
Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}
Share on FacebookShare on Twitter

Kάθε Σάββατο 

«Ἄκου ἕνα βιβλίο»

μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη

Κάθε φορά πού μελετᾶς ἕνα βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς κάτι καινούργιου σοῦ προκαλεῖ ἐντύπωση, κάτι νέο ἔρχεται στήν ἐπιφάνεια. Τό ἴδιο ἰσχύει μέ τό βιβλίο «Τωβίτ», πού βρίσκεται στήν σειρά γιά νά παρουσιάσουμε. Καταρχήν τό ὄνομα του σχετίζεται μέ τόν Τωβίτ (ἡ λέξη μεταφράζεται ὡς ἀγαθότης μου), ὁ ὁποῖος εἶναι ἴσως τό πιό κεντρικό πρόσωπο ἀπό τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο.

Γενικά μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι στό περιεχόμενό του γίνεται ἀναφορά στίς δυσκολίες πού ὑπέστησαν δύο οἰκογένειες, πού ἔζησαν στήν διασπορά ἀλλά καί στόν τρόπο πού εὐεργετήθηκαν ἀπό τόν Θεό. Ἡ πρώτη οἰκογένεια ἦταν τοῦ Τωβίτ τῆς συζύγου του Ἄννας καί τοῦ γιοῦ τους Τωβία καί ἡ δεύτερη οἰκογένεια, πού εἶχε συγγένεια μέ τήν πρώτη, ἦταν τοῦ Ραγουήλ τῆς συζύγου του Ἔδνας καί τῆς κόρης τους Σάρρας.

Χρονικά τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο ἀφοροῦν γεγονότα μετά τήν κατάλυση τοῦ βορείου βασιλείου ἀπό τούς Ἀσσυρίους (722 π.Χ.), τότε δηλαδή πού ὁ λαός διασκορπίστηκε σέ διάφορα μέρη.

Ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ὁ συγγραφέας τοῦ κειμένου. Μέχρι καί σήμερα ἡ σύγχρονη ἔρευνα δέν ἔχει καταλήξει μέ σιγουριά στήν ταυτότητά του. Πιθανόν ἕνας εὐσεβής ἰουδαῖος πού ἔζησε ἀπό κοντά τά γεγονότα κατέγραψα τά ὅσα εἶδε καί ἄκουσε, ἀλλά καί αὐτά πού μπορεῖ νά ὑπῆρχαν σέ γραπτές πηγές. Στήν περίπτωση πού ὁ συγγραφέας αὐτός ἦταν ἑλληνιστής ἰουδαῖος τῆς διασπορᾶς τῆς Αἰγύπτου ἔχουμε ζωηρή τήν πιθανότητα ἡ γλῶσσα τοῦ πρωτοτύπου κειμένου νά εἶναι ἡ ἑλληνική, ἀφοῦ αὐτή μιλοῦσαν στήν περιοχή.

Τό πιό πιθανό εἶναι ὅτι τό βιβλίο συνετέθη τόν 3ο αἰώνα π.Χ. καί ὁ τόπος συγγραφῆς ἐντοπίζεται ἤ στήν Αἴγυπτο ἤ στή Παλαιστίνη ἤ στήν Βαβυλώνα ἤ στήν Περσία.

Ἔχει ἐνδιαφέρον νά σημειωθεῖ ὅτι στό βιβλίο γίνεται χρήση κάποιων μύθων τῆς ἐποχῆς, ὅπως γιά παράδειγμα ὁ μύθος «τοῦ εὐγνώμονος Νεκροῦ». Αὐτό μεταξύ τῶν ἄλλων μπορεῖ νά ἀποτελεῖ τήν ἀφορμή κάποιοι νά χαρακτηρίζουν ὅλα τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὡς «παραμύθι». Ἡ ἀλήθεια ὅμως εἶναι ἐντελῶς διαφορετική, ἀφοῦ οἱ ἱεροί συγγραφεῖς ἔχοντας τήν χάρη τοῦ Θεοῦ δέν διστάζουν νά χρησιμοποιοῦν ἐξωβιβλικά κείμενα ( π.χ. μύθους) προκειμένου νά κάνουν τόν λόγο τους πιό ζωντανό καί πιό οἰκεῖο στό κοινό πού ἀπευθύνονται. Πράγματι, λοιπόν ἐπενδύουν τά κείμενά τους μέ τέτοια στοιχεῖα προκειμένου νά ὁδηγήσουν τούς ἀναγνῶστες τους στόν ἀπώτερο σκοπό τους.

Ἀσφαλῶς τό σημαντικότερο μέρος τῆς παρουσίασης κάθε βιβλίου τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅπως ἤδη ἔχουμε σημειώσει, εἶναι οἱ βασικές θεολογικές ἰδέες πού ἀναδύονται ἀπό αὐτό. Ὅπως πάντα ἡ κατηγοριοποίηση τῶν ἰδεῶν αὐτῶν καί ἡ ἀνάλυσή τους γίνεται ἀπό τόν κ.Καλαντζάκη μέ τρόπο ἰδιαιτέρως ἐπιτυχημένο. Τέσσερις κατηγορίες δημιουργεῖ ὁ καθηγητής: α) Τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ ὡς ὑπερβατικοῦ καί συνάμα ἐλεήμονος, β) τήν παρουσία καί τό ἔργο ἀγγέλων καί δαιμόνων, γ) τήν ἄσκηση τῶν θρησκευτικῶν καθηκόντων καί δ) τό ζήτημα τῆς ἱερότητας τοῦ γάμου.

Μερικές ἐπισημάνσεις γιά τό καθένα ἀπό αὐτά. Ὡς πρός τό πρῶτο, ἀναφέρουμε τήν ἀλήθεια- τήν ὁποία μέχρι καί σήμερα ἀμφισβητοῦν κάποιοι- ὅτι ὁ Θεός βρίσκεται ἀνάμεσα στόν λαό καί ὄχι κάπου ἀπομονωμένος χωρίς τήν μέριμνα τῶν ἀνθρώπων. Ἐπίσης, ἐνῶ παρουσιάζεται ὡς παντοκτάτορας, δυνατός, ὑπερβατικός, ὅπως καί εἶναι, ταυτόχρονα εἶναι προσιτός καί προσηνής στίς δυσκολίες τῶν ἀνθρώπων, εἰδικά αὐτῶν πού παραμένουν πιστοί στό Νόμο Του.
Ὡς πρός τήν ἔννοιες ἄγγελοι καί δαίμονες καί τήν σχέση μεταξύ τους ἀπό τό βιβλίο «Τωβίτ» λαμβάνουμε μοναδικές καί σημαντικές πληροφορίες. Γενικά ὁ λόγος περί ἀγγέλων γίνεται ἤδη στό Γεν.24,7. Γνωρίζουμε ὅτι οἱ ἄγγελοι αὐτοί εἶναι δημιουργήματα τοῦ θεοῦ, πνευματικές ὑπάρξεις, καί τό ἔργο τους εἶναι ἡ μεταφορά μηνυμάτων στούς ἀνθρώπους (Ἰώβ 33,23. Πραξ.10,4). Σημαντικό εἶναι τό παράδειγμα τῆς θεραπείας τοῦ τυφλοῦ πατέρα τοῦ Τωβία πού γίνεται μέ τήν βοήθεια τοῦ ἀγγέλου. Βλέπουμε λοιπόν ὅτι καί στό βιβλίο «Τωβίτ» ἔχουμε στοιχεῖο ἀγγελολογίας, τό ὁποῖο θά ἀποτελέσει μαζί μέ ἄλλα τήν βάση τῆς ὕστερης διδασκαλίας περί τοῦ «φύλακα-ἀγγέλου». Γνωρίζουμε ἐπίσης ἀπό τήν Πατερική γραμματεία, ὅπως σαφῶς τό ἔχει ἐπισημάνει ὁ μακαριστός π.Ἰωάννης Ρωμανίδης, ὅτι σέ κάποιες περιπτώσεις ἔχουμε τήν παρουσία τοῦ Χριστοῦ μέ τήν μορφή τοῦ ἀγγέλου ὡς «ἀγγέλου Κυρίου», «Μεγάλης Βουλῆς ἀγγέλου», κ.ἄ.

Ἐκτός τῆς θέσεως αὐτῆς πού ἀποτελεῖ τομή στά θεολογικά πράγματα σέ σχέση μέ τήν ἑρμηνευτική τῶν Ἱερῶν Κειμένων καί τήν ὀρθόδοξη προσέγγισή τους στό «Τωβίτ» ἔχουμε καινούργιες ἰδέες, ἄλλου περιεχομένου, πού θά ἀναφέρουμε στήν συνέχεια. Ἕνα ἀκόμα σημεῖο λοιπόν πού δέν μποροῦμε νά παραβλέψουμε ὡς περιεχόμενο τοῦ «Τωβίτ» εἶναι μέ ἁπλά λόγια τά «καθήκοντα» τοῦ πιστοῦ ἀνθρώπου. Ἄν καί ὁ ὅρος σήμερα ξενίζει γιατί ἔχει ἀλλάξει κάπως ἔννοια, ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἰσχύει ἀπό τότε μέχρι καί σήμερα. Ἡ προσευχή, ἡ νηστεία, ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι αὐτά πού χαρακτηρίζουν τόν πιστό στό Θεό ἄνθρωπο. Ὄχι ὡς ἔκφραση καθωσπρεπισμοῦ ἀλλά ὡς ἔκφραση ἀγάπης. Ἀναφέρει τό κείμενο: « Ἡ προσευχή φέρει ἁγιασμό καί εὐλογία στή ζωή» (4,19. 6,17). «Ἡ ἐλεημοσύνη, πού πρέπει νά ἀσκεῖται ἀπό ὅλους (1,16 ἑξ. 4,7-11), καθαρίζει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία καί τόν λυτρώνει ἀπό τόν θάνατο (12,9). Ἄν αὐτά τά κείμενα δέν σέ παραπέμπουν σέ ὅτι ἔχει υἱοθετήσει ἡ Ἐκκλησία καί τηροῦνται μέχρι καί σήμερα, τότε σέ τί παραπέμπουν;

Καί σέ κάτι ἄλλο, πάντοτε ἐπίκαιρο, ἀναφέρεται τό κείμενο: «ἀγαθόν ποιήσατε καί κακόν οὐχ εὑρήσει ὑμᾶς» (12,7). Αὐτό εἶναι τό συστατικό γιά τήν εὔρυθμη λειτουργία ὅλης τῆς κοινωνίας, ὅλων τῶν διαπροσωπικῶν σχέσεων.

Τό τελευταῖο θέμα πού θά ἀναφερθοῦμε, ὅπως ὁ καθηγητής Καλαντζάκης ἔχει ὁρίσει, εἶναι ὁ θεσμός τοῦ γάμου. Εἶναι σημαντικό κάθε φορά πού προσεγγίζουμε τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης νά βγαίνουμε ἀπό τόν ἐαυτό μας καί τοποθετούμαστε γιά λίγο στά χρόνια ἐκεῖνα καί νά γνωρίζουμε τί πίστευαν οἱ ἄνθρωποι περί σοβαρῶν θεμάτων τῆς κοινωνίας ὅπως ὁ γάμος. Ὡστόσο, ἄν ἐμεῖς δέν ἔχουμε τίς προϋποθέσεις γιά μιά τέτοια προσέγγιση τό σπουδαῖο αὐτό ἔργο ἔχουν κάνει ἤδη ἅγιοι στά κείμενά τους, ὅπως καί ἱεροί ὑμνογράφοι. Εἶναι ἀξιοπρόσεκτη ἡ σχέση τῶν κειμένων τῆς ἱερολογίας τοῦ ὀρθόδοξου γάμου καί τῶν ὅσων ἀναφέρονται στό «Τωβίτ»! Ἄς δοῦμε μερικά ἀπό αὐτά. Μιλοῦμε γιά τόν ἰουδαϊκό γάμο. Ὁ γάμος αὐτός λοιπόν θεωρεῖται «ἱερή ἕνωση» (8,5). Στηρίζεται στήν ἁγνή ἀγάπη (6,19) καί ἀρχίζει μέ προσευχή (8,4). Οἱ μελλόνυμφοι προσέρχονται μέ καθαρή συνείδηση καί πρώτιστο ἔργο τους ἔχουν τήν τεκνογονία (6,18). Τέλος, οἱ σύζυγοι πρέπει νά διανύσουν ἀπό κοινοῦ τίς δυσκολίες τῆς ζωῆς καί νά φτάσουν στά βαθειά γεράματα, ἐπικαλούμενοι τόν Θεό. Λέει τό κείμενο: « ἐπίταξον (Κύριε), ἐλεῆσαί με καί αὐτή συγκαταγηρᾶσαι» (8,7).

Μετά τήν συνολική καί συνοπτική ἀναφορά στά θέματα τοῦ βιβλίου μποροῦμε γιά νά ὁλοκληρώσουμε νά ποῦμε ὅτι τό κεντρικό μήνυμα πού λαμβάνουμε ἀπό τό «Τωβίτ» εἶναι ὅτι ὁ Θεός πάντοτε βρίσκεται ἀρωγός καί προστάτης τῶν ἀνθρώπων. Δέν κάθεται χωρίς μέριμνα γιά τόν ἄνθρωπο οὔτε στιγμή. Ἔστω καί ἄν ἐπιτρέπει κάποιες δοκιμασίες στό τέλος ὁδηγεῖ τούς ἀνθρώπους στήν εὐτυχία. Αὐτό εἶναι ἕνα παρήγορο μήνυμα στήν ἐποχή μας πού χαρακτηρίζεται ἀπό ἀνασφάλεια καί μοναξιά.

Πρόσφατα Άρθρα

«Οι Άγ. Ανάργυροι μας διδάσκουν το πώς το επάγγελμα γίνεται λειτούργημα και διακονία»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Οι Άγ. Ανάργυροι μας διδάσκουν το πώς το επάγγελμα γίνεται λειτούργημα και διακονία»

1 Ιουλίου 2025

Την πανσεβάσμιο ιερά μνήμη των Αγ. Κοσμά και Δαμιανού, Αναργύρων ιατρών, εόρτασε, με ιεροπρεπή λαμπρότητα και η Ιερά Μητρόπολη Σερρών...

Read more
Εορτή Μητροπολιτικού Ναού και Χειροτονία Διακόνου στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτή Μητροπολιτικού Ναού και Χειροτονία Διακόνου στη Ν. Ιωνία

1 Ιουλίου 2025

Πανηγυρικώς και με τη δέουσα ιεροπρέπεια εορτάσθηκε η σεπτή μνήμη των Αγίων ενδόξων θαυματουργών και ιαματικών Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού...

Read more
Νέος Ιεροδιάκονος στην Τοπική Εκκλησία του Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέος Ιεροδιάκονος στην Τοπική Εκκλησία του Βόλου

1 Ιουλίου 2025

Την μνήμη των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού, των εν Ρώμη, εόρτασε σήμερα η Εκκλησία μας. Στην Ιερά Μητρόπολή μας,...

Read more
Η εορτή των Αγίων και θαυματουργών Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού στην Έδεσσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Αγίων και θαυματουργών Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού στην Έδεσσα

1 Ιουλίου 2025

Με επισημότητα και λειτουργική μεγαλοπρέπεια εορτάσθηκε η ετήσια πανήγυρις της Ι. Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας επί τη μνήμη των...

Read more
Ο Πρωτ. Γεώργιος Μπλάθρας συμπλήρωσε 55 χρόνια άοκνης προσφοράς στον Μητροπολιτικό Ναό Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Πρωτ. Γεώργιος Μπλάθρας συμπλήρωσε 55 χρόνια άοκνης προσφοράς στον Μητροπολιτικό Ναό Σπάρτης

1 Ιουλίου 2025

Πενήντα πέντε χρόνια συμπληρώθηκαν από την τοποθέτηση του Αιδεσιμολογιώτατου Πρωτοπρεσβύτερου και επίτιμου Πρωτοσυγκελλεύοντα της Ιεράς Μητροπόλεώς μας,  πατρός Γεωργίου Μπλάθρα,...

Read more
Πανηγύρισε το Μετόχι της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε το Μετόχι της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου στην Άρτα

1 Ιουλίου 2025

Την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2025, το πρωΐ, τελέστηκε πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο εορτάζον Μετόχι της Αθωνικής Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου...

Read more
Μητροπολίτης Πειραιώς: Οι Άγιοι Ανάργυροι θεράπευαν το σώμα, αφού προηγουμένως είχαν θεραπεύσει την ψυχή
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Πειραιώς: Οι Άγιοι Ανάργυροι θεράπευαν το σώμα, αφού προηγουμένως είχαν θεραπεύσει την ψυχή

1 Ιουλίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Καραβά ιερούργησε σήμερα, Τρίτη 1 Ιουλίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Κατά...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Να αναλογισθούμε όλοι την αποστολή μας στον κόσμο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Να αναλογισθούμε όλοι την αποστολή μας στον κόσμο»

1 Ιουλίου 2025

Στο όμορφο μικρό χωριό Παλιούρι της Δυτικής Φθιώτιδος, στις όχθες του Σπερχειού Ποταμού, στον Δήμο Μακρακώμης και στον Ναό των...

Read more
Χειροθεσία νέου Οικονόμου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Πορταριάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία νέου Οικονόμου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Πορταριάς

1 Ιουλίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Πορταριάς χοροστάτησε σήμερα, 30/6, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, πλαισιούμενος από τον Αρχιμανδρίτη...

Read more
Ο Εσπερινός των Αγίων Αναργύρων στην Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός των Αγίων Αναργύρων στην Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος

1 Ιουλίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το απόγευμα της Δευτέρας 30 Ιουνίου 2025 και ώρα 7:30΄μ.μ., χοροστάτησε στην ακολουθία του...

Read more
Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ 12 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΡΤΑΚΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ 12 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΡΤΑΚΗ

1 Ιουλίου 2025

Τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 πανηγύρισε ο Ενοριακός Ι. Ναός των αγίων δώδεκα Αποστόλων Νέας Αρτάκης, όπου ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης...

Read more
Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΙΕΡΟΥΡΓΟΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ

1 Ιουλίου 2025

Τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, ημέρα εορτασμού της συνάξεως των αγίων δώδεκα Αποστόλων, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σκοπέλου κ. Νικόδημος επισκέφθηκε...

Read more
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΟ ΛΙΘΑΡΙ ΝΕΑΣ ΣΑΜΨΟΥΝΤΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΟ ΛΙΘΑΡΙ ΝΕΑΣ ΣΑΜΨΟΥΝΤΑΣ

30 Ιουνίου 2025

Μέ τήν δέουσα λαμπρότητα τελέσθηκε ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Ἀποστόλου Παύλου στήν περιοχή «Λιθάρι» Νέας Σαμψοῦντας, τό ἑσπέρας...

Read more
Πανηγύρισε ο Ιστορικός Ναό των Αγίων Αποστόλων Καλαμάτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε ο Ιστορικός Ναό των Αγίων Αποστόλων Καλαμάτας

30 Ιουνίου 2025

Με την παρουσία πλήθους πιστών από την πόλη της Καλαμάτας τελέσθηκαν κατά το τριήμερο 28-29-30 Ιουνίου ε.ε. οι πανηγυρικές λατρευτικές...

Read more
Ευχαριστήρια Θεία Λειτουργία για την 17η Επέτειο Χειροτονίας του Μητρ. Θηβών
Εκκλησία της Ελλάδος

Ευχαριστήρια Θεία Λειτουργία για την 17η Επέτειο Χειροτονίας του Μητρ. Θηβών

30 Ιουνίου 2025

Την 28η Ιουνίου συμπληρώθηκαν 17 χρόνια από την εις Επίσκοπον χειροτονία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Γεωργίου (Σάββατο 28 Ιουνίου...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Τα τρία φάρμακα
Αγίων Αναργύρων

Τα τρία φάρμακα

31 Οκτωβρίου 2024

Του μακαριστού Μητροπολίτου Καστορίας  Σεραφείμ Πλησιάζουμε, σύμφωνα με την παράδοση της Αγίας μας Εκκλησίας, καθημερινά τους Αγίους μας, τιμούμε την...

«Από τον Ιπποκράτη στον Μέγα Βασίλειο»

«Από τον Ιπποκράτη στον Μέγα Βασίλειο»

31 Οκτωβρίου 2024
Η εορτή των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού στην Ι.Μ. Κορίνθου

Oι άγιοι των φτωχών Άγιοι Ανάργυροι

30 Ιουνίου 2022
Αγία Γραφή και Ασθένειες

«Μή πάντες ἀπόστο­λοι; μή πά­ντες προφῆ­ται; … μή πάντες χαρί­σματα ἔχουσιν ἰαμά­των;»

1 Ιουλίου 2019
«Ἀτελεύτητος ὑπάρχει τῶν Ἁγί­ων ἡ χάρις ἥν παρά Θεοῦ ἐκομί­σαν­το»

«Ἀτελεύτητος ὑπάρχει τῶν Ἁγί­ων ἡ χάρις ἥν παρά Θεοῦ ἐκομί­σαν­το»

1 Ιουλίου 2019

«Καί ἄν ἔχω πίστιν ὥστε ὄρη μεθιστάνειν, ἀγάπην δέ μή ἔχω, οὐδέν εἰμί».

1 Νοεμβρίου 2018
«Ἀτελεύτητος ὑπάρχει τῶν Ἁγί­ων ἡ χάρις, ἥν παρά Χρι­στοῦ ἐκο­μίσαντο»

«Ἀτελεύτητος ὑπάρχει τῶν Ἁγί­ων ἡ χάρις, ἥν παρά Χρι­στοῦ ἐκο­μίσαντο»

1 Νοεμβρίου 2018
Next Post
Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Ἄγνοια καί Πλάνη

Ἄγνοια καί Πλάνη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist