Tην Κυριακή Γ΄ Νηστειών – της Σταυροπροσκυνήσεως , 11 Μαρτίου 2018 και ώρα 6:30 μ.μ., στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Άνω Γλυφάδας, τελέστηκε ο Δ΄ Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γλυφάδας, Ε. Β. Β. & Β. κ. Παύλου.
Εκτός από την παρουσία και συμμετοχή, όλων των Κληρικών και πλήθος κόσμου της τοπικής Εκκλησίας, ο Σεβασμιώτατος προσκάλεσε ιδιαιτέρως σε αυτόν τον Κατανυκτικό Εσπερινό, αντιπροσωπεία Ιεροπαίδων που διακονούν στο Ιερό Βήμα, αλλά και υποψηφίους Αναγνώστες, για να έχουν το διακόνημα να αναγινώσκουν τα Αναγνώσματα και τους Ψαλμούς, στα Αναλόγια των διαφόρων Ενοριών της Ιεράς Μητροπόλεως.
Ομιλητής του Δ΄ Κατανυκτικού Εσπερινού ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Αθανάσιος Χατζής, Προϊστάμενος του Ι. Ν. Αγίου Παντελεήμονος Γλυφάδας, ο οποίος στην Θεολογική και βαθυστόχαστη ομιλία του, ομίλησε για το σημείο του Σταυρού στη ζωή της Εκκλησίας, την Θεολογία του και την πρακτική βίωσή του στη ζωή κάθε πιστού.
Ο Σταυρός, τόνισε ο π. Αθανάσιος είναι αγάπη και πραγματώνεται, όχι απλά μέ την τήρηση των εντολών Του Θεού, αλλά την πλήρη αφιέρωση είτε της ζωής, είτε του θελήματος, είτε της σκέψης και της διανοίας σ’ Αὐτόν, είτε την αντίσταση σε κάθε τι μη σταυρούμενο με τον Χριστό και κατ’ επέκταση και μη αναστημένο μαζί Του.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο π. Αθανάσιος, ευχήθηκε να συνταφούμε καί, συσταυρωθούμε για να συναναστηθούμε με το Χριστό μας, στην πορεία μας μέσα στη υπόλοιπη Μεγάλη Τεσσαρακοστή αλλά και όλης της ζωής μας.
Στο τέλος των Αποστίχων, ο Πρωτοσύγγελος π. Αλέξιος Ψωΐνος, εξήγησε με θεολογικό και κατανοητό τρόπο και σε συνέχεια της Αναγνώσεως της Εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου το πρωί, πως η Σταυροπροσκύνηση και ο Σταυρός συνδέονται με τις Ιερατικές κλήσεις και την Ιερωσύνη. Ο Σεβασμιώτατος και η τοπική μας Ιερά Μητρόπολη αυτή την ημέρα, στο Κατανυκτικό της Εσπερινό της Σταυροπροσκυνήσεως, επί σειρά ετών, κατόπιν προτάσεων των Προϊσταμένων των Ιερών Ναών και με την συγκατάθεση των Πνευματικών τους, τελεί αυτές τις χειροθεσίες Αναγνωστών και Υποδιακόνων, ως μία συστηματική προσπάθεια να επανέλθει και αναβιώσει η τάξη και τα διακονήματα των κατωτέρων Κληρικών, που πάντοτε υπήρχαν στη ζωή της Εκκλησίας και έχουν την δική τους βαρύτητα για την καλή λειτουργία της Λατρείας και την ευταξία, αλλά και για να καλλιεργηθεί και στελεχωθεί ο τοπικός Κλήρος, όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις.
Ακολούθησαν οι Χειροθεσίες από τον Σεβασμιώτατο κ. Παύλο και όλο το εκκλησίασμα βροντοφώναξε το “ΑΞΙΟΙ.