Στην πόλη της Λαμίας και στο πανέμορφο παραθαλάσσιο Αχλάδι της Ανατολικής Φθιώτιδος χοροστάτησε απόψε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών για την εορτή του Αγίου Παντελεήμονος.
Αρχικά ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στο Ραχούτειο Εκκλησιαστικό Γηροκομείο, στην καρδιά της Λαμίας, σε ένα Ναό, ο οποίος με μέριμνα του Σεβασμιωτάτου έχει πλέον μόνιμο εφημέριο, όχι μόνο για τις λειτουργικές και πνευματικές ανάγκες των γερόντων – τροφίμων του Ιδρύματος, αλλά και των περιοίκων, οι οποίοι έχουν αγκαλιάσει και το Ναό και το Ίδρυμα με στοργή και αγάπη.
Ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών στον λόγο του επεσήμανε ότι «οι γιατροί είναι ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο και τόσο πολύ ο Θεός ενδιαφέρεται για τη θεραπεία και τόσο πολύ αγαπά την ιατρική επιστήμη ώστε να μη μας χαρίζει μόνο γιατρούς, να μη μας χαρίζει μόνο νοσηλευτές, να μη μας χαρίζει μόνο επιστήμονες οι οποίοι αφιερώνουν τη ζωή τους, τα διαβάσματά τους, τη μελέτη τους, όλη την προετοιμασία της υπάρξεώς τους για τη θεραπεία των ανθρώπων αλλά μας προσφέρει και Αγίους ιατρούς, δηλαδή ένα επιπλέον δώρο μπροστά στο μεγάλο δώρο αυτό καθαυτό της ιατρικής επιστήμης και βλέπουμε ότι αυτή η χορεία των ιαματικών ιατρών Αναργύρων να επαυξάνεται συνέχεια και να διευρύνεται, αγίων ιαματικών αναργύρων ανδρών και γυναικών».
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος στο Αχλάδι της Ανατολικής Φθιώτιδος, στις ακτές της θάλασσας του Μαλιακού Κόλπου.
Στο κήρυγμά του σημείωσε:
«Ο Άγιος Παντελεήμων αποτελεί ένα πρόσωπο το οποίο συνδυάζει με άριστο τρόπο πράγματα, τα οποία δεν είναι πάντοτε εύκολο κανείς αρμονικά να τα συνδυάσει στη ζωή του : την αρμονική σχέση μεταξύ της «θύραθεν» γνώσεως και μεταξύ της «οίκοθεν» γνώσεως, μεταξύ της γνώσης της επιστημονικής έχοντας ως δάσκαλο έναν σπουδαίο ιατρό της εποχής ειδωλολάτρη, τον Ευφρόσυνο.
Η δεύτερη πηγή παιδείας του Αγίου Παντελεήμονος ήταν ένας πρεσβύτερος, ένας ιερέας, ο Ερμόλαος, από τον οποίο όπως μας λέει ο συναξαριστής επίσης έμαθε την ιατρική επιστήμη, ποια ιατρική, επιστήμη όμως; Την πνευματική ιατρική επιστήμη.
Και η τρίτη πηγή γνώσης, τρίτη πηγή σπουδής, τρίτο πανεπιστήμιο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τρία πανεπιστήμια τελείωσε ο Άγιος Παντελεήμων, το πανεπιστήμιο της ιατρικής επιστήμης, το πανεπιστήμιο της πνευματικής επιστήμης και το άλλο το πανεπιστήμιο ήταν το πανεπιστήμιο της σχολής της ωραιότερης και σημαντικότερης επιστήμης, της ανατροφής της μητέρας του, της Αγίας Ευβούλης η οποία τον μεγάλωσε εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου και όπως όλοι ξέρουμε τα σπουδαιότερα γράμματα τα λαμβάνουμε από την οικογένειά μας, τα λαμβάνουμε από το σπίτι μας, τα λαμβάνουμε ακριβώς από το πρώτο σχολείο που είναι το οικογενειακό κοινόβιο.
Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι αν κανείς έχει πολλές πηγές γνώσεως. Το ζητούμενο και η επιτυχία βρίσκεται στο πώς θα μπορέσει και να τις ξεχωρίζει αλλά και να τις συνθέτει και να τις συνδυάζει. Πώς θα αποφύγει τον κίνδυνο να μπερδέψει την πίστη με τη δεισιδαιμονία, να μπερδέψει την πίστη με την προκατάληψη, να μπερδέψει την πίστη με την ταχυδακτυλουργία και τη μαγεία ή πώς θα αποφύγει να μπερδέψει την επιστήμη με την οίηση, με την έπαρση, με τον ναρκισσισμό, με την αίσθηση ότι η γνώση από μόνη της επαρκεί για να καλύψει τα πάντα.
Οι αληθινοί επιστήμονες γνωρίζουν πολύ καλά ότι το επιστητό τους υπερβαίνει, υπερβαίνει τις δικές τους γνωστικές ικανότητες και αυτό είναι και ένα βαθύτερο που πρέπει να μας δίνει αισιοδοξία μπροστά στους κινδύνους, δεν εγκυμονεί μόνο κινδύνους που ανοίγονται μπροστά μας από τη τεχνητή νοημοσύνη. Όσες και εφαρμογές και να επιτύχει, δε θα καλύψει όλο το επιστητό. Υπάρχει μέρος του επιστητού, το οποίο δε μπορεί να το καλύψει και αυτό το μέρος του επιστητού το προσεγγίζει κανείς με άλλες πηγές γνώσεως γι’ αυτό και μπορεί να έχουμε τελειώσει δύο επιστήμονες την ίδια σχολή, να έχουμε περάσει τα ίδια μαθήματα, να έχουμε πάρει και τον ίδιο βαθμό πτυχίου αν θέλετε ακόμα, να έχουμε τους ίδιους δασκάλους και παρά ταύτα να διαφέρουμε ως επιστήμονες γιατί υπάρχει και κάτι άλλο υπάρχει. Υπάρχει το ένστικτο. Υπάρχει αύρα. Υπάρχει το αισθητήριο, υπάρχει η αντίληψη, υπάρχει η αίσθηση. Πράγματα τα οποία είναι βαθύτερα.
Αν η επιστήμη σε φέρνει κοντά στο Θεό και κοντά στον άνθρωπο δεν είναι η «χωριζομένη αρετής» που είναι πανουργία αλλά είναι αυτή η οποία είναι νυμφευμένη με την αρετή κι αν η πίστη σε χωρίζει από το Θεό και τον άνθρωπο δεν είναι πίστη γιατί υπάρχει και η άρρωστη πίστη, ο φανατισμός, η μισαλλοδοξία, ο φονταμενταλισμός, η έλλειψη σεβασμού στον συνάνθρωπο, η απαίτηση ο άλλος να υπακούσει, να υποταχθεί στα δικά μας πιστεύω, η απολυτότητα, ο αυταρχισμός είναι μορφές έκπτωσης της πίστης και συγχρόνως να μην απεμπολεί κανείς την ταυτότητά του, αυτό που είναι, αυτό που κουβαλάει μέσα του, το φορτίο βιωμάτων, εμπειριών το οποίο είναι ίσως η σημαντικότερη πηγή γνώσεως την οποίαν φέρει».
Ακολούθησε πάνδημη Ιερά Λιτανεία της Εικόνος του Αγίου Παντελεήμονος στους δρόμους του χωριού συνοδεία της Δημοτικής Φιλαρμονικής του Δήμου Λοκρών, στρατιωτικού αγήματος, καθώς και μελών πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής.