• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Συναξάρι 3ης Ἀπριλίου

2 Απριλίου 2021
in Πνευματικές Διδαχές
Συναξάρι 3ης Ἀπριλίου

OΣΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ

Share on FacebookShare on Twitter

Μητροπολίτου Φαναρίου Ἀγαθαγγέλου
Γενικοῦ Διευθυντοῦ τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

† Μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Νικήτα τοῦ Ὁμολογητοῦ, ἡγου-μένου τῆς μονῆς τοῦ Μηδικίου.

Ὁ Ὅ­σι­ος Νι­κή­τας κα­τα­γό­ταν ἀ­πό τήν Και­σα­ρεί­α τῆς Βι­θυ­νί­ας καί ἔ­ζη­σε τόν 8ο αἰώνα μ.Χ. Σέ βρεφική ἡλικία ἔ­μει­νε ὀρ­φα­νός ἀ­πό μη­τέ­ρα καί τήν ἀ­να­τρο­φή τήν ἀ­νέ­λα­βαν ἡ ἐ­νά­ρε­τη γι­α­γι­ά του καί ὁ εὐ­σε­βής Φι­λά­ρε­τος, ὁ πα­τέ­ρας του, ὁ ὁ­ποῖ­ος ἀ­νέ­θε­σε ἀ­πό πο­λύ ἐ­νω­ρίς τήν ἐκ­παί­δευ­σή του σέ κά­ποι­ο κλη­ρι­κό φη­μι­σμέ­νο γι­ά τίς παι­δα­γω­γι­κές καί πνευ­μα­τι­κές του ἀ­ρε­τές.  Ἔ­τσι ὁ νε­α­ρός Νι­κή­τας ἀ­πό­κτη­σε ἀ­ξι­ό­λο­γη κο­σμι­κή καί πνευ­μα­τι­κή παι­δεί­α.

Ἀ­φοῦ ἐ­γκα­τέ­λει­ψε πα­τέ­ρα, μη­τέ­ρα, ἀ­δελ­φούς, ἀ­δελ­φές, συγ­γε­νεῖς, σπί­τι, πα­τρί­δα, πλού­τη, καί ἐσή­κω­σε τό σταυ­ρό του μέ προ­θυ­μί­α, ἀ­κο­λού­θη­σε τόν Χρι­στό, ἔ­γι­νε ἄ­ξι­ος μα­θη­τής αὐ­τοῦ. Σέ νε­α­ρά ἡ­λι­κί­α κατέφυγε στήν πε­ρί­φη­μη Μο­νή τοῦ Μη­δι­κί­ου τῆς Τριγλίας, ὅ­που γρή­γο­ρα, γι­ά τίς πολ­λές του ἀ­ρε­τές, κα­τέ­κτη­σε τήν ἀ­γά­πη καί τήν ἐ­κτί­μη­ση ὅ­λων των ἀ­δελ­φῶν τῆς μο­νῆς, οἱ ὁ­ποῖ­οι, με­τά τό θά­να­το τοῦ ἡ­γού­με­νου Νι­κη­φό­ρου, τόν ἐ­ξέ­λε­ξαν ἡ­γού­με­νο τῆς μο­νῆς, ἐπί Πατριάρχου Ταρασίου (784-806 μ.Χ.).

 Λόγῳ τῆς σταθερᾶς πίστεώς του στή διδασκαλία καί παράδο-ση τῆς Ἐκκλησίας μας γιά τίς ἱερές εἰκόνες ὁ Ὅσιος ἐξορίσθηκε, ἐπί αὐτοκράτορος Λέοντος τοῦ Ε΄ (813-820 μ.Χ.), στήν κωμόπολη Μασαλεών τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ἀπό τήν ὁποία ἀνακλήθηκε, γιά νά ἐξορισθεῖ ἐκ νέου, τό 815 μ.Χ., στή νῆσο τῆς Ἁγίας Γλυκερίας κοντά στόν Ἀκρίτα. Ἐπανέκαμψε στήν Κωνσταντινούπολη ἐπί βασιλέως Μιχαήλ τοῦ Τραυλοῦ (820-829 μ.Χ.) καί ἐ­γκα­τα­στά­θη­κε σέ κά­ποι­ο με­τό­χι στό βό­ρει­ο τμῆμα τῆς πόλεως, τό ὁποῖο πιθανῶς ἀνῆκε στή μονή Πελεκητῆς. Πρός τόν Ὅσιο δέ ἔγραφε συνεχῶς ὁ Ἅγιος Θεό-δωρος ὁ Στουδίτης. Ἐκεῖ ὁ Ὅσιος Νικήτας ὁ Ὁμολογητής ἐκοιμή-θηκε μέ εἰρήνη.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Ἰωσήφ τοῦ Ὑμνογράφου.

    Ὁ Ὅ­σι­ος Ἰ­ω­σήφ ἐγεν­νή­θη­κε στή Σι­κε­λί­α, τό ἔτος 816 μ.Χ., ἀπό ἐ­νά­ρε­τους καί εὐσεβεῖς γο­νεῖς, τόν Πλου­τί­νο καί τήν Ἀ­γά­θη. Τά περί τῆς ζωῆς καί τῆς δράσεώς του γνωρίζομε ἀπό τό Βίο πού συνέταξε ὁ μαθητής καί διά­δοχός του στή μονή του Θεοφάνης, συμπληρωματικά δέ ἀπό τά ἐγκώμια πού τοῦ ἀφιέρωσαν ὁ ᾿Ιωάννης Διάκονος καί ὁ Θεόδωρος Πεδιάσιμος.   

Ὁ Ὅσιος ἀναγκάσθηκε νά φύ­γει ἀπό τή γενέτειρά του οἰκο-γενειακῶς, λόγῳ τῆς ἐντάσεως τῶν Ἀραβι­κῶν ἐπιδρομῶν, πού ἔπει-τα ἀπό λίγο καιρό ἐπρόκειτο νά κατα­λήξουν στήν κατάληψη τῆς νήσου, καί νά μεταναστεύ­σει στήν Πελοπόννησο. Σέ ἡλικία δέκα πέντε ἐτῶν ἀποχωρί­σθηκε ἀπό τούς γονεῖς του καί μετέβη στή Θεσσαλονίκη, ὅπου ἐπιδό­θηκε στή μοναχική ἄσκηση στήν περίφημη μονή Λατόμου, ὑπό τήν καθοδήγηση τοῦ Ἁγίου Γρη­γορίου τοῦ Δεκαπο­λίτου († 20 Νοεμβρίου), ἀσκώντας τὸ ἔργο τοῦ ὀξυγράφου.

Μετά ἐννέα χρόνια παρα­μονῆς στή Θεσσαλονίκη μετέβη στήν Κωνσταντινού­πο­λη, τό ἔτος 840 μ.Χ., μαζί μέ τόν Ἅγιο Γρηγόριο καί ἐγκαταστά­θη­κε στή μονή τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Ἀντίπα. Δέν παρέμεινε ὅμως ἐπί πολύ ἐκεῖ ἀπερί­σπα­στος, διότι τό ἑπόμενο ἔτος ἀπεστά­λη ἀπό τούς Ὀρθο­δό­­ξους τῆς Βασιλεύουσας στή Ρώμη γιά διαβουλεύσεις ἐπί τοῦ θέματος τοῦ διωγμοῦ ἀπό τούς εἰκο­νομάχους. Δέν κατόρ­θωσε νά φέρει εἰς πέρας τήν ἀποστο­λή, διότι τό πλοῖο του ἐνέπεσε στά χέρια Ἀράβων πειρα­τῶν καί αὐτός ὁδηγήθηκε αἰχμάλωτος στήν ἀραβοκρατού­μενη τότε Κρήτη, ἀπό ὅπου ἐλευθε-ρώθηκε μέ τίς φροντί­δες φιλάνθρωπων πιστῶν καί μέ θαῦμα τοῦ Ἁγίου Νι­κολάου.

Κατά τό βρα­χύ χρόνο αὐτῆς τῆς περι­πέτειάς του συνέβηκαν δύο σημαντικά γεγονότα, ἕνα ἰδιαι­τέρως γι᾿ αὐτόν, ὁ θάνατος τοῦ πνευμα­τικοῦ του ὁδηγοῦ Ἅγίου Γρηγορίου τοῦ Δεκαπολίτου, καί ἕνα γιά τήν Ἐκκλησία ὁλόκλη­ρη, ἡ ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκό-νων.

Ὅταν ἐπανῆλθε, διά τῆς Θεσσαλονίκης πάλι, στήν Κων­σταντι-νούπολη, τό ἔτος 843 μ.Χ., ἔζησε ἐπί δύο χρόνια ὡς ἔγκλειστος στή μονή τοῦ Ἁγίου Ἀντίπα, ἔπειτα στά κτήρια τοῦ ναοῦ τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου ἐπί πενταετία, ἕως ὅτου ἵδρυσε ἰδική του μονή, τό ἔτος 850 μ.Χ., ἀφιερωμένη στόν Ἀπόστολο Βαρ­θολο­μαῖο, ὅπου ἀπέθεσε καί τά ἱερά λείψανα τοῦ Ἀποστόλου πού εἶχε φέρει ἀπό τή Θεσσαλονίκη, καθώς ἐπίσης καί τά σκη­νώμα­τα τοῦ πνευματικοῦ του ὁδηγοῦ Ἁγίου Γρηγορίου καί τοῦ συν­ασκητοῦ του ᾿Ιωάννου. Ἐδῶ παρακαλοῦσε μέ δάκρυα καί στεναγμούς τόν Ἀπόστολο Βαρθολομαῖο νά τόν βοηθήσει στή σύνθεση ὕμνων. Καί, πράγματι, ἐπέτυχε ἐκεῖνο πού ἐποθοῦσε ἡ ψυχή του. Εἶδε σέ ὀπτασία ἕναν ἄνδρα πού προκαλοῦσε τό δέος, μέ ἐμφάνιση Ἀποστόλου, ὁ ὁποῖος πῆρε ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα τό ἱερό Εὐαγγέλιο, τοῦ τό ἔβαλε ἐπάνω στό στῆθος καί τόν εὐλόγησε. Τοῦτο ὑπῆρξε καί ἡ ἀπαρχή τοῦ θείου χαρίσματος πού ὁ Ὅσιος ἐπιθυμοῦσε.

Μετά τήν ἔκπτωση τοῦ Πατριάρχου Ἰγνα­τίου καί τήν ἄνοδο τοῦ ἱεροῦ Φωτίου, τό ἔτος 858 μ.Χ., ὁ Ὅσιος ᾿Ιωσήφ ἐξορίσθηκε ἀπό τόν Βάρ­δα στήν Κριμαία ὡς ὀπαδός τοῦ πρώτου προ­φανῶς καί ἴσως ὡς λατινόφιλος κατά κάποιο τρόπο, ἀφοῦ πρό ἐτῶν εἶχε σταλεῖ γιά νά ζητήσει τή βοήθεια τῆς Ρώμης. Δέν ἔμεινε ὅμως ἐκεῖ πολύ καιρό, ἀφοῦ μάλιστα, ὅπως ἀποδεί­χθη­κε ἀπό τή μετέπειτα στάση, ὁ ἱερός Φώτιος τόν ἐκτιμοῦσε ἰδιαι­τέρως.

Ὅταν ἀνέβηκε γιά δεύτερη φορά στό θρόνο ὁ Πατριάρχης Ἰ­γνάτιος, τό ἔτος 867 μ.Χ., ὁ Ὅσιος Ἰωσήφ ἔγινε σκευοφύλαξ τῆς Ἁγίας Σο­φί­ας καί διετήρησε αὐτή τή θέση ἐπί τῆς δευ­τέρας πατρι­αρ­χεί­ας τοῦ Ἁγίου Φωτίου.

Ὁ Ὅσιος Ἰωσήφ ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη περί τό ἔτος 886 μ.Χ.

Ὁ κύριος ὄγκος τοῦ ὑμνογραφικοῦ ἔργου τοῦ Ὁσίου συνίστα-ται ἀπό Κανό­νες, πού ἀφθονοῦν στά ἔντυπα βιβλία καί τά χειρόγραφα. Ἡ συμβολή τοῦ Ὁσίου Ἰωσήφ στήν ὑμνογραφική ὁλο-κλή­ρωση τῆς Ὀκτωήχου εἶναι καθοριστική, δεδομένου ὅτι ἐκά­λυψε τό μεγαλύτερο μέρος τῆς ἑβδομάδος, πλήν τῆς Κυρια­κῆς, τῆς ὁποίας τούς Κανόνες εἶχαν συντάξει ὁ Κοσμᾶς ὁ Μελωδός καί ὁ ᾿Ιωάννης ὁ Δαμασκη­νός.

Στά Μηναῖα ὁ Ὅσιος ᾿Ιωσήφ εἶναι ὁ πλουσιώτε­ρα ἐκπροσω-πούμενος ὑμνογράφος, ἀφοῦ διατηροῦνται σέ αὐτά 165 Κανόνες του μέ ὁμοιόμορφη δομή, πού ἐξυμνοῦν Ἁγίους δευτέρας συνήθως ἑορταστικῆς τάξεως, δεδομένου ὅτι οἱ ἐξ­έχουσες ἑορτές εἶχαν ἤδη καλυφθεῖ ὑμνογραφικά.

Ἰδιαίτερα βέβαια συγκινεῖ ὁ Κανών στόν Ἀκάθιστο Ὕμνο, στόν ὁποῖο ἀκολουθεῖ Εἱρμούς τοῦ Ὁσίου ᾿Ιωάννου τοῦ Δαμα­σκη-νοῦ, καί ὑμνεῖ τήν Θεοτόκο μέ ἀτελείωτη σειρά ἐπιθέτων καὶ εἰκό­νων, ὡς ἄφλεκτη βάτο, νεφέλη ὁλόφωτη, ρόδο ἀ­μάραντο, μῆλο εὔοσμο, περιστερά καί τά παρόμοια.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη  τοῦ ἁγίου μάρτυρος Ἐλπιδοφόρου.

    Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Ἐλπιδοφόρος ἐτελειώθηκε διά ξίφους. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῶν ἁγίων μαρτύρων Βιθυνίου, Γαλύκου καί Δίου.

    Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Βιθύνιος ἤ Βυθόνιος, Γάλυκος καί Δίος, σύμφωνα μέ τό Λαυρεωτικό Κώδικα[1], μέ αὐτοπροαίρετη διάθεση, γνώμη καί ὁμοψυχία παρέστησαν στόν ἄρχοντα τῆς πόλεως αὐτῶν καί, ἀφοῦ τόν ἔλεγξαν γιά τήν παράνομη ἀσέβεια καί τίς εἰδωλολα-τρικές θυσίες, ὁμολόγησαν τήν πίστη τους στόν Χριστό. Ὁ ἄρχο-ντας τότε τούς εἶπε, ἐπειδή οἱ Ἐθνικοί προετοιμάζονταν νά προσφέ-ρουν θυσία στά εἴδωλα, νά θυσιάσουν πρῶτα στούς θεούς καί ἔπειτα θά ἔκανε ὅ,τι τοῦ ἔλεγαν. Οἱ Ἅγιοι, προσποιούμενοι ὅτι θά θυσιάσουν στά εἴδωλα, εἰσῆλθαν στόν εἰδωλολατρικό ναό καί συ-νέτριψαν τά εἴδωλα. Οἱ πτωχοί τῆς πόλεως ἄρχισαν νά μαζεύουν τά συντρίμματα τῶν εἰδώλων, ὅσα ἦσαν ἀργυρά καί χρυσά, διότι ὑπῆρχε τότε λιμός μεγάλος.

    Μόλις ὁ ἄρχοντας τῆς χώρας καί οἱ εἰδωλολάτρες εἶδαν τά γενόμενα, ἐθεώρησαν ὅτι οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες καθύβρισαν τήν πλά-νη τους. Γι’ αὐτό, ἀφοῦ τούς συνέλαβαν, τούς ἔδεσαν μέ σχοινιά καί τούς ἔσυραν κτυπώντας τους στήν ἀγορά. Ἄλλοι τούς κατέκοβαν τίς σάρκες μέ τά δόντια τους καί ἄλλοι τούς ἐκτυποῦσαν μέ πέτρες καί ξῦλα. Τό μαρτύριό τους ἐκράτησε τρεῖς ἡμέρες καί νύκτες. Βλέποντας οἱ εἰδωλολάτρες τή σθεναρή στάση καί τήν πίστη τῶν Ἁγίων τούς ἔρριψαν στή θάλασσα, ἀφοῦ τούς ἐκρέμασαν βαρειές πέτρες. Ὅμως Ἄγγελος Κυρίου τούς διέσωσε καί τούς ὁδήγησε στή στεριά. Πολλοί ἀπό τούς Ἐθνικούς, πού εἶδαν τό θαῦμα, προσῆλθαν στόν Χριστό καί ἐβαπτίσθηκαν.

    Στή συνέχεια, μέ ἐντολή τοῦ ἄρχοντος, οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες ἀποκεφαλίσθηκαν καί ἀπέλαβαν τό στέφανο τοῦ μαρτυρίου καί τῆς δόξας.

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Ἱλλυριοῦ, τοῦ ἐν τῶ ὄρει τοῦ Μυρσινῶνος ἀσκήσαντος.

    Ὁ Ὅσιος Ἱλλύριος ἀσκήτεψε στό ὄρος τοῦ Μυρσινῶνος καί ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Νεκταρίου τοῦ Μπεζέτσκ.

Ὁ Ὅσιος Νεκτάριος τοῦ Μπεζέτσκ ἔζησε στή Ρωσία καί ἦταν μοναχός στό μοναστήρι τῆς Ἁγίας Τριάδος τοῦ Σεργίου. Στά μέσα τοῦ 15ου αἰῶνος μ.Χ. ἐγκαταστάθηκε σέ ἕνα πυκνό δάσος, στό ὑψηλότερο μέρος τῆς περιοχῆς τοῦ Μπεζέτσκ, ὅπου ἀσκήτευσε θεο-φιλῶς.

Ἐκεῖ συγκεντρώθηκε πλῆθος μοναχῶν, οἱ ὁποῖοι σέ σύντομο χρονικό διάστημα ἔκτισαν μία ἐκκλησία ἀφιερωμένη στά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου. Τό νέπ μοναστήρι ἦταν ἕνα ἀπό τά πτωχότερα καί σύμφωνα μέ τό Χρονικό τῆς μονῆς ἐκτίσθηκε μέ δάκρυα, νηστεία καί ἀγρυπνία. Μέ ὁμόφωνη ἀπόφαση ὅλων τῶν ἀδελφῶν τῆς μονῆς, ὁ Ὅσιος Νεκτάριος ἐπιλέχθηκε ὡς ἡγούμενος αὐτοῦ.

Ὁ Ὅσιος Νεκτάριος ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 1492. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ἁγίου νεομάρτυρος Παύλου τοῦ Ρώ-σου τοῦ Ἀπελευθέρου, τοῦ  ἐν Κωνσταντινουπόλει ἀθλήσαντος. 

    Ὁ Ἅγιος Νεομάρτυς Παῦλος καταγόταν ἀπό τή Ρωσία. Αἰχμαλωτίσθηκε σέ παιδική ἡλικία ἀπό τούς Τάταρους, ἀπό τούς ὁποίους τόν ἀγόρασε κάποιος Χριστιανός τῆς Κωνσταντινουπό-λεως πού τόν ἄφησε ἐλεύθερο. Στή Βασιλεύουσα ὁ Ἅγιος ἐνυμφεύ-θηκε Ρωσίδα γυναίκα, πού ἦταν πρῶτα αἰχμάλωτη, μετά τῆς ὁποίας ἐζοῦσε βίο εὐσεβῆ καί φιλόθεο.

    Ὅμως ὁ Ἅγιος, πού ἔπασχε ἀπό τή νόσο τῆς ἐπιληψίας, κάποια στιγμή σέ ὥρα κρίσεως καί ἐνῶ οἱ γείτονές του τόν ὁδηγοῦ-σαν στό ναό τῆς Θεομήτορος, τῆς ἐπιλεγομένης τοῦ Μογλουνίου,  ὅταν συνάντησε στό δρόμο κάποιους Τούρκους, ἄρχισε νά ζητᾶ βοήθεια ἀπό αὐτούς καί νά φωνάζει «Εἶμαι Ἀγαρηνός».

    Οἱ Τοῦρκοι ἀνέφεραν τά συμβάντα στό βεζύρη, ὁ ὁποῖος διέταξε τήν σύλληψη καί τῶν ἱερέων τοῦ ναοῦ καί τοῦ Ἁγίου Παύλου. Ὅταν ὁ Ἅγιος συνῆλθε ἀπό τήν κρίση τῆς ἀσθένειάς του, ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ ἄρχοντος, ὁ ὁποῖος τοῦ ἐζήτησε νά ὁμολο-γήσει ἐπίσημα τό Μουσουλμανισμό ὑποσχόμενος πλοῦτο καί τιμές καί ἀπειλώντας μέ βασανιστήρια καί θάνατο. Ὁ Παῦλος, ἐνδυνα-μούμενος καί ἀπό τή σύζυγό του, ὁμολόγησε μέ παρρησία τό Ὄνο-μα τοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι τόν ἔρριψαν στή φυλακή καί τόν ἐβασά-νισαν. Ἀφοῦ ἐκήρυξε καί πάλι τήν πίστη του στόν Χριστό μπροστά στό βεζύρη, τήν Μεγάλη Παρασκευή τοῦ ἔτος 1683, ὁδηγήθηκε δέσμιος στό ἱπποδρόμιο Ἄτ-μεϊντάν, ὅπου τοῦ ἀπέκοψαν τήν τιμία κεφαλή αὐτοῦ. 

† Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Σεραφείμ, τοῦ ἐκ Ρωσίας (τῆς Βυρίτσα).

    Ὁ Ὅσιος Σεραφείμ, κατά κόσμον Βασίλειος Νικολάεβιτς Μυράμπλεφ, ἐγεννήθηκε τό ἔτος 1865 στήν περιοχή τοῦ Γιαρο-σλάβλ. Οἱ γονεῖς ἦταν ἀγρότες καί πτωχοί ἄνθρωποι. Μετά τήν κοίμηση τοῦ πατέρα του ὁ δεκάχρονος Βασίλειος ἔμεινε μέ τήν ἄρρωστη μητέρα του, τήν ὁποία καί ἐβοηθοῦσε. Ὁ ἐσωτερικός του πόθος ἦταν νά γίνει μοναχός.

    Μιά φορά ἐπισκέφθηκε τή μονή τῆς Λαύρας τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου Νέφσκυ καί ἔπεσε στά γόνατα τοῦ γέροντος τῆς μονῆς παρακαλώντας τον νά τόν κρατήσει στή μονή. Ἡ ἀπάντηση τοῦ διορατικοῦ γέροντος ἦταν νά παραμείνει στόν κόσμο, νά δημιουρ-γήσει μιά εὐλογημένη οἰκογένεια, νά δώσει καλή ἀνατροφή στά παιδιά του καί στή συνέχεια, μαζί μέ τή σύζυγό του, νά ἀφιερώσουν τή ζωή τους στό μοναχισμό. Ὁ Βασίλειος ἐθεώρησε τούς λόγους τοῦ γέροντος ὡς εὐχή τοῦ Θεοῦ. Σέ ἡλικία εἴκοσι τεσσάρων ἐτῶν ὁ Βασίλειος νυμφεύεται τήν Ὄλγα Ἰβάνοβνα Ναϊντένοβα, πού ἀγαποῦσε, ἐπίσης τό μοναχικό βίο. Ἡ ἀπόφασή της νά νυμφευθεῖ ἐπηρεάσθηκε ἀπό ἕνα περιστατικό κατά τήν ἐπίσκεψή της σέ γυναικεία μονή, στήν ὁποία ἡ γερόντισσα Πελαγία τήν εὐλόγησε καί τήν προέτρεψε νά νυμφευθεῖ καί νά γίνει μοναχή μετά α’πό ἀμοιβαία συμφωνία μέ τό σύζυγό της.

Μετά τό γάμο ὁ Βασίλειος ἀσχολήθηκε μέ τήν παραγωγή γουναρικῶν. Οἱ δουλειές του ἐπήγαιναν πολύ καλά καί γρήγορα ἔγινε πλούσιος. Κανένας ποτέ δέν τόν εἶδε ἐκνευρισμένο ἤ σαστι-σμένο, ἀλλά ἦταν πάντοτε ἤρεμος, ἥσυχος, διακριτικός καί ὑπομο-νετικός. Ἡ οἰκογένεια του εἶχε μιά εὐλογημένη συνήθεια: στίς ἐκκλησιαστικές ἑορτές ἔστρωναν τό τραπέζι τοῦ σπιτιοῦ τους καί προσκαλοῦσαν σέ αὐτό ὅλους τούς πτωχούς. Μετά τήν ἀνάγνωση τοῦ «Πάτερ ἡμῶν» ὁ Βασίλειος τούς ὁμιλοῦσε γιά τή σημασία τῆς ἑορτῆς καί τό βίο τοῦ Ἁγίου πού ἑόρταζαν. Ὅταν τό γεῦμα ἐτελεί-ωνε, ἐκεῖνος προσέφερε στούς πτωχούς προσκεκλημένους του δῶρα καί χρήματα. Πολλές φορές ἡ φιλανθρωπία καί ἡ γενναιοδωρία τοῦ Βασιλείου ἐξάφνιαζε τή σύζυγό του, ἡ ὁποία βλέποντας τό σύζυγό της νά προσφέρει τόσα χρήματα ἐνόμιζε ὅτι ὁ Βασίλειος προσπα-θοῦσε συνειδητά νά χρεοκωπήσει. Ὅμως ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ τόν ἐσκέπαζε πάντοτε καί ὅλα ἐπήγαιναν καλά.

Σέ ἡλικία τριάντα ἐτῶν ὁ Βασίλειος ἐδώρισε τό μεγαλύτερο μέρος τῆς περιουσίας του σέ μονές, ἐκκλησίες, πτωχούς καί συνεργάτες του καί μετά τό θάνατου τοῦ δεύτερου παιδιοῦ τους οἱ δύο σύζυγοι, μέ τήν εὐλογία τοῦ πνευματικοῦ τους πατέρα Βαρνά-βα, ἀπεφάσισαν νά ζοῦν ὡς ἀδελφοί.  Ἕνα ἐπεισόδιο ἀπό αὐτή τήν περίοδο τῆς ζωῆς τους διηγήθηκε ὁ ἴδος ὁ Ὅσιος. Κάποιο βράδυ μπηκέ στό σπίτι τους ἕνας κλέπτης, ὁ ὁποῖος ἐμάζεψε ὅλα τά πολύτιμα πράγματα καί ἑτοιμαζόταν νά φύγει, ὅταν ὁ κόμπος τοῦ μπόγου ἐλύθηκε καί τά πράγματα πού εἶχε κλέψει διεσκορπίσθησαν κάτω. Ἐκείνη τή στιγμή ἐπέστρεφε στό σπίτι του ὁ ἰδιοκτήτης. Ὁ κλέπτης ἐτρόμαξε, ἀλλά ὁ Βασίλειος τόν ἐπλησίασε, τόν ἐβοήθησε νά μαζέψει τά πράγματα καί νά τά σηκώσει στήν πλάτη του. Ὁ Βασίλειος, κατόπιν μοναχός Σεραφείμ, ἔλεγε πολύ συχνά: «Ἔχασες κάτι. Μή στενοχωρεῖσαι. Γιά ὅλα εὐχαρίστησε τόν Θεό». Κάποιο χρονικό διάστημα ὁ Βασίλειος ἐπισκέφθηκε τόν Ἄθωνα,. Μετά ἀπό νηστεία σαράντα ἡμερῶν τοῦ ἐφανερώθηκε σέ ἐνύπνιο ἡ Θεοτόκος, ἡ ὁποία τοῦ εἶπε νά πάει στή Ρωσία.

Ἐν τῷ μεταξύ ὁ υἱός τοῦ Βασιλείου, Νικόλαος, ἐμεγάλωσε καί ἔγινε ἀξιωματικός. Ξατά τήν περίοδο δέ τοῦ Α΄ Παγκοσμίου Πολέ-μου ὑπηρέτησε στή Ρωσική Στρατιωτική Ἀεροπορία ὠς πιλότος.

Τόν Αὔγουστο τοῦ ἔτος 1920 ὁ Βασίλειος παραχωρεῖ στή μονή τῆς Λαύρας ὁλόκληρη τήν περιουσία του, 25.000 ρούβλια σέ χρυσά νοπμίσματα, καί γίνεται δόκιμος μοναχός. Ἡ σύζυγός του Ὄλγα γίνεται, ἐπίσης, δεκτή, δόκιμη μοναχή σέ μοναστήρι. Τό ἔτος 1927 ὁ Βασίλειος χειροτονεῖται καί λαμβάνει τό ὄνομα Σεραφείμ πρός τιμήν τοῦ Ὁσίου Σεραφείφ τοῦ Σαρώφ. Διορίζεται ὡς πνευματικός στή Λαύρα τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου Νέφσκυ. Ἐκεῖ τόν ἐπισκέπτεται πολύς κόσμος. Τό ἴδιο ἔτος τόν ἐπισκέπτεται καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Άλέξιος (Σιμάνσκι), γιά νά τόν συμβουλευθεῖ. Κάποιοι πρέτειναν στόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀλέξιο νά φύγει στό ἐξωτερικό, γιά νά γλυτώσει τή σύλληψη καί τήν ἐκτέλεση. Πρίν νά ἀκούσει τήν ἐρώτηση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὁ Ὅσιος Σεραφείμ εἶπε: «Πολλοί θά ἤθελαν τώρα νά φύγουν ἀπό τή χώρα. Ὅμως σέ ποιόν θά ἀφήσουν τή Ρωσία; Μή φοβᾶσθε τίποτε. Ἡ Ρωσία σᾶς χρειάζεται. Θά εἶσθε ὁ Πατριάρχης καί θά διοικήσετε τή Ρωσία γιά εἴκοσε πέντε χρόνια. Μετά τόν Πατριάρχη Τύχωνα δέν θά ἔχουμε Πατριάρχη γιά ἀρκετό χρονικό διάστημα. Θά ἔλθει, ὅμως, ἄγριος πόλεμος καί αὐτός θά γυρίσει τό λαό τῆς Ρωσίας πίσω στόν Θεό. Καί ἐδῶ στόν τόπο μας οἱ κυβερνῆτες θά ἀνοίξουν τούς ναούς, πού κλείνουν τώρα».

Ἐν τῷ μεταξύ τά σύννεφα ἐπύκνωναν ἐπάνω ἀπό τή μονή τῆς Λαύρας. Καί ἦλθε ἡ συμφορά. Σέ μιά νύκτα ὅλοι οὁ μοναχοί συνελήφθησαν καί στή συνέχεια ἐκτοπίσθηκαν ἤ εὑρέθηκαν στά στρατόπεδα. Πολλοί ἀπό αὐτούς εὑρῆκαν μαρτυρικό θάνατο. Μεγάλος αριθμός μοναχῶν εὑρέθηκε στό στρατόπεδο Σολόβκι. Μαζί μέ ἄλλους μοναχούς τῆς Λαύρας ἦταν καί ὁ Ὅσιος πατέρας Σεραφείμ. Στά στρατόπεδα καί στίς φυλακές, ὅπου καί ἄν τόν εὕρισκε ἡ μαρτυρική του πορεία, συνέχιζε τό λειτούργημα τοῦ πνευματικοῦ καί τοῦ γέροντος. Ἐβοηθούσε τούς ἀδύναμους, τούς ἐνεθάρρυνε καί τοίς ἐνέπνεε τήν πίστη καί τήν ἐλπίδα. Τό 1933 ὁ Ὅσιος ἐπέστρεψε ἀπό τήν κράτηση καί ἐγκαταστάθηκε στό Βίριτς κοντά στήν Ἁγία Πετρούπολη.

Μόλις ἔνοιωσε καλύτερα, ἀκόμα αδύναμος, ἄρχισε νά δέχεται ὅλους ἐκείνους πού εἶχαν ἀνάγκη τήν πνευματική βοήθεια, τή θεραπεία καή τήν παρηγοριά. Πολύς κόσμος ἐρχόταν στόν πατέρα Σεραφείμ ζητώντας πνευματική βοήθεια καί αὐτό δέν μποροῦσε νά μείνει ἀπαρατήρητο ἀπό τίς αρχές. Σέ μία τακτική ἔρευνα, πού ἔκαναν στό σπίτι του, ὁ ἀσθενής Ὅσιος  Σεραφείμ, ξαπλωμένος στό κρεββάτι, ἐφώναξε ἕναν ἀπό τούς αστυνομικούς. Προσευχήθηκε ἀπό καρδίας γι’ αὐτόν καί κοιτάζοντάς τον μέ καλωσύνη, πῆρε τόν ἀστυνομικό ἀπό τό χέρι καί τό ἐχάϊδεψε. Στή συνέχεια ὁ Ὅσιος ἀκούμπησε τό δεξί του χέρι στό κεφάλι τοῦ ἀστυνομικού καί εἶπε: «Νά συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες σου, δοῦλε του Θεοῦ», καί εἶπε τό ὄνομά του. Καί ἡ δύναμη τῆς ἀγάπης ἐνίκησε! Τό πρόσωπο τοῦ τρομεροῦ ἐπισκέπτου ἐγαλήνεψε. Ἡ ἑπόμενη συζήτησή τους συνεχίσθηκε ὡς νά ἦταν φίλοι ἀπό παλιά. Ἐμαλάκωσαν καί οἱ ὑπόλοιποι ἀστυνομικοί, πού ἐπραγματοποιοῦσαν τήν ἔρευνα.

Τελείως ἀνήμπορος, σχεδόν ὅλα τά τελευταῖα του χρόνια ξαπλωμένος στό κρεβάτι, ὁ Ὅσιος Σεραφείμ νύκτες ὁλόκληρες προσευχόταν, καί τήν ἡμέρα χιλιάδες κόσμος τοῦ μετέφερε τά παράπονά του, τίς ασθένειές του καί τίς λύπες του.

Στίς ἡμέρες του πολέμου, οἱ Γερμανοί, πού ἔμαθαν γιά τόν Ὅσιο καί τίς διορατικές του δυνατότητες, τόν ἐπισκέπτονταν καί τόν ἐρωτοῦσαν γιά τό πῶς θά τελειώσει ὁ πόλεμος καί ἄν θά νικήσει ὁ Χίτλερ. Ὁ Ὅσιος Σεραφείμ ἀπαντοῦσε μέ ειλικρίνεια, ὅτι ὁ Χίτλερ δέν θά νικήσει τή Ρωσία: «Τήν Ἁγία Πετρούπολη δέν θά τήν πάρετε ποτέ. Εἴμαστε ὀρθόδοξο κράτος. Ἡ πίστη τώρα καταδιώκεται, ἀλλά σέ λίγο πάλι θά ξαναγεννηθεῖ».

Ὁ Ὅσιος προσευχόταν στήν Παναγία καί τόν Ὅσιο Σερα-φείμ καί οἱ προσευχές αὐτές ἦσαν ἀποτελεσματικές. Τό χειμώνα τοῦ ἔτους 1942 μία μοναχή, ἡ μητέρα Σεραφείμα εἶδε ἕνα όνειρο: ὁ Γέροντας Σεραφείμ μέ τσόχινες μπότες καί λευκό ἔνδυμα ἐκυνηγοῦ-σε στό χιονισμένο ἀγρό πλῆθος ὁπλισμένων Γερμανῶν στρατιωτῶν, οἱ ὁποῖοι ἔφευγαν ἀπ’ αὐτόν τρομαγμένοι. Τό πρωῒ, ὅταν ἡ μητέρα Σεραφείμα ἐπλησίασε τόν Γέροντα, αὐτός τῆς εἶπε: «Εἶδες; Πήγαινε τώρα καί στέγνωσε τίς μπότες καί τό ἔνδυμα». Πράγματι, τή νύκτα βγήκε ἔξω στόν κῆπο καί προσευχόταν ἐπάνω σέ μία πέτρα. Ἐφοροῦσε τίς τσόχινες μπότες καί ἕνα λευκό ἔνδυμα, πού ἔριξε ἐπάνω του, γιά νά καλυφθεῖ ἀπό τούς γείτονες. Τό ἔνδυμα καί οἱ μπότες, ὅπως ἐθυμόταν ἡ μητέρα Σεραφείμα, ἦταν βρεγμένες.

Ἦλθε ἡ ἄνοιξη τοῦ ἔτους 1949. Ὁ Ὅσιος ἦταν πολύ ἄρρω-στος. Οἱ μοναχοί προσεύχονταν γιά τή θεραπεία του, τήν ὑγεία τοῦ πνευματικοῦ τους πατέρα, καί ἔλεγαν ὅτι εἶναι πολύ λυπηρό νά τόν ἀποχωρισθούν. Ὁ Ὅσιος Σεραφείμ τούς ἀπαντοῦσε: «Μήπως νομίζετε ὅτι ὁ Κύριος δέν θά ἀκούσει; Ἄν Τοῦ ἁπλώσω τό χέρι μου, θά μέ γιατρέψει. Ὅμως δέν θά γίνει ὅπως θέλω ἐγώ, Πάτερ, ἡ βούληση εἶναι ἰδική Σου καί ὄχι ἰδική μου! Ἄς ἔλθουν οἱ ὁποιεσδή-ποτε ἀσθένειες, ἄς γίνει τό θέλημά Σου!».

Ὁ Ὅσιος Γέροντας ἦταν πολύ ἀδύναμος καί δέν σηκωνόταν ἀπό τό κρεββάτι, ἀλλά ἀπαιτοῦσε νά ἀφήσουν νά περάσουν ὅλοι οἱ ἐπισκέπτες. Ἐκεῖνοι πού τόν ἐφρόντιζαν, τόν ἐλυπόντουσαν καί δέν ἐπέτρεπαν τίς ἐπισκέψεις. Ὅμως αὐτός αἰσθανόταν τό ποιός καί γιατί ἦλθε καί ἐζητούσε νά τούς γυρίσουν πίσω.

Λίγο πρίν τό τέλος, ὁ Ὅσιος Σεραφείμ ἐκοιμόταν στή συνέ-χεια δώδεκα 24ωρα. Ὁ ἰατρός κάθε ἡμέρα ἀκροαζόταν τἠν καρδιά του καί ὅλες αὐτές τίς ἡμέρες ὁ σφυγμός του ἦταν πάρα πολύ ἀδύναμος, σχεδόν δέν ὑπήρχε. Ὅταν ἐξύπνησε εἶπε στή μοναχή Σεραφείμα: «Ἐπισκέφθηκα πολλές χώρες. Καλύτερη ἀπό τή δική μου χώρα δέν εὑρῆκα καί καλύτερη ἀπό τήν ἰδική μας πίστη δέν εἶδα. Νά τό πεῖς σέ ὅλους, γιά νά μήν ἀποστατήσει κανείς ἀπό τήν Ὀρθοδοξία».

Ὁ Ὅσιος Σεραφείμ ἐκοιμήθηκε μέ εἰρήνη τό ἔτος 1949 στό σπίτι τῆς ὁδοῦ Μοζάϊσκι. Μετά τό θάνατό του στή Βίριτσα ὁλό-κληρη ἑβδομάδα εὐωδίαζε ὁ τόπος.

Ἀπό τίς συμβουλές καί τίς προφητεῖες τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ:

«Ἔστω καί μία φορά στή ζωή μας πρέπει νά ανάψουμε κερί γι’ αὐτούς πού ἀδικήσαμε, γι’ αὐτούς πού ἀπατήσαμε μέ λάθος λογαριασμό, γι’ αὐτούς πού κλέψαμε, γι’ αὐτούς πού δέν ἐπιστρέ-ψαμε τό χρέος μας».

«Θά ἔλθει καιρός, ὅταν ὄχι οἱ καταδιώξεις, ἀλλά τά χρήματα καί οἱ πειρασμοί αὐτοῦ τοῦ κόσμου θά ἀποτρέψουν τούς ἀνθρώ-πους ἀπό τόν Θεό καί θά χαθοῦν πολύ περισσότερες ψυχές σέ σχέση μέ τήν περίοδο τοῦ ἀνοικτοῦ πολέμου ἐναντίον τῆς πίστεως. Ἀπό τή μία πλευρά θά ὑψώνουν τούς σταυρούς καί θά χρυσώνουν τούς τρούλους καά ἀπό τήν ἄλλη θά ἔλθει τό βασίλειο τοῦ ψεύδους καί τῆς κακίας. Θά εἶναι φοβερό νά τό ζήσει κανείς».

 † Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, ἡ σύναξις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Ἀμαράντου Ρόδου.

    Ἡ ἱερά εἰκόνα τῆς Παναγίας τοῦ Ἀμαράντου Ρόδου τιμᾶται στή Μόσχα, στό Βορονέζ καί σέ ἄλλες πόλεις τῆς Ρωσίας, ὅπου φυλάσσονται ἀντίγραφα αὐτῆς. Στήν εἰκόνα  ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος κρατᾶ τό Θεῖο Βρέφος στό δεξί της χέρι καί στό ἀριστερό της χέρι ὑπάρχει ἕνα μπουκέτο ἀπό ἄσπρους κρίνους. Αὐτό τό μπουκέτο συμβολικά δηλώνει τό ἀμάραντο ἄνθος τῆς παρθενίας τῆς Ἀειπαρ-θένου.

Ταῖς αὐτῶν ἁγίαις πρεσβείαις, ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν!

[1] Ι 70.

Πρόσφατα Άρθρα

Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τῆς Παγκοσμίου Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου και Ζωοποιοῦ Σταυροῦ
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τῆς Παγκοσμίου Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου και Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

15 Σεπτεμβρίου 2025

Μέ λαμπρότητα καί μεγαλοπρέπεια, καί μέ τήν συμμετοχή τῶν Πολιτικῶν και Στρατιωτικῶν Ἀρχῶν τῆς Νήσου, πλειάδος Ἱερέων καί πλῆθος εὐλαβῶν...

Read more
Πανηγύρισε η Μονή του Αγίου Γερασίμου του Νέου στη Μακρινίτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε η Μονή του Αγίου Γερασίμου του Νέου στη Μακρινίτσα

15 Σεπτεμβρίου 2025

Η μνήμη του τοπικού μας Αγίου Γερασίμου του Νέου εορτάστηκε και φέτος ιεροπρεπώς στην ομώνυμη Ιερά Μονή στη Μακρινίτσα. Στον...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ Ι. ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΑΓΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΗ Ι. ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΑΓΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

15 Σεπτεμβρίου 2025

Ολοκληρώθηκε σε κλίμα κατανύξεως η τριήμερη προσκύνηση του ιερού λειψάνου της Αγίας Ελένης στον ιερό ενοριακό ναό Αγίων Κωνσταντίνου και...

Read more
Τεσσαράκοντα ημέρες από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου  Κορίνθου
Εκκλησία της Ελλάδος

Τεσσαράκοντα ημέρες από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου Κορίνθου

15 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα, 15η Σεπτεμβρίου 2025, συμπληρώνονται τεσσαράκοντα (40) ημέρες από την εκδημία του Πατρός και Ποιμενάρχου της Αποστολικής Ιεράς Μητροπόλεως μας...

Read more
Ου ψευδομαρτυρήσεις…
Συνοπτικός

Καθοριστική συνάντηση ή παράσταση αναμονής;

15 Σεπτεμβρίου 2025

Αύριο η συνοδική αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Κρήτης, με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ευγένιο, θα περάσει το κατώφλι του Μεγάρου...

Read more
Αγιασμός επαναλειτουργίας Πνευματικού Κέντρου Ι.Μ. Κίτρους «Άγιος Φώτιος» και εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας  «Μνήμη Αγαθονίκου»
Χωρίς κατηγορία

Η Εκκλησία Κρήτης “σπάει τη σιωπή”… Καμία ανοχή σε εγκληματικές συμπεριφορές»

15 Σεπτεμβρίου 2025

Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, συνελθοῦσα σέ Συνοδική Σύσκεψη, στήν ἕδρα Της, στό Ἡράκλειο, τή Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου...

Read more
Η Εορτή της Παγκόσμιας Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή της Παγκόσμιας Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού στην Κέρκυρα

15 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 2025, εoρτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Οι σταυρωμένοι άνθρωποι είναι οι ήρωες της καθημερινότητας»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Οι σταυρωμένοι άνθρωποι είναι οι ήρωες της καθημερινότητας»

15 Σεπτεμβρίου 2025

Στην προσφυγική συνοικία της Νέας Μαγνησίας Λαμίας και στον νεόδμητο Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης ιερούργησε σήμερα για...

Read more
Λαμπρός Εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού  στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός Εορτασμός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων

14 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 2025, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας τιμά την Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού,...

Read more
«Το Έθνος των Ελλήνων πορεύθηκε πάντοτε κάτω από την σκιά του Σταυρού του Χριστού»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Το Έθνος των Ελλήνων πορεύθηκε πάντοτε κάτω από την σκιά του Σταυρού του Χριστού»

14 Σεπτεμβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα ιερό Ναό Τιμ. Σταυρού Σερρών ιερούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, σήμερα Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου...

Read more
«Αν αγκαλιάσουμε τον Σταυρό, δε θα φοβηθούμε τίποτα στη ζωή μας»
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

«Αν αγκαλιάσουμε τον Σταυρό, δε θα φοβηθούμε τίποτα στη ζωή μας»

14 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου, εορτάστηκε με την προσήκουσα ιεροπρέπεια, μέσα σε κλίμα βαθειάς κατανύξεως, η εορτή της παγκοσμίου Υψώσεως του...

Read more
Χαίροις, ὁ τοῦ Κυρίου Σταυρός…
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαίροις, ὁ τοῦ Κυρίου Σταυρός…

14 Σεπτεμβρίου 2025

Η σημερινή εορτή της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, προβάλλει και τιμά το σύμβολο εκείνο της απεριόριστης αγάπης και...

Read more
Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Λάρισα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Λάρισα

14 Σεπτεμβρίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Λαρίσης χοροστάτησε στον Όρθρο και λειτούργησε σήμερα, Εορτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου...

Read more
Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

14 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025, επί τη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, στον Ενοριακό Ι. Ναό Ευβοέων Αγίων στη...

Read more
Ο Σταυρός Φαρσάλων πανηγύρισε την Ύψωση του Σταυρού της πίστεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Σταυρός Φαρσάλων πανηγύρισε την Ύψωση του Σταυρού της πίστεως

14 Σεπτεμβρίου 2025

Η Εκκλησία μας τίμησε σήμερα Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2025, την Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, υπενθυμίζοντας σε όλους το...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)
Κηρύγματα

Η Παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου)

14 Σεπτεμβρίου 2025

Σήμερα η Εκκλησία εορτάζει την παγκόσμια ύψωση του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Η γιορτή είναι αρχαιότατη και μια από τις...

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μίμηση του Σταυρού είναι δύσκολη»

Σταυρός, «η ωραιότης της Εκκλησίας»

14 Σεπτεμβρίου 2025
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Τον Σταυρόν Σου προσκυνούμεν Δέσποτα

12 Σεπτεμβρίου 2025
Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

Το σημείο του Σταυρού: Δύναμη, Σημασία καὶ Θαύματά του

12 Σεπτεμβρίου 2025
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Πῶς βρέθηκε καὶ ὑψώθηκε ὁ Τίμιος Σταυρὸς

13 Σεπτεμβρίου 2024
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

13 Σεπτεμβρίου 2024
Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ•  χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

Χαῖρε Σταυρέ, οἰκουμένης φύλαξ• χαῖρε, ἡ δόξα τῆς Ἐκκλησίας

13 Σεπτεμβρίου 2021
“Μη τοίνυν επαισχυνθής τοσούτον αγαθόν”

Το Πολίτευμα του Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2021
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

«Ὁ λόγος ὁ τοῦ Σταυροῦ . . . ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι»

13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

῾Η παγκόσμιος ῞Υψωσις τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ

14 Σεπτεμβρίου 2020
Η σημασία του τιμίου Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας μας

Η Παγκόσμια Ύψωση

14 Σεπτεμβρίου 2020
Τα άγια προσκυνήματα και η δαιμονοποίηση: μια «άσπονδη» συνύπαρξη

«Το μέγα φυλακτήριον»

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος εἰς τὸν Τίμιον καὶ Ζωοποιὸν Σταυρόν Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

13 Σεπτεμβρίου 2019
Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου στο Μπραχάμι

«Σταυρός Παράδεισον ηνέωξαι»

14 Σεπτεμβρίου 2020
Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

Παλαιές μαρτυρίες γιά το σημείο του Τιμίου Σταυρού που φάνηκε στα Ιεροσόλυμα

10 Σεπτεμβρίου 2019
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Τό καύχημα τοῦ Σταυροῦ

9 Σεπτεμβρίου 2019
«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

«Σταυρός ὑψοῦται σήμερον…»

14 Σεπτεμβρίου 2018
Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

Λόγος περί της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού – Μάνης Χρυσόστομος

14 Σεπτεμβρίου 2018
Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

Κέρδη ζημιές και ανταλλάγματα

12 Σεπτεμβρίου 2018
Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

Το ξύλο της ζωής και ως Πρωτευαγγέλιο

15 Σεπτεμβρίου 2017
Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

Τα μηνύματα της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού

14 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Γιατί νηστεύουμε την ημέρα του Σταυρού;

13 Σεπτεμβρίου 2017
Αγάπη χωρίς τέλος

Αγάπη χωρίς τέλος

13 Σεπτεμβρίου 2017
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ομιλία στην εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, του π. Μελετίου Καλαμαρά

12 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Ἡ προϊστορία καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Τιμίου Σταυροῦ π. Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Λόγος στήν Παγκόσμιο Ύψωση τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης

16 Νοεμβρίου 2023
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η Παγκόσμια Ύψωση του Τιμίου Σταυρού

13 Σεπτεμβρίου 2016
Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

13 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Στον Μητροπολίτη Μυτιλήνης ο Αντιστράτηγος Νικόλαος Φλάρης

Στον Μητροπολίτη Μυτιλήνης ο Αντιστράτηγος Νικόλαος Φλάρης

Συνάντηση Μητρ. Κορίνθου με  φορείς του νομού για τα 200 χρόνια από το 1821

Συνάντηση Μητρ. Κορίνθου με φορείς του νομού για τα 200 χρόνια από το 1821

Ενδιαφέρον για τους Σεισμόπληκτους…

Ενδιαφέρον για τους Σεισμόπληκτους…

«Ως θυμίαμα ενώπιον σου…»

«Ως θυμίαμα ενώπιον σου...»

Οι Γ’ Χαιρετισμοί στην Αγία Ευφημία Χαλκηδόνος

Οι Γ’ Χαιρετισμοί στην Αγία Ευφημία Χαλκηδόνος

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist