• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η έλευση του Κιέβου Επιφανίου στην Ελλάδα και η τακτική της ρωσικής Εκκλησίας

27 Αυγούστου 2022
in Εκκλησιαστική Επικαιρότητα, Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
Η Εκκλησία της Ουκρανίας για ζητήματα κανονικότητος
Share on FacebookShare on Twitter

Μετά από παρέλευση κάποιας σχετικής ησυχίας όσον αφορά το Εκκλησιαστικό Ουκρανικό ζήτημα, λόγω του κορονοϊού αλλά κυρίως, λόγω του επιθετικού πολέμου που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία, άρχισε εκ νέου να αναπαράγεται η ρητορική των ρωσικών επιχειρημάτων για το θέμα, με στόχο αυτήν τη φορά την επικείμενη επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφανίου στην Ελλάδα. Όλη αυτήν την περίοδο γράφτηκαν πολλά με τα οποία καταρρίφθηκαν όλοι οι ισχυρισμοί και αξιώσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας, αλλά προφανώς δεν έγιναν κατανοητά από όλους, ιδίως από αυτούς που οπωσδήποτε θέλουν να αποδείξουν ότι το μαύρο είναι άσπρο. Έτσι συνεχίζονται οι αλγεινοί χαρακτηρισμοί «αχειροτόνητος», «σχισματοαιρετικός», «ακοινώνητος», «ψευδομητροπολίτης» Κιέβου Επιφάνιος. Χαρακτηρισμοί οι οποίοι βέβαια δεν υφίστανται, αλλά αναπαράγονται για να επηρεάσουν όσον το δυνατό περισσότερους ανθρώπους εναντίον της επικείμενης αυτής επίσκεψης. Παρ’ όλη, λοιπόν, την πολεμική σύρραξη που στοιχίζει πολλές ζωές αθώων ανθρώπων καθημερινά, η ρωσική προπαγάνδα συνεχίζει να εκτελεί το έργο της. Αυτοί, όμως, που κρίνουν τις αποφάσεις της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, σιωπούν στο έγκλημα που συντελείται στον Ορθόδοξο Ουκρανικό λαό.

Θα επαναλάβουμε ότι σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες (Θ’, ΙΖ’, ΚΗ’ της Δ’ Οικουμενικής συνόδου), την Ιερά Παράδοση, την διαχρονική πράξη της Εκκλησίας και τα προνόμια που έλαβε από τις Οικουμενικές συνόδους, το Οικουμενικό Πατριαρχείο θεράπευσε το σχίσμα στην Ουκρανία στις 11-10-2018 και στις 15-12 του ιδίου έτους εξελέγη ο νέος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος, ο οποίος έλαβε τον Τόμο Αυτοκεφαλίας στις 6-1-2019. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε χρήση της «Εκκλήτου», προνόμιο που μόνο αυτό μπορεί να ασκήσει, και που του δίνει το δικαίωμα να δέχεται προσφυγές για ζητήματα που αφορούν άλλες τοπικές Εκκλησίες, να κρίνει και να διευθετεί τις υποθέσεις τους, όταν αυτό του ζητηθεί. Έτσι, όταν ήρθε η ώρα που λύθηκε το Ουκρανικό Εκκλησιαστικό ζήτημα, όλα τα μυστήρια (χειροτονίες, βαπτίσεις κλπ) που είχαν γίνει από τους πρώην σχισματικούς τα προηγούμενα χρόνια, έλαβαν ισχύ με την χάρη του Αγίου Πνεύματος που θεράπευσε το σχίσμα. Ακριβώς, δηλαδή, ότι έχει γίνει πάμπολλες φορές στην υπερχιλιετή ιστορία της Εκκλησίας με τα δυσεπίλυτα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει λόγω των αιρέσεων και των σχισμάτων. Αλλά και πάμπολλες φορές το Οικουμενικό Πατριαρχείο επενέβη θεραπευτικώς σε προβλήματα που αναφύονταν σε άλλες τοπικές Εκκλησίες. Αυτή είναι η ιστορία και η διαχρονική πράξη της Εκκλησίας. Αυτά υπαγορεύει η Ιερά Παράδοση. Και έτσι συνεχίζει να ενεργεί η Εκκλησία και θα συνεχίσει να ενεργεί με αυτόν τον τρόπο μέχρι της συντελείας των αιώνων.

Είναι φανερό ότι η Εκκλησία της Ρωσίας προσπαθεί να πλήξει με οποιονδήποτε τρόπο το κανονικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου να δέχεται «Έκκλητο» προσφυγή από άλλες Εκκλησίες, διότι γνωρίζει καλά ότι όποιος αποδέχεται αυτό το προνόμιο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αποδέχεται και την αποκατάσταση των πρώην σχισματικών στην Ουκρανία. Πάλι όμως, η Ιερά Παράδοση θα υπερισχύσει των μη εκκλησιαστικών συμφερόντων της Εκκλησίας της Ρωσίας σε αυτή την καμπή της εκκλησιαστικής ιστορίας. Οπότε, όπως είναι αυτονόητο, οι κανόνες στους οποίους αναφέρονται η Ρωσική Εκκλησία και οι πολέμιοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου γενικότερα (10ος και 11ος Αποστολικοι κανόνες, 2ος της εν Αντιοχεία τοπικής συνόδου κλπ) που ορίζουν ότι όποιος κοινωνεί με ακοινώνητο είναι κι αυτός ακοινώνητος, δεν έχουν καμία εφαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση, διότι δεν υπάρχουν πλέον σχισματικοί και ακοινώνητοι στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας. Αυτά είχαν ισχύ μέχρι τις 11-10-2018 όπου και εθεραπεύθη το σχίσμα στην Ουκρανία.

Δυστυχώς, η επιρροή της Ρωσίας έχει παρεισφρήσει και στους κόλπους της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπάρχουν κληρικοί, μοναχοί και πιστοί που χειραγωγούνται από την Ρωσική προπαγάνδα. Και παρ’ όλον τον ανελέητο πόλεμο που διεξάγει η Ρωσία στην Ουκρανία με τις ευλογίες της Ρωσικής Εκκλησίας, συνεχίζουν να την υποστηρίζουν, πράγμα που σημαίνει πως δεν προβληματίστηκαν καθόλου από τον θάνατο χιλιάδων αθώων, αμάχων Ουκρανών. Και όλα αυτά επειδή θεωρούν και πιστεύουν ότι η Ρωσική Εκκλησία είναι ο υπερασπιστής της Ορθοδοξίας ενάντια στην Νέα Εποχή και τον Δυτικό κόσμο. Αλλά, πώς μπορούμε να πούμε ότι κάποιος είναι υπερασπιστής της Ορθοδοξίας όταν ευλογεί έναν τέτοιον επιθετικό πόλεμο με τόσα αθώα θύματα, ισοπεδώνοντας πόλεις και οδηγώντας στην προσφυγιά εκατομμύρια φιλησύχους ανθρώπους; Τι σχέση μπορεί να έχει αυτό με την Ορθοδοξία και το Ευαγγέλιο του Χριστού; Το Ευαγγέλιο της ειρήνης και της αγάπης που αγκαλιάζει ακόμα και τους εχθρούς; Στο Ευαγγέλιο ξεκαθαρίζεται: «ἀλλὰ καὶ ἐάν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ΄ ὅ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. 1.8).  Ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος δεν μπόρεσε να πει έναν λόγο παρηγορίας στο δικό του ποίμνιο στην Ουκρανία, που δυστυχώς σκοτώνεται με τις ευλογίες του. Και πώς θα μπορέσει να υπερασπιστεί αυτός ο άνθρωπος και αυτή η Εκκλησία την Ορθοδοξία, την ώρα που χωρίς αιδώ αντιτίθενται στις επιταγές του Ευαγγελίου;

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έδωσε μία πολύ όμορφη, πνευματική και ευαγγελική συμβουλή στον Πατριάρχη Κύριλλο. Μία συμβουλή που αν την εφάρμοζε θα του έδινε την δυνατότητα να γίνει ίσος με τους Αγίους Πατριάρχες της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Να αντιδράσει στον πόλεμο, εν ανάγκη να θυσιάσει τον θρόνο του. Όλοι οι Άγιοι Πατριάρχες θυσίασαν το θρόνο τους μπροστά στην εξουσία, για την αλήθεια του Ευαγγελίου, σκεπτόμενοι το Αποστολικό «Ἄρτι γὰρ ἀνθρώπους πείθω ἢ τὸν Θεόν; ἢ ζητῶ ἀνθρώποις ἀρέσκειν; εἰ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην» (Γαλ. 1.10). Όμως ο Πατριάρχης Κύριλλος σε αυτήν την ιστορική στιγμή δεν κρίθηκε άξιος να γίνει όμοιός τους . Και σαν να μην έφτανε αυτό, στην Λιθουανία που εκκλησιαστικά υπάγεται στο Πατριαρχείο της Ρωσίας, έδιωξε όλους τους ιερείς που αναφέρθηκαν εναντίον του πολέμου. Επειδή, δηλαδή, έκαναν το αυτονόητο και μίλησαν σύμφωνα με την αλήθεια του Ευαγγελίου. Και φυσικά αυτό έγινε χωρίς κανένα εκκλησιαστικό δικαστήριο. Οι ιερείς αυτοί δεν μπόρεσαν ούτε να απολογηθούν. Διώκεται, λοιπόν, από την Εκκλησία της Ρωσίας όποιος μιλάει εναντίον του πολέμου, δηλαδή όποιος μιλάει σύμφωνα με το Ευαγγέλιο. Και εκτός αυτού, δεν διστάζουν να ρίχνουν ευθύνες για τον πόλεμο που διεξάγουν, ακόμα και στον Οικουμενικό Πατριάρχη λόγω του Ουκρανικού. Δυστυχώς, το παράλογο επικρατεί και η αλήθεια θεωρείται λάθος.

Εκτός όλων αυτών, η ζημία που προκαλεί η Εκκλησία της Ρωσίας στην Ορθοδοξία εν γένει είναι ανεπανάληπτη, αν όχι ανεπανόρθωτη. Δεν μπορεί να συμβαδίσει με αυτά που θέσπισαν οι θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας, διότι αυτά δεν συμβαδίζουν με τα συμφέροντά της. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για πραγματική καταπάτηση Ιερών κανόνων, μπορούμε να ασχοληθούμε με την εισπήδηση της Εκκλησίας της Ρωσίας στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και την δημιουργία σχίσματος εκεί. Αυτοί που πολεμούν τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον κατηγορούν για καταπάτηση Ιερών κανόνων στο Ουκρανικό, (πράγμα που δεν έχει καμία σχέση με την αλήθεια), αυτοί, λοιπόν, που θέλουν να στηρίξουν την τήρηση και την μη καταστρατήγηση των Ιερών κανόνων, δεν έχουν κανέναν λόγο να πουν για την καταπάτηση από την πλευρά της Ρωσικής Εκκλησίας αμέτρητων Ιερών Κανόνων με την εισπήδηση που έκανε στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και την δημιουργία σχίσματος εκεί. Αλλά αντιθέτως προσπαθούν να δικαιολογήσουν αυτές τις αντικανονικές πράξεις λέγοντας πως φταίει η αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας από την πλευρά του Πατριάρχη Αλεξανδρείας. Όποιος όμως θέλει να είναι σωστός, πρέπει να είναι σωστός στο σύνολο των Ιερών κανόνων, όχι σε ένα μέρος τους που τον συμφέρει. Είναι λοιπόν, πασιφανές ότι η Εκκλησία της Ρωσίας προέβη σε μία πράξη αυθαίρετη. Χωρίς κάποια απόφαση Ορθοδόξου συνόδου, η ίδια αυτοβούλως έλαβε την εξουσία που μόνο οι Ορθόδοξες σύνοδοι έχουν. Αποφάσισε να τιμωρήσει το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και να ενεργήσει ως κριτής της οικουμένης, χωρίς αυτό να ορίζεται από κάποιον κανόνα. Εισέβαλε στην κανονική επικράτεια άλλης Εκκλησίας, λαμβάνοντας αυθαιρέτως το δικαίωμα για όλα αυτά. Και έγινε σφοδρός παραβάτης πολλών Ιερών κανόνων (ΙΒ΄, ΛΔ΄, ΛΕ΄ Αποστολικοί κανόνες, Β΄ της Β΄ Οικ. συνόδου, Η΄ της Γ’ Οικ. συνόδου, Κ΄ της Δ’ Οικ. συνόδου, ΙΓ΄, ΙΖ΄, ΙΗ΄, Κ΄ της Πενθέκτης Οικ. συνόδου, Θ΄ της εν Αντιοχείᾳ, Α΄, Β΄, Γ΄, ΙΕ΄, ΙΣΤ΄, ΚΒ΄ της Σαρδικής, ΞΓ΄ (ΝΔ΄), ΞΕ΄(ΝΣΤ΄), Ϟ´ της εν Καρθαγένη). Η με τόση ευκολία καταπάτηση τόσων Ιερών κανόνων από την πλευρά της Ρωσικής Εκκλησίας αποκαλύπτει την αδιαφορία της για την κανονική τάξη, την εκκλησιολογία και την ενότητα της Ορθοδοξίας. Και με λύπη διαπιστώνουμε ότι δεν ενεργεί με εκκλησιαστικά κριτήρια, αλλά σύμφωνα με τα συμφέροντα και τις φιλοδοξίες της. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερασπιστεί την Ορθοδοξία ένας που δεν ενδιαφέρεται για την τάξη, την Ιερά Παράδοση και τους Ιερούς κανόνες της Εκκλησίας.

Ένα άλλο εκκλησιολογικό τέχνασμα της Εκκλησίας της Ρωσίας που και αυτό δεν στηρίζεται σε κανένα κανόνα, είναι η εφεύρεσή της να κρατάει σε κοινωνία Μητροπόλεις και Μητροπολίτες που δεν θέλουν την αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ακόμα κι αν ανήκουν σε Εκκλησίες που έχουν αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία, όπως γίνεται στους κόλπους της Ελλαδικής Εκκλησίας. Δεν μπορεί να στηριχτεί εκκλησιολογικά η μνημόνευση μόνο μιας ομάδας Επισκόπων από μια τοπική Εκκλησία. Η μνημόνευση και η κοινωνία, αφορά όλη την τοπική Εκκλησία μέσω του Προκαθημένου της. Είναι κάτι που μόνο αφελείς και άνθρωποι χωρίς εκκλησιολογική γνώση ακολουθούν. Χειραγωγούν κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς, ονομάζοντάς τους ομολογητές και σωτήρες της Εκκλησίας. Τους προτρέπουν να πάνε ενάντια στην απόφαση των συνόδων της Εκκλησίας τους για το Ουκρανικό, λέγοντάς τους ότι αυτό είναι θεάρεστο. Σπέρνουν αφόβως με αυτό τον τρόπο ζιζάνια στους κόλπους των τοπικών Εκκλησιών για την συντήρηση της επιρροής τους σε μερίδες κλήρου και πιστών. Η διχόνοια που είναι έτοιμοι να ενσπείρουν σε όποιες Εκκλησίες «τολμήσουν» να αναγνωρίσουν την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, όπως έγινε και στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, δημιουργεί το μεγαλύτερο πρόβλημα και δισταγμό για την αναγνώριση από άλλες Εκκλησίες. Προτείνουν, λοιπόν, σε ιερείς να μην συλλειτουργούν με αυτούς που έχουν συλλειτουργήσει με επισκόπους ή ιερείς της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας, για να μη μιανθούν. Όμως οι ιεροί κανόνες δεν μιλάνε μόνο για συλλείτουργο, αλλά για κοινωνία «ὁ ἀκοινωνήτοις κοινωνῶν, ἀκοινώνητός ἐστιν» (Β’ εν Αντιοχεία). Μία είναι η κοινωνία εν Χριστώ, ένα είναι το κοινό Ποτήριο, ένα Σώμα είναι η Εκκλησία. Αν θεωρούν τον Οικουμενικό Πατριάρχη ακοινώνητο και σχισματικό λόγω των συλλείτουργων που έχει κάνει με τους Ουκρανούς, τότε σύμφωνα με τους Ιερούς κανόνες, όλοι όσοι τον μνημονεύουν καθίστανται ακοινώνητοι και σχισματικοί. Και πρώτο το Άγιον όρος, το οποίο καθημερινώς μνημονεύει τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και μέσω αυτής της μνημονεύσεως έχει κοινωνία και με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε κάποια επίσημη επίσκεψη ή κάποια Θεία Λειτουργία για να γίνει αυτό. Από τη στιγμή που όλοι μνημονεύουμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, είμαστε σε κοινωνία και με τον Αρχιεπίσκοπο Κιέβου Επιφάνιο, ακόμα κι αν δεν έχουμε συλλειτουργήσει μαζί του. Αυτή είναι η Ορθόδοξη εκκλησιολογία και αυτά επ’ ακριβώς ορίζουν οι Ιεροί κανόνες. Τα υπόλοιπα νεοφανή θεολογικά τεχνάσματα είναι εφευρέσεις της Ρωσικής Εκκλησίας για να κρατήσουν την επιρροή τους σε Μητροπόλεις τοπικών Εκκλησιών. Θεολογούν όπως τους αρέσει, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Όχι όπως θέλει και έχει ορίσει ο Χριστός μέσω των θεοφόρων Πατέρων. Οπότε και αυτοί οι οποίοι μάχονται για την τήρηση των Ιερών κανόνων και την σωτηρία της Εκκλησίας, έχουν μπλέξει με την νέα «εκκλησιολογία» των Ρώσων και έχουν τεθεί και αυτοί ακοινώνητοι σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

Το βασικό πρόβλημα των κληρικών, μοναχών και λαϊκών, που αντιτίθενται αυτήν την περίοδο και διαμαρτύρονται για την έλευση του Μακαριωτάτου Επιφανίου Κιέβου στην Ελλάδα, δεν είναι οι Ουκρανοί και η Αυτοκέφαλος Εκκλησία, αλλά το πρόβλημά τους είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Οτιδήποτε και να κάνει, πρέπει να τον πολεμήσουν για να γίνουν ομολογητές. Μια κατάσταση αρρωστημένη δηλαδή. Και φυσικά με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Ρωσικής Εκκλησίας την οποία την έχουν στο απυρόβλητο για τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Αυτοί ενεργούν μέσα από την Εκκλησία, όπως ισχυρίζονται, για να την σώσουν. Όμως αποτελούν τον δούρειο ίππο στα σπλάχνα της. Τους ενδιαφέρει μόνο πώς να βρούνε κάποιους κανόνες, που σύμφωνα με την άποψή τους, καταδικάζουν τις ενέργειες του Οικουμενικού Πατριάρχη. Πλειάδα όμως άλλων κανόνων που του δίνουν το δικαίωμα να ενεργεί όπως ενεργεί για την ευστάθεια των Εκκλησιών, τους απορρίπτουν και δεν θέλουν ούτε να τους θυμούνται. Σε αυτό οδηγούνται από τη μη πραγματική γνώση των Ιερών κανόνων και της εφαρμογής τους μέσα στην Εκκλησιαστική πράξη. Παρ’ όλα αυτά, με αυτόν τον τρόπο κάνουν μεγάλο καλό στον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο οποίος με όλες τις συκοφαντίες, τις αβάσιμες κατηγορίες, τις ύβρεις και όλα τα συναφή, αλλά και την ανεξικακία που δείχνει γίνεται γνήσιος μιμητής Χριστού και ισάξιος με τους Αγίους.

Εμφανίστηκαν ανοιχτές επιστολές κάποιων πιστών και μερικών μοναχών Αγιορειτών, οι οποίοι ουσιαστικά απαιτούν την ματαίωση των εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα στην Θάσο και τη Θράκη. Το να πουν τις αντιρρήσεις τους είναι φυσικό εφ’ όσον το θέλουν. Όμως είναι λογικό να απαιτούν την ακύρωση των εκδηλώσεων επειδή μερικοί διαφωνούν με τις αποφάσεις της Εκκλησίας;

Πορευόμενοι μέσα στην Εκκλησία σύμφωνα με τους Ιερούς κανόνες, την Ιερά των αιώνων Παράδοση και πράξη, δεν χρειάζεται φόβος και πολεμική. Να χαιρόμαστε για την έλευση των Ουκρανών αδελφών μας και του Προκαθημένου τους, οι οποίοι διέρχονται πολύ δύσκολες ώρες και πολλά δεινά με τον πόλεμο και να είμαστε έτοιμοι να τους βοηθήσουμε στην πνευματική τους ανάπτυξη και να τους στηρίξουμε, έτσι ώστε να αξιωθούμε όλοι μαζί «ἐν ἑνὶ Πνεύματι καὶ μιᾷ καρδίᾳ» να δοξάζουμε «τὸν ἐν Τριάδι προσκυνητὸ Θεὸ ἡμῶν».

Ιερομόναχος Νικήτας Παντοκρατορινός

Πρόσφατα Άρθρα

Ἡ ἑορτῇ τοῦ  Ὁσίου Ὀνουφρίου στήν Κορωνησία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ ἑορτῇ τοῦ Ὁσίου Ὀνουφρίου στήν Κορωνησία

13 Ιουνίου 2025

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος τό ἀπόγευμα τῆς Τετάρτης 11 Ἰουνίου 2025 χοροστάτησε στόν Πανηγυρικό Ἑσπερινό ἐπί τῇ ἑορτῇ...

Read more
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος για τον «προσωπικό αριθμό»
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος για τον «προσωπικό αριθμό»

13 Ιουνίου 2025

Συνήλθε χθες και σήμερα, Πέμπτη 12 και Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της...

Read more
Θυρανοίξια Παρεκκλησίου στον Ελεώνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Θυρανοίξια Παρεκκλησίου στον Ελεώνα

13 Ιουνίου 2025

Το εσπέρας της Πέμπτης 12 Ιουνίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θηβών κ. Γεώργιος τέλεσε τα θυρανοίξια στο ιδιωτικό Παρεκκλήσιο Κοιμήσεως...

Read more
Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με τον Υπουργό Υγείας της Ελλάδος
Ελλάδα Κόσμος

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με τον Υπουργό Υγείας της Ελλάδος

13 Ιουνίου 2025

Συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας της Ελλάδος, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος την Πέμπτη, 12...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Είναι θαύμα η φιλοξενία παιδιών από την Ουκρανία για 4η χρονιά»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Είναι θαύμα η φιλοξενία παιδιών από την Ουκρανία για 4η χρονιά»

13 Ιουνίου 2025

Με Αρχιερατικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό της Αγίας Αικατερίνης στο ομώνυμο παραθαλάσσιο και ειδυλλιακό Κατασκηνωτικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος...

Read more
Αγιασμός επαναλειτουργίας Πνευματικού Κέντρου Ι.Μ. Κίτρους «Άγιος Φώτιος» και εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας  «Μνήμη Αγαθονίκου»
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον Βόλο ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος

13 Ιουνίου 2025

Στον Βόλο θα βρεθεί το διήμερο 14-15/6 ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος, προσκεκλημένος του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου,...

Read more
ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

13 Ιουνίου 2025

Στίς ἐγκαταστάσεις τῆς Α.Ε.Ν. τήν Πέμπτη 12 Ἰουνίου καί ὥρα 8:30μ.μ. τελέσθηκε Ἱερά Παράκληση στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιά τούς σπουδαστές...

Read more
Κυριακή των Βαΐων στο μοναστήρι του Τρικόρφου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ποιο ήταν το εμπόδιο και δεν μπορούσε να μπει στο Ναό;

12 Ιουνίου 2025

Ποιο ήταν το εμπόδιο και δεν μπορούσε να μπει στο Ναό; Τι έγινε και δεν μπόρεσε να μπει μέσα στον...

Read more
20 νέοι Βοηθοί Μάγειρα από ΔΥΠΑ και Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

20 νέοι Βοηθοί Μάγειρα από ΔΥΠΑ και Ι.Μ. Φθιώτιδος

12 Ιουνίου 2025

Με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Επισήμων Συνεστιάσεων «Μουσείο Χαλκού» του Πνευματικού και Διοικητικού...

Read more
Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ Λουκᾶ του Ἰατροῦ στὴν Καστοριά
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ Λουκᾶ του Ἰατροῦ στὴν Καστοριά

12 Ιουνίου 2025

Τὴν Τετάρτη, 11 Ἰουνίου 2025, ἑορτὴ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Βαρνάβα καὶ Βαρθολομαίου καὶ τοῦ νεοφανοῦς Ἁγίου Λουκᾶ Ἀρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως τοῦ...

Read more
Ο εορτασμός του Αγίου Λουκά στα Γιαννιτσά
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Αγίου Λουκά στα Γιαννιτσά

12 Ιουνίου 2025

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 εορτάσθηκε με λαμπρότητα η μνήμη του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας του...

Read more
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα Ονομαστηρίων Αρχιεπισκόπου

12 Ιουνίου 2025

Την 15η Ιουνίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Ιερωνύμου του Πενταγλώσσου, άγει τα ονομαστήριά του ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης...

Read more
Σύσκεψη φορέων για τον 9ο Αγώνα Δρόμου “Το Πέρασμα Του Απ. Παύλου”
Χωρίς κατηγορία

Σύσκεψη φορέων για τον 9ο Αγώνα Δρόμου “Το Πέρασμα Του Απ. Παύλου”

12 Ιουνίου 2025

Σύσκεψη φορέων για τον Αγώνα Δρόμου «Το Πέρασμα του Αποστόλου Παύλου», που διοργανώνεται από την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και...

Read more
Γιορτάζοντας της Παναγίας Βροντιανής την διασάλευση
Εκκλησία της Ελλάδος

Πρόγραμμα ονομαστικής εορτής Μητρ. Σάμου

12 Ιουνίου 2025

Ἀγαπητοί Ἀδελφοί, χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε! Τήν Κυριακή 22α Ἰουνίου 2025, ἡμέρα κατά τήν ὁποία ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ...

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην αγιοτόκο Λέσβο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην αγιοτόκο Λέσβο

12 Ιουνίου 2025

Στην αγιοτόκο Λέσβο βρέθηκε εκτάκτως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, προκειμένου να χοροστατήσει και να ομιλήσει στην εξόδιο Ακολουθία...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγάλος Άγνωστος, το τρίτον πρόσωπο της αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025

του Αρχιμανδρίτου Γρηγόριου Κωνσταντίνου Δρ Θ.  Όλοι οι χρι­στια­νοί γι­ορ­τά­ζου­με την ε­ορ­τή του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος τη Δευ­τέ­ρα με­τά την Κυ­ρια­κή της...

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

8 Ιουνίου 2025
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

8 Ιουνίου 2025
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ὁ Μέγας Σύμμαχος «Καί ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος Ἁγίου»

8 Ιουνίου 2025

Ο Μεγάλος Άγνωστος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Γιατί το Άγιο Πνεύμα εμφανίσθηκε με τη μορφή πύρινης γλώσσας

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

23 Ιουνίου 2024
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Περί του Αγίου Πνεύματος

24 Ιουνίου 2024
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

4 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής στην Μητρόπολη Νεαπόλεως

«Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον»

7 Ιουνίου 2020
Αποκαλύπτεται και φωτίζει

Πνεύμα Κυρίου

24 Ιουνίου 2019
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

28 Μαΐου 2018
«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

«Ξένον ἄκουσμα, ξένον θέαμα, πῦρ διαιρούμενον, εἰς νομάς χαρισμάτων»

28 Μαΐου 2018
«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»· Περί του Τρίτου Προσώπου της Αγίας Τριάδος

Ο «άλλος Παράκλητος»

3 Ιουνίου 2017
Next Post
Ο Άγιος των σκλάβων και ο Αλή Πασάς

Ο Άγιος των σκλάβων και ο Αλή Πασάς

Βεροίας Παντελεήμων: «Ο ακούραστος Ισαπόστολος, Κοσμάς ο Αιτωλός»

Βεροίας Παντελεήμων: «Ο ακούραστος Ισαπόστολος, Κοσμάς ο Αιτωλός»

Πρόγραμμα «Ελληνομάθεια» για τους μαθητές των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου στην Κατασκήνωση της Ι.Μητροπόλεως στο Ποσείδι

Πρόγραμμα «Ελληνομάθεια» για τους μαθητές των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου στην Κατασκήνωση της Ι.Μητροπόλεως στο Ποσείδι

Ἐθεμελιώθη ὁ πρῶτος Ἱερός Ναός τοῦ Ἐθνοϊερομάρτυρος Γρηγορίου Δέρκων στήν Πάτρα

Ἐθεμελιώθη ὁ πρῶτος Ἱερός Ναός τοῦ Ἐθνοϊερομάρτυρος Γρηγορίου Δέρκων στήν Πάτρα

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist