• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Οι Στρατιωτικοί Ιερείς κατά τα έτη 1836-1844 {ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ}

26 Απριλίου 2017
in Στρατιωτικοί Ιερείς
Οι Στρατιωτικοί Ιερείς κατά τα έτη 1836-1844 {ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ}
Share on FacebookShare on Twitter

Aρχιμ.  Αλεξίου Ιστρατόγλου Ανχη (ΣΙ)  

Στρατιωτικού Ιερέως Αρχηγείου Στόλου – Ναυστάθμου Σαλαμίνας

Η πορεία μας μέσα από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους για τους Στρατιωτικούς Ιερείς της περιόδου 1836-1844 συνεχίζεται, παρουσιάζοντας μας καινούρια πρόσωπα, καινούρια θέματα, τα οποία θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσου- με μέσα από τα στοιχεία τα οποία διαθέτουμε. Στις 24 Μαρτίου 1840, ο Ιερέας Βησσαρίων Λάσκαρης αποστέλλει αναφορά, με την οποία ζητά να διοριστεί στο Ιππικό Τάγμα στο Άργος. Στις 6 Οκτωβρίου 1840, ο ίδιος Ιερέας, υπενθυμίζει με επιστολή του στο αρμόδιο Υπουργείο, ότι ενώ πριν ένα έτος είχε υποβάλλει τα δικαιολογητικά του για να προσληφθεί ως Στρατιωτικός Ιερέας και ενώ γνωμάτευσε και η Ιερά Σύνοδος για αυτόν και για την καταλληλότητά του για την θέση την οποία επιθυμεί να καταλάβει, παρά ταύτα δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα. Στην πορεία μας θα συναντήσουμε αρκετές φορές τον εν λόγω Ιερέα με αναφορές του να ζητά  την πρόσληψή του, μέχρι που τελικά το πετυχαίνει και καταλαμβάνει τη θέση Ιερέως που παραιτήθηκε.

Ο Όθωνας με έγγραφό του στις 2 Μαΐου 1839, εγκρίνει τον διορισμό του Καθολικού Ιερέα Πέτρου Πριβελέγγιου, τον οποίο διορίζει με μισθό τριάντα δραχμών (30), για την κάλυψη «των αναγκών των εν Ναυπλίω καθολικών Στρατιωτών», όπως αναφέρει. Επίσης του χορηγεί και ενενήντα δραχμές (90), «για την εις το τέλος του παρελθόντος έτους εκτέλεσιν των άνω ρηθεισών ιεροπραξιών». Ένα μήνα πριν και συγκεκριμένα στις 24 Απριλίου 1840, ο Βασιλιάς Όθωνας εγκρίνει να χορηγηθεί στον αυλικό Ιερέα, που φυσικά δεν ήταν Ορθόδοξος, τα «χρέη της θρησκευτικής του υπηρεσίας συμπεριλαμβα- νομένων των τυχόν οδοιπορικών εις τας ευαγγελικάς στρατιωτικάς κοινωνίας εκ του στρατιωτικού ταμείου αμοιβή πενήντα δραχμές κατά μήνα».

Μέσα από την ανάγνωση των διαφόρων επιστολών-αναφορών των Στρατιωτικών Ιερέων ή των υποψηφίων Ιερέων ή ακόμα και των διαφόρων  κρατικών Υπηρεσιών της εποχής εκείνης, μπορούμε να συλλέξουμε αρκετά στοιχεία για την προσωπική ζωή αυτών, τα οποία σε συνδυασμό με το γενικότερο πνεύμα και την κατάσταση που επικρατεί, μας διαφωτίζουν αρκετές πτυχές της περιόδου αυτής. Έτσι στις 11 Απριλίου 1839, ο Ιερομόναχος Αγάπιος Σπηλιώτης, ζητά από τη Διοίκηση  Μεσσηνίας, «μετ’ ενθέρμων δακρύων να ευαρεστηθείτε να ενεργήσετε ώστε να καταταχθώ λειτουργός Ιερεύς των Ταγμάτων του Β. Στρατού προς του υπέρ πατρίδος εκδουλεύσεών μου». Στις 15 Απριλίου του ιδίου έτους, δηλαδή τέσσερις μέρες μετά από την αναφορά του Ιερομονάχου, η Διοίκηση Μεσσηνίας αποστέλλει αναφορά και ζητά την πρόσληψη του εν λόγω Ιερέως, τονίζοντας ότι «είναι 45 ετών περίπου έχει ιδέαν γραμμάτων και ότι έλαβε μέρος εις τους ελευθερίας αγώνας».

Ένα χρόνο μετά, στις 8 Ιουνίου 1840, ο Αγάπιος Σπηλιώτης, ξαναστέλνει αναφορά- επιστολή με την οποία ξαναζητά να προσληφθεί. Αναφέρει ότι και στο παρελθόν είχε καταθέσει αναφορά για το ίδιο θέμα, αλλά δεν πήρε καμία απάντηση γι’ αυτό γράφει ꞉ «Καταφεύγω δια της παρούσης μου εις την αγάπην σας Κ. Διοικητά παρακαλώ να ευαρεστηθείτε να επαναλάβετε περί της αιτήσεως μου δια να δυνηθή οποιανδήποτε απαντήσεως της Β.Γραμματείας». Ο Διοικητής Μεσσηνίας, όπως και πριν, έτσι και τώρα, στις 18 Ιουνίου 1840, ζητά από την Εκκλησιαστική Γραμματεία της Επικρατείας να προσληφθεί ο εν λόγω Ιερέας.

1821_epanastasiΣε μία άλλη αναφορά του Διοικητή του Βασιλικού Φρουραρχείου Μονεμβασίας, προς την Στρατιωτική  Β. Γραμματεία της Επικρατείας, ζητά να  προσληφθεί και να εκτελεί χρέη στη Φρουρά εκεί ο Ιερεύς Θεοδόσιος Ανδρεάδης με επιμίσθιο είκοσι (20) δραχμών. Βεβαίως η  Γραμματεία επί των Εκκλησιαστικών, προτείνει τον Ιερέα Γεώργιο Νικολά. Τελικά όμως με έγγραφο του αρμοδίου Υπουργείου των Στρατιωτικών,  με ημερομηνία 14 Ιουλίου 1840, διορίζεται στη Φρουρά Μονεμβασίας ο πρεσβύτερος Δημήτριος Βώβος.

Το Φρουραρχείο του Αντιρρίου με έγγραφο του στις 2 Φεβρουαρίου 1840, ζητά να τοποθετηθεί Ιερέας εκεί για την κάλυψη των αναγκών της Φρουράς. Στις 22 Ιουλίου 1840 το Βασιλικό Φρουραρχείο Ρίου, δεν ζητά μόνο να τοποθετηθεί Ιερέας στη Φρουρά αλλά προτείνει  και συγκεκριμένο πρόσωπο, τον Μιχαήλ Ανδριόπουλο, από το χωριό Άγιος Γεώργιος του Δήμου Ναυπακτίας. Κάποιες φορές επίσης βλέπουμε και εκκλησιαστικά πρόσωπα με προσωπικές τους παρεμβάσεις, να ζητούν την τοποθέτηση Ιερέως σε κάποιο Τάγμα, όπως χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του πρωτοσύγκελου Ευγένιου Φαίδρου, όπου με αναφορά του, ζητά να διορισθεί ένας Ιερέας στο 4ο Τάγμα, αλλά η αρμόδια Υπηρεσία του απαντά, ότι δεν υπάρχει κενή θέση εκεί και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπάρξει και ανάλογος διορισμός.

Η απουσία κάποιου Στρατιωτικού Ιερέως από τη θέση του, γινόταν με τον προβλεπόμενο τρόπο, όπως και στους υπολοίπους Αξιωματικούς του Στρατού. Κατέθετε αναφορά προς τη Διοίκηση στην οποία ανήκε  και ζητούσε άδεια, αναφέροντας τις ημέρες που θα απουσίαζε, τον τόπο προορισμού του, καθώς επίσης και το λόγο για τον οποίο ζητούσε την απομάκρυνσή του από τη θέση του. Εάν για κάποιο λόγο δεν επέστρεφε εγκαίρως, έπρεπε να αιτιολογήσει την επιπλέον απουσία του και να προσκομίσει και δικαιολογητικά ένα χρειαζόταν, προκειμένου να είναι δικαιολογημένος. Συναντούμε πάρα πολλές αναφορές Στρατιωτικών Ιερέων, με τις οποίες ζητούν να τους χορηγηθεί κανονική άδεια για διαφόρους λόγους σε διάφορους προορισμούς. Η χορήγηση αδείας ζητείται τις περισσότερες φορές για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους.

Βρίσκουμε μια ολόκληρη αλληλογραφία για τον Αρχιμ. Νικηφόρο Ρωμανίδη, σχετικά με μια άδεια την οποία πήρε,  για να πάει στο νησί της Πάτμου  και καθυστέρησε να επιστρέψει. Με έγγραφο της Δημαρχίας της Πάτμου, ο Δήμαρχος της νήσου, πιστοποιεί ότι ο εν  λόγω Ιερέας, πήγε στην Πάτμο για την διεκπεραίωση τρεχουσών αναγκών που σχετίζονται  με ιδιοκτησιακά θέματα, αλλά παρέμεινε παραπάνω εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν. Στη συνέχεια ακολουθούν αναφορές του Ιερέως προς την Διοίκηση του και στη συνέχεια της Διοικήσεως του προς τα προϊστάμενα κλιμάκια, με τα οποία γνωστοποιείται και δικαιολογείται η παραπάνω απουσία του Ιερέως από την οργανική του θέση.

thia_litourgia_epanastasi_mesologiΣυνεχίζοντας την έρευνά μας, βλέπουμε ένα νέο πρόσωπο τον Ιερομόναχο Βασίλειο Δημητρόπουλο, όπου με αναφορά στις 25 Ιουνίου 1840, προς την Βασιλική Γραμματεία της Επικρατείας, ζητά την πρόσληψή του στο Βασιλικό Στρατό. Αναφέρει για την προσφορά του στον αγώνα και για τις πολύτιμες εκδουλεύσεις του προς την πατρίδα και για τις οποίες τιμήθηκε από τον Βασιλέα. Στη συνέχεια αναφέρει την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα, αφού έδωσε όλη του την περιουσία για τον αγώνα και  δεν έχει ούτε τον επιούσιο άρτο. Ο παρακλητικός του λόγος, συγκινεί και φανερώνει έναν άνθρωπο που έχει φιλότιμο, αξιοπρέπεια, ιεροπρέπεια και ότι ζητά, το ζητά με κόσμιο και ευγενικό τρόπο. Γράφει ο Ιερομόναχος ꞉ «Παρακαλώ Κύριε Γραμματεύ να καταφύγω εις την γενναιότητά Σας και δι’ τιμήν εις τα φιλάνθρωπα σπλάχνα της Σ. Κυβερνήσεως μας και να παρακαλέσω να οικτείρη και τον υποφαινόμενον. Δεν απαιτώ δε δια της παρούσης μου το να τρέφωμαι από την κυβέρνησιν αλλά το να διορισθώ εις τινά υπηρεσία εξ ης να πορίζομαι τα προς το ζην αναγκαία μου». Στο τέλος της αναφοράς του γράφει, ότι δεν υπάρχει Ιερέας στο 1ο Τάγμα Πεζικού και ζητά να διοριστεί εκεί που του είναι γνωστό  το μέρος, αλλά και αυτός είναι γνωστός σε αυτούς.

Ο Ιερέας Δημήτριος Παπαχρήστου με αίτηση του στις 4 Αυγούστου 1840, ζητά και αυτός να προσληφθεί ως Στρατιωτικός Ιερέας, αναφέροντας ότι και στο παρελθόν είχε υπηρετήσει και καταθέτει «αποδεικτικά υπογεγραμμένα διαφόρων αξιοτίμων οπλαρχηγών». Μέσα από αυτά τα οποία γράφει βλέπουμε ότι από το 1829 είχε υπηρετήσει ως Στρατιωτικός Ιερέας και υπηρέτησε με ζήλο, τιμιότητα και αφοσίωση μέχρι της διαλύσεως του Τάγματος στο οποίο ανήκε. Μετά την διάλυση του Τάγματος γράφει ꞉ «έμεινα άχρι τούδε αργώς και άνευ τινός υπηρεσίας…… έχων ενορίαν τινά» Ζητά να διοριστεί ως Ιερέας του Τάγματος της Οροφυλακής  Ακαρνανίας.

Ο Ιερέας Παπαχρήστου, μέσα  από τα λίγα τα οποία διαβάζουμε στην αίτηση του, πρόκειται για ένα πρόσωπο που την τοποθέτηση του μέσα στο χώρο του Στρατού, την βιώνει ως μια διακονία και υπηρεσία προς τον άνθρωπο, που  έχει ανάγκη αυτή την προσφορά της Εκκλησίας και την επιζητεί. Αναφέρει ότι μετά την διάλυση του Τάγματος στο οποίο υπηρετούσε έμεινε εκτός του χώρου εκείνου που τον ένοιωθε δικό του, ζούσε και ανέπνεε σε αυτόν, έδιδε το είναι του και έπαιρνε δυνάμεις, μέσα από τον δυναμισμό και την γενναιότητα των ανθρώπων της εποχής εκείνης που αγωνίστηκαν, «υπέρ πίστεως και πατρίδος».

Την διακονία  του σε ενορία δεν την θεωρεί δευτέρας διαλογής, όπως μπορεί κάποιος να πει, μέσα από μια επιφανειακή μελέτη αυτού του εγγράφου. Η διακονία του είναι εξίσου σημαντική και η προσφορά του πολύτιμη και μέσα στην ενορία, όμως ο ίδιος νοιώθει ότι ο φυσικός του χώρος είναι  εκείνος στον οποίο εργάστηκε με ζήλο και τιμιότητα και είναι ένας χώρος διακονίας που τον εκφράζει και τον γεμίζει, κάνοντας όμως παράλληλα και υπακοή στην Εκκλησία, ακούγοντας τη φωνή Της και διακονώντας Την, σε όποια θέση και αν τον τοποθετήσει, χωρίς φιλοδοξίες, απαιτήσεις και εγωισμούς. Ο εν λόγω Ιερέας αυτό που θέλει, είναι να κηρύττεται το όνομα του Κυρίου και το μήνυμα της Αναστάσεως, να είναι εκείνο το οποίο θα τους ενδυναμώνει και θα τους καθοδηγεί ζώντας και βιώνοντας αναστάσιμες και ουράνιες καταστάσεις.  Το διακονικό και θυσιαστικό πνεύμα και αυτού του Ιερέα, πιστεύω είναι διάχυτο στην αίτησή του και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνεύσεων και παρεξηγήσεων, παρά μόνο από αυτούς που βρίσκονται μακράν του πνεύματος και της προσφοράς της Εκκλησίας μας μέσα στους αιώνες.

Συνεχίζεται {16}

Πρόσφατα Άρθρα

Κυριακή Δ’ Ματθαίου στον Ιερό Ναό Αναλήψεως Καλαμάτας
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Δ’ Ματθαίου στον Ιερό Ναό Αναλήψεως Καλαμάτας

6 Ιουλίου 2025

Στον Ενοριακό Ιερό Ναό της Αναλήψεως του Χριστού, πλησίον του λιμένος της Καλαμάτας, μετέβη το πρωί της Κυριακής 6ης Ιουλίου...

Read more
«Χριστό πιστεύουμε και τίποτα δεν φοβόμαστε»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Χριστό πιστεύουμε και τίποτα δεν φοβόμαστε»

6 Ιουλίου 2025

Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου κάτω Λεχωνίων λειτούργησε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, παρουσία της Αντιπεριφερειάρχου Μαγνησίας και...

Read more
Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Ι.Μ.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιερατικό Συλλείτουργο στον Ι.Μ.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης

6 Ιουλίου 2025

Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Καρδίτσης, την Κυριακή 6 Ιουλίου 2025, τελέσθηκε Δισαρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του...

Read more
Η ελληνική σημαία φωτίζει το καμπαναριό του Τρικόρφου
Εκκλησία της Ελλάδος

19 Ιουλίου – Μόνο κάθε 5 χρόνια χτυπά το μεγαλύτερο Καμπαναριό στον κόσμο

6 Ιουλίου 2025

19 Ιουλίου – Μόνο κάθε 5 χρόνια χτυπά το μεγαλύτερο Καμπαναριό στον κόσμο 🔔 Το μεγαλύτερο καμπαναριό στον κόσμο... χτυπά...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Αν ο Χριστός κοιτάξει εμάς, θα θαυμάσει ή θα στεναχωρηθεί;»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Αν ο Χριστός κοιτάξει εμάς, θα θαυμάσει ή θα στεναχωρηθεί;»

6 Ιουλίου 2025

Στον Ιερό Ναό της Αγίας Κυριακής Λιβανατών, στην Ενορία της παραλίας του Ιερού Επισκοπείου Ταλαντίου και Λοκρίδος, ιερούργησε σήμερα προεορτίως...

Read more
Ο Άρτης Καλλίνικος στην επέτειο της Επανάστασης των Καλαρρυτών
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Άρτης Καλλίνικος στην επέτειο της Επανάστασης των Καλαρρυτών

6 Ιουλίου 2025

Με λαμπρότητα και συγκίνηση τιμήθηκε την Κυριακή 6 Ιουλίου 2025, η επέτειος της Επανάστασης των Καλαρρυτών, στην ιστορική κοινότητα των...

Read more
Κυριακή Δ’ Ματθαίου στον Ιερο Ναό Αγίου Νικολάου Στομίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή Δ’ Ματθαίου στον Ιερο Ναό Αγίου Νικολάου Στομίου

6 Ιουλίου 2025

Στον Ιερο Ναό Αγίου Νικολάου Στομίου τέλεσε τη Θεία Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος, σήμερα Δ´...

Read more
Ετήσιο Μνημόσυνο της Γερόντισσας Θεοκλήτης στη Μονή Ροβελίστης Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ετήσιο Μνημόσυνο της Γερόντισσας Θεοκλήτης στη Μονή Ροβελίστης Άρτης

6 Ιουλίου 2025

Το Σάββατο 5 Ιουλίου 2025, τελέστηκε, στην Ιερά Μονή Ροβελίστης Άρτης, το ετήσιο μνημόσυνο της μακαριστής Ηγουμένης Θεοκλήτης, η οποία...

Read more
Η αποκάλυψη του Θεού στους ανθρώπους Του: Τιμώντας τον Άγιο Αθανάσιο και αποχαιρετώντας τον πατέρα Βασίλειο Ζάχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η αποκάλυψη του Θεού στους ανθρώπους Του: Τιμώντας τον Άγιο Αθανάσιο και αποχαιρετώντας τον πατέρα Βασίλειο Ζάχο

6 Ιουλίου 2025

Το πρωί του Σαββάτου 5 Ιουλίου 2025, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Τ.Κ. Κέδρου, τελέσθηκε η Θεία Λειτουργία και...

Read more
Εάν δεν έχεις αυτούς τους στόχους, τότε φάε κρέας και την Μεγάλη Παρασκευή
Εκκλησία της Ελλάδος

Νουθεσίες Γέροντος Νεκταρίου σε προσκυνητές από την Σερβία

6 Ιουλίου 2025

Επισκέπτες από την Σερβία ήρθαν στο μοναστήρι για να συναντήσουν τον Γέροντα Νεκτάριο ώστε να συνομιλήσουν μαζί του και να...

Read more
ΕΚΟΙΜΗΘΗ Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΛΙΑΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΚΟΙΜΗΘΗ Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΛΙΑΣ

6 Ιουλίου 2025

Εξεδήμησε προς Κύριον το βράδυ του Σαββάτου 5 Ιουλίου 2025 ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Καραλιάς, συνταξιούχος κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως...

Read more
Συγκλονιστικός αποχαιρετισμός του Κερκύρας Νεκταρίου στον Γέροντα Ισίδωρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Συγκλονιστικός αποχαιρετισμός του Κερκύρας Νεκταρίου στον Γέροντα Ισίδωρο

5 Ιουλίου 2025

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και πνευματικής κατάνυξης, πραγματοποιήθηκε η εξόδιος ακολουθία του Γέροντα Ισιδώρου, την Πέμπτη 3 Ιουλίου, στο καθολικό...

Read more
Ο σύγχρονος Μετεωρίτικος Μοναχισμός ως μαρτυρία Χριστού
Απόψεις - Γνώμες

Ο σύγχρονος Μετεωρίτικος Μοναχισμός ως μαρτυρία Χριστού

5 Ιουλίου 2025

Μακαριστού Αρχιμ. Ισιδώρου Τσιατά, Ηγουμένου Ι. Μονής Βαρλαάμ Ό­ταν οι πρώ­τοι Α­γι­ο­με­τε­ω­ρί­τες α­σκη­τές έ­κτι­ζαν τις τα­πει­νές κα­λύ­βες τους στούς α­πό­κο­σμους...

Read more
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου
Κηρύγματα

«Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο»

5 Ιουλίου 2025

Αποστολικό Μήνυμα, Κυριακή Δ' Ματθαίου 5/7/2020 «Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο». Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ....

Read more
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ

5 Ιουλίου 2025

Ξημερώματα της Παρασκευής 4 Ιουλίου η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε Νόμο του Υπουργείου Υγείας, που περιέχει μια θετική εξέλιξη για...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου
Κηρύγματα

«Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο»

5 Ιουλίου 2025

Αποστολικό Μήνυμα, Κυριακή Δ' Ματθαίου 5/7/2020 «Η υπακοή γεννά την ζωή. Η παρακοή γεννά τον θάνατο». Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ....

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Ὁ ἑκατόνταρχος ὑπόδειγμα πίστεως

5 Ιουλίου 2025
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Πίστη, ἡ δύναμη καὶ ἡ ἀπουσία της

5 Ιουλίου 2025
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

23 Ιουνίου 2018
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Ἡ πίστη τοῦ ἑκατόνταρχου – Anthony Bloom

23 Ιουνίου 2018

I.M. ΘΗΒΩΝ και ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ ΚΗΡΥΓΜΑ Δ’ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

26 Ιουνίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (του Ἀρχιμ. Νικάνωρ Καραγιάννη)

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ)

26 Ιουνίου 2015

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ)

26 Ιουνίου 2015

Κυριακή Δ΄ Ματθαίου (θεραπεία του δούλου του εκατοντάρχου)

26 Ιουνίου 2015
Το μήνυμα της Δ’ Κυριακής Ματθαίου

Η μεγάλη πίστη του εκατόνταρχου – Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

23 Ιουνίου 2018

Ευαγγελική Περικοπή της Θ. Λ., ομιλία Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, εις τον εκατόνταρχον.

25 Ιουνίου 2015
Next Post
Ἔξοδος {τό δεύτερο βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς}  «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Ἔξοδος {τό δεύτερο βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς} «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Περί της εν Χριστώ αναστροφής – Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Περί της εν Χριστώ αναστροφής - Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Ἀρχιμ. Βενεδίκτου Λοΐζου: “Τά Ἱερά Μνημόσυνα (Θεολογική – Ἁγιοπατερική καί Λειτουργική Ἀναφορά καί Προσέγγισις)”

Ἀρχιμ. Βενεδίκτου Λοΐζου: "Τά Ἱερά Μνημόσυνα (Θεολογική - Ἁγιοπατερική καί Λειτουργική Ἀναφορά καί Προσέγγισις)"

“Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν”

"Νιφάδες ηνέχθησαν άνωθεν"

«Ουρανός ημίν γέγονε σήμερον η γη»

Κυριακή της Πεντηκοστής: Τα γενέθλια της εκκλησίας

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist