• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

«Ξένον τόκον ἰδόντες ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες»

20 Μαρτίου 2020
in Πνευματικές Διδαχές
«Ξένον τόκον ἰδόντες ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες»
Share on FacebookShare on Twitter

ὑπὸ τοῦ ἀρχιμ. Χρυσοστόμου Παπαθανασίου, ἱεροκήρυκος Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἀθηνῶν, νυν Μητροπολίτου Μάνης.

«Ξένον τόκον ἰδόντες
ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου
τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες»

Αὐτὴ τὴν ὡραιοτάτη παρήχηση ἀκούσαμε πρὸ ὀλίγου ἀπόψε, στὴν Γ’στάση τῶν Χαιρετισμῶν. Πάλιν ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα μᾶς βοηθεῖ νὰ ἐννοήσουμε τὰ βαθύτερα νοήματα ποὺ κρύβουν οἱ ὑμνολογικοὶ ὕμνοι πρὸς τὴν Παναγία.

Ξένον τόκον… ξενωθῶμεν.

Τὶ νὰ σημαίνουν αὐτὲς οἱ ἔννοιες;

Ξένος τόκος εἶναι ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ. Ἡ ἐνανθρώπησις τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ. Ἀκριβῶς διότι ἡ Θεοτόκος ἔτεκε ὑπερφυῶς ἐκ Πνεύματος Ἁγίου. Ἡ Γέννησις τοῦ Χριστοῦ εἶναι παράδοξος, ὑπεράνω τῆς ἀνθρωπίνης λογικῆς. Εἶναι Μυστήριον! Ξένος σημαίνει ἀκριβῶς αὐτό. Καὶ ἐμεῖς εἴδαμε, γνωρίσαμε τὸν ἱστορικὸν Ἰησοῦν, τὸν ἐνανθρωπήσαντα, τὸν φορέσαντα τὴν ἀνθρωπίνη φύση καὶ ὡς λέγει ὁ Ἰ. Δαμασκηνὸς ἡ ἀνθρωπίνη φύσις τοῦ Κυρίου «ἐξ ἄκρας ἑνώσεως τῆς καθ’ὑπόστασιν τὴν δόξαν τῆς ἀοράτου θεότητος τελείως πεπλούτηκε». Στὴν ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ ἐδοξάσθη ἡ ὅλη ἀνθρωπίνη φύση. Διὰ τῆς γεννήσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἔχουμε εἴσοδον στὴν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητος τοῦ μοναδικοῦ θεανδρικοῦ προσώπου τῆς ἱστορίας.

Ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι μῦθος. Ὁ Χριστὸς εἶναι ἱστορικὸ πρόσωπο. Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ Θεάνθρωπος, ὁ Ὁποῖος εἶναι τέλειος Θεὸς καὶ τέλειος Ἄνθρωπος καὶ ἐνηνθρώπησε γιὰ τὴ δική μας λύτρωση ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ τὴν ἐπάνοδό μας στὴν προτέρα πρὸ τῆς πτώσεως καὶ ἐξορίας μας μακαριότητα καὶ δόξα.

«Ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου» εἶναι ἡ προτροπὴ νὰ φύγουμε ἀπὸ τὴν ἁμαρτία τοῦ κόσμου. Κόσμος, ἔχει τὴν ἔννοια τῆς ἀντιθέσεως στὶς θεῖες ἐντολές. Κόσμος σημαίνει παράδοση στὰ πάθη, στὴν ἀνομία. Ὁ «κόσμος» ποὺ πρέπει νὰ ἀρνούμεθα, νὰ τὸν ἀποφεύγουμε εἶναι ἡ ἀμαρτωλότητα. Εἶναι ἡ πεσμένη ἀνθρώπινη φύση. Εἶναι ἡ σαρκικὴ αἰσθησιακή, ἡ κακὴ ζωή. Εἶναι ὅπως ἀλλιῶς ὀνομάζεται «ὁ αἰώνας ὁ ἀπατεώνας» ὁ αἰώνας τῆς σάρκας, τὸ σαρκικὸ φρόνημα, ἡ ἔχθρα πρὸς τὸ θεῖο θέλημα. Εἶναι ἡ ἀλλοτρίωσις τοῦ ἤθους τοῦ ἀνθρώπου.

Ὁλοκληρώνεται ὁ στίχος μὲ τὴ συμβουλή: «Τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες». Μετάθεσις τοῦ νοῦ, τοῦ φρονήματός μας στὸν οὐρανό. Δηλαδὴ νὰ πρυτανεύσουν τὰ πνευματικὰ ἔναντι τῶν γηḯνων καὶ φθαρτῶν.

Οἱ θεοφόροι πατέρες γι’αὐτὴ τὴν προοπτικὴ μιλοῦν συχνά. Ἰδιαίτερα στὴν «Κλίμακα» τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναḯτου γίνεται ἀναφορὰ στὸν Γ’ Λόγο μὲ τὸν τίτλο «Περὶ ξενιτείας».

Ξενιτεία εἶναι ἡ ἐγκατάλειψις ὅλων ἐκείνων ποὺ μᾶς ἐμποδίζουν νὰ ἐπιτύχωμεν τὴν εὐσεβῆ σκοπὸ τῆς ζωῆς μας.

Ἡ ξενιτεία εἶναι κρυμμένη σοφία, εἶναι σύνεσις, εἶναι βυθὸς τῆς σιωπῆς. Δὲν πρέπει δὲ νὰ εἶναι ἀπότομος. Τότε δὲν εἶναι καλή. Ὑπάρχει ἀκόμη ὁ κίνδυνος νὰ γίνει αἰτία κενοδοξίας.

Ξενιτεία εἶναι ὁ χωρισμὸς ἀπὸ τὴν ἁμαρτία γιὰ νὰ μείνει ὁ νοῦς ἀχώριστος ἀπὸ τὸ Θεό. Ὅταν λέγομεν ξενιτεία ἐννοοῦμε ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὰ πάθη, τὶς ἀνομίες, τὶς ἀδικίες, τὶς ἁμαρτίες.

Φεῦγε τὸ κακό. Φεῦγε καὶ σώζου μᾶς προτρέπουν οἱ ἅγιοι Πατέρες. Καὶ βέβαια μπορεῖς νὰ εἶσαι «ξένος» ἀνάμεσα σὲ πολλοὺς ποὺ δὲν εἶναι εὐσεβεῖς καὶ πιστοὶ καὶ σὺ νὰ κρατᾶς τὴν πίστη σου. Δύσκολο ἀλλὰ κατορθωτό.

Ἀσφαλῶς τότε θὰ ξέρεις ὅτι δὲν εἶσαι μόνος σ’αὐτὴ τὴν ξενιτεία. Εἶναι δίπλα σου οἱ Ἄγγελοι, οἱ Προφῆτες, οἱ Ἀπόστολοι, οἱ Ἅγιοι, ἡ Παναγία, ὁ Χριστός!

Τελικὰ ἡ ξενιτεία ἀπὸ τὸν ἁμαρτωλὸ δρόμο εἶναι ἄλλη πορεία, δρόμος ἐκλεκτός, πορεία ἀνοδικὴ πεπληρωμένη ἀγαλλιάσεως καὶ εὐφροσύνης.

Ἰδοὺ μερικὰ παραδείγματα ξενιτείας:

1. Ὁ Ἀβραάμ. Ἤκουσε τῆς φωνῆς: «Ἔξελθε ἐκ τῆς γῆς σου καὶ ἐκ τῆς συγγενείας σου καὶ ἐκ τοῦ οἴκου τοῦ πατρός σου». (Γεν. 12:1)

2. Ὁ Μωϋσῆς, ὁ ὁποῖος ἐξῆλθε ἀπὸ τὰ δεσμὰ τῆς ἁμαρτωλῆς Αἰγύπτου.

3. Ὁ Νῶε ἐξῆλθε καὶ εἰσῆλθε εἰς τὴν κιβωτὸν τῆς σωτηρίας.

4. Ὁ Λὼτ ἐξῆλθε ἀπὸ τὰ Σόδομα πλὴν τῆς γυναικός του, ἡ ὁποία ἐστράφη ὀπίσω καὶ ἔγινε στήλη ἅλατος.

Ἀλλὰ ὑπάρχουν καὶ ἀντίθετα παραδείγματα: Ὁ Ἀδὰμ καὶ ἡ Εὔα ποὺ ἐξορίσθησαν, ἔφυγαν ἀπὸ τὸν Παράδεισο.

Ὁ Ἰούδας, ὁ ὁποῖος μὲ τὴν προδοσία τοῦ Χριστοῦ ἐξῆλθε τοῦ κύκλου τῶν 12 Μαθητῶν τοῦ Κυρίου καὶ ἀπωλέσθη.

Ὁ Δημᾶς, ὁ μαθητὴς τοῦ ἀπ. Παύλου, ὁ ὁποῖος ἀγαπήσας τὸν νῦν αἰώνα, τὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας, ἐγκατέλειψε τὸν θεῖο Ἀπόστολο.

Εἶναι ἀπόλυτος λοιπὸν ἀνάγκη νὰ κατανοήσουμε τὴν μεγίστη ἀξία τῆς πνευματικῆς ζωῆς, τῆς κατὰ Χριστὸν ζωῆς, μακρὰν τῆς ἁμαρτίας. Ὁ Κύριος θὰ μᾶς πεῖ: «οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν» (Ματθ. 6:24). Καὶ ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος (β΄αἰω.) θὰ τονίσει: «Πρέπον ἐστι μὴ μόνον καλεῖσθαι χριστιανοὶ ἀλλὰ καὶ εἶναι». Καὶ ὅπως εἶναι ἀκατόρθωτο νὰ κοιτάζει κάποιος μὲ τὸ ἕνα μάτι τὸν οὐρανὸ καὶ μὲ τὸ ἄλλο τὴ γῆ, ἔτσι εἶναι ἀδύνατον νὰ εἶναι καὶ στὸ Χριστό, στὴν πνευματικὴ ζωή, καὶ στὴν κοσμικὴ τῶν ἁμαρτιῶν.

Ὁ κόσμος πορεύεται σὲ μία θάλασσα ἀσεβείας. Ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὸ Νόμο τοῦ Θεοῦ. Νομοθετεῖ ἐνάντια στὸ θεῖο θέλημα. Καὶ ὑπερηφανεύεται γι’αὐτό. Θυμίζει τοὺς ἀνθρώπους ἐκείνους ποὺ κατασκεύαζαν τὸν πύργο τῆς Βαβέλ.

Διαπιστώνουμε μία συστηματικὴ προσπάθεια ἀπορρίψεως κάθε ἔννοιας ἱερότητας, μία τάση μηδενισμοῦ τῆς θεϊκῆς παρουσίας. Ἀκόμα καὶ σπουδαῖες ἔννοιες, ὅπως ἀλληλεγγύη, φιλία, ἐθελοντισμός, εἰρηνικὴ συνύπαρξη, δικαιώματα, ἐλευθερία, ἀγάπη, νοοῦνται δίχα Θεοῦ. Χωρὶς Θεό. Νοοῦνται κοσμικά. Τίποτε τὸ οὐράνιο. Καὶ στὴ συνέχεια μεγάλα θέματα καὶ γεγονότα στὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου ἀντιμετωπίζονται πολὺ πεζὰ καὶ γήινα. Ὅπως τὰ ἱερότατα θέματα: Γέννηση τοῦ ἀνθρώπου, φύλο, βάπτιση, γάμος, οἰκογένεια, ἀσθένεια, θάνατος. Μιλᾶμε γιὰ μία πλέον κοσμικὴ ἀνθρωπολογία, μακρὰν τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὸ ἄλλως ἀποκαλεῖται ἀποχριστιανοποίηση τῆς κοινωνίας.

Ἀλλὰ ἡ κοινωνία χωρὶς τὴν παρουσία τοῦ Χριστοῦ δὲν ἔχει ὀμορφιά. Γρήγορα οἱ ψυχικὲς συγκρούσεις καὶ οἱ ἠθικὲς ἀντιφάσεις φέρουν τὰ ποικίλα ἀδιέξοδα. Ἡ ἀστάθεια τῶν ἀνθρωπίνων πραγματιῶν ὁδηγεῖ σὲ τροχιὰ ἀποσύνθεσης καὶ τελικὰ σὲ ἀνυπαρξία ἀληθοῦς νοήματος τῆς ζωῆς.

Ἀλλὰ προφανῶς ἡ ἔννοια τῆς ξενιτείας, ὀφείλουμε νὰ γνωρίζουμε ὅτι δὲν περιέχει ἀπαξίωση τῆς κοινωνίας τῶν ἀνθρώπων. Ὡραιότατα ἕνα ἀρχαῖο κείμενο, ἡ πρὸς Διόγνητον ἐπιστολὴ τοῦ β’αἰ. τὸ ἀποδεικνύει. Μᾶς περιγράφει τὸν κοινωνικὸ βίο τῶν χριστιανῶν. Παραθέτουμε ἕνα μικρὸ δεῖγμα ἀπὸ τὸ κείμενο καὶ τὴν νεοελληνική του ἀπόδοση.

«Χριστιανοὶ γὰρ οὔτε γῇ οὔτε φωνῇ, οὔτε ἔθεσι διακεκριμένοι τῶν λοιπῶν εἰσιν ἀνθρώπων. Οὔτε γὰρ που πόλεις ἰδίας κατοικοῦσιν, οὔτε διαλέκτῳ τινὶ παρηλλαγμένῃ χρῶνται… Κατοικοῦντες δὲ πόλεις Ἑλληνίδας τε καὶ βαρβάρους, ὡς ἕκαστος ἐκληρώθη καὶ τοῖς ἐγχωρίοις ἔθεσιν ἀκολουθοῦντες ἔν τε ἐσθῆτι καὶ διαίτῃ καὶ τῷ λοιπῷ βίῳ, θαυμαστὴν καὶ ὁμολογουμένως παράδοξον ἐνδείκνυνται τὴν κατάστασιν τῆς ἑαυτῶν πολιτείας. Πατρίδας οἰκοῦσιν ἰδίας, ἀλλ’ὡς πάροικοι. Μετέχουσι πάντων ὡς πολῖται καὶ πάνθ’ὑπομένουσιν ὡς ξένοι· πᾶσα ξένη πατρίς ἐστιν αὐτῶν καὶ πᾶσα πατρὶς ξένη. Τεκνογονοῦσιν· ἀλλ’οὐ ρίπτουσι τὰ γεννώμενα. Τράπεζαν κοινὴν παρατίθενται, ἀλλ’οὐ κοινήν. Ἐν σαρκὶ τυγχάνουσιν, ἀλλ’οὐ κατὰ σάρκα ζῶσιν. Ἐπὶ γῆς διατρίβουσιν, ἀλλ’ἐν οὐρανῷ πολιτεύονται. Πείθονται τοῖς ὡρισμένοις νόμοις καὶ τοῖς ἰδίοις βίοις νικῶσι τοὺς νόμους. Ἀγαπῶσι πάντας καὶ ὑπὸ πάντων διώκονται. Ἀγνοοῦνται καὶ κατακρίνονται· θανατοῦνται καὶ ζωωποιοῦνται. Πτωχεύουσι καὶ πλουτίζουσι πολλούς. Πάντων ὑστεροῦνται καὶ ἐν πᾶσι περισσεύουσιν. Ἀτιμοῦνται καὶ ἐν ταῖς ἀτιμίαις δοξάζονται· βλασφημοῦνται καὶ δικαιοῦνται. Λοιδοροῦνται καὶ τιμῶσιν. Ἀγαθοποιοῦντες ὡς κακοὶ κολάζονται· κολαζόμενοι χαίρουσιν ὡς ζωοποιούμενοι.»

Καὶ ἡ ἀπόδοση (κατὰ τὸν καθηγητὴ Εὐ. Θεοδώρου):
«Διότι οἱ Χριστιανοὶ δὲν διακρίνονται ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους οὔτε εἰς τὴν ἐπίγειον πατρίδα, οὔτε εἰς τὴν ὁμιλίαν, οὔτε εἰς τὰ ἔθιμα. Διότι οὔτε κάπου κατοικοῦν εἰς ξεχωριστὰς πόλεις, οὔτε χρησιμοποιοῦν κάποιαν ἀλλοιωμένη γλωσσικὴν διάλεκτον… Κατοικοῦντες δὲ πόλεις ἑλληνικὰς καὶ βαρβάρους, ἐκεῖ ὅπου ἔτυχεν ὁ καθένας, καὶ ἀκολουθοῦντες τὰ ἐγχώρια ἔθιμα καὶ ὡς πρὸς τὴν ἐνδυμασίαν καὶ τὴν διατροφὴν καὶ τὴν ὑπόλοιπον ζωήν, παρουσιάζουν τὴν κατάστασιν τῆς ζωῆς των θαυμαστὴν καὶ ὁμολογουμένως παράδοξον. Κατοικοῦν ἰδιαιτέρας πατρίδας, ἀλλὰ σὰν περαστικοὶ ταξιδιῶται. Συμμετέχουν εἰς ὅλα ὡς πολῖται, καὶ ὅμως ὑπομένουν τὰ πάντα ὡς ξένοι· κάθε ξένη χώρα εἶναι πατρίδα τους καὶ κάθε πατρίδα θεωρεῖται ὡς ξένη χώρα. Γεννοῦν τέκνα· ἀλλὰ δὲν πετοῦν τὰ παιδιά, ποὺ γεννῶνται. Παραθέτουν συνηθισμένο τραπέζι, ἀλλ’ὄχι κοινὸν (μὲ τὴν ἔννοιαν τῆς ἁμαρτίας). Εὑρίσκονται μέσα εἰς ὑλικὴν σάρκα, ἀλλὰ δὲν ζοῦν ζωὴν σαρκικήν. Διαμένουν ἐπάνω εἰς τὴν γῆν, ἀλλ’ἔχουν τὸ πολίτευμά τους (ζοῦν) εἰς τὸν οὐρανόν. Ὑπακούουν εἰς τοὺς καθωρισμένους νόμους, ἀλλὰ μὲ τὴν ἰδικήν των ζωὴν νικοῦν τοὺς νόμους. Ἀγαποῦν ὅλους καὶ ὅμως διώκονται ἀπὸ ὅλους. Ἀγνοοῦνται καὶ καταδικάζονται· θανατώνονται καὶ ὅμως ζωογονοῦνται. Εἶναι πτωχοὶ καὶ ὅμως καθιστοῦν πλουσίους πολλούς. Στεροῦνται ἀπὸ ὅλα καὶ ὅμως ἔχουν ἐπάρκεια εἰς ὅλα. Περιφρονοῦνται καὶ μέσα εἰς τὰς ἀτιμώσεις των δοξάζονται· βλασφημοῦνται, καὶ ὅμως δικαιώνονται. Ὑβρίζονται, καὶ ὅμως αὐτοὶ ἀπονέμουν τιμήν. Ἐνῷ αὐτοὶ πράττουν τὸ ἀγαθόν, τιμωροῦνται ὡς κακοί· καθ’ὅν χρόνον τιμωροῦνται χαίρουν ὡς ζωογονούμενοι.»

Καὶ συνοψίζει ἐπιγραμματικὰ ἡ πρὸς Διόγνητον ἐπιστολή: «Ἁπλῶς δ’εἰπεῖν, ὅπερ ἐστιν ἑν σώματι ψυχή, τοῦτ’εἰσιν ἐν κόσμῳ χριστιανοί… Ἀθάνατος ἡ ψυχὴ ἐν θνητῷ σκηνώματι κατοικεῖ· καὶ χριστιανοὶ παροικοῦσιν ἐν φθαρτοῖς, τὴν ἐν οὐρανοῖς ἀφθαρσίαν προσδεχόμενοι» (ΒΕΠΕΣ ζ΄, 253-254).

Καὶ ἡ νεοελληνικὴ ἀπόδοση. «Διὰ νὰ ὁμιλήσωμεν ἁπλᾶ, ὅ,τι εἶναι μέσα εἰς τὸ σῶμα ἡ ψυχή, αὐτὸ εἶναι μέσα εἰς τὸν κόσμον οἱ χριστιανοί… Ἀθάνατος ἡ ψυχὴ κατοικεῖ μέσα εἰς τὴν θνητὴν σκηνήν· καὶ οἱ χριστιανοὶ παρεπιδημοῦν ἀνάμεσα εἰς φθαρτὰ πράγματα, ἀναμένοντες μὲ ὑπομονὴν τὴν ἀφθαρσίαν εἰς τοὺς οὐρανούς». Κατὰ συνέπειαν ὁ πιστὸς χριστιανὸς ὀφείλει νὰ ζεῖ μέσα στὴν ἀνθρώπινη κοινωνία καὶ εἶναι «φῶς» ποὺ νὰ φωτίζει νοῦν καὶ νὰ θερμαίνει τὴν καρδίαν χριστιανοπρεπῶς καὶ συνάμα «ἅλας» ποὺ νὰ νοστιμίζει τὴν κοινωνία καὶ νὰ φέρνει τὸ ἄλλο ἦθος, ἐκεῖνο τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Χριστοῦ. Ὁ νοῦς καὶ ἡ καρδία τοῦ πιστοῦ νὰ μὴν αἰχμαλωτίζεται στὴ γῆ ἀλλὰ νὰ πραγματώνει αὐτὴ τὴν «μετάθεση» στὸ οὐράνιο πολίτευμα.

Ἔτσι ἔχουμε ἐνώπιόν μας πάντοτε καὶ τὴν ἐσχατολογικὴ θέση τῆς θεολογίας τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν ἀνθρώπινη ὕπαρξη.

Ἄλλωστε ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν Παῦλος λίαν εὐκρινῶς τὸ ὑπογράμμισε: «οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν» (Ἑβρ. 13:14). Μόνιμη πατρίδα καὶ κατοικία μας εἶναι ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Γι’αὐτὸ ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος θὰ μᾶς συμβουλεύσει συνεχῶς μὲ τὴ ρήση του: «τὰ ἄνω ζητεῖτε… τὰ ἄνω φρονεῖτε, μὴ τὰ ἐπὶ τῆς γῆς» (Κολ. 3:1-2).
Δικαίως, λοιπόν, ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος γράφει: «Ξένον τόκον ἰδόντες ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες».

Ὁποία ἱερὰ μετάθεσις καὶ προοπτική! Γι’αὐτὸ ν’ἀγαπήσωμεν τὰ πνευματικά.

*Λόγος εκφωνηθείς την 17η Μαρτίου 2017, Γ΄ Στάση των Χαιρετισμων.

Πρόσφατα Άρθρα

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Read more
Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”
Εκκλησία της Ελλάδος

Άρτης Καλλίνικος: “Με θυμίαμα καρδιάς και φως ψυχής, υποδεχόμαστε την Θεοτόκο”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, το απόγευμα, στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Γεννήσεως της Θεοτόκου Μελατών Άρτης, ετελέσθη ο Μέγας Εσπερινός...

Read more
Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανηγυρικός Εσπερινός επί τη εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στο Παλαιοκκλήσι

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 7:00 μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος χοροστάτησε στην ακολουθία του Πανηγυρικού...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Το Γενέσιο της Θεοτόκου μας μυσταγωγεί από την βιολογία στην θεολογία»

8 Σεπτεμβρίου 2025

Ενώπιον μιας λαοθάλλασας πιστών τελέσθηκε απόψε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών στην πανηγυρίζουσα...

Read more
Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Γενέσιο της Θεοτόκου

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025

του Αρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου Δρ. Θ. Η Εορτή των Γενεθλίων ή της Γέννησης της Θεομήτορος στην αρχή του εκκλησιαστικού έτους...

Read more
Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο Φθιώτιδος Συμεών στην Ιερά Μονή Γενεσίου Θεοτόκου Αντινίτσης

7 Σεπτεμβρίου 2025

Στην πανηγυρίζουσα ιστορική Ιερά Μονή Γενεσίου της Θεοτόκου Αντινίτσης, ιερούργησε σήμερα Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού 7 Σεπτεμβρίου...

Read more
Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία
Εκκλησία της Ελλάδος

Ημέρα Μνήμη Μικρασιατικής Καταστροφής στη Ν. Ιωνία

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με την δέουσα ιεροπρέπεια η Ιερά Μητρόπολη Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος, τίμησε την ιερά μνήμη του Αγίου ενδόξου...

Read more
Η Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην Κέρκυρα

7 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2025, προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων...

Read more
«ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ» (Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΙΟΥ)
Εκκλησία της Ελλάδος

«ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ» (Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΧΙΟΥ)

7 Σεπτεμβρίου 2025

Μέ τήν Χάρη καί τήν Βοήθεια τοῦ Θεοῦ ἐλειτούργησε καί ἐφέτος, ἡ Ἐκκλησιαστική Κατασκήνωση ἀρρένων «ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ» τῆς...

Read more
Μητροπολίτης Άρτης: “ο αγνός πόνος του Σταυρού, φλόγα που ζεσταίνει ψυχές”
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Άρτης: “ο αγνός πόνος του Σταυρού, φλόγα που ζεσταίνει ψυχές”

8 Σεπτεμβρίου 2025

Την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025, λίγες ημέρες πριν την μεγάλη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης...

Read more
Η εικόνα του Άη-Στράτη στα Ρίζια (1825-2025)
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εικόνα του Άη-Στράτη στα Ρίζια (1825-2025)

8 Σεπτεμβρίου 2025

Μεταξύ των ιερών κειμηλίων, τα οποία μετέφεραν με κίνδυνο και θυσίες προσωπικές, οι πρόσφυγες από την Αδριανούπολη και το Κάραγατς,...

Read more
Με ιεροπρέπεια τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ Ψαθοχώρας
Εκκλησία της Ελλάδος

Με ιεροπρέπεια τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ Ψαθοχώρας

8 Σεπτεμβρίου 2025

Με ιεροπρέπεια και συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν το πρωί του Σαββάτου 6 Σεπτεμβρίου 2025 τα εγκαίνια του Ιερού Ναού Αγίου Σεραφείμ στην...

Read more
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΧΩΝΑΙΣ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και συμμετοχή πολλών χριστιανών, τελείται κάθε χρόνο στην Ιερά Μητρόπολη Χαλκίδος η ανάμνηση του εν Χώναις θαύματος...

Read more
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ

7 Σεπτεμβρίου 2025

Με κατάνυξη και μεγάλη συμμετοχή των πιστών εορτάσθηκε η ετήσια πανήγυρις της Ιεράς Μονής Αρχαγγέλου Μιχαήλ Αλμωπίας επί τη εορτή...

Read more
Συμμετοχή στη ΔΕΘ Akademia 2005 του Προγράμματος: Θρησκεία, Κοινωνία και Τεχνητή Νοημοσύνη
Ελλάδα Κόσμος

Συμμετοχή στη ΔΕΘ Akademia 2005 του Προγράμματος: Θρησκεία, Κοινωνία και Τεχνητή Νοημοσύνη

7 Σεπτεμβρίου 2025

Το Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Θρησκεία, Κοινωνία και Tεχνητή Νοημοσύνη – Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης ΑΠΘ - Τμήματος Κοινωνικής...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος
Πνευματικές Διδαχές

Eἰς τό γενέσιον τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

8 Σεπτεμβρίου 2025

«Μακαρία ἡ κοιλία ἡ βαστάσασά σε καὶ μαστοὶ οὓς ἐθήλασας» (Λουκ. ια΄ 27) Μέ προφητικήν ἔμπνευσιν ἡ Παναγία Παρθένος, ὀλίγον μετά τόν Εὐαγγελισμόν της, κατά τήν...

Eἰς τό γενέσιον  τῆς Θεοτόκου. † Μητροπολίτης Πατρῶν Νικόδημος

Η ΤΗΣ ΣΤΕΙΡΩΣΕΩΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ

7 Σεπτεμβρίου 2025
Σερρών Θεολόγος: «Ο Θεός μας, Θεός των θαυμασίων και των ανελπίστων»

Το Γενέσιο της Θεοτόκου

8 Σεπτεμβρίου 2021
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Αύτη ημέρα Κυρίου, αγαλλιάσθε λαοί. Ιδού γαρ του φωτός ο νυμφών και η βίβλος του λόγου της ζωής εκ γαστρός προελήλυθε»

8 Σεπτεμβρίου 2020
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Την αειμακάριστον και παναμώμητον και μητέρα του Θεού ημών»

8 Σεπτεμβρίου 2020
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Αγιότητα και η αναμαρτησία της Θεοτόκου

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Εἰς τήν γέννησιν τῆς Ὑπεραγίας Δεσποίνης ἠμῶν Θεοτόκου. Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα

7 Σεπτεμβρίου 2019
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

«Ο καθαρός καρπός της γης»

7 Σεπτεμβρίου 2018
«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

«Ἡ Γέννησίς σου Θεοτόκε χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»

8 Σεπτεμβρίου 2018
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Στα μαύρα ντυμένη η Παναγία

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Παναγίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

8 Σεπτεμβρίου 2017
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Προσεγγίσεις στην εορτή

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ «Η γέννησίς σου, Θεοτόκε χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη…»

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΕΙΡΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ (Ἀρχιμ. Ἐφραίμ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

H Γέννηση τῆς Θεοτόκου

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

7 Σεπ 2010 Γενέσιον της Υπεραγίας Θεοτόκου – (8 Σεπτεμβρίου)

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Το γενέθλιο της Θεοτόκου. Υπάρχουν γραπτές προφητείες, προτυπώσεις για την Παναγία μας;

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟ ΓΕΝΕΣΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (Ἁγ. Ἰω. Δαμασκηνοῦ)

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

ΤΟ ΓΕΝΕΘΛΙΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ]

8 Σεπτεμβρίου 2016
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Κυριακὴ Πρὸ τῆς Ὑψώσεως του Τιμίου Σταυρού. To Γενέθλιο της Θεοτόκου π. Στυλιανός Μακρής

16 Νοεμβρίου 2023
Ιωακείμ και Άννα ονειδισμού ατεκνίας

Η Γέννηση της Θεοτόκου κατά τους Αγίους Πατέρες

8 Σεπτεμβρίου 2016
Next Post
Η «Αποστολή» στο πλευρό 1.036  οικογενειών στη Θράκη και στο Βόρειο Αιγαίο

Η «Αποστολή» στο πλευρό 1.036 οικογενειών στη Θράκη και στο Βόρειο Αιγαίο

Στην Αθήνα το Ιερό Λείψανο της Αφθάρτου Χειρός του Αγίου Χαραλάμπους από το Μέγα Σπήλαιο

Στην Αθήνα το Ιερό Λείψανο της Αφθάρτου Χειρός του Αγίου Χαραλάμπους από το Μέγα Σπήλαιο

Η Ακολουθία της Γ΄ Στάσεως των Χαιρετισμών στην Ι.Μ. Ελευθερουπόλεως

Η Ακολουθία της Γ΄ Στάσεως των Χαιρετισμών στην Ι.Μ. Ελευθερουπόλεως

Η Γ΄ Στάσις των Χαιρετισμών στον Λουτρότοπο Άρτης

Η Γ΄ Στάσις των Χαιρετισμών στον Λουτρότοπο Άρτης

Η Ακολουθία των Γ΄ Χαιρετισμών στην Μητρόπολη Λαγκαδά

Η Ακολουθία των Γ΄ Χαιρετισμών στην Μητρόπολη Λαγκαδά

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
  • Η συγχώρεση θεραπεύει πληγές…

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist