• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Που βρίσκεται πραγματικά ο ανθελληνισμός;

25 Φεβρουαρίου 2019
in Αιρέσεις
Προσευχή για την πατρίδα
Share on FacebookShare on Twitter

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε ανακοίνωσή μας με θέμα: «Αναζητώντας τις ανθελληνικές ρίζες σε λάθος χώρο», (7-2-2019), στην οποία απαντήσαμε σε δημοσίευμα του κ. Χ.Ε. Μαραβέλια, στο περιοδικό «The Athens Review», με τίτλο: «Στις ρίζες του Χριστιανικού ανθελληνισμού». Δώσαμε, κατά τη γνώμη μας, επαρκείς απαντήσεις στα αστήρικτα επιχειρήματά του, τα οποία βεβαίως δεν είναι δικές του επινοήσεις, αλλά το καταστάλαγμα αιώνων της αντιχριστιανικής πολεμικής. Ο συντάκτης στο μακροσκελές άρθρο του απομόνωσε φράσεις του Χριστού και του αποστόλου Παύλου, τις οποίες ερμήνευσε κατά το δοκούν, για να «αποδείξει» τον δήθεν ανθελληνισμό τους. Αποσιώπησε όμως πολλά άλλα χωρία, τα οποία δείχνουν ξεκάθαρα το πρωτοποριακό, για την εποχή εκείνη, άνοιγμα του Χριστού και της διδασκαλίας Του προς τον εθνικό κόσμο. Όπως επίσης αποσιώπησε το γεγονός, ότι ο απόστολος Παύλος μαζί με τον απόστολο Πέτρο ήταν οι δύο πρωτοπόροι ιεραπόστολοι, οι οποίοι πρώτοι τόλμησαν να κηρύξουν τον Χριστιανισμό στους εθνικούς, σπάζοντας το φράγμα της προκατάληψης, που επικρατούσε μέχρι τότε σε πολλούς εξ’ Ιουδαίων Χριστιανούς, ότι το μήνυμα του Ευαγγελίου προοριζόταν μόνο για τους Εβραίους και αδιαφορώντας για τις πολλές και ποικίλες αντιδράσεις πολλών εξ’ Ιουδαίων Χριστιανών, που ήταν φανατικά προσηλωμένοι στον Ιουδαϊσμό. Μάλιστα αγωνίστηκαν όχι μόνο να καλέσουν τους εθνικούς στους κόλπους της Εκκλησίας, αλλά και να τους απαλλάξουν από την εντολή της περιτομής και την υποχρέωση της τηρήσεως των τελετουργικών διατάξεων του Μωσαϊκού νόμου, με μεγάλους αγώνες στην Αποστολική Σύνοδο, (48 μ.Χ.). Ένα γεγονός συγκλονιστικό και πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής εκείνης, που άνοιγε νέους ορίζοντες στον Χριστιανισμό. Ας μην ξεχνούμε ακόμη ότι ο Παύλος, παρ’ όλο που ήταν Εβραίος στην καταγωγή, εν τούτοις σπούδασε την ελληνική φιλοσοφία στα νεανικά του χρόνια στην Ταρσό της Κιλικίας, πράγμα που δείχνει ακριβώς τον σεβασμό του σε κάθε υγιές στοιχείο που διέσωσε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός.

Στην απάντησή μας αναπτύξαμε ακόμη, με στοιχεία, ότι η αντιχριστιανική πολεμική άρχισε στους κόλπους του Ιουδαϊσμού και στη συνέχεια πήρε τη σκυτάλη ο εθνικός κόσμος με τους επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας φοβερούς και αμείλικτους διωγμούς, με αποκορύφωμα τον επί αυτοκράτορος Διοκλητιανού, (285-304), ο οποίος κήρυξε τον φονικότερο και πλέον εξοντωτικό διωγμό κατά των Χριστιανών, με την παρότρυνση του μαύρου και σκοταδιστικού Ιερατείου, των  τσαρλατάνων «ιεροθεραπευτών» και των διαβόητων μικρασιατικών μαντείων, Κλαρίου και Διδυμαίου Απόλλωνα, ως δήθεν εντολή των «θεών», προκειμένου να προστατεύουν το  κράτος!

Ο κ. Μαραβέλιας επανήλθε με νέο άρθρο του, με τον ίδιο τίτλο, ως «μέρος Β΄», στο οποίο προσπαθεί με εκτενείς αναφορές, να παρουσιάσει ως «ανθέλληνες» τους αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Τους θεωρεί a priori εχθρούς του Ελληνισμού! Φυσικά όπου δεν μπορεί να «αποδείξει» τον «ανθελληνισμό» τους, όπως λ.χ. στους Απολογητές, καταφεύγει σε απίστευτους ακροβατισμούς. Γράφει: «Η κάπως διαλλακτική στάση απέναντι στον Ελληνισμό οφείλεται σε απολογητές της εποχής που ο χριστιανισμός δεν είχε προσκολληθεί σαν οστρακόδερμο στον βράχο της κρατικής εξουσίας – οπότε και αυτοαχρηστεύτηκε σαν θρησκεία των φτωχών…Οι Πατέρες αυτοί είχαν εξοικειωθεί με την θήραθεν παιδεία, μάλιστα μερικοί απ’ αυτούς πριν γίνουν χριστιανοί άσκησαν το μυαλό τους ως φιλόσοφοι. Έτσι  συχνά προσπαθούν να χρησιμοποιούν ελληνικές διαλεκτικές μεθόδους για την υποστήριξη άλογων δογμάτων»! Δεν μας εξηγεί όμως, γιατί άραγε οι απολογητές ασπάσθηκαν τον Χριστιανισμό και προσπάθησαν να τον υπερασπίσουν από τις άδικες συκοφαντικές κατηγορίες των ειδωλολατρών, αφού «πριν γίνουν χριστιανοί άσκησαν το μυαλό τους ως φιλόσοφοι». Μήπως ήταν ανόητοι; Αυτό δεν προκύπτει από τα συγγράμματά τους. Μάλλον το αντίθετο βεβαιώνεται, ότι υπήρξαν συγκροτημένες προσωπικότητες και δόκιμοι συγγραφείς. Το ότι ασπάσθηκαν τον Χριστιανισμό, τι άλλο μπορεί να σημαίνει, παρά το ότι βρήκαν στη νέα πίστη  κάτι νέο και μοναδικό, ένα πολύτιμο θησαυρό, που δεν μπορούσε να τους τον προσφέρει η ελληνική φιλοσοφία; Και μάλιστα όχι μόνο ασπάσθηκαν τον Χριστιανισμό, αλλά προτίμησαν να πάνε κόντρα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα των διωγμών και της γενικής κατακραυγής κατά του Χριστιανισμού και μερικοί από αυτούς προτίμησαν να χύσουν και το αίμα τους, όπως ο άγιος Ιουστίνος ο φιλόσοφος και μάρτυς. Ως νουνεχείς και φωτισμένοι άνθρωποι διαπίστωσαν, ότι οι συκοφαντικές κατηγορίες από μέρους των κρατικών λειτουργών, (όργια, αιμομιξίες, ανθρωποθυσίες, θυέστια δείπνα οιδιπόδειες μίξεις κ.α.), ήταν παντελώς ανυπόστατες και άδικες. Διαπίστωσαν ακόμη ότι όλο το οικοδόμημα του αρχαίου ειδωλολατρικού κόσμου προοδευτικά κατέρρεε και σωριαζόταν κάτω με πάταγο σε ερείπια, μπροστά στην αλματώδη επέκταση του γεμάτου σφρίγους και ανίκητης δύναμης Χριστιανισμού.

Αναφέρει ακόμη ότι «στην αντίληψη περί σπερματικού λόγου η ανθρωπότητα οφείλει χάριτες. Διότι εκεί κυρίως οφείλεται η μη καταστροφή όσων αρχαίων ελληνικών κειμένων τελικά διασώθηκαν. Αν όμως πιστώσουμε στους χριστιανούς ολόκληρο το 1/10 των αρχαίων ελληνικών κειμένων που διασώθηκαν, σε ποιους θα πρέπει να χρεώσουμε τα οριστικά χαμένα 9/10;». Φυσικά όχι στους Χριστιανούς, οι οποίοι αφού διέσωσαν το 1/10, δεν είχαν κανένα λόγο να καταστρέψουν τα υπόλοιπα 9/10, αλλά στους φανατικούς ειδωλολάτρες ιερείς, οι οποίοι μισούσαν φοβερά τους φιλοσόφους, διότι αυτοί αποκάλυπταν συνεχώς το σκοτεινό και δεισιδαίμον πρόσωπο του Παγανισμού. Στην αρχαία Αθήνα, όπως είναι γνωστό, δίκαζαν τους φιλοσόφους που στηλίτευαν την ειδωλολατρική θρησκεία για «αθεΐα» και έκαιγαν τα συγγράμματά τους δημόσια στη αγορά, όπως του σοφιστή Πρωταγόρα! Τότε κάηκαν πολλά συγγράμματα των προσωκρατικών φιλοσόφων, οι οποίοι αμφισβητούσαν την ειδωλολατρική θρησκεία, ενώ άλλα από αυτά τα έκαψαν οι ρωμαίοι ειδωλολάτρες, μαζί με την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Και το υπόλοιπο το αποτελείωσε ο φρενοβλαβής και ονειροπαρμένος Ιουλιανός ο παραβάτης, (361-363), καίγοντας όσα συγγράμματα είχαν απομείνει, στην προσπάθειά του  να νεκραναστήσει την ειδωλολατρία! Ό,τι διασώθηκε, (το 1/10 όπως ισχυρίζεται), διασώθηκε στις τεράστιες βιβλιοθήκες των Ιερών Μονών!

Στη συνέχεια μέμφεται τους αγίους Πατέρες και ιδιαίτερα τον Μέγα Βασίλειο ότι ήταν επιλεκτικοί της ελληνικής φιλοσοφίας. ΄Ισως αγνοεί όμως το γεγονός,  ότι ο Ελληνισμός είναι κατά κύριο λόγο εκλεκτισμός. Ότι η ελληνική φιλοσοφία είχε εξελικτική πορεία και ουδέποτε υπήρξε στατική. Η εποχή των αγίων Πατέρων, (εν προκειμένω ο 4ος μ.Χ. αιώνας), δεν είναι η ελληνική αρχαιότητα και επομένως οι πνευματικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες ήταν εντελώς διαφορετικές. Οι φιλοσοφικές θεωρίες των κλειστών κλαμπ των φιλοσόφων δεν είχαν καμιά επιρροή στον πολύ κόσμο, ο οποίος ζητούσε απεγνωσμένα λύτρωση, την οποία δεν μπορούσε να προσφέρει η φιλοσοφία, αλλά ο Χριστιανισμός.

Κάνει ακόμη λόγο για εχθρότητα των αγίων Πατέρων κατά της ελληνικής φιλοσοφίας, επειδή πάνω σ’ αυτή στηρίχτηκαν οι αιρέσεις. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια. Η ελληνική φιλοσοφία με τις αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις της και τον ορθολογιστικό τρόπο σκέψεώς της, δημιούργησε τις ποικίλες αιρετικές θεωρίες των αιρετικών, τις οποίες όμως η Εκκλησία συνοδικώς καταδίκασε, τους δε αμετανοήτους αιρετικούς απέκοψε από το Σώμα Της, προκειμένου να διαφυλάξει ανόθευτη και απαραχάρακτη την σώζουσα διδασκαλία Της. Αντιμετωπίζοντας οι άγιοι Πατέρες τις ποικίλες αιρετικές θεωρίες, αναγκάστηκαν να καταδείξουν και την προέλευσή των, που ήταν ο φιλοσοφικός τρόπος σκέψεως και θεολογίας των αιρετικών. Το γεγονός δηλαδή ότι προσπαθούσαν να κατανοήσουν τα δόγματα της πίστεως με βάση τις φιλοσοφικές θεωρίες του Πλάτωνος και του Αριστοτέλους, τη φαντασία και τον στοχασμό, ενώ οι άγιοι Πατέρες θεολογούσαν με βάση την αποκάλυψη του Χριστού, την εμπειρία των προφητών και των αποστόλων, αλλά και τη δική τους. Η στάση των αγίων Πατέρων απέναντι στους αιρετικούς δεν σημαίνει απαραίτητα εχθρότητα προς τον Ελληνισμό, όπως νομίζει ο αρθρογράφος.

Με βάση τα όσα παρά πάνω ειπώθηκαν, τόσο στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας, όσο και στην παρούσα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η προσπάθεια κάποιων να «βλέπουν» διάσταση και ανθελληνισμό στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας, πέφτει συνεχώς στο κενό, διότι απλούστατα δεν υπάρχει! Η προσπάθεια αυτή δεν είναι νέα, είναι πολύ παλιά και ανάγεται στην εποχή του Καρλομάγνου και των Φράγκων ηγεμόνων της Δύσεως, (800 μ.Χ. και εντεύθεν) και στη συνέχεια των ευρωπαίων διαφωτιστών του 18ου και 19ου αιώνα.  Ο Καρλομάγνος και οι Φράγκοι ηγεμόνες ήταν αυτοί που πρώτοι επεδίωξαν με κάθε τρόπο, να διαχωρίσουν την Ορθοδοξία από τον Ελληνισμό, με απώτερο βέβαια στόχο να καταστρέψουν το μεγαλειώδες οικοδόμημα του Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού. Ποτέ δεν μπόρεσαν να «χωνέψουν» την άρρηκτη αυτή σύζευξη του Ελληνισμού, (απαλλαγμένου από τα σαθρά στοιχεία της ειδωλολατρίας και των αντικοινωνικών του θέσεων), με την Ορθοδοξία, η οποία αποτέλεσε την εξοχότερη πνευματική σύζευξη της ιστορίας, η οποία δημιούργησε τον λαμπρότερο και μακροβιότερο πολιτισμό στην ιστορία της ανθρωπότητος. Έναν πολιτισμό που πήρε σάρκα και οστά στην πιο ένδοξη και λαμπρή Αυτοκρατορία, που είδε ποτέ ο πλανήτης Γη, την Ελληνορθόδοξη Ρωμανία. Μια Αυτοκρατορία η οποία, για 1123 χρόνια, μετέδιδε τα φώτα του Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού στους βάρβαρους, τότε, λαούς της Δύσεως και σ’ ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Θα θέλαμε λοιπόν, (και μ’ αυτό κλείνουμε την σύντομη ανακοίνωσή μας), με αφορμή τα όσα αναφέραμε προηγουμένως, να απευθυνθούμε στους νεοέλληνες αδελφούς μας και να επισημάνουμε και να τονίσουμε μια μεγάλη αλήθεια και ταυτόχρονα επείγουσα αναγκαιότητα: Μέσα στη σημερινή πνευματική και οικονομική σκλαβιά, που αυτή την περίοδο διανύει η πατρίδα μας από τους νεώτερους Φραγκογερμανούς της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, χρειάζεται να πάρει σάρκα και οστά μια νέα παλιγγενεσία της Ελληνορθόδοξης Ρωμιοσύνης. Είναι αναγκαία, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, μια νέα γνήσια και δυναμική ελληνορθόδοξη πορεία και συλλογική δράση. Μια σύγχρονη εθνική και δραστήρια κίνηση, που θα εργασθεί συστηματικά και εντατικά με μοναδικό εθνικό στόχο την πνευματική απελευθέρωση από τη δουλεία στον σημερινό φράγκικου τύπου Δυτικό Πολιτισμό, του υλισμού, του ευδαιμονισμού, του νεοπαγανισμού και της αθεΐας και την αναβίωση των αρχών, των αξιών και των ιδεωδών του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού.

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Ο αγιώτατος Επίσκοπος και Ποιμένας Σπυρίδων ο θαυματουργός, ένθερμος συμπαραστάτης των δικαίων του λαού»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Ο αγιώτατος Επίσκοπος και Ποιμένας Σπυρίδων ο θαυματουργός, ένθερμος συμπαραστάτης των δικαίων του λαού»

12 Δεκεμβρίου 2025

Στον εορτάζοντα, νεόδμητο ιερό Ναό, επ’ ονόματι του Αγ. Σπυρίδωνος, Επισκόπου Τριμυθούντος, στην συνοικία Νέας Κηφισιάς Σερρών, τελέσθηκε πανηγυρικό, Αρχιερατικό...

Read more
Εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος και Χειροτονία Πρεσβυτέρου στο Λεωνίδιο
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος και Χειροτονία Πρεσβυτέρου στο Λεωνίδιο

12 Δεκεμβρίου 2025

Με επίκεντρο το όμορφο, παραδοσιακό και γραφικό Λεωνίδιο, του δήμου Νότιας Κυνουρίας, τιμήθηκε η μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών...

Read more
Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στην Λαμία
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος στην Λαμία

12 Δεκεμβρίου 2025

Η μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος εορτάσθηκε σήμερα με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών στον Ιερό...

Read more
Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Σπυρίδωνος τοῦ θαυματουργοῦ στήν Ι.Μ. Σάμου
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ὁ ἑορτασμός τοῦ ἐν Ἁγίοις πατρός ἡμῶν Σπυρίδωνος τοῦ θαυματουργοῦ στήν Ι.Μ. Σάμου

12 Δεκεμβρίου 2025

Μέ κατάνυξη καί ἰδιαίτερη λαμπρότητα τίμησε κι ἐφέτος ἡ πόλη τῆς Σάμου τήν μνήμη τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Σπυρίδωνος,...

Read more
Βρεσθένης Θεόκλητος: «Ο Άγιος Σπυρίδων είναι το κάλλος και το ωράϊσμα της Εκκλησίας του Χριστού»
Εκκλησία της Ελλάδος

Βρεσθένης Θεόκλητος: «Ο Άγιος Σπυρίδων είναι το κάλλος και το ωράϊσμα της Εκκλησίας του Χριστού»

12 Δεκεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική ιεροπρέπεια και πανδήμως εορτάζεται και στην Εκκλησία των Σερρών η πανσεβάσμιος ιερά μνήμη του Αγ. Σπυρίδωνος, Επισκόπου Τριμυθούντος,...

Read more
Ο Μυστράς τίμησε με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Μυστράς τίμησε με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα

12 Δεκεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια εόρτασε τον Πολιούχο του Άγιο Σπυρίδωνα ο Μυστράς. Ειδικότερα, η πανήγυρη ξεκίνησε το απόγευμα της παραμονής της...

Read more
Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος στη Βέροια
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε ο Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος στη Βέροια

12 Δεκεμβρίου 2025

Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στο...

Read more
ΕΟΡΤΗ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΧΙΟΥ  μέ κουρά μοναχοῦ καί χειροτονία Διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΟΡΤΗ ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΧΙΟΥ μέ κουρά μοναχοῦ καί χειροτονία Διακόνου

12 Δεκεμβρίου 2025

Τό ἑσπέρας τῆς Πέμπτης 11ης Δεκεμβρίου 2025 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. ΜΑΡΚΟΣ ἐτέλεσεν εἰς τήν Ἱεράν Μονήν...

Read more
«Πίστη στο Θεό σημαίνει προσφορά στο συνάνθρωπο»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πίστη στο Θεό σημαίνει προσφορά στο συνάνθρωπο»

12 Δεκεμβρίου 2025

Με κατάνυξη, εορτάστηκε την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025, ανήμερα της μνήμης του Αγίου Σπυρίδωνος, η πανήγυρη του ομωνύμου Ιερού Ναού...

Read more
Προκλητικὴ… θρασύτης!
Εκκλησία της Ελλάδος

Επικίνδυνος ο Πατριάρχης

12 Δεκεμβρίου 2025

Τοῦ πρωτοπρεσβύτερου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοσιογράφου, Συγγραφέως - Ἐκδότου, ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν Θρῆνος καὶ κλαυθμὸς...

Read more
Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος την Νέα Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρή η πανήγυρις του Αγίου Σπυρίδωνος την Νέα Ιωνία

12 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος εόρτασε πανηγυρικώς και φέτος η Τοπική μας Εκκλησία, με επίκεντρο του εορτασμού τον φερώνυμο Ιερό Ναό της Ν....

Read more
Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας
Εκκλησία της Ελλάδος

Έμπρακτη στήριξη του Μητροπολίτη Τιμοθέου στους αγρότες της Καρδίτσας

12 Δεκεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος επισκέφθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025, τα μπλόκα των αγροτών στην Καρδίτσα,...

Read more
Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ

12 Δεκεμβρίου 2025

Με τη συμμετοχή πλήθους λαού τελέστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025 στο Ιερό Προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος ο...

Read more
«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Πίστη και απλότητα ανοίγουν δρόμους θαυμάτων»

12 Δεκεμβρίου 2025

Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, το απόγευμα, στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, στην πόλη της Άρτας, ετελέσθη ο...

Read more
Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Λαμπρός ο πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός στον Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Σπάρτης

12 Δεκεμβρίου 2025

Την μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού τιμά την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 η Εκκλησία μας και στη...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής
Αγίου Σπυρίδωνα

Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

11 Δεκεμβρίου 2025

Εορτάζει και πανηγυρίζει σήμερα η Εκκλησία μας τη μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος, επισκόπου Τριμυθούντος του θαυματουργού. Ιδιαίτερα μάλιστα το νησί...

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

Άγιος Σπυρίδων ο Θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός. Το καύχημα των ορθοδόξων!

11 Δεκεμβρίου 2025
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Θαύματα του Αγίου Σπυρίδωνα

11 Δεκεμβρίου 2024
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Η εορτή του Αγίου Σπυρίδωνος Επισκόπου Τριμυθούντος της Κύπρου

11 Δεκεμβρίου 2022
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Κυριακή, 12 Δεκεμβρίου 1993 – Τά θαύματα τού Αγίου καί οι ημέρες μας

11 Δεκεμβρίου 2021
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Το κλέος των Ιεραρχών, Σπυρίδων ο θαυματουργός

11 Δεκεμβρίου 2019
Άγιος Σπυρίδων – Ο Άγιος της πίστης, της αγάπης, της φιλανθρωπίας και της υπομονής

Ὁ θαυματουργὸς κἂν τέθνηκε Σπυρίδων, Τοῦ θαυματουργεῖν οὐκ ἔληξεν εἰσέτι.

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
Χειροτονία Πρεσβυτέρου από τον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

Χειροτονία Πρεσβυτέρου από τον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος

Θεία Λειτουργία στο Επισκοπείο της Χαλκίδος για τον Άγιο Ρηγίνο

Θεία Λειτουργία στο Επισκοπείο της Χαλκίδος για τον Άγιο Ρηγίνο

Κυριακή του Ασώτου στον Μητροπολιτικό Ναό Παρισίων

Κυριακή του Ασώτου στον Μητροπολιτικό Ναό Παρισίων

Τον Ευάγγελο Μεϊμαράκη εδέχθει ο Μητροπολίτης Λαρίσης

Τον Ευάγγελο Μεϊμαράκη εδέχθει ο Μητροπολίτης Λαρίσης

Κυριακή του Ασώτου στον Προσκυνηματικό Ναό Παναγίας Εκατονταπυλιανής

Κυριακή του Ασώτου στον Προσκυνηματικό Ναό Παναγίας Εκατονταπυλιανής

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist