• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Η σκηνή του Θεού μετά των ανθρώπων»

7 Οκτωβρίου 2019
in Πνευματικές Διδαχές
«Η σκηνή του Θεού μετά των ανθρώπων»

????????????????????????????????????

Share on FacebookShare on Twitter

Του Μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ

α΄. Η «οικονομία» της Παλαιάς Διαθήκης στις σχέσεις Θεού και ανθρώπων ήταν οικονομία απόστασης. «Οικονομία» στην Αγία Γραφή και την παράδοση της Εκκλησίας ονομάζεται το σχέδιο διακυβερνήσεως των ανθρώπων από τον Θεό που αποβλέπει στη σωτηρία και στην επανόρθωση της πεπτωκυίας ανθρωπίνης φύσεως.

Οταν ο Θεός φανερώθηκε στο Σινά, στην καιομένη και μη καταφλεγομένη βάτο, ακόµη και στον δούλο Του τον Μωυσή, στον οποίο δήλωσε ότι έχει την εύνοιά Του (Εξόδου κγ΄, 17), είπε στάσου μακριά μου: «Μην πλησιάσεις εδώ· βγάλε τα υποδήµατά σου απ’ τα πόδια σου» (Εξόδου γ΄, 5). Αν και ο Μωυσής ήταν ευνοούμενος του Θεού, εν τούτοις έπρεπε να σταθεί μακριά Του κατά την θεοφάνεια.

Επίσης όταν φανερώθηκε στο όρος Σινά, στον δικό Του εκλεκτό και χωριστό λαό τους Ισραηλίτες για να εξαγγείλει τις γνωστές εντολές Του προετοιμάζοντάς τους για να ζήσουν το γεγονός της φανερώσεως του Θεού, παρήγγειλε στο Μωυσή να κρατήσει σε απόσταση τους Ισραηλίτες από το όρος της θεοφανείας: Θα βάλεις όρια γύρω στο όρος να μην πλησιάσει κάποιος άνθρωπος (Εξόδου ιθ΄, 21). Και πάλι ο Θεός κρατά σε απόσταση τους Ισραηλίτες, που ωστόσο ήταν λαός που είχε την εύνοιά Του.

Στη λατρεία που ετελείτο από τους Ισραηλίτες τόσο στην Σκηνή του Μαρτυρίου, όσο ευρίσκονταν στην έρημο, όσο και στον Ναό των Ιεροσολύμων αργότερα, όταν οι Ισραηλίτες είχαν εγκατασταθεί στην Παλαιστίνη, επικρατούσε πάντοτε ο νόμος της απόστασης. Ιδού πώς:

Το πλήθος των Ιουδαίων δεν επιτρεπόταν να πλησιάσει στον Ναό που ήταν το κατοικητήριο του Θεού. Απαγορευόταν να εισέλθει ακόμη και σ’ αυτή την εξωτερική αυλή του Ναού. Στην εσωτερική αυλή εισέρχονταν μόνο οι Ιερείς για να επιτελούν τις θυσίες. Ουδείς έτερος από τους Ιερείς τολμούσε να εισέλθει. Ενώ το εσωτερικό µέρος του Ναού ήταν άβατο για όλους, τα λεγόμενα «άγια των αγίων». Εκεί εισήρχετο ο Αρχιερέας µόνο µία φορά τον χρόνο κατά την εορτή του Εξιλασμού για να ιλεώσει, εξευμενίσει τον Θεό, παρακαλώντας τον για τον αμαρτάνοντα λαό.

Με όλα αυτά τα μέτρα ήθελε ο Κύριος, την αρχαία εκείνη εποχή, να διδάξει τον άνθρωπο ότι η αμαρτία Του ήταν τόσο φοβερά απεχθής, ώστε να τον εμποδίζει να έχει κοινωνία μαζί Του (Ησαΐου α΄, 14-15). Επεδίωκε να διδάξει τον άνθρωπο να απεχθάνεται και να αποστρέφεται την αμαρτία όπως την αποστρεφόταν ο Ιδιος. Το σχέδιο της παιδείας του Θεού είχε σκοπό να κάνει τους ανθρώπους να αντιληφθούν το πλάτος του χωρισμού μεταξύ ενός άγιου Θεού και ενός αμαρτωλού, ενός μολυσμένου από την αμαρτία λαού, όπως το αντιλαμβάνεται και το εκφράζει, φωνάζοντας ο Ησαΐας συντετριμμένος μπροστά στη μεγαλοπρέπεια του Αγίου και Τρισαγίου Θεού:

«Ω τάλας, εγώ ότι κατανένυγμαι, ότι άνθρωπος ων και ακάθαρτα χείλη έχων, εν μέσω λαού ακάθαρτα χείλη έχοντος εγώ οικώ και τον βασιλέα Κύριον Σαβαώθ είδον τοις οφθαλμοίς μου» (Ησαΐου στ΄, 5). Με την ίδια ταπείνωση προσεύχονταν ζητούντες την σωτηρία τους οι τρεις Παίδες στην κάμινο της Βαβυλώνος.

« Οτι δίκαιος ει επί πάσιν, οις εποίησας ημίν, και πάντα τα έργα σου αληθινά, και ευθείαι αι οδοί σου, και πάσαι αι κρίσεις σου αλήθεια, και κρίματα αληθείας εποίησας κατά πάντα, α επήγαγες ημίν και επί την πόλιν την αγίαν την των πατέρων ημών Ιερουσαλήμ, ότι εν αληθεία και κρίσει επήγαγες ταύτα πάντα, διά τας αμαρτίας ημών. Οτι ημάρτομεν και ηνομήσαμεν αποστήναι από σου και εξημάρτομεν εν πάσι και των εντολών σου ουκ ηκούσαμεν, ουδέ συνετηρήσαμεν ουδέ εποιήσαμεν καθώς ενετείλω ημίν, ίνα ευ ημίν γένηται· και πάντα, όσα επήγαγες ημίν και πάντα όσα εποίησας ημίν, εν αληθινή κρίσει εποίησας και παρέδωκας ημάς εις χείρας εχθρών ανόμων, εχθίστων αποστατών, και βασιλεί αδίκω και πονηροτάτω παρά πάσαν την γην· και νυν ουκ έστιν ημίν ανοίξαι το στόμα· αισχύνη και όνειδος εγενήθημεν τοις δούλοις σου και τοις σεβομένοις σε· μη δη παραδώης ημάς εις τέλος διά το όνομά σου και μη διασκεδάσης την διαθήκην σου» (Δανιήλ γ΄, 3-10).

β΄. Μ’ αυτή την αντίθεση έχουν συντεθεί όλες οι ευχές της Εκκλησίας μας, αφ’ ενός μεν στις οποίες ομολογούμε την αμαρτωλότητά μας ότι όλοι είμαστε αμαρτωλοί παραβάτες και αρνητές του Νόμου Του και αφ’ ετέρου επικαλούμαστε την φιλανθρωπία και τις υποσχέσεις του Παντοδυνάμου Παναγίου και Κυριάρχου Κυρίου μας να επιδείξει το έλεός Του και την ευμένειά Του προς εμάς.

Αριστοτεχνικά αυτά συμπεριελήφθησαν και εκφράσθηκαν στην ευχή του Χερουβικού Υμνου που ο Ιερεύς επικαλείται προ της Αγίας Τραπέζης πριν την προσφερόμενη αναίμακτη θυσία, υπέρ του λαού αγνοημάτων και ανομημάτων:

«Ουδείς άξιος των συνδεδεμένων ταις σαρκικαίς επιθυμίαις και ηδοναίς προσέρχεσθαι ή προσεγγίζειν ή λειτουργείν σοι, Βασιλεύ της δόξης· το γαρ διακονείν σοι μέγα και φοβερόν και αυταίς ταίς επουρανίαις δυνάμεσιν. Αλλ᾿ όμως, διά την άφατον και αμέτρητόν σου φιλανθρωπίαν, ατρέπτως και αναλλοιώτως γέγονας άνθρωπος και αρχιερεύς ημών εχρημάτισας και της λειτουργικής ταύτης και αναιμάκτου θυσίας την ιερουργίαν παρέδωκας ημίν, ως Δεσπότης των απάντων. Συ γαρ μόνος, Κύριε ο Θεός ημών, δεσπόζεις των επουρανίων και των επιγείων, ο επί θρόνου χερουβικού εποχούμενος, ο των Σεραφείμ Κύριος και βασιλεύς του Ισραήλ, ο μόνος άγιος και εν αγίοις αναπαυόμενος. Σε τοίνυν δυσωπώ τον μόνον αγαθόν και ευήκοον· επίβλεψον επ᾿ εμέ τον αμαρτωλόν και αχρείον δούλόν σου και καθάρισόν μου την ψυχήν και την καρδίαν από συνειδήσεως πονηράς· και ικάνωσόν με τη δυνάμει του Αγίου σου Πνεύματος, ενδεδυμένον την της ιερατείας χάριν, παραστήναι τη αγία σου ταύτη τραπέζη και ιερουργήσαι το άγιον και άχραντον σώμά σου και το τίμιον αίμα. Σοι γαρ προσέρχομαι κλίνας τον εμαυτού αυχένα και δέομαί σου· μη αποστρέψης το πρόσωπόν σου απ᾿ εμού, μηδέ αποδοκιμάσης με εκ παίδων σου, αλλ᾿ αξίωσον προσενεχθήναί σοι υπ᾿ εμού του αμαρτωλού και αναξίου δούλου σου τα δώρα ταύτα. Συ γαρ ει ο προσφέρων και προσφερόμενος και προσδεχόμενος και διαδιδόμενος, Χριστέ ο Θεός ημών, και σοι την δόξαν αναπέμπομεν, συν τω ανάρχω σου Πατρί και τω παναγίω και αγαθώ και ζωοποιώ σου Πνεύματι, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν». 

γ΄. Σύμφωνα με αυτήν διαπιστώνουμε ότι:

Το Ευαγγέλιο – η Καινή Διαθήκη μας τοποθέτησε σε ολωσδιόλου διαφορετική θέση και σχέση ενώπιον του Θεού. Η λέξη «πήγαινε» αντικαταστάθηκε µε τη λέξη «έλα». Η απόσταση υποχώρησε στην εγγύτητα, και εμείς που κάποτε στο παρελθόν ήμασταν µακριά, ήρθαμε πλησίον διά του αίματος του Ιησού Χριστού (Προς Εφεσίους β΄, 13). Η ενσαρκωθείσα Θεότητα δεν έχει πύρινο τείχος τριγύρω της, όπως ομολογούμε, ότι:

«Ουκέτι φλογίνη ρομφαία φυλάττει την πύλην της Εδέμ· αυτή γαρ επήλθε παράδοξος σβέσις το ξύλον του Σταυρού». (Κοντάκιον της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως).

«Ελάτε σε Μένα όλοι οι κουρασμένοι και φορτωµένοι, κι Εγώ θα σας δώσω ανάπαυση» (Ματθαίου ια΄, 28), είναι η ευχάριστη πρόσκληση και υπόσχεση του Θεού, καθώς εμφανίζεται με ανθρώπινη σάρκα. Τώρα δεν δείχνει στον λεπρό τη λέπρα του, κρατώντας τον σε απόσταση, αλλά υποφέρει Αυτός ο Ιδιος την ποινή του µολυσμού του: «τον γαρ μη γνόντα αμαρτίαν υπέρ ημών αμαρτίαν εποίησεν, ίνα ημείς γενώμεθα δικαιοσύνη Θεού εν αυτώ» (Προς Κορινθίους Β΄, ε΄, 21).

δ΄. Στην Εκκλησία συνάπτεται – ενώνεται ο πιστός με τον Θεό, με τα άγια Μυστήρια. Στην Εκκλησία ο πιστός απολαμβάνει την ασφαλή και προνομιούχο αυτή  κατάσταση εγγύτητας προς τον Θεό διά του Ιησού Χριστού! Καθαρισμένοι από τον μολυσμό της αμαρτίας με το αίμα της θυσίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, προσερχόμαστε στον θρόνο της Χάριτος μετά παρρησίας.

Ο απόστολος Παύλος επισημαίνει ότι ο άνθρωπος επικαλούμενος την σταυρική θυσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού δύναται να πλησιάσει τον άγιο Θεό, αφού πιστεύσει και καθαρισθεί με το μυστήριο του αγίου Βαπτίσματος και αποκτήσει συγγένεια με τον Θεό διά του αγίου Πνεύματος.

«Εχοντες ουν, αδελφοί, παρρησίαν εις την είσοδον των Αγίων εν τω αίματι του Ιησού, ην ενεκαίνισεν ημίν οδόν πρόσφατον και ζώσαν διά του καταπετάσματος, τούτ’ έστι της σαρκός αυτού, και ιερέα μέγαν επί τον οίκον του Θεού, προσερχώμεθα μετά αληθινής καρδίας εν πληροφορία πίστεως ερραντισμένοι τας καρδίας από συνειδήσεως πονηράς, και λελουμένοι το σώμα ύδατι καθαρώ κατέχωμεν την ομολογίαν της ελπίδος ακλινή· πιστός γαρ ο επαγγειλάμενος· και κατανοώμεν αλλήλους εις παροξυσμόν αγάπης και καλών έργων, μη εγκαταλείποντες την επισυναγωγήν εαυτών, καθώς έθος τισίν, αλλά παρακαλούντες, και τοσούτω μάλλον, όσω βλέπετε εγγίζουσαν την ημέραν». (Προς Εβραίους ι΄, 19-25).

Δηλαδή:

«Αφού λοιπόν, αδελφοί μου, το αίμα του Ιησού μας δίνει θάρρος να μπαίνουμε στα άγια των αγίων από τον νέο δρόμο που οδηγεί στη ζωή, αυτόν που μας εγκαινίασε πρόσφατα ο Ιησούς με το καταπέτασμα, δηλαδή με το σώμα του, κι αφού έχουμε έναν μεγάλο ιερέα επικεφαλής του οίκου του Θεού, ας προχωρήσουμε με ειλικρινή διάθεση και με βεβαιότητα στην πίστη μας, με την καρδιά καθαρή από τις κακές διαθέσεις και με το σώμα πλυμένο με καθαρό νερό, ας μένουμε σταθεροί στην ελπίδα που ομολογούμε γιατί εκείνος που έδωσε τις υποσχέσεις κρατάει τον λόγο του. Ας φροντίζουμε ο ένας τον άλλο παροτρύνοντάς τον στην αγάπη και στα καλά έργα. Ας μην εγκαταλείπουμε τις θρησκευτικές μας συνάξεις, όπως συνηθίζουν μερικοί, αλλά ας ενισχύει ο ένας τον άλλο, τώρα μάλιστα που βλέπετε να πλησιάζει η ημέρα  του Κυρίου». 

ε΄. Αυτήν την εγγύτητα βιώνουμε εκ πείρας στην αγία Εκκλησία μας. Η θαυμαστή αυτή εγγύτητα μας βεβαιώνει για την οικονομία που θα ακολουθήσει! Για το σχέδιο της ακόµη στενότερης εγγύτητας, έχουμε την βεβαιότητα, όπως αναγγέλλεται στο βιβλίο της Αποκαλύψεως: «Η σκηνή του Θεού είναι µετά των ανθρώπων, κι Αυτός κατοικεί μεταξύ τους» (Αποκαλύψεως κα΄, 3). Η προσδοκία της Εκκλησίας είναι ότι ο Κύριος και Θεός θα κατοικήσει ανάμεσα στους ανθρώπους.

«Κιβωτός της Ορθοδοξίας»

Πρόσφατα Άρθρα

Εκδημία Μητροπολίτου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Ανακοινωθέν για την εκδημία του αειμνήστου Μητροπολίτου Αγκύρας κυρού Ιερεμίου

20 Ιουνίου 2025

Ἀνακοινοῦται μετά τῆς κατ᾿ ἄνθρωπον θλίψεως ἡ πρός Κύριον ἐκδημία τοῦ ἀειμνήστου Μητροπολίτου Ἀγκύρας κυροῦ Ἱερεμίου, ἀποφοίτου τῆς Ἱερᾶς Θεολογικῆς...

Read more
Επίσκεψη του Προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε. στον Μητροπολίτη Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσκεψη του Προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε. στον Μητροπολίτη Δημητριάδος

20 Ιουνίου 2025

Στον Βόλο και την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος βρέθηκε το διήμερο 18 και 19 Ιουνίου ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιεροψαλτών...

Read more
«Ηγούμενος μέγας πέπτωκεν»
Πνευματικές Διδαχές

Ο μακαριστός Γέροντας Αιμιλιανός για τα πάθη που μας εμποδίζουν από την πνευματική πρόοδο

20 Ιουνίου 2025

Τρία είναι τα πάθη που κατακυριεύουν την ψυχή, μέχρι να φθάσει σε μεγάλα μέτρα, και αυτά δεν αφήνουν τον άνθρωπο...

Read more
Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στον Μητροπολίτη Φθιώτιδος

20 Ιουνίου 2025

Επίσκεψη στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών πραγματοποίησε σήμερα ο εν Ελλάδι Έξαρχος του Παναγίου Τάφου Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Ιερώνυμος....

Read more
Μνημόσυνο για τα 30 χρόνια από την εις Κύριον εκδημία του  Γέροντος Ευσεβίου Γιαννακάκη
Εκκλησία της Ελλάδος

Μνημόσυνο για τα 30 χρόνια από την εις Κύριον εκδημία του Γέροντος Ευσεβίου Γιαννακάκη

20 Ιουνίου 2025

Με ιδιαίτερη πνευματική κατάνυξη, τελέστηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025, στην Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Βερίνου, Αρχιερατική Θεία...

Read more
Ο Αρχηγός ΓΕΣ στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Αρχηγός ΓΕΣ στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου

19 Ιουνίου 2025

Εθιμοτυπική επίσκεψη στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου πραγματοποίησε σήμερα, Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, ο Ενδοξότατος Στρατηγός κ. Γεώργιος Κωστίδης,...

Read more
Αγωγή κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων – Ποιος του ζητάει 251.000 ευρώ και προσωποκράτηση ενός έτους;
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΙ το νέο βιβλίο του Μητροπολίτου Αμβροσίου

19 Ιουνίου 2025

Ἡ προσφάτως ἐπιδειχθεῖσα ἀσεβεστάτη συμπεριφορά τῆς Ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ Κυρίας Λίνας Μενδώνη εἰς τήν περίπτωσιν τῶν ἱερῶν Εἰκόνων, ἀλλά καί ἡ...

Read more
Συμπλήρωση 30 ετών από την εις Κύριον εκδημίαν του πνευματικού πατρός και κτίτορος της Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Βερίνου π. Ευσεβίου Γιαννακάκη
Εκκλησιαστική Επικαιρότητα

Συμπλήρωση 30 ετών από την εις Κύριον εκδημίαν του πνευματικού πατρός και κτίτορος της Ιεράς Μονής Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Βερίνου π. Ευσεβίου Γιαννακάκη

19 Ιουνίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας ανακοινώνει προς το ευσεβές πλήρωμά της ότι αύριο, 19 Ιουνίου 2025, θα τελεσθεί στην...

Read more
Επέστρεψε στα καθήκοντα του ο Σεβ. Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας κ.Ευσέβιος
Εκκλησία της Ελλάδος

«Επί τα Ίχνη του Χριστού – 30 Έτη Ποιμαντικής Προσφοράς»

19 Ιουνίου 2025

   Στο σώμα της Εκκλησίας, η ποιμαντική διακονία δεν καταγράφεται σε ημερολόγια, αλλά στις πληγές που επουλώθηκαν και στις ψυχές...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Η μαρτυρική Σπερχειάδα είναι μία μαρτυρία για όλη την οικουμένη»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Η μαρτυρική Σπερχειάδα είναι μία μαρτυρία για όλη την οικουμένη»

19 Ιουνίου 2025

Στην Μαρτυρική πόλη της Σπερχειάδος και στα χαλάσματα του Ιστορικού παλαιού Ιερού Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Νικολάου, τον οποίον έκαψαν...

Read more
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

«Στις τάξεις των λαϊκών»: Ιδού η απόφαση του Συνοδικού για την καθαίρεση Δήμου Σερκελίδη

18 Ιουνίου 2025

Την καθαίρεση του π. Δήμου Σερκελίδη αποφάσισε ομόφωνα το Εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο της Εκκλησίας της Κύπρου. Σύμφωνα με ανακοίνωση που...

Read more
Δηλώσεις Μητροπολίτου Κερκύρας υπέρ του Ονουφρίου και κατά της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Κερκύρας ρίχνει το γάντι… Ζητά σύγκληση Ιεραρχίας για τον Π.Α. (Ολόκληρη η επιστολή προς τους Μητροπολίτες)

18 Ιουνίου 2025

Read more
Ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία, σιωπῶσα καί ὑπνώττουσα, ἐγκλωβισμένη καί ὑποτεταγμένη ἀδυνατεῖ νά ὀρθώσει λόγο ἀληθείας
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ: ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

18 Ιουνίου 2025

Ἀρ­χιμ. Ἀ­θα­να­σί­ου Ἀναστασίου Προη­γου­μέ­νου Ἱ.Μ. Με­γά­λου Με­τε­ώ­ρου Ἅγια Μετέωρα 17 Ἰουνίου 2025 «Ἡ παραλαβή καί ἡ χρήση τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ...

Read more
«Τὸ κρυφὸ πουγγὶ τοῦ πόνου καὶ ἡ παρηγοριὰ τῆς ἀγάπης»
Πνευματικές Διδαχές

«Τὸ κρυφὸ πουγγὶ τοῦ πόνου καὶ ἡ παρηγοριὰ τῆς ἀγάπης»

17 Ιουνίου 2025

τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ Μετεωρίτου  Ὁ κάθε ἄνθρωπος ποὺ συναντοῦμε εἶναι μιὰ ψυχὴ πληγωμένη. Κανεὶς δὲν πορεύεται σὲ τούτη τὴ ζωὴ...

Read more
Πτυχία και Διπλώματα από το Ωδείο «ΓΕΡΜΑΝΟΣ ο ΜΕΛΩΔΟΣ»
Εκκλησία της Ελλάδος

Πτυχία και Διπλώματα από το Ωδείο «ΓΕΡΜΑΝΟΣ ο ΜΕΛΩΔΟΣ»

17 Ιουνίου 2025

Με τη χάρη του Θεού και την ευλογία και παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, ιδρυτού και Προέδρου του...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η εορτή των Αγίων Πάντων στην ιερά και σεβασμία Μονή των Αγίων Πάντων Τριταίας
Πνευματικές Διδαχές

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

15 Ιουνίου 2025

του Αρχιμ . Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ Θ. Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Κασσανδρείας Οι Άγιοι Πάντες τους οποίους γιορτάζομαι κάθε χρόνο την...

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων – Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

14 Ιουνίου 2025
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

14 Ιουνίου 2025
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Οι φίλοι του Χριστού δικοί μας φίλοι

14 Ιουνίου 2025
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

10 Ιουνίου 2023
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Των Αγίων Πάντων τα κατορθώματα

10 Ιουνίου 2023
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

«Υπάρχουν άγιοι;»

9 Ιουνίου 2023
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

18 Ιουνίου 2022
Οἱ Ἅγιοι Πάντες ἔγιναν μάρτυρες τῆς δύναμης τοῦ Ἀναστάντος

Μια ευλογημένη… διάσπαση των οικογενειακών δεσμών – Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

12 Ιουνίου 2020
Η εορτή  των Αγίων Πάντων  στην Ιερά Μονή Παναγίας Σεϊδανάγιας

Συνακόλουθοι και Πάντων των Αγίων

22 Ιουνίου 2019
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Λόγος περί των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, πρεσβευτές των ανθρώπων προς τον Ιησού Χριστό

2 Ιουνίου 2018
«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

«Συγγενώμεθα τοις Αγίοις»

3 Ιουνίου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Το μήνυμα της Κυριακής των Αγίων Πάντων

2 Ιουνίου 2018
Μποροῦμε νά γίνουμε ἅγιοι σήμερα;

Οι δεσμοί με τους Φίλους μας

3 Ιουνίου 2018
Μα Συ μπορείς και παρηγορείς

Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Θεό

1 Ιουνίου 2018
Συγχορδία «δυνάμεων»

«Ο Δρόμος του Σταυρού»

31 Μαΐου 2018
Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

Ἡ ἀληθινὴ τιμὴ τῶν ἁγίων

31 Μαΐου 2018
Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

Oι Άγιοι είναι ζωντανοί!

30 Μαΐου 2018
Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

Το διαχρονικό κάλεσμα των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα για την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Τό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς τῶν Ἁγίων Πάντων

16 Νοεμβρίου 2023
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κήρυγμα εις την Κυριακή των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή των Αγίων Πάντων – Το Κήρυγμα του Ευαγγελίου

10 Ιουνίου 2017
Τι Εορτάζουμε την Κυριακή των Αγίων Πάντων

Κυριακή Α’ Ματθαίου των Αγίων Πάντων

10 Ιουνίου 2017
Next Post
Μοναχισμός και Διοικούσα Εκκλησία

Αγνωστοι Αγιοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Ενημερωτική συνάντηση  εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης  στο Μουσείο Βυζαντινής Τέχνης και Πολιτισμού Μακρινίτσας

Ενημερωτική συνάντηση εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στο Μουσείο Βυζαντινής Τέχνης και Πολιτισμού Μακρινίτσας

Αρχιμ. Επιφάνιος Καραγεώργος: Θάνατος στην Εκκλησία, δεν υπάρχει

Αρχιμ. Επιφάνιος Καραγεώργος: Θάνατος στην Εκκλησία, δεν υπάρχει

Ο Ιεροψαλτικός κόσμος της Δημητριάδος τίμησε τον Προστάτη του Όσιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη

Ο Ιεροψαλτικός κόσμος της Δημητριάδος τίμησε τον Προστάτη του Όσιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη

Συνεργασία Γρ.  Προσκυνηματικών Περιηγήσεων με τις Μητρ. Μυτιλήνης και Μηθύμνης

Συνεργασία Γρ. Προσκυνηματικών Περιηγήσεων με τις Μητρ. Μυτιλήνης και Μηθύμνης

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist