• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 12 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Χαίροις τῆς αἰωνίου ζωῆς, ὁ κοινωνὸς καὶ κληρονόμος καὶ μέτοχος σοφὲ Ἱερώνυμε

16 Νοεμβρίου 2023
in Πνευματικές Διδαχές
Χαίροις τῆς αἰωνίου ζωῆς, ὁ κοινωνὸς καὶ κληρονόμος καὶ μέτοχος σοφὲ Ἱερώνυμε
Share on FacebookShare on Twitter

Ραφαήλ Χ. Μισιαούλης

Σημαντική εκκλησιαστική και συγγραφική προσωπικότητα της Δυτικής Εκκλησίας υπήρξε ο Όσιος Ιερώνυμος (Sophronius Eusebius Hieronymus). Γεννήθηκε στη Στριδώνα της Δαλματίας γύρω στο 347 μ.Χ. από γονείς Χριστιανούς. Σπούδασε στη Ρώμη, στους γνωστούς διδασκάλους της εποχής εκείνης, τον γραμματοδιδάσκαλο Δονάτο[1] και τον ρητοροδιδάσκαλο Βικτωρίνο[2]. Τα αντικείμενα των σπουδών του ήταν γραμματική, ρητορική, φιλολογία, φιλοσοφία, λατινική και ελληνική.

Σε ηλικία 20 ετών βαπτίζεται κατ΄ επιλογήν του Χριστιανός υπό τον Πάπα Λιβέριο. Μετά την βάπτισή του μετέβη στα Τρέβηρα της Γαλλίας, όπου εκεί ασχολήθηκε με θεολογικές μελέτες.

Στην Ρώμη γνωρίζει τον Ρουφίνο[3] όπου ήταν φίλοι και μαζί σπούδαζαν. Αλλά η φιλία τους δεν κράτησε  πολύ επειδή ο Ρουφίνος υιοθετούσε τις ωριγενιστικές απόψεις, τις οποίες αποδοκίμαζε ο Ιερώνυμος.

Από το 375-377 μ.Χ. μεταβαίνει στην έρημο της Χαλκίδος της Συρίας, όπου μόνασε για δύο  χρόνια. Η ζωή της μοναχικής ησυχίας του έδωσε το έναυσμα να εμβαθύνει στην ελληνική γλώσσα, να ασχοληθεί με τους Έλληνες εκκλησιαστικούς συγγραφείς και να εκμάθει την εβραϊκή γλώσσα.

Επανέρχεται στην Αντιόχεια, ο Ιερώνυμος, και παρακολουθεί μαθήματα ερμηνείας της Αγίας Γραφής από τον γνωστό Απολλινάριο, επίσκοπο Λαοδικείας. Αν και χωρίς την θέλησή του, χειροτονείται πρεσβύτερος από τον επίσκοπο Παυλίνο. Η βαθιά συναίσθηση της ιερατικής ευθύνης τον κρατάει μακριά από την ανάληψη ιερατικών καθηκόντων και ζει ως απλός μοναχός, αφιερωμένος στην προσευχή και την μελέτη.   Το 379μ.Χ. ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη, όπου συναντάει τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο και παρακολουθεί επί δύο συναπτά έτη τις ομιλίες του και ασχολείται με την αγιογραφική ερμηνεία, υπό την καθοδήγησή του Γρηγορίου. Επ΄ ευκαιρία της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου στην Κωνσταντινούπολη (381 μ.Χ.), είχε τη δυνατότητα να γνωρίσει τον Άγιο Γρηγόριο Νύσσης (10 Ιανουαρίου) και τον Άγιο Αμφιλόχιο Ικονίου (23 Νοεμβρίου).

Κατόπιν προσκλήσεως του Πάπα Δάμασου, αναχωρεί για την Ρώμη. Εκεί, εκτιμώντας τα προσόντα του, την βαθιά θεολογική του μόρφωση και την ευρεία του γλωσσομάθεια[4], του αναθέτει την διόρθωση της λατινικής μεταφράσεως της Αγίας Γραφής. Είλκυσε πολλούς μαθητές και δίδαξε την ασκητική ζωή σε χριστιανές κυρίες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι στηλίτευε τα ήθη των ιερέων της Ρώμης που είχαν την συνήθεια να διατηρούν παλλακίδες στο σπίτι τους, να αρωματίζονται και να συχνάζουν στα αριστοκρατικά σπίτια ακόμη και των ειδωλολατρών[5].Υπέρμαχος της παρθενίας και κατά του γάμου και της διαφθοράς και των βασάνων που προκαλεί «επαινώ το γάμο μόνο γιατί μου δίνει παρθένους», έγραφε στις επιστολές του, και συμβουλεύει τις γνωστές του αν δεν μπορούν να ζουν σε μοναστήρι να παραμείνουν τουλάχιστον παρθένες[6].

Μετά τον θάνατο του Δάμασου, εγκατέλειψε τη Ρώμη. Αφού περιήλθε στους Αγίους Τόπους και τα ασκητικά κέντρα της Νιτρίας και της Θηβαΐδος της Αιγύπτου, μετέβη στην Βηθλεέμ όπου εκεί ίδρυσε δύο μοναστήρια, ένα γυναικείο κι ένα ανδρικό.  Στο ανδρικό εγκαταστάθηκε αυτός, στο οποίο παρέμεινε επί 34 συναπτά έτη μελετώντας και συγγράφοντας.  Στην Βηθλεέμ οικοδόμησε μια εκκλησία, ένα ξενώνα για τους προσκυνητές στους Αγίους Τόπους κι ένα σχολείο στο οποίο δίδασκε στα παιδιά εκτός των άλλων, Ελληνικά και Λατινικά.

Από πλευράς συγγραφικού έργου, υπήρξε αξιόλογος. Κυρίως το έργο του είναι ερμηνευτικό και βιογραφικό. Επιχείρησε κριτική στα κείμενα της Αγίας Γραφής, κάτι που είχαν αναλάβει πριν από αυτόν ο Λουκιανός και ο Ωριγένης. Στην ερμηνευτική του μέθοδο υιοθέτησε την αλεξανδρινή αλληγορία, αλλά και την ιστορικοφιλολογική προσέγγιση των ιερών κειμένων. Εκπόνησε νέα μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης στη λατινική, από το εβραϊκό πρωτότυπο. Έκανε μετάφραση ολόκληρης της Αγίας Γραφής. (Vulgata – κοινή δημώδης). Συνέταξε αξιόλογα υπομνήματα, στα οποία παραθέτει πολύτιμα γλωσσολογικά, ιστορικά και γεωγραφικά στοιχεία.  Mετέφρασε έργα του Ωριγένη, του Ευσεβίου Καισαρείας, του Διδύμου Τυφλού. Το συγγραφικό του έργο, επίσης, διακρίνεται για την επιμέλεια, την κριτική και επιστημονική αξιολόγηση των πηγών, τις οποίες εξετάζει, και τον πλούτο των πληροφοριών που προσφέρει[7]. Διασώζεται μεγάλος αριθμός επιστολών του.

Ο Ιερώνυμος, δεν παρουσίασε κάποια θεολογική πρωτοτυπία στη διδασκαλία του. Τις απόψεις του τις στήριζε πάνω στη βιβλική και πατερική γραμματεία και στην παράδοση της Εκκλησίας. Υιοθέτησε την παραδοσιακή εκκλησιολογία του Αγίου Ιγνατίου Αντιοχείας (20 Δεκεμβρίου), του Αγίου Κυπριανού Καρχηδόνος (2 Οκτωβρίου) και του Αγίου Ειρηναίου Λυώνος (23 Αυγούστου). Ήταν άνθρωπος της ολόθερμης προσευχής και της αυστηρής άσκησης. Εκτίμησε υπέρμετρα την παρθενία και έφτασε στο σημείο της περιφρόνησης του γάμου.

Εκοιμήθη ειρηνικά την 30η Σεπτεμβρίου το 420μ.Χ. σε ηλικία ενενήντα ετών. Ενταφιάσθηκε στη Μονή την οποία είχε ιδρύσει ο ίδιος. Κατά τον 14ο αιώνα, τα ιερά του λείψανα μετακομίσθηκαν στη Ρώμη και εναπετέθησαν στο ναό της Santa Maria Maggiore[8].

Η μνήμη του τιμάται την 15η Ιουνίου εκάστου έτους.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α´. Τῆς ἐρήμου πολίτης.

Τὴν σοφίαν τιμήσας Ἱερώνυμε Ὅσιε, παρ’ αὐτῆς ἐτιμήθης οὐρανίοις χαρίσμασι, καὶ γέγονας φωστὴρ περιφανής, βιώσας ὥσπερ ἄγγελος ἐν γῇ· διὰ τοῦτο σοῦ τὴν μνήμην τὴν ἱεράν, τελοῦμεν ἀνακράζοντες· δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ χορηγοῦντι διὰ σοῦ, χάριν ἡμῖν καὶ ἔλεος.

[1] Απόστιχα της εορτής του Αγίου, Ασματική Ακολουθία ποιηθείσα υπό του Μοναχού Γερασίμου Μικραγιαννανίτου

[2] Ο Δονάτος εισηγήθηκε την αίρεση του Δονατισμού. Ήταν σχισματικός επίσκοπος της Καρχηδόνας από το 315 μ.Χ. Ο βασικός πυρήνας των οπαδών του προέρχονταν από τους παραδίδοντες, οι οποίοι αποτελούσαν μια άλλη κατηγορία των πεπτωκότων. Εκοιμήθη το 355μ.Χ. Έγραψε αρκετά συγγράμματα που υποστήριζαν τις αιρετικές του θέσεις.

[3] Διακρίθηκε ως διδάσκαλος της ρητορικής και φιλοσοφίας. Βαπτίστηκε Χριστιανός σε ηλικία περίπου 70 ετών. Τα θεολογικά του συγγράμματα ήταν αντιαιρετικάκαι είχαν ως στόχο την αντιμετώπιση του Αρειανισμού.

[4] Βαπτίσθηκε το 372 μ.Χ. και στράφηκε προς τον ασκητικό βίο. Σπούδασε φιλολογία στη Ρώμη. Μελέτησε Ανατολικούς Πατέρες και συγγραφείς. Χειροτονήθηκε πρεσβύτερος το 390 από τον Ιωάννη Ιεροσολύμων. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με μεταφράσεις έργων του Ωριγένη.

[5] Γνώριζε την λατινική, ελληνική, εβραϊκή, περσική και χαλδαϊκή γλώσσα, γι΄ αυτό και τον αποκαλούσαν «Πεντάγλωσσο»

[6] Jerome Letters, xxii,30

[7] Jerome Letters,cvii 3 και xxii 21

[8] Κωνσταντίνου Β. Σκουτέρη, Ιστορία Δογμάτων – Τόμος 2ος, Αθήνα 2004

[9] Eίναι μια παπική σημαντική βασιλική και η μεγαλύτερη Καθολική εκκλησία στη Ρώμη. Σύμφωνα με την Συνθήκη του Λατερανού του 1929 μεταξύ της Αγίας Έδρας και της Ιταλίας, η Βασιλική είναι στο ιταλικό έδαφος και όχι στο έδαφος του κράτους της πόλης του Βατικανού.  Lateran Treaty of 1929, Article 15 

Πρόσφατα Άρθρα

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Αγίου Συμεών στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Αγίου Συμεών στην Λαμία

12 Οκτωβρίου 2025

Λαμπρός Πολυαρχιεραρτικός Εσπερινός τελέσθηκε απόψε στον Ιερό Μητροπολιτικό και Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας επί τη εορτή του Οσίου...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Το κατηχητικό έργο, έκφραση και μαρτυρία της Εκκλησίας στις ποικίλες προκλήσεις των καιρών»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το κατηχητικό έργο, έκφραση και μαρτυρία της Εκκλησίας στις ποικίλες προκλήσεις των καιρών»

11 Οκτωβρίου 2025

Με την ευλογία του αγίου Θεού και τις ευχές του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, έλαβε χώρα η...

Read more
Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Επετείου Μετακομιδής Λειψάνου Αγίου Μαξίμου Γραικού στην Άρτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός Επετείου Μετακομιδής Λειψάνου Αγίου Μαξίμου Γραικού στην Άρτα

11 Οκτωβρίου 2025

Το απόγευμα του Σαββάτου 11 Οκτωβρίου 2025, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Μαξίμου του Γραικού, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη...

Read more
Μαθητής Χριστού είναι μόνο όποιος αγαπά ανιδιοτελώς
Εκκλησία της Ελλάδος

Μαθητής Χριστού είναι μόνο όποιος αγαπά ανιδιοτελώς

11 Οκτωβρίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 11 Οκτωβρίου 2025, ετελέσθη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ενοριακό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κουκουλίων...

Read more
Νέος Διάκονος στην Μητρόπολη Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέος Διάκονος στην Μητρόπολη Δημητριάδος

11 Οκτωβρίου 2025

Ένα νέο και εκλεκτό μέλος προστέθηκε στην Μοναστική και Ιερατική χορεία της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος. Πρόκειται για τον π. Πορφύριο (κατά...

Read more
Λαμπρός εορτασμός των Ονομαστηρίων του Μητροπολίτη Φθιώτιδος
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος: Ο Μεγάλος Μυστικός της Εκκλησίας μας

11 Οκτωβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου Καθηγητού Η ορθόδοξη θεολογία μας δεν είναι θεωρητικό σχήμα και δεν υπάρχει για να ικανοποιεί τη...

Read more
Άγιος Θεοφάνης ο Γραπτός: Ο μεγάλος ομολογητής της Ορθοδοξία μας
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Θεοφάνης ο Γραπτός: Ο μεγάλος ομολογητής της Ορθοδοξία μας

11 Οκτωβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Μια από τις ηρωικότερες περιόδους της εκκλησιαστικής μας ιστορίας είναι και η περίοδος της...

Read more
Εξόδιος ακολουθία μακαριστής μοναχής Ρόδης
Εκκλησία της Ελλάδος

Εξόδιος ακολουθία μακαριστής μοναχής Ρόδης

11 Οκτωβρίου 2025

Τελέστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 9 Οκτωβρίου 2025, στην Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου Θεολόγου (Μαζαράκι) Βαγίων, η εξόδιος ακολουθία και ...

Read more
Φωτογραφικά στιγμιότυπα από το Μεγάλο Μήνυμα των Νέων Μητροπολιτών και Επισκόπων
Εκκλησία της Ελλάδος

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από το Μεγάλο Μήνυμα των Νέων Μητροπολιτών και Επισκόπων

11 Οκτωβρίου 2025

Σε κλίμα συγκίνησης το μεσημέρι της Παρασκευής, 10ης Οκτωβρίου, στο Καθολικό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών της Ιεράς Μονής Πετράκη,  έδωσαν κατά...

Read more
Οι πρώτες 10 ημέρες της 5ης Παμφθιωτικής Λιτανείας του Αγ. Λουκά
Εκκλησία της Ελλάδος

Οι πρώτες 10 ημέρες της 5ης Παμφθιωτικής Λιτανείας του Αγ. Λουκά

12 Οκτωβρίου 2025

Για μία ακόμη χρονιά πραγματοποιείται η 5η - εφέτος - Παμφθιωτική Λιτανεία του Ευαγγελιστού της χαράς, του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού...

Read more
Χαρμόσυνα χτύπησαν οι καμπάνες στο χωριό του νέου Επισκόπου Επιδαύρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμόσυνα χτύπησαν οι καμπάνες στο χωριό του νέου Επισκόπου Επιδαύρου

11 Οκτωβρίου 2025

Με αισθήματα χαράς η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας υποδέχθηκε την είδηση της εκλογής, από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας...

Read more
Η Μητρόπολη Φιλίππων καμαρώνει για τον νέο Μητροπολίτη Κορίνθου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Μητρόπολη Φιλίππων καμαρώνει για τον νέο Μητροπολίτη Κορίνθου

11 Οκτωβρίου 2025

Με αισθήματα ανεκλαλήτου χαράς και καυχήσεως εν Κυρίω η Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου αναγγέλλει την εκλογή τού εκ...

Read more
Ολοκληρώθηκε η φετινή φάση της τρισδιάστατης αποτύπωσης Ιερών Ναών της Ι.Μ. Κίτρους από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Εκκλησία της Ελλάδος

Ολοκληρώθηκε η φετινή φάση της τρισδιάστατης αποτύπωσης Ιερών Ναών της Ι.Μ. Κίτρους από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

10 Οκτωβρίου 2025

Με σκοπό την ανάδειξη των προσκυνηματικών περιηγήσεων της Πιερίας, η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος συνεχίζει να επενδύει σε...

Read more
Επίσκοπος Ταλαντίου εξελέγη ο Αρχιμ. Θεολόγος Αλεξανδράκης
Εκκλησία της Ελλάδος

Δείτε ποιος είναι ο νέος Επίσκοπος Ταλαντίου Θεολόγος

11 Οκτωβρίου 2025

Το Σώμα της Ιεραρχίας προέβη στην εκλογή του Βοηθού Επισκόπου παρά τη Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών με τον τίτλο της πάλαι...

Read more
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΨΗΦΙΣΜΕΝΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΨΗΦΙΣΜΕΝΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

10 Οκτωβρίου 2025

Το Σώμα της Ιεραρχίας προέβη στην εκλογή του Βοηθού Επισκόπου παρά τη Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών με τον τίτλο της πάλαι...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η δύναμη του θείου λόγου στις καρδιές μας
Κυριακή Δ' Λουκά

Κυριακή Δ’ Λουκᾶ | «ἐξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τόν σπόρον…»»

16 Νοεμβρίου 2023

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως, πού ἀκοῦμε κατά τήν τετάρτη τῶν Κυριακῶν τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ, ἀποτελεῖ τήν ἀπαρχή τοῦ Κυριακοῦ παραβολικοῦ...

Ο λόγος του Θεού και η καρποφορία του σε μας

Το μήνυμα του πρώτου αγρού από την παραβολή του σπορέως

14 Οκτωβρίου 2023
Η καρποφορία του λόγου

Ὁ μεγαλύτερος θησαυρός «Ὁ σπόρος ἐστὶν ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ»

16 Νοεμβρίου 2023
Η καρποφορία του λόγου

Κυριακή Δ’ Λουκά – Λόγος στο ευαγγέλιο που λέγει «βγήκε ο σπορέας να σπείρει τον σπόρο του» (Αγ. Γρηγόριος Παλαμάς)

15 Οκτωβρίου 2022
Ο λόγος του Θεού και η καρποφορία του σε μας

Ο λόγος του Θεού και η καρποφορία του σε μας

15 Οκτωβρίου 2022
Η δύναμη του θείου λόγου στις καρδιές μας

Με υπομονή – Κυριακή Δ΄ Λουκά

10 Οκτωβρίου 2020

Αποστολικό μήνυμα της Κυριακής Δ΄ Λουκά

12 Οκτωβρίου 2019
Η καρποφορία του λόγου

Το μήνυμα του δεύτερου και τρίτου αγρού από την παραβολή του σπορέως

14 Οκτωβρίου 2018
Η δύναμη του θείου λόγου στις καρδιές μας

Η δύναμη του θείου λόγου στις καρδιές μας

14 Οκτωβρίου 2018
Η καρποφορία του λόγου

Το μήνυμα του πρώτου αγρού από την παραβολή του σπορέως

12 Οκτωβρίου 2018
Η καρποφορία του λόγου

Η καρποφορία του λόγου

12 Οκτωβρίου 2018
Η καρποφορία του λόγου

Κυριακή Δ’ Λουκά: Διδαχή εις την παραβολήν του Σπορέως (Αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός)

12 Οκτωβρίου 2018
Next Post
Η τελευταία Αγρυπνία ενώπιον του Ι. Λειψάνου της Αγίας Ελένης

Η τελευταία Αγρυπνία ενώπιον του Ι. Λειψάνου της Αγίας Ελένης

«Τραγουδώντας για την ειρήνη» στη Χαλάστρα

«Τραγουδώντας για την ειρήνη» στη Χαλάστρα

Συναυλία των καθηγητών και των χορωδιακών συνόλων του Ωδείου της Ι.Μ. Βεροίας

Συναυλία των καθηγητών και των χορωδιακών συνόλων του Ωδείου της Ι.Μ. Βεροίας

Απίστευτο: Η κυβέρνηση παίρνει πίσω οικόπεδο από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης

Απίστευτο: Η κυβέρνηση παίρνει πίσω οικόπεδο από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης

Σύναξη Ηγουμένων και Ηγουμενισσών των 18 Ιερών Μονών της Ι. Μ. Φθιώτιδος

Σύναξη Ηγουμένων και Ηγουμενισσών των 18 Ιερών Μονών της Ι. Μ. Φθιώτιδος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist