• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ – Άσκηση η μητέρα του αγιασμού

3 Ιουλίου 2016
in Πνευματικές Διδαχές
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ – Άσκηση η μητέρα του αγιασμού
Share on FacebookShare on Twitter

Όταν αναφέρονται οι θεοφόροι Πατέρες μας στον «παρά φύσιν νόμον» φανερώνουν την περιεκτική διαστροφή που προκάλεσε η πτώση και η συνεχής αποστασία του ανθρώπου. Η απέραντη όμως ευσπλαγχνία του Κυρίου μας, με τη σάρκωσή του και όλη την παρουσία του ανάμεσά μας, θεράπευσε το δικό μας τραύμα και μας επανέφερε στην ισορροπία.

Με την παράβαση και παρακοή του θείου θελήματος προβάλαμε το δικό μας θέλημα που γέννησε το θάνατο. Η απαλλαγή μας από αυτήν την ποινή είναι η άρνηση και εγκατάλειψη του θανατηφόρου δικού μας θελήματος και η εξυγίανση της στάσης του ανθρώπου με την επιστροφή στο «κατά φύσιν».

Με την επιμονή στο θέλημά του, ο άνθρωπος, μετέστρεψε τις φυσικές δυνάμεις του νου στο «παρά φύσιν». Τότε επικρατεί το παράλογο. Να αναφέρουμε μερικά παραδείγματα.

Φυσική δύναμη του νου είναι η υγιής επιθυμία. Αυτή όταν ο νους λειτουργεί «κατά φύσιν» δημιουργεί τον πόθο προς το Θεό, την αγάπη και γενικά κάθε θεοφιλή και ευγενική έφεση. Μετάλλαξε ο εχθρός αυτήν τη δύναμη και την έκανε αισχρή και πονηρή επιθυμία και ο άνθρωπος προτιμά κάθε ακαθαρσία και ρυπαρότητα.

Φυσική δύναμη του νου ο ζήλος. Χωρίς ζήλο για το Θεό δεν γίνεται προκοπή. «Ζηλούτε δε τα χαρίσματα τα κρείττονα» (Α’ Κορ. ιβ’ 31) παρακινεί ο Παύλος. Μεταμόρφωσε και εδώ ο εχθρός τον υγιή ζήλο προς το Θεό και την αρετή στο «παρά φύσιν» και μας έκανε να φθονούμε, να ζηλεύουμε και να μνησικακούμε μεταξύ μας.

Φυσική δύναμη του νου η οργή και η ορμή. Χωρίς αυτές δεν επιτυγχάνεται η αγνότητα. Θα οργισθεί ο άνθρωπος εναντίον του εχθρού που σπέρνει την πονηριά του. Από τη δική μας αμέλεια μετατράπηκε και αυτή η φυσική δύναμη στο «παρά φύσιν». Η οργή μας στράφηκε κατά του πλησίον και δημιούργησε τόσα βλαβερά και ανωφελή.

Φυσική δύναμη του νου το μίσος. Χωρίς μίσος κατά της ποικιλόμορφης κακίας, δεν αποκαλύπτεται τιμή στην ψυχή και δεν ολοκληρώνεται καμμιά ομολογία που είναι ο κεντρικός στόχος και σκοπός μας. Μετέστρεψε και εδώ τη δύναμη αυτήν ο εχθρός στο «παρά φύσιν» μίσος κατά του πλησίον και ερήμωσε την ψυχή, έφερε τον άνθρωπο στο σημείο της διαβολοποίησης και τον έκανε εικόνα του σατανά!

Επιθυμία, ζήλος, οργή και ορμή, μίσος. Τα φυσικά αυτά ιδιώματα δημιουργήθηκαν στη φύση μας ακέραια και αγνά. Τα μετάλλαξε, τα παραμόρφωσε η παρακοή. Και ο εχθρός μας κρύβεται πίσω απ’ αυτά και με την παράλογη χρήση των δικών μας δυνάμεων, μας χωρίζει από το Θεό.

Όλα αυτά και όλο το σύστημα της διαστροφής και της φθοράς μετάλλαξε και θεράπευσε ο Κύριός μας με τον πανάρετο βίο του και τη διδασκαλία του.

Ένας τρόπος πρακτικής ωφέλειας και προκοπής στον πνευματικό αγώνα είναι η αποφυγή και απομάκρυνση από τα αίτια. Ο άνθρωπος που ζει ανάμεσα στα αίτια επηρεάζεται και υποχωρεί στις επιθυμίες και τα πάθη. Ο βέβαιος τρόπος απαλλαγής από τα αίτια και τις αφορμές είναι η αύξηση της αγάπης του Θεού.

Όπου, χάριτι Θεού, περισσεύει η αγάπη του, καταργείται η προσπάθεια ανάπαυσης του σώματος. Και ο κόπος αυτός της αυταπάρνησης, επειδή γίνεται για την εντολή, γεννά την ελπίδα. Τότε ενισχύεται η αμεριμνησία και αποκτάται μερική διάκριση για να μαθαίνει ο αγωνιζόμενος την ορθή πρακτική του αόρατου πολέμου.

Ένα από τα μεγαλύτερα έπαθλα της πάλης αυτής είναι να νικήσει ο αγωνιστής την κενοδοξία. Το πρώτο στάδιο προκοπής στη γνώση του Θεού. Όποιος, αλίμονο, παρασύρθηκε στην αισχρότητα του πονηρότατου αυτού πάθους, αποξενώνεται από την ειρήνη. Γίνεται πια θύμα της σκληρότητας και της ταραχής και έχει ως κάλυμμα της γυμνότητάς του την υποκρισία και το ψέμα.

Εκείνος που με την υγιή μετάνοια απέρριψε τα πάθη του σώματος και τα υπόλοιπα ελαττώματα του παλαιού ανθρώπου, προετοίμασε την ψυχή του τίμια και έγινε σκεύος της Χάρης ή μάλλον έγινε ναός του Θεού.

Όποιος με ταπεινοφροσύνη και άκουραστα αγωνίζεται και με τη Χάρη του Χριστού κατακτά αυτήν την αρετή, του αποκαλύπτει ο Θεός τις αμαρτίες του για να μάθει να τις πολεμά. Εάν τον βοηθήσει και το πένθος, που μάλλον είναι βέβαιο, τότε και οι δυο αυτές αρετές εξορίζουν από την ψυχή τα επτά πονηρότατα δαιμόνια, που είναι το σύμπλεγμα του παλαιού ανθρώπου. Τότε η ψυχή τρέφεται από τη γλυκύτητα των δικών της αρετών. Σ’ αυτόν τον αγωνιστή δεν πλησιάζει ανθρωπαρέσκεια, ούτε ονειδισμός ανθρώπων. Εάν δεν μπορέσει ο άνθρωπος να βαστάσει το σκληρό λόγο του πλησίον και ανταποδώσει τα ίσα, τότε εγείρονται πόλεμοι στη συνείδηση για την ανυπομονησία και κυριαρχεί η αιχμαλωσία της ταραχής. Η προσευχή προς το Θεό, με φόβο, επαναφέρει την ειρήνη και η αγάπη και η μακροθυμία καταστρέφουν την «παρά φύσιν» οργή. Εάν παραμείνουν η ειρήνη, η αγάπη και μακροθυμία, τότε η οργή στρέφεται όχι κατά του πλησίον, αλλά κατά των παθών και των δαιμόνων· στην ψυχή μένει το πένθος και η ταπεινοφροσύνη.

Εκείνος που θα μπορέσει να υποφέρει σκληρό λόγο δύστροπου και ασύνετου ανθρώπου για το Θεό και για την ειρήνη των λογισμών του, θα ονομασθεί «υιός ειρήνης» και θα μπορέσει να αποκτήσει ειρήνη ψυχής, σώματος και πνεύματος. Εάν αυτά τα τρία αποκτηθούν τότε σταματούν οι εχθροί να πολεμούν το νόμο του νου και καταργείται η αιχμαλωσία της σάρκας. Αυτός θα ονομασθεί «υιός της ειρήνης» και το Πνεύμα το Άγιο θα ενοικήσει μέσα του και ουδέποτε θα φύγει από αυτόν.

Ένα από τα πονηρότατα πνεύματα που άκουραστα πολεμούν είναι το πνεύμα της δειλίας. Αυτό εμποδίζει κάθε αγαθή πρωτοβουλία. Ειδικά όταν ο νους επιδοθεί στην κατά Θεό καρτερία, τότε επιφέρει σ’ αυτόν αμέλεια, για να λυγίσει από το βάρος των πόνων της αρετής. Η μόνιμη τότε σωτηρία είναι ο ερεθισμός της αγάπης, η υπομονή και η εγκράτεια και μάλιστα αν διαπιστώσει ο αγωνιζόμενος ότι η αμέλεια είναι το αίτιο της ζημιάς.

Νήψη πολλή χρειάζεται κατά του πνεύματος της λύπης που προκαλεί την αποθάρρυνση και αφήνει ο αθλητής την πάλη. Πώς τότε θα φτάσει στις μεγάλες αρετές οι οποίες είναι να μη θεωρεί κανείς τον εαυτό του ως ενάρετο, να υπομένει ατάραχα την ύβρη και ατιμία και να μη υπολογιστεί η ονομαστεί στις αξίες αυτού του κόσμου;

Ο Κύριος μας είπε: «Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά» (Ματθ. στ’ 24). Ο «μαμωνάς» ορίζεται από τους Πατέρες ως το κοσμικό φρόνημα, που αιχμαλωτίζει τους οπαδούς του «αιώνος τούτου», που αγνοούν το Θεό. Δύο αιτίες περικυκλώνουν την ψυχή. Μια εξωτερική και μια εσωτερική. Εξωτερική για τη φροντίδα τον «αιώνος τούτου», για την ανάπαυση του σώματος. Η εσωτερική κινεί τα πάθη που εμποδίζουν τις αρετές. Η ψυχή δεν αισθάνεται την εσωτερική αιτία των παθών, εάν δεν ελευθερωθεί από την εξωτερική αιχμαλωσία.

Ο Κύριος μας διδάσκει πως θα απαλλαγούμε από αυτήν την αιχμαλωσία: «Πας εξ υμών, ος ουκ αποτάσσεται πάσι τοις εαυτού υπάρχουσιν, (δηλαδή το θέλημα), ου δύναται είναι μου μαθητής» (Λουκ. Ιδ’ 33).

Γνωρίζοντας ο πανάγαθος Δεσπότης μας ότι το θέλημα είναι το αίτιο της διπλής αιχμαλωσίας διέταξε την εκκοπή του. Όταν ο άνθρωπος ενεργεί το θέλημά του, νεκρώνει το νου και όσο η ψυχή μεριμνά για τα εξωτερικά τότε τα εσωτερικά πάθη ενεργούν ελεύθερα. Εάν η ψυχή πεισθεί στην εντολή του Κυρίου και κόψει το θέλημα, τότε ξυπνά ο νους και ευμέθοδα απορρίπτει τα πάθη και οργανώνει τις αρετές. Ο Κύριος θέλει οι δικοί του να είναι υγιείς από τη φαινόμενη ύλη, δηλαδή τις παράλογες ορέξεις και από την κρυμμένη ύλη στην ψυχή δηλαδή τα πάθη. Αυτά ακριβώς κατάργησε με την ενανθρώπησή του. «Μείνατε εν εμοί, καγώ εν υμίν» (Ιω. ιε’ 4) μας παρακινεί ο Κύριός μας. Να «μείνωμεν εν αυτώ» με την πράξη πρώτα και αυτός θα μείνει μαζί μας με την αγνότητα, όσο εμείς μπορούμε.

Οι Πατέρες μας ορίζουν τρεις αρετές απαραίτητες για το φωτισμό και την ανάνηψη του νου: Τη φυσική ορμή, την ανδρεία και την αοκνησία (εργατικότητα). Τρία είδη προκοπής αν αποκτήσει ο νους αισθάνεται ότι έφτασε στην αθανασία: Τη διάκριση, την προόραση και τη βεβαιοπιστία από το θείο φωτισμό.

Τρεiς αρετές προκαλούν στο νού θείο φωτισμό: Το να μή θεωρεί κάποιος πονηρό το συνάνθρωπό του, να ευεργετεί όσους τον αδικούν και τον κακοποιούν και να υποφέρει χωρίς ταραχή, αγόγγυστα όλα όσα συμβαίνουν. Οι τρείς αυτές αρετές γεννούν άλλες τρείς μεγαλύτερές τους. Το να μη θεωρεί κάποιος πονηρούς τους συνανθρώπους του γεννά την αγάπη, με το να ευεργετεί όσους τον κακοποιούν αποκτά την ειρήνη και το να υπομένει αγόγγυστα όλα όσα συμβαίνουν φέρνει την πραότητα. Αξίωσέ μας πανάγαθε Δέσποτα, που είσαι ο θησαυρός των αγαθών, να τις αποκτήσουμε! Αμήν.

Τέσσερις αρετές αγνίζουν την ψυχή: Η σιωπή, η τήρηση των εντολών, η λιτότητα και αυστηρή αυτάρκεια και η ταπεινοφροσύνη. Ο νούς έχει ανάγκη από τις παρακάτω τέσσερις αρετές: Της αδιάλειπτης προσευχής προς το Θεό με ταπείνωση, το να επιρρίπτει τον εαυτό του μπροστά στην ευσπλαγχνία του Θεού, να αποφεύγει την κρϊση για κάθε άνθρωπο και να περιφρονήσει εντελώς τα πάθη που τον ενοχλούν.

Τέσσερις αρετές περιφρουρούν την ψυχή και την αναπαύουν όταν μάχεται: Η ελεημοσύνη, η αοργησία (έλλειψη οργής), η μακροθυμία και η αντίσταση στις ποικίλες προσβολές της αμαρτίας. Η αντίσταση όμως κατά της λήθης αναπληρώνει όλες αυτές τις αρετές.

Τέσσερις αρετές χρησιμεύουν πολύ στη νεότητα: Η συνεχής μελέτη, η αοκνησία, η αγρυπνία και η ταπείνωση (το να μη θεωρεί κάποιος τον εαυτό του ως ενάρετο).

Τέσσερις είναι οι αιτίες της σαρκικής επανάστασης: Η πολυυπνία, η γαστριμαργία (το υπερβολικό φαγητό), η ευτραπελία (αστεϊσμοί) και ο στολισμός του σώματος.

Με άλλες τέσσερις αιτίες σκοτίζεται η ψυχή: Με το μίσος κατά του πλησίον, την εξουθένωση, τη ζήλεια και το γογγυσμό.

Με τέσσερα πράγματα ερημώνεται η ψυχή: Την άσκοπη περιπλάνηση από τόπο σε τόπο, τον πολύ περισπασμό, την πολυυλία (αγάπη της ύλης) και τη φιλαργυρία.

Τρία πράγματα αποκτά δύσκολα ο άνθρωπος και όμως αυτά φυλάσσουν τις αρετές: Το πένθος, τα δάκρυα για τις αμαρτίες και τη συνεχή μνήμη του θανάτου.

Τρία μεγάλα κακά εμποδίζουν πάντοτε την απόκτηση των αρετών: Η αιχμαλωσία, η οκνηρία και η λήθη. Αυτή η κατάρα που λέγεται λήθη πολεμά τον άνθρωπο μέχρι την τελευταία του αναπνοή.

Σημειώσαμε σύντομα τα έργα του «καινού» και του «παλαιού» ανθρώπου. «Ο αγαπών την ψυχήν αυτού εις το μη απολέσαι αυτήν» (πρβλ. Ματθ. ι’ 39) αγωνίζεται να φυλάξει τα έργα του «καινού» ανθρώπου. Εκείνος που θέλει την ανάπαυση στη σύντομη αυτή ζωή ενεργεί και πράττει τα έργα του «παλαιού» ανθρώπου και χάνει την ψυχή του.

 

Πρόσφατα Άρθρα

Η εορτή των Αγίων προστατών του Πυροσβεστικού Σώματος στην Σάμο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Αγίων προστατών του Πυροσβεστικού Σώματος στην Σάμο

18 Δεκεμβρίου 2025

Τό Πυροσβεστικό Σώμα ἑόρτασε τούς προστάτες του, Ἁγίους Τρεῖς Παίδες ἐν Καμίνῳ μέ ἐπίκεντρο τήν πόλη τῆς Σάμου. Ο Σεβασμιώτατος...

Read more
Ἡ Ἑορτή ἁγίου Διονυσίου τοῦ ἐν Ζακύνθῳ, χειροτονία Διακόνου στὴν Ναύπακτο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἡ Ἑορτή ἁγίου Διονυσίου τοῦ ἐν Ζακύνθῳ, χειροτονία Διακόνου στὴν Ναύπακτο

17 Δεκεμβρίου 2025

Τό διήμερο 16 καί 17 Δεκεμβρίου 2025, ἡ Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου ἑόρτασε τήν μνήμη τοῦ ἁγίου Διονυσίου,...

Read more
Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στον Άγιο Χαράλαμπο Λενταριανών
Εκκλησία της Ελλάδος

Στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Ζακύνθου ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος

17 Δεκεμβρίου 2025

Ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Ζακύνθου, όπου εισήχθη την Τρίτη (16/12). Σύμφωνα με πληροφορίες του imerazante.gr, οι θεράποντες...

Read more
Προσκυνηματική επίσκεψη του Γέροντα Νεκταρίου στη Λήμνο
Εκκλησία της Ελλάδος

Προσκυνηματική επίσκεψη του Γέροντα Νεκταρίου στη Λήμνο

17 Δεκεμβρίου 2025

Μια ολιγοήμερη προσκυνηματική επίσκεψη πραγματοποίησε ο Γέροντας Νεκτάριος στη Λήμνο συνοδευόμενος από τα πνευματικά του παιδιά π. Χριστόδουλο και π....

Read more
ΡΑΣΟΕΥΧΗ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΡΑΣΟΕΥΧΗ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΕΤΡΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου το απόγευμα, στην Ιερά Μονή Εισοδίων Θεοτόκου Πέτρας Ολύμπου τελέστηκε Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου...

Read more
ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΠΑΥΛΟ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΠΑΥΛΟ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΕΔΕΣΣΗΣ

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, στις 11.00 π.μ.,  στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας πραγματοποιήθηκε η...

Read more
Δοξολογία στη Σπάρτη για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία στη Σπάρτη για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, το Πυροσβεστικό Σώμα τίμησε πανελλαδικά, με θρησκευτική ευλάβεια, τη μνήμη των Προστατών του, Αγίων Τριών...

Read more
Ο εορτασμός των Προστατών Αγίων του Πυροσβεστικού Σώματος στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός των Προστατών Αγίων του Πυροσβεστικού Σώματος στην Άρτα

17 Δεκεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε, την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, η μνήμη των Αγίων Τριών Παίδων εν Καμίνω – Ανανία, Αζαρία και...

Read more
Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε το Πυροσβεστικό Σώμα στη Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε το Πυροσβεστικό Σώμα στη Λαμία

17 Δεκεμβρίου 2025

Τους Προστάτες του, Αγίους Τρεις Παίδες εν Καμίνω, εόρτασε σήμερα Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 με λαμπρότητα το Πυροσβεστικό Σώμα στην...

Read more
Δοξολογία στην Αλεξανδρούπολη για τους προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία στην Αλεξανδρούπολη για τους προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Προφήτου Δανιήλ και των Τριών Παίδων (Ανανίου, Αζαρίου...

Read more
Δοξολογία για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία για τους Προστάτες του Πυροσβεστικού Σώματος στη Βέροια

17 Δεκεμβρίου 2025

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου το πρωί στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και Οσίου Νικοδήμου Βεροίας, με την...

Read more
Μεγαλειώδης εκδήλωση από το Ωδείο «Γερμανός ο Μελωδός»
Εκκλησία της Ελλάδος

Μεγαλειώδης εκδήλωση από το Ωδείο «Γερμανός ο Μελωδός»

17 Δεκεμβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα συγκίνησης, χαράς και εορταστικής κατάνυξης πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Πνευματικού και Διοικητικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος...

Read more
Εκδήλωση για τα 30 χρόνια διακονίας του “ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ” και την “ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Εκδήλωση για τα 30 χρόνια διακονίας του “ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ” και την “ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥ

16 Δεκεμβρίου 2025

Τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατά την οποία εορτάζει η εκκλησία μας τον Άγιο Ελευθέριο, ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων, «Ο...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Ο ένας και μοναδικός Σωτήρας του κόσμου είναι ο ενανθρωπήσας Κύριος Ιησούς Χριστός»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο ένας και μοναδικός Σωτήρας του κόσμου είναι ο ενανθρωπήσας Κύριος Ιησούς Χριστός»

16 Δεκεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης, με την ευλογία και την πρωτοβουλία του Σεβ. Ποιμενάρχου Της κ. Θεολόγου και την...

Read more
Ο π. Χρυσόστομος Αγιορείτης ομιλητής, σε Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο π. Χρυσόστομος Αγιορείτης ομιλητής, σε Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Άρτης

16 Δεκεμβρίου 2025

Το πρωί της Τρίτης 16 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε Ιερατική Σύναξη των Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης, στον Ιερό Ναό Εισοδίων...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Απόρρητο: Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Γκύζη
Αγίου Ελευθερίου

Άγιος Ελευθέριος: Ο ηρωικός Ιερομάρτυς του Χριστού

14 Δεκεμβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Οι ιερομάρτυρες αποτελούν μια ειδική τάξη στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας. Είναι οι ιερείς,...

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

Ο Άγιος Ιερομάρτυς Ελευθέριος

14 Δεκεμβρίου 2024
῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

῾Μήν οὖν ἐπαισχυνθῇς τό μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν᾽

14 Δεκεμβρίου 2018
Next Post
Νεκρολογία  + Αρχιμανδρίτης Δημήτριος Ζώρζος – Αντισυνταγματάρχης Σ.Σ.Ι

Νεκρολογία + Αρχιμανδρίτης Δημήτριος Ζώρζος - Αντισυνταγματάρχης Σ.Σ.Ι

Περί προσευχής

Δάκρυα μετανοίας και χαροποιά δάκρυα

Δάκρυα μετανοίας και χαροποιά δάκρυα

Ὁ καλός Σαμαρείτης

Ὁ καλός Σαμαρείτης

Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: «Καποδίστριας και Κολοκοτρώνης για την Πίστη και την Πατρίδα»

Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης: «Καποδίστριας και Κολοκοτρώνης για την Πίστη και την Πατρίδα»

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist