• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Από την Δικτατορία της Πανδημίας στην Ηλεκτρονική Δικτατορία

21 Μαΐου 2025
in Χωρίς κατηγορία
Η Β΄ Στάση των Χαιρετισμών στη Νότια Κέρκυρα
Share on FacebookShare on Twitter

Μια προσέγγιση της σύγχρονης κρίσης του προσώπου

Του Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από μια δραματική και ταχεία μετάβαση από την υγειονομική δικτατορία —όπως εγκαθιδρύθηκε στη διάρκεια της πανδημίας— σε μια μορφή ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού, όπου το ανθρώπινο πρόσωπο απειλείται με πλήρη αποπροσωποποίηση. Το φαινόμενο αυτό δεν είναι απλώς πολιτικό ή κοινωνικό. Πρόκειται, κατά βάση, για βαθύ θεολογικό πρόβλημα. Η πνευματική ζωή, η ελευθερία του προσώπου και η δυνατότητα του ανθρώπου να ζει σε κοινωνία με τον Θεό απειλούνται από τη νέα αυτή συνθήκη, η οποία, παρά τις τεχνολογικές της προφάσεις, δεν είναι παρά μια νέα μορφή ανελευθερίας.
Κατά την περίοδο της πανδημίας, επιβλήθηκε ένα αυστηρό καθεστώς ελέγχου, που στηρίχθηκε στην ψευδαίσθηση ότι το κράτος μπορεί να εγγυηθεί την υγεία και τη σωτηρία του ανθρώπου μέσω περιορισμών, απαγορεύσεων και μαζικού εγκλεισμού. Για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία, απαγορεύθηκε η λειτουργία των ναών, η προσέλευση των πιστών στα Μυστήρια, η κανονική ζωή της Εκκλησίας. Το πρόσωπο, εντός και εκτός Εκκλησίας, αντιμετωπίστηκε ως φορέας κινδύνου, και η κοινωνία μετατράπηκε σε χώρο επιτήρησης, καχυποψίας και απομόνωσης.
Το βίωμα αυτό δεν ήταν προσωρινό. Ήταν πρόπλασμα μιας νέας κατάστασης: της ηλεκτρονικής δικτατορίας, όπου η ίδια λογική της καθολικής επιτήρησης εφαρμόζεται πλέον σε κάθε πτυχή της ζωής. Το λεγόμενο «ψηφιακό κράτος» δεν έρχεται να εξυπηρετήσει τον πολίτη· έρχεται να τον ορίσει, να τον αναλύσει, να τον παρακολουθήσει και, τελικώς, να τον χειραγωγήσει. Ο άνθρωπος μετατρέπεται σε αριθμό, σε δεδομένο, σε στατιστική. Χάνει το πρόσωπό του. Και αυτό είναι το τραγικότερο όλων.
Οι σύγχρονες απειλές κατά της ελευθερίας δεν περιορίζονται πλέον σε πολιτικά καθεστώτα βίας, αλλά διεισδύουν με πιο λεπταίσθητους και καθολικούς τρόπους στην ίδια τη δομή της ανθρώπινης ύπαρξης με το πρόσωπο της άνεσης, της τεχνολογίας και της πληροφορίας, έτσι το ανθρώπινο πρόσωπο καθίσταται προβλέψιμο και ελέγξιμο μέσα από τη διαρκή συλλογή βιομετρικών και ψυχολογικών δεδομένων. Η τεχνητή νοημοσύνη και οι αλγόριθμοι αναλαμβάνουν να γνωρίζουν τον άνθρωπο καλύτερα απ’ ό,τι γνωρίζει εκείνος τον εαυτό του. Πρόκειται για έναν “εκ των έσω έλεγχο”, όπου η ελεύθερη βούληση ακυρώνεται όχι με καταναγκασμό, αλλά με προγραμματισμό και υποβολή.
Η Ορθόδοξη θεολογία όμως αντιλαμβάνεται το πρόσωπο όχι ως βιολογική ή κοινωνική μονάδα, αλλά ως ανεπανάληπτη ύπαρξη. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος γράφει: «Ὅ,τι ἐνῶται τῷ Θεῷ, τοῦτο ἔστιν πρόσωπον». Δηλαδή, το πρόσωπο δεν είναι κάτι το φυσικό ή ψυχολογικό, αλλά φανερώνεται στην ελεύθερη σχέση με τον Θεό. Ο άνθρωπος γίνεται πρόσωπο όταν υπάρχει «ἐν κοινωνίᾳ», όταν υπερβαίνει τη φύση του μέσα από τη σχέση, την αγάπη και την ελευθερία.
Αυτήν την ελευθερία καλείται να υπερασπιστεί η Εκκλησία σήμερα. Διότι, όπως τονίζει ο Μέγας Αθανάσιος, «οὐκ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον ὡς δοῦλον, ἀλλ’ ἐλεύθερον»· και ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής προσθέτει: «Ἡ ἐλευθερία τοῦ προσώπου εἶναι ἡ ἐνέργεια τῆς θείας ἐντολῆς ἐν τῷ κόσμῳ». Όταν, λοιπόν, ο άνθρωπος χάνει τη δυνατότητα να επιλέξει, να ομολογήσει, να ζήσει κατά συνείδησιν, τότε δεν απειλείται μόνον η πολιτική του ελευθερία, αλλά και η σωτηρία του.
Η θεολογική ελευθερία δεν είναι μια αφηρημένη έννοια. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει στο μυστήριο της θεώσεως. Η απρόσωπη, μαζική, ψηφιακή διαχείριση των ανθρώπων είναι ξένη προς αυτή την αντίληψη. Διότι ο Θεός δεν σώζει «ομάδες» ή «σύνολα», αλλά πρόσωπα· δεν απευθύνεται σε αριθμούς, αλλά σε ονόματα. Ο ίδιος ο Χριστός δηλώνει: «ἐγὼ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν» (Ἰωάν. 10,14). Η γνώση αυτή είναι σχέση, είναι αναγνώριση, είναι προσωπική αγάπη.
Στον αντίποδα, ο ολοκληρωτισμός —είτε υγειονομικός είτε ψηφιακός— στοχεύει στη διάλυση αυτής της σχέσης. Όταν το άτομο αντιμετωπίζεται ως μηχανικό εξάρτημα ενός συστήματος, τότε η πνευματική του ζωή ατονεί, η συνείδησή του χειραγωγείται και η ελευθερία του ακυρώνεται. Η προφητική φωνή των Πατέρων προειδοποιεί: «Ἡ ἀλήθεια οὐ συμβιβάζεται μετὰ τοῦ ψεύδους, οὐδὲ ἡ ἐλευθερία μετὰ τοῦ καταναγκασμοῦ» (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς).
Η κοινωνιολογία της εξουσίας και του ελέγχου, που έχει ιδιαίτερα αναπτυχθεί, δείχνει ότι κάθε κοινωνικό σύστημα διαμορφώνει μηχανισμούς εξουσίας που διεισδύουν στο σώμα και στη σκέψη του ανθρώπου. Όμως, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές, σήμερα ο έλεγχος δεν ασκείται κυρίως με φυσική βία, αλλά με αόρατα και τεχνολογικά μέσα, τα οποία καθιστούν τον πολίτη διαφανή απέναντι στο κράτος, αλλά και αόρατο ως πρόσωπο. Η «διαχείριση του πληθυσμού» γίνεται κεντρικός στόχος, και όχι η υπηρεσία του ανθρώπου.
Ο έλεγχος σήμερα έχει περάσει σε ένα επίπεδο ενσωματωμένο στο ίδιο το άτομο. Ο άνθρωπος μαθαίνει να ελέγχει τον εαυτό του σύμφωνα με τις επιταγές του συστήματος, χωρίς εξωτερικό καταναγκασμό. Ο Χριστιανισμός όμως καλεί τον άνθρωπο όχι σε αυτολογοκρισία, αλλά σε μετάνοια· όχι σε συμμόρφωση, αλλά σε μεταμόρφωση· όχι σε μηχανική υπακοή, αλλά σε θεληματική κοινωνία με το θέλημα του Θεού.
Η Εκκλησία οφείλει να διαφυλάξει την ελευθερία των μελών της. Δεν είναι δυνατόν να αποδεχθεί την καθολική επιβολή ενός ψηφιακού φακελώματος, που ενοποιεί όλα τα προσωπικά δεδομένα υπό ένα ενιαίο αριθμητικό σχήμα. Δεν είναι δυνατόν να δεχθεί να γνωρίζει η κρατική εξουσία ταυτόχρονα τον τραπεζικό λογαριασμό, την ιατρική κατάσταση, τη φορολογία και τη θρησκευτική ταυτότητα του κάθε πολίτη —και να μπορεί να ρυθμίζει τη ζωή του αναλόγως. Αυτό δεν είναι απλώς τεχνολογική πρόοδος. Είναι κατάργηση της προσωπικής αυτονομίας, της ελεύθερης βούλησης και της πνευματικής ταυτότητας.
Η δημοκρατία, ως σύστημα διακυβέρνησης που στηρίζεται στην ελευθερία και την ισότητα των προσώπων, έχει ήδη αρχίσει να παραχωρεί τη θέση της σε μορφές ήπιου ή σκληρού ολοκληρωτισμού, αφού απουσιάζει πλέον ο ουσιαστικός έλεγχος και η λογοδοσία των κρατούντων. Οι αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία· οι νόμοι επιβάλλονται χωρίς σεβασμό στη συνείδηση των πολιτών· και η Εκκλησία αντιμετωπίζεται όχι ως σώμα Χριστού αλλά ως οργανισμός υποταγμένος στο κρατικό πρωτόκολλο.
Η Εκκλησία δεν μπορεί να σιωπά ενώπιον της μετατροπής του ανθρώπου σε αριθμό. Δεν έχει το δικαίωμα να συμβιβαστεί με ένα σύστημα που, επικαλούμενο την πρόοδο, καταλύει την ελευθερία, καταγράφει το πρόσωπο, και αποδομεί την πνευματική του υπόσταση. Ούτε και μπορεί να υποταχθεί σε τεχνοκρατικές λογικές που εξοβελίζουν τον Θεό από τον δημόσιο βίο. Η Γραφή προειδοποιεί: «ἔσονται καιροὶ χαλεποί» (Β’ Τιμ. 3,1). Ο καιρός αυτός δεν είναι μέλλων· είναι παρών. Και απαιτεί από την Εκκλησία να σταθεί όχι ως παρατηρητής της ιστορίας, αλλά ως φρουρός της αληθείας και της ελευθερίας.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει πως η Εκκλησία είναι «το κοινόν ἰατρεῖον» των ψυχών, αλλά και των κοινωνιών. Η κοινωνία σήμερα νοσεί· και η νόσος της είναι υπαρξιακή και πνευματική. Οδηγείται σε μια μορφή παγκόσμιου μηδενισμού, όπου η τεχνολογία υποκαθιστά την ηθική, και η πληροφορία υποκαθιστά τη σοφία και την πίστη. Σε αυτό το περιβάλλον, η Εκκλησία καλείται να υπενθυμίσει ότι δεν υπάρχει αληθινή κοινωνία χωρίς Θεό· και ότι κάθε επιβολή που στερεί τον άνθρωπο από την προσωπική του σχέση με τον Δημιουργό είναι πνευματικά ολέθρια.
Η κοινωνιολογία του ελέγχου υπογραμμίζει τη λειτουργία της «κανονικοποίησης»· δηλαδή της επιβολής κανόνων συμπεριφοράς που καθιστούν τον άνθρωπο αναλώσιμο και προβλέψιμο. Η Εκκλησία όμως προτείνει έναν άλλο τρόπο ζωής: την ελευθερία του Πνεύματος, την ασκητική αντίσταση στην ισοπέδωση, την αγιότητα ως υπέρβαση κάθε εξωτερικής συμμόρφωσης. Η αντίθεση είναι ριζική· δεν πρόκειται για ζήτημα διοικητικής επιλογής, αλλά για πνευματικό αγώνα.
Ως Επίσκοπος της Εκκλησίας, θεωρώ, ότι έχω την ευθύνη όχι μόνο να παρακολουθώ, αλλά και να λαμβάνω θέση. Δεν μπορούμε να δεχθούμε την μετατροπή του προσώπου σε αριθμό, την καθολική ψηφιακή του καταγραφή, και την υποταγή του στις επιταγές ενός απάνθρωπου συγκεντρωτικού συστήματος που δεν γνωρίζει τον Θεό και καταδυναστεύει τον άνθρωπο. Η Αγία Γραφή μας προειδοποιεί: «ἔσονται καιροὶ χαλεποί» (Β’ Τιμ. 3,1). Δεν είναι δυνατόν να σιωπήσουμε ενώπιον της αρχής των ωδίνων.
Η Εκκλησία καλείται να σταθεί ως Κιβωτός ελευθερίας, ως τόπος αντίστασης στην ισοπέδωση του προσώπου και κατ’ επέκτασιν της κοινωνίας. Να κηρύξει εκ νέου την αξία του ανθρώπου ως εικόνας του Θεού, να προστατεύσει την ιερότητα της ελευθερίας του, και να θυμίσει σε όλους ότι η σωτηρία δεν περνά μέσα από τους αλγόριθμους και την μηχανική μάθηση, αλλά μέσα από την εν Χριστώ κοινωνία.
Είναι πλέον καιρός εγρηγόρσεως. Είναι καιρός ομολογίας.

Πρόσφατα Άρθρα

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας

21 Μαΐου 2025

Τὸ διήμερο 20 καὶ 21 Μαΐου, ἑορτὴ τῶν ἁγίων θεοστέπτων καὶ ἰσαποστόλων βασιλέων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης, πανηγύρισε ἡ ἐνορία της...

Read more
Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο – Χειροτονία Διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο – Χειροτονία Διακόνου

21 Μαΐου 2025

Με την δέουσα λαμπρότητα και ιεροπρέπεια η Εκκλησία της Δημητριάδος τίμησε την μνήμη των Αγίων Βασιλείων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και...

Read more
Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

21 Μαΐου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μέσα στην μεταπασχάλια εαρινή περίοδο που διανύουμε, πραγματοποιήθηκε ο εφετινός εορτασμός της Ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της...

Read more
Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

21 Μαΐου 2025

Με την δέουσα εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και τάξη τιμήθηκε η μνήμη των Αγίων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης στην πόλη της Καλαμάτας...

Read more
Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης

21 Μαΐου 2025

Την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025, το πρωί, στο πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης (παρεκκλήσιο του Μητροπολιτικού Ιερού...

Read more
Η Β΄ Στάση των Χαιρετισμών στη Νότια Κέρκυρα
Απόψεις - Γνώμες

Από την Δικτατορία της Πανδημίας στην Ηλεκτρονική Δικτατορία

21 Μαΐου 2025

Μια προσέγγιση της σύγχρονης κρίσης του προσώπου Του Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από...

Read more
Χειροθεσία Οικονόμου στην πανήγυρη του Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πελλάνας
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροθεσία Οικονόμου στην πανήγυρη του Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πελλάνας

21 Μαΐου 2025

Την μνήμη των θεοστέπτων Βασιλέων και ισαποστόλων, Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, τίμησε την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025 η Εκκλησία μας....

Read more
Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Θηβών
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Θηβών

21 Μαΐου 2025

Το εσπέρας της 20ης Μαΐου 2025 ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Γεώργιος χοροστάτησε στον Εσπερινό στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων...

Read more
Συνάντηση του Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος με μαθητές της Μεγάλης του Γένους Σχολής
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνάντηση του Μητροπολίτη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος με μαθητές της Μεγάλης του Γένους Σχολής

21 Μαΐου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος παρέθεσε γεύμα προς τιμήν των μαθητών/μαθητριών  της ιστορικής Πατριαρχικής Μεγάλης του...

Read more
«Πρώτος, Βασιλεύς Χριστιανών, παρά του Θεού Κωνσταντίνε…».
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πρώτος, Βασιλεύς Χριστιανών, παρά του Θεού Κωνσταντίνε…».

21 Μαΐου 2025

Στον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου Αρμενίου όπου τιμάται και εορτάζεται η μνήμη των Αγίων ενδόξων θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων...

Read more
Ο εορτασμός του Αγίου Θαλλελαίου στο ομώνυμο χωριό της νήσου Νάξου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Αγίου Θαλλελαίου στο ομώνυμο χωριό της νήσου Νάξου

21 Μαΐου 2025

Στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Θαλλελαίου του ομωνύμου χωριού της νήσου Νάξου, μετέβη το εσπέρας της Δευτέρας 19-5-2025, ο...

Read more
Ο εσπερινός των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εσπερινός των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

21 Μαΐου 2025

Με την παρουσία πλήθους πιστών και με κάθε μεγαλοπρέπεια τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός των Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και...

Read more
Η εορτή του Αγίου Κωνσταντίνου στην Κέρκυρα και η εθνική επέτειος της Ενώσεως της Επτανήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Κωνσταντίνου στην Κέρκυρα και η εθνική επέτειος της Ενώσεως της Επτανήσου

21 Μαΐου 2025

Ξεκίνησαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για την ένωση της Επτανήσου με τη μητέρα Ελλάδα στην Κέρκυρα. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών...

Read more
Η εορτή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου στην Ι.Μ. Σύρου
Απόψεις - Γνώμες

Οἱ ἑορτές τῆς Ἐκκλησίας στή δίνη τῆς σύγχρονης ἐκκοσμίκευσης

21 Μαΐου 2025

Ἡ Ἐκκλησία καί οἱ ἑορτές της   Οἱ ἑορτές εἶναι κάτι ἀπαραίτητο στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου. «Βίος ἀνεόρταστος μακρά ὁδός...

Read more
Ο Αρχιεπίσκοπος στον εορτάζοντα  Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ομονοίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αρχιεπίσκοπος στον εορτάζοντα Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ομονοίας

21 Μαΐου 2025

«Κέντρο της ζωής μας να είναι η Εκκλησία» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος από τον Ιερό...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων
Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης

“Ο εν βασιλεύσιν απόστολος σου, Κύριε, βασιλεύουσαν πάλιν τη χειρί σου παρέθετο”

20 Μαΐου 2025

του μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών (†) Νικοδήμου Βαλληνδρά  "Ο εν βασιλεύσιν απόστολος σου, Κύριε, βασιλεύουσαν πάλιν τη χειρί σου παρέθετο". Δεν...

Μέγας Κωνσταντίνος: Ο Μεγάλος της Εκκλησίας και της Ιστορίας

Μέγας Κωνσταντίνος: Ο Μεγάλος της Εκκλησίας και της Ιστορίας

20 Μαΐου 2025
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Λόγος εἰς τὴν μνήμην τῶν θεοστέπτων καὶ ἰσαποστόλων Μεγάλων Βασιλέων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης

20 Μαΐου 2025
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Λόγος στοὺς Ἁγίους Ἰσαποστόλους Κωνσταντῖνο καὶ Ἑλένη

20 Μαΐου 2025
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Κήρυγμα εις την εορτή των Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης

20 Μαΐου 2024
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

20 Μαΐου 2022
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Μέγας Κωνσταντῖνος καὶ Χριστιανισμός

20 Μαΐου 2019
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος και η ενότητα της Εκκλησίας

20 Μαΐου 2019
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Κωνσταντῖνος ὁ Μέγας καί ἡ ἱστορική ἀλήθεια

16 Νοεμβρίου 2023
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Εν τούτω νίκα

18 Μαΐου 2018
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Γιατί ο Μέγας Κωνσταντίνος είναι Άγιος

16 Μαΐου 2017
Εορτή Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης των θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων

Ο Μέγας και Άγιος Κωνσταντίνος

16 Μαΐου 2017
Next Post
Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης

Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο – Χειροτονία Διακόνου

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο - Χειροτονία Διακόνου

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist