• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ´ ΛΟΥΚΑ (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ)῞Ο δέ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καί παραδόντος ἑαυτόν ὑπέρ ἐμοῦ᾽ (Γαλ. 2, 20) π.Γεώργιος Δορμπαράκης

16 Νοεμβρίου 2023
in Κηρύγματα, Κυριακή Θ' Λουκά
Share on FacebookShare on Twitter

῾῞Ο δέ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καί παραδόντος ἑαυτόν ὑπέρ ἐμοῦ᾽ (Γαλ. 2, 20)

῾Ο ἀπόστολος Παῦλος συχνά στίς ἐπιστολές του προβάλλει τά προσωπικά του βιώματα ἀπό τή σχέση του μέ τόν Χριστό – ἀφότου ᾽Εκεῖνος τόν ἐλέησε καί τόν κάλεσε ὡς ἀπόστολό Του – προκειμένου νά διδάξει καί νά καθοδηγήσει τούς πιστούς καί τούς μαθητές του στούς ὁποίους ἀπευθύνεται. ῾Ο λόγος του δέν εἶναι ἕνας ξερός δασκαλίστικος λόγος, γιατί θά σημειώσει ἀλλοῦ ὅτι δέν εἶναι ὁ ἴδιος ἕνας ἁπλός παιδαγωγός, ἀλλά ὁ πατέρας πού πονάει μέχρις ὅτου δεῖ νά γεννιέται στίς καρδιές τῶν πνευματικῶν του παιδιῶν ὁ Σωτήρας Χριστός. Στόν Χριστό πάντοτε παραπέμπει, ᾽Εκεῖνον προβάλλει ὡς τόν μοναδικό Σωτήρα τῶν ἀνθρώπων, κι ἐπιβεβαιώνει τή σωτηριώδη ἐνέργεια τοῦ Χριστού ἀπό τό τί Αὐτός ἔφερε στή δική του ζωή: νά φύγει ἀπό τή δουλεία τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου, ὁ ὁποῖος βεβαίως λειτουργοῦσε παιδαγωγικά μέχρις ὅτου ἔλθει ὁ Χριστός, καί νά ζεῖ μέσα στήν ἀγάπη καί τήν ἐλευθερία τῆς χάρης τοῦ Θεοῦ. Αὐτήν τήν ἀλήθεια πού συνιστᾶ προσωπικό του βίωμα προβάλλει καί στήν ἐπιστολή του πρός Γαλάτας. Συνεχόμενος ἀπό τήν ἀγωνία γιά τή σωτηρία τους, μπροστά στόν κίνδυνο ἀλλοιώσεως τοῦ εὐαγγελίου πού τούς κήρυξε ἀπό τούς ᾽Ιουδαιοχριστιανούς, μαρτυρεῖ: ῾ὅ δέ νῦν ζῶ ἐν σαρκί, ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, τοῦ ἀγαπήσαντός με καί παραδόντος ἑαυτόν ὑπέρ ἐμοῦ᾽. Ἡ τωρινή σωματική μου ζωή εἶναι ζωή βασισμένη στήν πίστη μου στόν Υἱό τοῦ Θεοῦ, πού μέ ἀγάπησε καί πέθανε ἑκούσια γιά χάρη μου.

β. 1. ῾Ο ἀπόστολος εἶναι σαφής: ῾τά ἀρχαῖα παρῆλθε. ᾽Ιδού γέγονε καινά τά πάντα᾽.  Ἡ ζωή πού ζεῖ τώρα, ἀφότου γνώρισε τόν Χριστό, εἶναι μία ζωή διαγραφῆς καί ὑπέρβασης τοῦ παρελθόντος. ῞Ο,τι συνιστοῦσε ζωή του στό παρελθόν, ὅ,τι εἶχε θεωρήσει ὡς κάτι σημαντικό, ἀκόμη κι ὁ ἴδιος ὁ Μωσαϊκός Νόμος, ὁ δοσμένος στούς ᾽Ιουδαίους ἀπό τόν Θεό, αὐτό ἔχει πιά νεκρωθεῖ. Μπροστά στόν Χριστό καί τή ζωή μέ ᾽Εκεῖνον, ὁ Ὁποῖος εἶναι ὁ σκοπός ὅλων, τά πάντα θεωροῦνται ἕνα τίποτε. Θά τό πεῖ μέ ἔνταση σέ ἄλλο σημεῖο: ῞Ολα τά θεωρῶ σκουπίδια, προκειμένου νά κερδίσω τόν Χριστό. ῾῾Ηγοῦμαι πάντα σκύβαλα εἶναι, ἵνα Χριστόν κερδήσω᾽. ῾Η ζωή του πιά βασίζεται στήν πίστη του στόν Χριστό. ῾Ο Χριστός εἶναι ᾽Εκεῖνος πού τόν ἀγάπησε, πρόσφερε τή ζωή Του γιά τόν ἴδιο, ὁ ἴδιος βιώνει τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ ὡς συσταύρωση μέ Αὐτόν, συνεπῶς ἔχοντας σχέση ταυτίσεως μέ ᾽Εκεῖνον. ῾Χριστῷ συνεσταύρωμαι. Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δέ ἐν ἐμοί Χριστός᾽.

2. Δέν πρόκειται γιά ἕνα ἀτομικό βίωμα τοῦ ἀποστόλου. Κάτι τέτοιο πιθανόν νά μή μᾶς ἐνδιέφερε. Αὐτό πού μαρτυρεῖ ἐκφράζει τό βίωμα κάθε πιστοῦ τῆς ᾽Εκκλησίας, ἀπό τήν ὥρα πού βαπτίζεται ἐν Χριστῷ καί γίνεται μέλος ᾽Εκείνου. ῾Ο κάθε πιστός δηλαδή εἶναι ὀργανικά δεμένος μέ τόν Κύριο, ὡς τό μέλος ἔναντι τοῦ σώματος καί τῆς κεφαλῆς. Τό βάπτισμα συνιστᾶ τή χαρισματική στιγμή τῆς ἐνσωματώσεως τοῦ ἀνθρώπου στόν Χριστό, διά τοῦ βαπτίσματος  πεθαίνει ὁ παλαιός ἄνθρωπος καί γεννιέται ὁ νέος ὁ ἐν Χριστῷ, ὁπότε κάθε πιστός πιά ἀποτελεῖ καί μία προέκταση τοῦ Χριστοῦ, κλαδί στό δένδρο ᾽Εκείνου, κατά τήν εἰκόνα πού ὁ ῎Ιδιος μᾶς ἀπεκάλυψε. ῾᾽Εγώ εἰμι ἡ ἄμπελος, ὑμεῖς τά κλήματα᾽. Αὐτό πού λέει λοιπόν ὁ ἀπόστολος ἐκφράζει τό ἐκκλησιαστικό του βίωμα: ὅ,τι ζεῖ μέσα στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Νιώθει ταυτισμένος μέ τόν Κύριο, ἕνα μέ Αὐτόν, γιατί αὐτήν τή χάρη ἔδωσε καί δίνει ὁ Κύριος καί  γι᾽ αὐτό ἀκριβῶς ἦλθε στόν κόσμο: ῾ἵνα πάντες ἕν ὦσιν᾽, μέ ᾽Εκεῖνον καί μεταξύ τους. ῾᾽Εγώ ἐν αὐτοῖς καί αὐτοί ἐν ἐμοί᾽.
Κι ἴσως πρέπει νά σημειώσουμε ἐδῶ τή ῾βλασφημία᾽ κάποιων ψυχολόγων, οἱ ὁποῖοι, μή ἔχοντας προφανῶς συνείδηση τοῦ τί λένε, θεωροῦν τήν ταύτιση αὐτή τοῦ χριστιανοῦ μέ τόν Χριστό ὡς ψυχολογικό ἐνδιάμεσο, προκειμένου νά προχωρήσουν στήν ἀπόκτηση τῆς δικῆς τους ταυτότητας. Πρόκειται γιά τό λεγόμενο φαινόμενο τοῦ ψυχολογισμοῦ, κατά τό ὁποῖο τά πάντα κρίνονται μέ κριτήρια ψυχολογικῶν ἀρχῶν, συνεπῶς μέ κριτήρια ἀνθρώπινα. ᾽Αλλά τοῦτο δέν συνιστᾶ ἀκριβῶς βλασφημία; ᾽Ακόμη δηλαδή καί τά πνευματικά γεγονότα νά προσεγγίζονται κάτω ἀπό τόν ὁλοκληρωτισμό ἀνθρωπίνων ἀρχῶν; ῾Ὁ πνευματικός πάντα ἀνακρίνει᾽, λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ῾αὐτός δέ ὑπ᾽ οὐδενός ἀνακρίνεται᾽. Ποιός εἶναι ἐκεῖνος πού μπορεῖ νά βάλει στό ῾μικροσκόπιο᾽ τοῦ περιορισμένου ἀνθρωπίνου νοῦ ὅ,τι ἀποτελεῖ ἐνέργεια καί χάρη τοῦ Θεοῦ; ῾Τίς ἔγνω νοῦν Κυρίου ἤ τίς σύμβουλος αὐτοῦ ἐγένετο;᾽ Συνεπῶς ἡ ἕνωση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Χριστό ἔχει χαρακτήρα μυστηριακό, προσφέρεται ὡς χάρη Θεοῦ στόν ἄνθρωπο πού βαπτίζεται καί χρίεται, κι ἀπό κεῖ καί πέρα ἀρχίζει ἡ πνευματική ζωή διακρατήσεως καί αὐξήσεως τῆς χάρης αὐτῆς.

3. Κι ἀκριβῶς ὁ ἀπόστολος ἔρχεται νά μᾶς διευκρινίσει τά στοιχεῖα τοῦ μυστηριακοῦ καί πνευματικοῦ αὐτοῦ ἐκκλησιαστικοῦ βιώματός του: (1) ἡ ἑνότητα μέ τόν Χριστό προϋποθέτει τόν θάνατο τοῦ ῾ἐγώ᾽, κάτι πού ἐξηγεῖ τό τί σημαίνει συσταύρωση μέ τόν Χριστό.  ῾Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγώ᾽, λέει, ῾ζῇ ἐν ἐμοί Χριστός᾽. Δέν μπορεῖ δηλαδή κανείς, ἔστω κι ἄν εἶναι βαπτισμένος, νά παραμένει ἐν Χριστῷ, ἐφόσον τό ῾ἐγώ᾽ του εἶναι ζωντανό καί ἐνεργό. Καί τί σημαίνει ῾ἐγώ᾽; ῎Οχι βεβαίως τή συναίσθηση τῆς ἀτομικότητάς μας, ἀλλά αὐτό πού ἐξηγεῖ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ: τή φιλαυτία καί τόν ἐγωϊσμό, συνεπῶς τήν ἴδια τήν ἁμαρτία. Τό ῾ἐγώ᾽ ἐν προκειμένω ταυτίζεται μέ τό ἁμαρτωλό φρόνημα καί ὅ,τι ἔχει ὡς παρακλάδια: τή φιληδονία, τή φιλαργυρία, τή φιλοδοξία. ῎Ετσι δέν μπορεῖ νά συνυπάρχει ὁ Χριστός μέ τήν ἁμαρτία. Πρέπει νά πεθάνει τό ἁμαρτωλό φρόνημα, ὁ παλαιός, ὅπως εἴπαμε, ἄνθρωπος, γιά νά φανερωθεῖ ὁ νέος ἐν Χριστῷ, πού κύρια γνωρίσματα ἔχει τήν ἐγκράτεια, τήν προσφορά ἐν ἀγάπῃ στόν  συνάνθρωπο, τήν ταπείνωση.
(2) ἡ ἑνότητα μέ τόν Χριστό βιώνεται πάντοτε ῾νῦν᾽, τώρα. Αὐτό πού ζῶ τώρα, λέει ὁ ἀπόστολος. ῞Οχι μόνο μέ τήν ἔννοια τῆς ὑπέρβασης καί τῆς διαγραφῆς τοῦ παρελθόντος – τό ἐξηγήσαμε παραπάνω – ἀλλά καί μέ τήν ἔννοια τῆς ὑπέρβασης τοῦ πειρασμοῦ τοῦ μέλλοντος. Μέ ἄλλα λόγια ὁ χριστιανός τή χριστιανικότητά του τήν ζεῖ στό ἐδῶ καί στό τώρα. Τό τώρα τοῦ δίνει ὡς εὐλογία ὁ Θεός γιά νά ἐργάζεται τή μετάνοιά του – ῾ἔδωκα χρόνον ἵνα μετανοήσῃ᾽ λέει τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ στήν ᾽Αποκάλυψη – κι ὄχι τό χθές ἤ τό αὔριο. ῎Αλλωστε τό χθές παρῆλθε, ἐνῶ τό αὔριο εἶναι ἄδηλο ἄν θά ἔλθει. ῾Μή μεριμνήσητε εἰς τήν αὔριον᾽, λέγει ὁ Κύριος. ῾᾽Αρκετόν τῇ ἡμέρᾳ ἡ κακία αὐτῆς᾽. Τό τώρα λοιπόν εἶναι τό πεδίο τοῦ πνευματικοῦ ἀγώνα, αὐτό πού ὁ Κύριος προσφέρει γιά νά φανερώσει κανείς τούς καρπούς τῆς ὀργανικῆς σχέσεώς του μέ ᾽Εκεῖνον.
Καί (3) ἡ ἑνότητα μέ τόν Κύριο βιώνεται ῾ἐν σαρκί᾽. Κανείς δέν μπορεῖ δηλαδή νά εἶναι χριστιανός ἔξω ἀπό τό σῶμα του ἤ παραθεωρώντας τό σῶμα του. Ἡ ἀνθρώπινη ὕπαρξη κατανοεῖται μέ τρόπο ψυχοσωματικό, συνεπῶς μία χριστιανική ζωή ἐκτός σώματος δέν συνιστᾶ χριστιανική ζωή. ῞Οταν ὁ ἴδιος ὁ Θεός γίνεται ἄνθρωπος, προσλαμβάνοντας σῶμα καί ψυχή, αὐτό σημαίνει ὅτι κανείς δέν μπορεῖ νά ὑπερβεῖ τή βάση αὐτή. Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ἡ σωματικότητα τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Θεοῦ ἀποτελοῦσε καί ἀποτελεῖ γιά τήν ᾽Εκκλησία μας τό καίριο κριτήριο ὀρθῆς πίστεως. ῾Πᾶς μή ὁμολογῶν Χριστόν ἐν σαρκί ἐληλυθότα ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἐστίν᾽, βροντοφωνάζει ὁ ἀπόστολος ᾽Ιωάννης. ῎Ετσι ἀφενός κατανοεῖ κανείς τήν ἐπιμονή τῆς ᾽Εκκλησίας μας γιά τή συμμετοχή τοῦ σώματος στήν πνευματική ζωή, μέ τίς διάφορες νηστεῖες, τίς γονυκλισίες, τήν ἐν γένει ἐγκράτεια, προκειμένου νά καταπολεμηθεῖ τό ἁμαρτωλό φρόνημά της ὡς στροφή πρός τά πάθη, ἀφετέρου δέν γίνεται ἀποδεκτή μία πνευματικότητα ῾ἐξωσωματικῶν᾽  ἐμπειριῶν. Οἱ διάφορες ῾ἐξωσωματικές᾽  ἐμπειρίες, ἐκεῖνες πού ὅπως εἴπαμε παραθεωροῦν τό ἀνθρώπινο σῶμα γιά νά παραπέμψουν σέ κάποια εἴδη ῾πνευματικῆς᾽ ζωῆς, δέν ἐντάσσονται μέσα στήν ὀρθόδοξη χριστιανική ἐκκλησιαστική παράδοση, γι᾽ αὐτό καί πρέπει νά ἀντιμετωπίζονται μέ μεγάλη ἐπιφύλαξη καί προσοχή.

῾Ο ἀπόστολος Παῦλος γιά μία ἀκόμη φορά καταθέτει τόν ἑαυτό του καί μᾶς καλεῖ νά τόν μιμηθοῦμε. Νά τόν μιμηθοῦμε ὄχι μέ τήν ἔννοια νά ἀναζητήσουμε κάτι ἔξω ἀπό ἐμᾶς, ἀλλά νά ζήσουμε αὐτό πού ἤδη μᾶς ἔχει δοθεῖ διά τοῦ ἁγίου βαπτίσματος. Κάποτε πρέπει νά πιστέψουμε στήν ἄπειρη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά ἐμᾶς καί στήν ἤδη ἐγγύτητά Του πρός τόν καθένα μας. Ἡ χριστιανική ζωή εἶναι ζωή πού μᾶς ἀνήκει, ἀρκεῖ νά συνειδητοποιήσουμε ὅτι τό ἐγώ μας, μέ τόν τρόπο πού ἐξηγήσαμε,  εἶναι καί τό κεντρικό πρόβλημα πού δέν μᾶς ἀφήνει νά ζήσουμε αὐτό πού εἴμαστε: μέλη Χριστοῦ.

Πρόσφατα Άρθρα

Η δράση του π. Αὐγουστίνου Καντιώτη τα χρόνια της Κατοχής (1942-46) στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αφιερώματα

Τὸ λιοντάρι τοῦ βορρᾶ! Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης

12 Σεπτεμβρίου 2025

(20/04/1907 – 28/08/2010) Μία συνοπτικὴ ἐξιστόρησις τοῦ βίου του Τοῦ κ. Παναγιώτου Τσαγκάρη, Θεολόγου Ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης, κατὰ...

Read more
Ιερατική Σύναξη στην Ι. Επισκοπή Αδελαΐδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ιερατική Σύναξη στην Ι. Επισκοπή Αδελαΐδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο

12 Σεπτεμβρίου 2025

Ιερατική Σύναξη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, στους χώρους του Ιερού Αρχιεπισκοπικού Ναού της του Θεού Σοφίας Αδελαΐδος, υπό την...

Read more
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας
Κηρύγματα

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού αποτελεί έναν σπουδαίο εορτολογικό σταθμό του εκκλησιαστικού έτους....

Read more
Να πάψει να αποτελεί η Εκκλησία την εύκολη λύση για την αλλαγή της ατζέντας  όταν οι πολιτικοί περιέρχονται σε δύσκολη θέση
Αφιερώματα

«Ἐμοὶ δὲ λίαν ἐτιμήθησαν οἱ φίλοι σου, ὁ Θεός, λίαν ἐκραταιώθησαν αἱ ἀρχαὶ αὐτῶν·»

12 Σεπτεμβρίου 2025

Αν η σιωπή είναι η γλώσσα του Θεού, αυτή θα έπρεπε να ερμηνεύει κάθε μεγάλη ανθρώπινη στιγμή, τη χαρά της...

Read more
Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί και ευχές Μητρ. Λαρίσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

12 Σεπτεμβρίου 2025

Το πρώτο κουδούνι του νέου σχολικού έτους βρήκε σε απόλυτη ετοιμότητα τα σχολεία της Λάρισας, των Τεμπών, του Κιλελέρ και...

Read more
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του
Κηρύγματα

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025

«Σταυρός, ὁ φύλαξ πάσης της οἰκουμένης. Σταυρός, ἡ ὡραιότης τῆς Ἐκκλησίας. Σταυρός, βασιλέων τὸ κραταίωμα. Σταυρός, πιστῶν τὸ στήριγμα. Σταυρός,...

Read more
Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Επίσκοπος Κεγχρεών στα Εκπαιδευτήρια «ΑΓΩΓΗ» και «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα Πέμπτη, 11η Σεπτεμβρίου 2025, ημέρα της έναρξης των μαθημάτων για την Σχολική χρονιά 2025-2026 οι Ιερείς της Ι. Μητροπόλεως...

Read more
Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι συσκευές δεν αγαπούν – η αληθινή αγάπη βρίσκεται στους ανθρώπους

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, που γέμισαν τις αυλές των σχολείων μετά τη θερινή ανάπαυλα, ξεκίνησε σήμερα το νέο...

Read more
Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμοί με μήνυμα κατά της βίας στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

11 Σεπτεμβρίου 2025

Σε πολλές σχολικές μονάδες τέλεσε και εφέτος  τον Αγιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος...

Read more
Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Εναρκτήριοι Αγιασμοί για το νέο σχολικό έτος στην Άρτα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, το πρωί, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ετέλεσε τον καθιερωμένο Αγιασμό για την έναρξη...

Read more
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά στη Μητρόπολή Αλεξανδρουπόλεως

12 Σεπτεμβρίου 2025

Άρχισε η νέα σχολική χρονιά από την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 σε όλη τη χώρα με τον καθιερωμένο Αγιασμό. Στην...

Read more
Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἁγιασμοὶ γιὰ τὴν νέα σχολικὴ χρονιά, στὴν Ναύπακτο

12 Σεπτεμβρίου 2025

Τήν Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2025, τελέσθηκαν οἱ Ἁγιασμοί τῆς ἔναρξης τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς 2025-26. Στά Γυμνάσια καί τά Λύκεια...

Read more
Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης στην Ι.Μ. Μεταμορφωσεως Καμ. Βούρλων

11 Σεπτεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Εθνοϊερομάρτυρος Χρυσοστόμου Μητροπολίτου Σμύρνης και των συν αυτώ αναιρεθέντων κληρικών και λαϊκών κατά την Μικρασιατική Καταστροφή...

Read more
Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη
Εκκλησία της Ελλάδος

Με Αγιασμό και ευχές άνοιξαν τα Σχολεία στη Σπάρτη

11 Σεπτεμβρίου 2025

Με προσδοκίες για μία εποικοδομητική χρονιά, άνοιξαν την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 τις πόρτες τους τα σχολεία της Πατρίδας μας,...

Read more
Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ανάγκη για την μετάλλαξη της γνώσης σε μόρφωση, αξίες και πνεύμα

11 Σεπτεμβρίου 2025

Αρχομένης της νέας σχολικής περιόδου 2025-2026 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός σε επίκαιρο Μήνυμά του προς...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας
Κηρύγματα

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού αποτελεί έναν σπουδαίο εορτολογικό σταθμό του εκκλησιαστικού έτους....

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025
Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

9 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post

Κυριακή Θ Λουκά Ἡ Παραβολὴ τοῦ Ἄφρονος Πλουσίου Ἀρχιμανδρίτης Ἰωήλ Γιαννακόπουλος

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ´ ΛΟΥΚΑ (ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ) «Είπε δε ο Θεός: Άφρων…» π.Γεώργιος Δορμπαράκης

Κυριακή Θ Λουκά Ἡ ὀλέθρια ἀφροσύνη (Λουκ. ιβ΄ 16-21) Ἰωάννης Καραβιδόπουλος

Κυριακή Θ Λουκά Τὸ πάθος τῆς ἀπληστίας«Τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκ. ιβ΄16-21) Μητροπολίτης Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας Ἰωὴλ

Κυριακὴ 18 Νοεμβρίου 2007 Θ ́ Λουκᾶ (Λουκ. 12, 16-21)

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist