• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Από το «ἀπό Θεοῦ ἄρξασθαι» στην αποϊεροποίηση

16 Νοεμβρίου 2023
in Εκκλησία της Ελλάδος
Από το «ἀπό Θεοῦ ἄρξασθαι» στην αποϊεροποίηση
Share on FacebookShare on Twitter

Του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης κ. Χρυσάνθου – Βοηθού Επισκόπου της Ι.Μ. Πατρών

Οι προθέσεις ως μέρους του λόγου κατέχουν πολύ σημαντική θέση στη διατύπωση των σκέψεών μας. Η ίδια πρόθεση ανάλογα με την σύνταξή της παράγει και διαφορετικό σημασιολογικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα η πρόθεση «από» μπορεί να δηλώσει την αφετηρία, την μεταβολή μιας κατάστασης, την προέλευση ή την καταγωγή, την απομάκρυνση, το αναγκαστικό αίτιο όπως και άλλες σχέσεις. Μέσα από μια πρόθεση μπορούν λοιπόν να αναδειχθούν και οι δικές μας προθέσεις, να δηλωθεί με ποιον συντασσόμαστε, από πού ξεκινάμε και πού καταλήγουμε, να αποδοθεί η μεταβολή αυτού του κόσμου και τα αίτια της, να τονιστεί η απομάκρυνση. Ίσως λοιπόν η εικόνα του σύγχρονου κόσμου να συνοψίζεται ως εξής: Από το «ἀπό Θεοῦ ἄρξασθαι» στην αποϊεροποίηση.
Ο σοφός λαός όταν θέλει να κατηγορήσει κάποιον για παντελή έλλειψη σεβασμού και για απουσία ηθικών φραγμών χρησιμοποιεί την χαρακτηριστική φράση «δεν έχεις ούτε ιερό ούτε όσιο». Στην σύγχρονη εποχή όμως τι θεωρείται πραγματικά ιερό και όσιο; Έχουμε πλέον ιερό και όσιο ή μήπως στο όνομα μιας κατ’ επίφασιν ελευθερίας, μιας τραγικής μηδενιστικής αμφισβήτησης ή στο όνομα ενός ψευτοπροοδευτισμού επιδιώκουμε την αποϊεροποίηση των πάντων; Δυστυχώς τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν αυτή την τάση είναι πολλά και εντοπίζονται σε κάθε έκφανση του ιδιωτικού και του δημόσιου βίου.

Οι ιεροί κανόνες της Ορθοδοξίας δεν τηρούνται και αντιθέτως πολύ συχνά λοιδορούνται και παρουσιάζονται ως καταπιεστικοί και αναχρονιστικοί. Οι Νηστείες και ο Εκκλησιασμός είναι για πολλούς άγνωστες λέξεις, η Εξομολόγηση και η Θεία Κοινωνία αφορούν μόνο στους ηλικιωμένους θρησκόληπτους, οι μεγάλες θρησκευτικές εορτές αποτελούν απλώς μια αφορμή για ανάπαυλα, διασκέδαση και δώρα. Οι περισσότεροι έχουν πλήρη άγνοια της Αγίας Γραφής και του περιεχομένου της Πίστεώς μας και όχι μόνο δεν επιθυμούν να την γνωρίσουν αλλά ασκούν και «δριμύτατη» κριτική αναπαράγοντας τις κακοδοξίες της λασπολογίας. Δεν αναγιγνώσκομεν την Αγία Γραφή γι’ αυτό γίναμε παράφρονες. Δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό δείγμα σεβασμού κι αυτό καταμαρτυρείται και από τις βλασφημίες όπως και από τον τρόπο που είμαστε ενδεδυμένοι και τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε μέσα στους ιερούς ναούς κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων. Οι ιερές εικόνες εξορίστηκαν από τους δημόσιους χώρους θυμίζοντας περίοδο της εικονομαχίας. Στα σχολεία η Χριστιανική διδασκαλία «καταστρατηγεί» τα δικαιώματα των παιδιών ενώ οι ύβρεις και η άρνηση του Θεού αποτελούν δείγμα της επιστημοσύνης των διδασκόντων. Το ίδιο βέβαια και η ιερότητα της πατρίδος καθώς σε μερικές μύτες ο πατριωτισμός έχει την δυσωδία του εθνικισμού ενώ ο ανθελληνισμός και η άγνοια και η διαστρέβλωση της ιστορίας ευωδιάζουν! Γνωστή είναι και η προσπάθεια κατάργησης της πρωινής προσευχής και της αναγραφής του θρησκεύματος στα απολυτήρια των μαθητών όπως και ο περιορισμός της παρουσίας των κληρικών στο σχολικό περιβάλλον ενώ το μάθημα των Θρησκευτικών χαρακτηρίζεται πλέον ως δευτερεύον ή ακόμα και προαιρετικό και ανάλογα με τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες η θρησκευτική αγωγή των παιδιών είναι διαχρονικά όμηρος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.

Η διαταραγμένη σχέση μας με τον Θεό βέβαια έχει αντίκτυπο και στην σχέση μας με τον ίδιο μας τον εαυτό αλλά και στη σχέση μας με κάθε δημιούργημα του Θεού. Η ζωή από θείο δώρο αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα απλό υπαρκτικό δεδομένο. Το σώμα μας έχει χάσει την ιερότητά του και έχει υποβιβαστεί σε σκεύος ηδονής γεγονός που επηρεάζει την εικόνα μας, την υγεία μας, την ψυχή μας. Προκειμένου να αποκτήσει ο άνθρωπος μια «θελκτική» εικόνα προβαίνει και σε επιλογές που τον εξευτελίζουν και σε «αισθητικές» παρεμβάσεις που κακοποιούν και παραμορφώνουν την εικόνα του και δημιουργούν συχνά προβλήματα και στην υγεία του.

Η σαρκολατρία και η ηδονολατρία αποτελούν τα συνθήματα της σύγχρονης εποχής που οδηγούν στη διάλυση του θεσμού της οικογένειας, στους βιασμούς, στις αμβλώσεις, στην έξαρση των διαστροφών, στη συναισθηματική αναπηρία που επέφεραν. Ο υποβιβασμός της ύπαρξής μας και η οπισθοδρόμησή μας σ’ ένα προηθικό και πρωτόγονο στάδιο προωθείται μανιωδώς με κάθε μέσο και παρουσιάζεται ως μορφή κατοχύρωσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ποιος αναφέρεται στα οδυνηρά αποτελέσματα των διαζυγίων στις παιδικές ψυχές; Μήπως δεν προβάλλεται η «πολιτισμένη» εκδοχή των διαζυγίων που τάχα δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα στα παιδιά; Μήπως οι νομικές διαδικασίες για την διάλυση του Γάμου δεν έχουν γίνει απλούστερες και ταχύτερες; Ποιος αναφέρει τις τραγικές συνέπειες των αμβλώσεων στην ψυχική και σωματική υγεία των γυναικών και το δικαίωμα στη ζωή του αγέννητου παιδιού; Με αποστροφή και βδελυγμία γινόμαστε μάρτυρες βιασμών και λίγοι αντιδρούν για το περιεχόμενο της τέχνης, για τα μηνύματα που μεταδίδονται καθημερινά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, για τις πλατφόρμες του διαδικτύου που προωθούν παντός είδους διαστροφή.

Η αποϊεροποίηση της ανθρώπινης ζωής διαφαίνεται όχι μόνο στην αύξηση των διαζυγίων αλλά και στο πώς έχει διαμορφωθεί η έννοια του Γάμου όπως και οι αντιλήψεις και οι πρακτικές αναφορικά με τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της οικογένειας. Το μυστήριο του Γάμου πλέον αντιμετωπίζεται ως μια κοσμική εκδήλωση, μια γιορτή για την επισημοποίηση μιας σχέσης χάνοντας την ουσία και το νόημά του που είναι η ευλογία του Θεού. Πολιτικός γάμος ή σύμφωνο συμβίωσης προβάλλονται ως οι λύσεις «γροθιά στο κατεστημένο» υποβιβάζοντας το Γάμο από μυστήριο της εκκλησίας σε μια απλή τυπική γραφειοκρατική διαδικασία. Στο φιλελεύθερο πλαίσιο της εποχής κάποιοι «προοδευτικοί» δεν βαφτίζουν τα παιδιά τους για να τους δώσουν την «επιλογή» όταν ενηλικιωθούν. Ξεχνούν ή αγνοούν βέβαια πως η βάπτιση δεν είναι μια απλή διαδικασία ονοματοθεσίας αλλά το μυστήριο που μας καθιστά μέλη Χριστού και μέλη της Αγίας Εκκλησίας και η προϋπόθεση για την συμμετοχή μας στα άλλα μυστήρια της εκκλησίας. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και ο τρόπος λειτουργίας της μοντέρνας οικογένειας: απεριόριστη ελευθερία ή  υπερπροστατευτισμός, χαλάρωση των δεσμών, απουσία αγωγής διαλόγου και επικοινωνίας και σε ακραίες περιπτώσεις ενδοοικογενειακή βία. Έτσι η οικογένεια από απάνεμο λιμάνι μετατρέπεται σε φουρτουνιασμένο πέλαγο που θα οδηγήσει σε πολυάριθμα ναυάγια.
Ο σύγχρονος άνθρωπος χωρίς Θεό και χωρίς οικογένεια αναζητά μάταια τη γαλήνη και την ευτυχία προσπαθώντας να καλύψει τα αναρίθμητα κενά του όχι μόνο μέσω της ηδονής αλλά και με κυνήγι του κέρδους, θυσιάζοντας και εμπορευματοποιώντας τα πάντα στο βωμό του Μαμωνά. Κλοπές, απαγωγές, εμπόριο ναρκωτικών, εμπόριο σαρκός, εμπόριο οργάνων, δουλεμπόριο, λαθρεμπόριο, εργασιακή εκμετάλλευση. Για το χρήμα ο άνθρωπος, υπερεργάζεται, απαρνιέται τα ιδανικά και τις αξίες του, εκμεταλλεύεται τον συνάνθρωπό του, καταστρέφει με πυρκαγιές και με διάφορες παρεμβάσεις τη φύση, που είναι δημιούργημα του Θεού, αφαιρεί ζωές. Η ανάγκη ή η απληστία τον ωθούν σε μια λαθεμένη ιεράρχηση των προτεραιοτήτων του ενώ «ενός δέ εστί χρεία». Και βέβαια όταν τα χρήματα και τα υλικά αγαθά γίνονται από μέσα αυτοσκοπός τότε η αδικία, οι ανισότητες και οι καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι μονόδρομος. Με στόχο την αύξηση των κερδών προωθείται σταδιακά και η εργασία την Κυριακή και γίνεται όλο και πιο συχνή η καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Έτσι μετά από τόσους αιματηρούς αγώνες για την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων νομιμοποιείται ξανά η εξόντωση του εργαζόμενου ο οποίος δεν στερείται μόνο το δικαίωμα της «εβδομαδιαίας ανάσας» αλλά κυρίως το δικαίωμα συμμετοχής στον εκκλησιασμό που πέρα από θρησκευτικό καθήκον είναι για τους πιστούς πηγή δύναμης , ελπίδας, πηγή Ζωής.

Ο σύγχρονος άνθρωπος όμως δεν αντιμετωπίζει με ασέβεια μόνο τη ζωή αλλά και τον θάνατο. Μήπως και η καύση των νεκρών που επιλέγεται από μια μερίδα ανθρώπων δεν αποτελεί δείγμα της αποϊεροποίησης; Στη δική μας Ορθόδοξη παράδοση ανήκει η ταφή των κεκοιμημένων. Ο Κύριός μας, Ιησούς Χριστός ενταφιάσθηκε αφού επί του Σταυρού παρέδωκε το Πνεύμα στον Επουράνιο Θεό και Πατέρα. Ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας και ο Νικόδημος, μαθητής του Κυρίου ζήτησαν το Σώμα του Σωτήρος Χριστού από τον Πιλάτο και Το ενταφίασαν σε καινό μνημείο. Η Παναγία και οι Άγιοι ενταφιάσθησαν μετά την κοίμησή τους και οφείλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Και η Ανάσταση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού μας διδάσκει ακριβώς ότι το κράτος του θανάτου κατελύθη και ο άνθρωπος έχοντας αγωνιστεί ως ψυχοσωματική οντότητα προσδοκά την Ανάσταση νεκρών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος. Το σώμα των κεκοιμημένων κατά τη Δευτέρα Παρουσία θα αναστηθεί μεταποιημένο και αφθαρτοποιημένο ώστε να καταστεί όμοιο προς το δοξασμένο σώμα του Κυρίου και να ζήσει ενωμένο με την ψυχή στην αιωνιότητα. Και όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην πρώτη επιστολή προς Κορινθίους «οὕτω καὶ ἡ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν σπείρεται ἐν φθορᾷ, ἐγείρεται ἐν ἀφθαρσίᾳ·»( Α Κορ. 15,42). Επιπλέον τρόπος που αντιμετωπίζουν και διαχειρίζονται πολλοί το πένθος, η στάση τους απέναντι στα Μνημόσυνα και τους κεκοιμημένους μήπως φανερώνει πως ο θάνατος δεν είναι παρά ένα βήμα στην ανυπαρξία; Αυτές οι θεωρίες και οι πρακτικές δεν έχουν καμία σχέση με την Ορθόδοξη πίστη. Για εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς η κοίμηση δεν αποτελεί το τέλος αλλά μετάβαση στην αληθινή Ζωή γεγονός που καταμαρτυρείται και από τη διηνεκή παρουσία των Αγίων και τα αναρίθμητα θαύματά τους.

Ο σύγχρονος άνθρωπος εγκλωβισμένος στην φιλαυτία απομακρύνεται από το Θεό σχετικοποιώντας το απόλυτο και απολυτοποιώντας το σχετικό και βιώνει τον μηδενισμό και τον θάνατό του.  Συγκρούεται με τον ίδιο του τον εαυτό και τον συνάνθρωπό του. Είμαστε όλοι θεατές αυτής της τραγωδίας. Πρέπει όμως να σταματήσουμε να είμαστε απλώς θεατές και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Οφείλουμε να σταματήσουμε να κατηγορούμε πάντα το σύστημα και άλλες απρόσωπες έννοιες και να συνειδητοποιήσουμε τη δική μας ευθύνη αλλά και ότι η επιστροφή στην αγκαλιά του Θεού είναι η μόνη πραγματική σωτηρία. Μια επιστροφή ουσιαστική χωρίς να θέλουμε να προσαρμόσουμε το Θείο νόμο στα δικά μας μέτρα αλλά προσαρμόζοντας το εγώ μας στο θέλημα του Θεού. Κόντρα στα μέτρα και τις διακηρύξεις της νέας εποχής και χωρίς φόβο. Κι ας χαρακτηριστούμε συντηρητικοί και όπως αλλιώς θέλει η καλοσύνη αυτών που διώκουν προοδευτικά. Ας επιστρέψουμε στα νάματα του Ζώντος ύδατος και με την ευλογία του Αγίου Πνεύματος θα αγαπήσουμε τον πλησίον μας και αυτούς τους εχθρούς μας, θα γίνουμε ελεήμονες και ιεροποιώντας πάλι τη ζωή θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις του Αγιασμού και της Σωτηριάς μας.

Πρόσφατα Άρθρα

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, το απόγευμα, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Γεννήσεως της Θεοτόκου Μελατών Άρτης, ετελέσθη ο Μέγας Εσπερινός...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 7:00 μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Πανηγυρικού...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»

8 Σεπτεμβρίου 2025

Ενώπιον μιας λαοθάλλασας πιστών τελέσθηκε απόψε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών στην πανηγυρίζουσα...

Read more
Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Γενέσιο της Θεοτόκου

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ. Θ. Η Εορτή των Γενεθλίων ή της Γέννησης της Θεομήτορος στην αρχή του εκκλησιαστικού έτους...

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης

7 Σεπτεμβρίου 2025

Στην πανηγυρίζουσα ιστορική Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης, ιερούργησε σήμερα Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού 7 Σεπτεμβρίου...

Read more
Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με την δέουσα ιεροπρέπεια η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος, τίμησε την ιερά μνήμη του Αγίου ενδόξου...

Read more
Η Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην Κέρκυρα

7 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2025, προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων...

Read more
«ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ» (Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΙΟΥ)
Εκκλησία της Ελλάδος

«ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ» (Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΙΟΥ)

7 Σεπτεμβρίου 2025

Μέ τήν Χάρη καί τήν Βοήθεια τοῦ Θεοῦ ἐλειτούργησε καί ἐφέτος, ἡ Ἐκκλησιαστική Κατασκήνωση ἀρρένων «ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ» τῆς...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “ο αγνός πόνος του Σταυρού, φλόγα που ζεσταίνει ψυχές”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “ο αγνός πόνος του Σταυρού, φλόγα που ζεσταίνει ψυχές”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, λίγες ημέρες πριν την μεγάλη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης...

Read more
Η εικόνα του Άη-Στράτη στα Ρίζια (1825-2025)
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εικόνα του Άη-Στράτη στα Ρίζια (1825-2025)

8 Σεπτεμβρίου 2025

Μεταξύ των ιερών κειμηλίων, τα οποία μετέφεραν με κίνδυνο και θυσίες προσωπικές, οι πρόσφυγες από την Αδριανούπολη και το Κάραγατς,...

Read more
Με ιεροπρέπεια τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ Ψαθοχώρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Με ιεροπρέπεια τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ Ψαθοχώρας

8 Σεπτεμβρίου 2025

Με ιεροπρέπεια και συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν το πρωί του Σαββάτου 6 Σεπτεμβρίου 2025 τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ στην...

Read more
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και συμμετοχή πολλών χριστιανών, τελείται κάθε χρόνο στην Ιερά Μητρόπολη Χαλκίδος η ανάμνηση του εν Χώναις θαύματος...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με κατάνυξη και μεγάλη συμμετοχή των πιστών εορτάσθηκε η ετήσια πανήγυρις της Ιεράς Μονής Αρχαγγέλου Μιχαήλ Αλμωπίας επί τη εορτή...

Read more
Συμμετοχή στη ΔΕΘ Akademia 2005 του Προγράμματος: Θρησκεία, Κοινωνία και Τεχνητή Νοημοσύνη
Ελλάδα Κόσμος

Συμμετοχή στη ΔΕΘ Akademia 2005 του Προγράμματος: Θρησκεία, Κοινωνία και Τεχνητή Νοημοσύνη

7 Σεπτεμβρίου 2025

Το Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Θρησκεία, Κοινωνία και Tεχνητή Νοημοσύνη – Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης ΑΠΘ - Τμήματος Κοινωνικής...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025
Σερρών Θεολόγος: «Ο Θεός μας, Θεός των θαυμασίων και των ανελπίστων»

Το Γενέσιο της Θεοτόκου

8 Σεπτεμβρίου 2021
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Αύτη ημέρα Κυρίου, αγαλλιάσθε λαοί. Ιδού γαρ του φωτός ο νυμφών και η βίβλος του λόγου της ζωής εκ γαστρός προελήλυθε»

8 Σεπτεμβρίου 2020
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Την αειμακάριστον και παναμώμητον και μητέρα του Θεού ημών»

8 Σεπτεμβρίου 2020
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Εἰς τήν γέννησιν τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἠμῶν Θεοτόκου. Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ο καθαρός καρπός της γης»

7 Σεπτεμβρίου 2018
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

8 Σεπτεμβρίου 2018
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Στα μαύρα ντυμένη η Παναγία

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Παναγίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Προσεγγίσεις στην εορτή

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ «Η γέννησίς σου, Θεοτόκε χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη…»

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΕΙΡΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ (Ἀρχιμ. Ἐφραίμ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

H Γέννηση τῆς Θεοτόκου

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

7 Σεπ 2010 Γενέσιον της Υπεραγίας Θεοτόκου – (8 Σεπτεμβρίου)

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Το γενέθλιο της Θεοτόκου. Υπάρχουν γραπτές προφητείες, προτυπώσεις για την Παναγία μας;

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (Ἁγ. Ἰω. Δαμασκηνοῦ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ]

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Κυριακὴ Πρὸ τῆς Ὑψώσεως του Τιμίου Σταυρού. To Γενέθλιο της Θεοτόκου π. Στυλιανός Μακρής

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Θεοτόκου κατά τους Αγίους Πατέρες

8 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Ο Μεθέορτος Εσπερινός και η Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος του Αγίου Γεωργίου στον Καρέα

Ο Μεθέορτος Εσπερινός και η Λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος του Αγίου Γεωργίου στον Καρέα

Μεθέορτος Εσπερινός και λιτάνευση Ιερού Σκηνώματος Αγίου Γεωργίου του Νεαπολίτου στη Ν. Ιωνία

Μεθέορτος Εσπερινός και λιτάνευση Ιερού Σκηνώματος Αγίου Γεωργίου του Νεαπολίτου στη Ν. Ιωνία

Εσπερινός Εγκαινίων Ιερού Ναού Αγίου Φανουρίου

Εσπερινός Εγκαινίων Ιερού Ναού Αγίου Φανουρίου

Η χειροτονία του νέου Επισκόπου Σταυροπηγίου  Αλεξίου

Η χειροτονία του νέου Επισκόπου Σταυροπηγίου Αλεξίου

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την χειροτονία του Επισκόπου Σταυροπηγίου Αλεξίου

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την χειροτονία του Επισκόπου Σταυροπηγίου Αλεξίου

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist