«Ο λόγος, τον οποίον απηύθυνεν ο Κυριος προς τον Ιερεμίαν λέ-γων· Σηκω και κατέβα στο εργαστήριον του αγγειοπλάστου και εκεί θα ακούσης τους λόγους μου. Κατέβηκα στο εργαστήριον του αγγειοπλάστου και ιδού, αυτός έκαμνε την εργασίαν του μέ τους λιθίνους τροχούς. Επεσε δε το πήλινον αγγείον, το οποίον αυτός κατεσκεύαζε με τα χέρια του. Ο κεραμοποιός και πάλιν έκαμε άλλο αγγείον· το έκαμεν, όπως ήρεσεν εις αυτόν. Τότε ο Κύριος απηύ-θυνε λόγον προς εμέ και μου είπε· Μηπως και εγώ δεν ημπορώ να κάμω σας τους Ισραηλίτας, όπως έκαμεν ο κεραμεύς αυτός; Διότι, ιδού, εις τα χέρια μου σεις είσθε ώσαν τον πηλόν του κεραμέως. Εάν προαναγγείλω και αποφασίσω το τέλος ενός έθνους η ότι θα εξολοθρεύσω και θα εξαφανίσω μίαν βασιλείαν και τους πολίτας της, εάν εκείνο το έθνος επιστρέψη προς εμέ εν μετανοία, απαρνηθή δε και απομακρυνθή από όλας τας κακίας, εγώ θα αλλάξω γνώμην σχετικώς με τας θλίψεις και τιμωρίας, τας οποίας είχα σκεφθή να επιφέρω εναντίον των ανθρώπων του λαού αυτού. Εάν εξ αντι-θέτου ομιλήσω και αποφασίσω περί ενός έθνους και ενός βασιλεί-ου, ότι θα ανοικοδομηθή, θα φυτευθή και θα προοδεύση, οι δε αν-θρωποι του έθνους αυτού πράξουν πονηρά ενώπιόν μου και δεν θέλουν να ακούσουν και να υπακούσουν εις την φωνήν μου, τότε θα αλλάξω γνώμην σχετικώς με τα αγαθά, που είχα προαναγγεί-λει, ότι θα αποστείλω εις αυτούς. Και τώρα ειπέ στους ανθρώπους του βασιλείου Ιούδα και προς τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ. Ιδού, εγώ παρασκευάζω εναντίον σας θλίψεις και τιμωρίας, μελε-τών σχέδια εις βάρος σας. Ας απομακρυνθή, λοιπόν, ο καθένας σας από τον δρόμον των πονηριών του και πράξατε έργα καλύτερα. Εκείνοι όμως απήντησαν· Ημείς είμεθα ανδρείοι, δι’ αύτό και θα προχωρήσωμεν εις τας παραβάσεις μας, και ο καθένας από ημάς θα πράξη ο,τι ευχαριστεί την πονηράν αυτού καρδίαν. Δια τούτο αυτά λέγει ο Κυριος· Ερωτήσατε τα ειδωλολατρικά έθνη· ποιό από αυτά ήκουσε τέτοια φρικτά πράγματα, τα οποία τόσον πολύ διέ-πραξεν η θυγάτηρ μου αυτή, το έθνος Ισραήλ; Μηπως θα λείψουν ποτέ αι πηγαί ύδατος από τους βράχους η τα χιόνια από το όρος Λίβανον; Μήπως και θα παρεκκλίνη το ύδωρ του ποταμού από την φυσικήν πορείαν του, έστώ και αν βίαιος άνεμος εκσπάση εις αυτό; Ο Ισραηλιτικός όμώς λαός με ελησμόνησε, προσέφερε θυσίαν θυ-μιάματος εις τα κούφια και ψευδή είδωλα. Αυτοί που παρεκκλί-νουν εις την ειδωλολατρείαν, θα αποκάμουν και θα παραλύσουν στους δρόμους των, διότι αφήκαν τας αιωνίους οδούς, δια να τρα-πούν εις μονοπάτια, που δεν είναι καν δρόμος και δεν διέρχονται από αυτά άνθρωποι. Και το αποτέλεσμα είναι να καταντήση η χώ-ρα αυτών εις όλεθρον, αιώνιον σφύριγμα καταπλήξεως και ειρω-νείας εκ μέρους των ανθρώπων. Ολοι όσοι διέρχονται πλησίον αυ-τής θα μείνουν έκπληκτοι, θα κινούν με θλίψιν την κεφαλήν των. Ωσάν τον καυστικόν άνεμον θα τους διασκορπίσω ενώπιον των εχ-θρών των. θα παρουσιάσω ενώπιόν των την ημέραν της καταστρο-φής των»[16].
«Και στον πέμπτο μήνα, την έβδομη ημέρα του μήνα, του 19ου χρόνου της βασιλείας του Ναβουχοδονόσορα, του βασιλιά της Βαβυλώνας, ήρθε στην Ιερουσαλήμ ο Νεβουζαραδάν, ο αρχι-σωματοφύλακας, ο δούλος του βασιλιά της Βαβυλώνας. Και κατέ-καψε τον οίκο του Κυρίου, και το παλάτι του βασιλιά, και όλα τα σπίτια της Ιερουσαλήμ, και κάθε μεγάλο σπίτι το κατέκαψε με φω-τιά. Και ολόκληρος ο στρατός των Χαλδαίων, που ήταν μαζί με τον αρχισωματοφύλακα, καταγκρέμισε τα τείχη της Ιερουσαλήμ, ολό-γυρα. Και το υπόλοιπο του λαού, που είχε απομείνει στην πόλη, κι εκείνους που έφυγαν, οι οποίοι είχαν καταφύγει στον βασιλιά της Βαβυλώνας, και εκείνο το τμήμα που εναπέμεινε από το πλήθος, ο Νεβουζαραδάν, ο αρχισωματοφύλακας, το μετοίκισε. Από τους φτωχούς της γης, όμως, ο αρχισωματοφύλακας άφησε, για αμπε-λουργούς και γεωργούς»[24], συνιστώντας την Τρίτη Μετοικεσία στη Βαβυλώνα, του λαού της Ιερουσαλήμ».
«Και τους χάλκινους στύλους, που ήσαν στον οίκο τού Κυρίου, και τις βάσεις, και τη χάλκινη θάλασσα, που ήταν στον οίκο του Κυ-ρίου, οι Χαλδαίοι την κατέκοψαν, και μετακόμισαν τον χαλκό τους στη Βαβυλώνα. Και πήραν τα καζάνια, και τα φτυάρια, και τα λυχνοψάλιδα, και τα θυμιατήρια, και όλα τα χάλκινα σκεύη, με τα οποία γινόταν η υπηρεσία. Ακόμα, ο αρχισωματοφύλακας πήρε και τα πυροδοχεία, και τις φιάλες, ό,τι ήταν χρυσό, και ό,τι ήταν ασημένιο: τους δύο στύλους, τη μία θάλασσα, και τις βάσεις που ο Σολομώντας είχε κάνει για τον οίκο του Κυρίου. Ο χαλκός όλων αυτών των σκευών ήταν αζύγιστος. Τό ύψος του ενός στύλου ήταν 18 πήχες, και το κιονόκρανο που ήταν επάνω του, το χάλκινο. Και το ύψος του κιονόκρανου ήταν τρεις πήχες. Και το διχτυωτό, και τα ρόδια επάνω στο κιονόκρανο, ολόγυρα, όλα ήσαν χάλκινα. Τα ίδια είχε και ο δεύτερος στύλος, μαζί με το διχτυωτό. Και ο αρχι-σωματοφύλακας πήρε τον Σεραΐα, τον πρώτο ιερέα, και τον Σοφο-νία, τον δεύτερο ιερέα, και τους τρεις θυρωρούς. Και από την πόλη πήρε έναν ευνούχο, που ήταν επιστάτης στους άνδρες των πολεμι-στών, και πέντε άνδρες από τους παριστάμενους μπροστά στον βασιλιά, που είχαν βρεθεί στην πόλη, και τον γραμματέα, τον άρ-χοντα των στρατευμάτων, που έκανε τη στρατολογία του λαού της γης, και 60 άνδρες από τον λαό τής γης, που είχαν βρεθεί στην πό-λη. Και αφού ο Νεβουζαραδάν, ο αρχισωματοφύλακας, τους πήρε, τους έφερε στον βασιλιά τής Βαβυλώνας, στη Ριβλά. Και ο βασιλιάς της Βαβυλώνας τους πάταξε, και τους θανάτωσε, στη Ριβλά, στη γη Αιμάθ. Έτσι μετοικίστηκε ο Ιούδας από τη γη του»[25].
Ο ΝΑΒΟΥΧΟΔΟΝΟΣΩΡ ΣΚΟΤΏΝΕΙ ΤΟΥΣ ΥΙΟΥΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΑ ΣΕΔΕΚΙΑ ΠΡΟ ΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΕΩΣ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΤΟΥ ΤΟΝ ΙΔΙΟ François Xavier Fabre
[20] 597 π.Χ., Β. Βέλλα, Χρονολογικοί Πίνακες, σελ. 42. Τό ὄνομά του σημαίνει «ὁ Κύ-ριος ἐγκαταστάθηκε» ἤ «ἄφησε τον Κύριο να ἐγκατασταθεῖ», J. M. Berridge, « Jehoi-achim», ABD, τόμ. ΙΙΙ, σελ. 661
[21] 597-587 π.Χ., θεῖος τοῦ Ἰωακείμ. Β. Βέλλα, Χρονολογικοί Πίνακες, σελ. 42. Τό ὄνομά του σημαίνει «ὁ Κύριος εἶναι δικαιοσύνη», R. Althann, «Zedekiah», ΑΒD, τόμ. VI, σελ. 1068.
[22] Ἰερεμ. 35.
[23] Υἱός καί διάδοχος τοῦ Ψαμμήτιχου Β΄. Τό ὄνομά του ἀναφέρεται ἀπό τον Ἡρόδοτο
Στο Πεντηκοστάριο τη Παρασκευή της διακαινησίμου διαβάζουμε ότι ένας πλούσιος άνθρωπος ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη με ευλάβεια, προκειμένου να υπάγει...
Επίσκεψη στην Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας πραγματοποίησε την Πέμπτη 24 Απριλίου 2025, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρος Παπασταύρου. Τον...
Την Τετάρτη της Διακαινησίμου Εβδομάδος, 23η Απριλίου 2025, ημέρα της μνήμης του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ....
Σε τρεις γυναικείες Ιερές Μονές της Μητροπόλεως, σε τρεις διαφορετικές περιοχές, ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών τις πρώτες...
Πρωτοπρ. π. Αθανασίου Γιουσμά, Εφημερίου Ι. Ναού Αγίου Θεράποντα Μυτιλήνης και συνταξιούχου εκπαιδευτικού Εξέπνευσε ο Πάπας Φραγκίσκος (21 Απριλίου 2025),...
Στο Πεντηκοστάριο τη Παρασκευή της διακαινησίμου διαβάζουμε ότι ένας πλούσιος άνθρωπος ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη με ευλάβεια, προκειμένου να υπάγει...