• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Ἀριθμοί»

16 Νοεμβρίου 2023
in Πνευματικές Διδαχές
«Ἀριθμοί»
Share on FacebookShare on Twitter

τοῦ ἀρχιμ.Ἰακώβου Κανάκη

Τό τέταρτο βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς ὀνομάζεται «Ἀριθμοί» γιατί ἀναφέρεται στή ἀρίθμηση-ἀπογραφή τῶν Ἰσραηλιτῶν στό Σινᾶ. Τό βασικό θέμα στό βιβλίο  ἀφορᾶ «στήν καλλιέργεια τῆς ἐθνικῆς συνείδησης καί θρησκευτικῆς παιδείας τοῦ ἀρχαίου Ἰσραήλ».[1] Στά τριάντα ἕξι κεφάλαιά του περιλαμβάνει τήν πορεία τῶν Ἰσραηλιτῶν στήν Αἴγυπτο καί ἐάν θέλουμε νά τό δοῦμε σέ συνάφεια μέ τά ἄλλα βιβλία τῆς Βίβλου θά λέγαμε ὅτι ἀποτελεῖ τήν συνέχεια τῆς «Ἐξόδου» καί τοῦ «Λευϊτικοῦ» ἐνῶ τό βιβλίο  «Δευτερονόμιο» εἶναι ἡ συνέχειά του.

Συνοπτικά θά λέγαμε ὅτι ἀναφέρεται στήν καθοδήγηση τοῦ Ἰσραηλιτικοῦ λαοῦ στήν ἔρημο καί κυρίως ἐστιάζει στούς γογγυσμούς του γιά τίς δοκιμασίες του ἐκεῖ.[2] Ἐπίσης μιλᾶ γιά τήν ἐκλογή τῶν ἑβδομήντα συνεργατῶν τοῦ Μωϋσῆ[3] καί τά παράπονα πρός αὐτόν τῶν ἀδελφῶν του, Μαριάμ καί Ἀαρών.[4] Ἀκόμα διαβάζουμε γιά «τήν σκευωρία τοῦ Βαλάκ, βασιλιά τῆς Μωάβ, ἐναντίον τῶν Ἰσραηλιτῶν καί τήν ἀνεπιτυχή προσπάθειά του νά χρησιμοποιήσει τόν μάντη Βαλαάμ γιά τούς ἀνίερους σκοπούς του.»[5]

Ὅμως πρίν προχωρήσουμε στά ἐπιμέρους θέματα τῆς διδασκαλίας τῶν «Ἀριθμῶν» εἶναι ἀναγκαῖο νά ἀναφέρουμε ὅτι κάποιες περικοπές τοῦ βιβλίου ἔχει λάβει ὑπόψη της ἡ Καινή Διαθήκη. Ἔτσι ἔχουμε παραλληλισμό ἀντίθεσης μεταξύ τῆς πορείας τοῦ Χριστοῦ στήν ἔρημο γιά νά δοκιμαστεῖ παραμένοντας ὅμως πιστός στό θέλημα τοῦ Θεοῦ Πατρός, ἀπό τήν μιά μεριά, καί ἀπό τήν ἄλλη τήν ἀπιστία τῶν Ἰσραηλιτῶν.[6] Στήν ἔρημο ἔχουμε καί ἄλλο ζήτημα. Ἐκεῖ ὁ Χριστός τρέφει καί ἀνακουφίζει τά πλήθη ἀλλά ἀντί τοῦ μάννα τῶν Ἰσραηλιτῶν[7] τούς προσφέρει «τόν ἄρτον τῆς ζωῆς».[8] Τό ἴδιο καί μέ τό νερό πού χρειάσθηκε ὁ διψασμένος λαός,[9] παρατηροῦμε ὅτι ὁ Χριστός προσφέρει «τό ὕδωρ τό ζῶν».[10] Ὡς κατακλεῖδα στό θέμα αὐτό τῆς χρήσης τῶν «Ἀριθμῶν» στήν Καινή Διαθήκη καταγράφουμε τήν σύγκριση τοῦ χάλκινου ὄφεως[11] μέ τήν ὕψωση τοῦ Ἐσταυρωμένου Ἰησοῦ.[12] ῎Ετσι λοιπόν, ὅπως ὁ Μωϋσῆς στήν πρώτη περίπτωση ὕψωσε τό χάλκινο φίδι καί βλέποντάς το οἱ Ἰουδαίοι σώζονταν ἀπό τά θανατηφόρα δήγματα, κατά παράλληλο τρόπο, καί οἱ πιστοί σώζονται καί θά σώζονται ἀπό τά ἰσχυρά τραύματα τῶν παθῶν βλέποντας καί ζώντας τό Χριστό ἐπί τοῦ Σταυροῦ.[13] Τέλος ἐκτός ἀπό τήν χρήση τῶν «Ἀριθμῶν» στήν Καινή Διαθήκη ἔχουμε καί χρήση τους στά λειτουργικά κείμενα τῆς Ἐκκλησίας ἐνῶ καί οἱ Πατέρες καί ἐκκλησιαστικοί συγγραφεῖς ἀσχολήθηκαν μέ τό ἱερό αὐτό βιβλίο καί εἶναι οἱ: Κύριλλος Ἀλεξανδρείας,[14] Θεοδώρητος Κύρου,[15] Προκόπιος Γαζαῖος,[16] Θεόδωρος Πρόδρομος[17] καί ὁ Ὠριγένης.[18]

                                    Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Ὡς πρός τήν διδασκαλία τοῦ βιβλίου θά ἐστιάσουμε σέ μερικά βασικά σημεῖα. Πρῶτο θέμα ἀποτελεῖ ἡ παρουσία τοῦ Θεοῦ ἀνάμεσα στόν Ἰσραηλιτικό λαό καί γενικότερα τήν πρόνοιά Του γι᾽αὐτόν. Εἶναι πασιφανές ὅτι ὁ Θεός βρίσκεται παρών καί μάλιστα ἡ παρουσία Του εἶναι «ὁρατή καί ἁπτή».[19] Αὐτό γίνεται ὁρατό ἀπό τούς ἀνθρώπους μέσω τῆς Κιβωτοῦ τῆς Διαθήκης, πού ἦταν ἕνα σύμβολο τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί μέσω τῆς Σκηνῆς τοῦ Μαρτυρίου στήν ὁποία ἐμφανιζόταν ὁ Θεός γιά νά κάνει γνωστό τό θέλημά Του. Ἔτσι θά λέγαμε ὅτι κυρίως, ὁ Γιαχβέ, εἶναι παρών προπάντων στήν λατρεία.[20]

Ἄλλο θέμα πού ἀπαντᾶ στούς «Ἀριθμούς» εἶναι «ὁ πειρασμός τοῦ Θεοῦ ἀπό τούς γογγυσμούς τοῦ ἀνθρώπου» ἤ πιό ἁπλά «Ἡ ἀπιστία καί ἡ ἀνυπακοή τοῦ Ἰσραήλ πρός τόν Γιαχβέ».[21] Τί σημαίνουν αὐτά;

Ὁ «πειρασμός τοῦ Θεοῦ» στήν Παλαιά Διαθήκη ὡς θρησκευτική ἐμπειρία τοῦ ἀνθρώπου ἐκδηλώνεται μέ τήν ἀπιστία καί τήν ἀνυπακοή. Πρόκειται οὐσιαστικά γιά πειρασμό περί τοῦ Θεοῦ ἐκ μέρους τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ἀπιστία ὑφίσταται ὡς ἄρνηση καί αὐτῆς τῆς ὕπαρξης τοῦ Θεοῦ, ὡς ἀμφισβήτησής Του. Ἡ ἀπιστία καί ἡ ἀμφισβήτηση ὅμως ὁδηγεῖ στήν ἀνυπακοή πρός τόν Θεό.[22] Γι᾽ αὐτούς πού ἀκολουθοῦν αὐτόν τόν δρόμο ἔχει γραφεῖ τό «οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τόν Θεόν σου».[23]Ὑπάρχουν πολλοί χαρακτηρισμοί πού χαρακτηρίζουν τήν συμπεριφορά αὐτήν τῶν Ἰσραηλιτῶν. Γιά παράδειγμα ἀναφέρονται ὡς «ἀποστάτες»,[24] «πειράζοντες»,[25] «γογγύζοντες»[26] ἤ καί «συναγωγή πονηρά».[27] Ὁ Θεός ὅμως παρά τήν συμπεριφορά τους δείχνει καί πάλι τό ἐνδιαφέρον Του καί τήν πρόνοια Του πρός αὐτούς. Θά τούς θυμίζει διά τῶν θρησκευτικῶν τους ταγῶν, προκειμένου νά τούς στηρίξει, τήν γῆ τῆς ἐπαγγελίας, τήν γῆ πού ρέει «μέλι καί γάλα».[28] Στούς «Ἀριθμούς» σχετικά μέ τό θέμα τῆς πρόνοιας τοῦ Θεοῦ ἀναφέρεται τό περιστατικό τοῦ μάντη Βαλαάμ ἀπό τήν Βαβυλώνα. Ἐκεῖ γίνεται ἀναφορά στήν πρόσκληση τοῦ μάντη αὐτοῦ ἀπό τόν μωαβίτη Βαλάκ προκειμένου νά καταρασθεῖ τούς Ἰσραηλίτες. Ὁ Θεός ὅμως ἔδειξε τήν ὑπεροχή Του, τήν δύναμή Του καί τήν μέριμνά Του καί πάλι γιά τούς «ἀσταθεῖς» Ἰσραηλίτες.  Ὁ Βαλαάμ ἀναγνωρίζει αὐτήν τήν δύναμη καί αὐτό μᾶς παραδίδει τό σπουδαῖο μάθημα τῆς παγκοσμιότητας τοῦ Θεοῦ.[29]

Τό τελευταῖο ζήτημα πού θά καταγράψουμε ἀφορᾶ τήν «ἀντίληψη περί τῆς συλλογικῆς εὐθύνης». Πρόκειται γιά ἕνα θεμελιῶδες θέμα, τό ὁποῖο ἀπαντᾶ καί στήν «Ἔξοδο», καί στό «Λευϊτικό», καί στό «Δευτερονόμιο» κ.ἀ. Στά βιβλία αὐτά, ὅπως καί στούς «Ἀριθμούς», γίνεται λόγος γιά τήν συλλογική εὐθύνη καί τήν κληρονομική ἐνοχή τοῦ Ἰσραήλ. Δηλαδή μ᾽αὐτήν τήν ἰδέα μιά οἰκογένεια, μιά φυλή, ἤ ὁλόκληρος ὁ Ἰσραήλ ἔχουν συλλογική εὐθύνη γιά τίς πράξεις τῶν μελῶν τους. Μία κακή ἤ καλή πράξη ἔχει ἐπίπτωση στό σύνολο. Τά πρόσωπα λοιπόν κάθε φυλῆς ἔβλεπαν τούς ἐαυτούς τους ὡς μέλη τοῦ συνόλου καί αὐτό χαράχτηκε στή νοοτροπία τους. Ὡστόσο ἡ μετάβαση τῆς ἁμαρτίας δέν χαρακτηρίζει τόν Θεό. Οἱ προφῆτες ἀργότερα θά ποῦν ξεκάθαρα ὅτι κάθε ἄνθρωπος ἔχει τήν εὐθύνη τῶν ἐπιλογῶν του καί τῶν πράξεών του. Ὁ Θεός δέν τιμωρεῖ τά παιδιά ἐξαιτίας τῶν γονιῶν τους. Αὐτό θά γίνει μόνο ἄν τά παιδιά μιμοῦνται τά λάθη τῶν γονέων τους. Καί ὅταν λέμε τιμωρία ἐννοοῦμε αὐτοτιμωρία διότι ὁ Θεός πάντα εἶναι καί παραμένει ἀγάπη!

 

 


[1] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σσ.337-338.

[2] Ἀρ. 11, 1-3. 14, 1-45. 17, 6-28. 20, 1-13.

[3] Ἀρ. 11, 14-30.

[4] Ἀρ.12.

[5] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 341.

[6] Μτ. 4, 1.

[7] Ἀρ.11, 4-9.

[8] Ἰω. 6, 35.

[9] Ἀρ.20, 7-13.

[10] Ἰω.7,37-39.

[11] Ἀρ. 21, 4-9.

[12] Ἰω. 3,14-15.

[13] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σσ. 350-351.

[14]   PG 69, 589-662.

[15] PG 80, 349-400.

 

[16] PG 87, 793-894.

[17] PG 133, 1128-32.

[18] PG 12, 575-806.

[19] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 342.

[20] Ἀρ. 7,3.

[21] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 344.

[22] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 344.

[23] Δευτ.6,16. Βλ. Μτ. 4,7. Λκ.4,12. Α´Κορ. 10,9.

[24] Ἀρ. 14, 9.

[25] Ἀρ. 14,22.

[26] Ἀρ.14, 2.

[27] Ἀρ.17, 27.

[28] Ἀρ.13,18.

[29] Καλαντζάκη Σ., Εἰσαγωγή στήν Παλαιά Διαθήκη, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 348.

Πρόσφατα Άρθρα

ΛΑΜΠΡΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

ΛΑΜΠΡΗ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

3 Οκτωβρίου 2025

Με λαμπρότητα και πάνδημη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η Πανήγυρις του Ιερού Ενοριακού Ναού Παναγίας Ελευθερωτρίας Άνω Καλλιθέας πόλεως Ρεθύμνης, κατά το...

Read more
Θεία Λειτουργία από τον Μητροπολίτη Κίτρους στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ.
Εκκλησία της Ελλάδος

Θεία Λειτουργία από τον Μητροπολίτη Κίτρους στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ.

3 Οκτωβρίου 2025

Με την ευλογία του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου, την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος...

Read more
Σύναξη επί τη ενάρξει της νέας κατηχητικής χρονιάς στην Ι.Μ. Παροναξίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Σύναξη επί τη ενάρξει της νέας κατηχητικής χρονιάς στην Ι.Μ. Παροναξίας

3 Οκτωβρίου 2025

Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Νάξου, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 30-9-2025 η Σύναξη για τη...

Read more
Αγιασμός του τμήματος Παιδικής Χορωδίας της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμός του τμήματος Παιδικής Χορωδίας της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας

3 Οκτωβρίου 2025

Τελέσθηκε την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου ε.ε, στο Κέντρο Νεότητας της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας, ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας...

Read more
ΜΑΞΙΜΕΙΟ Ίδρυμα: Ακτινοβόλος φάρος πνεύματος και πολιτισμού
Εκκλησία της Ελλάδος

ΜΑΞΙΜΕΙΟ Ίδρυμα: Ακτινοβόλος φάρος πνεύματος και πολιτισμού

2 Οκτωβρίου 2025

Την ακολουθία του Αγιασμού, με την ευκαιρία και της εφετεινής ενάρξεως των μαθημάτων των Σχολών του «ΜΑΞΙΜΕΙΟΥ» Ιδρύματος της Εκκλησίας...

Read more
Πανήγυρις  Αγίου Κυπριανού στην Ι. Μητρόπολη  Αλεξανδρουπόλεως
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Αγίου Κυπριανού στην Ι. Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως

2 Οκτωβρίου 2025

Στις 2 Οκτωβρίου κάθε έτους, η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Κυπριανού και της Αγίας Μάρτυρος Ιουστίνης....

Read more
Ιερά αποδημία σε μοναστήρια της Πελοποννήσου
Εκκλησία της Ελλάδος

Αν αυτό δεν είναι ΑΓΑΠΗ τότε τι είναι; Δες το πριν το κατεβάσουν!

2 Οκτωβρίου 2025

Αν αυτό δεν είναι ΑΓΑΠΗ τότε τι είναι; Μάθε την αλήθεια για την αγάπη, τη θυσία και τη δύναμη της...

Read more
Ο εορτασμος του Αγίου Κυπριανού στην Θεσσαλονίκη
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Κυπριανός: Ο οικουμενικός διδάσκαλος της Εκκλησίας

2 Οκτωβρίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού   Ανάμεσα στους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας μας ξεχωρίζουν κάποιοι, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως...

Read more
Αγιασμός στην Σχολή Βυζαντινής Μουσικής και Αγιογραφίας στην Μητρόπολη Καστορίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Αγιασμός στην Σχολή Βυζαντινής Μουσικής και Αγιογραφίας στην Μητρόπολη Καστορίας

2 Οκτωβρίου 2025

Την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου ε.ε, τελέσθηκε ο αγιασμός για την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς στα τμήματα Εκκλησιαστικής Μουσικής και...

Read more
Η τοπική Εκκλησία δίπλα σε κάθε άνθρωπο: Αγιασμοί στα Σπίτια Αγάπης Φαρσάλων και Αγναντερού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η τοπική Εκκλησία δίπλα σε κάθε άνθρωπο: Αγιασμοί στα Σπίτια Αγάπης Φαρσάλων και Αγναντερού

2 Οκτωβρίου 2025

Την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος τέλεσε διαδοχικά τις ακολουθίες του Αγιασμού για...

Read more
Η ολοκλήρωση του τέμπλου του Αγίου Νικολάου: Ένα σπουδαίο έργο για τον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ολοκλήρωση του τέμπλου του Αγίου Νικολάου: Ένα σπουδαίο έργο για τον Βόλο

2 Οκτωβρίου 2025

Μετά από δεκαετίες προσμονής, εξήντα (60) χρόνια, ολοκληρώθηκε η αποπεράτωση του ξυλόγλυπτου τέμπλου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου Βόλου,...

Read more
Εγκαίνια του Μνημείου Νεομαρτύρων του Έθνους από την Εκκλησία της Ελλάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαίνια του Μνημείου Νεομαρτύρων του Έθνους από την Εκκλησία της Ελλάδος

2 Οκτωβρίου 2025

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, διά της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Ακαδημίας Εκκλησιαστικών Τεχνών, ευχαρίστως ανακοινώνει την Τέλεση Εγκαινίων...

Read more
Ναυπάκτου Ἱεροθέου: Ἡ Προτεσταντική ἠθική καί τό πνεῦμα τῆς σύγχρονης τεχνολογίας, ἤτοι ὁ φετιχισμός τῆς ψηφιακῆς τεχνολογίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ναυπάκτου Ἱεροθέου: Ἡ Προτεσταντική ἠθική καί τό πνεῦμα τῆς σύγχρονης τεχνολογίας, ἤτοι ὁ φετιχισμός τῆς ψηφιακῆς τεχνολογίας

2 Οκτωβρίου 2025

Ὁλόκληρη ἡ εἰσήγηση τοῦ Μητροπολίτη Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου, κ. Ἱεροθέου τῆς ὁποίας ἕνα τμῆμα διαβάστηκε στό Β΄ Διεθνές Ἐπιστημονικό...

Read more
Ξεκίνησαν οι εργασίες της Ιεράς Συνόδου της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ξεκίνησαν οι εργασίες της Ιεράς Συνόδου της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας

2 Οκτωβρίου 2025

Χάριτι Θεοῦ ξεκίνησαν σήμερα Πέμπτη, 2 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ., οἱ ἐργασίες τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ἡ ὁποία συνέρχεται...

Read more
Παύθηκε από Ηγουμένη στην Ι. Μ. Κουτσουρού η Μοναχή Μαριάμ
Εκκλησία της Ελλάδος

Παύθηκε από Ηγουμένη στην Ι. Μ. Κουτσουρού η Μοναχή Μαριάμ

1 Οκτωβρίου 2025

Η είδηση στην Αμυγδαλιά έπεσε σαν “κεραυνός” εν αιθρία. Η Μητρόπολη Φωκίδας έπαυσε από ηγουμένη στην Ιερά Μονή Κουτσουρού, την...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Zητεῖτε πρῶτον τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ»
Κηρύγματα

Η υπακοή στο θέλημα του Κυρίου

21 Σεπτεμβρίου 2024

Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή βλέπουμε την κλήση, το κάλεσμα, από τον Ιησού προς τους τρεις μαθητές του, τον Πέτρο, τον...

Το μήνυμα της Κυριακής Α΄ Λουκά

21 Σεπτεμβρίου 2024
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

«Πρώτα η υγεία μου ή η σωτηρία της ψυχής μου;»

21 Σεπτεμβρίου 2024
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Ο Χριστός παρακολουθεί τον αγώνα μας και επεμβαίνει

21 Σεπτεμβρίου 2024
Μητροπολίτης Ταμασού: Το θέμα εκ μέρους μου θεωρείται λήξαν |  Ειρήνη πάσι

«Και αφέντες άπαντα ηκολούθησαν αυτώ»

25 Σεπτεμβρίου 2022
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

«Ἀφέντες ἅπαντα ἠκολούθησαν αὐτῷ»

27 Σεπτεμβρίου 2020
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Ένας υποδειγματικός οικογενειάρχης – Κυριακή Α’ Λουκά

26 Σεπτεμβρίου 2020
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Τὸ θεῖο προσκλητήριο

21 Σεπτεμβρίου 2019
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

16 Νοεμβρίου 2023
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Η μαθητεία στον Χριστό «αφέντες άπαντα ηκολούθησαν αυτώ»

23 Σεπτεμβρίου 2017
Ὁμιλία, σὺν Θεῷ, εἰς τὸ Εὐαγγέλιον τῆς Α´ Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ

Κλῆσις τεσσάρων μαθητῶν

16 Νοεμβρίου 2023
Next Post
Κατάρα ἀντί εὐλογίας

Κατάρα ἀντί εὐλογίας

Μεσογαίας: Όποιος θέλει να δεί το πρόσωπο του Θεού, πρέπει να δεί την εικόνα Του που είναι ο αδελφός μας

«Καλῶς την, τί κάνεις; Πῶς τά περνᾶς; Ἔπεσεν ὁλίγον τό «Ἔβερεστ» τοῦ ἐγωισμοῦ, ἤ στέκει;»

«Καλῶς την, τί κάνεις; Πῶς τά περνᾶς; Ἔπεσεν ὁλίγον τό «Ἔβερεστ» τοῦ ἐγωισμοῦ, ἤ στέκει;»

Η νίκη της Ορθοδοξίας, η αναστήλωση της Εικόνας!

Το παν στον άνθρωπο είναι η θέληση

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist