• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ποιοι είναι οι «υιοί του Θεού» και οι «θυγατέρες των ανθρώπων»

5 Φεβρουαρίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
Ποιοι είναι οι «υιοί του Θεού» και οι «θυγατέρες των ανθρώπων»
Share on FacebookShare on Twitter

Γράφει ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας

Στην προηγούμενη μελέτη μας είδαμε χωρισμένη την ανθρωπότητα σε δύο αντίθετες γενεές. Την καλή γενεά με αρχηγό τον Άβελ και την κακή γενεά με αρχηγό τον Κάιν. Η γενεά του Άβελ είχε ως κύρια ασχολία της την ποιμενική ζωή, ενώ η γενεά του Κάιν ως κύρια ασχολία της είχε τη γεωργία. Μεταξύ των δύο αυτών υπήρχε ανταγωνιστικότητα και μάχη, η οποία κατέληξε στον φόνο του Άβελ από τον Κάιν. Μετά το φόνο αυτό ο Κάιν απομακρύνθηκε πιο πολύ «από προσώπου Θεού» (Γεν. 4,16), έγινε «ναιδ», δηλαδή «πλανώμενος», όπως είδαμε στην προηγούμενη μελέτη μας, έφυγε μακριά από τους γονείς του και κατοίκησε στη χώρα Ναιδ, προς ανατολάς της Ἐδέμ (4,16). Η χώρα «Ναιδ» χωρίς τα φωνήεντα γίνεται «Ἰνδία». Θεωρείται βέβαιο ότι ὁ Κάιν μετανάστευσε στην ανατολική Ασία. Εδώ έχουμε τον πρώτο διαχωρισμό του ανθρωπίνου γένους.

Για την κατανόηση του μαθήματος της παρούσης μελέτης είναι ανάγκη να υπενθυμίσουμε αυτό που είπαμε γενικά στην προηγούμενη μελέτη μας, ότι η γραμμή του Κάιν έχει σκληρότητα και χαρακτηρίζεται από τον βιασμό και τις φονικές πράξεις, όχι μόνο του Κάιν, αλλά και των απογόνων του. Εδώ η Γένεση μας παρουσιάζει από τη γραμμή του Κάιν τον Λάμεχ, ο οποίος εφόνευσε δύο άνδρες, για να λάβει τις γυναίκες τους. Και μάλιστα αυτός ο Λάμεχ δεν φαίνεται να έχει καθόλου έλεγχο για τους φόνους του αυτούς, όπως είχε ο Κάιν για τον ένα φόνο του (βλ. 4,13.14), αλλά αντίθετα καυχησιολογεί και απειλεί (4,23-24). Όπως δε φαίνεται από τον κατάλογο της φυλής του Κάιν που μας παραθέτει εδώ η Γένεση, οι άνθρωποι της φυλής αυτής δεν φαίνονται ως θρησκευτικοί τύποι, αλλά ως τεχνίτες και σφυροκόποι και οικοδόμοι και πολεμιστές (βλ. 4,17-24). Για τον Κάιν λέγεται εδώ «ην οικοδομῶν πόλιν» (4,17). Με την λέξη «πόλιν» θα πρέπει να νοήσουμε «φρούριο» κατασκευασμένο με γιγαντιαίους λίθους. Αυτοί, οι απόγονοι του Κάιν, είναι που αργότερα θα κτίσουν τον πύργο της Βαβέλ με σκοπό να σχηματίσουν μια ισχυρή κοινωνία.

Αντίθετα προς τον Κάιν και τη φυλή του, η καλή φυλή, με αρχηγό τώρα τον Σηθ, ο οποίος αντικατέστησε τον φονευθέντα Άβελ (η ονομασία «Σηθ» σημαίνει «αντικαταστάτης»), χαρακτηρίζεται για την απαλότητά της και την αφοσίωσή της στον Θεό. Ενώ ο Κάιν απομακρύνθηκε από τον Θεό (4,16α) και ελησμόνησε το όνομά Του «Γιαχβέ», η Γένεση σημειώνει και τονίζει ότι με τον Σηθ και τον υιό του, τον Ενώς, οι άνθρωποι επικαλούνταν το όνομα του Κυρίου (4,26). Από την καλή γενεά του Σηθ, της οποίας έχουμε και αυτής κατάλογο εδώ (βλ. 4,25-26, 5,1-32), θα βγει ένας εκλεκτός υιός, ο Νώε, ο οποίος, όπως θα δούμε στην επόμενη μελέτη μας, θα γίνει ένας νέος γενάρχης μιας νέας καλής ανθρωπότητος.

Χωρισμένη, λοιπόν, παρουσιάζεται η ανθρωπότητα σε δύο γενεές, στην καλή και στην κακή γενεά. Και έτσι το ήθελε ο Θεός, να μην συναναστρέφονται και συσχηματίζονται οι καλοί με τους κακούς και διαφθαρούν και αυτοί (βλ. και τον λόγο του αποστόλου Παύλου εις Ρωμ. 12,2 «μη συσχηματίζεσθε τω αιώνι τούτω»). Από την αρχή ο Θεός έθεσε «έχθρα» των ανθρώπων προς τον όφιν και τα όργανά του (βλ. 3,15). Αλλά, μετά τα παραπάνω, που μας είπε η Γένεση, μας παρουσιάζει στη συνέχεια τη μίξη των δύο γενεών, της καλής και της κακής γενεάς. Διαφθείρεται, δηλαδή, ακόμη περισσότερο το ανθρώπινο γένος. Διαβάζουμε: «Όταν άρχισαν οι άνθρωποι να πληθύνονται πάνω στο πρόσωπο της γης, είδαν οι “υιοί του Θεού” τις “θυγατέρες των ανθρώπων” ότι ήσαν ωραίες και τις έλαβαν για γυναίκες τους» (6,1-3). Από τη μίξη δε των δύο αυτών γενεών προήλθαν οι «γίγαντες οι απ᾽ αιώνος», οι «ονομαστοί άνδρες κατά την παλαιά εποχή» (6,4β).

Ποιοί είναι αυτοί οι «υιοί του Θεού» και ποιές είναι οι «θυγατέρες των ανθρώπων»; Γύρω από το θέμα αυτό έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες, ακόμη δε και αιρετικές. Δόθηκε, λόγου χάριν, και η ερμηνεία ότι «υιοί Θεού» είναι οι πεπτωκότες άγγελοι. Ότι, δηλαδή, η πτώση των αγγέλων που γνωρίζουμε έγινε επειδή αυτοί είδαν τις ωραίες γυναίκες των ανθρώπων και τις ορέχθηκαν και τις έλαβαν για γυναίκες τους. Αλλά αυτή η ερμηνεία είναι εντελώς εσφαλμένη με το απλό επιχείρημα ότι οι άγγελοι είναι ασώματοι και δεν νυμφεύονται (βλ. Ματθ. 22,30). Η επικρατούσα σήμερα ερμηνεία περί του θέματος είναι ότι με την έκφραση «υιοί Θεού» πρέπει να νοήσουμε τους Σηθίτες, τους άνδρες, δηλαδή, της καλής γενεάς. Λέγονται δε, κατά τους υποστηρικτές της ερμηνείας αυτής, «υιοί Θεού» ακριβώς για την ευσέβειά τους, γιατί είπαμε ότι οι ανήκοντες στη γενεά του Σηθ ήταν αφοσιωμένοι στον Θεό και ελάτρευαν πιστά Αυτόν (βλ. πάλι 4,26).

Αλλά έχουμε να ερωτήσουμε τα εξής: Όπως είπαμε, η φυλή του Κάιν ήταν επιθετική και αιμοδιψής, ενώ η φυλή του Σηθ ήταν ήρεμη και απαλή. Αν οι «υιοί του Θεού» ήταν οι Σηθίτες, οι οποίοι άρπασαν τις γυναίκες των ισχυρών Καϊνιτών, πώς αυτοί οι άνδρες τους, οι επιθετικοί και οργίλοι Καϊνίτες, ανέχθηκαν την αρπαγή των γυναικών τους από τους αδυνάτους και απαλούς Σηθίτες; Μάλιστα και οι ίδιες οι γυναίκες των Καϊνιτών θα ήταν οπλισμένες με τον ισχυρό οπλισμό των ανδρών τους και δεν θα ήταν εύκολη, λοιπόν, η αρπαγή τους από τους απαλούς άνδρες της γενεάς του Σηθ. Γιατί, περί αρπαγής φαίνεται, όπως υπονοείται στο κείμενο (βλ. 6,2). Έπειτα, ουδαμού αλλού οι Σηθίτες καλούνται «υιοί του Θεού» για να ονομασθούν και εδώ έτσι. Ακόμη, έχουμε να πούμε ότι οι «θυγατέρες των ανθρώπων» πρέπει να είναι οι θυγατέρες της καλής γενεάς, του Σηθ, γιατί αυτοί είναι «οι άνθρωποι», οι οποίοι αναφέρονται στην αρχή του κεφ. 6, στιχ. 1. Κατά ερμηνευτικό δε κανόνα οι «γυναίκες» που αναφέρονται στον στιχ. 1 πρέπει να είναι οι ίδιες οι γυναίκες που αναφέρονται στον αμέσως επόμενο στιχ. 2. Οι γυναίκες λοιπόν «των ανθρώπων» που λέγεται εδώ, τις οποίες άρπαξαν οι «υιοί του Θεού», πρέπει να είναι οι γυναίκες των Σηθιτών. Από εδώ και πέρα, από το κεφ. 6 και εξής, γίνεται λόγος περί των Σηθιτών. Ο λόγος περί των Καϊνιτών τελείωσε στο κ. 4 και δεν ενδιαφέρεται πλέον ο συγγραφεύς μας γι᾽ αυτούς. Αφού, λοιπόν, οι «γυναίκες των ανθρώπων» είναι οι γυναίκες των Σηθιτών, των ανδρών της καλής γενεάς, και αφού πρόκειται περί μίξεως των δύο γενεών, οι «υιοί του θεού» πρέπει να είναι οι άνδρες της κακής γενεάς, οι Καϊνίτες. Αλλά γιατί λέγονται «υιοί θεού»; Πρόκειται περί αδοκίμου μεταφράσεως των Ο´. Ακριβώς θα έπρεπε να μεταφράσουν «υιοί δυνατοί», γιατί αυτό σημαίνει ἡ αντίστοιχη εβραϊκή έκφραση «βεν-ελωχίμ». Η λ. «ελωχίμ» σημαίνει ακριβώς «ισχυρός», «δυνατός». Και επειδή κατ᾽ εξοχήν ισχυρός είναι ὁ Θεός, γι᾽ αυτό και οι Ο´ μετέφρασαν τω φράση «βεν ελωχίμ» ως «υιοί του Θεού». Κατά λέξιν όμως έπρεπε να μεταφράσουν «υιοί ισχυροί», «υιοί δυνατοί» και ως τοιούτοι είναι οι Καϊνίτες. Η μετάφραση του Συμμάχου στην ελληνική από το εβραϊκό είναι πιστή, γιατί αποδίδει την έκφραση ως «υιοί των δυναστευομένων».

Καταθέτουμε, λοιπόν, την ερμηνεία, την οποία και υποστηρίζουμε, ότι οι «υιοί του Θεού» του στιχ. Γεν. 6,2 είναι οι δυνατοί άνδρες της γραμμής του Κάιν, όπως φαίνεται σαφώς στο πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο με την έκφραση «βεν ελωχίμ», την οποία όμως οι Ο´ απέδωσαν εσφαλμένως ως «υιοί Θεού». Στο εξής, μαζί με την διαφθαρείσα γενεά του Κάιν, αρχίζει και η διαφθορά της καλής γενεάς του Σηθ.

Πρόσφατα Άρθρα

Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η διακονία και μαρτυρία της Εκκλησίας στην διαχείριση κρίσεων»

30 Νοεμβρίου 2025

Την ετήσιο μνήμη του Προστάτου του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου και των Ενοριακών Φιλοπτώχων Ταμείων της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, Αγίου Φιλαρέτου...

Read more
Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά μοναχού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου το εσπέρας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό και κήρυξε...

Read more
Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Παρασκευής στην Καλαμάτα

30 Νοεμβρίου 2025

Με την υποδοχή της Ιεράς Εικόνος της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Παρασκευής,  ξεκίνησαν οι λατρευτικές εκδηλώσεις για την εορτή της Αγίας Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο Καρποχώρι

30 Νοεμβρίου 2025

  Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το πρωί της Κυριακής 30 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και...

Read more
Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στην Κέρκυρα

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αγίου Ενδόξου και Πανευφήμου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών...

Read more
Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου στη Μητρόπολη Διδυμοτείχου

30 Νοεμβρίου 2025

Η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου, του ιδρυτού της Εκκλησίας του Βυζαντίου και κατ’ επέκταση της Θράκης, ιδιαιτέρως τιμάται από  τον...

Read more
Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική λειτουργία στη Βραχιά Θεσσαλονίκης

30 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, εορτή του Αγίου Ανδρέου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε...

Read more
«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Η πίστη έχει αξία όταν γίνεται πράξη ζωής»

30 Νοεμβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Φυτόκου χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατά τον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό του Πρωτοκλήτου Αποστόλου, παρουσία...

Read more
Το όνομα του παπα Θανάση γράφτηκε στον δρόμο της αγάπης
Συνοπτικός

Το όνομα του παπα Θανάση γράφτηκε στον δρόμο της αγάπης

30 Νοεμβρίου 2025

Ο δρόμος που οδηγεί στη Μονή Ντουραχάνης φέρει πλέον το όνομα του παπα Θανάση Χατζή και δεν τιμά απλώς έναν...

Read more
Μνήμη Αποστόλου Ανδρέου Πρωτοκλήτου στον Μητροπολιτικό Ναό Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνήμη Αποστόλου Ανδρέου Πρωτοκλήτου στον Μητροπολιτικό Ναό Άρτης

30 Νοεμβρίου 2025

Με βαθιά πνευματική κατάνυξη ετελέσθη την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025 η μνήμη του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου, στον Μητροπολιτικό...

Read more
Ειδήσεις Πανηγυρικός Εσπερινός για τον Απόστολο Ανδρέα στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ειδήσεις Πανηγυρικός Εσπερινός για τον Απόστολο Ανδρέα στην Άρτα

29 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, το απόγευμα, ετελέσθη πανηγυρικός Εσπερινός στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στην πόλη της Άρτας,...

Read more
Τιμή και ευγνωμοσύνη – Πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα η παρασημοφόρηση του Γέροντος Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμή και ευγνωμοσύνη – Πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα η παρασημοφόρηση του Γέροντος Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου

30 Νοεμβρίου 2025

Μία ιστορική ημέρα έζησε το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025, η Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας. Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό...

Read more
Εκλογή νέου ηγουμένου στην Ι. Μ. Υ. Θ. Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκλογή νέου ηγουμένου στην Ι. Μ. Υ. Θ. Παλαιοκαστρίτσας Κέρκυρας

29 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, συλλειτούργησε στην ιστορική ανδρική Ιερά...

Read more
Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου  στη Μονή Χρυσοπηγής
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία νέου Πρεσβυτέρου στη Μονή Χρυσοπηγής

30 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής λειτούργησε σήμερα, 29/11, ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο οποίος τέλεσε την...

Read more
Σύναξη μνήμης και τιμής για τον μακαριστό Γέροντα π. Αμβρόσιο Λάζαρη
Εκκλησία της Ελλάδος

Σύναξη μνήμης και τιμής για τον μακαριστό Γέροντα π. Αμβρόσιο Λάζαρη

30 Νοεμβρίου 2025

Στην Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Δαδίου, στο Μοναστήρι της Γαυριώτισσας στην όμορφη Αμφίκλεια στις παρυφές του Παρνασσού, ιερούργησε σήμερα...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Σε κλίμα συγκίνησης η εξόδιος ακολουθία του Ιωάννη Παρασκευαΐδη

Σε κλίμα συγκίνησης η εξόδιος ακολουθία του Ιωάννη Παρασκευαΐδη

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στη Διοίκηση της 1ης Στρατιάς

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στη Διοίκηση της 1ης Στρατιάς

Η εορτή της Αγίας Αγάθης στον Πλατανότοπο Παγγαίου

Η εορτή της Αγίας Αγάθης στον Πλατανότοπο Παγγαίου

Ὅσιος Λουκᾶς ὁ ἐν τῷ Στειρίῳ ὄρει τῆς Ἑλλάδος ἀσκήσας

Τα χαρακτηριστικά ενός Οσίου ασκητή του 10ου αιώνα

Υλικοί παράγοντες στην παραδοσιακή ελληνική θρησκευτικότητα

Υλικοί παράγοντες στην παραδοσιακή ελληνική θρησκευτικότητα

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist