• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ποιοι είναι οι «υιοί του Θεού» και οι «θυγατέρες των ανθρώπων»

5 Φεβρουαρίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
Ποιοι είναι οι «υιοί του Θεού» και οι «θυγατέρες των ανθρώπων»
Share on FacebookShare on Twitter

Γράφει ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας

Στην προηγούμενη μελέτη μας είδαμε χωρισμένη την ανθρωπότητα σε δύο αντίθετες γενεές. Την καλή γενεά με αρχηγό τον Άβελ και την κακή γενεά με αρχηγό τον Κάιν. Η γενεά του Άβελ είχε ως κύρια ασχολία της την ποιμενική ζωή, ενώ η γενεά του Κάιν ως κύρια ασχολία της είχε τη γεωργία. Μεταξύ των δύο αυτών υπήρχε ανταγωνιστικότητα και μάχη, η οποία κατέληξε στον φόνο του Άβελ από τον Κάιν. Μετά το φόνο αυτό ο Κάιν απομακρύνθηκε πιο πολύ «από προσώπου Θεού» (Γεν. 4,16), έγινε «ναιδ», δηλαδή «πλανώμενος», όπως είδαμε στην προηγούμενη μελέτη μας, έφυγε μακριά από τους γονείς του και κατοίκησε στη χώρα Ναιδ, προς ανατολάς της Ἐδέμ (4,16). Η χώρα «Ναιδ» χωρίς τα φωνήεντα γίνεται «Ἰνδία». Θεωρείται βέβαιο ότι ὁ Κάιν μετανάστευσε στην ανατολική Ασία. Εδώ έχουμε τον πρώτο διαχωρισμό του ανθρωπίνου γένους.

Για την κατανόηση του μαθήματος της παρούσης μελέτης είναι ανάγκη να υπενθυμίσουμε αυτό που είπαμε γενικά στην προηγούμενη μελέτη μας, ότι η γραμμή του Κάιν έχει σκληρότητα και χαρακτηρίζεται από τον βιασμό και τις φονικές πράξεις, όχι μόνο του Κάιν, αλλά και των απογόνων του. Εδώ η Γένεση μας παρουσιάζει από τη γραμμή του Κάιν τον Λάμεχ, ο οποίος εφόνευσε δύο άνδρες, για να λάβει τις γυναίκες τους. Και μάλιστα αυτός ο Λάμεχ δεν φαίνεται να έχει καθόλου έλεγχο για τους φόνους του αυτούς, όπως είχε ο Κάιν για τον ένα φόνο του (βλ. 4,13.14), αλλά αντίθετα καυχησιολογεί και απειλεί (4,23-24). Όπως δε φαίνεται από τον κατάλογο της φυλής του Κάιν που μας παραθέτει εδώ η Γένεση, οι άνθρωποι της φυλής αυτής δεν φαίνονται ως θρησκευτικοί τύποι, αλλά ως τεχνίτες και σφυροκόποι και οικοδόμοι και πολεμιστές (βλ. 4,17-24). Για τον Κάιν λέγεται εδώ «ην οικοδομῶν πόλιν» (4,17). Με την λέξη «πόλιν» θα πρέπει να νοήσουμε «φρούριο» κατασκευασμένο με γιγαντιαίους λίθους. Αυτοί, οι απόγονοι του Κάιν, είναι που αργότερα θα κτίσουν τον πύργο της Βαβέλ με σκοπό να σχηματίσουν μια ισχυρή κοινωνία.

Αντίθετα προς τον Κάιν και τη φυλή του, η καλή φυλή, με αρχηγό τώρα τον Σηθ, ο οποίος αντικατέστησε τον φονευθέντα Άβελ (η ονομασία «Σηθ» σημαίνει «αντικαταστάτης»), χαρακτηρίζεται για την απαλότητά της και την αφοσίωσή της στον Θεό. Ενώ ο Κάιν απομακρύνθηκε από τον Θεό (4,16α) και ελησμόνησε το όνομά Του «Γιαχβέ», η Γένεση σημειώνει και τονίζει ότι με τον Σηθ και τον υιό του, τον Ενώς, οι άνθρωποι επικαλούνταν το όνομα του Κυρίου (4,26). Από την καλή γενεά του Σηθ, της οποίας έχουμε και αυτής κατάλογο εδώ (βλ. 4,25-26, 5,1-32), θα βγει ένας εκλεκτός υιός, ο Νώε, ο οποίος, όπως θα δούμε στην επόμενη μελέτη μας, θα γίνει ένας νέος γενάρχης μιας νέας καλής ανθρωπότητος.

Χωρισμένη, λοιπόν, παρουσιάζεται η ανθρωπότητα σε δύο γενεές, στην καλή και στην κακή γενεά. Και έτσι το ήθελε ο Θεός, να μην συναναστρέφονται και συσχηματίζονται οι καλοί με τους κακούς και διαφθαρούν και αυτοί (βλ. και τον λόγο του αποστόλου Παύλου εις Ρωμ. 12,2 «μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω»). Από την αρχή ο Θεός έθεσε «έχθρα» των ανθρώπων προς τον όφιν και τα όργανά του (βλ. 3,15). Αλλά, μετά τα παραπάνω, που μας είπε η Γένεση, μας παρουσιάζει στη συνέχεια τη μίξη των δύο γενεών, της καλής και της κακής γενεάς. Διαφθείρεται, δηλαδή, ακόμη περισσότερο το ανθρώπινο γένος. Διαβάζουμε: «Όταν άρχισαν οι άνθρωποι να πληθύνονται πάνω στο πρόσωπο της γης, είδαν οι “υιοί του Θεού” τις “θυγατέρες των ανθρώπων” ότι ήσαν ωραίες και τις έλαβαν για γυναίκες τους» (6,1-3). Από τη μίξη δε των δύο αυτών γενεών προήλθαν οι «γίγαντες οι απ᾽ αιώνος», οι «ονομαστοί άνδρες κατά την παλαιά εποχή» (6,4β).

Ποιοί είναι αυτοί οι «υιοί του Θεού» και ποιές είναι οι «θυγατέρες των ανθρώπων»; Γύρω από το θέμα αυτό έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες, ακόμη δε και αιρετικές. Δόθηκε, λόγου χάριν, και η ερμηνεία ότι «υιοί Θεού» είναι οι πεπτωκότες άγγελοι. Ότι, δηλαδή, η πτώση των αγγέλων που γνωρίζουμε έγινε επειδή αυτοί είδαν τις ωραίες γυναίκες των ανθρώπων και τις ορέχθηκαν και τις έλαβαν για γυναίκες τους. Αλλά αυτή η ερμηνεία είναι εντελώς εσφαλμένη με το απλό επιχείρημα ότι οι άγγελοι είναι ασώματοι και δεν νυμφεύονται (βλ. Ματθ. 22,30). Η επικρατούσα σήμερα ερμηνεία περί του θέματος είναι ότι με την έκφραση «υιοί Θεού» πρέπει να νοήσουμε τους Σηθίτες, τους άνδρες, δηλαδή, της καλής γενεάς. Λέγονται δε, κατά τους υποστηρικτές της ερμηνείας αυτής, «υιοί Θεού» ακριβώς για την ευσέβειά τους, γιατί είπαμε ότι οι ανήκοντες στη γενεά του Σηθ ήταν αφοσιωμένοι στον Θεό και ελάτρευαν πιστά Αυτόν (βλ. πάλι 4,26).

Αλλά έχουμε να ερωτήσουμε τα εξής: Όπως είπαμε, η φυλή του Κάιν ήταν επιθετική και αιμοδιψής, ενώ η φυλή του Σηθ ήταν ήρεμη και απαλή. Αν οι «υιοί του Θεού» ήταν οι Σηθίτες, οι οποίοι άρπασαν τις γυναίκες των ισχυρών Καϊνιτών, πώς αυτοί οι άνδρες τους, οι επιθετικοί και οργίλοι Καϊνίτες, ανέχθηκαν την αρπαγή των γυναικών τους από τους αδυνάτους και απαλούς Σηθίτες; Μάλιστα και οι ίδιες οι γυναίκες των Καϊνιτών θα ήταν οπλισμένες με τον ισχυρό οπλισμό των ανδρών τους και δεν θα ήταν εύκολη, λοιπόν, η αρπαγή τους από τους απαλούς άνδρες της γενεάς του Σηθ. Γιατί, περί αρπαγής φαίνεται, όπως υπονοείται στο κείμενο (βλ. 6,2). Έπειτα, ουδαμού αλλού οι Σηθίτες καλούνται «υιοί του Θεού» για να ονομασθούν και εδώ έτσι. Ακόμη, έχουμε να πούμε ότι οι «θυγατέρες των ανθρώπων» πρέπει να είναι οι θυγατέρες της καλής γενεάς, του Σηθ, γιατί αυτοί είναι «οι άνθρωποι», οι οποίοι αναφέρονται στην αρχή του κεφ. 6, στιχ. 1. Κατά ερμηνευτικό δε κανόνα οι «γυναίκες» που αναφέρονται στον στιχ. 1 πρέπει να είναι οι ίδιες οι γυναίκες που αναφέρονται στον αμέσως επόμενο στιχ. 2. Οι γυναίκες λοιπόν «των ανθρώπων» που λέγεται εδώ, τις οποίες άρπαξαν οι «υιοί του Θεού», πρέπει να είναι οι γυναίκες των Σηθιτών. Από εδώ και πέρα, από το κεφ. 6 και εξής, γίνεται λόγος περί των Σηθιτών. Ο λόγος περί των Καϊνιτών τελείωσε στο κ. 4 και δεν ενδιαφέρεται πλέον ο συγγραφεύς μας γι᾽ αυτούς. Αφού, λοιπόν, οι «γυναίκες των ανθρώπων» είναι οι γυναίκες των Σηθιτών, των ανδρών της καλής γενεάς, και αφού πρόκειται περί μίξεως των δύο γενεών, οι «υιοί του θεού» πρέπει να είναι οι άνδρες της κακής γενεάς, οι Καϊνίτες. Αλλά γιατί λέγονται «υιοί θεού»; Πρόκειται περί αδοκίμου μεταφράσεως των Ο´. Ακριβώς θα έπρεπε να μεταφράσουν «υιοί δυνατοί», γιατί αυτό σημαίνει ἡ αντίστοιχη εβραϊκή έκφραση «βεν-ελωχίμ». Η λ. «ελωχίμ» σημαίνει ακριβώς «ισχυρός», «δυνατός». Και επειδή κατ᾽ εξοχήν ισχυρός είναι ὁ Θεός, γι᾽ αυτό και οι Ο´ μετέφρασαν τω φράση «βεν ελωχίμ» ως «υιοί του Θεού». Κατά λέξιν όμως έπρεπε να μεταφράσουν «υιοί ισχυροί», «υιοί δυνατοί» και ως τοιούτοι είναι οι Καϊνίτες. Η μετάφραση του Συμμάχου στην ελληνική από το εβραϊκό είναι πιστή, γιατί αποδίδει την έκφραση ως «υιοί των δυναστευομένων».

Καταθέτουμε, λοιπόν, την ερμηνεία, την οποία και υποστηρίζουμε, ότι οι «υιοί του Θεού» του στιχ. Γεν. 6,2 είναι οι δυνατοί άνδρες της γραμμής του Κάιν, όπως φαίνεται σαφώς στο πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο με την έκφραση «βεν ελωχίμ», την οποία όμως οι Ο´ απέδωσαν εσφαλμένως ως «υιοί Θεού». Στο εξής, μαζί με την διαφθαρείσα γενεά του Κάιν, αρχίζει και η διαφθορά της καλής γενεάς του Σηθ.

Πρόσφατα Άρθρα

Ο Μυστράς τίμησε με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μυστράς τίμησε με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα

12 Δεκεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια εόρτασε τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα ο Μυστράς. Ειδικότερα, η πανήγυρη ξεκίνησε το απόγευμα της παραμονής της...

Read more
Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος στη Βέροια

12 Δεκεμβρίου 2025

Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στο...

Read more
ΕΟΡΤΗ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΧΙΟΥ  μέ κουρά μοναχοῦ καί χειροτονία Διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΟΡΤΗ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΧΙΟΥ μέ κουρά μοναχοῦ καί χειροτονία Διακόνου

12 Δεκεμβρίου 2025

Τό ἑσπέρας τῆς Πέμπτης 11ης Δεκεμβρίου 2025 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. ΜΑΡΚΟΣ ἐτέλεσεν εἰς τήν Ἱεράν Μονήν...

Read more
«Πίστη στο Θεό σημαίνει προσφορά στο συνάνθρωπο»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πίστη στο Θεό σημαίνει προσφορά στο συνάνθρωπο»

12 Δεκεμβρίου 2025

Με κατάνυξη, εορτάστηκε την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025, ανήμερα της μνήμης του Αγίου Σπυρίδωνος, η πανήγυρη του ομωνύμου Ιερού Ναού...

Read more
Προκλητικὴ… θρασύτης!
Εκκλησία της Ελλάδος

Επικίνδυνος ο Πατριάρχης

12 Δεκεμβρίου 2025

Τοῦ πρωτοπρεσβύτερου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοσιογράφου, Συγγραφέως - Ἐκδότου, ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν Θρῆνος καὶ κλαυθμὸς...

Read more
Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος την Νέα Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος την Νέα Ιωνία

12 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος εόρτασε πανηγυρικώς και φέτος η Τοπική μας Εκκλησία, με επίκεντρο του εορτασμού τον φερώνυμο Ιερό Ναό της Ν....

Read more
Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας

12 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος επισκέφθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025, τα μπλόκα των αγροτών στην Καρδίτσα,...

Read more
Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

12 Δεκεμβρίου 2025

Με τη συμμετοχή πλήθους λαού τελέστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025 στο Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος ο...

Read more
«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»

12 Δεκεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, το απόγευμα, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη ο...

Read more
Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης

12 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού τιμά την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας και στη...

Read more
Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Τό θεολογικό ἔργο τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη» (Διάλεξη)
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Τό θεολογικό ἔργο τοῦ π. Ἰωάννου Ρωμανίδη» (Διάλεξη)

11 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος προσκλήθηκε ἀπό τήν Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστική Ἀκαδημία Ἀθηνῶν νά δώση διάλεξη στόν «Ἐπιμορφωτικό κύκλο», τήν 10η...

Read more
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

11 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού. Ιδιαίτερα μάλιστα το νησί...

Read more
«Η διάκριση του πνευματικού πατέρα, όρια αγάπης και παιδαγωγικής στην επιβολή επιτιμίων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η διάκριση του πνευματικού πατέρα, όρια αγάπης και παιδαγωγικής στην επιβολή επιτιμίων»

11 Δεκεμβρίου 2025

 Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος συγκάλεσε στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς μας Μητροπόλεως (Μ....

Read more
Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ, Θεολόγου –Καθηγητού Ένας από τους πλέον δημοφιλείς αγίους της Εκκλησίας μας είναι και ο άγιος Σπυρίδων ο...

Read more
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός. Το καύχημα των ορθοδόξων!

11 Δεκεμβρίου 2025

Προσωπικότητα φωτεινή, μορφή οδηγητική, αληθινός κολοσσός αρετής και φυσιογνωμία παγκόσμια είναι της Τριμυθούντος ο επίσκοπος, ο άγιος Σπυρίδων. Η εξηγιασμένη...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

11 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού. Ιδιαίτερα μάλιστα το νησί...

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός. Το καύχημα των ορθοδόξων!

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Θαύματα του Αγίου Σπυρίδωνα

11 Δεκεμβρίου 2024
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος της Κύπρου

11 Δεκεμβρίου 2022
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου 1993 – Τά θαύματα τού Αγίου καί οι ημέρες μας

11 Δεκεμβρίου 2021
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Το κλέος των Ιεραρχών, Σπυρίδων ο θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2019
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ὁ θαυματουργὸς κἂν τέθνηκε Σπυρίδων, Τοῦ θαυματουργεῖν οὐκ ἔληξεν εἰσέτι.

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
Σε κλίμα συγκίνησης η εξόδιος ακολουθία του Ιωάννη Παρασκευαΐδη

Σε κλίμα συγκίνησης η εξόδιος ακολουθία του Ιωάννη Παρασκευαΐδη

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στη Διοίκηση της 1ης Στρατιάς

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στη Διοίκηση της 1ης Στρατιάς

Η εορτή της Αγίας Αγάθης στον Πλατανότοπο Παγγαίου

Η εορτή της Αγίας Αγάθης στον Πλατανότοπο Παγγαίου

Ὅσιος Λουκᾶς ὁ ἐν τῷ Στειρίῳ ὄρει τῆς Ἑλλάδος ἀσκήσας

Τα χαρακτηριστικά ενός Οσίου ασκητή του 10ου αιώνα

Υλικοί παράγοντες στην παραδοσιακή ελληνική θρησκευτικότητα

Υλικοί παράγοντες στην παραδοσιακή ελληνική θρησκευτικότητα

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist