• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ἡ Μασονία εἶναι ὡς ἕνα εἶδος θρησκείας

8 Μαΐου 2020
in Αιρέσεις
Ἡ Μασονία εἶναι ὡς ἕνα εἶδος θρησκείας
Share on FacebookShare on Twitter

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, Δρ. Θεολογίας

Ἀλλά ἄς ἔλθουμε νά ἐξετάσουμε τόν πραγματικό χαρακτήρα, ἤτοι τό ποιόν, καί τούς στόχους τῆς μασονικῆς ὀργάνωσης. Ὅπως ἤδη ἀναφέρθηκε ἔχει ἄμεση σχέση μέ τόν Σιωνισμό, πού τήν κατευθύνει κατά βούληση. Ἔτσι ὅμως δημιουργεῖται ἕνα ἐρώτημα: τί ἐξυπηρετεῖ τόν Σιωνισμό ἡ μίξη αὐτή; Ὁ Σιωνισμός σύμφωνα μέ ὅλα ὅσα ἔχουν γραφτεῖ, χρειαζόταν ἐρείσματα γιά τήν ἐπίτευξη τῶν μεγάλων του σκοπῶν. Ἐπιβουλευόμενος ἔτσι τήν οἰκονομική καί πολιτική δύναμη τῶν μασονικῶν τεκτονικῶν σωματείων, μπόρεσε νά τά ἐγκολπωθεῖ. Μέ τόν ἀνώτερο χαρακτήρα πού ἔχει σήμερα ἡ Μασονία (νά δέχεται μέλη ἀπό τήν ἀνώτερη κοινωνία) μπορεῖ νά εἰσβάλει σέ ὅλες τίς διοικητικές, πολιτικές, καί λοιπές ὑψηλόβαθμες θέσεις καί νά διαβρώνει  μακροπρόθεσμα τούς σχετικούς θεσμούς.

Τήν ὑπόλοιπη δουλειά, δηλαδή τήν διάβρωση τοῦ λαοῦ, ὁ Σιωνισμός τήν πετυχαίνει μέ τά μέσα τῆς Νέας Ἐποχῆς καθώς ἐπίσης καί μέ τόν Χιλιασμό. Κάποιος σπουδαῖος ἱεροκήρυκας[1], μάλιστα, ἔλεγε «ὁ Χιλιασμός εἶναι τό ὄργανο τοῦ Σιωνισμοῦ γιά τόν λαό καί ὁ Μασονισμός εἶναι τό ὄργανό του γιά τούς μορφωμένους καί τήν ἀνώτερη τάξη». Λοιπόν οἱ στόχοι, καί ἄν τό θέλουμε ἀλλιῶς – ὁ λόγος τῆς δημιουργίας καί ὕπαρξης τῆς Μασονίας δέν εἶναι ἄλλοι παρά οἱ τοῦ Σιωνισμοῦ.

Στήν προσπάθειά του ὁ ἀναγνώστης  θέλοντας νά ὁρίσει τό ποιόν τῆς ὀργανώσεως αὐτῆς τί θά ἔλεγε; Βέβαιο εἶναι πώς καί μέ τό ζήτημα αὐτό σχετίζεται μία πλάνη πού τρέφει ἡ Μασονία. Δημιουργώντας τήν ἐντύπωση πώς δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό μία κοινωφελῆ ὀργάνωση συνιστάμενη ἀπό ὑψηλά ἱστάμενα πρόσωπα – τήν οἰκονομικοπολιτική ἄρχουσα τάξη, θά λέγαμε τῆς κοινωνίας. Μέσα ἀπό ὅλα αὐτά ὅσο κι ἄν θέλουν νά  ἀποκρύπτουν τό θρησκευτικό τους χαρακτήρα αὐτή παραμένει ὡς μία θρησκεία. Αὐτό  μάλιστα παρά τήν μεγάλη μυστικότητα καί ἐσωστρέφεια πού τήν χαρακτηρίζει ἐπαληθεύεται ποικιλο-τρόπως, καθότι πολλά ἀπό τά ἐσωτερικά της μυστικά ἔχουν διαρρεύσει.

Ἡ γνωστοποίηση τῶν ἀρχῶν καί τῶν σκοπῶν τῆς μασονίας σέ ὅσους ἐνδιαφέρονται νά πληροφορηθοῦν, ἀποκαλεῖται μύηση, πού πραγματοποιεῖται  σταδιακά καί συνίσταται ἀπό 33 βαθμούς[2]. Σύμφωνα μέ δημοσιευμένες μαρτυρίες πρώην μασόνων, οἱ μυήσεις εἶναι θρησκευτικές τελετές   τελούμενες σέ σκοτεινές αἴθουσες μέ θρησκευτικά σύμβολα καί ὑποβλητική διακόσμηση ὅπως, βωμοί, λαμπάδες, θυμιάματα, ξίφη κ. λ. π.

Ἡ Μασονία κατά συνέπεια παρουσιάζει ὅλα τά χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιάς θρησκείας. Ποιά εἶναι αὐτά; Ἔχει πίστη σέ συγκεκριμένο θεό, διδασκαλία, λατρεία, μυστήρια, σύμβολα, ἱερατικούς βαθμούς, βαθμούς καί τελετές μυήσεως καί λατρευτικό οἶκο, τίς μασονικές Στοές, ὅπου μέσα σέ αὐτές βιώνεται ὁ ἔντονος θρησκευτικός χαρακτήρα τους. Τά νεοεισερ-χόμενα μέλη γιά νά ἐνταxθοῦν οὐσιαστικά στήν Μασονία περνοῦν τό στάδιο τῆς μύησης. Ἡ μύηση τῶν ἀτόμων στίς  μασονικές Στοές γίνεται κατά βαθμούς. Οἱ τρεῖς πρῶτοι εἶναι βαθμοί πειραματισμοῦ καί προσαρμογῆς στίς Τεκτονικές διδασκαλίες, στίς τελετουργίες καί τίς δοξασίες. Στούς τρεῖς πρώτους βαθμούς, ὁ μυημένος συνηθίζει στά σύμβολα καί στά τυπικά. Ἄν εἶναι δεκτικός, θά μείνει, ἄν ὄχι ἀποχωρεῖ κρατώντας τά «μυστικά» τῆς μασονίας. Διατηρεῖ κάποιους δεσμούς μέ τήν Στοά καί τούς ἀνθρώπους της, χωρίς νά εἶναι ἐνεργό μέλος.

Βασικά τέσσερις εἶναι οἱ βαθμοί πού ἀποτελοῦν ἀσφαλιστικές δικλεῖδες: ὁ τέταρτος, πού εἶναι ὁ μυστικός διδάσκαλος, ὁ δέκατος τέταρτος εἶναι ὁ μέγας ἐκλεκτός, τέλειος καί ὑπέρτατος τέκτονας, ὁ δέκατος ὄγδοος, ὁ πρίγκιπας Ροδοσταυρός, ἱππότης τοῦ Ἀετοῦ καί τέλος ὁ εἰκοστός ὄγδοος, ὁ ἱππότης τοῦ Ἥλιου. Οἱ ἐνδιάμεσοι  βαθμοί δίδονται συνήθως εὔκολα γιά νά παραπλανᾶται ὁ μασόνος, πού δέν θά προχωρήσει. Στόν  δέκατο ὄγδοο βαθμό παραμένουν πολλοί καί στούς ὁποίους ἀναφέρουν, γιά νά μήν ὑπάρξει δυσαρέσκεια, ὅτι ἐδῶ τελειώνει ἡ σοφία, ἐδῶ εἶναι ὁ οὐσιαστικός καί χρήσιμος βαθμός[3].

Ὑπάρχει  ἀπαραβίαστο τυπικό μύησης τοῦ νέου μέλους. Ὁ ἀρχηγός τῆς Στοᾶς, ὀνομάζεται  «Σεβαστός Διδάσκαλος» καί εἶναι αὐτός πού ἀνοίγει τή συνάντηση, ἐπιδεικνύοντας στόν ὑποψήφιο γιά τόν πρῶτο βαθμό, αὐτό πού εἶναι γνωστό σάν τιμωρία ἀθέτησης τοῦ ὅρκου. Μέ τή διαδικασία αὐτή προειδο-ποιεῖ τό δόκιμο μέλος, γιά τίς συνέπειες πού θά ὑποστεῖ, σέ περίπτωση ἀθέτησης τοῦ ὅρκου, πού σέ λίγη ὥρα θά κληθεῖ νά δώσει. Συγκεκριμένα ὁ διδάσκαλος κάνει τά ἑξῆς: σέρνει τό δεξί του χέρι κατά μῆκος τοῦ λάρυγγα τοῦ δόκιμου, καί ἐνῶ εἶναι ἀνοιχτό τοποθετεῖ τόν ἀντίχειρά του δίπλα στό λάρυγγα καί τό  κατεβάζει πρός τά κάτω. Αὐτό ὀνομάζεται σάν τό ποινικό σύμβολο τοῦ εἰσερχόμενου μαθητευόμενου. Στήν τελετή  τοπο-θετεῖται ἐπίσης μία τράπεζα στό κέντρο τῆς αἴθουσας πού θά λάβει χώρα ἡ μύηση, ἡ ὁποία εἶναι καλυμμένη μέ ἕνα ὕφασμα πάνω στήν ὁποία, ἔχουν τοποθετηθεῖ ἄρτος καί ἕνα ποτήριο γεμάτο κρασί. Μάλιστα ὁ ἄρτος εἶναι ἀρκετά μεγάλος γιά νά εἶναι δυνατόν νά λάβουν ἕνα μικρό μέρος ὅλοι οἱ παρευρισκόμενοι «ἀδελφοί». Αὐτοί εἶναι παρατεταγμένοι ἀριστερά καί δεξιά ἀπό τήν τράπεζα κρατώντας μία ράβδο[4].  Κατά τήν «τελετουργία» τῆς μυήσεως στόν πρῶτο βαθμό ὁ Σεβάσμιος,  αὐτός πού εἶναι ἁρμόδιος γιά τίς μυήσεις τῶν νέων μελῶν, ρωτᾶ τόν μυούμενο: «Ἐπαρκεῖ ἡ διάνοια ὅπως διακρίνει τό ἀληθές ἐκ τοῦ ψεύδους καί τό κακόν ἐκ τοῦ καλοῦ;» Ἡ ἀπάντηση πού ὀφείλει νά δώσει τό νέο μέλος εἶναι: «Ναί, ὅταν διευθύνει αὐτή ἠθική ὑγιής». Σέ ἑπόμενη ἐρώτηση τοῦ Σεβάσμιου «Ποῦ διδάσκεται ἡ ἠθική αὐτή;» ἡ ἀπάντηση πρέπει νά εἶναι: «Ὁ τεκτονισμός διδάσκει ἠθικήν ἁγνοτάτην καί καταλληλοτάτην πρός ἀνδρῶν χρησίμων τῆ κοινωνία καί ἐαυτοῖς»[5]. Γενικά ὑπάρχουν ἀρκετά λατρευτικά στοιχεῖα πού ὑποδηλώνουν κάποιο συγκεκριμένο τυπικό λατρείας,  πού εἶναι ἀπαραίτητο γιά τήν κατηγοριοποίηση τῆς Μασονίας ὡς μίας θρησκείας.

Μέ ἐπίσημες δικαστικές ἀποφάσεις, ἡ Ἑλληνική Δικαιοσύνη μέ τήν ὑπ’ ἀριθμόν 2020/69 τοῦ Πολυμελοῦς Πρωτοδικείου Ἀθηνῶν θεωρεῖ,ὅτι «Ὁ θρησκευτικός χαρακτήρας τοῦ τεκτονισμοῦ ἐμφανίζεται ἐξαιρετικά ἐναργής, καθ’ ὅσον ἐν ταῖς στοαῖς, τοῖς ἐργαστήριοις καί ναοῖς αὐτοῦ λαμβάνει χώραν, λατρεία οἴα νοεῖται διά λόγων ἤ  πράξεων ἐκδηλουμένη πρός τόν Θεόν εὐσέβεια καί ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τό χαρακτηριστικόν πάσης θρησκείας ἔτι δέ ὑφίσταται ἐν τῷ τεκτονισμῶ τό λατρευόμενον  Ἀνώτατον Ὄν (Θεός) ὁ ὑπό τῶν τεκτόνων Μέγας Ἀρχιτέκτων τοῦ Σύμπαντος (Μ.Α.Τ.Σ.)»[6]. Χαρακτηρίζοντας λοιπόν τή Μασονία ἡ Δικαιοσύνη «μή γνωστή θρησκεία» ἀλλά «μυστική ὀργάνωση, ἄγνωστη κατά τό περιεχόμενο, οὐ μόνον εἰς τούς πολλούς, ἀλλά καί εἰς τούς τέκτονας, λόγω τῶν τελευταίων μυήσεων ἀπό βαθμοῦ εἰς βαθμόν» τή θέτει ἐκτός λειτουργίας[7].

Ἐπίσημα σήμερα δέν ὑπάρχει ἀναγνώριση τῆς μασονίας, ἀνεπίσημα ὅμως δρᾶ σέ πολλούς τομεῖς καί ἀποσκοπεῖ στό νά συμπαρασύρει καί νά κάνει μέλη της ἄτομα, πού κατέχουν ὑψηλές θέσεις στόν κρατικό μηχανισμό, στό δημόσιο καί ἰδιωτικό τομέα. Ἐμφανίζεται μέ μανδύα φιλανθρωπικοῦ καί κοινωνικοῦ σωματείου[8].

Τό πόσο μεγάλη σημασία δίνουν οἱ σοφοί τῶν πρωτοκόλλων, δηλαδή οἱ ἱδρυτές τῶν μασονικῶν Στοῶν φαίνεται στό ἀκόλουθο ἀπόσπασμα: «Μεταξύ τῶν μελῶν τῶν στοῶν θά συγκαταλέγονται καί πάντες οἱ πράκτορες τῆς ἐθνικῆς καί διεθνοῦς ἀστυνομίας, διότι ἡ ὑπηρεσία των εἶναι ἀναντικατάστατος, δεδομένου ὅτι ἡ ἀστυνομία δύναται ὄχι μόνον νά λαμβάνει μέτρα ἐναντίον τῶν ἰσχυρογνωμόνων, ἀλλά καί νά δημιουργεῖ ἀφορμές  δυσαρεσκειῶν κ.λπ. … Οἱ μετέχοντες τῶν μυστικῶν ὀργανώσεων εἶναι συνήθως φιλόδοξοι τυχοδιῶκται καί ἐν γένει ἄνθρωποι, κατά τό πλεῖστον κουφοί, μέ τούς ὁποίους δέν θά δυσκολευτοῦμε  νά συνεννοηθοῦμε διά τήν ἐκπλήρωση τῶν σκοπῶν μας»[9].

Θεός τῆς Μασονίας λοιπόν εἶναι ὁ Μέγας Ἀρχιτέκτων τοῦ Σύμπαντος ἤ, συντετμημένα, ὁ ΜΑΤΣ. Ὁ ΜΑΤΣ λοιπόν γιά τούς μασόνους εἶναι τό «Ὑπέρτατο Ὄν»[10] καθότι αὐτό διαπι-στώνεται, ὅτι στίς  Στοές τους  δέν συναντᾶ κανείς  κάποιο Σταυρό ἤ εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, εἶναι γι’ αὐτούς ἕνας ἁπλός Μύστης, ὅπως περίπου ὁ Πυθαγόρας, ὁ Βούδας καί ἄλλοι θεοί ἄλλων θρησκειῶν.

Συνεχίζοντας τήν ἀναφορά μας γιά τή μασονία, ἐκθέτουμε καί ἕνα ἄλλο στοιχεῖο της, πού ἀναφέρεται στόν «Γνωστικισμό», ἔχοντας βέβαια ὡς προϋπόθεση τόν Συγκρητι-σμό. Ὁ Γνωστικισμός, ὡς σύστημα πού εἶναι, ἀναμιγνύει Μανι-χαϊσμό, Νεοπλατωνισμό, Χριστιανισμό, Ἰουδαϊσμό καί ὅλες τίς ἀνατολικές θρησκεῖες[11], κάτι πού  ἐπακριβῶς κάνει καί ἡ Μασο-νία[12]. Αὐτό διαπιστώνεται ἀπό τό γεγονός, ὅτι ἐκτός ἀπό τόν ΜΑΤΣ λατρεύουν καί τίς αἰγυπτιακές θεότητες τόν Ὄσιρη καί τήν Ἴσιδα.

Ἕνα  ἄλλο χαρακτηριστικό σημεῖο πού καταδεικνύει τή γνωστικιστική σχέση της εἶναι τό ὅτι καταλήγει στόν «Ὀρθολογισμό». Αὐτό σημαίνει, ὅτι θέλει τά πάντα νά ἀποκαλύπτονται μέ τή «γνώση»[13], μία γνώση ἐντελῶς ἀπογυ-μνωμένη ἀπό τήν ἀποκάλυψη.

Αὐτό πού θά πρέπει νά ἐπισημάνουμε εἶναι πώς στόν μασονικό χῶρο ὑπάρχουν πολλές τάσεις καί κατευθύνσεις, πολλά συστήματα. Μερικά ἀπό αὐτά, εἶναι τά συστήματα πού ἀναγνωρίζουν τήν «Μεγάλη Στοά» τοῦ Λονδίνου ὡς «μητέρα Στοά», χαρακτηρίζονται ὡς κανονικά καί διατηροῦν μεταξύ τους στενή ἐπικοινωνία. Συστήματα πού δέν ἀναγνωρίζουν τό Σύνταγμα τῆς «Μεγάλης Στοᾶς», ἀπορρίπτουν τήν πίστη σέ Θεό ἤ τήν Γραφή, πού δέχονται γυναῖκες, κ ἄ. χαρακτηρίζονται ὡς μή-κανονικά, αἱρετικά. Τά  κανονικά συστήματα δέχονται τήν πίστη σέ Θεό καί σέ αἰώνια ζωή, τρεῖς μυητικούς βαθμούς, τήν μυστικότητα, τήν χρήση συμβόλων κ. ἄ. Οἱ τρεῖς μυητικοί βαθμοί τοῦ κανονικοῦ μασονισμοῦ εἶναι: μαθητής, ἑταῖρος, δάσκαλος. Ὅμως σύντομα δημιουργήθησαν καί ἄλλοι βαθμοί, προκειμένου νά προωθηθεῖ ἡ μεγαλύτερη «ἀνύψωση» τῶν ἐκλεκτῶν. Ἔτσι ὑπάρχουν συστήματα μέ 7, μέ 9 καί μέ 33 βαθμούς (σκωτικό τελετουργικό)[14].

Τό τελετουργικό τῆς μασονίας ἀποτελεῖ εἶδος ἐμπειρίας τῆς πνευματικῆς ἐμβάθυνσης καί τοῦ ἐξευγενισμοῦ. Ὑπάρχουν ὅμως τελετές ἀντίστοιχες μέ ἁγιαστικές πράξεις τῆς Ἐκκλησίας μας, καί εἰδικό τελετουργικό τυπικό γιά τή λατρευτική ζωή τῶν μελῶν τῆς (γάμος, ἐγκαίνια ναοῦ, κηδεία κ. λ. π.). Ἡ μασονία στή λατρεία της μιμεῖται τά ἀρχαία εἰδωλολατρικά μυστήρια καί γίνεται ἀπό εἰδικούς λειτουργούς. Οἱ μυητικές τελετουργίες ἀνωτέρων βαθμῶν πλαισιώνονται μέ διακόσμηση πού στά μή κανονικά μασονικά συστήματα μπορεῖ νά φθάσει μέχρι καί τή μαγεία[15]. Οἱ ὑποσχέσεις καί οἱ ὅρκοι πού δίνονται μέ ἄκρα μυστικότητα κατά τή διάρκεια τῆς μύησης εἶναι φόβος καί τρόμος. Στή συνέχεια ὁ ὑποψήφιος ὑποχρεοῦται νά τηρήσει  ὅλα ὅσα ὑποσχέθηκε, ἐνῶ χωρίς νά τό ἀντιληφθεῖ βρίσκεται ἀπόλυτα ἐξαρτημένος ἀπό τή Στοά.

Ἐπιπρόσθετα ἡ Μασονία ὡς θρησκεία  στηρίζεται κυρίως στά ἀρχαῖα εἰδωλολατρικά μυστήρια. Ὁ  Ναός της μέ τήν ὀνομασία Στοά, στόν ὁποῖο γίνονται οἱ διάφορες τελετές τους: Υἱοθεσία λυκιδέως (κάτι παρόμοιο μέ τό Χριστιανικό Βάπτισμα), γάμος, μνημόσυνα καί ἄλλα. Ἔχουν βαθμούς ἀξιωματούχων οἱ ὁποῖοι κάμνουν τίς τελετές τους, ντυμένοι μέ ἰδιαίτερες στολές, ὅπως εἶναι ὁ Σεβάσμιος, ὁ Σεβασμιότατος, ὁ Διδάσκαλος, ὁ Μέγας Διδάσκαλος, οἱ ἐπόπτες.

Περί τῆς ἀναγκαιότητας τῆς ὕπαρξης τοῦ μυστηρίου στήν ὀργάνωση ἕνας Μασόνος, ὁ Rike, ἀπολογεῖται πώς ἄν αὐτά τά μυστήρια παρουσιάζονταν χωρίς τό πέπλο τοῦ μυστηρίου «οἱ ἴδιοι ἄνθρωποι θά τά εἶχαν ἀπορρίψει ἴσως μέ ἀδιαφορία»[16]. Βάση καί ἀρχή τῆς Μασονίας εἶναι τό ἀπόρρητο[17]. Δέν ἐπιτρέπεται καί μετά τήν ἀπομάκρυνση ἑνός μέλους ἀπό τή Στοά νά ἀνακοινώνει τά μυστικά καί τά μυστήρια στά ὁποῖα εἶχε μυηθεῖ. Ὅταν ἀποχωρεῖ, χαρακτηρίζεται «ἐν ὑπνώσει» καί μένει δεμένος μαζί της ἐσαεί μέ τούς δεσμευτικούς ὅρκους πού εἶχε δώσει. Ἡ μυστικότητα ὅμως καί ἡ ὑπακοή πού τούς ἐπιβάλλονται, εἶναι κατά τήν ἄποψη τῆς Ἐκκλησία μας τελείως ἀντίθετες μέ τήν ἐν Χριστῷ ἐλευθερία, γιατί ὁ χριστιανός ζεῖ καί κινεῖται ἐλεύθερος «ὡς τέκνον φωτός»(Έφ. 5, 8).

*****

[1] Ὁ π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος, στήν περί τοῦ Χιλιασμοῦ ἠχογραφημένη ὁμιλία του.
[2] Οἱ τρεῖς πρῶτοι βαθμοί εἶναι «μαθητής» , «ἑταῖρος» , «διδάσκαλος». Ὁ μασόνος τοῦ 33ου βαθμοῦ ὀνομάζεται «ὕπατος, μέγας, γενικός ἐπιθεωρητής».
[3] Ὄπ. π., σ. 14.
[4] ΠΑΝ. ΤΡΕΜΠΕΛΑ, ὄπ. π., σ. 77.
[5] Β. Α. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ, Στά ἄδυτα τῆς Ἑλληνικῆς Μασονίας, ἔκδ. Βασδέκης, Ἀθήνα 1977, σ.46.
[6] Αὐτή εἶναι ἡ μέ ὑπ’ ἀριθμόν 2020/69 ἀπόφαση τοῦ Πολυμελοῦς Πρωτοδικείου Ἀθηνῶν, πού χαρακτηρίζει τή Μασονία ὡς θρησκεία .
[7] ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΚΩΣΤΑ, ὄπ. π., σ.69.
[8] ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ, Ἡ Μασσωνία ὑπό τό φῶς τῆς ἀληθείας, ἔκδ. Ι. Μ. Κεχαριτωμένη, Ἀθήνα 20018, σ. 98.
[9] ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ Β. Α., Στά ἄδυτα τῆς ἑλληνικῆς Μασσωνίας, χ.ε., Θεσσαλονίκη 1977, σ. 11.
[10] T. MARRS., Τά ἀπόκρυφα μυστικά τῆς Μασωνίας, ὄπ. π., σ. 25.
[11] Γ. ΓΑΡΑΝΤΖΩΤΗ., Τό ξεσκέπασμα τῆς ἀπάτης –«Νέα Άκρόπολη», «Νέα Ἐποχή» Νέα Παγκόσμια Τάξη, ὄπ. π., σ. 12.
[12] Γ. ΓΑΡΑΝΤΖΩΤΗ., Τό ξεσκέπασμα τῆς ἀπάτης – «Νέα Άκρόπολη», «Νέα Ἐποχή», Νέα Παγκόσμια Τάξη, ὄπ. π., σ. 13.
[13] Γ. ΓΑΡΑΝΤΖΩΤΗ., Τό ξεσκέπασμα τῆς ἀπάτης – «Νέα Άκρόπολη», «Νέα Ἐποχή», Νέα Παγκόσμια Τάξη, ὄπ. π., σ. 12.
[14] Α. ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ., «Ὁ Ἀποκρυφισμός στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας», Τεύχη 4ον – 10ον, Ἐκδόσεις Διάλογος, Ἀριθ. 15 . Τῆς Ὑπηρεσίας Ἐνημερώσεως Διαλόγου καί Πολιτισμοῦ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, σέ συνεργασία μέ τήν Πανελλήνια Ἕνωση Γονέων γιά τήν Προστασία τῆς Οἰκογενείας καί τοῦ ἀτόμου.
[15] π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ, «Ὁ Ἀποκρυφισμός στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας», Τεύχη 4ον -10ον, Ἐκδόσεις Διάλογος, Ἀριθ. 15. Πρίν ἀπό τήν ἐργασία συναθροίζονται οἱ κάτοχοι τοῦ τρίτου βαθμοῦ (βαθμός τοῦ Δασκάλου) καί ἀναγράφουν τά ὀνόματά τους στόν κατάλογο παρόντων. Τότε συναθροίζονται οἱ ὑπηρέτες λίγο πρίν στό Ναό καί φωτίζουν τό Ναό γιά τήν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν. Ἀνάπτονται κεριά. Τότε οἱ ἀδελφοί παρακαλοῦνται νά ἐνδυθοῦν τά τεκτονικά τους ἐνδύματα, νά βάλουν τήν ποδιά τους καί ὁδηγοῦνται στό Ναό, προκειμένου νά γίνει ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τῆς στοᾶς. Ἐρωτᾶται κατά πόσον ὅλοι οἱ παρόντες εἶναι ἀδελφοί τῆς στοᾶς στό βαθμό τοῦ Δασκάλου. Ἔτσι ἡ στοά ἀσφαλίζεται ἔναντι τῆς εἰσόδου ἀναρμοδίων προσώπων, ἀνάπτονται τρία κεριά μέ τά λόγια: «ἡ σοφία ὁδηγεῖ τό οἰκοδόμημά μας! ἡ ἰσχύς τό ἐνδυναμώνει, τό κάλλος τό ὁλοκληρώνει!». Τότε ἀρχίζει ἡ ἐργασία τοῦ 3ου βαθμοῦ.
[16] T. MARRS., Τά ἀπόκρυφα μυστικά τῆς Μασωνίας, ὄπ. π., σ. 7.
[17] Κ. Τ. ΚΙΛΙΦΗ, Ἡ ἐπικίνδυνη Μασωνία, ὄπ. π., σ. 44.

Πρόσφατα Άρθρα

Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά

26 Οκτωβρίου 2025

Στο Μετόχι της Ιεράς Μονής των Ιβήρων, που βρίσκεται στη Κορνοφωλιά Σουφλίου, το Σάββατο, 25 του μηνός Οκτωβρίου ε.έ., ετελέσθη...

Read more
Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα

25 Οκτωβρίου 2025

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Ταβιθά της Ελεήμονος, στον Άγιο Κωνσταντίνο Λοκρίδος, τέλεσε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός Αγίου Δημητρίου και υποδοχή της Παναγίας Δεμερλιώτισσας στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Καρδίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός Αγίου Δημητρίου και υποδοχή της Παναγίας Δεμερλιώτισσας στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Καρδίτσης

25 Οκτωβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα βαθιάς κατάνυξης, ευλάβειας και χαράς, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, κλήρος και λαός υποδέχθηκαν το απόγευμα...

Read more
Ο Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Δελερίων
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Δελερίων

25 Οκτωβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Δελερίων του Δήμου Τυρνάβου, μετέβη κατά τον εσπερινό της εορτής του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Με τη δέουσα ιεροπρέπεια και θρησκευτική μεγαλοπρέπεια ετελέσθη το απόγευμα του Σαββάτου, 25 Οκτωβρίου 2025, ο Μέγας Εσπερινός, επί τη...

Read more
Τέλεση Ευχελαίου στην Ενορία Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Τέλεση Ευχελαίου στην Ενορία Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Το Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025, το πρωΐ, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης, ετελέσθη με ιδιαίτερη κατάνυξη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στην Κομοτηνή
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στην Κομοτηνή

25 Οκτωβρίου 2025

Τό Σάββατο, 25ης Ὀκτωβρίου 2025 ἐ.ἒ., ὁ Σεβασμιώτατος ἱερούργησε στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου Κομοτηνῆς καί τέλεσε τήν...

Read more
Πάνδημη η Λιτανεία του Πολιούχου Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πάνδημη η Λιτανεία του Πολιούχου Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου

25 Οκτωβρίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 25 Οκτωβρίου 2025, στον Προσκυνηματικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, τελέστηκε Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Σεβ....

Read more
Ο Μεγαλομάρτυς του Χριστού Δημήτριος
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγαλομάρτυς του Χριστού Δημήτριος

25 Οκτωβρίου 2025

Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Δικαονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος «Εμοί δε λίαν ετιμήθησαν οι φίλοι σου ο...

Read more
Ο Αγιασμός ενάρξεως μαθημάτων Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Μητροπόλεως Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αγιασμός ενάρξεως μαθημάτων Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Μητροπόλεως Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025, το απόγευμα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ετέλεσε τον Αγιασμό για την έναρξη των...

Read more
Απόρρητο: Λαμπρό Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στον Αγ. Δημήτριο Νέας Ελβετίας
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Δημήτριος: Ο ηρωικός Μεγαλομάρτυς του Χριστού

25 Οκτωβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Οι Μάρτυρες κατέχουν την πρωτοπορία στη χορεία των αγίων της Εκκλησίας μας, διότι έδωσαν...

Read more
O μεγαλομάρτυς Δημήτριος ο Μυροβλύτης (26 Οκτωβρίου)
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Δημήτριος: Ο στρατηλάτης της Θεσσαλονίκης

25 Οκτωβρίου 2025

  Του Χρήστου Λευκαδίτη O Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε το 280-284 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη. Προερχόταν από αριστοκρατική οικογένεια, ιδιαίτερα γνωστή σε όλη...

Read more
Εθνικιστικός Μεσσιανισμός
Εκκλησία της Ελλάδος

Χορήγηση 8 νέων Υποτροφιών σε Φοιτητές από την Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

24 Οκτωβρίου 2025

Από το Εκκλησιαστικό Ίδρυμα: «Ταμείον Αρωγής Απόρων Μεσσηνίων Φοιτητών της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας» ανακοινώνεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ανωτέρω...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η πόλη είναι το λιμάνι και το λιμάνι είναι η πόλη»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η πόλη είναι το λιμάνι και το λιμάνι είναι η πόλη»

24 Οκτωβρίου 2025

Στη βιβλιοπαρουσίαση του λευκώματος της ερευνήτριας Μαρίας Σπανού με τίτλο «Ιστορώντας τη Ρότα του Λιμένα Βόλου: Η διαδρομή του Λιμενικού...

Read more
Αγία Ταβιθά: Η φιλάνθρωπος κόρη της Αρχαίας Εκκλησίας († 25 Οκτωβρίου)
Πνευματικές Διδαχές

Αγία Ταβιθά: Η φιλάνθρωπος κόρη της Αρχαίας Εκκλησίας († 25 Οκτωβρίου)

24 Οκτωβρίου 2025

 ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η αγάπη και η φιλανθρωπία είναι συνώνυμα με τον Χριστιανισμό. Η βάση του χριστιανικού...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39
Κηρύγματα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

19 Οκτωβρίου 2024

«Εδεσμείτο αλύσεσι… και διαρρήσσων τα δεσμά ηλαύνετο υπό του δαίμονος εις τας ερήμους». Ο δαιμονιζόμενος, που ο Κύριος απελευθέρωσε στη...

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Θεός Ισχυρός, Εξουσιαστής, Άρχων Ειρήνης, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος

19 Οκτωβρίου 2024
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Αφού δεν ενδιαφέρει τους γονείς για τα θρησκευτικά γιατί κοπτόμεθα;

Το μήνυμα της εκδιώξεως του Χριστού από την πόλη των Γαδαρηνών.

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Ιματισμένοι – Κυριακή ΣΤ’ Λουκά

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Κυριακή Στ’ Λουκᾶ: «ἠρώτησαν αὐτόν… ἀπελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῶν, ὅτι φόβῳ μεγάλῳ συνείχοντο»

22 Οκτωβρίου 2022
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Έχεις Πνεύμα Άγιο στην καρδιά σου;»

22 Οκτωβρίου 2022
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Ιδιοτέλεια και συμφέρον

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Η θεραπεία του δαιμονισμένου των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
Ο Διάβολος

Ο Διάβολος

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

«Εξελθόντι τω Ιησού…υπήντησεν αυτώ ανήρ τις, ος είχε δαιμόνια…»

21 Οκτωβρίου 2017
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ´ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
Next Post
Ο Μητροπολίτης Περιστερίου τέλεσε το 6μηνο μνημόσυνο του προκατόχου

Ο Μητροπολίτης Περιστερίου τέλεσε το 6μηνο μνημόσυνο του προκατόχου

Ανακοινωθέν της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης

Επανέναρξη των Ενοριακών Κέντρων Αγάπης της Ι.Μ. Φθιώτιδος

Επανέναρξη των Ενοριακών Κέντρων Αγάπης της Ι.Μ. Φθιώτιδος

Συναξάρι 8ης Μαῒου

Συναξάρι 8ης Μαῒου

Αγρυπνία επί τη εορτή της Οσίας Σοφίας της Κλεισούρας στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά

Αγρυπνία επί τη εορτή της Οσίας Σοφίας της Κλεισούρας στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist