Αδεία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικαίας κ. Αλεξίου ο εκλεκτός προϊστάμενος του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγ. Νικολάου Νικαίας Αρχιμ. Αθανάςιος Λειβαδιάς προσκάλεσε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κορωνείας κ. Παντελεήμονα να λειτουργήσει προεορτίως την Κυριακή 3ητ.μ.
Ο Μητροπολίτης Κορωνείας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση και αφού χοροστάτησε στον Ορθρο προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας πλαισιωμένος από τους ιερείς του Ναού.Αφορμή για το κήρυγμά του πήρε από το αποστολικό Ανάγνωσμα της ημέρας.
” Πληρούσθε εν πνεύματι ” ( Εφεσίους ε,18 ), είπε,μας παραγγέλλει σήμερα ο Απ. Παύλος. Συχνά αναφέρεται στην λατρεία μας το Αγ. Πνεύμα. Όμως σπάνια ακούμε ενα κήρυγμα για το Αγ. Πνεύμα.Στο Σύμβολο της πίστεως, βέβαια,λέμε ότι είναι” συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον ” με τον Πατέρα και τον Υιόν. Είναι δηλ. ομοούςιο και ομόθρονο και ομόδοξο και ομότιμο με τα άλλα δύο πρόσωπα της Αγ. Τριάδος. ( ” εν τα τρία τη θεότητι και το εν τρία ταις ιδιότησι ” Γρηγοριος Θεολόγος ).
Ο Πατήρ εμφανίζεται κυρίως κατά την δημιουργία του κόσμου. Βέβαια αχωρίςτως με τα άλλα πρόςωπα. Ο Υιός κατά την ιστορία της σωτηρίας μας. Και τώρα ζούμε στην εποχή του Αγίου Πνεύματος,αφού όλα μέσα στην Εκκλησία γίνονται με την χάρη του Αγ. Πνεύματος. ” Χριστού επιδημία και το Πνεύμα προτρέχει,ένςαρκος παρουσία και το Πνεύμα αχώριστον, ενεργήματα δυνάμεως, χαρίσματα ιαμάτων διά του Πνεύματος του Αγίου ” ( Μ. Βασίλειος ).
Όμως το Αγ. Πνεύμα δεν το βλέπουμε. Είναι σαν την ευωδιά ή το οξυγόνο δεν το βλέπουμε, αλλά χωρίς αυτό αςφυκτιούμε. Ετςι και το Άγιο Πνεύμα δεν το βλέπουμε. Δεν έχουμε εικόνα Του.Έχουμε μόνο συμβολικές παραστάσεις. Στην Π. Διαθήκη π.χ. εμφανίζεται σαν στήλη πυρός ή ως ” νεφέλη φωτεινή “.Στην Κ. Διαθήκη ως Περιστερά κατά την Βάπτιση του Χριστού, ως ” βιαία πνοή ” και ως φλόγες πυρός κατά την Πεντηκοστή. Εν τούτοις δεν είναι μια αόριστη, απρόσωπη δύναμη. Είναι πρόσωπο. Αυτό δημιουργεί την σχέση αγάπης ανάμεσα στον Πατέρα και τον Υιό και σ’ αυτήν την σχέση θέλει να περιλάβει και εμάς.
Το Άγιο Πνεύμα,ακριβώς,μας οδηγεί από την σχάση – τον χωρισμό από τον Θεό και τους ανθρώπους – στην σχέση. Γι ‘ αυτό είναι χορηγός ζωής. Όπου δεν υπάρχει σχέση,δεν υπάρχει ζωή. Δεν υπάρχει η όντως ζωη, αλλά μια φαινομενική ζωή,που ζουν πολλοί άνθρωποι για τους οποίους ισχύει το ” όνομα έχεις ότι ζης και νεκρός εί ” ( Αποκ.γ,1 ).
Ζώντας μακριά από το Σώμα του Χριστού την Εκκλησία και χωρίς την Χάρη του Αγ. Πνεύματος οι άνθρωποι αιςθάνονται ένα εσωτερικό κενό, ένα ανικανοποίητο, μια εσωτερική φτώχεια. Ακόμη και η οικονομική κρίση είναι συνέπεια του κενού που αφήνει η απουσία του Αγ. Πνεύματος στην καρδιά μας . Και τότε προςπαθεί ο άνθρωπος να γεμίσει αυτό το κενό με υλικά αγαθά. Αλλά ματαίως.
Ας ακούμε,λοιπόν, την προτροπή του Απ. Παύλου ” το πνεύμα μη σβέννυτε ” ( Α Θεσσαλ. ε,19 )και ” μη λυπείτε το πνεύμα το άγιον ” ( Εφεσίους δ, 30 ) Και τότε θα αισθανόμαστε μια εσωτερική πληρότητα, μια ανεκλάλητη χαρά,που ειναι ένας από τους καρπούς του Αγ. Πνεύματος. Όπως η ” πίστις, πραότης, εγκράτεια ” ( Γαλάτ. ε, 23 ), που ενσάρκωσε με την ζωή του ο Αγ. Νικόλαος – που προεορτίως σήμερα λειτουργούμε – ειναι και αυτοί καρποί του Αγ. Πνεύματος. Η παρουσία,λοιπόν, του Αγ. Πνεύματος στην καρδιά μας ειναι μοναδικός και ανεκτίμητος θησαυρός. Είναι ” ο θηςαυρός των αγαθών”. Μας προσφέρεται.Θα τον δεχθούμε ; Ρώτησε τελειώνοντας ο Μητρπολίτης Κορωνείας.
Γράφτηκε απο τον/την Μητροπολίτης Κορωνείας