• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Σκοταδιστές είναι όσοι δεν ακολουθούν τον Χριστό που είναι το Φως του κόσμου

12 Απριλίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: «Οι Πατέρες αγωνιούν για την σωτηρία της ψυχής μας»
Share on FacebookShare on Twitter

Του Πρωτοσυγκέλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη

«Εγώ ειμί το φως του κόσμου», «Φως ιλαρόν…Ιησού Χριστέ», «Φως Χριστού φαίνει πάσι», «Δεύτε λάβετε Φως», «Είδομεν το Φως το αληθινόν», «Χριστέ, το Φως το αληθινόν…ίνα οψόμεθα Φως το απρόσιτον», «Νυν τα πάντα πεπλήρωται Φωτός», «Ιησούς, το Φως το ανέσπερον».

Έχουμε αναρωτηθεί ποτέ, γιατί η Εκκλησία μας αποδίδει στον Ιησού Χριστό, τον Θεό μας, τον χαρακτηρισμό Φως; Διότι ο Ιησούς είναι ο Ων, ο Υπάρχων δηλαδή Θεός, ενώ όλοι οι άλλοι θεοί είναι ανύπαρκτοι. Το σκοτάδι, σε σχέση με το φως που είναι το μόνο υπαρκτό, θεωρείται ανύπαρκτο, διότι δεν είναι παρά η έλλειψη του φωτός. Όπως η έλλειψη της ζέστης δημιουργεί το κρύο, έτσι και η έλλειψη του φωτός δημιουργεί το σκοτάδι. Γι’ αυτό, όταν εμφανίζεται το φως, αυτομάτως εξαφανίζεται το σκοτάδι ως κάτι το ανύπαρκτο.

Θέλοντας ο ίδιος ο Ιησούς να δώσει στον κόσμο να κατανοήσουν ότι είναι ο μόνος υπάρχων Θεός, απεκάλεσε τον εαυτό του Φως και τόνισε μάλιστα ότι «Εγώ ειμί το Φως του κόσμου». Με λίγα λόγια είπε προς την ανθρωπότητα, ότι «ο μόνος υπάρχων Θεός είμαι εγώ», ενώ όλοι οι άλλοι είναι σκότος και ανύπαρκτοι θεοί. Κάτι παρόμοιο ουδέποτε τόλμησαν να πουν ή να υπονοήσουν για τον εαυτό τους ούτε οι Βούδες, ούτε ο Μωάμεθ, ούτε οποιοσδήποτε ιδρυτής θρησκείας. Ο μόνος που προσέδωσε στον εαυτό Του τον τίτλο του Φωτός είναι ο Χριστός, γι’ αυτό και όσοι Τον ακολουθούν, οφείλουν η ζωή τους να είναι μια πορεία προς το Φως. Η δε προσωπικότητα του Ιησού υπήρξε τόσο φωτεινή και δυνατή, που χώρισε ακόμα και την ιστορία της ανθρωπότητας στα δύο. Σε ιστορία προ Χριστού και σε ιστορία μετά Χριστόν.

Δύο τινά συμβαίνουν λοιπόν. Ή ότι ο Ιησούς ήταν τρελός ή ότι είναι όντως Θεός. Όσοι πιστέψαμε στα λόγια Του, ότι μας είπε αλήθεια, Τον εμπιστευτήκαμε (διότι πίστη σημαίνει εμπιστοσύνη), Τον ακολουθήσαμε και ονομαστήκαμε Χριστιανοί. Υπήρξαν, όμως, και άνθρωποι που δεν Τον πίστεψαν, δεν Τον εμπιστεύτηκαν δηλαδή, γι’ αυτό και η ανθρωπότητα χωρίστηκε, έκτοτε, σε πιστούς και απίστους.

Όποιος ακολουθεί τον Χριστό, οφείλει και αυτός να είναι φως, διότι ο ίδιος ο Ιησούς είπε σε όσους Τον ακολουθούσαν και Τον εμπιστευόντουσαν: «Υμείς εστέ το φως του κόσμου». Ο Χριστιανός δεν είναι σκοταδιστής, διότι ακολουθεί το Φως και η ζωή του φωτίζεται από το Φως που είναι ο Χριστός. Σκοταδιστής είναι εκείνος που δεν ακολουθεί τον Χριστό και ακολουθεί το ανύπαρκτο σκότος. Γι’ αυτό και στο τέλος χάνονται όσοι ακολούθησαν το ανύπαρκτο σκότος.

Αυτός που ακολουθεί τον Χριστό, ονομάζεται Χριστιανός και απορρίπτει το σκότος από την ώρα που γίνεται μέλος της Εκκλησίας του Χριστού μέσω της ιερής τελετής του μυστηρίου της Βαπτίσεως. Γι’ αυτό και τα ρούχα που φορεί ο βαπτιζόμενος, ο οποίος μετά τη βάπτισή του ονομάζεται νεοφώτιστος, πρέπει να είναι μόνο λευκά, είτε είναι άνδρας είτε είναι γυναίκα. Γι’ αυτό, επίσης, και η λαμπάδα που κρατά την ώρα της Βαπτίσεως ο ανάδοχος (νονός) είναι λευκή και ενωμένη στο επάνω μέρος της με τη φλόγα, που είναι το Φως.

Με το βάπτισμά του ο άνθρωπος αρνείται το σκοτάδι και όλα τα έργα αυτού. Ο βαπτιζόμενος, με τη βάπτισή του, λούζεται από Φως και η ζωή του έκτοτε πρέπει να είναι ένας συνεχής αγώνας προς τη χώρα του Φωτός. Γι’ αυτό, κάθε χρόνο το Μεγάλο Σάββατο, ο ανάδοχος (νονός) προσφέρει στο βαπτιστήρι του (αναδεκτό) λευκή λαμπάδα. Στην ουσία ο ανάδοχος, δι’ αυτού του συμβολικού τρόπου, υπενθυμίζει στο βαπτιστήρι του, ότι πρέπει η ζωή του κάθε χρόνο να είναι και να παραμένει λευκή, σαν το λευκό κερί που του παραδίδει. Τον προτρέπει δε με αυτή τη λαμπάδα, το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ, να πάει στον ιερό ναό και την ώρα που ο ιερεύς αναφωνεί το «Δεύτε λάβετε Φως, εκ του ανεσπέρου Φωτός», να ενώσει τη λευκή του λαμπάδα που συμβολίζει την λευκή και καθαρή ζωή του με τη φλόγα του Φωτός που είναι ο Χριστός.

Αυτή η συμβολική κίνηση που τελείται το Μεγάλο Σαββάτο, υπενθυμίζει σε όλους μας το σκοπό και το λόγο υπάρξεως της ζωής μας που είναι η Θέωση, η ένωσή μας δηλαδή με τον Χριστό. Όλο το χρόνο, δηλαδή, πρέπει η ζωή μας να παραμένει  καθαρή, αγνή, φωτεινή και λευκή σαν το χιόνι, για να μπορέσουμε να ενωθούμε με τον Χριστό που είναι το Φως. Όσοι το πέτυχαν στη ζωή τους και ενώθηκαν με τον Άγιο Ιησού που είναι το Φως, τους αποκαλούμε Αγίους κατά χάρη, και στην κεφαλή τους τούς φορούμε φωτεινό στεφάνι (Φωτοστέφανο), σε ένδειξη ότι ενώθηκαν με το Φως και ότι ζουν πλέον στη χώρα του Φωτός.

Επίσης, αυτή τη λευκή λαμπάδα του Μεγάλου Σαββάτου, που μας προσφέρει ο ανάδοχος όσο είμαστε μικροί, όταν μεγαλώσουμε, την προμηθευόμαστε πλέον μόνοι μας, για να μην ξεχνούμε ότι πρέπει να διατηρούμε το σώμα και την ψυχή μας λευκά ως χριστιανοί, δηλαδή ως οπαδοί του Χριστού που είναι το Φως. Γι’ αυτό ο χριστιανός, ως ακόλουθος του Φωτός, που επιθυμεί και θέλει την ένωσή του με τον Χριστό, το Φως το αληθινό, ουδεμία σχέση μπορεί να έχει πλέον με την αμαρτία που συμβολίζει το σκοτάδι. Το Φως και το σκοτάδι δεν μπορούν να συνυπάρχουν ούτε και να ενωθούν ποτέ.

Τη λευκή λαμπάδα τη συναντούμε, επίσης, και στο μυστήριο του γάμου. Ενώπιον του νυμφίου και της νύφης βρίσκεται μια λευκή λαμπάδα αντίστοιχα, οι οποίες είναι ενωμένες με το Φως. Εδώ ο συμβολισμός των λευκών λαμπάδων είναι ο ίδιος που αναφέραμε ανωτέρω. Δηλαδή, ο γαμπρός και η νύφη, ως λευκές λαμπάδες, μέσω του μυστηρίου του γάμου έχουν ως σκοπό να διατηρήσουν τη ζωή τους λευκή και καθαρή, μακριά από κάθε αμαρτία που μαυρίζει την ψυχή του χριστιανού, και να βαδίσουν προς τη χώρα του Φωτός με σκοπό τη θέωση, την ένωσή τους δηλαδή με τον Χριστό που είναι το Φως.

Τη λευκή αυτή λαμπάδα τη συναντούμε, επίσης, τοποθετημένη στο επάνω μέρος από το φέρετρο του χριστιανού, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει μια καντήλα αναμμένη με έλαιον. Ο συμβολισμός είναι ότι η ψυχή και το σώμα του χριστιανού που κηδεύεται, έμειναν λευκά και καθαρά καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, και τώρα που απεβίωσε από την παρούσα ζωή, έχει αφεθεί στο έλεος και την κρίση του Θεού.

Όλα τα ανωτέρω μαρτυρούν και επιβεβαιώνουν όσα σε προηγούμενο άρθρο μας αναφέραμε με τον τίτλο ότι: «Στην Εκκλησία πηγαίνουν όσοι ποθούν τη θέωση και την αγιότητα». Η θέωση και η αγιότητα είναι αποτέλεσμα της ενώσεώς μας με τον Ιησού Χριστό που είναι το Φως. Ένωση επιτυγχάνεται μόνο μεταξύ ομοίων. Όπως το σίδερο μπορεί να ενωθεί μόνο με το σίδερο, και το μάρμαρο μόνο με το μάρμαρο, έτσι και το Φως μπορεί να ενωθεί μόνο με το Φως. Φως και σκοτάδι δεν ενώνονται. Γι’ αυτό, όταν «πεθάνουμε», η ψυχή μας ανερχόμενη προς τον Χριστό, εάν είναι φως θα ενωθεί μαζί Του, εάν, όμως, η ψυχή μας είναι σκότος δεν θα μπορέσει να ενωθεί με τον Χριστό και θα εκπέσει για να ενωθεί με το σκότος, που είναι η κόλαση. Γι’ αυτό και ο χριστιανός σε όλη του τη ζωή έχει ένα κύριο στόχο: να γίνει φως, ώστε όταν αναχωρήσει από αυτή τη ζωή να ενωθεί με τον Χριστό και να μείνει για πάντα μαζί Του στη χώρα του Φωτός.

Ας αναρωτηθούμε, λοιπόν, όλοι, εάν στη ζωή μας έχουμε ως πρωταρχικό καθημερινό στόχο και σκοπό το να γίνουμε φως, ή μήπως έχουμε βάλει ως στόχο και σκοπό όλα τα υπόλοιπα, οικογένεια, εργασία, παιδιά, εγγόνια, ανέσεις, και έχουμε αμελήσει τον πρώτο και κύριο στόχο μας που είναι η θέωσή μας.

Συμπερασματικά, η ύπαρξη της Εκκλησίας στην καθημερινή μας ζωή είναι η παρουσία του Χριστού, για να μας θυμίζει τον πρώτο και κύριο στόχο της ζωής μας που είναι να ενωθούμε με τον Χριστό, το Φως το αληθινό, ώστε να γίνουμε και εμείς φως και να επιτύχουμε έτσι τη θέωση και αγιότητά μας. Απόδειξη αυτού αποτελούν όσοι βρίσκονται σήμερα αγιογραφημένοι στους τοίχους της εκκλησίας μας με φωτοστέφανο στο κεφάλι τους, για να μας υπενθυμίζουν καθημερινά το στόχο και το σκοπό της υπάρξεώς μας πάνω στη γη που είναι η αγιότητα και η θέωσή μας και ότι αυτή επιτυγχάνεται μόνο μέσα στο χώρο της Εκκλησίας, η οποία είναι το μόνο «κατάστημα» που προσφέρει το προϊόν της θεώσεως και της αγιότητός μας.

Πρόσφατα Άρθρα

Ο Επίσκοπος Κεγχρεών προέτρεψε τους Χριστιανούς να έχουν Ορθόδοξο φρόνημα
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Επίσκοπος Κεγχρεών προέτρεψε τους Χριστιανούς να έχουν Ορθόδοξο φρόνημα

14 Ιουλίου 2025

Χθες Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025, κατόπιν εντολής του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος ετέλεσε...

Read more
Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Ακούστε τα παιδιά σας – χαρίστε τους χρόνο»
Εκκλησία της Ελλάδος

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Ακούστε τα παιδιά σας – χαρίστε τους χρόνο»

14 Ιουλίου 2025

Στις κατασκηνωτικές εγκαταστάσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου βρέθηκε, για ακόμη μία φορά, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας...

Read more
Με πληθωρική συμμετοχή η 9η Γιορτή Νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Με πληθωρική συμμετοχή η 9η Γιορτή Νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

14 Ιουλίου 2025

Πλημμύρισε από νέους/νέες η αυλή του Ιερού Ναού Αγίας Άννης Κατερίνης το βράδυ της Κυριακής 13 Ιουλίου στην 9η Γιορτή...

Read more
Πανηγυρικός εορτασμός του Αγίου Νικοδήμου στη γενέτειρά του
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός εορτασμός του Αγίου Νικοδήμου στη γενέτειρά του

14 Ιουλίου 2025

Με λαμπρότητα τελέστηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη μνήμη του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, στον ομώνυμο Ιερό Ενοριακό Ναό...

Read more
Οἱ κυριότερες ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου
Πνευματικές Διδαχές

Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: Ο φωτισμένος ασκητής των νεώτερων χρόνων

14 Ιουλίου 2025

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού        Στις 14 Ιουλίου η Εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του αγίου Νικοδήμου του...

Read more
Εγκαίνια Ι. Παρεκκλησίου Αγίου Γεωργίου Ενορίας Πρώτης Σερρών
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαίνια Ι. Παρεκκλησίου Αγίου Γεωργίου Ενορίας Πρώτης Σερρών

14 Ιουλίου 2025

Με πλησμονή δοξολογίας και ευχαριστιών προς τον Τριαδικό Θεό, με αισθήματα ευγνωμοσύνης προς όλους τους Αγίους, ιδιαίτερα προς τον άγιο...

Read more
ΚΥΠΡΟΣ 1972 – 1974 Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΑ
Απόψεις - Γνώμες

ΚΥΠΡΟΣ 1972 – 1974 Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΑ

14 Ιουλίου 2025

Αρχιμ. Φιλίππου Χαμαργιά, Πρωτοσυγκέλλου  Ι. Μητροπόλεως Μεσσηνίας Κατά το μήνα Ιούλιο, εκτός από τις πολλές εκκλησιαστικές εορτές, μνημονεύονται γεγονότα μέσα...

Read more
Πανηγύρισε το Παρεκκλήσιο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στη Μονή Ροβελίστης Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγύρισε το Παρεκκλήσιο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στη Μονή Ροβελίστης Άρτης

14 Ιουλίου 2025

Με λαμπρότητα και πνευματική κατάνυξη εορτάστηκε τη Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025 η μνήμη του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στο πανηγυρίζον...

Read more
Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΡΩΣΣΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΚΟΠΕΛΟΥ ΣΤΟ Ι. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΡΩΣΣΟΥ

14 Ιουλίου 2025

Στον Προσκυνηματικό Ι. Ναό του οσίου Ιωάννου του Ρώσσου, την Κυριακή 13 Ιουλίου 2025, χοροστάτησε κατά τον Όρθρο και προέστη...

Read more
Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

14 Ιουλίου 2025

Την Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025, ημέρα μνήμης των Αγίων Πατέρων της Δ’ εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου (415μ.Χ.), ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης...

Read more
Το Μυστήριο του Ευχελαίου στην Νέδουσα Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Μυστήριο του Ευχελαίου στην Νέδουσα Μεσσηνίας

14 Ιουλίου 2025

Με την παρουσία πλήθους πιστών από την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας, συμμετείχε το απόγευμα της Κυριακής 13 Ιουλίου ε.έ., στο...

Read more
Η Περιοδεία του Κερκύρας Νεκταρίου στα Διαπόντια Νησιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Περιοδεία του Κερκύρας Νεκταρίου στα Διαπόντια Νησιά

14 Ιουλίου 2025

Κάθε καλοκαίρι, με την ευκαιρία της επιστροφής των πολλών ξενιτεμένων, κυρίως στην Αμερική, κατοίκων των Διαποντίων Νήσων, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
ΦΙΛΟΞΕΝΟΎΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΦΙΛΟΞΕΝΟΎΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ” ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

14 Ιουλίου 2025

Το Σάββατο 12 Ιουλίου 2025, ομάδα φοιτητών και στελεχών του Βατικανού από 14 χώρες επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου...

Read more
Αρχιερατική Λειτουργία στην ενορία Μεσούντας Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατική Λειτουργία στην ενορία Μεσούντας Άρτης

13 Ιουλίου 2025

Το πρωί της Κυριακής 13 Ιουλίου 2025, στον Ενοριακό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, στη Μεσούντα Άρτης, τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία...

Read more
Νέος Οικονόμος στην Αργαλαστή
Εκκλησία της Ελλάδος

Νέος Οικονόμος στην Αργαλαστή

13 Ιουλίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου & Παύλου Αργαλαστής λειτούργησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία κατοίκων του...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»
Κηρύγματα

Οι προβατόσχημοι λύκοι

31 Μαΐου 2025

Ἀποστολικὸ Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 9 Ἰουνίου 2019, τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (Κυρ. ζ΄ Πράξεων: Πράξ. κ΄ 16-18, 28-36)...

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Οι Άγιοι 318 Θεοφόροι Πατέρες της Α΄ εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Το μήνυμα της Κυριακής των 318 Θεοφόρων Πατέρων

31 Μαΐου 2025
Με την έναρξη της νέας χρονιάς, ας έχουμε υπόψη μας 4 απλά πράγματα

Ἡ Ἀρχιερατικὴ Προσευχὴ

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Προσέχετε τους αιρετικούς»

31 Μαΐου 2025
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Κυριακή των Αγίων Πατέρων

27 Μαΐου 2023
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

Κυριακή των 318 Θεοφόρων Πατέρων

4 Ιουνίου 2022
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις» (Ἰωάν. 17,6)

30 Μαΐου 2020
«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

«Τῶν ἁγίων Πατέρων ὁ χορός…»

8 Ιουνίου 2019
Next Post
Επίσκεψη της κας Πέγκυ Νίκα – Παναγάκου στον Μητροπολίτη Μάνης

Επίσκεψη της κας Πέγκυ Νίκα – Παναγάκου στον Μητροπολίτη Μάνης

Η ζωή του χριστιανού, μία πορεία καθημερινή προς την κατάκτηση του Φωτός

Η Δ΄ Στάση των Χαιρετισμών ενώπιον της Θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας του Τιχβίν

Δείτε σε ζωντανή σύνδεση την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου ενώπιον της Ι. Εικόνος της Παναγίας Τιχβίν

Σαν έρθει η στιγμή της Θείας Κοινωνίας…

Σαν έρθει η στιγμή της Θείας Κοινωνίας...

Ο Ακάθιστος Ύμνος στο Παρίσι

Ο Ακάθιστος Ύμνος στο Παρίσι

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist