• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Από την Δικτατορία της Πανδημίας στην Ηλεκτρονική Δικτατορία

22 Μαΐου 2025
in Απόψεις - Γνώμες
Η Β΄ Στάση των Χαιρετισμών στη Νότια Κέρκυρα
Share on FacebookShare on Twitter

Μια προσέγγιση της σύγχρονης κρίσης του προσώπου

Του Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από μια δραματική και ταχεία μετάβαση από την υγειονομική δικτατορία —όπως εγκαθιδρύθηκε στη διάρκεια της πανδημίας— σε μια μορφή ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού, όπου το ανθρώπινο πρόσωπο απειλείται με πλήρη αποπροσωποποίηση. Το φαινόμενο αυτό δεν είναι απλώς πολιτικό ή κοινωνικό. Πρόκειται, κατά βάση, για βαθύ θεολογικό πρόβλημα. Η πνευματική ζωή, η ελευθερία του προσώπου και η δυνατότητα του ανθρώπου να ζει σε κοινωνία με τον Θεό απειλούνται από τη νέα αυτή συνθήκη, η οποία, παρά τις τεχνολογικές της προφάσεις, δεν είναι παρά μια νέα μορφή ανελευθερίας.
Κατά την περίοδο της πανδημίας, επιβλήθηκε ένα αυστηρό καθεστώς ελέγχου, που στηρίχθηκε στην ψευδαίσθηση ότι το κράτος μπορεί να εγγυηθεί την υγεία και τη σωτηρία του ανθρώπου μέσω περιορισμών, απαγορεύσεων και μαζικού εγκλεισμού. Για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία, απαγορεύθηκε η λειτουργία των ναών, η προσέλευση των πιστών στα Μυστήρια, η κανονική ζωή της Εκκλησίας. Το πρόσωπο, εντός και εκτός Εκκλησίας, αντιμετωπίστηκε ως φορέας κινδύνου, και η κοινωνία μετατράπηκε σε χώρο επιτήρησης, καχυποψίας και απομόνωσης.
Το βίωμα αυτό δεν ήταν προσωρινό. Ήταν πρόπλασμα μιας νέας κατάστασης: της ηλεκτρονικής δικτατορίας, όπου η ίδια λογική της καθολικής επιτήρησης εφαρμόζεται πλέον σε κάθε πτυχή της ζωής. Το λεγόμενο «ψηφιακό κράτος» δεν έρχεται να εξυπηρετήσει τον πολίτη· έρχεται να τον ορίσει, να τον αναλύσει, να τον παρακολουθήσει και, τελικώς, να τον χειραγωγήσει. Ο άνθρωπος μετατρέπεται σε αριθμό, σε δεδομένο, σε στατιστική. Χάνει το πρόσωπό του. Και αυτό είναι το τραγικότερο όλων.
Οι σύγχρονες απειλές κατά της ελευθερίας δεν περιορίζονται πλέον σε πολιτικά καθεστώτα βίας, αλλά διεισδύουν με πιο λεπταίσθητους και καθολικούς τρόπους στην ίδια τη δομή της ανθρώπινης ύπαρξης με το πρόσωπο της άνεσης, της τεχνολογίας και της πληροφορίας, έτσι το ανθρώπινο πρόσωπο καθίσταται προβλέψιμο και ελέγξιμο μέσα από τη διαρκή συλλογή βιομετρικών και ψυχολογικών δεδομένων. Η τεχνητή νοημοσύνη και οι αλγόριθμοι αναλαμβάνουν να γνωρίζουν τον άνθρωπο καλύτερα απ’ ό,τι γνωρίζει εκείνος τον εαυτό του. Πρόκειται για έναν “εκ των έσω έλεγχο”, όπου η ελεύθερη βούληση ακυρώνεται όχι με καταναγκασμό, αλλά με προγραμματισμό και υποβολή.
Η Ορθόδοξη θεολογία όμως αντιλαμβάνεται το πρόσωπο όχι ως βιολογική ή κοινωνική μονάδα, αλλά ως ανεπανάληπτη ύπαρξη. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος γράφει: «Ὅ,τι ἐνῶται τῷ Θεῷ, τοῦτο ἔστιν πρόσωπον». Δηλαδή, το πρόσωπο δεν είναι κάτι το φυσικό ή ψυχολογικό, αλλά φανερώνεται στην ελεύθερη σχέση με τον Θεό. Ο άνθρωπος γίνεται πρόσωπο όταν υπάρχει «ἐν κοινωνίᾳ», όταν υπερβαίνει τη φύση του μέσα από τη σχέση, την αγάπη και την ελευθερία.
Αυτήν την ελευθερία καλείται να υπερασπιστεί η Εκκλησία σήμερα. Διότι, όπως τονίζει ο Μέγας Αθανάσιος, «οὐκ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον ὡς δοῦλον, ἀλλ’ ἐλεύθερον»· και ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής προσθέτει: «Ἡ ἐλευθερία τοῦ προσώπου εἶναι ἡ ἐνέργεια τῆς θείας ἐντολῆς ἐν τῷ κόσμῳ». Όταν, λοιπόν, ο άνθρωπος χάνει τη δυνατότητα να επιλέξει, να ομολογήσει, να ζήσει κατά συνείδησιν, τότε δεν απειλείται μόνον η πολιτική του ελευθερία, αλλά και η σωτηρία του.
Η θεολογική ελευθερία δεν είναι μια αφηρημένη έννοια. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει στο μυστήριο της θεώσεως. Η απρόσωπη, μαζική, ψηφιακή διαχείριση των ανθρώπων είναι ξένη προς αυτή την αντίληψη. Διότι ο Θεός δεν σώζει «ομάδες» ή «σύνολα», αλλά πρόσωπα· δεν απευθύνεται σε αριθμούς, αλλά σε ονόματα. Ο ίδιος ο Χριστός δηλώνει: «ἐγὼ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός καὶ γινώσκω τὰ ἐμὰ καὶ γινώσκομαι ὑπὸ τῶν ἐμῶν» (Ἰωάν. 10,14). Η γνώση αυτή είναι σχέση, είναι αναγνώριση, είναι προσωπική αγάπη.
Στον αντίποδα, ο ολοκληρωτισμός —είτε υγειονομικός είτε ψηφιακός— στοχεύει στη διάλυση αυτής της σχέσης. Όταν το άτομο αντιμετωπίζεται ως μηχανικό εξάρτημα ενός συστήματος, τότε η πνευματική του ζωή ατονεί, η συνείδησή του χειραγωγείται και η ελευθερία του ακυρώνεται. Η προφητική φωνή των Πατέρων προειδοποιεί: «Ἡ ἀλήθεια οὐ συμβιβάζεται μετὰ τοῦ ψεύδους, οὐδὲ ἡ ἐλευθερία μετὰ τοῦ καταναγκασμοῦ» (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς).
Η κοινωνιολογία της εξουσίας και του ελέγχου, που έχει ιδιαίτερα αναπτυχθεί, δείχνει ότι κάθε κοινωνικό σύστημα διαμορφώνει μηχανισμούς εξουσίας που διεισδύουν στο σώμα και στη σκέψη του ανθρώπου. Όμως, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές, σήμερα ο έλεγχος δεν ασκείται κυρίως με φυσική βία, αλλά με αόρατα και τεχνολογικά μέσα, τα οποία καθιστούν τον πολίτη διαφανή απέναντι στο κράτος, αλλά και αόρατο ως πρόσωπο. Η «διαχείριση του πληθυσμού» γίνεται κεντρικός στόχος, και όχι η υπηρεσία του ανθρώπου.
Ο έλεγχος σήμερα έχει περάσει σε ένα επίπεδο ενσωματωμένο στο ίδιο το άτομο. Ο άνθρωπος μαθαίνει να ελέγχει τον εαυτό του σύμφωνα με τις επιταγές του συστήματος, χωρίς εξωτερικό καταναγκασμό. Ο Χριστιανισμός όμως καλεί τον άνθρωπο όχι σε αυτολογοκρισία, αλλά σε μετάνοια· όχι σε συμμόρφωση, αλλά σε μεταμόρφωση· όχι σε μηχανική υπακοή, αλλά σε θεληματική κοινωνία με το θέλημα του Θεού.
Η Εκκλησία οφείλει να διαφυλάξει την ελευθερία των μελών της. Δεν είναι δυνατόν να αποδεχθεί την καθολική επιβολή ενός ψηφιακού φακελώματος, που ενοποιεί όλα τα προσωπικά δεδομένα υπό ένα ενιαίο αριθμητικό σχήμα. Δεν είναι δυνατόν να δεχθεί να γνωρίζει η κρατική εξουσία ταυτόχρονα τον τραπεζικό λογαριασμό, την ιατρική κατάσταση, τη φορολογία και τη θρησκευτική ταυτότητα του κάθε πολίτη —και να μπορεί να ρυθμίζει τη ζωή του αναλόγως. Αυτό δεν είναι απλώς τεχνολογική πρόοδος. Είναι κατάργηση της προσωπικής αυτονομίας, της ελεύθερης βούλησης και της πνευματικής ταυτότητας.
Η δημοκρατία, ως σύστημα διακυβέρνησης που στηρίζεται στην ελευθερία και την ισότητα των προσώπων, έχει ήδη αρχίσει να παραχωρεί τη θέση της σε μορφές ήπιου ή σκληρού ολοκληρωτισμού, αφού απουσιάζει πλέον ο ουσιαστικός έλεγχος και η λογοδοσία των κρατούντων. Οι αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία· οι νόμοι επιβάλλονται χωρίς σεβασμό στη συνείδηση των πολιτών· και η Εκκλησία αντιμετωπίζεται όχι ως σώμα Χριστού αλλά ως οργανισμός υποταγμένος στο κρατικό πρωτόκολλο.
Η Εκκλησία δεν μπορεί να σιωπά ενώπιον της μετατροπής του ανθρώπου σε αριθμό. Δεν έχει το δικαίωμα να συμβιβαστεί με ένα σύστημα που, επικαλούμενο την πρόοδο, καταλύει την ελευθερία, καταγράφει το πρόσωπο, και αποδομεί την πνευματική του υπόσταση. Ούτε και μπορεί να υποταχθεί σε τεχνοκρατικές λογικές που εξοβελίζουν τον Θεό από τον δημόσιο βίο. Η Γραφή προειδοποιεί: «ἔσονται καιροὶ χαλεποί» (Β’ Τιμ. 3,1). Ο καιρός αυτός δεν είναι μέλλων· είναι παρών. Και απαιτεί από την Εκκλησία να σταθεί όχι ως παρατηρητής της ιστορίας, αλλά ως φρουρός της αληθείας και της ελευθερίας.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει πως η Εκκλησία είναι «το κοινόν ἰατρεῖον» των ψυχών, αλλά και των κοινωνιών. Η κοινωνία σήμερα νοσεί· και η νόσος της είναι υπαρξιακή και πνευματική. Οδηγείται σε μια μορφή παγκόσμιου μηδενισμού, όπου η τεχνολογία υποκαθιστά την ηθική, και η πληροφορία υποκαθιστά τη σοφία και την πίστη. Σε αυτό το περιβάλλον, η Εκκλησία καλείται να υπενθυμίσει ότι δεν υπάρχει αληθινή κοινωνία χωρίς Θεό· και ότι κάθε επιβολή που στερεί τον άνθρωπο από την προσωπική του σχέση με τον Δημιουργό είναι πνευματικά ολέθρια.
Η κοινωνιολογία του ελέγχου υπογραμμίζει τη λειτουργία της «κανονικοποίησης»· δηλαδή της επιβολής κανόνων συμπεριφοράς που καθιστούν τον άνθρωπο αναλώσιμο και προβλέψιμο. Η Εκκλησία όμως προτείνει έναν άλλο τρόπο ζωής: την ελευθερία του Πνεύματος, την ασκητική αντίσταση στην ισοπέδωση, την αγιότητα ως υπέρβαση κάθε εξωτερικής συμμόρφωσης. Η αντίθεση είναι ριζική· δεν πρόκειται για ζήτημα διοικητικής επιλογής, αλλά για πνευματικό αγώνα.
Ως Επίσκοπος της Εκκλησίας, θεωρώ, ότι έχω την ευθύνη όχι μόνο να παρακολουθώ, αλλά και να λαμβάνω θέση. Δεν μπορούμε να δεχθούμε την μετατροπή του προσώπου σε αριθμό, την καθολική ψηφιακή του καταγραφή, και την υποταγή του στις επιταγές ενός απάνθρωπου συγκεντρωτικού συστήματος που δεν γνωρίζει τον Θεό και καταδυναστεύει τον άνθρωπο. Η Αγία Γραφή μας προειδοποιεί: «ἔσονται καιροὶ χαλεποί» (Β’ Τιμ. 3,1). Δεν είναι δυνατόν να σιωπήσουμε ενώπιον της αρχής των ωδίνων.
Η Εκκλησία καλείται να σταθεί ως Κιβωτός ελευθερίας, ως τόπος αντίστασης στην ισοπέδωση του προσώπου και κατ’ επέκτασιν της κοινωνίας. Να κηρύξει εκ νέου την αξία του ανθρώπου ως εικόνας του Θεού, να προστατεύσει την ιερότητα της ελευθερίας του, και να θυμίσει σε όλους ότι η σωτηρία δεν περνά μέσα από τους αλγόριθμους και την μηχανική μάθηση, αλλά μέσα από την εν Χριστώ κοινωνία.
Είναι πλέον καιρός εγρηγόρσεως. Είναι καιρός ομολογίας.

Πρόσφατα Άρθρα

Στον Μητροπολίτη Μαντινείας οι Διοικητές των Στρατιωτικών Μονάδων της Τρίπολης
Εκκλησία της Ελλάδος

Στον Μητροπολίτη Μαντινείας οι Διοικητές των Στρατιωτικών Μονάδων της Τρίπολης

5 Νοεμβρίου 2025

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφάνιο, πραγματοποίησε σήμερα, Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ο Διοικητής του 9ου Συντάγματος...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Στους καιρούς της αφιλίας και της αποστασίας, οι άγιοι είναι οι αληθινοί μας φίλοι»
Προτεινόμενα

Σερρών Θεολόγος: «Στους καιρούς της αφιλίας και της αποστασίας, οι άγιοι είναι οι αληθινοί μας φίλοι»

5 Νοεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης, αποβλέπουσα στον αγιασμό, την πνευματική στερέωση και ενίσχυση του χριστεπωνύμου πληρώματός Της, με χαρά...

Read more
Συνάντηση του Μητροπολίτου Καστορίας  με την Υπουργό Παιδείας
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνάντηση του Μητροπολίτου Καστορίας με την Υπουργό Παιδείας

5 Νοεμβρίου 2025

Το απόγευμα της Τετάρτης, 5 Νοεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Καλλίνικος, ευρισκόμενος στην Αθήνα για τις συνεδριάσεις της...

Read more
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ στο Διδυμότειχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ στο Διδυμότειχο

5 Νοεμβρίου 2025

Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνό επισκέφθηκε ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) Λάζαρος Κυρίζογλου,...

Read more
Ἐκδρομή Φοιτητῶν τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Γλυφάδας  στήν Ἱ. Μονή Ἁγ. Ἰωάννου Μακρυνοῦ Μεγάρων
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἐκδρομή Φοιτητῶν τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Γλυφάδας στήν Ἱ. Μονή Ἁγ. Ἰωάννου Μακρυνοῦ Μεγάρων

5 Νοεμβρίου 2025

Τήν Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2025, μέ σύμμαχο τόν καλό καιρό, 120 φοιτητές–μέλη τῶν Νεανικῶν Συνάξεων τῶν Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως...

Read more
Ανακοινωθέν της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης καλεί σέ εἰρήνη, ἐνότητα καί μετάνοια ἔναντι τῆς ἐγκληματικότητας καί τῆς βίας στό νησί

5 Νοεμβρίου 2025

Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης ἐκφράζει τή θλίψη Της καί διερωτᾶται, ἐν μέσῳ ἑνός κοινωνικοῦ περιβάλλοντος βιαιοτήτων καί...

Read more
Εγκαινιάστηκε ο ιστορικός Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Αμπελακίων μετά από σχετικές επισκευές και συντηρήσεις
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαινιάστηκε ο ιστορικός Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Αμπελακίων μετά από σχετικές επισκευές και συντηρήσεις

5 Νοεμβρίου 2025

Η Ιστορική Κοινότητα Αμπελακίων εορτάζει σήμερα, 3 Νοεμβρίου 2025, τον πολιούχο της Άγιο Γεώργιο τον Τροπαιοφόρο και Μεγαλομάρτυρα. Από τα παλαιά...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΓΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΓΟ ΣΤΑ 113α ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΓΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΓΟ ΣΤΑ 113α ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

5 Νοεμβρίου 2025

Σε κλίμα πνευματικής και εθνικής ανάτασης πραγματοποιήθηκε η πανήγυρις του Ιερού Ναού Αγίων Νικάνδρου και Ιωαννικίου Αριδαίας σε συνδυασμό με...

Read more
Α’ ΗΜΕΡΑΣ ΛΕ’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Α’ ΗΜΕΡΑΣ ΛΕ’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

5 Νοεμβρίου 2025

Άρχισαν χθες, Τρίτη 4 Νοεμβρίου ε.έ., στο Πνευματικό Κέντρο «Ο Άγιος Φώτιος» της Iεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, οι...

Read more
Πλήθος πιστών στις ομιλίες του Γέροντα Νεκταρίου σε Πειραιά και Πεύκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Πλήθος πιστών στις ομιλίες του Γέροντα Νεκταρίου σε Πειραιά και Πεύκη

5 Νοεμβρίου 2025

Με μεγάλη συμμετοχή πιστών πραγματοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες ομιλίες του Γέροντα Νεκταρίου στις αρχές Νοεμβρίου στην Αθήνα, με την ευχή και...

Read more
Ἐγκαίνια τοῦ Ἀλιευτικοῦ Καταφυγίου Σάμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἐγκαίνια τοῦ Ἀλιευτικοῦ Καταφυγίου Σάμου

5 Νοεμβρίου 2025

Σήμερα, Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Εὐσέβιος, τέλεσε τόν Ἁγιασμό τῶν ἐγκαινίων τοῦ νέου Ἁλιευτικοῦ Καταφυγίου...

Read more
Τρίμηνο Μνημόσυνο του αοιδίμου Μητρ. Κορίνθου κυρού Διονυσίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τρίμηνο Μνημόσυνο του αοιδίμου Μητρ. Κορίνθου κυρού Διονυσίου

5 Νοεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2025, ο Θεοφιλέστατος Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως μας Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος τέλεσε την Θ. Λειτουργία...

Read more
ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΜΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΜΑ

5 Νοεμβρίου 2025

Με μεγαλοπρεπή τόνο εόρτασε τη δεύτερη πανήγυρή της η Ιερά Μονή αγίου Γεωργίου «ΑΡΜΑ» Φύλλων Χαλκίδος, επί τη μνήμη της...

Read more
Συνάντηση του Μητροπολίτου Δημητριάδος με τον νέο Δ/κτή του Νοσοκομείου Βόλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνάντηση του Μητροπολίτου Δημητριάδος με τον νέο Δ/κτή του Νοσοκομείου Βόλου

5 Νοεμβρίου 2025

Τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο επισκέφθηκε σήμερα στο γραφείο του, στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας, ο νέος Διοικητής του Νοσοκομείου Βόλου κ. Ανδρέας...

Read more
Ο βίος του Αγίου Νεκταρίου! – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο βίος του Αγίου Νεκταρίου! – Αύριο Τετάρτη στην “Ορθόδοξη Αλήθεια”… Μην τη χάσετε!

4 Νοεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η “Ορθόδοξη Αλήθεια” τιμά τη γιορτή του Αγίου Νεκταρίου και κυκλοφορεί με το βιβλίο “Άγιος Νεκτάριος”, o...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Δώσε ψωμί και πάρε Παράδεισο
Κηρύγματα

“Αγόρασε τον Παράδεισο”

2 Νοεμβρίου 2024

του μακαριστού Μητροπολίτου Φθιώτιδος κυρού Νικολάου (Κυριακή Ε΄Λουκά - Λουκ. ιστ΄ 19-31) Ἀπό ἀναισθησία ψυχῆς ἔπασχε ὁ πλούσιος τοῦ σημε­ρινοῦ...

Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Ακατάλυτοι οικογενειακοί δεσμοί – Κυριακή Ε’ Λουκά

2 Νοεμβρίου 2024
Δώσε αγάπη στον πάσχοντα συνάνθρωπο και αγόρασε τον Παράδεισο

Δώσε αγάπη στον πάσχοντα συνάνθρωπο και αγόρασε τον Παράδεισο

2 Νοεμβρίου 2024
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Το μήνυμα της παραβολής του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου

2 Νοεμβρίου 2019
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

«Το Ουράνιο Ραντεβού»

2 Νοεμβρίου 2019
Μετά το Θάνατο τι;

Μετά το Θάνατο τι;

3 Νοεμβρίου 2018
Δώσε ψωμί και πάρε Παράδεισο

Δώσε ψωμί και πάρε Παράδεισο

3 Νοεμβρίου 2018
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Το μήνυμα του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου

4 Νοεμβρίου 2017
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Το βιβλίο της ζωής

1 Νοεμβρίου 2017
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

30 Οκτωβρίου 2016
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

«Ὁ πραγματικός πλοῦτος»

16 Νοεμβρίου 2023
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

«Πτωχός δε τις ήν ονόματι Λάζαρος»

29 Οκτωβρίου 2016
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Ανωτέρα πάντων η αγάπη

29 Οκτωβρίου 2016
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Κυριακή Ε’ Λουκά: Δεν φταίει ο πλούτος, αλλά η έλλειψη της αγάπης.

29 Οκτωβρίου 2016
Χάσματα και Γεφυρώματα!!!

Σχεδίασμα Ευαγγελικού Κηρύγματος Κυριακής Ε΄ Λουκά

29 Οκτωβρίου 2016
Next Post
Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης

Εορτασμός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Μητρόπολη Άρτης

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Καλαμάτα

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΥΔΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ-ΒΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο – Χειροτονία Διακόνου

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στον Βόλο - Χειροτονία Διακόνου

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας

Ἑορτὴ ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης στὴν Μακύνεια Ναυπακτίας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist