• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Σάββατο, 23 Αυγούστου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Τα άγια Θεοφάνεια του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού

5 Ιανουαρίου 2022
in Θεοφάνεια, Κηρύγματα, Πνευματικές Διδαχές
Ἡ γύμνια μας – Εις τα Άγια Θεοφάνεια
Share on FacebookShare on Twitter
«Τα άγια Θεοφάνεια του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζουμε κατά την ημέρα αυτή, και στη Μεγάλη Εκκλησία και στις κατά τόπους άγιες Εκκλησίες, επιτελώντας την παννυχίδα από το εσπέρας. Ο ίδιος ο Θεός Λόγος αφού ενδύθηκε τον παλαιό Αδάμ και εκτέλεσε όλα τα νόμιμα, έρχεται για να βαπτισθεί προς τον μέγα Ιωάννη τον Προφήτη, ο οποίος και τον εμπόδιζε λέγοντας: Εγώ έχω ανάγκη να βαπτισθώ από Εσένα, και Συ έρχεσαι σε μένα; Όταν όμως άκουσε από τον Κύριο το, άσε τώρα αυτά, και κατάλαβε ότι το Βάπτισμά Του αποτελεί εκπλήρωση όλης της δικαιοσύνης του Θεού, είναι δηλαδή μέσα στο σχέδιο της σωτηρίας του κόσμου, δεν Του έφερε εμπόδιο. Βαπτίσθηκε λοιπόν ο Κύριος και αγίασε όλη τη φύση των υδάτων. Κι αφού έθαψε στα ρείθρα του Ιορδάνου όλη την αμαρτία των ανθρώπων, αμέσως βγήκε από το νερό. Έτσι ανακαίνισε και ανάπλασε τον άνθρωπο που είχε παλιώσει λόγω των αμαρτιών, οπότε του χάρισε τη Βασιλεία των Ουρανών».
Εδώ και μερικές ημέρες η Εκκλησία μάς προετοιμάζει, μετά την Γέννηση του Κυρίου, για την δεύτερη μεγάλη Δεσποτική εορτή, των Θεοφανείων, της Βαπτίσεως του ενανθρωπήσαντος Θεού. Η μία, σημειώνουν οι άγιοι υμνογράφοι, παραπέμπει στην άλλη,  μολονότι και οι δύο εορτάζονταν από κοινού στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, ως εορτή των Επιφανείων, της Φανέρωσης του Θεού στον κόσμο, κάτι που διακρίθηκε από τον τέταρτο μ. Χ. αιώνα, για λόγους περισσότερο πρακτικούς παρά πίστεως. Τελικώς όμως καθιερώθηκε ο ξεχωριστός εορτασμός τους, ο οποίος μολονότι ξεχωριστός, συνθεωρείται από τη λειτουργική παράδοση της Εκκλησίας μας. Ο υμνογράφος Ιωάννης ο μοναχός, μάλιστα, συγκρίνει τις δύο εορτές, για να καταλήξει σε κάτι που ξενίζει: η Βάπτιση του Κυρίου είναι λαμπρότερη από την εορτή των Χριστουγέννων. «Λαμπρά μεν η παρελθούσα εορτή – σημειώνει – λαμπροτέρα δε Σωτήρ η επερχομένη». Και εξηγεί: «Εκείνη άγγελον έσχε ευαγγελιστήν και αύτη Πρόδρομον εύρε προετοιμαστήν. Εν εκείνη, αιμάτων εκχεομένων, ως άτεκνος ωδύρετο η Βηθλεέμ∙ εν ταύτη, υδάτων ευλογουμένων, πολύτεκνος γνωρίζεται η Κολυμβήθρα. Τότε Αστήρ τους Μάγους εμήνυσε, νυν δε Πατήρ κόσμω σε υπέδειξεν. Ο σαρκωθείς και πάλιν ερχόμενος εμφανώς, Κύριε, δόξα σοι» (Λαμπρή η προηγουμένη εορτή της Γεννήσεως του Κυρίου, λαμπρότερη όμως, Σωτήρα, αυτή που έρχεται. Εκείνη είχε ως ευαγγελιστή άγγελο, και αυτή βρήκε προετοιμαστή Πρόδρομο. Σε εκείνη, επειδή χύθηκαν τα αίματα των νηπίων, οδυρόταν η Βηθλεέμ ως άτεκνη, ενώ σε αυτήν, επειδή ευλογήθηκαν τα ύδατα, η Κολυμβήθρα της Εκκλησίας γίνεται γνωστή ως πολύτεκνη. Τότε Αστέρας φανερώθηκε στους Μάγους, τώρα δε ο Πατέρας Σε υπέδειξε στον κόσμο. Συ που σαρκώθηκες και πάλιν έρχεσαι φανερά, Κύριε, δόξα Σοι).
Ο ίδιος υμνογράφος, συνθεωρώντας, όπως είπαμε, τις δύο εορτές, τις βλέπει ως επί μέρους φάσεις εκπλήρωσης της αρχικής υποσχέσεως του Θεού, ήδη από την εποχή της πτώσεως στην αμαρτία των πρωτοπλάστων, περί της σωτηρίας του κόσμου. Σε κάθε φάση μάλιστα ο Θεός χρησιμοποίησε και τα ανάλογα μέσα, τους «λειτουργούς του μυστηρίου» Του. «Κύριε, πληρώσαι βουλόμενος α ώρισας απ’ αιώνος, από πάσης της κτίσεως, λειτουργούς του μυστηρίου σου έλαβες∙ εκ των Αγγέλων τον Γαβριήλ, εκ των ανθρώπων την Παρθένον, εκ των Ουρανών τον Αστέρα, και εκ των υδάτων τον Ιορδάνην∙ εν ω το ανόμημα του κόσμου εξείληψας, Σωτήρ ημών δόξα Σοι» (Κύριε, θέλοντας να εκπληρώσεις όλα όσα καθόρισες προαιώνια, απ’ αρχής της δημιουργίας, έλαβες λειτουργούς συνεργάτες του μυστηρίου σου: από τους Αγγέλους τον Γαβριήλ, από τους ανθρώπους την Παρθένο Μαρία, από τους Ουρανούς τον Αστέρα, και από τα ύδατα τον Ιορδάνη, μέσα στον οποίο εξάλειψας την αμαρτία του κόσμου, Σωτήρα μας, δόξα Σοι).
Η επισήμανση του υμνογράφου περί της εξαλείψεως της αμαρτίας του κόσμου μέσα στον Ιορδάνη συνιστά την απαρχή αυτού που θα ολοκληρωθεί επάνω στον Σταυρό του Κυρίου και στην Ανάστασή Του. Ό,τι αποκαλύπτει ο λόγος του Θεού – ότι δηλαδή ο Κύριος στον Σταυρό «κατήργησε το σώμα της αμαρτίας του μηκέτι δουλεύειν ημάς τη αμαρτία», όπως και με την Ανάστασή Του καταπάτησε τον θάνατο και τον διάβολο –  ξεκίνησε από τη Βάπτιση του Κυρίου. (Ένας ύμνος μάλιστα του αγίου Ιωσήφ του υμνογράφου προσφέρει ανάγλυφα την αλήθεια αυτή. Ο Κύριος έρχεται στον Ιορδάνη με τον τρόπο που Τον υπέδειξε ο Ιωάννης: «ίδε ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου». Ο Ιωάννης βλέπει τον Κύριο, αλλά Τον βλέπει φορτωμένο με τις αμαρτίες του κόσμου. Κι έτσι φορτωμένος έρχεται στον Ιορδάνη, οπότε ο Ιωάννης Τον αντιμετωπίζει με φόβο και τρόμο. «Αίρων τας ημών αμαρτίας επί ώμων, ήλθες Ιησού προς τα ρείθρα του Ιορδάνου∙ εγώ δε δέδοικά σου το φρικτόν της ελεύσεως∙ πώς ουν μοι κελεύεις σε βαπτίσαι; Αυτός εμέ καθάραι ήκεις, και πώς Βάπτισμα το παρ’ εμού επιζητείς, το πάντων καθάρσιον;». Δηλαδή: Με σηκωμένες τις αμαρτίες μας στους ώμους Σου, ήλθες Ιησού στα ρείθρα του Ιορδάνου. Εγώ δε φοβάμαι τη φρικτή έλευσή Σου. Πώς λοιπόν με διατάζεις να σε βαπτίσω; Συ ο ίδιος ήλθες να με καθαρίσεις και πώς ζητάς το δικό μου βάπτισμα, το βάπτισμα που εσύ φέρνεις και καθαρίζει τα πάντα;).
Η Γέννησή του Κυρίου αποτέλεσε τη βάση της νίκης κατά της αμαρτίας, του θανάτου και του διαβόλου, η Βάπτισή Του ενεργοποίησε τη νίκη αυτή, ο Σταυρός και η Ανάσταση την οριστικοποίησαν. Ο Κύριος με άλλα λόγια λύτρωσε το ανθρώπινο γένος από τη δουλεία της αμαρτίας με όλες τις φάσεις της ζωής Του. Η αποστολή έπειτα από Αυτόν του αγίου Πνεύματος, κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, σήμανε την απαρχή της οικειοποιήσεως της λύτρωσης αυτής από όσους θα Τον αποδέχονταν. Στην Εκκλησία δηλαδή αυτό που ο Κύριος έφερε στο ανθρώπινο γένος θα γινόταν και προσιτό και οικείο στις καρδιές των ανθρώπων. Κι όπως με το Βάπτισμα του Κυρίου έχουμε την απαρχή της νίκης κατά της αμαρτίας, του θανάτου και του διαβόλου, όπως είπαμε, έτσι και με το βάπτισμα στην κολυμβήθρα πια της Εκκλησίας, ο πιστός εντάσσεται στο σώμα του Χριστού και γεύεται ψυχοσωματικά τις δωρεές αυτής της λύτρωσης.
Η υμνολογία της Εκκλησίας μας αδιάκοπα και πολλαπλώς τονίζουν τις διαστάσεις αυτές της κάθαρσης του κόσμου και του ανθρώπου από την αμαρτία διά της Βαπτίσεως του Κυρίου. Δεν βαπτίστηκε ο Κύριος, διότι είχε ανάγκη Αυτός του βαπτίσματος: απόδειξη το γεγονός ότι αμέσως βγήκε από τον Ιορδάνη, ελλείψει αμαρτιών, την ώρα που οι άλλοι βαπτιζόμενοι παρέμεναν εξομολογούμενοι τις αμαρτίες τους. Το βάπτισμα, όπως είπαμε, ήταν για εμάς τους ανθρώπους. Εισερχόμενος στον Ιορδάνη Αυτός που σήκωνε τις αμαρτίες των ανθρώπων, βύθισε και εξάλειψε τις αμαρτίες αυτές, όπως παλαιότερα ο Ίδιος ως μόνον Θεός εξάλειψε τις αμαρτίες των ανθρώπων διά του κατακλυσμού των υδάτων επί Νώε, κι όπως έδωσε νέα αρχή στη ζωή του Ισραήλ, κάνοντάς τους να περάσουν μέσα από τα σχισμένα ύδατα της ερυθράς θάλασσας με τον Μωυσή. Έτσι τα νερά λειτούργησαν πάντοτε, πραγματιστικά, αλλά και συμβολικά, για την κάθαρση των αμαρτιών των ανθρώπων. Γι’ αυτό και ο Κύριος, είδαμε, τη σωτηρία την «έδεσε» με το «νερό και το Πνεύμα». «Εάν μη τις γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος ου μη εισέλθη εις την Βασιλείαν των Ουρανών».
Και βεβαίως η εξάλειψη των αμαρτιών διά του Βαπτίσματος του Κυρίου ήταν το αποτέλεσμα του αγιασμού των υδάτων και του φωτισμού που έφερνε η είσοδός Του στο νερό του Ιορδάνη, συνεπώς σε όλη τη φύση, κύριο και καθοριστικό στοιχείο της οποίας είναι το νερό. Ο Κύριος δηλαδή, η πηγή της αγιότητας και του σωτηρίου πνευματικού φωτός, εισάγει με την είσοδό Του στο νερό, τον αγιασμό και το φως Του. Έκτοτε η φύση αγιάστηκε και η Εκκλησία μας συνεχίζει και διαιωνίζει τον αγιασμό αυτόν με τον Σταυρό του Κυρίου που εμβαπτίζεται κατά την τελετή του Αγιασμού των υδάτων. Είπαμε όμως: ο αγιασμός αυτός συνιστά την απαρχή, η οποία οριστικοποιήθηκε  τελεσίδικα με τον Σταυρό και την Ανάσταση, περαιτέρω δε με την αποστολή του αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής.
Η υμνολογία μας είναι ανεξάντλητη στη διαπίστωση των επί μέρους θεολογικών όψεων της Βαπτίσεως του Κυρίου. Και βεβαίως είναι αυτονόητο ότι αφενός εξαγγέλλει πάντοτε την αιτία του χαρακτηρισμού της Βαπτίσεως του Κυρίου ως εορτής Θεοφανείων: στη Βάπτιση φανερώθηκε ο Τριαδικός Θεός. «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις». Ο Πατέρας που προσμαρτυρεί τον Ιησού ως μονογενή Του Υιό, ο Χριστός που βαπτίζεται, το άγιον Πνεύμα που βεβαιώνει την αλήθεια των λόγων του Θεού Πατέρα. Και αφετέρου επισημαίνει ότι με το Βάπτισμά Του ο Κύριος αρχίζει κατά επίσημο, θα λέγαμε, τρόπο τη δράση Του στον κόσμο προς σωτηρία αυτού. Όπως παλιά στον Ισραήλ ένας προφήτης ή ένας ιερέας έχριε διά μύρου τον βασιλιά, ώστε αυτός επισήμως να κατασταθεί στη θέση του, έτσι και εδώ: ο ίδιος ο Θεός Πατέρας χρίει διά του πνευματικού μύρου, του αγίου Πνεύματος, τον Υιό Του ως τον Μεσσία του κόσμου.
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη

Πρόσφατα Άρθρα

Απόδοση Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο μαρτυρικό Κομμένο Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Απόδοση Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο μαρτυρικό Κομμένο Άρτης

23 Αυγούστου 2025

Το πρωί του Σαββάτου 23 Αυγούστου 2025, ετελέσθη η Θεία Λειτουργία για την Απόδοση της Εορτής της Κοιμήσεως της Υπεραγίας...

Read more
Μέγα πλήθος προσκυνητών στο Μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς
Εκκλησία της Ελλάδος

Μέγα πλήθος προσκυνητών στο Μοναστήρι της Παναγίας Ξενιάς

23 Αυγούστου 2025

Με την συμμετοχή χιλιάδων προσκυνητών από όλη την Θεσσαλία και το εξωτερικό, πραγματοποιήθηκε, το διήμερο 22-23/8, η μεγάλη Πανήγυρις της...

Read more
Με λαμπρότητα ἑορτάσθηκε ἡ Ἀπόδοσις τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στὴν Ἱ. Μ. Μεγάλης Παναγίας Σάμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Με λαμπρότητα ἑορτάσθηκε ἡ Ἀπόδοσις τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στὴν Ἱ. Μ. Μεγάλης Παναγίας Σάμου

23 Αυγούστου 2025

Με την δέουσα λαμπρότητα και κατάνυξη πανηγύρισε ἡ Ἱ. Μ. Μεγάλης Παναγίας (1586) την ἑορτή τῆς Ἀποδόσεως τῆς Κοιμήσεως τῆς...

Read more
Οδύνη ψυχής και πόνος καρδίας…
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ολοκλήρωση τῶν Ἐργασιῶν τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας

23 Αυγούστου 2025

Ὁλοκληρώθηκαν οἱ ἐργασίες τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ἡ ὁποία συνῆλθε ἀπό τήν 21η ἕως καί σήμερα, 23η...

Read more
Ἀπόδοση τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στήν Ναυπακτία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ἀπόδοση τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στήν Ναυπακτία

23 Αυγούστου 2025

Τό διήμερο, 22 καί 23 Αὐγούστου 2025, ἑορτάστηκε στήν Ἱερά Μητρόπολη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου ἡ Ἀπόδοση τῆς Ἑορτῆς τῆς...

Read more
Απόδοση εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο  Προσκύνημα Παναγίας Δεμερλιωτίσσης 
Εκκλησία της Ελλάδος

Απόδοση εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο  Προσκύνημα Παναγίας Δεμερλιωτίσσης 

23 Αυγούστου 2025

Την Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025 και ώρα 8:00 μ.μ., επί τη αποδόσει της εορτής της Κοιμήσεως και της εις ουρανούς...

Read more
Ανακοινωθέν αποφάσεων ΔΙΣ μηνός Νο­εμ­βρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνέρχεται την Δευτέρα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος

22 Αυγούστου 2025

Συνέρχεται την Δευτέρα 25 και την Τρίτη 26 Αυγούστου 2025 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, της 168ης...

Read more
Προσκυνηματική Εκδρομή του Γραφείου Νεότητας της Ι.Μ. Κίτρους στην Αλβανία και στην Βόρεια Ήπειρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Προσκυνηματική Εκδρομή του Γραφείου Νεότητας της Ι.Μ. Κίτρους στην Αλβανία και στην Βόρεια Ήπειρο

23 Αυγούστου 2025

Το Γραφείο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος διοργάνωσε από 17 έως 21 Αυγούστου Εκπαιδευτική και Προσκυνηματική Εκδρομή...

Read more
Λαμπρός εορτασμός  του Αγίου Νεομάρτυρος Μανουήλ του Κρητός στη Μύκονο
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Καταρτίστηκαν τὰ Τριπρόσωπα γιὰ Καμπέρα καὶ Βοηθὸ Ἐπίσκοπο

23 Αυγούστου 2025

Συνεχίστηκαν σήμερα, Παρασκευή 22 Αὐγούστου 2025, οἱ ἐργασίες τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ἡ ὁποία ἤδη συνεδριάζει, ἐκτάκτως,...

Read more
Συνάντηση  Μητρ. Δημητριάδος με τους Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Συνάντηση Μητρ. Δημητριάδος με τους Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

23 Αυγούστου 2025

Με τους Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ.κ. Γεώργιο Πολύζο και Σωκράτη Σαβελίδη, συναντήθηκε σήμερα στο γραφείο του στο...

Read more
Εκκλησία της Ελλάδος

9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Υπευθύνων Ιερέων Νεότητος και Στελεχών Νεότητος των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος

23 Αυγούστου 2025

Κατόπιν της από 12ης Ιουνίου 2025 Συνοδικής Αποφάσεως, η Συνοδική Επιτροπή επί της Χριστιανικής Αγωγής και της Νεότητος διοργανώνει το...

Read more
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας καλωσόρισε τον νέο Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος στο Σύδνεϋ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας καλωσόρισε τον νέο Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος στο Σύδνεϋ

21 Αυγούστου 2025

Τον νέο Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος στο Σύδνεϋ, κ. Γεώργιο Σκέμπερη, καλωσόρισε εγκαρδίως ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος. Ο...

Read more
ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΣΣΗΣ ΜΕ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΓΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΣΣΗΣ ΜΕ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΓΧΟΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ

23 Αυγούστου 2025

Με ιεροπρέπεια και κατάνυξη εορτάσθηκε η μνήμη της αγίας μάρτυρος Βάσσης της Εδεσσαίας στον πανηγυρίζοντα φερώνυμο ιερό ναό της Έδεσσας....

Read more
Αρχιερατική Λειτουργία στον Άγιο Δημήτριο Πετα (Κυράτσα) Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική Λειτουργία στον Άγιο Δημήτριο Πετα (Κυράτσα) Άρτης

22 Αυγούστου 2025

Την Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025, ετελέσθη το 40θήμερο μνημόσυνο του μακαριστού Ιερέως Ελευθερίου Μπόβολου, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου,...

Read more
Στους τόπους του Αγίου Κοσμά ο Δημητριάδος Ιγνάτιος με προσκυνητές
Εκκλησία της Ελλάδος

Στους τόπους του Αγίου Κοσμά ο Δημητριάδος Ιγνάτιος με προσκυνητές

22 Αυγούστου 2025

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πενθήμερη προσκυνηματική εκδρομή της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού στους τόπους όπου έδρασε, δίδαξε και...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»
Κηρύγματα

Το μήνυμα της Κυριακής ΙΑ΄ Ματθαίου

19 Αυγούστου 2023

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη Αγαπητοί μου αδελφοί. Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος μετά την σεληνιαζόμενη κοινωνία που μας...

Η παραβολή των μυρίων ταλάντων

Ἡ παραβολὴ τοῦ ἀγνώμονος δούλου

19 Αυγούστου 2023
Η παραβολή των μυρίων ταλάντων

«Πᾶσαν τὴν ὀφειλὴν ἐκείνην ἀφῆκά σοι, ἐπεὶ παρεκάλεσάς με»

22 Αυγούστου 2020
Η παραβολή των μυρίων ταλάντων

Συνυπεύθυνη η οικογένεια – Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου

22 Αυγούστου 2020
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το μήνυμα της Κυριακής – (Των μυρίων ταλάντων)

31 Αυγούστου 2019
Η παραβολή των μυρίων ταλάντων

Η παραβολή των μυρίων ταλάντων

20 Αυγούστου 2017

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ Γράφει ὁ Ἱεροκῆρυξ Ἀρχιμ. Νικάνωρ Καραγιάννης

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ-Περί σκληροκαρδίας (Αγ. Λουκά Κριμαίας)

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ, Ευαγγ. Aνάγνωσμα: Ματθ. 18:23-35 (19-8-2012)

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ’ Ματθαίου το έλεος και η συγγνώμη Ματθ. 18, 23-35

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου – Η συγχωρητικότητα Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Ματθ. 18, 23-35

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ” Ματθαίου

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Α΄ΚΟΡ. θ΄ 2-12)

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ- 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012 (Ματθ. ιη΄ 23-35)

19 Αυγούστου 2014

Κυριακὴ ΙΑ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ Ἀπὸ τὸν πατέρα Παναγιώτη

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Μθ. 18, 23-35)

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ’ Ματθαίου (Ματθ., ιη’ 23 – 35) Αρχιμανδρίτου Ιωήλ Κωνστάνταρου

19 Αυγούστου 2014

Κυριακὴ ΙΑ΄ Ματθαίου – Δύο αριθμοὶ. +Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ’ ΜΑΤΘΑΙΟΥ Πρὸς Κορ. Α’ θ’ 2-12

16 Νοεμβρίου 2023

«ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ»

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ματθ. ιη΄, 23 – 35) “Δούλε πονηρέ, ούκ έδει και σέ ελεήσαι τόν σύνδουλον σου, ώς καί εγώ σε ήλέησα; Ο Ελεήμων Θεός και οι ανελεήμονες άνθρωποι

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ – 12 Αυγούστου 2007

19 Αυγούστου 2014
Το Ευαγγέλιο της Χαράς!

Πνευματικοί λόγοι από την αυριανή Ευαγγελική περικοπή

11 Αυγούστου 2018

Κυριακή ΙΑ Ματθαίου «Μακροθύμησον ἐπ΄ἐμοί καί πάντα σοι ἀποδώσω» εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή ΙΑ Ματθαίου Μιχαήλ Χούλης, Χριστιανική ζωή σημαίνει μακροθυμία και συγχώρηση (Η παραβολή του άσπλαχνου δούλου)

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ Ματθαίου Η δύναμη της προσευχής εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ΄ Ματθαίου – Η αλληλοσυγχώρηση Ελληνορθόδοξη Κοινότητα Απ. Βαρνάβα

19 Αυγούστου 2014

Κυριακή ΙΑ Ματθαίου Ἔδει καί σέ ἐλεῆσαι…, ὡς καί ἐγώ σέ ἠλέησα» εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου

16 Νοεμβρίου 2023

Κυριακή ΙΑ’ Ματθαίου – Η παραίτηση από τα δικαιώματά μας του Αρχιμανδρίτου Καλλίνικου Νικολάου

19 Αυγούστου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ ΜΑΤΘΑΙΟΥ – ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
«Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον τοῦ Ἰορδάνου…»  Eυλόγησε τα Ύδατα του ποταμού Πηνειού o Μητροπολίτης Λαρίσης

«Ἐν τοῖς ῥείθροις σήμερον τοῦ Ἰορδάνου…» Eυλόγησε τα Ύδατα του ποταμού Πηνειού o Μητροπολίτης Λαρίσης

Θεοφάνεια: Γιατί εμφανίστηκε όλη η Αγία Τριάδα;

Θεοφάνεια: Γιατί εμφανίστηκε όλη η Αγία Τριάδα;

Αρωγός μας και για το νέο έτος η Παναγία η Παρηγορήτρια

Αρωγός μας και για το νέο έτος η Παναγία η Παρηγορήτρια

Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός των Θεοφανείων στη Βέροια

Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός των Θεοφανείων στη Βέροια

Τα πρώτα του Θεοφάνεια στην Πόλη της Καστοριάς τέλεσε ο νέος Μητροπολίτης Καλλίνικος

Τα πρώτα του Θεοφάνεια στην Πόλη της Καστοριάς τέλεσε ο νέος Μητροπολίτης Καλλίνικος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist