• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς συνεχίζοντας την θυσιαστική πορεία και προσφορά τους στο Νεοσύστατο Ελληνικό Έθνος

4 Φεβρουαρίου 2018
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Στρατιωτικοί Ιερείς
Οι Στρατιωτικοί Ιερείς συνεχίζοντας την θυσιαστική πορεία και προσφορά τους στο Νεοσύστατο Ελληνικό Έθνος
Share on FacebookShare on Twitter

(1857 -1860, ΙΑ΄ ΜΕΡΟΣ)

 Aρχιμ.  Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)

 Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας 

Συνεχίζοντας να παρουσιάζουμε τις αναφορές των  Στρατιωτικών Ιερέων της περιόδου που εξετάζουμε, κάποιες φορές διαπιστώνουμε να υπάρχει μια μονοτονία στην όλη θεματολογία, αφού τις περισσότερες φορές το θέμα που κυριαρχεί είναι οικονομικό ή έχει να κάνει με άδειες ή μεταθέσεις. Έχουμε παρουσιάσει αναφορές μέσα από τις οποίες  ζητούσαν αύξηση  στο μισθό τους ή να τους χορηγηθεί κάποιο έκτακτο επίδομα. Έχουμε παρουσιάσει αναφορές μέσα από τις οποίες ζητούσαν να μετατεθούν ή να γίνει μια καινούρια κατανομή των θέσεων και της ζώνης ευθύνης, κατά την εκτέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων. Επίσης και τα αντίστοιχα υπηρεσιακά έγγραφα τα οποία εκδίδονταν, μέσα σε αυτό το πνεύμα κινούνταν.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, μπορεί πολύ εύκολα κάποιος να αναρωτηθεί,  οι Ιερείς τότε δεν είχαν άλλα θέματα τα οποία να τους απασχολούσαν και να ήθελαν τη συνδρομή της πολιτείας ή ακόμα και της Εκκλησίας; Τίθεται επίσης ένα ακόμα ερώτημα, οι Ιερείς είχαν λύσει όλα τα ποιμαντικά τους θέματα και ενδεχομένως προβλήματα και το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν εκείνη τη χρονική περίοδο, ήταν τα θέματα που άπτονταν με την προσωπική τους αμοιβή και διευκόλυνση, ως προς τον τόπο της τοποθετήσεώς τους;

Στα παραπάνω ερωτήματα, μπορούν να προστεθούν και άλλα. Πιστεύουμε όμως, ότι δεν είναι της παρούσης να αρχίζουμε να απαριθμούμε ερωτήματα και να περιμένουμε απαντήσεις, σύμφωνα με τα δικά μας κριτήρια, τις δικές μας απαιτήσεις ή ακόμα και τις δικές μας θέσεις, βλέποντας και ερμηνεύοντας τα πράγματα όπως θέλουμε και όχι όπως ήταν. Ήταν άλλες οι εποχές τότε, άλλες οι εποχές σήμερα και άλλες οι εποχές αύριο. Άλλες είναι οι ανάγκες και οι απαιτήσεις που έχει σήμερα ο άνθρωπος και άλλες ήταν οι απαιτήσεις και οι ανάγκες που υπήρχαν σε εκείνη την εποχή που ακόμα ήταν πολύ εύθραυστη και ρευστή, αφού το νεοσύστατο ελληνικό κράτος, προσπαθούσε να ορθοποδήσει και να μεγαλουργήσει, αφήνοντας κατά μέρος τα μίση, τις έχθρες, τις διχόνοιες και οτιδήποτε άλλο τους χώριζε και διέλυε την ενότητα, την οποία είχαν τόσο ανάγκη, όσο ποτέ άλλοτε και η οποία τους εξασφάλιζε την πολυπόθητη ελευθερία.

Κάποια θέματα που παλαιότερα ήταν αυτονόητα και δεν συζητούνταν ή δεν επιδέχονταν συζήτηση, σήμερα τα εξετάζουμε, τα συζητούμε σε νέες βάσεις και με νέες προοπτικές και με ένα βλέμμα που δεν περιορίζεται μόνο στα στενά πλαίσια της χώρας μας και των απαιτήσεών της, αλλά μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο που ξεφεύγει από τα παραδεδομένα και αυτονόητα τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν.  Αυτά τα αυτονόητα των  παλαιοτέρων εποχών, σήμερα  όχι μόνο συζητούνται, αλλά και αμφισβητούνται, για να μη πω ακόμα και πολεμούνται πολύ άδικα, όχι από έξω, αλλά από μέσα.

Έτσι κάθε εποχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Καλούμαστε μέσα από τα θετικά, να προχωρήσουμε για να χαράξουμε νέους δρόμους και νέες προοπτικές, που θα μας εξασφαλίσουν ένα σίγουρο μέλλον, διαφυλάσσοντας την πολιτισμική μας παράδοση, τα ήθη, τα έθιμα, την πίστη και όλα εκείνα που μας έφεραν στο παρόν με ασφάλεια και σιγουριά. Καλούμαστε να τα διαφυλάξουμε όλα τα παραπάνω, για τα οποία πληθώρα επωνύμων και ανωνύμων ανθρώπων, αξιοτάτων προγόνων μας, έδωσαν ακόμα και την ίδια τους την ζωή, πιστεύοντας σε αυτά, αγωνιζόμενοι για αυτά, έχοντας πίστη σε αυτά, που τους χάριζε την ελευθερία του πνεύματος.

Από τα αρνητικά που έχει η κάθε εποχή, καλούμαστε να διδαχτούμε, αλλά παράλληλα και να απομακρυνθούμε, προφυλάσσοντας «εαυτούς και αλλήλους», από καταστάσεις που μας στερούν πολύτιμο χρόνο από το δημιουργικό πνεύμα, το οποίο πρέπει να έχουμε στη ζωή μας, χτίζοντας το οικοδόμημα εκείνο, που θα έχει γερές βάσεις και δεν θα έχει να  φοβηθεί τίποτα και κανέναν. Τα αρνητικά της κάθε εποχής δεν αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για να μην δημιουργούμε. Δεν αποτελούν  δικαιολογία, ώστε να σταματήσουμε να  αγωνιζόμαστε και να προσφέρουμε, μέσα από τον αγώνα μας, σε εμάς τους ιδίους, αλλά και στα παιδιά μας, κάτι ποιοτικό, κάτι ουσιαστικό, κάτι ωραίο, που θα δίνει χρώμα και άρωμα στη ζωή και στα έργα μας.

Η τεχνολογική επανάσταση σήμερα , οι νέες μορφές επικοινωνίας, η ασάφεια, η παγκοσμιοποίηση και οι κάθε μορφής κρίσεις, διαμορφώνουν νέες συνθήκες, νέα δεδομένα σε όλους τους τομείς της ζωής μας, τα οποία πολλές φορές μας κάνουν να αγνοούμε το παρελθόν ή να το απορρίπτουμε. Πολλές φορές η ζωή μας και οι αρχές της, με τις επιλογές που κάναμε, υποτάσσονται στις ανάγκες, στις αρχές και τις λειτουργίες της οικονομίας και την λογική των οικονομικών και μόνο κριτηρίων, που βάζουν στην άκρη το πρόσωπο, τον άνθρωπο και  τις ανάγκες του. Ξεχάσαμε ότι το χρήμα και η τεχνολογία, δεν επιλύουν τα προβλήματα μας, απεναντίας τα μεγαλώνουν, αυξάνοντας την ανισότητα και την αδικία, μεταξύ των ανθρώπων, μέσα από την άνιση και ασυλλόγιστη χρήση αυτών, με ένα πνεύμα πλεονεξίας και αρπαγής.

Μέσα σε ένα τέτοιο λανθασμένο πλαίσιο, κάποιοι εξετάζουν και σχολιάζουν ή ακόμα και προσπαθούν να ερμηνεύσουν τις αναφορές που μέχρι σήμερα έχουμε παρουσιάσει, αγνοώντας τα δεδομένα της εποχής και τους στόχους που έθεταν ως άμεση προτεραιότητα που υλοποιούνταν, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και δυσκολίες, προτάσσοντας πάντα την διακονία τους στον αγρό του Κυρίου που τους εμπιστεύτηκε η Εκκλησία  και στη συνέχεια αναφέρονταν και σε δευτερεύοντα θέματα, πολύ απλά και λιτά. Τα οικονομικά θέματα που παρουσιάζουμε ή τα θέματα που έχουν να κάνουν με τις μεταθέσεις των Στρατιωτικών Ιερέων, ήταν δευτερευούσης σημασίας θα μπορούσαμε να πούμε και παρουσιάζονταν είτε ως συνέχεια του έργου τους είτε διότι έπρεπε να εξασφαλίσουν τα αναγκαία και απαραίτητα,  όχι μόνο για τα πρόσωπα  τους, αλλά και για τις οικογένειες που είχαν και έπρεπε να ενδιαφερθούν.

Το ποιμαντικό τους έργο ήταν αδιαμφισβήτητο, η ανεκτίμητη προσφορά τους αναγνωρισμένη, η παρουσία και το έργο τους εξασφαλιζόταν και προστατεύονταν με ποικίλους τρόπους, όταν υπήρχε κίνδυνος κάτι από τα αυτονόητα εκείνης της εποχής να διασαλευτούν ή να αλλοιωθούν. Αρκεί να θυμηθούμε τις διαταγές που είχαν εκδοθεί και αναφέρονταν στον εκκλησιασμό του στρατεύματος, κάνοντας λόγο για τις ωφέλειες και την αναγκαιότητα που υπήρχε, προκειμένου να σφυρηλατηθεί η προσωπικότητα των νέων εκείνων ανθρώπων.

Η θρησκευτική αγωγή την οποία καλλιεργούσαν οι Ιερείς μας μέσα στο στράτευμα, αναφερόταν όχι μόνο σε αυτό που ήταν ο άνθρωπος, αλλά και σε εκείνο που οφείλει να είναι. Αυτό είναι ένα διαχρονικό μήνυμα το οποίο πρέπει να έχουμε καλά μέσα στο μυαλό μας και να το καλλιεργούμε συνεχώς και εμείς σήμερα που διακονούμε μέσα στον αγρό του στρατεύματος, καλλιεργώντας σωστά τις προσωπικές σχέσεις. Μέσα από απρόσωπες μηχανικές, επιφανειακές, ψεύτικες και χλιαρές σχέσεις, που στηρίζονται στην υποκρισία και στο υπαλληλικό ωράριο, δεν μπορούμε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η προσωπική σχέση, λειτουργεί προς όφελος και των δύο πλευρών, που καλούνται να πάρουν ο ένας από τον άλλο, προκειμένου μέσα από έναν τέτοιο διάλογο επικοινωνίας-σχέσεως, να επέλθει η  γνώση και η κατανόηση της αλήθειας.

Τα προβλήματα που σήμερα αντιμετωπίζουμε, και τα οποία αναφύονται στην ποιμαντική μας καθημερινότητα, δεν υπήρχαν τότε και οι Ιερείς με οδηγό τους το Ευαγγέλιο, τον κρυστάλλινο και αληθινό λόγο του Θεού, που είναι πάντοτε διαχρονικός και επίκαιρος, πορεύονταν στην μετάδοση των αληθειών της πίστεώς μας και στην τόνωση του θρησκευτικού φρονήματος, δίνοντας ένα φως ξεχωριστό, αληθινό, γεμάτο ζεστασιά και ανθρωπιά. Αγωνίζονταν οι Ιερείς μας και αυτό καλούμαστε να κάνουμε και εμείς σήμερα, για μια κοινωνία προσώπων με το κατεξοχήν πρόσωπο του Κυρίου μας, που προσφέρει λύτρωση, αγιασμό, χάρη και φως. Η πρόοδος που σήμερα έχει σημειωθεί στην τεχνολογία  και στην επιστήμη, πρέπει α συμβαδίζει με την ανάπτυξη του ηθικού και αληθινού χριστιανού, που ο αγώνας του είναι συνεχής , μόνιμος και επίπονος που στο τέλος του εξασφαλίζει το στεφάνι της νίκης και του θριάμβου.

Η πίστη μας την εποχή εκείνη δεν αμφισβητείτο. Η πίστη μας εκείνη την εποχή δεν έμπαινε στο περιθώριο και δεν καταβάλλονταν προσπάθειες να βγάλουν το Θεό από τη ζωή τους. Η οποιαδήποτε έκφραση και έκφραση της καθημερινότητάς τους, ξεκινούσε και κατέληγε στο Θείο. Η συνέργεια του Θείου και του ανθρώπινου παράγοντα, ήταν αυτό που εξασφάλιζε την επιτυχία και την νίκη, στον αγωνιζόμενο άνθρωπο. Με λάβαρο το Σταυρό και τη Σημαία, όλοι μαζί προχωρούσαν μπροστά, αφήνοντας κατά μέρος, τα πάθη, τις αδυναμίες, τα συμφέροντα, την διπλωματία και τον δόλο, που σήμερα όλα αυτά και ακόμα περισσότερα, μαυρίζουν και σκοτεινιάζουν την ζωή μας, αποπροσανατολίζοντάς μας από την ουσία των πραγμάτων.

Μπορεί και τότε να υπήρχαν κάποιες φωνές, που να ηχούσαν περίεργα, με τα  διφορούμενα κηρύγματά τους, τις νεωτερίζουσες απόψεις και ιδέες τους, όμως αυτές οι φωνές μας επιβλήθηκαν  από έξω και σε καμία περίπτωση, δεν εξέφραζαν την καρδιά του Έλληνα, που τους αγνοούσε, τους περιφρονούσε, δεν τους υπολόγιζε, διότι μέσα του ο Έλληνας είχε Χριστό και Ελλάδα. Γνώριζε καλά ο Έλληνας, ότι αυτοί που κήρυτταν εκείνα τα περίεργα κηρύγματα, που δεν είχαν καμία σχέση με την πίστη και την παράδοσή μας, με την ιστορία και τον πολιτισμό μας, δεν είχαν πολεμήσει, δεν είχαν τραυματιστεί, δεν είχαν πεινάσει, δεν είχαν χάσει δικά τους πρόσωπα στον καιρό της σκλαβιάς και του πολέμου και ούτε είχαν πάρει το δρόμο της προσφυγιάς, χάνοντας τα σπίτια και τις περιουσίες τους. Όλοι εκείνοι μιλούσαν μέσα από την ασφάλεια  της θέσεως και της εξουσίας τους, που όμως ήταν προσωρινή.  Γι’ αυτό και η ελληνική κοινωνία τους γύριζε την πλάτη τους και  στρέφονταν και αγκάλιαζαν εκείνα τα πρόσωπα  που είχαν θυσιάσει τα πάντα για τον αγώνα. Γνώριζαν και τιμούσαν εκείνους που σκοτώθηκαν για να ελευθερώσουν έστω και ένα μικρό κομμάτι γης.

Όλοι οι Έλληνες τότε γνώριζαν και αυτό πρέπει να το γνωρίζουμε και να το θυμόμαστε και εμείς, ότι κάθε σπιθαμή της πατρίδας μας, ήταν και είναι ένας τάφος, που μέσα του κρύβει έναν ήρωα, που περίμενε την ελευθερία, αλλά και την Δευτέρα Παρουσία. Γνώριζαν καλά ότι η Ελλάδα παράγει όλα τα αγαθά, τα οποία ζήλευαν και ζηλεύουν, φίλοι και εχθροί, διότι το χώμα της είναι ποτισμένο με το αίμα των μαρτύρων και των ηρώων, αλλά και με τα δάκρυα και τις προσευχές των απλών ανθρώπων, που αγωνίζονταν νύκτα και ημέρα χωρίς σταματημό, όχι μόνο για τον άρτο τον επιούσιο, αλλά και για τη πρόοδο και ευημερία του τόπου μας.

Τέλος η πλειοψηφία του ελληνικού λαού γνώριζε και τιμούσε με έναν ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο, τους Λειτουργούς των μυστήριων του Θεού, που πρωτοστάτησαν στον αγώνα και θυσιάστηκαν, τελώντας επί των πεδίων των μαχών μια ξεχωριστή Θεία Λειτουργία, που φανέρωνε το θυσιαστικό, αγωνιστικό και αγαπητικό τους φρόνημα, διδάσκοντας  εμπράκτως τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής μας παράδοσης. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε δυσπιστία για την πίστη και την παράδοσή μας, στο όνομα της προόδου και της ελευθερίας, που σήμερα κάποιοι κηρύττουν με πολύ επαίσχυντο τρόπο, καταλύοντας την μακραίωνη παράδοσή μας και σβήνοντας την θυσία των εκατομμυρίων αγωνιστών και ηρώων μας, νομίζοντας ότι έτσι συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη την οποία υπόσχονται και στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν, διότι τα κηρύγματά τους είναι κενά και όχι καινά. Αυτό που μόνο καταφέρνουν είναι αντί να κάνουν και να οδηγήσουν και εμάς προς τα εμπρός, να πηγαίνουμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς προς τα πίσω και δη προς τον γκρεμό, κάτι που χαροποιεί τους «φίλους» και τους εχθρούς μας και τους προσφέρει ελπίδες για να χαρούν με την καταστροφή μας.

Η Ορθόδοξη παράδοσή μας, μας κληροδότησε έναν πολιτισμό που στηρίζετε στο πρόσωπο, στην ανθρωπιά και στην ιεράρχηση των θεμελιωδών αξιών, με πρώτη το σεβασμό στο πρόσωπο. Όταν η Δύση ανακάλυπτε το «Εσύ» και νόμιζε ότι έκανε την εφεύρεση του αιώνα, που όμως δεν έφερε και τρομερά αποτελέσματα, αφού και μέχρι σήμερα στον δυτικό πολιτισμό, παραμένει ο ατομοκεντρισμός, που εξακολουθεί να βλέπει τον άνθρωπο «μόνο στον συσχετισμό με τον εαυτό του», η Ορθόδοξη Εκκλησία είχε αποκρυπτογραφήσει πολύ πιο πριν αυτό το μήνυμα και αυτή την ανακάλυψη.  Η Ορθόδοξη Εκκλησία, εξ’ αρχής είχε καλλιεργήσει μέσα από την διδασκαλία του ευαγγελικού λόγου και τα βιώματα των Αγίων, το «Εσύ» εμπνεόμενοι μέσα από τα  παραδείγματα του καλού Σαμαρείτη και του χαμένου προβάτου, μέσα στην ζωή της και στην διδασκαλία Της.

Όλα αυτά που αναφέραμε σήμερα δεν αποτελούν μια θεωρία. Δεν είναι λόγια τα οποία δανειστήκαμε από κάποιο εγχειρίδιο εκπαιδευτικό ή από κάποια επιστημονική μελέτη. Είναι λόγια τα οποία βγαίνουν μέσα από την καρδιά μας, τα οποία αποτυπώνουν εικόνες τις οποίες βιώνουμε σήμερα ή και ακούσματα στα οποία πρέπει να τοποθετηθούμε, δίνοντας το στίγμα της εμμονής μας στην παράδοση και στην προσφορά της, στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Δεν υπάρχει πλέον η ηρεμία και η ησυχία παλαιοτέρων εποχών. Δεν υπάρχει η συνοχή, η ομοιομορφία και η ενότητα, την οποία χρειαζόμαστε και σήμερα, για να αντιμετωπίσουμε τα κάθε λογής προβλήματα, με όποια μορφή και αν παρουσιάζονται. Σήμερα το έργο μας, μέσα στην πολυφωνία, πολυχρωμία και πολυμορφία, γίνεται ακόμα πιο σύνθετο και πολύπλοκο και χρειάζεται περισσότερη ακρίβεια, υπευθυνότητα και πολύ προσοχή και προσευχή, προκειμένου να αποφύγουμε τα χειρότερα.

Όταν κάποιος άλλος ερευνητής μετά από πολλά χρόνια με περισσότερη επιστημονική κατάρτιση από εμάς, με περισσότερη προσοχή και έχοντας ακόμα περισσότερα εφόδια τα οποία θα έχει στην διάθεση του, θα ανατρέξει στο δικό μας παρόν που τότε θα είναι παρελθόν γι’ αυτόν και θα εξετάζει αναφορές, υπηρεσιακά έγγραφα, αποφάσεις, διαταγές, θα μπορεί να κάνει μια σύγκριση όχι με την εποχή που εμείς σήμερα παρουσιάζουμε, γιατί θα του είναι πολύ μακρινή και ενδεχομένως παντελώς άγνωστη, αλλά με την δική του εποχή και δεν θα βρίσκει κανένα στοιχείο κοινό, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τότε θα απορεί και θα αναζητεί αυτά τα κοινά σημεία τα οποία θα τον βοηθήσουν να ανακαλύψει την αλήθεια και να οδηγηθεί σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα.

Ευχόμαστε αυτή η αλλαγή να είναι προς το καλύτερο όχι προς το χειρότερο. Ευχόμαστε οι επόμενες γενιές να διορθώσουν τα λάθη που κάνουμε εμείς σήμερα και να δείξουμε όλοι έμπρακτη μετάνοια για τα λάθη και τις αμαρτίες που διαπράττουμε, με το να αμφισβητούμε προκλητικά την πίστη μας, να περιθωριοποιούμε την παράδοσή μας, να αλλάζουμε τις αξίες και τα ιδανικά που κληρονομήσαμε από αρχαιοτάτων χρόνων, μέσα από μια αλληλοδιαδοχή γενεών, που η κάθε μια προσέθετε και κάτι, προκειμένου να φτάσουμε στην τελειότητα.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι οι αναφορές και γενικότερα τα υπηρεσιακά έγγραφα τα οποία παρουσιάζουμε, έστω και αν αποτυπώνουν πολύ απλά και δευτερεύοντα θέματα από αυτά που εμείς σήμερα θα θέλαμε, να δούμε, να εξετάσουμε και να ασχοληθούμε, δίνοντας την δυνατότητα να πάρουμε απαντήσεις στα ερωτήματά μας και να μας βοηθήσουν στην επίλυση των προβλημάτων μας, μας βοηθούν να κατανοήσουμε ότι εμείς σήμερα, μάλλον έχουμε χαράξει μια πορεία, που δεν αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος μας. Έχουμε μπει σε έναν δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά, αφού μας κάνει να γυρίζουμε γύρω-γύρω από τον εαυτό μας και να ασχολούμαστε μόνο με πράγματα, που δεν γεμίζουν την ψυχή μας, αλλά καλύπτουν μόνο κάποιες ανάγκες πάρα πολύ επιφανειακές, ρηχές, χωρίς χρώμα και γεύση.

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς της περιόδου μετά την επανάσταση, ήταν τα πρόσωπα εκείνα που είχαν γεμάτη την καρδιά τους από αγάπη για τον Χριστό και τον άνθρωπο και αναλώνονταν στην διακονία του ανθρώπου που φέρει πάνω του τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος και στη συνέχεια εκπληρώνοντας το χρέος και την αποστολή τους, χωρίς να υποχωρούν και χωρίς να σπαταλούν τον χρόνο τους, σε αλλότρια πράγματα, έβρισκαν και λίγο χρόνο να ασχοληθούν και με κάτι το οποίο θα προσέφερε μια μικρή αναψυχή στο κουρασμένο και ταλαιπωρημένο σώμα τους, βλέποντας όμως πολλές φορές να μοιάζουν περισσότερο με ζητιάνους με τον τρόπο που τους αντιμετώπιζαν, παρά να το δικαιούνται και να τους το προσφέρουν απλόχερα και δικαιωματικά.

Συνεχίζεται {87}

Πρόσφατα Άρθρα

«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Διαδραματίσαμε ενωτικό ρόλο στο ζήτημα της Μονής του Σινά»

21 Σεπτεμβρίου 2025

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Θεσσαλία της Κυριακής» 21/9/2025 και στον δημοσιογράφο Φώτη Σπανό παραχώρησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Στην...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “Στο μονοπάτι του Σταυρού, γεννιέται η αληθινή ζωή”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “Στο μονοπάτι του Σταυρού, γεννιέται η αληθινή ζωή”

21 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή μετά την Ύψωση, 21 Σεπτεμβρίου 2025, το πρωΐ, ετελέσθη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου...

Read more
Κυριακή μετά τήν Ὕψωση τοῦ Σταυροῦ στήν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή μετά τήν Ὕψωση τοῦ Σταυροῦ στήν Ναύπακτο

21 Σεπτεμβρίου 2025

Στίς 21 Σεπτεμβρίου 2025, «Κυριακή μετά τήν Ὕψωση τοῦ Σταυροῦ», ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος χοροστάτησε...

Read more
Ο εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των ονομαστηρίων του Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης

20 Σεπτεμβρίου 2025

Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Ευσταθίου, της συζύγου του Θεοπίστης και...

Read more
Τίμιο Ξύλο και Άρραφος Χιτώνας του Κυρίου μας στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Τίμιο Ξύλο και Άρραφος Χιτώνας του Κυρίου μας στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς

20 Σεπτεμβρίου 2025

Με τις δέουσες εκκλησιαστικές τιμές ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, επικεφαλής κλήρου και λαού της τοπικής μας Εκκλησίας και...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Όποιος στηρίζεται στον Ιησού δεν λυγίζει ποτέ”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Όποιος στηρίζεται στον Ιησού δεν λυγίζει ποτέ”

21 Σεπτεμβρίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 20 Σεπτεμβρίου 2025, ετελέσθη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Μαξίμου του Γραικού, στην...

Read more
Η εορτή του Αγίου Ευσταθίου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Ευσταθίου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

21 Σεπτεμβρίου 2025

Στα ορεινά της Ανατολικής Φθιώτιδας και στην καρδιά της Παρνασσίδος, στην ιστορική Αμφίκλεια, σε δύο πανηγυρίζοντες Ναούς ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Λαοθάλασσα πιστών υποδέχθηκε την Παναγία Βουλκανιώτισσα στην Μεσσήνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαοθάλασσα πιστών υποδέχθηκε την Παναγία Βουλκανιώτισσα στην Μεσσήνη

21 Σεπτεμβρίου 2025

Με ευλάβεια και την συμμετοχή εκατοντάδων πιστών υποδέχθηκε σήμερα η πόλη της Μεσσήνης, την Ιερά και Θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας...

Read more
4η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ
Εκκλησία της Ελλάδος

4η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ

20 Σεπτεμβρίου 2025

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η 4η Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας στον...

Read more
Στον 6ο χρόνο επιτυχίας το ΚΔΑΠ «Άγιος Εφραίμ» της Ι.Μ. Φθιώτιδος και της «Αποστολής» στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον 6ο χρόνο επιτυχίας το ΚΔΑΠ «Άγιος Εφραίμ» της Ι.Μ. Φθιώτιδος και της «Αποστολής» στην Λαμία

20 Σεπτεμβρίου 2025

Τον 6ο χρόνο απρόσκοπτης και επιτυχούς λειτουργίας του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιού «Άγιος Εφραίμ» της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος και του...

Read more
Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Read more
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη
Κηρύγματα

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025

Ευαγγέλιο: Μαρκ. η΄ 34-θ΄ 1 «Όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι»...

Read more
Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία του Ελληνοαυστραλιανού Συνδέσμου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία του Ελληνοαυστραλιανού Συνδέσμου

19 Σεπτεμβρίου 2025

Την Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος υποδέχθηκε με εγκαρδιότητα στην Έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής, στο Σύδνεϋ,...

Read more
Γέροντας Βασ. Γοντικάκης: Έλα και κάμε το θέλημά Σου σε μένα!
Ελλάδα Κόσμος

Αποχαιρετισμός στον Μακαριστό Αρχιμανδρίτη π. Βασίλειο Γοντικάκη, Προηγούμενο της Ιεράς Μονής Ιβήρων του Αγίου Όρους

20 Σεπτεμβρίου 2025

Οι Θεολόγοι και οι Φίλοι της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, με βαθύτατη θλίψη αποχαιρετούμε σήμερα τον σεβαστό και αγαπητό μας Ιερομόναχο...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Εκατομμύρια μερίδες φαγητό γεμάτες με γεύσεις αληθινής αγάπης»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Εκατομμύρια μερίδες φαγητό γεμάτες με γεύσεις αληθινής αγάπης»

19 Σεπτεμβρίου 2025

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, τον οποίο πλαισίωσαν ο Διευθυντής του Γενικού Φιλοπτώχου Ταμείου της Ιεράς...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Γιατί εκδηλώνονται οι κακίες στον άνθρωπο;
Κηρύγματα

Κυριακή μετά την Ύψωση. Ο Σταυρός στη ζωή μας.

20 Σεπτεμβρίου 2025

“Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν, και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι.“ Στην επί του Όρους ομιλία...

Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

Τα αληθινά κέρδη ή οι ζημιές φαίνονται μόνο με τα μέτρα της αιωνιότητας

20 Σεπτεμβρίου 2025
Ο ταπεινός ποτέ δεν πέφτει

Ἡ ὑψίστη ἀξία τοῦ ἀνθρώπου

19 Οκτωβρίου 2023
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Όχι επανάσταση, αλλά ανάσταση (Κυριακή μετά την Ύψωση)

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Θέλει αυταπάρνηση

17 Σεπτεμβρίου 2022
Αυλώνος Χριστόδουλος: «Η ΕΛΠΙΔΑ»

Η Σωτηρία προέρχεται από το Χριστό

19 Σεπτεμβρίου 2021
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Το μήνυμα του Ευαγγελίου της Κυριακής μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

18 Σεπτεμβρίου 2021
Ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός ως πανοπλία

«Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Αυταπάρνηση και οικογένεια – Κυριακή μετά την Ύψωση

19 Σεπτεμβρίου 2020
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Χριστώ συνεσταύρωμαι»

19 Σεπτεμβρίου 2020
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Η Θεολογία του Σταυρού και του Εσταυρωμένου Κυρίου μας

15 Σεπτεμβρίου 2018
Η Εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στη Νέα Ιωνία

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

15 Σεπτεμβρίου 2018
Αναζητώντας σήμερα τον «τύπο» και τον «τόπο» του Χριστού

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Σταυρώθηκε για μένα (Αποστολικό Ανάγνωσμα)

14 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών στον Ι.Ν. Aγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

Το ζωηφόρο “σκάνδαλο” του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακής μετά την Ύψωση Αποστολικό ανάγνωσμα

14 Σεπτεμβρίου 2019

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ Ευαγγέλιο : Μαρκ. 8,34-9,1 ΒΑΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Μαρκ, 8,34,9-1 Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μαρκ. 8,34 – 9, 1 (16-9-2012)

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού – Τί συμβολίζει ὁ Σταυρός (β΄)

16 Νοεμβρίου 2023

Σωτήρια υπέρβαση Toυ Χρηστάκι Ευσταθίου Θεολόγου

21 Αυγούστου 2014

Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή-Κυριακή μετά την Ύψωσιν

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την ύψωση του Σταυρού

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή Μετά την Ύψωσιν Το Ευαγγέλιο της εορτής, η απόδοσή του στην νεοελληνική.

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ – 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

21 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ

21 Αυγούστου 2014

Κυριακή μετά την Ύψωση

21 Αυγούστου 2014

15 Σεπ 2012 Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού -«Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν».

21 Αυγούστου 2014
Next Post
Παλαιοημερολογίτες: “τα πλανεμένα τέκνα του Θεού”.

Παλαιοημερολογίτες: "τα πλανεμένα τέκνα του Θεού".

Παράλειψη  «πληρωτικῶν»

Παράλειψη «πληρωτικῶν»

Κύκλοι της Ιεράς Συνόδου απαντούν στον Κοτζιά!

Ο Καλαβρύτων καλεί σε ξεσηκωμό για τη Μακεδονία - Κάνει... δώρο τα μεταφορικά για το συλλαλητήριο

Δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς… ο Θεσσαλονίκης είναι εκεί!!!

Θα είμαι την Κυριακή στο συλλαλητήριο για 10 λόγους

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist