• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

8 Σεπτεμβρίου 2016
in Γενέσιο της Θεοτόκου, Κηρύγματα
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας
Share on FacebookShare on Twitter

Α΄. Γέννηση Παναγίας εκ Πνεύματος Αγίου και σαρκός των γονέων της.

Η γέννηση της Παναγίας δεν ήταν μόνο «φύσεως τόκος» λέγει ο Νικόλαος Καβάσιλας (1322-1392) αλλά και καρπός της ενάρετης ζωής και της προσευχής των γονέων της. Η ενάρετη ζωή και η προσευχή των γονέων της είχαν σαν αποτέλεσμα, η δημιουργία της Παναγίας να μη είναι μόνο εκ του σαρκικού θελήματος των γονέων της αλλά, θα λέγαμε, και εκ Πνεύματος Αγίου. Αυτό συμβαίνει και στη γέννηση πολλών μεγάλων αγίων που έρχονται στον κόσμο αγιασμένοι εκ «κοιλίας μητρός» (Λουκ. 1,15). Όταν μεγαλώνουν, έχουν προσθήκη Αγίου Πνεύματος αναλόγως των δικών τους αγωνισμάτων και ασκήσεων. Αλλά, τη βάση θα λέγαμε, του Αγίου Πνεύματος την έχουν εκ κοιλίας μητρός. Ας θυμηθούμε τον Ισαάκ που αποκτά ο Αβραάμ και η Σάρα στα γεράματά τους μετά από 25 χρόνια αναμονής και προσευχών, τον προφήτη Σαμουήλ που αποκτά η στείρα Άννα κατόπιν προσευχής, τον Πρόδρομο που αποκτούν ο Ζαχαρίας και η Ελισάβετ κατόπιν αγίας ζωής και προσευχών και τόσους άλλους. Βρίθουν τα συναξάρια της Εκκλησίας μας από παρόμοιες περιπτώσεις.

Ευτυχισμένα τα παιδιά που δεν είναι μόνο καρπός του σαρκικού θελήματος των γονέων τους αλλά και των προσευχών τους και της αγίας ζωής τους. Κατά κάποιο τρόπο είναι και αυτά «εκ Πνεύματος Αγίου» και της σάρκας των γονέων τους. Επίσης ευτυχισμένα τα παιδιά αυτά, διότι στο DNA τους λαμβάνουν τα εκτυπώματα των αρετών των γονέων τους και κληρονομούν τον υγιή ψυχοσωματικό τους κόσμο. Δεν τα βασανίζουν αμαρτωλές καταβολές και εξασθενημένες φύσεις αθλίων γονέων. Παίρνουν δώρο από τους γονείς τους τη βάση για να δομήσουν και να τελειοποιήσουν τη δική τους αγιότητα.

Μεγάλη και η τιμή των γονέων που δημιουργούν τέτοια παιδιά. Γίνονται συνεργοί του Θεού στο έργο της θείας οικονομίας. Δεν ικανοποιούν, εγωιστικά και ανθρωποκεντρικά μόνο, το σαρκικό θέλημά τους. Τα παιδιά τους είναι ένα δώρο και ένα έπαθλο του Θεού στους αγώνες τους για την επίτευξη της αγιότητάς τους. Κοντά σ’ αυτά χαίρονται και τιμώνται και αυτοί. Καθημερινά μνημονεύεται η Παναγία μας στις ακολουθίες της εκκλησίας μας. Καθημερινά μνημονεύονται και οι γονείς της, ο Ιωακείμ και η Άννα.

Β΄. Η Παναγία είναι άνθρωπος σαν και μας.

Η Θεοτόκος δεν υπήρξε ένα ιδιαίτερο δημιούργημα του Θεού χωρίς τα κοινά γνωρίσματα του γένους των ανθρώπων και χωρίς τις συνέπειες της προπατορικής αμαρτίας. Ήταν τέλειος άνθρωπος, απόγονος του Αδάμ και της Εύας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η σύλληψη της έγινε κατά Θεό, αλλά δεν ήταν άσπιλη όπως πρεσβεύουν οι παπικοί. Έγινε εκ σπέρματος και όχι μόνο εκ Πνεύματος.

Το επεισόδιο, που η Παναγία θέλει να διακόψει το κήρυγμα ο Χριστός και να υποδεχθεί αυτήν και τα αδέλφια του, δίνει αφορμή στον ιερό Χρυσόστομο να παρατηρήσει ότι η Παναγία είχε όλες της αδυναμίες μιας συνηθισμένης μητέρας. Ήθελε να σταματήσει το κήρυγμα ο Χριστός και να την υποδεχθεί, ώστε ο κόσμος ν’ αρχίσει να ρωτά ποια είναι αυτή, που για χάρη της έγινε αυτό, και να φανερωθεί έτσι η ιδιότητά της και να καμαρώσει κοντά στον υιό της. Η απάντηση του Χριστού, «Μήτηρ μου και αδελφοί μου ούτοι εισίν οι τον λόγον του Θεού ακούοντες και ποιούντες αυτόν» (Λουκ. 8,21), διορθώνει την ανθρώπινη αδυναμία της μητέρας του και αποκαλύπτει την δυνατότητα κάθε ανθρώπου να γίνει «Παναγία», εάν ακούει τον λόγο του Θεού και τον  φυλάσσει. Το ίδιο είπε ο Χριστός, όταν μία γυναίκα μακάρισε την μητέρα του. Είπε· «Βεβαίως και είναι καλότυχη η μητέρα μου. Αλλά καλότυχοι είναι και όσοι ακούν τον λόγο του Θεού και τον φυλάσσουν (Λουκ. 11,27-28)».

Ο Νικόλαος Καβάσιλας λέγει· «Η πανάμωμος παρθένος ου πόλιν σχούσα τον ουρανόν, ουκ από των εκεί γενομένη σωμάτων, αλλ’ από γής το ίσον άπασι τρόπον αυτού του πεσόντος γένους». Εν τούτοις «μόνον άνθρωπος ούσα και των κοινών τούτων ανθρώποις μετασχούσα πλέον ουδέν, έπειτα μόνη την κοινήν διέφυγεν νόσον» (Λόγος εις την Γέννησιν). Δηλαδή η Παρθένος ούτε ουράνια καταγωγή είχε ούτε άγγελος ήταν, αλλά ήταν ομοιοπαθής με το πεσμένο ανθρώπινο γένος. Κι όμως ενώ ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος, μόνον αυτή διέφυγε των θανασίμων αμαρτιών. Εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε τον άγιο Χρυσόστομο, ο οποίος, προτρέποντας κάποτε τους ακροατές του να μοιάσουν τον Πέτρο και τον Παύλο και ακούγοντας τις αντιρρήσεις τους ότι αυτοί είναι μεγάλοι και τρανοί και όχι σαν εμάς, είπε· «Γιατί, άνθρωποι σαν και μας ήταν χωρίς να έχουν τίποτα ιδιαίτερο».

Γ΄. Δυσχέρειες που αντιμετώπισε η Παναγία.

Η Παναγία όχι μόνο αγωνίστηκε χωρίς να λάβει επιπλέον βοήθεια από τον Θεό και χωρίς να έχει κάποιο ξεχωριστό προνόμιο, αλλά το θαυμαστό είναι ότι δεν ζούσε μέσα στην τρυφή του παραδείσου όπως ο Αδάμ ούτε μέσα στη χάρη των μυστηρίων της Εκκλησίας όπως οι άνθρωποι μετά την έλευση του Χριστού.

Η Παναγία έμοιασε σ’ αυτό τους δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης· Άβελ, Ενώχ, Νώε, Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ, Ιωσήφ, Μωυσή, οι οποίοι χωρίς να έχουν τον ναό του Σολωμόντος, χωρίς να μετέχουν των θυσιών της Π.Δ., χωρίς να έχουν την βοήθεια του νόμου, φθάσανε σε ύψη αρετής και πίστεως και υπακοής στον Θεό.

Δ΄. Τελειότητα Παναγίας.

Η Παναγία, αξιοποιώντας μόνο τα κοινά γνωρίσματα του «κατ’ εικόνα», φανέρωσε τον αληθινό άνθρωπο καθαρό και ακέραιο, όπως είχε δημιουργηθεί από τα χέρια του Θεού. Η Παναγία είναι εκείνος ο άνθρωπος, που ενώ μπορούσε ν’ αμαρτήσει, εν τούτοις δεν αμάρτησε και με τη δική της δύναμη, ζέση και προθυμία παρέμεινε αναμάρτητη. Αυτή την ψυχική ομορφιά και αγνότητα εκτίμησε ο πλάστης μας, ο οποίος θελχθείς από την αγιότητά της ήρθε και σκήνωσε σ’ αυτήν.

Όταν την αποκάλυψε ο άγγελος, ότι «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι», δεν ανέφερε για άφεση αμαρτιών και για απαλλαγή από ενοχές. Εάν συγκρίνουμε τον ευαγγελισμό με το όραμα του Ησαΐα που είδε τον Θεό, βλέπουμε την διαφορά. Ο Ησαΐας μόλις είδε τον Θεό ελεεινολόγησε τον εαυτό του, γιατί ενώ είχε ακάθαρτα χείλη και κατοικούσε εν μέσω λαού έχοντος ακάθαρτα χείλη, είδε τον κύριο. Απεστάλη τότε ένα Σεραφίμ και καθάρισε τις ανομίες και τις αμαρτίες του προφήτου μ’ ένα κάρβουνο που πήρε από το θυσιαστήριο (Ησ. 6ο κεφ.). Εδώ, ούτε η Παναγία ελεεινολογεί τον εαυτό της ούτε ο άγγελος την καθαρίζει. Μόνο ρωτά πως θα γεννήσει, αφού δεν έχει άνδρα. Ο Νικόλαος Καβάσιλας την παρουσιάζει να διατείνεται· «Εγώ μεν του Θεού προς υποδοχήν έτοιμος και ικανώς έχω παρασκευής» (Λόγος εις Ευαγγελισμόν).

Συνεπώς η έλευση του Αγίου Πνεύματος δεν σημαίνει κάθαρση της Παναγίας, αλλά προσθήκη χαρισμάτων όπως συμβαίνει με τους αγγέλους που δεν έχουν καμμία σχέση με την αμαρτία. Η Παναγία απλώς μετά την έλευση του Αγίου Πνεύματος έμεινε αμετακίνητη στο αγαθό, όπως οι άγγελοι μετά την ελεύθερη εκλογή της αρετής έμειναν σταθεροί στο καλό. Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, σε ομιλία του για τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου, λέγει χαρακτηριστικά ανακεφαλαιώνοντας την πατερική σκέψη πάνω στο θέμα αυτό· «Η καθαρά καθαίρεται και η αγία αγιάζεται προς έτι μείζονα αγιασμόν αυτής».

Η Παναγία, πριν φανερώσει τον Θεό σωματικά στον κόσμο, τον αποτύπωσε και τον απεικόνισε πρώτα, με τα ίδια της τα έργα, πάνω στον εαυτό της. Γι’ αυτό ο Θεός την έκανε ναό και μητέρα του. Σκήνωσε και στην ψυχή και στο σώμα της. Η Παναγία ήταν ιερώτερη από το θυσιαστήριο του ναού του Σολομώντος. Γι’ αυτό το σώμα της δεν το επισκίαζαν άγγελοι αλλά ο ίδιος ο Θεός. «Δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι». Το αίμα της δεν το δέχθηκε το θυσιαστήριο, αλλά το πήρε ο ίδιος ο Θεός. Το αίμα της έγινε αίμα Θεού.

Ε΄. Εύα βοηθός Αδάμ, Μαρία βοηθός Θεού.

Η Εύα έγινε η μόνη βοηθός του Αδάμ απ’ όλο το βασίλειο των ζώων και των φυτών, γιατί ήταν ο μόνος άνθρωπος. Κατά παρόμοιο τρόπο, μόνο η Παναγία απ’ όλη την κτίση βοήθησε τον Θεό για να σαρκωθεί. Γιατί ήταν η μόνη που με την αγιότητα και την ενάρετη ζωή της συμμετείχε στην χρηστότητα του Θεού. Δεν ήταν απλά ένα όργανο του Θεού αλλά ένας ξεχωριστός και ικανός συνεργάτης. Η Παναγία πίστεψε στα λόγια του αγγέλου, θέλησε να συνεργασθεί με τον Θεό, και προετοίμασε με άσκηση και προσευχή τον εαυτό της για να ελκύσει τη χάρη του Θεού. Εάν δεν ενεργούσε έτσι δεν θα πρωτοστατούσε στο έργο της θείας οικονομίας. Κι αυτό γίνεται φανερό, από το ότι όσο η Παναγία ζητούσε από τον άγγελο εξηγήσεις για τον παράδοξο τρόπο της κυοφορίας της, ο Θεός δεν ερχόταν μέσα της. Από τη στιγμή όμως που άκουσε την απάντηση του αγγέλου, πίστεψε στο έργο της σωτηρίας των ανθρώπων, και δέχθηκε ελεύθερα να συμμετάσχει σ’ αυτό, ο Θεός αμέσως φόρεσε την ανθρώπινη σάρκα και αυτή έγινε Θεοτόκος.

Όταν ο Θεός έκανε τον άνθρωπο, δεν ζήτησε την συνδρομή του Αδάμ. Δεν υπήρχε άλλωστε. Όταν όμως επρόκειτο να τον ανακαινίσει, ρώτησε την ανθρωπότητα στο πρόσωπο της Παναγίας. Η ενσάρκωσή του είναι έργο της  Αγίας Τριάδος αλλά και έργο της θελήσεως και της πίστεως και της αρετής της Παναγίας. Όπως ο Χριστός προσέλαβε όλο τον άνθρωπο, νουν-ψυχή-σάρκα, έτσι και η Παναγία δεν έδωσε μόνο τη σάρκα της, αλλά προσέφερε το νου και τη θέληση της. Ολόκληρο το ψυχοσωματικό της είναι. Δεν ήταν απλώς ετεροκίνητη μηχανή στα χέρια του Θεού. Αλλά μια λογική, σοβαρή και υπεύθυνη ύπαρξη, που είπε το μεγάλο ναι στη πρόσκληση του Θεού.

ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ

Πρόσφατα Άρθρα

Ο Φθιώτιδος Συμεών κοντά στους οπλίτες του ΚΕΥΠ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών κοντά στους οπλίτες του ΚΕΥΠ

6 Ιουνίου 2025

Για μια ακόμη φορά βρέθηκε κοντά στους Νεοσυλλέκτους του Κέντρου Εκπαίδευσης Υλικού Πολέμου στην Λαμία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ....

Read more
Λήξη Εσπερινών Κηρυγμάτων και Κύκλων Μελέτης Αγίας Γραφής στην Ι.Μ. Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Λήξη Εσπερινών Κηρυγμάτων και Κύκλων Μελέτης Αγίας Γραφής στην Ι.Μ. Κίτρους

6 Ιουνίου 2025

Με ιδιαίτερη επιτυχία και πνευματική ευφροσύνη ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 5 Ιουνίου οι Πνευματικές Συνάξεις που περιλαμβάνουν Εσπερινά Κηρύγματα και τη...

Read more
65000 αντίτυπα της Καινής Διαθήκης διανεμήθηκαν από την Ι.Μ. Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

65000 αντίτυπα της Καινής Διαθήκης διανεμήθηκαν από την Ι.Μ. Δημητριάδος

6 Ιουνίου 2025

Μία σπουδαία και πρωτότυπη δράση ανέλαβε και υλοποίησε η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, στο πλαίσιο της ποιμαντικής μέριμνας του Σεβ. Μητροπολίτου...

Read more
Ορκωμοσία Γ’ ΕΣΣΟ 2025 στο Στρατόπεδο της Καλαμάτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ορκωμοσία Γ’ ΕΣΣΟ 2025 στο Στρατόπεδο της Καλαμάτας

6 Ιουνίου 2025

Με την παρουσία πλήθους κόσμου, τελέσθηκε το πρωί της Παρασκευής 6 Ιουνίου 2025, στο Στρατόπεδο «ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ», της Καλαμάτας, η τελετή...

Read more
Ημερίδες για τον Ορθόδοξο Μοναχισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Ημερίδες για τον Ορθόδοξο Μοναχισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

6 Ιουνίου 2025

Κατόπιν της από 4ης Φεβρουαρίου 2025 αποφάσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και ύστερα από εισήγηση-πρόταση της...

Read more
Η εορτή της Σταυροπροσκυνήσεως στην Ιερά Μητρόπολη Πάφου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Οι λόγοι που οδήγησαν τον Μητροπολίτη Τυχικό να προσφύγει στο Φανάρι

5 Ιουνίου 2025

Στο μεταξύ, στους λόγους που οδήγησαν τον τέως Μητροπολίτη Πάφου, Τυχικό, να καταθέσει έφεση για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου,...

Read more
Μητροπολίτης Πάφου: Μην αφήσετε τους άλλους να αποφασίσουν για εσάς
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ξεκαθαρίζει ο Αρχιεπίσκοπος για τον Τυχικό – Δεν αναστέλλεται η ποινή της έκπτωσης παρά το Έκκλητον

5 Ιουνίου 2025

Σε ανακοίνωσή του, ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου επεσήμανε πως «επειδή, μετά το Έκκλητον το οποίο ήσκησε ο τέως...

Read more
Νέος Μητροπολίτης Πάφου ο Αρχιμανδρίτης Τυχικός Βρυώνης
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Προσέφυγε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ο Τυχικός: Αναστέλλεται η πλήρωση του θρόνου της Μητρόπολης Πάφου

5 Ιουνίου 2025

Βαθαίνει επικίνδυνα το ρήγμα στην κυπριακή Εκκλησία, εν μέσω της διαμάχης για την παύση του Μητροπολίτη Πάφου. Ο Επίσκοπος Τυχικός...

Read more
Συνέρχεται εκτάκτως η Ιερά Σύνοδος να αποφασίσει τα της Εξοδίου Ακολουθίας του Αρχιεπισκόπου
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Σκιές στις σχέσεις Αρχιεπισκόπου Kύπρου – Μητροπολίτη Λεμεσού

5 Ιουνίου 2025

Σκιές στις σχέσεις του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου με τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο προκαλεί η κινητοποίηση γνωστών υποστηριχτών του τελευταίου υπέρ του...

Read more
Ο Γέροντας Νεκτάριος ομιλητής σε σεμινάριο εξομολόγησης στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων
Εκκλησία της Ελλάδος

Ζευγάρια που έδωσαν τη ζωή τους στον Χριστό

5 Ιουνίου 2025

https://youtu.be/QzjiO35i9xw

Read more
Φλεγμονή και Καρδιακή Νόσος  – Τι Πρέπει να γνωρίζει ο ασθενής και ο γιατρός
Ελλάδα Κόσμος

Φλεγμονή και Καρδιακή Νόσος – Τι Πρέπει να γνωρίζει ο ασθενής και ο γιατρός

5 Ιουνίου 2025

  Ο Κρυφός Παράγοντας Που Πυροδοτεί Το Έμφραγμα! | Φλεγμονή & Καρδιαγγειακός Κίνδυνος Ζητήστε παραπάνω πληροφορίες για το test και...

Read more
Παρουσίαση βιβλίου ”Ανάσες μιας άηχης σιωπής” – Γιώργος Βασιλείου
Ελλάδα Κόσμος

Παρουσίαση βιβλίου ”Ανάσες μιας άηχης σιωπής” – Γιώργος Βασιλείου

5 Ιουνίου 2025

https://www.youtube.com/watch?v=GkZMuFbuKcE

Read more
Αγρυπνία επί τη μνήμη του Αγίου Μητροφάνους Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως στην Καρδίτσα
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγρυπνία επί τη μνήμη του Αγίου Μητροφάνους Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως στην Καρδίτσα

6 Ιουνίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025 και ώρα 8:30΄μ.μ., προέστη της ιεράς Αγρυπνίας, επί τη...

Read more
Άγιος Νεομάρτυς Μάρκος ο εν Χίω μαρτυρήσας
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Νεομάρτυς Μάρκος ο εν Χίω μαρτυρήσας

5 Ιουνίου 2025

Ανάμεσα στην πληθώρα των ενδόξων Νεομαρτύρων, συγκαταλέγεται και ο άγιος και ένδοξος Νεομάρτυρας Μάρκος ο εν Χίω μαρτυρήσας. Ένας από...

Read more
«Βυζαντινές Διαδρομές» για το Πρότυπο Εκκλησιαστικό Σχολείο Λαμίας
Εκκλησία της Ελλάδος

«Βυζαντινές Διαδρομές» για το Πρότυπο Εκκλησιαστικό Σχολείο Λαμίας

5 Ιουνίου 2025

Το Πρότυπο Εκκλησιαστικό Σχολείο Λαμίας «Όσιος Βησσαρίων ο Αγαθωνίτης», μέσα στο πλαίσιο του πλήθους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που υλοποίησε κατά...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Παρέστω μοι το Πνεύμα και διδότω λόγον»
Κηρύγματα

Στις πηγές του Αγίου Πνεύματος

22 Ιουνίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «Ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ Γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ρεύσουσιν ὕδατος ζῶντος» (Ἰωάν. 7,38) Μὲ...

«Παρέστω μοι το Πνεύμα και διδότω λόγον»

«Παρέστω μοι το Πνεύμα και διδότω λόγον»

22 Ιουνίου 2024
Ο Εσπερινός της Πεντηκοστής στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Καστοριάς

Το μήνυμα της Πεντηκοστής

22 Ιουνίου 2024
Κυριακή της Πεντηκοστής

Τα δώρα του Αγίου Πνεύματος

22 Ιουνίου 2024
ΒΙΑΙΗ ΠΝΟΗ

ΒΙΑΙΗ ΠΝΟΗ

22 Ιουνίου 2024
Κυριακή της Πεντηκοστής

Κυριακή της Πεντηκοστής

22 Ιουνίου 2024
Κυριακή της Πεντηκοστής

Το μήνυμα της Κυριακής της Πεντηκοστής

22 Ιουνίου 2024
Ο Εσπερινός της Πεντηκοστής στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Καστοριάς

«Μάθε ποιο πνεύμα κατοικεί μέσα σου»

22 Ιουνίου 2024
Δίψα και πνεύμα

Κυ­ρι­ακὴ τῆς Πεν­τη­κο­στῆς (Ἰ­ωάν. ζ΄ 37-52, η΄18)

22 Ιουνίου 2024
«Παρέστω μοι το Πνεύμα και διδότω λόγον»

Οἱ Ἅγιοι Πατέρες διά τήν Κυριακήν της Πεντηκοστῆς

3 Ιουνίου 2023
Δίψα και πνεύμα

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Κυριακῇ ὀγδόῃ ἀπὸ τοῦ Πάσχα, τὴν ἁγίαν Πεντηκοστὴν ἑορτάζομεν

3 Ιουνίου 2023
Κυριακή της Πεντηκοστής

Πεντηκοστή: Η Δωρεά του Αγίου Πνεύματος

11 Ιουνίου 2022
Δίψα και πνεύμα

Δίψα και πνεύμα

15 Ιουνίου 2019
Δίψα και πνεύμα

«Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον»

15 Ιουνίου 2019
«Παρέστω μοι το Πνεύμα και διδότω λόγον»

Η ξέχωρη επιδημία

15 Ιουνίου 2019
Next Post
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Προσεγγίσεις στην εορτή

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (ΦΙΛΟΘΕΟΥ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως)

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Οἱ κοσμοχαρμόσυνοι ΚΔ´ Οἶκοι εἰς τὴν νοητὴν κλίμακα ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΕΟΡΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΥΨΩΣΙΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ Ο Ἀπόστολος Προς Κορινθίους Α΄ επιστολή Παύλου (α΄18–24)

Η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού

Η ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist