• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΛΟΥΚΑ

28 Νοεμβρίου 2014
in Κηρύγματα, Κυριακή Ι' Λουκά
Share on FacebookShare on Twitter

Λουκ.13, 10-17
Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου
Η διήγηση της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής μας περιγράφει τη θεραπεία μιας γυναίκας, που λόγω της ασθένειάς της, ήταν κυρτωμένη και ταλαιπωρούνταν επί δεκαοκτώ έτη. Όταν την είδε ο Χριστός, ένα Σάββατο που δίδασκε στη Συναγωγή, την σπλαχνίστηκε, μας λέει ο ευαγγελιστής Λουκάς, και με ένα Του λόγο, χωρίς αυτή να το ζητήσει, τη θεράπευσε. Η επενέργεια του θαύματος αυτού αντί να χαροποιήσει τους φαρισαίους, αντί να θαυμάσουν μαζί με όλο το λαό τα μεγαλεία του Θεού, κίνησε την αγανάκτηση του Αρχισυνάγωγου, που τους κάλεσε να προσέρχονται τις άλλες μέρες για να θεραπεύονται, και να μη «καταλύουν» την αργία του Σαββάτου.  Ο χριστός τον αποκαλεί «υποκριτή», με το επιχείρημα ότι «Ο καθένας σας δε λύνει το βόδι του ή το γαϊδούρι του από το παχνί το Σάββατο και πάει να το ποτίσει; Κι αυτή, που είναι απόγονος του Αβραάμ, και ο σατανάς την είχε δεμένη δεκαοχτώ χρόνια, δεν έπρεπε να λυθεί απ’ αυτά τα δεσμά το Σάββατο;»
Μέσα από τη σημερινή διήγηση ο Κύριος στηλιτεύει την υποκρισία και την τυπολατρία όχι μόνον των φαρισαίων, αλλά και κάθε ανθρώπου, κάθε εποχής. Οι φαρισαίοι της εποχής Του είχαν μετατρέψει τις εντολές του Δεκαλόγου και του Νόμου σε ένα στείρο σύστημα υποχρεώσεων και περιορισμών, και γι αυτό συχνά αντιδρούσαν με αγανάκτηση όταν ο Χριστός θεράπευε τα Σάββατα, σε σημείο να λένε ότι εφόσον δεν τηρεί το Σάββατο, δεν προέρχεται από τον Θεό. «ἔλεγον οὖν ἐκ τῶν Φαρισαίων τινές͵ Οὐκ ἔστιν οὗτος παρὰ θεοῦ ὁ ἄνθρωπος͵ ὅτι τὸ σάββατον οὐ τηρεῖ. ἄλλοι δὲ ἔλεγον͵ Πῶς δύναται ἄνθρωπος ἁμαρτωλὸς τοιαῦτα σημεῖα ποιεῖν; καὶ σχίσμα ἦν ἐν αὐτοῖς.»( Ιω. 9, 16:)
Η υποκρισία κατά τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή είναι η προσποίηση της φιλίας αντί του μίσους, η εχθρότητα που εκφράζεται σαν συμπάθειας, ο φθόνος που προσποιείται την αγάπη. «Η γαρ υπόκρισις», διδάσκει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, «εξ οιήσεως γεννάται». Ένας άλλος πνευματικός διδάσκαλος, ο όσιος Θαλάσσιος, παρατηρεί ότι η υποκρισία είναι «ίδιον της κενοδοξίας».
Η τυπολατρία, κάνει τους ανθρώπους να θεωρούν τους εαυτούς τους αυτάρκεις έναντι του Θεού, σαν τον πλούσιο της περασμένης Κυριακής, που θεωρούσε τον εαυτό του τέλειο, μιας που δεν είχε κλέψει και δεν είχε σκοτώσει.
Γενικότερα η  τυπολατρία τοποθετεί τους τύπους και  τους κανόνες πάνω από το Θεό και πάνω από τις ανθρώπινες ανάγκες. Η τυπολατρία είναι μια μορφή σκλαβιάς. Ο Απ. Παύλος αναφέρει: «Αλλά τότε μεν, εις την εποχήν της αγνοίας και ειδωλολατρίας σας, που δεν είχατε γνωρίσει τον αληθινόν Θεόν, εδουλεύσατε εις θεούς, οι οποίοι εις την πραγματικότητα δεν είναι θεοί. Τώρα όμως που εγνωρίσατε τον αληθινόν Θεόν, η μάλλον έχετε γνωρισθή και αναγνωρισθή από τον Θεόν ως παιδιά του, πως ξαναγυρίζετε πάλιν εις τα ατελή και αδύνατα και φτωχά στοιχεία της ειδωλολατρικής θρησκείας και των τυπικών διατάξεων του Νόμου, εις τα οποία θέλετε, όπως και πριν, να υποδουλωθείτε πάλιν; (Γαλάτας 4: 8 – 9). Η τυπολατρία είναι ελκυστική, αλλά ταυτόχρονα και καταστρεπτική, καθώς μας δίδαξε σήμερα ο χριστός.
Στο πέρασμα του χρόνου υποστηρίχθηκαν δυο απόψεις για τη σχέση τύπου και ουσίας. Κάποιοι θεολόγοι και πιστοί υποστήριξαν, ότι ο τύπος δεν έχει καμιά θεωρητική ή πρακτική αξία. Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλοί από τους αρχαίους αιρετικούς, που δεν δέχθηκαν κανένα τύπο, ως αναγκαίο για τη σωτηρία του ανθρώπου. Πολλοί από αυτούς έφθασαν στο σημείο να απορρίπτουν και τα βασικά μυστήρια, όπως το βάπτισμα.
Η άλλη άποψη είναι αυτή που  αποδέχεται τον τύπο, ως αναγκαίο για τη σωτηρία και για την πνευματική ζωή των πιοτών. Πρόκειται για ανθρώπους που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να χωρίσουν την έκφραση ενός πράγματος ή μιας αλήθειας από το ίδιο το πράγμα ή την ίδια την αλήθεια. Άνθρωποι ζηλωτές τις περισσότερες φορές βλέπουν παγίδες του σατανά σε κάθε αλλαγή των εξωτερικών γνωρισμάτων της πίστεως. Έτσι στην αρχαία Εκκλησία έχουμε ολόκληρο σχίσμα με αφορμή την αλλαγή της ημερομηνίας του Πάσχα. Στα νεώτερα χρόνια η ελληνική Εκκλησία ταλαιπωρήθηκε επί δεκαετίες από το ανάλογο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου. Πρόσφατα κάποια είχαν πρόβλημα με την αλλαγή της ώρας, όπου εμφανίστηκαν πιστοί που αρνούνται να αλλάξουν ακόμη και την ώρα. Οι αιτίες είναι πολλές και διάφορες. Συνήθως υπάρχει άγνοια, την οποία συνοδεύει και φόβος, για κάθε αλλαγή στη ζωή τους, άσχετο σε ποιον τομέα θα σημειωθεί. Έτσι δημιουργείται μια απέχθεια για κάθε τι το νέο και μια ταυτόχρονη προσκόλληση στη σιγουριά του παλαιού. Το αποτέλεσμα είναι η προσκόλληση στα καθιερωμένα μέχρι και των τελευταίων λεπτομερειών.
Αν όμως, η οποιαδήποτε άκαμπτη εμμονή στον τύπο οδηγεί μέχρι και σχίσμα στην Εκκλησία, τότε ο τύπος δεν είναι πια έκφραση συνέπειας και αγάπης, αλλά μέσο για την απομάκρυνση από το ορθό βίωμα. Σε μια τέτοια περίπτωση ο πιστός που βάζει, ως κριτήριο, έναν οποιοδήποτε τύπο, για την πορεία του μέσα στην Εκκλησία, σφάλλει και βρίσκεται σ’ επικίνδυνη και λάθος πορεία. Και είναι επικίνδυνος ο δρόμος αυτός, γιατί καταργεί την ενότητα της Εκκλησίας και καταλύει την ιεραρχική δομή της, αφού πρακτικά κάθε πιστός αποφασίζει μόνος του, για την αναγκαιότητα εφαρμογής των τύπων, λησμονώντας, μέσα στην ακαμψία τους, ότι το πρόταγμα είναι η σωτηρία του ανθρώπου «δι’ ον Χριστός απέθανε».
Το μήνυμα όμως του Ευαγγελίου, το κήρυγμα του Χριστού δίνουν προτεραιότητα στην ελευθερία του ανθρώπινου προσώπου και στοχεύουν στην πνευματική του αποδέσμευση, τόσο από τα δεσμά της αμαρτίας, όσο και από τις στείρες δεσμεύσεις και αγκυλώσεις, που φορτίζουν και καταπιέζουν τον άνθρωπο, ώστε να αποκτήσει ελεύθερη συνείδηση. Διότι  η ελευθερωμένη συνείδηση συντελεί στην πίστη, σε πίστη από αλήθεια και όχι από δοξασίες και τυπολατρίες. Αυτού του είδους η  πίστη είναι σοφία. Και είναι σοφία όταν η συνολικότητα του Εγώ είναι ελαττωμένη και εκμηδενισμένη.
Η υποκριτική, τυπική και μηχανιστική τήρηση των εντολών του Θεού, τελικά, δεν μας προσφέρει τίποτα, αν στην καρδιά μας, δεν πρυτανεύει η αγάπη προς τον πλησίον, η ευσπλαχνία και η διάθεση της προσφοράς και της αυτοθυσίας. Το μήνυμα επομένως της σημερινής περικοπής, μας αγγίζει και μας αφορά όλους, μιας που συχνά, ίσως και ασυναίσθητα, προτάσσουμε την τυπική τήρηση των εντολών του Θεού και βάζουμε σε δεύτερη μοίρα την αγάπη προς τον πλησίον. Ένα μήνυμα παγκόσμιο, που απευθύνει το ευαγγέλιο του Χριστού, το οποίο, σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ. Αναστάσιο, «αλλάζει, τα χρωμοσώματα της ανθρώπινης φύσεως, της καθορίζει ένα νέο μυστικό κώδικα εξελίξεως: από τον άνθρωπο στον Θεάνθρωπο, από τον λόγο στην ανάπτυξη της λογικής, από την ένωση του ανθρώπου με τον Λόγο, στην κοινωνία του με τον Λόγο της Αγάπης. Και συνάμα καθορίζει τη μεταμόρφωση ολόκληρης της φύσεως, η οποία συνδέεται ουσιαστικά με τον άνθρωπο. Για όσους δεν πιστεύουν σ’ αυτή την αποκάλυψη, η θέση τούτη παραμένει «σκάνδαλο» και «μωρία». Για τους «κλητούς» όμως, ανεξάρτητα από οποιονδήποτε πολιτισμό κι αν προέρχονται, ο Εσταυρωμένος και Αναστάς Κύριος είναι «Θεού δύναμις και Θεού σοφία» (Α΄ Κορ, 1:24).
Συνοψίζοντας διαπιστώνουμε ότι είναι ανόητο να ακολουθούμε τον φαρισαϊσμό και την υποκρισία και όχι τον ευαγγελικό λόγο του Χριστού, που μας μεταμορφώνει συνεχώς με τη φλόγα της παρουσίας και της φωτοδοτήσεως του Αγίου Πνεύματος, με τα έργα ουσίας και αγάπης και όχι μόνο τύπων και τυπολατρίας. Αλίμονο αν γίνουμε τυπικοί τηρητές των υποχρεώσεών μας απέναντι στο Θεό, και λησμονήσουμε τη μεγαλύτερη των εντολών Του, αυτή της αγάπης προς τον πλησίον.

Πρόσφατα Άρθρα

Νεαπόλεως Βαρνάβας: «Το δημογραφικό είναι το μεγαλύτερο  εθνικό πρόβλημα» – Αυτή την Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Νεαπόλεως Βαρνάβας: «Το δημογραφικό είναι το μεγαλύτερο εθνικό πρόβλημα» – Αυτή την Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

15 Δεκεμβρίου 2025

Aυτή την Τετάρτη η  “Ορθόδοξη Αλήθεια” κυκλοφορεί με το Ορθόδοξο Ημερολόγιο 2026 “Εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης”, περιδιαβαίνοντας τα προσκυνήματα της Πόλης...

Read more
Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία για τον Άγιο Ελευθέριο στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία για τον Άγιο Ελευθέριο στη Ν. Ιωνία

15 Δεκεμβρίου 2025

Πανηγυρικώς και με τη δέουσα λαμπρότητα εορτάσθηκε η σεπτή μνήμη του Αγίου ενδόξου Ιερομάρτυρος Ελευθερίου Επισκόπου Ιλλυρικού στον Ιερό Ναό...

Read more
Κυριακή των Αγίων Προπατόρων στην Μητρόπολη Κορίνθου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή των Αγίων Προπατόρων στην Μητρόπολη Κορίνθου

15 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παύλος λειτούργησε στον Ι. Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου στη Νεμέα Κορινθίας,...

Read more
Η εορτή του Αγίου Ελευθερίου στην Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Ελευθερίου στην Λάρισα

15 Δεκεμβρίου 2025

Με ιεροπρέπεια τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγίου Ελευθερίου στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας...

Read more
Άγιος Μόδεστος, ο προστάτης των ζώων
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Ιερομάρτυς Μόδεστος, ο προστάτης των ζώων

15 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού        Οι άγιοι της Εκκλησίας μας, ως φορείς των ακτίστων ενεργειών του Θεού, καταστάθηκαν...

Read more
Αρχιερατική θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών

15 Δεκεμβρίου 2025

Την Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο...

Read more
Αγία Θεοφανώ: Η ελεήμων και προδομένη Βυζαντινή Βασίλισσα
Πνευματικές Διδαχές

Αγία Θεοφανώ: Η ελεήμων και προδομένη Βυζαντινή Βασίλισσα

15 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Πολλοί βυζαντινοί αυτοκράτορες έζησαν αγία ζωή και συγκαταλέγονται στους αγίους της Εκκλησίας μας, καθ’...

Read more
Επίσκεψη Δ/τού Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ν. Μαγνησίας στον Μητρ. Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη Δ/τού Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ν. Μαγνησίας στον Μητρ. Δημητριάδος

15 Δεκεμβρίου 2025

Τον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ν. Μαγνησίας, Πύραρχο κ. Νικόλαο Ιερεμία, δέχθηκε σήμερα, 15/12, στο γραφείο του ο Σεβ. Μητροπολίτης...

Read more
Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

15 Δεκεμβρίου 2025

Στον Ιερό Παρεκκλήσιο του αγίου Ελευθερίου του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κράτησης Χαλκίδος, το οποίο εόρτασε σήμερα, 15 Δεκεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Αρχιεπισκοπική Κατοικία στο Σύδνεϋ
Εκκλησία της Ελλάδος

Πατριαρχικό Γράμμα συμπαθείας προς τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας για την τρομοκρατική επίθεση στο Σύδνεϋ

15 Δεκεμβρίου 2025

Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, με επιστολή του προς τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας κ. Μακάριο, εκφράζει τη...

Read more
Ἐπίσκεψη Πρωτοετῶν Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. στόν Μητρ. Σάμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἐπίσκεψη Πρωτοετῶν Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. στόν Μητρ. Σάμου

15 Δεκεμβρίου 2025

Τήν Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης  μας κ.κ. Εὐσέβιος δέχθηκε ἐπίσκεψη 23 πρωτοετῶν Δοκίμων Σημαιοφόρων ἀπό τήν Σχολή...

Read more
Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Ἡ προσφορά τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μέ τήν θεολογία της στήν Εὐρώπη»
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: «Ἡ προσφορά τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μέ τήν θεολογία της στήν Εὐρώπη»

15 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ Ἀντιπροσωπεία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὶς Βρυξέλλες, σὲ συνεργασία μὲ τὸ Ἐθνικὸ καὶ Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν, πραγματοποίησε τὴν Πέμπτη...

Read more
82η Επέτειος Μνήμης του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος  παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας
Εκκλησία της Ελλάδος

82η Επέτειος Μνήμης του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας

15 Δεκεμβρίου 2025

Με τη δέουσα λαμπρότητα, ευλάβεια και αισθήματα βαθιάς συγκίνησης, πραγματοποιήθηκαν, το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025, στη Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων,...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου Λαρίσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου Λαρίσης

15 Δεκεμβρίου 2025

Κυριακή των Αγίων Προπατόρων, σήμερα, τελέσθηκε με ιδιαίτερη λαμπρότητα και ιεροπρέπεια η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου...

Read more
Τιμή και μνήμη στους αειμνήστους πρωτοψάλτες
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμή και μνήμη στους αειμνήστους πρωτοψάλτες

15 Δεκεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Βόλου λειτούργησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία πλήθους πιστών. Τα...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Απόρρητο: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Γκύζη
Αγίου Ελευθερίου

Άγιος Ελευθέριος: Ο ηρωικός Ιερομάρτυς του Χριστού

14 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Οι ιερομάρτυρες αποτελούν μια ειδική τάξη στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας. Είναι οι ιερείς,...

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ελευθέριος

14 Δεκεμβρίου 2024
῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

14 Δεκεμβρίου 2018
Next Post

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ ΛΟΥΚΑ

Πηγή δωρεών (Κυριακή Ι΄Λουκά)

Η υποκριτική τυπολατρεία (Κυριακή Ι΄Λουκά)

Η θεραπεία της συγκυπτούσης. (Λουκ.13,10 —17) Γιαννακόπουλος Ἰωήλ (Ἀρχιμανδρίτης)

«Και ιδού γυνή ην πνεύμα έχουσα ασθενείας έτη δέκα και οκτώ…» Κυριακή Ι΄Λουκά

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist