• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Κυριακή, 26 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Η Θεία Φιλανθρωπία «Τόπος» της ανθρώπινης επιθυμίας

7 Ιουνίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
Δέν σώζεται αὐτός πού νοιώθει σίγουρος
Share on FacebookShare on Twitter

Αρχιμ. Σωφρόνιος Γκουτζίνης

Δύο είναι τα κίνητρα της ανθρώπινης δράσης: η επιθυμία και η ανάγκη. Ο άνθρωπος ιεραρχεί τις επιδιώξεις του: προηγείται η ικανοποίηση των αναγκών και ακολουθεί η επιδίωξη ή και η πραγματοποίηση των επιθυμιών. Η τροφή, η ένδυση κ.α. αποτελούν βιολογικές ανάγκες απαραίτητες για την επιβίωση, ενώ ψυχικές ανάγκες όπως το χαμόγελο, το χάδι, κλπ. είναι εξίσου σημαντικές με τις βιολογικές. Η επιθυμία κινητοποιεί τις ανθρώπινες δυνάμεις προς την ικανοποίησή της. Η παρατεταμένη δε και ισχυρή επιθυμία ονομάζεται πόθος και συνέχει πλήρως τον άνθρωπο. Συχνά, ιδιαίτερα στο χώρο των τεχνών  και της επιστήμης, ο πόθος για δημιουργικότητα και πρωτοπορία μπορεί να καταστείλει  την ικανοποίηση ακόμη και βιολογικών αναγκών.  Την αλήθεια αυτής της διαπίστωσης βεβαιώνει η μελέτη της βιογραφίας σημαντικών δημιουργών των τεχνών και των επιστημών.

Η ανάγκη υπαγορεύεται από τους βιολογικούς και φυσικούς περιορισμούς, η επιθυμία μπορεί να τους υπερβαίνει: Ο άνθρωπος  αναδημιουργεί καλλιτεχνικά τον κόσμο, ενώ μέσω της τεχνολογίας και της τεχνοκρατίας μπορεί να κυριαρχεί πάνω σ’ αυτόν. Η ανάγκη έχει γεννήσει την τεχνική, η επιθυμία την καλλιτεχνική και πνευματική δημιουργία. Η ανάγκη ενέχει το στοιχείο της επιβολής και της ανελευθερίας. Επιβάλλεται από τα βιολογικά και φυσικά δεδομένα. Η σοφία του λαού μας προειδοποιεί: “Μην πέσεις στην ανάγκη του” λέμε για κάποιον άνθρωπο που είναι σκληρός και απάνθρωπος. Αλλά και η Εκκλησία δέεται ώστε να γλιτώσουμε από κάθε “ανάγκη”.

Η επιθυμία ρέπει προς την ελευθερία. Ζητά το απόλυτο. Είναι ακόρεστη και για αυτό πολλές φορές καταστρεπτική. Παρόλη όμως την καταστρεπτική της δύναμη, η επιθυμία αποτελεί το ιδιαίτερο εκείνο χαρακτηριστικό του ανθρώπου, χωρίς το οποίο αυτός παύει να υπάρχει ως πρόσωπο, και υφίσταται απλά ως βιολογική ύπαρξη.

Πώς όμως μπορούμε να αποδεχθούμε όλη εκείνη την ασκητική γραμματεία η οποία επιμένει να ταυτίζει την επιθυμία με τον εγωισμό; Το ερώτημα είναι θεμελιώδες για την ποιμαντική της εκκλησίας και για τη ζωή των πιστών που προσφεύγουν σε αυτήν. Φρονούμε ότι στο σημείο αυτό έχει εμφιλοχωρήσει μία μεγάλη παρεξήγηση, που έχει καταστρέψει ανθρώπινες ζωές. Οταν η ασκητική γραμματεία συνιστά την υπακοή ως οδό σωτηρίας, δεν επιθυμεί να καταργήσει την επιθυμητική δύναμη του ανθρώπου, αλλά να της αλλάξει τον προσανατολισμό. Η επιθυμητική δύναμη συνιστά δομικό στοιχείο της ανθρώπινης προσωπικότητας και η διαχείρισή της έχει κεφαλαιώδη σημασία για την ανθρώπινη ζωή. Αν στερήσουμε από τον άνθρωπο τη δύναμη αλλά και την ελευθερία να επιθυμεί, τότε δεν έχουμε έναν τέλειο, αλλά έναν ατελή άνθρωπο. Διακινδυνεύουμε να πούμε ότι έτσι έχουμε έναν ψυχικά ανάπηρο άνθρωπο, ο οποίος όχι μόνο δεν μπορεί να φτάσει στον σκοπό της ύπαρξής του, που δεν είναι άλλος από την πρόσληψη της Θείας ζωής, αλλά ούτε καν στην ανακάλυψη και ανάπτυξη των χαρισμάτων του.

Η εξουσία κάθε εποχής επεχείρησε να ελέγξει την ανθρώπινη επιθυμία, να την κατευθύνει ή ακόμη και να την καταργήσει. Σε παλαιότερες εποχές το έκανε ακόμη και με ακραία βία ενώ σήμερα, τουλάχιστον στον προηγμένο κόσμο, το επιχειρεί κυρίως μέσω της διαφήμισης. Είναι χαρακτηριστικός ο επίλογος μίας διαφήμισης πιστωτικής κάρτας: “Eπειδή οι επιθυμίες μας έγιναν ανάγκες” – ίσως δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανελευθερία από αυτή. Ο ασφαλέστερος όμως τρόπος για τον έλεγχο της επιθυμίας είναι η ηθική της θρησκείας, η οποία προσπαθεί να ελέγξει και την παραμικρή λεπτομέρεια της ανθρώπινης ζωής.

Η Εκκλησία από την πλευρά της έρχεται να αποκαλύψει τον Θεό ως την κατ’ εξοχήν ανθρώπινη επιθυμία. Μάλιστα δεν είναι ο άνθρωπος που πρώτος επιθυμεί τον Θεό, αλλά ο Θεός που πρώτος επιθυμεί τη σχέση και την ένωσή του με τον άνθρωπο. Ο Χριστός, ως Σαρκωθείς Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού, έχει το φυσικό του θέλημα ως άνθρωπος, μπορεί να επιθυμεί και να ορέγεται και ταυτοχρόνως, ακριβώς επειδή είναι τέλειος άνθρωπος, έχει την ελευθερία να ταυτίζει, ακόμη και στην κρίσιμη εκείνη στιγμή της προσευχής της αγωνίας στον Γολγοθά, το φυσικό Του θέλημα με το θέλημα του Επουρανίου Πατρός. Οπότε αντιλαμβανόμαστε ότι η υπακοή του Χριστού στο θέλημα του Ουρανίου Πατρός, την οποία ο ίδιος μας παρέδωσε ως δρόμο προς τον Θεό διά της Κυριακής Προσευχής, είναι εφικτή ακριβώς επειδή υπάρχει η δύναμη της επιθυμίας. Δεν νοείται αληθινή και γνήσια υπακοή χωρίς τη δύναμη της επιθυμίας, η οποία έρχεται να ασπασθεί τις θείες εντολές με ελεύθερη βούληση. Το πώς η εκκλησιαστική ποιμαντική καταλήγει συχνά όχι στη μεταμόρφωση της επιθυμίας, αλλά στην κατάργησή της, είναι μία άλλη ιστορία που δεν θα μας απασχολήσει περισσότερο. Εκείνο που πρέπει εδώ να τονίσουμε είναι ότι η υπακοή προτείνεται ως ανακατεύθυνση της επιθυμίας, όχι πλέον με γνώμονα την ιδιοτέλεια, αλλά με γνώμονα την αγάπη, και μάλιστα την αγάπη για ένα πρόσωπο, το πρόσωπο του Χριστού.

Στην Π.Δ. σημειώνεται για τον προφήτη Δανιήλ ότι ήταν “ανήρ επιθυμιών”, είχε δηλαδή ακόρεστο πόθο για τον Θεό. Επίσης οι Μάρτυρες θυσίασαν τη ζωή τους: “ακορέστω διαθέσει ψυχής, Χριστόν ουκ αρνησάμενοι”, ενώ οι γυναίκες μάρτυρες είναι “Νύμφες Χριστού”, οι οποίες ψάλλουν: “Σε Νυμφίε μου ποθώ, και σε ζητούσα αθλώ”. Οι βίοι των Αγίων πείθουν και τον πλέον δύσπιστο, ότι ο Χριστός αποτελεί το πλήρωμα όλων των ανθρωπίνων ερώτων. Είναι ο πλέον αξιέραστος Εραστής, γιατί μας έχει αγαπήσει  “εις τέλος” – ολοκληρωτικά. Στην Ευχή της Αναφοράς της Θείας Λειτουργίας του Μεγάλου Βασιλείου περιγράφεται όλο το σχέδιο της Οικονομίας της Θείας Αγάπης. Ο Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ επισημαίνει ότι η ολοτελής αγάπη του Χριστού για τον κόσμο λειτουργεί σαν μαγνήτης που μαγνητίζει την ανθρώπινη επιθυμία και κάνει τον άνθρωπο να ποθεί ολόψυχα τον Χριστό.

Στη γνωστή περικοπή της μελλούσης Κρίσεως ο Χριστός θέτει ως μέτρο κρίσεως την αγάπη προς τον Ιδιο, η οποία περνά μέσα από την αγάπη προς τον “πλησίον” – “αδελφό”. Είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε πως δεν ζητά λόγο από τους ανθρώπους γιατί δεν θεράπευσαν τους ασθενείς ή γιατί δεν απελευθέρωσαν τους φυλακισμένους, αλλά γιατί δεν συμπαραστάθηκαν στους ασθενείς και γιατί δεν επισκέφθηκαν τους φυλακισμένους. Δεν μας ζητά να καταφέρουμε κάτι υπεράνθρωπο, αλλά να πραγματοποιήσουμε στοιχειωδώς εκείνο το οποίο μπορούμε. Είναι  Φιλάνθρωπος ακόμη κι όταν μας επιτιμά. Η φιλανθρωπία του Θεού αναμένει την ελεύθερη ανταπόκριση της δικής μας αγάπης, ώστε μέσα στην αγάπη αυτή να βρει “τόπο” και πληρότητα η δίψα της επιθυμίας μας , που μας καθιστά ανθρώπους.

Εφημερίδα «Κιβωτό της Ορθοδοξίας»

Πρόσφατα Άρθρα

Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνημόσυνον π. Βασιλείου Γοντικάκη στην Κορνοφωλιά

26 Οκτωβρίου 2025

Στο Μετόχι της Ιεράς Μονής των Ιβήρων, που βρίσκεται στη Κορνοφωλιά Σουφλίου, το Σάββατο, 25 του μηνός Οκτωβρίου ε.έ., ετελέσθη...

Read more
Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Πανήγυρις της Αγίας Ταβιθά στην Λοκρίδα

25 Οκτωβρίου 2025

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Ταβιθά της Ελεήμονος, στον Άγιο Κωνσταντίνο Λοκρίδος, τέλεσε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός Αγίου Δημητρίου και υποδοχή της Παναγίας Δεμερλιώτισσας στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Καρδίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός Αγίου Δημητρίου και υποδοχή της Παναγίας Δεμερλιώτισσας στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Καρδίτσης

25 Οκτωβρίου 2025

Μέσα σε κλίμα βαθιάς κατάνυξης, ευλάβειας και χαράς, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, κλήρος και λαός υποδέχθηκαν το απόγευμα...

Read more
Ο Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Δελερίων
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Εσπερινός του Αγίου Δημητρίου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό των Δελερίων

25 Οκτωβρίου 2025

Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Δελερίων του Δήμου Τυρνάβου, μετέβη κατά τον εσπερινό της εορτής του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός στον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Δημητρίου Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Με τη δέουσα ιεροπρέπεια και θρησκευτική μεγαλοπρέπεια ετελέσθη το απόγευμα του Σαββάτου, 25 Οκτωβρίου 2025, ο Μέγας Εσπερινός, επί τη...

Read more
Τέλεση Ευχελαίου στην Ενορία Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Τέλεση Ευχελαίου στην Ενορία Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Το Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025, το πρωΐ, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πέτα (Κυράτσα) Άρτης, ετελέσθη με ιδιαίτερη κατάνυξη...

Read more
Χειροτονία Διακόνου στην Κομοτηνή
Εκκλησία της Ελλάδος

Χειροτονία Διακόνου στην Κομοτηνή

25 Οκτωβρίου 2025

Τό Σάββατο, 25ης Ὀκτωβρίου 2025 ἐ.ἒ., ὁ Σεβασμιώτατος ἱερούργησε στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου Κομοτηνῆς καί τέλεσε τήν...

Read more
Πάνδημη η Λιτανεία του Πολιούχου Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πάνδημη η Λιτανεία του Πολιούχου Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου

25 Οκτωβρίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 25 Οκτωβρίου 2025, στον Προσκυνηματικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, τελέστηκε Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Σεβ....

Read more
Ο Μεγαλομάρτυς του Χριστού Δημήτριος
Πνευματικές Διδαχές

Ο Μεγαλομάρτυς του Χριστού Δημήτριος

25 Οκτωβρίου 2025

Μητροπολίτου Φαναρίου Αγαθαγγέλου Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Δικαονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος «Εμοί δε λίαν ετιμήθησαν οι φίλοι σου ο...

Read more
Ο Αγιασμός ενάρξεως μαθημάτων Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Μητροπόλεως Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αγιασμός ενάρξεως μαθημάτων Σχολής Βυζαντινής Μουσικής Μητροπόλεως Άρτης

25 Οκτωβρίου 2025

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025, το απόγευμα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ετέλεσε τον Αγιασμό για την έναρξη των...

Read more
Απόρρητο: Λαμπρό Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο στον Αγ. Δημήτριο Νέας Ελβετίας
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Δημήτριος: Ο ηρωικός Μεγαλομάρτυς του Χριστού

25 Οκτωβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού Οι Μάρτυρες κατέχουν την πρωτοπορία στη χορεία των αγίων της Εκκλησίας μας, διότι έδωσαν...

Read more
O μεγαλομάρτυς Δημήτριος ο Μυροβλύτης (26 Οκτωβρίου)
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Δημήτριος: Ο στρατηλάτης της Θεσσαλονίκης

25 Οκτωβρίου 2025

  Του Χρήστου Λευκαδίτη O Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε το 280-284 μ.Χ. στη Θεσσαλονίκη. Προερχόταν από αριστοκρατική οικογένεια, ιδιαίτερα γνωστή σε όλη...

Read more
Εθνικιστικός Μεσσιανισμός
Εκκλησία της Ελλάδος

Χορήγηση 8 νέων Υποτροφιών σε Φοιτητές από την Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

24 Οκτωβρίου 2025

Από το Εκκλησιαστικό Ίδρυμα: «Ταμείον Αρωγής Απόρων Μεσσηνίων Φοιτητών της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας» ανακοινώνεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ανωτέρω...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η πόλη είναι το λιμάνι και το λιμάνι είναι η πόλη»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η πόλη είναι το λιμάνι και το λιμάνι είναι η πόλη»

24 Οκτωβρίου 2025

Στη βιβλιοπαρουσίαση του λευκώματος της ερευνήτριας Μαρίας Σπανού με τίτλο «Ιστορώντας τη Ρότα του Λιμένα Βόλου: Η διαδρομή του Λιμενικού...

Read more
Αγία Ταβιθά: Η φιλάνθρωπος κόρη της Αρχαίας Εκκλησίας († 25 Οκτωβρίου)
Πνευματικές Διδαχές

Αγία Ταβιθά: Η φιλάνθρωπος κόρη της Αρχαίας Εκκλησίας († 25 Οκτωβρίου)

24 Οκτωβρίου 2025

 ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού Η αγάπη και η φιλανθρωπία είναι συνώνυμα με τον Χριστιανισμό. Η βάση του χριστιανικού...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39
Κηρύγματα

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

19 Οκτωβρίου 2024

«Εδεσμείτο αλύσεσι… και διαρρήσσων τα δεσμά ηλαύνετο υπό του δαίμονος εις τας ερήμους». Ο δαιμονιζόμενος, που ο Κύριος απελευθέρωσε στη...

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Θεός Ισχυρός, Εξουσιαστής, Άρχων Ειρήνης, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος

19 Οκτωβρίου 2024
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: Αφού δεν ενδιαφέρει τους γονείς για τα θρησκευτικά γιατί κοπτόμεθα;

Το μήνυμα της εκδιώξεως του Χριστού από την πόλη των Γαδαρηνών.

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Ιματισμένοι – Κυριακή ΣΤ’ Λουκά

21 Οκτωβρίου 2023
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Κυριακή Στ’ Λουκᾶ: «ἠρώτησαν αὐτόν… ἀπελθεῖν ἀπ᾿ αὐτῶν, ὅτι φόβῳ μεγάλῳ συνείχοντο»

22 Οκτωβρίου 2022
«Ὁ γάρ καρπός τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καί δικαιοσύνῃ καί ἀληθείᾳ»

«Έχεις Πνεύμα Άγιο στην καρδιά σου;»

22 Οκτωβρίου 2022
«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»

Ιδιοτέλεια και συμφέρον

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Η θεραπεία του δαιμονισμένου των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
Ο Διάβολος

Ο Διάβολος

20 Οκτωβρίου 2018
Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

Το μήνυμα του ερχομού του Ιησού εις την πόλη των Γαδαρηνών

20 Οκτωβρίου 2018
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

«Εξελθόντι τω Ιησού…υπήντησεν αυτώ ανήρ τις, ος είχε δαιμόνια…»

21 Οκτωβρίου 2017
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ´ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ Απόστολος: Β΄ Τιμ. β΄ 1-10 Ευαγγέλιο: Λουκ. η΄ 26-39

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ

22 Οκτωβρίου 2016
Next Post
Βαρθολομαίος : Η ύπαρξις σχίσματος δεν αποτελεί επιχείρημα διά να εγκαταλείψωμεν ένα λαόν, ελαφρά τη συνειδήσει, εκτός της εκκλησιαστικής αληθείας και κανονικότητος

Ὁ Κωνσταντινουπόλεως «νὰ ἀνακαλέση»!

«Οὕς ὁ Θεός συνέζευξεν, ἄνθρωπος μή χωριζέτω»

Έρευνα: Οι πιο ευτυχισμένες σύζυγοι είναι εκείνες που εκκλησιάζονται και έχουν συντηρητικές απόψεις

«Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά ἔθνη…»

Τιμητική διάκριση στην Αποστολική Διακονία

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ για την τέλεση Βάπτισης

Το όνομα «μαλάκας» το δίνει ο διάβολος, για να μην ακούει τα ονόματα των Αγίων που έχουμε βαπτιστεί

Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στην Μητρόπολη Μάνης

Μάνης Χρυσόστομος: Πολιτιστικό ὀλίσθημα ἡ κατάργηση τῶν ἄρθρων τοῦ Π.Κ. γιά τήν θρησκευτική εἰρήνη.

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist