Με λαμπρότητα και μεγάλη προσέλευση πιστών εορτάσθηκε η μνήμη της Αγ. Αικατερίνης στον Ι. Ν. Αγ. Αικατερίνης Κάτω Πετραλώνων.
Κατά την ακολουθία του Πανηγυρικού Εσπερινού χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τους ιερείς του Ναού και άλλους προσκυνητές κληρικούς.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος είπε : Το επίγραμμα που αναφέρεται στο συναξάριο της Αγ. Αικατερίνης λέει : ¨ Αικατερίνα και σοφή και παρθένος. Εκ δε ξίφους και μάρτυς ω καλά τρία “. Τρεις ιδιότητες τονίζονται της Αγίας : σοφή, παρθένος, μάρτυς. Σε ηλικία μόλις δέκαοκτώ ετών είχε σπουδάσει φιλοσοφία,ιατρική και ρητορική. Και όπως λέει το Απολυτίκιό της ” εφίμωσε “, αποστόμωσε 150 ρήτορες,που ήθελαν να την μεταπείσουν να αρνηθεί τον Χριστό. Τελικώς οδηγήθηκε στον μαρτυρικό θάνατο,που τον αντιμετώπισε με ανδρεία.
Σε μιά εποχή,που οι γυναίκες αναζητούν πρότυπα, τόνισε ο Σεβαςμιώτατος, προβάλλει η Αγ. Αικατερίνη, ως ένα λαμπερό πρότυπο και ανέπτυξε περαιτέρω το θέμα.
Κατά την κυριώνυμο ημέρα της εορτής ο Μητροπολίτης Κορωνείας χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε στην Θ. Λειτουργίας συλλειτουργούντων του Πάν. Αρχιμ. Σπυρίδωνος Δεναξά Καθηγουμένου Ι. Μ. Χοζοβιωτίσσης Αμοργού και των εφημερίων του Ναου και εκήρυξε τον Θ. Λόγον.
Την Αγ. Αικατερίνη, είπε, την χαρακτηρίζουμε ” πάνσοφο “. Παράδοξο ! Πάνσοφος είναι μόνο ο Θεός. Όμως η Αγία είχε όχι μόνο την κατά άνθρωπον, αλλά κυρίως την κατά Θεόν σοφία. Είχε την καρδιά της ανοιχτή στην Χάρη του Αγ. Πνεύματος, που χαρίζει αυτήν την σοφία,σε όσους ανοίγουν σ’ αυτήν την καρδιά τους,όπως η Αγ. Αικατερίνη.
Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της κατά Θεόν σοφίας,της ” άνωθεν σοφίας ” ; Αναφέρονται στην Καθολική Επιστολή Ιακώβου : ” Η δε άνωθεν σοφία πρώτον μεν αγνή εστί ” ( Ιακώβ. γ, 17 κ.εξ. ).
1. Αγνή, καθαρή,διαυγής. Και ο Κύριος παραγγέλλει στους Μαθητές Του : ” Γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως αι περιστεραί ” ( Ματθ. Ι, 16 ). Φρόνηση χωρίς ακεραιότητα καταντά πονηρία. Αλλά και ακεραιότητα χωρίς φρόνηση κινδυνεύει να γίνει αφέλεια. Όταν συνδυάζεται φρόνηση και ακεραιότητα έχουμε την αγνή σοφία.
2. Ειρηνική. Βοηθεί τον άνθρωπο να βρίσκει την εσωτερική του Ειρήνη και ισορροπία και τότε ειρηνεύει και με τους ανθρώπους.
3. Επιεικής. Βλέπει με κατανόηση τα λάθη των άλλων.
4. Ευπειθής. Δεν σημαίνει ευκολόπιστη. Αλλά όταν πεισθεί για την ορθότητα της γνώμης του άλλου, ξεπερνάει την καχυποψία και το πείσμα.
5. ” Μεστή ελέους και καρπών αγαθών “. Δεν μένει στην θεωρία, αλλά προχωρεί στην πράξη και μάλιστα στην πρακτικοποίηση της αγάπης.
6. Αδιάκριτος. Δεν ξεχωρίζει τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους, αλλά είναι προς όλους αξιοπρεπής και ευπρεπής.
7. Ανυπόκριτος. Επειδή δεν έχει να κρύψει τίποτα. Είναι διαυγής.
Αυτή η “”άνωθεν σοφία ” μαζί με την κατά άνθρωπον κοσμούσε την Αγ. Αικατερίνη. Γι ‘ αυτό και την χαρακτηρίζουμε ” πάνσοφο “. Αυτήν την άνωθεν σοφία ας πρεσβεύει η Αγ. Αικατερίνη να χαρίζει σε όλους μας το Αγ. Πνεύμα. Θα είναι το καλλίτερο εφόδιο για την ζωή μας.
Κατά την Απόλυση ευχήθηκε ο Μητροπολίτης Κορωνείας σε όλους την προστασία και τις πρεσβείες της Αγ. Αικατερίνης.