• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Κυριακή Η΄ Ματθαίου – Να μάθουμε να ζούμε Ευχαριστιακά

29 Ιουλίου 2023
in Κηρύγματα, Κυριακὴ Η΄ Ματθαίου
Κυριακή Η’ Ματθαίου – Λόγος εις τους εκ πέντε άρτων τραφέντας πεντακισχιλίους (Όσιος Βασίλειος επίσκ. Σελευκείας)
Share on FacebookShare on Twitter

Ευαγγελικό Ανάγνωσμα Ματθ. 14: 14-22

Η αρχαία εκκλησιαστική ερμηνευτική παράδοση έδωσε στο σημερινό θαύμα εκκλησιολογικό και ευχαριστιακό νόημα. Δηλαδή το θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων είναι μια προτύπωση του μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας. Επομένως μας δίδεται σήμερα η ευκαιρία να διατυπώσουμε μερικές σκέψεις γύρω από το υπερφυές και μέγα αυτό μυστήριο που αποτελεί το κέντρο όλης της εκκλησιαστικής και πνευματικής ζωής. Την ιστορικότητα του θαύματος την περιγράφουν όλοι οι ευαγγελιστές, ο Ματθαίος (14:13-21), ο Μάρκος (6:30-44), ο Λουκάς (9:10-17) και ο Ιωάννης (6:1-14). Υπάρχει και δεύτερο θαύμα που είναι ο πολλαπλασιασμός των εφτά άρτων και «oλίγων ιχθύων» και ο χορτασμός τεσσάρων χιλιάδων ανθρώπων. Αυτό το αναφέρουν μόνον οι Ματθαίος (15:32-39) και Μάρκος (8:1-10). Το μεν πρώτο θαύμα γίνεται για τους ιουδαίους και το δεύτερο θαύμα για τους εθνικούς. Ο Χριστός χωρίς καμία φυλετική διάκριση τρέφει ιουδαίους και εθνικούς. Το βαθύτερο νόημα είναι ότι η εκκλησία τρέφει πνευματικά και υλικά σαν μητέρα όλα τα παιδιά της χωρίς να κάνει διακρίσεις για κανένα.

Τυπολογική είναι η εικόνα αυτή που μας παρουσιάζει ο ευαγγελιστής Ματθαίος πως ο Χριστός παίρνει στα χέρια του τους άρτους και τους ευλογεί και τους προσφέρει στο λαό, μας παραπέμπει στο γεγονός της παραδόσεως των φρικτών μυστηρίων, του Μυστικού Δείπνου. Μας παραπέμπει ακόμα στο Μωυσή που είναι η πρωτύπωση του Χριστού στην Παλαιά Διαθήκη, έθρεψε τον λαό τότε με το μεγάλο εκείνο θαύμα του μάννα στην έρημο έτσι και τώρα ο Χριστός ο νέος Μωυσής τρέφει και πάλι τον λαό του με το θαύμα του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων, παρατηρώντας όλα αυτά το μυαλό μας πάει στη σημερινή ευχαριστιακή σύναξη τη Θεία Λειτουργία.

Επίσης περισσότερο τυπολογικό και λιγότερο αλληγορικό χαρακτήρα έχει και η ερμηνεία του Ωριγένη και του Κυρίλλου για τους πέντε χιλιάδες άνδρες και τον αποκλεισμό από τον αριθμό αυτό των γυναικών και των παιδιών (P.G. 13,908CD. 73,453A).To πλήθος αυτό των ανδρών προτυπώνεται στο πλήθος των Ισραηλιτών που απογράφηκε στην έρημο του Σινά, όταν ο Μωϋσής, μετά από εντολή του Θεού, κατέγραψε μόνο τους άνδρες από είκοσι ετών και πάνω (Αριθμ. 1:2-3). Ο πολλαπλασιασμός των άρτων και ο έρημος τόπος, όπου πραγματοποιήθηκε, συνδέεται τυπολογικά με το μάννα που έβρεξε ο Θεός στην έρημο για τους Ισραηλίτες. Επίσης τυπολογικά φαίνεται να συνδέει ο Ωριγένης (P.G. 13,908A) τα δώδεκα κοφίνια των περισσευμάτων με το εξής: «απέστησεν από άρσεων τον νώτον αυτού, αι χείρες αυτού εν τω κοφίνω εδούλευσαν» (Ψαλμ 80:7), το οποίο αναφέρεται στην αγάπη του Θεού προς το λαό του Ιωσήφ, τους Ισραηλίτες, όταν εγκατέλειψαν την Αίγυπτο.

Τυπολογικά στοιχεία κατά την ερμηνεία του θαύματος παρουσιάζει και ο ιερός Χρυσόστομος, ο οποίος συσχετίζει το θαύμα με την ενέργεια του Θεού να δημιουργήσει τη βλάστηση στη γη («βλαστησάτω η γη βοτάνην χόρτου» Γεν 1:11) και τις ζωντανές υπάρξεις στη θάλασσα (εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών» Γεν 1:20). `Ετσι ο πολλαπλασιασμός των άρτων σημαίνει την κυριαρχία του Χριστού στη γη και των ιχθύων την κυριαρχία του στη θάλασσα (P.G. 58,498).

Το θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων και των ιχθύων δίνει αρκετές αφορμές για δογματικές ερμηνείες. Αρκετοί πατέρες, όπως οι Κύριλλος, Χρυσόστομος, Θεοφύλακτος κ.ά. αναφέρονται σε σημεία όλων των διηγήσεων για να διορθώσουν παρερμηνείες και να καταπολεμήσουν αιρετικές δοξασίες της εποχής τους. Οι δογματικές τοποθετήσεις έχουν χριστολογικό χαρακτήρα. Αναφέρονται δηλαδή στη θεία και την ανθρώπινη φύση του Χριστού, στην ενότητα με τον Πατέρα και στο χαρακτήρα, τον τρόπο και το σκοπό των ενεργειών του. Τα σημεία του θαύματος, τα οποία προκαλούν δογματικό ενδιαφέρον στους ερμηνευτές, είναι τα ακόλουθα τρία: 1) η φράση των Συνοπτικών «και λαβών τους πέντε άρτους και τους δύο ιχθύας, αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησεν…» μαζί με την παραπλήσια φράση του Ιωάννη «έλαβεν ουν τους άρτους ο Ιησούς και ευχαριστήσας διέδωκεν…», 2) η ερώτηση του Ιησού, όπως τη διασώζει ο Μάρκος, «πόσους άρτους έχετε;» και η παραπλήσια ερώτηση του Ιησού προς το Φίλιππο, η οποία υπάρχει στη διήγηση του κατά Ιωάννην ευαγγελίου, «πόθεν αγοράσωμεν άρτους;» και 3) το ερώτημα που θέτουν οι ερμηνευτές πατέρες, γιατί ο Ιησούς δεν κάνει το θαύμα «εκ μη όντων»;

Η απάντηση στο ερώτημα, γιατί ο Ιησούς προβαίνει σ’ αυτές τις ενέργειες, το οποίο προκύπτει από το πρώτο σημείο, είναι σε όλους σχεδόν τους πατέρες η ίδια. Ο Κύριλλος τονίζει ότι ο Χριστός ενεργεί συνήθως με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή ως άνθρωπος, επειδή θέλει να κρύψει «οικονομικώς το θεοπρεπές αξίωμα πρίν επιστήναι του παθείν τον καιρόν» (P.G. 13,908A). Ως ασφαλές στήριγμα αυτής της θέσης επικαλείται τα λόγια του Χριστού κατά το θαύμα της ανάστασης του Λαζάρου, όταν σήκωσε τα μάτια του ψηλά και είπε: «πάτερ ευχαριστώ σοι ότι ήκουσάς μου. εγώ δε ήδειν ότι πάντοτέ μου ακούεις, αλλά δια τον όχλον τον περιεστώτα είπον, ίνα πιστεύσωσιν ότι σύ με απέστειλας»(Ιω 11:41-42). Τα λόγια αυτά δείχνουν ότι ο Χριστός ενεργεί με τον τρόπο αυτό, επειδή θέλει, όπως φαίνεται από την τελευταία φράση, να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν την ιδιότητά του και τη σχέση του με τον Πατέρα. Θέλει, δηλαδή, να διδάξει «τον περιεστώτα όχλον» να καταλάβει ότι ο Θεός τον απέστειλε (P.G. 72,417c.644D). H θέση αυτή φαίνεται να διατυπώνεται για πρώτη φορά από το Μ. Αθανάσιο (P.G. 28,704B). Ο Κύριλλος από όλα τα παραπάνω συμπεραίνει ότι το «ευχαριστώ σοι» του Χριστού κατά την ανάσταση του Λαζάρου, το «ευχαριστήσας» που αναφέρει ο Ιωάννης κατά το θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων και των ιχθύων και το «ευλόγησεν» που αναφέρουν οι Συνοπτικοί για το ίδιο θαύμα πρέπει να ερμηνευθούν ως τρείς πόροι ευχαριστιακοί κατά τον ίδιο τρόπο, δηλαδή «οικονομικώς»(P.G. 73,456B). Οι ενέργειες αυτές του Ιησού κατέπληξαν τους μαθητές του και τον όχλο, οι οποίοι τον είδαν ως «Θεόν όντα και Θεού Υιόν κατά αλήθειαν» ( P.G. 72,645C).

Παρατηρώντας ακόμη την σημερινή περικοπή βλέπουμε ότι έχει μέσα της εκτός απο την τυπολογική, δογματική αλλά και την ευχαριστιακή ορολογία. «Λαβών, αναβλέψας εις τον ουρανόν ευλόγησε, και κλάσας έδωκε τοις μαθηταίς…»(Ματθ. 14:19).

Όταν οι Απόστολοι εφαρμόσουν την εντολή του Χριστού: «δότε υμείς φαγείν» αυτό είναι το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας. Ο Χριστός είναι η κεφαλή και οι Απόστολοι η εκκλησία, η κεφαλή δίνει εντολή στην εκκλησία για να παρέχει στα μέλη της πνευματική και υλική τροφή, για διακονία και έργο έτσι με τέτοιο τρόπο να διαδοθεί ευραίως το κήρυγμα της σωτηρίας που προσφέρει ο Χριστός στον άνθρωπο.

Επομένως η ενότητα της Εκκλησίας και του κόσμου πραγματοποιείται στην θεία Ευχαριστία. Αν θέλουμε να ζούμε κοινωνικά πρέπει να μάθουμε να ζούμε Ευχαριστιακά. Τότε η έρημος της ζωής μας γίνεται πνευματικός σιτοβολώνας. Στην περιοχή του θανάτου ξεπηγάζει η ζωή.

Ιεροδιακόνου Νεκταρίου Γεωργίου

εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κωνσταντίας και Αμμοχώστου

Πρόσφατα Άρθρα

Η εορτή των Αγίων προστατών του Πυροσβεστικού Σώματος στην Σάμο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Αγίων προστατών του Πυροσβεστικού Σώματος στην Σάμο

18 Δεκεμβρίου 2025

Τό Πυροσβεστικό Σώμα ἑόρτασε τούς προστάτες του, Ἁγίους Τρεῖς Παίδες ἐν Καμίνῳ μέ ἐπίκεντρο τήν πόλη τῆς Σάμου. Ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Ἡ Ἑορτή ἁγίου Διονυσίου τοῦ ἐν Ζακύνθῳ, χειροτονία Διακόνου στὴν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἑορτή ἁγίου Διονυσίου τοῦ ἐν Ζακύνθῳ, χειροτονία Διακόνου στὴν Ναύπακτο

17 Δεκεμβρίου 2025

Τό διήμερο 16 καί 17 Δεκεμβρίου 2025, ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου ἑόρτασε τήν μνήμη τοῦ ἁγίου Διονυσίου,...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στον Άγιο Χαράλαμπο Λενταριανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Ζακύνθου ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος

17 Δεκεμβρίου 2025

Ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Ζακύνθου, όπου εισήχθη την Τρίτη (16/12). Σύμφωνα με πληροφορίες του imerazante.gr, οι θεράποντες...

Read more
Προσκυνηματική επίσκεψη του Γέροντα Νεκταρίου στη Λήμνο
Εκκλησία της Ελλάδος

Προσκυνηματική επίσκεψη του Γέροντα Νεκταρίου στη Λήμνο

17 Δεκεμβρίου 2025

Μια ολιγοήμερη προσκυνηματική επίσκεψη πραγματοποίησε ο Γέροντας Νεκτάριος στη Λήμνο συνοδευόμενος από τα πνευματικά του παιδιά π. Χριστόδουλο και π....

Read more
ΡΑΣΟΕΥΧΗ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΡΑΣΟΕΥΧΗ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου το απόγευμα, στην Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου τελέστηκε Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου...

Read more
ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΠΑΥΛΟ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΠΑΥΛΟ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, στις 11.00 π.μ.,  στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας πραγματοποιήθηκε η...

Read more
Δοξολογία στη Σπάρτη για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία στη Σπάρτη για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, το Πυροσβεστικό Σώμα τίμησε πανελλαδικά, με θρησκευτική ευλάβεια, τη μνήμη των Προστατών του, Αγίων Τριών...

Read more
Ο εορτασμός των Προστατών Αγίων του Πυροσβεστικού Σώματος στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των Προστατών Αγίων του Πυροσβεστικού Σώματος στην Άρτα

17 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε, την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, η μνήμη των Αγίων Τριών Παίδων εν Καμίνω – Ανανία, Αζαρία και...

Read more
Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε το Πυροσβεστικό Σώμα στη Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε το Πυροσβεστικό Σώμα στη Λαμία

17 Δεκεμβρίου 2025

Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε σήμερα Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 με λαμπρότητα το Πυροσβεστικό Σώμα στην...

Read more
Δοξολογία στην Αλεξανδρούπολη για τους προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία στην Αλεξανδρούπολη για τους προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Προφήτου Δανιήλ και των Τριών Παίδων (Ανανίου, Αζαρίου...

Read more
Δοξολογία για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος στη Βέροια

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου το πρωί στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και Οσίου Νικοδήμου Βεροίας, με την...

Read more
Μεγαλειώδης εκδήλωση από το Ωδείο «Γερμανός ο Μελωδός»
Εκκλησία της Ελλάδος

Μεγαλειώδης εκδήλωση από το Ωδείο «Γερμανός ο Μελωδός»

17 Δεκεμβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα συγκίνησης, χαράς και εορταστικής κατάνυξης πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Πνευματικού και Διοικητικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος...

Read more
Εκδήλωση για τα 30 χρόνια διακονίας του “ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ” και την “ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδήλωση για τα 30 χρόνια διακονίας του “ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ” και την “ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ

16 Δεκεμβρίου 2025

Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία εορτάζει η εκκλησία μας τον Άγιο Ελευθέριο, ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων, «Ο...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Ο ένας και μοναδικός Σωτήρας του κόσμου είναι ο ενανθρωπήσας Κύριος Ιησούς Χριστός»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο ένας και μοναδικός Σωτήρας του κόσμου είναι ο ενανθρωπήσας Κύριος Ιησούς Χριστός»

16 Δεκεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης, με την ευλογία και την πρωτοβουλία του Σεβ. Ποιμενάρχου Της κ. Θεολόγου και την...

Read more
Ο π. Χρυσόστομος Αγιορείτης ομιλητής, σε Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο π. Χρυσόστομος Αγιορείτης ομιλητής, σε Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Άρτης

16 Δεκεμβρίου 2025

Το πρωί της Τρίτης 16 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε Ιερατική Σύναξη των Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης, στον Ιερό Ναό Εισοδίων...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Απόρρητο: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Γκύζη
Αγίου Ελευθερίου

Άγιος Ελευθέριος: Ο ηρωικός Ιερομάρτυς του Χριστού

14 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Οι ιερομάρτυρες αποτελούν μια ειδική τάξη στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας. Είναι οι ιερείς,...

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ελευθέριος

14 Δεκεμβρίου 2024
῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

14 Δεκεμβρίου 2018
Next Post
Ακούστε γιατί καίγονται τα δάση

Ακούστε γιατί καίγονται τα δάση

Από το Συναξάρι της 30ης Ιουλίου

Από το Συναξάρι της 30ης Ιουλίου

Κήρυγμα Αρχιδιακόνου Ι.Μ. Ταμασού π. Ραφαήλ  στα ονομαστήρια του Μητρ. Ησαΐα

Περί δημοσιευμάτων που θέλουν ανέγερση τεμένους πλησίον της Μονής Αποστόλου Ανδρέου στο Ριζοκάρπασο

«Αναγνωρίζω την ευεργεσία του Θεού» 3 χρόνια από την εκδημία του Μητρ. Πειραιώς Καλλινίκου

«Αναγνωρίζω την ευεργεσία του Θεού» 3 χρόνια από την εκδημία του Μητρ. Πειραιώς Καλλινίκου

«Ἡ ἐπικοινωνία μας με τον Δωρεοδότη Θεό»

«Ἡ ἐπικοινωνία μας με τον Δωρεοδότη Θεό»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist