• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Συναξάρι 4ης Μαῒου

4 Μαΐου 2020
in Πνευματικές Διδαχές
Συναξάρι 4ης Μαῒου
Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Φαναρίου Ἀγαθαγγέλου
Γενικοῦ Διευθυντοῦ Ἀποστολικῆς Διακονίας

τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

† Μνήμη τῆς ἁγίας μάρτυρος Πελαγίας, τῆς ἀπό Ταρσοῦ.

Ἡ  Ἁ­γί­α Πε­λα­γί­α ἐγεν­νή­θη­κε στήν πό­λη Ταρ­σό τῆς Κιλικί­ας[1] καί ἔ­ζη­σε κατά τούς χρό­νους τοῦ αὐ­το­κρά­το­ρος Δι­ο­κλη­τι­α­νοῦ (284-305 μ.Χ.). Ἐμε­γά­λω­σε σέ εἰ­δω­λο­λα­τρι­κό πε­ρι­βάλ­λον. Ὅ­μως, σέ νε­α­ρή ἡ­λι­κί­α, εἶ­δε σέ ὅ­ρα­μα τόν  Ἐ­πί­σκο­πο τῆς πόλεως Λίνο, ὁ ὁ­ποῖ­ος ἐβάπτιζε καί ἐπέστρεφε πολλούς ἀπό τούς ἐθνικούς στήν πίστη τοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι ἐπεθύμησε νά τόν δεῖ καί ἀφοῦ ἐζήτησε ἄδεια ἀπό τήν μη­τέ­ρα της μέ τό πρό­σχη­μα ὅ­τι θά με­τα­βεῖ στήν τρο­φό της, πού ἐζοῦ­σε σέ ἄλ­λη πό­λη, προσῆλθε στόν Ἐ­πί­σκο­πο καί ἐβαπτίσθηκε. Ἀ­φοῦ πα­ρέ­δω­σε τά πο­λυ­τε­λῆ ἐν­δύ­μα­τά της, ἐνδύθηκε μέ πτωχικά ροῦχα καί ἐπαρουσιάσθηκε στήν μητέρα της.  Ὅ­ταν ἡ μη­τέ­ρα της ἀ­ντί­κρυ­σε τήν θυγατέρα της μέ αὐ­τή τήν ἐν­δυ­μα­σί­α καί ἄκουσε γιά τή μεταστροφή της στόν Χριστό, τήν κατήγγειλε στόν υἱό τοῦ Διοκλητιανοῦ καί στήν συνέχεια στόν ἴδιο τόν Διοκλητια-νό. Ὁ αὐτοκράτορας ἔδωσε ἐντολή νά πυρώσουν ἕνα χάλκινο βόδι μέσα στό ὁποῖο ἔριξαν τήν Ἁγία, ἡ ὁποία εὑρῆκε ἔτσι μαρτυρικό θάνατο.

Ἡ Σύναξη τῆς Ἁγίας Μάρτυρος Πελαγίας ἐτελεῖτο στό Μαρτύριον αὐτῆς κοντά στό ναό τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Κόνωνος. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου μάρτυρος Φλωριανοῦ.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Φλωριανός[2] ἐγεννήθηκε στήν πόλη Ἔμς τῆς Αὐστρίας[3]. Ἦταν ἀνώτερος ἀξιωματοῦχος τοῦ Ρωμαϊκοῦ στρατοῦ καί ὑπηρετοῦσε στήν πόλη Νόρικουμ τῆς Αὐστρίας[4] κατά τούς χρό-νους τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284-305 μ.Χ.). Ὁμολόγησε τήν πίστη του στόν Χριστό ἐνώπιον τοῦ διοικητοῦ Ἀκυλίνου καί ἐβασανίσθηκε σκληρά. Στό τέλος, τοῦ ἔδεσαν μιά πέτρα στόν λαιμό καί τόν ἔριξαν στόν ποταμό Ἔμς[5], ὅπου ἐτελειώθηκε μαρτυρικά, τό ἔτος 303 μ.Χ.

 Ὁ Ἅγιος Φλωριανός εἶναι ἕνας ἐκ τῶν προστατῶν Ἁγίων τῆς Αὐστρίας.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου Νεποτιανοῦ, τοῦ πρεσβυτέρου.

Ὁ Ἅγιος Νεποτιανός ἔζησε κατά τόν 4ο αἰώνα μ.Χ. καί ἐχειροτονήθηκε πρεσβύτερος ἀπό τόν θεῖο του Ἅγιο Ἡλιόδωρο († 3 Ἰουλίου), Ἐπίσκοπο Ἀλτίνου τῆς Ἰταλίας[6]. Ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 395 μ.Χ. Ὁ Ὅσιος Ἱερώνυμος († 15 Ἰουνίου) ἀφιέρωσε μιά πραγματεία του στόν ἱερατικό βίο τοῦ Ἁγίου Νεποτιανοῦ. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Ἱλαρίου τοῦ Θαυματουργοῦ.

Εἶναι ἄγνωστο ποῦ καί πότε ἔζησε μέ ἄσκηση καί προσευχή ὁ Ὅσιος Ἱλάριος, πού ἀξιώθηκε ἀπό τόν Θεό τοῦ χαρίσματος τῆς θαυματουργίας[7]. Στό Συναξάρι του ἀναφέρεται, ὅτι ὁ Ὅσιος ἐκλεί-σθηκε μέσα σέ ἕνα πολύ μικρό κελλί, ὅπου μακριά ἀπό κάθε θόρυβο ἐλαμπρύνθηκε μέ τήν ἀπάθεια. ῎Ετσι ἐδέχθηκε καί τό θεῖο ἀξίωμα τῆς ἱερωσύνης. Ὁ Ὅσιος Ἱλάριος, ἀφοῦ ἀσκήτεψε θεοφιλῶς, ἐκοι-μήθηκε μέ εἰρήνη.  

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Ἀντωνίνου, Ἀφροδισίου, Βαλεριανοῦ, Λεοντίου, Μακροβίου καί Μίδα ἤ Μίλδα καί τῶν σύν αὐτοῖς μαρτυρησάντων.

Οἱ Ἅγιοι αὐτοί Μάρτυρες ἐμαρτύρησαν μαζί μέ ἄλλους Χρι-στιανούς στή Σκυθόπολη[8], ὅταν ἐπαρουσιάσθηκαν αὐτόκλητοι στόν ἄρχοντα τῆς χώρας καί τόν ἔλεγξαν γιά τήν εἰδωλολατρική πλάνη καί τούς ἀπάνθρωπους τρόπους. Συνέτριψαν μάλιστα καί τούς βωμούς τῶν εἰδώλων, πού τούς ἔριξαν στήν γῆ. Ἡ ἐνέργεια αὐ-τή ἐξόργισε τούς εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι ἐπετέθησαν ἐναντίον τους μέ ρόπαλα καί πέτρες καί τούς ἐφόνευσαν.

Τά ἱερά λείψανα τῶν Μαρτύρων περισυνέλεξαν εὐλαβεῖς Χρι-στιανοί, οἱ ὁποῖοι τά ἐνταφίασαν καί ἀνήγειραν ναό ἐπάνω αὐτῶν. Ἡ Σύναξη τῶν Ἁγίων Μαρτύρων ἐτελεῖτο στό Ἀποστολεῖον τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου, πού εὑρισκόταν μέσα στόν ναό τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῶν Χαλκοπραττείων.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς ἁγίας Μόνικας, μητρός τοῦ ἱεροῦ Αὐγουστίνου.

Ἡ Ἁγία Μόνικα, μητέρα τοῦ ἱεροῦ Αὐγουστίνου († 15 Ἰουνί-ου), ἐγεννήθηκε τό ἔτος 332 μ.Χ. στήν πόλη Ταγάστη[9] τῆς βόρειας Ἀφρικῆς ἀπό γονεῖς Χριστιανούς, εὐσεβεῖς καί φιλόθεους.  Ἐνυμ-φεύθηκε τόν ἐθνικό διοικητή Πατρίκιο, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐντελῶς δια-φορετικό χαρακτήρα ἀπό τήν Ἁγία. Αἰσθανόταν ἐνοχλημένος ἀπό τήν ἀδιάλειπτη προσευχή της, εὕρισκε τήν φιλανθρωπική της διάθε-ση ὑπερβολική, ἀδυνατοῦσε νά κατανοήσει τήν διάθεσή της νά ἐπι-σκέπτεται τούς πάσχοντες καί τούς ἀσθενεῖς. Ἡ Ἁγία Μόνικα ἀντι-μετώπιζε ὅλη αὐτή τήν κατάσταση μέ προσευχή καί ἀγωνιζόταν νά ἀναθρέψει τούς δύο υἱούς καί τήν θυγατέρα της μέ παιδεία καί νου-θεσία Κυρίου παρά τό γεγονός ὅτι ὁ σύζυγός της δέν συμφωνοῦσε στήν βάπτιση τῶν παιδιῶν του. Ἡ Ἁγία δέν ἀντιστεκόταν στήν βί-αιη ἰδιοσυγκρασία καί τίς ἠθικές παρεκτροπές τοῦ Πατρικίου. Ἐγνώριζε ὅτι αὐτά πού εἶναι ἀδύνατα γιά τούς ἀνθρώπους εἶναι δυνατά ἀπό τόν Θεό. Γι’ αὐτό ἦταν πολύ διακριτική καί ὑπομονε-τική. Ἡ προσευχή τῆς Ἁγίας εἰσακούσθηκε καί ὁ Θεός ἐφώτισε τήν καρδιά τοῦ Πατρικίου καί μετά ἀπό δέκα ἕξι χρόνια ἐβαπτίσθηκε Χριστιανός, γιά νά κοιμηθεῖ μέ εἰρήνη τό ἔτος τό ἔτος 371 μ.Χ. Λίγα χρόνια άργότερα, τήν νύκτα τοῦ Πάσχα στίς 25 Ἀπριλίου τοῦ ἔτους 387 μ.Χ., ὁ Αὐγουστίνος ἐβαπτίσθηκε ἀπό τόν Ἅγιο Ἀμβρόσιο, Ἐπί-σκοπο Μεδιολάνων καί ἡ Ἁγία ἦταν παροῦσα στήν βάπτιση τοῦ υἱοῦ της. Γράφει γιά τήν στάση τῆς μητέρας του Μόνικας ὁ ἱερός Αὐγουστῖνος στίς «Ἐξομολογήσεις» του: «Ἡ μητέρα μου ἔχυνε γιά μένα περισσότερα δάκρυα ἀπό ὅσα χύνουν οἱ μητέρες ἐπάνω στά νεκρά τέκνα τους. Μέ τή θέρμη τῆς πίστης, τήν ὁποία τῆς ἐχάριζε ἡ μεγάλη της εὐσέβειας, μέ ἔβλεπε ἠθικῶς νεκρό. Καί Σύ, Κύριε, εἰσάκουσες τή δέησή της καί δέν περιεφρόνησες τά δάκρυά της, μέ τά ὁποῖα ἐπότιχε τό ἔδαφος, παντοῦ ὅπου προσευ-χόταν. Οἱ πόνοι της νέ μέ ἀναγεννήσει διά τοῦ Πνεύματος ἦσαν σκληρότεροι ἀπό αὐτούς τούς ὁποίους ὑπέφερε νά μέ γεννήσει διά τῆς σαρκός»[10].

Ἡ Ἁγία Μόνικα, αἰσθανόμενη ὅτι εἶχε ἀγωνισθεῖ γιά τήν πί-στη τοῦ Χριστοῦ,  ἐπέστρεψε στήν Ἀφρική καί ἐκοιμήθηκε μέ εἰρή-νη, μετά ἀπό σύντομη άσθένεια, στήν πόλη Ὄστια. Πράγματι εἶχε ἐκπληρώσει τόν ἱερό σκοπό της καί τήν μαρτυρία της ὑπέρ τοῦ Χριστοῦ. Ἐνταφιάσθηκε στήν Ὄστια καί τό ἱερό λείψανό της μετα-κομίσθηκε μετά άπό λίγα χρόνια στή Ρώμη, στίς 9 Ἀπριλίου. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἀνακομιδή τῶν ἱερῶν λειψάνων τοῦ ἁγίου καί δικαίου Λαζάρου καί Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς, τῆς Μυροφόρου.

(Βλ. † 17 Ὀκτωβρίου).

Κατά τήν ἡμέρα αὐτή, σύμφωνα μέ τά ὑπομνήματα τῶν Συναξαριστῶν, Ἑορτολογίων καί Τυπικῶν, ἄγονται δύο περιστατικά: ἡ ἀνάμνηση τῆς ἀνακομιδῆς τῶν τιμίων λειψάνων τοῦ Ἁγίου καί Δι-καίου Λαζάρου καί τά ἐγκαίνια τοῦ αὐτοῦ ναοῦ τοῦ Ἁγίου Λαζά-ρου[11]. Στά διάφορα ὑπομνήματα γίνεται μνεία καί στήν ἀνάμνηση τῆς ἀνακομιδῆς τῶν ἱερῶν λειψάνων τῆς Ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδα-ληνῆς.

Τά ἱερά λείψανα τῆς Ἁγίας Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς μετέφερε στήν Κωνσταντινούπολη ἀπό τήν Ἔφεσο ὁ βασιλέας Λέων ὁ Σοφός (886-912 μ.Χ.) καί τά ἀπεθησαύρισε στήν μονή τοῦ Ἁγίου Λαζάρου, σέ ἀργυρή θήκη[12].

Ἐκ πρώτης ὄψεως φαίνεται ὅτι τό βάρος τῆς ἑορτῆς πέφτει στήν ἀνάμνηση τῆς ἀνακομιδῆς τῶν λειψάνων τοῦ Ἁγίου Λαζάρου. Στήν πραγματικότητα ὅμως, τό βάρος, ὄχι ἁπλῶς μετατίθεται στήν ἐπιτέλεση τῶν ἐγκαινίων τοῦ ναοῦ, ἀλλά ἡ τελετή τῶν ἐγκαινίων ἦταν πού ξανάφερε στήν ἐπιφάνεια καί τή μετακομιδή τοῦ ἱεροῦ λειψάνου στή Βασιλεύουσα. Ἔτσι, ὅρίσθηκε κατ’ αὐτή τήν ἡμέρα νά γίνεται μνεία καί τῆς ἀνακομιδῆς τοῦ ἱεροῦ λειψάνου τοῦ Ἁγίου Λαζάρου.

Ὁ ναός τοῦ Ἁγίου Λαζάρου στήν Κωνσταντινούπολη ἐκτί-σθηκε μεταξύ τῶν ἐτῶν 900-912 μ.Χ. στήν τοποθεσία «Τόποι» μέ δαπάνες τοῦ αὐτοκράτορος Λέοντος. Τά ἐγκαίνιά του ἔγιναν στίς 4 Μαῒου τοῦ ἔτους 912 μ.Χ., λίγες ἡμέρες πρό τοῦ θανάτου τοῦ αὐτο-κράτορος Λέοντος († 11 Μαῒου 912). Ὡς ἡγούμενος τῆς μονῆς τοῦ Ἁγίου Λαζάρου ἀναφέρεται, ἐπί Λέοντος, ὁ Εὐθύμιος, ὁ ὁποῖος ἦ-ταν ἄνθρωπος ἀρετῆς καί ἁγιότητος.

Στήν μονή εἶχε καθορισθεῖ αὐτοκρατορική προσέλευση κατά τό Σάββατο τοῦ Λαζάρου.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Νικηφόρου, ἡγουμένου τῆς μονῆς τοῦ Μηδικίου.

Ὁ Ὅσιος Νικηφόρος ἔζησε κατά τήν περίοδο τοῦ Πατριάρ-χου Κωνσταντινουπόλεως Ταρασίου (784-806 μ.Χ.). Ἀπό νεαρή ἡλικία ἐπόθησε τόν μοναχικό βίο καί βλέποντας τήν εἰκονομαχία νά αὐξάνει κατέφυγε σέ κάποια μονή, ὅπου ἐκάρη μοναχός καί διῆγε τόν βίο του μέ προσευχή καί ἄσκηση. Ὅταν δέ ἐπῆλθε σχετική γα-λήνη στήν Ἐκκλησία, οἱ μοναχοί τῆς μονῆς τοῦ Μηδικίου τῆς Τρι-γλίας τόν ἐζήτησαν ἡγούμενο. Ὁ Ὅσιος Νικηφόρος ἦταν προ-σκείμενος στήν ὀρθόδοξη διδασκαλία περί τῶν ἱερῶν εἰκόνων καί ἀγωνίσθηκε σθεναρά κατά τῶν δυσσεβῶν εἰκονομάχων. Γιά τόν λό-γο αὐτό συνελήφθη, ἐκλείσθηκε στή φυλακή καί ἐξορίσθηκε. Ἐκοι-μήθηκε στήν ἐξορία, ἐπί αὐτοκράτορος Λέοντος Ε΄ (813-820 μ.Χ.).

Μετά τήν κοίμηση τοῦ Ὁσίου Νικηφόρου ἡγούμενος τῆς μο-νῆς τοῦ Μηδικίου ἐξελέγη ὁ Ὅσιος Νικήτας ὁ Ὁμολογητής († 3 Ἀπριλίου).  

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ,  μνήμη τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Ἀθανασίου, ἐπισκόπου Κορίνθου. 

Ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος, Ἐπίσκοπος Κορίνθου, ἀφοῦ ἔζησε μέ εὐ-σέβεια, ἐπί τῶν ἡμερῶν τῶν βασιλέων Βασιλείου Β΄ καί Κωνσταντί-νου Η΄ (976-1028), ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ,  μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Νικηφόρου, τοῦ ἐν Ἄθῳ ἀσκήσαντος.

    Ὁ Ὅσιος Νικηφόρος ἔζησε κατά τόν 11ο αἰώνα μ.Χ. ὡς ἡσυ-χαστής στά ἐρημικώτερα μέρη τοῦ Ἄθω. Ὁ Ὅσιος ἐπιδόθηκε στήν ἄσκηση τῆς ἀδιάλειπτης προσευχῆς καί γιά τήν τέχνη αὐτῆς ὁμιλεῖ στό ἔργο του «Περί νοερᾶς προσευχῆς» στήν Φιλοκαλία. Ἐκοιμή-θηκε μέ εἰρήνη. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς ὁσίας μητρός ἡμῶν Θεοδοσίας, πριγκηπίσσης τοῦ Βλαδιμίρ.

Ἡ Ὁσία Θεοδοσία ἦταν θυγατέρα τοῦ μεγάλου πρίγκηπος Μστισλάβου Μστισλάβιτς Οὐνταλόϊ καί ἐνυμφεύθηκε τόν πρίγκηπα τοῦ Νόβγκοροντ καί Βλαδιμίρ Γιαροσλάβο Βσεβολόντοβιτς μέ τόν ὁποῖο ἀπέκτησε ἐννέα τέκνα, δύο ἀπό τά ὁποῖα ἔγιναν Ἅγιοι, ὁ Θεόδωρος καί Ἀλέξανδρος Νέφσκϊυ.

Ἀργότερα ἡ πριγκήπισσα Θεοδοσία ἐκάρη μοναχή μέ τό ὄνο-μα Εὐφροσύνη καί ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 1244. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ὁσίων πατέρων ἡμῶν Ἰσαάκ, Κλήμεντος, Κυρίλλου, Νικήτα καί Νικηφόρου, τῶν ἐκ Ρωσίας. 

Oἱ Ὅσιοι Ἰσαάκ, Κλήμης, Κύριλλος, Νικήτας καί Νικηφόρος Ἀλφάνωφ ἦσαν ἀδελφοί καί ἔζησαν κατά τόν 14ο αἰώνα μ.Χ. στό Νόβγκοροντ. Ἵδρυσαν, τό ἔτος 1389, τό μοναστήρι τοῦ Σοκολνίτ-σκι καί ἀσκήτεψαν ἐκεῖ θεοφιλῶς. Ἐκοιμήθησαν μέ εἰρήνη.

Λόγῳ μιᾶς πυρκαγιᾶς, πού κατέστρεψε τό μοναστήρι τοῦ Σο-κολνίτσκι, τά ἱερά λείψανά τους μετακομίσθηκαν στό μοναστήρι τοῦ Ἀντώνιεβ τό ἔτος 1775.

Ἡ μνήμη τους τιμᾶται, ἐπίσης, στίς 17 Ἰουνίου. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἡ σύναξις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Παλαιᾶς, ἐν Ρωσίᾳ.

Ἡ ἱερά εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς «Παλαιᾶς» ἐμ-φανίσθηκε τό ἔτος 1570 στήν περιοχή τοῦ Νόβγκοροντ. Ἡ εἰκόνα παρέμεινε στήν πόλη Τιχβίν μέχρι τό 1888 καί στίς 18 Σεπτεμβρίου τοῦ ἰδίου ἔτους ἀποδόθηκε στήν πόλη Στάργια Ρούσα.

Ἡ παλαιορωσική εἰκόνα τῆς Θεοτόκου ὀνομάσθηκε ἔτσι, ἐπει-δή γιά ἀρκετό χρονικό διάστημα ἦταν στήν Παλαιά Ρωσία, ὅπου τήν εἶχαν φέρει Ἕλληνες ἀπό τήν Ὀλβία[13] κατά τήν πρώτη περίοδο τῆς Χριστιανισμοῦ στή Ρωσία. 

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν!

[1] Ἡ Ταρσός, πρωτεύουσα τῆς Κιλικίας τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ἦταν ἀρχαία πόλη κτισμένη στίς ὄχθες τοῦ ποταμοῦ Κύδνου.
[2] Ρωμαϊκό Μαρτυρολόγιο, σελ. 106.
[3] Λουτρόπολη πού παλαιότερα ἀνῆκε στή Γερμανία καί ἔκειτο στήν Πρωσσική ἐπαρχία τῆς περιοχῆς Ἔσσης-Νασσάου.
[4] Ἡ πόλη Νόρικουμ εἶχε συμμαχήσει μέ τή Ρώμη.
[5] Ὁ ποταμός Ἔμς εἶναι ὁ ἀρχαῖος Ἀμασίας ποταμός.
[6] Πόλη τῆς Ἰταλίας κοντά στή Βενετία.
[7] Ἐμμανουήλ Γ. Παντελάκη, Ἱλάριος, Μεγάλη Ἑλληνική Ἐγκυκλοπαιδεία, τόμος 12ος, Ἀθῆναι 1930, σελ. 952.
[8] Πόλη τῆς φυλῆς τοῦ Μανασςῆ τῆς ἀρχαίας Παλαιστίνης. Ὀνομάζεται Βεθσεάν ἤ Βεθσάν. Οἱ Ἕλληνες τήν ὀνόμαζαν Σκυθόπολη. Κατά τούς πρώτους χρόνους τοῦ Χριστιανισμοῦ ὑπῆρξε ἕδρα Ἐπισκόπου. Σήμερα εἶναι ἕνα μικρό χωριό πού ὀνομάζεται Μπιζάν.
[9] Μεσόγειος πόλη τῆς Νουμιδίας, κείμενη ἀριστερά τοῦ Βαγράδα ποταμοῦ μεταξύ Ἱππῶνος τοῦ Βασιλικοῦ καί τῆς Σίκκα Βενερία. Σήμερα τήν θέση αὐτῆς ἐπέχει ἡ πόλη Σούκ-Ἀχράς στήν ἐπαρχία Γκουέλμα τοῦ νομοῦ Κωνσταντίνης στό Ἀλγέρι.
[10] Γιά τό βίο τῆς Ἁγίας Μόνικας βλ. τήν μελέτη τῆς Παναγιώτας Παναγοπούλου-Ρουπίνας, Μόνικα, ἡ μητέρα τοῦ Ἁγίου Αὐγουστίνου, ἐκδ. Τῆνος, Ἀθήνα 2005.
[11] Ἱππολύτου Delehaye, Propylaeum ad Acta Sanctorum, Novembris, SEC, Bruxelliw 1902, σελ. 658-659. J. Mateos, Le Typicon de la Grande Eglise, I, Roma 1962, σελ. 280-281.
[12] Γεωργίου Μοναχοῦ, Βίοι τῶν νέων βασιλέων, P.G. 109, 921B. Λαυριωτικός Κῶδιξ Ι 70, φ. 208β. Σωφρονίου Εὐστρατιάδου, Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, σελ. 270.
[13] Κατά τούς ἀρχαίους χρόνους ἦταν σημαντική Ἐλληνική ἀποικία. Εὐρίσκεται στήν Εὐρωπαϊκή Σκυθία. Ἐκτίσθηκε τό ἔτος 650 π.Χ. ἀπό τούς Μιλήσιους, γι’ αὐτό καί ἐκαλεῖτο Μιλητόπολις ἤ Βορυσθενίς (λόγῳ τοῦ ποταμοῦ Βορυσθένους).

Πρόσφατα Άρθρα

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάθε Ενορία είναι η ζώσα Εκκλησία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Κάθε Ενορία είναι η ζώσα Εκκλησία»

17 Ιουνίου 2025

Με ένα ευχαριστιακό και πολιτιστικό ολοήμερο ενοριακό πανηγύρι ολοκληρώθηκε ο κύκλος των δράσεων του φετινού κατηχητικού έτους, την  Κυριακή των...

Read more
Κυριακή των Αγίων Πάντων στα Αγγίδια Νάξου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή των Αγίων Πάντων στα Αγγίδια Νάξου

17 Ιουνίου 2025

Την Κυριακή των Αγίων Πάντων 15-6-2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, μετέβη στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων...

Read more
Κρήτης Ευγένιος: «Οι φωτογράφοι καταφέρνουν με το χάρισμά τους να κάνουν στιγμιαίο το αιώνιο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Κρήτης Ευγένιος: «Οι φωτογράφοι καταφέρνουν με το χάρισμά τους να κάνουν στιγμιαίο το αιώνιο»

17 Ιουνίου 2025

Τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με θέμα «Τα λιμάνια μας», τελέστηκαν χθες Κυριακή 15/6 τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο...

Read more
Ιερά αποδημία σε μοναστήρια της Πελοποννήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Δείτε τι μας περιμένει και τι θα περιέχει ο Προσωπικός Αριθμός

16 Ιουνίου 2025

Δείτε τι μας περιμένει και τι θα περιέχει ο Προσωπικός Αριθμός. Ηλεκτρονικές Ταυτότητες και Προσωπικός Αριθμός. Ζούμε σε μια εποχή...

Read more
Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ  π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΛΕΧΑΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΚΡΗ ΣΤΟ ΛΕΧΑΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

16 Ιουνίου 2025

Το Σάββατο, 14 Ιουνίου 2025, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, με την σεπτή εντολή του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ....

Read more
«Ποιμαντικὴ ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Εὐσεβίου στὴν Ἰκαρία»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ποιμαντικὴ ἐπίσκεψη τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας Εὐσεβίου στὴν Ἰκαρία»

16 Ιουνίου 2025

Κατὰ τὸ τριήμερο 13 ἕως 15 Ἰουνίου 2025, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας Σάμου, Ἰκαρίας καὶ Κορσεῶν κ.κ. Εὐσέβιος πραγματοποίησε ποιμαντικὴ...

Read more
Ὑποτροφία ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ὑποτροφία ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου

16 Ιουνίου 2025

Τήν Παρασκευή 13 Ἰουνίου 2025 στόν προαύλιο χῶρο τοῦ Γυμνασίου τῶν Σύγχρονων Ἐκπαιδευτηρίων Κοτρώνη ἔγινε ἡ τελετή λήξη τῆς Σχολικῆς...

Read more
Εορτασμός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας  Ιερωνύμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτασμός ονομαστηρίων Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερωνύμου

16 Ιουνίου 2025

Με πνευματική κατάνυξη, εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και την παρουσία πλήθους πιστών, τιμήθηκε και εφέτος η μνήμη του Αγίου Ιερωνύμου του Πενταγλώσσου...

Read more
ΟΙ Πρωτοκορυφάιοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος
Εκκλησιαστική Επικαιρότητα

Ἡ νηστεία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων

16 Ιουνίου 2025

Ἀρχίζει ἀπὸ τή Δευτέρα μετὰ τὴν Κυριακὴ τῶν Ἁγίων Πάντων καὶ λήγει στίς 28 Ἰουνίου, τὴν παραμονὴ δηλ. τῶν Ἀγ. Ἀποστόλων Πέτρου καὶ...

Read more
Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων: Γιατί και πώς νηστεύουμε
Πνευματικές Διδαχές

Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων: Γιατί και πώς νηστεύουμε

16 Ιουνίου 2025

Μία ακόμη περίοδος νηστείας είναι η λεγόμενη νηστεία των Αγίων Αποστόλων. Ονομάζεται έτσι διότι προηγείται των δύο αποστολικών εορτών: της...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου Θεού!»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου Θεού!»

16 Ιουνίου 2025

Στο ιερό Παρεκκλήσιο της πόλεως των Σερρών, επ’ ονόματι των Αγ. Ιωάννου του Σερραίου και Λουκά Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως της Κριμαίας,...

Read more
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου επι τη κοιμήσει του Αρχιεπισκόπου κυρού Χρυσοστόμου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Παύση Τυχικού….και στο βάθος Αθανάσιος

16 Ιουνίου 2025

Υπεύθυνη δήλωση ενώπιον Θεού και ανθρώπων : Για το παρόν ουδέποτε ζητήθηκε ευλογία από κανένα μητροπολίτη ούτε και από τον...

Read more
Κρήτης Ευγένιος : «Η θάλασσα δεν χωρίζει, ενώνει τους τόπους και τις καρδιές»
Εκκλησία της Ελλάδος

Κρήτης Ευγένιος : «Η θάλασσα δεν χωρίζει, ενώνει τους τόπους και τις καρδιές»

16 Ιουνίου 2025

Εντυπωσιακά ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις της Ναυτικής Εβδομάδας 2025, που διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και φέτος και είναι αφιερωμένη στην...

Read more
Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην εορτάζουσα Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου στην εορτάζουσα Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων

15 Ιουνίου 2025

Σήμερα το πρωί, Κυριακή των Αγίων Πάντων, τελέστηκε πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην εορτάζουσα Ιερά Μονή Βαρλαάμ των Μετεώρων. Το...

Read more
Ονομαστήρια Μητροπολίτου Λαρίσης -Τιμητική διάκριση στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.
Εκκλησία της Ελλάδος

Ονομαστήρια Μητροπολίτου Λαρίσης -Τιμητική διάκριση στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.

15 Ιουνίου 2025

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου Λαρίσης τελέστηκε την Κυριακή των Αγίων Πάντων, ημέρα που συμπίπτει φέτος που η...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η εορτή των Αγίων Πάντων στην ιερά και σεβασμία Μονή των Αγίων Πάντων Τριταίας
Πνευματικές Διδαχές

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

15 Ιουνίου 2025

του Αρχιμ . Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ Θ. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κασσανδρείας Οι Άγιοι Πάντες τους οποίους γιορτάζομαι κάθε χρόνο την...

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων – Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

14 Ιουνίου 2025
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Οι φίλοι του Χριστού δικοί μας φίλοι

14 Ιουνίου 2025
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

10 Ιουνίου 2023
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Των Αγίων Πάντων τα κατορθώματα

10 Ιουνίου 2023
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

«Υπάρχουν άγιοι;»

9 Ιουνίου 2023
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

18 Ιουνίου 2022
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Μια ευλογημένη… διάσπαση των οικογενειακών δεσμών – Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

12 Ιουνίου 2020
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Συνακόλουθοι και Πάντων των Αγίων

22 Ιουνίου 2019
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Λόγος περί των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, πρεσβευτές των ανθρώπων προς τον Ιησού Χριστό

2 Ιουνίου 2018
«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

3 Ιουνίου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Οι δεσμοί με τους Φίλους μας

3 Ιουνίου 2018
Μα Συ μπορείς και παρηγορείς

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό

1 Ιουνίου 2018
Συγχορδία «δυνάμεων»

«Ο Δρόμος του Σταυρού»

31 Μαΐου 2018
Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

31 Μαΐου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

30 Μαΐου 2018
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα για την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πάντων

16 Νοεμβρίου 2023
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα εις την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή των Αγίων Πάντων – Το Κήρυγμα του Ευαγγελίου

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Next Post
«ΕΛΑΤΕ» ( = Ελεύθερη Λατρεία της Εκκλησίας) ή «ΠΑΜΕ»;

«ΕΛΑΤΕ» ( = Ελεύθερη Λατρεία της Εκκλησίας) ή «ΠΑΜΕ»;

Προκαλείτε κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ…..!

Ἦταν πρόκληση!

Επιστολή αγωνίας του εφημέριου του χωριού Τριποτάμου στον Πρωθυπουργό

Παρανοϊκὸς κορωνοϊκὸς διωγμός!

Μνημόσυνο μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου

Μνημόσυνο μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου

Η πρώτη του έτους στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας

Μητροπολίτης Αιτωλίας: «Να ζητήσουμε έλεος για την απιστία και την αποστασία»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist