• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}

28 Μαρτίου 2020
in Άκου ένα βιβλίο
Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}
Share on FacebookShare on Twitter

Kάθε Σάββατο 

«Ἄκου ἕνα βιβλίο»

μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη

Κάθε φορά πού μελετᾶς ἕνα βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς κάτι καινούργιου σοῦ προκαλεῖ ἐντύπωση, κάτι νέο ἔρχεται στήν ἐπιφάνεια. Τό ἴδιο ἰσχύει μέ τό βιβλίο «Τωβίτ», πού βρίσκεται στήν σειρά γιά νά παρουσιάσουμε. Καταρχήν τό ὄνομα του σχετίζεται μέ τόν Τωβίτ (ἡ λέξη μεταφράζεται ὡς ἀγαθότης μου), ὁ ὁποῖος εἶναι ἴσως τό πιό κεντρικό πρόσωπο ἀπό τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο.

Γενικά μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι στό περιεχόμενό του γίνεται ἀναφορά στίς δυσκολίες πού ὑπέστησαν δύο οἰκογένειες, πού ἔζησαν στήν διασπορά ἀλλά καί στόν τρόπο πού εὐεργετήθηκαν ἀπό τόν Θεό. Ἡ πρώτη οἰκογένεια ἦταν τοῦ Τωβίτ τῆς συζύγου του Ἄννας καί τοῦ γιοῦ τους Τωβία καί ἡ δεύτερη οἰκογένεια, πού εἶχε συγγένεια μέ τήν πρώτη, ἦταν τοῦ Ραγουήλ τῆς συζύγου του Ἔδνας καί τῆς κόρης τους Σάρρας.

Χρονικά τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο ἀφοροῦν γεγονότα μετά τήν κατάλυση τοῦ βορείου βασιλείου ἀπό τούς Ἀσσυρίους (722 π.Χ.), τότε δηλαδή πού ὁ λαός διασκορπίστηκε σέ διάφορα μέρη.

Ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ὁ συγγραφέας τοῦ κειμένου. Μέχρι καί σήμερα ἡ σύγχρονη ἔρευνα δέν ἔχει καταλήξει μέ σιγουριά στήν ταυτότητά του. Πιθανόν ἕνας εὐσεβής ἰουδαῖος πού ἔζησε ἀπό κοντά τά γεγονότα κατέγραψα τά ὅσα εἶδε καί ἄκουσε, ἀλλά καί αὐτά πού μπορεῖ νά ὑπῆρχαν σέ γραπτές πηγές. Στήν περίπτωση πού ὁ συγγραφέας αὐτός ἦταν ἑλληνιστής ἰουδαῖος τῆς διασπορᾶς τῆς Αἰγύπτου ἔχουμε ζωηρή τήν πιθανότητα ἡ γλῶσσα τοῦ πρωτοτύπου κειμένου νά εἶναι ἡ ἑλληνική, ἀφοῦ αὐτή μιλοῦσαν στήν περιοχή.

Τό πιό πιθανό εἶναι ὅτι τό βιβλίο συνετέθη τόν 3ο αἰώνα π.Χ. καί ὁ τόπος συγγραφῆς ἐντοπίζεται ἤ στήν Αἴγυπτο ἤ στή Παλαιστίνη ἤ στήν Βαβυλώνα ἤ στήν Περσία.

Ἔχει ἐνδιαφέρον νά σημειωθεῖ ὅτι στό βιβλίο γίνεται χρήση κάποιων μύθων τῆς ἐποχῆς, ὅπως γιά παράδειγμα ὁ μύθος «τοῦ εὐγνώμονος Νεκροῦ». Αὐτό μεταξύ τῶν ἄλλων μπορεῖ νά ἀποτελεῖ τήν ἀφορμή κάποιοι νά χαρακτηρίζουν ὅλα τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὡς «παραμύθι». Ἡ ἀλήθεια ὅμως εἶναι ἐντελῶς διαφορετική, ἀφοῦ οἱ ἱεροί συγγραφεῖς ἔχοντας τήν χάρη τοῦ Θεοῦ δέν διστάζουν νά χρησιμοποιοῦν ἐξωβιβλικά κείμενα ( π.χ. μύθους) προκειμένου νά κάνουν τόν λόγο τους πιό ζωντανό καί πιό οἰκεῖο στό κοινό πού ἀπευθύνονται. Πράγματι, λοιπόν ἐπενδύουν τά κείμενά τους μέ τέτοια στοιχεῖα προκειμένου νά ὁδηγήσουν τούς ἀναγνῶστες τους στόν ἀπώτερο σκοπό τους.

Ἀσφαλῶς τό σημαντικότερο μέρος τῆς παρουσίασης κάθε βιβλίου τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅπως ἤδη ἔχουμε σημειώσει, εἶναι οἱ βασικές θεολογικές ἰδέες πού ἀναδύονται ἀπό αὐτό. Ὅπως πάντα ἡ κατηγοριοποίηση τῶν ἰδεῶν αὐτῶν καί ἡ ἀνάλυσή τους γίνεται ἀπό τόν κ.Καλαντζάκη μέ τρόπο ἰδιαιτέρως ἐπιτυχημένο. Τέσσερις κατηγορίες δημιουργεῖ ὁ καθηγητής: α) Τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ ὡς ὑπερβατικοῦ καί συνάμα ἐλεήμονος, β) τήν παρουσία καί τό ἔργο ἀγγέλων καί δαιμόνων, γ) τήν ἄσκηση τῶν θρησκευτικῶν καθηκόντων καί δ) τό ζήτημα τῆς ἱερότητας τοῦ γάμου.

Μερικές ἐπισημάνσεις γιά τό καθένα ἀπό αὐτά. Ὡς πρός τό πρῶτο, ἀναφέρουμε τήν ἀλήθεια- τήν ὁποία μέχρι καί σήμερα ἀμφισβητοῦν κάποιοι- ὅτι ὁ Θεός βρίσκεται ἀνάμεσα στόν λαό καί ὄχι κάπου ἀπομονωμένος χωρίς τήν μέριμνα τῶν ἀνθρώπων. Ἐπίσης, ἐνῶ παρουσιάζεται ὡς παντοκτάτορας, δυνατός, ὑπερβατικός, ὅπως καί εἶναι, ταυτόχρονα εἶναι προσιτός καί προσηνής στίς δυσκολίες τῶν ἀνθρώπων, εἰδικά αὐτῶν πού παραμένουν πιστοί στό Νόμο Του.
Ὡς πρός τήν ἔννοιες ἄγγελοι καί δαίμονες καί τήν σχέση μεταξύ τους ἀπό τό βιβλίο «Τωβίτ» λαμβάνουμε μοναδικές καί σημαντικές πληροφορίες. Γενικά ὁ λόγος περί ἀγγέλων γίνεται ἤδη στό Γεν.24,7. Γνωρίζουμε ὅτι οἱ ἄγγελοι αὐτοί εἶναι δημιουργήματα τοῦ θεοῦ, πνευματικές ὑπάρξεις, καί τό ἔργο τους εἶναι ἡ μεταφορά μηνυμάτων στούς ἀνθρώπους (Ἰώβ 33,23. Πραξ.10,4). Σημαντικό εἶναι τό παράδειγμα τῆς θεραπείας τοῦ τυφλοῦ πατέρα τοῦ Τωβία πού γίνεται μέ τήν βοήθεια τοῦ ἀγγέλου. Βλέπουμε λοιπόν ὅτι καί στό βιβλίο «Τωβίτ» ἔχουμε στοιχεῖο ἀγγελολογίας, τό ὁποῖο θά ἀποτελέσει μαζί μέ ἄλλα τήν βάση τῆς ὕστερης διδασκαλίας περί τοῦ «φύλακα-ἀγγέλου». Γνωρίζουμε ἐπίσης ἀπό τήν Πατερική γραμματεία, ὅπως σαφῶς τό ἔχει ἐπισημάνει ὁ μακαριστός π.Ἰωάννης Ρωμανίδης, ὅτι σέ κάποιες περιπτώσεις ἔχουμε τήν παρουσία τοῦ Χριστοῦ μέ τήν μορφή τοῦ ἀγγέλου ὡς «ἀγγέλου Κυρίου», «Μεγάλης Βουλῆς ἀγγέλου», κ.ἄ.

Ἐκτός τῆς θέσεως αὐτῆς πού ἀποτελεῖ τομή στά θεολογικά πράγματα σέ σχέση μέ τήν ἑρμηνευτική τῶν Ἱερῶν Κειμένων καί τήν ὀρθόδοξη προσέγγισή τους στό «Τωβίτ» ἔχουμε καινούργιες ἰδέες, ἄλλου περιεχομένου, πού θά ἀναφέρουμε στήν συνέχεια. Ἕνα ἀκόμα σημεῖο λοιπόν πού δέν μποροῦμε νά παραβλέψουμε ὡς περιεχόμενο τοῦ «Τωβίτ» εἶναι μέ ἁπλά λόγια τά «καθήκοντα» τοῦ πιστοῦ ἀνθρώπου. Ἄν καί ὁ ὅρος σήμερα ξενίζει γιατί ἔχει ἀλλάξει κάπως ἔννοια, ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἰσχύει ἀπό τότε μέχρι καί σήμερα. Ἡ προσευχή, ἡ νηστεία, ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι αὐτά πού χαρακτηρίζουν τόν πιστό στό Θεό ἄνθρωπο. Ὄχι ὡς ἔκφραση καθωσπρεπισμοῦ ἀλλά ὡς ἔκφραση ἀγάπης. Ἀναφέρει τό κείμενο: « Ἡ προσευχή φέρει ἁγιασμό καί εὐλογία στή ζωή» (4,19. 6,17). «Ἡ ἐλεημοσύνη, πού πρέπει νά ἀσκεῖται ἀπό ὅλους (1,16 ἑξ. 4,7-11), καθαρίζει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία καί τόν λυτρώνει ἀπό τόν θάνατο (12,9). Ἄν αὐτά τά κείμενα δέν σέ παραπέμπουν σέ ὅτι ἔχει υἱοθετήσει ἡ Ἐκκλησία καί τηροῦνται μέχρι καί σήμερα, τότε σέ τί παραπέμπουν;

Καί σέ κάτι ἄλλο, πάντοτε ἐπίκαιρο, ἀναφέρεται τό κείμενο: «ἀγαθόν ποιήσατε καί κακόν οὐχ εὑρήσει ὑμᾶς» (12,7). Αὐτό εἶναι τό συστατικό γιά τήν εὔρυθμη λειτουργία ὅλης τῆς κοινωνίας, ὅλων τῶν διαπροσωπικῶν σχέσεων.

Τό τελευταῖο θέμα πού θά ἀναφερθοῦμε, ὅπως ὁ καθηγητής Καλαντζάκης ἔχει ὁρίσει, εἶναι ὁ θεσμός τοῦ γάμου. Εἶναι σημαντικό κάθε φορά πού προσεγγίζουμε τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης νά βγαίνουμε ἀπό τόν ἐαυτό μας καί τοποθετούμαστε γιά λίγο στά χρόνια ἐκεῖνα καί νά γνωρίζουμε τί πίστευαν οἱ ἄνθρωποι περί σοβαρῶν θεμάτων τῆς κοινωνίας ὅπως ὁ γάμος. Ὡστόσο, ἄν ἐμεῖς δέν ἔχουμε τίς προϋποθέσεις γιά μιά τέτοια προσέγγιση τό σπουδαῖο αὐτό ἔργο ἔχουν κάνει ἤδη ἅγιοι στά κείμενά τους, ὅπως καί ἱεροί ὑμνογράφοι. Εἶναι ἀξιοπρόσεκτη ἡ σχέση τῶν κειμένων τῆς ἱερολογίας τοῦ ὀρθόδοξου γάμου καί τῶν ὅσων ἀναφέρονται στό «Τωβίτ»! Ἄς δοῦμε μερικά ἀπό αὐτά. Μιλοῦμε γιά τόν ἰουδαϊκό γάμο. Ὁ γάμος αὐτός λοιπόν θεωρεῖται «ἱερή ἕνωση» (8,5). Στηρίζεται στήν ἁγνή ἀγάπη (6,19) καί ἀρχίζει μέ προσευχή (8,4). Οἱ μελλόνυμφοι προσέρχονται μέ καθαρή συνείδηση καί πρώτιστο ἔργο τους ἔχουν τήν τεκνογονία (6,18). Τέλος, οἱ σύζυγοι πρέπει νά διανύσουν ἀπό κοινοῦ τίς δυσκολίες τῆς ζωῆς καί νά φτάσουν στά βαθειά γεράματα, ἐπικαλούμενοι τόν Θεό. Λέει τό κείμενο: « ἐπίταξον (Κύριε), ἐλεῆσαί με καί αὐτή συγκαταγηρᾶσαι» (8,7).

Μετά τήν συνολική καί συνοπτική ἀναφορά στά θέματα τοῦ βιβλίου μποροῦμε γιά νά ὁλοκληρώσουμε νά ποῦμε ὅτι τό κεντρικό μήνυμα πού λαμβάνουμε ἀπό τό «Τωβίτ» εἶναι ὅτι ὁ Θεός πάντοτε βρίσκεται ἀρωγός καί προστάτης τῶν ἀνθρώπων. Δέν κάθεται χωρίς μέριμνα γιά τόν ἄνθρωπο οὔτε στιγμή. Ἔστω καί ἄν ἐπιτρέπει κάποιες δοκιμασίες στό τέλος ὁδηγεῖ τούς ἀνθρώπους στήν εὐτυχία. Αὐτό εἶναι ἕνα παρήγορο μήνυμα στήν ἐποχή μας πού χαρακτηρίζεται ἀπό ἀνασφάλεια καί μοναξιά.

Πρόσφατα Άρθρα

Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας

12 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος επισκέφθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025, τα μπλόκα των αγροτών στην Καρδίτσα,...

Read more
Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

12 Δεκεμβρίου 2025

Με τη συμμετοχή πλήθους λαού τελέστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025 στο Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος ο...

Read more
«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»

11 Δεκεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, το απόγευμα, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη ο...

Read more
Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης

11 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού τιμά την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας και στη...

Read more
Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Τό θεολογικό ἔργο τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη» (Διάλεξη)
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Τό θεολογικό ἔργο τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη» (Διάλεξη)

11 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος προσκλήθηκε ἀπό τήν Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστική Ἀκαδημία Ἀθηνῶν νά δώση διάλεξη στόν «Ἐπιμορφωτικό κύκλο», τήν 10η...

Read more
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

11 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού. Ιδιαίτερα μάλιστα το νησί...

Read more
«Η διάκριση του πνευματικού πατέρα, όρια αγάπης και παιδαγωγικής στην επιβολή επιτιμίων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η διάκριση του πνευματικού πατέρα, όρια αγάπης και παιδαγωγικής στην επιβολή επιτιμίων»

11 Δεκεμβρίου 2025

 Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος συγκάλεσε στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς μας Μητροπόλεως (Μ....

Read more
Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ, Θεολόγου –Καθηγητού Ένας από τους πλέον δημοφιλείς αγίους της Εκκλησίας μας είναι και ο άγιος Σπυρίδων ο...

Read more
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός. Το καύχημα των ορθοδόξων!

11 Δεκεμβρίου 2025

Προσωπικότητα φωτεινή, μορφή οδηγητική, αληθινός κολοσσός αρετής και φυσιογνωμία παγκόσμια είναι της Τριμυθούντος ο επίσκοπος, ο άγιος Σπυρίδων. Η εξηγιασμένη...

Read more
ΣΥΝΑΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΣΥΝΑΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

11 Δεκεμβρίου 2025

Τους νέους Εκκλησιαστικούς Επιτρόπους των Αρχιερατικών Περιφερειών Χαλκίδος, Μεσσαπίων και Διρφύων, προσκάλεσε σε σύναξη την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025 στην...

Read more
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ  ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ»
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ «ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΕ»

11 Δεκεμβρίου 2025

Ερχόμαστε να πληροφορήσουμε κάθε φιλάγιο χριστιανό, ότι με την ευκαιρία της επετείου της εις Διάκονον χειροτονίας του Οσίου Ιακώβου του...

Read more
Λαμπρός Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι. Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στο Σύδνεϋ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Λαμπρός Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι. Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στο Σύδνεϋ

11 Δεκεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια τελέστηκε την Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου, το εσπέρας, ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός επί τη μνήμη...

Read more
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

12 Δεκεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και με τη συμμετοχή πλήθους λαού ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025 στο Ιερό Προσκύνημα...

Read more
Ευχέλαιο σε μαθητές του 2ου ΓΕΛ και του Προτύπου ΓΕΛ. Λάρισας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ευχέλαιο σε μαθητές του 2ου ΓΕΛ και του Προτύπου ΓΕΛ. Λάρισας

11 Δεκεμβρίου 2025

Tις πατρικές του ευχές για καλά Χριστούγεννα και ευλογημένη νέα χρονιά μοίρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος...

Read more
Ποιμαντική επίσκεψη του Μητρ. Θεσσαλιώτιδος στη Σχολή Δοκίμων Αστυφυλάκων Μουζακίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιμαντική επίσκεψη του Μητρ. Θεσσαλιώτιδος στη Σχολή Δοκίμων Αστυφυλάκων Μουζακίου

11 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το πρωί της Τετάρτης 10 Δεκεμβρίου 2025, μετέβη στη Σχολή Δοκίμων Αστυφυλάκων Μουζακίου, ανταποκρινόμενος...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

11 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού. Ιδιαίτερα μάλιστα το νησί...

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός. Το καύχημα των ορθοδόξων!

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Θαύματα του Αγίου Σπυρίδωνα

11 Δεκεμβρίου 2024
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος της Κύπρου

11 Δεκεμβρίου 2022
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου 1993 – Τά θαύματα τού Αγίου καί οι ημέρες μας

11 Δεκεμβρίου 2021
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Το κλέος των Ιεραρχών, Σπυρίδων ο θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2019
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ὁ θαυματουργὸς κἂν τέθνηκε Σπυρίδων, Τοῦ θαυματουργεῖν οὐκ ἔληξεν εἰσέτι.

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Ἄγνοια καί Πλάνη

Ἄγνοια καί Πλάνη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist