• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Σάββατο, 22 Νοεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Ὁ Θεός ὡς Ἅγιος καί Παγκόσμιος κατά τόν προφήτη Ἠσαΐα

16 Νοεμβρίου 2023
in Πνευματικές Διδαχές
Ὁ Θεός ὡς Ἅγιος καί Παγκόσμιος κατά τόν προφήτη Ἠσαΐα
Share on FacebookShare on Twitter

Τοῦ ἀρχιμ. Ἰακώβου Κανάκη

Μιά θεολογική ἰδέα πού κυριαρχεῖ στήν Παλαιά Διαθήκη εἶναι ὅτι ὁ Θεός εἶναι Αὐτός πού κατευθύνει τήν παγκόσμια ἱστορία.[1] Εἶναι ὁ Ἴδιος πού κατευθύνει τήν ἱστορία μέσῳ ἀνθρώπων, ὅπως διαφαίνεται γιά παράδειγμα, στήν περίπτωση τοῦ Κύρου, διά τοῦ ὁποίου ἐλευθερώθηκαν οἱ Ἰουδαῖοι στήν Βαβυλώνα.[2] Ἔτσι, δέν εἶναι τυχαῖα γεγονότα οὔτε ἡ ἐκλογή τοῦ Ἰσραηλιτικοῦ λαοῦ ἀπό τόν Θεό, οὔτε τό χρέος αὐτοῦ, στήν προετοιμασία τῶν ἐθνῶν γιά τήν ἔλευση τοῦ Μεσσία στόν κόσμο. Μποροῦμε ὅμως νά ποῦμε ὅτι στόν Δευτεροησαΐα (κεφ. 40-55 τοῦ βιβλίου) ἔχουμε μία διδασκαλία περισσότερο θεοκεντρική, ἀφοῦ τά πάντα συντελοῦνται καί καταλήγουν στήν δόξα τοῦ Θεοῦ.[3] Ὁ προφήτης στά κεφ. 40-55 παρηγορεῖ τούς αἰχμαλώτους Ἰουδαίους καί προφητεύει τήν κατάλυση τοῦ Βαβυλωνιακοῦ κράτους καί γιά τόν λόγο αὐτόν τό βιβλίο του ἔχει χαρακτηριστεῖ «Βιβλίον τῆς Παραμυθίας».[4] Πράγματι, ὅπως ὁ προφήτης προφήτευσε τήν αἰχμαλωσία τῶν Ἰουδαίων, ἔτσι μποροῦσε νά προφητεύσει καί τήν λύτρωση ἀπό τήν αἰχμαλωσία. Τίς προφητεῖες του αὐτές περί λύτρωσης τοῦ Ἰούδα καί τῆς παλινόρθωσης τοῦ ἔθνους μέ νέο πνεῦμα καί τίς συνδεόμενες πρός τά γεγονότα  αὐτά μεσσιανικές προφητεῖες, ὁ προφήτης παρέδωσε στόν κύκλο τῶν μαθητῶν του, οἱ ὁποῖοι καί τίς ἐξέδωσαν, ἀφοῦ πρῶτα τίς ὑπομνημάτισαν μέ τά συμβαίνοντα γεγονότα τῆς ἐποχῆς.[5] Γιά νά κατανοήσουμε τά γεγονότα αὐτά θά πρέπει νά συλλάβουμε τήν ἔννοια τοῦ Θεοῦ πού κυριαρχεῖ στά ἐπιμέρους κεφάλαια. Βασική διδασκαλία τοῦ βιβλίου εἶναι ὅτι ἕνας καί μόνο Θεός ὑπάρχει, «ὁ Θεός τῶν Πατέρων».[6] Σέ κανέναν ἄλλον προφήτη δέν τονίζεται τόσο ἰσχυρά ὁ μονοθεϊσμός, ὅσο στόν προφήτη Ἠσαΐα, γι᾽αὐτό καί ἔχει χαρακτηριστεῖ ὡς ἀπολογητής τοῦ μονοθεϊσμοῦ. Συχνά μέσα στά κείμενά του ἀναφέρει τήν ἀλήθεια αὐτή, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ἐγώ Θεός πρῶτος, καί εἰς τά ἐπερχόμενα ἐγώ εἰμί».[7] Μάλιστα, γιά τήν στήριξη αὐτή τοῦ μονοθεϊσμοῦ, ὁ προφήτης χρησιμοποιεῖ πρῶτα τόν ἀρνητικό τρόπο, ζητώντας νά ἀποδείξει ἀπό τήν ἱστορία ὅτι δέν ὑπάρχουν ἄλλοι Θεοί. Πουθενά στήν ἱστορία δέν φαίνονται Θεοί νά ἐπεμβαίνουν καί νά βοηθοῦν,[8] ἐν ἀντιθέσει μέ τόν Θεό τοῦ Ἰσραήλ, ὁ ὁποῖος δρᾶ, ὅπως προαναφέραμε, ἀδιαλείπτως μέσα στήν ἱστορία. Ἐπίσης, ὁ προφήτης ἀποδεικνύει τόν μονοθεϊσμό καί μέ θετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας ὡς ἐπιχείρημα τήν ἐπαλήθευση τῶν προφητειῶν του μέσα στήν ἱστορία, ἀλλά καί ἀπό τήν ἐκπλήρωση αὐτή  λαμβάνει τήν θετική ἀπόδειξη ὅτι ὑπάρχει ἕνας μόνος καί ἀληθινός Θεός.[9] Ἡ παντοδυναμία καί ἡ μοναδικότητα τοῦ Θεοῦ καταγράφεται σέ ὅλο σχεδόν τό βιβλίο τοῦ Ἠσαΐα. Ὁ Θεός εἶναι πάνω ἀπό ὅλους, ἀφοῦ δέν ἔχει ἀρχή καί τέλος. Ὡστόσο, βρίσκεται ἀμετάβλητος καί ἀσύλληπτος ἀπό τήν ἀνθρώπινη σκέψη. Γιά τά ἔργα του καί τήν ἐξυπηρέτηση τῶν σκοπῶν του, σκοπίμως ἐπιλέγει ἀνθρώπους καί ἔθνη ὡς ὄργανα του, καί δέν ἐπιτρέπει ποτέ νά παρεμποδιστεῖ ὁ σκοπός του. Ὁ μονοθεϊσμός πού ὑπονοεῖται, περισσότερο ἤ λιγότερο, στήν θρησκεία πρίν ἀπό τήν βαβυλώνια αἰχμαλωσία, τώρα δηλώνεται τόσο ξεκάθαρα πού δέν  χρειάζεται ἐνίσχυση. Αὐτός ἦταν ἡ πραγματική θρησκεία τήν ὁποία τό Ἰσραήλ θά διέδιδε στόν κόσμο. Μέ ἀφορμή αὐτό, ὁ Gore Charles συνοψίζει τά τέσσερα σημεῖα πάνω στά ὁποῖα στηρίζεται, κατά τήν γνώμη του, ἡ θρησκεία: «Πρῶτον, εἶναι ἡ δύναμη καί ἡ χάρη ἑνός προσωπικοῦ Θεοῦ. Δεύτερον, ὁ Θεός αὐτός ὁμιλεῖ μέ ὑψηλή πνευματική ἐμπιστοσύνη στό ἔργο του, ἡ ὑποτίμηση τῆς ὁποίας εἶναι ἐδῶ τό κύριο σημεῖο. Τρίτον, πρόκειται γιά θρησκεία ἔντονα ἠθική, ὅπου οἱ ἁμαρτίες τοῦ ἀνθρώπου ἀποτελοῦν τό κύριο μέλημα Του. Τέταρτον, διεκδικεῖ τόν ἔλεγχο τῆς ἱστορίας, ἐνῶ ἡ ἱστορία τόν ἐπαληθεύει».[10]

 Ἡ  ἁγιότητα τοῦ Θεοῦ

Ὁ προφήτης Ἠσαΐας ἐκτός τῆς παγκοσμιότητας τοῦ Θεοῦ ἀναφέρει καί μιά ἄλλη ἰδέα στά κεφ. 40-55 τοῦ βιβλίου του. Πρόκειται γιά τήν ἔννοια τῆς ἁγιότητάς Του μέ τήν χρήση τοῦ ὅρου «ἅγιος» ὡς ἰδιότητα τοῦ Θεοῦ.[11] Ἔτσι, μέ τήν λέξη «ἅγιος» ὁ Θεός παρουσιάζεται ὡς παντοδύναμος.[12] Ὁλόκληρη ἡ φύση παρουσιάζεται νά εἶναι πλήρως ὑποτεταγμένη σέ Ἐκεῖνον.[13] Εἶναι ὁ Ἴδιος πού δημιούργησε τό σύμπαν καί μπορεῖ νά μεταβάλει τήν ἔρημη γῆ σέ παράδεισο.[14] Ὁλόκληρη ἡ κτίση, ἔμψυχη καί ἄψυχη, μετέχει σέ ἕναν ὕμνο δοξολογίας πρός Αὐτόν.[15] Κανένας ἄλλος προφήτης δέν τονίζει τόσο τήν δημιουργία τοῦ κόσμου ἀπό τόν Θεό. Ἔτσι, ὁ Θεός ὡς «ἅγιος» χαρακτηρίζεται, καί ὡς πνεῦμα,[16] αἰώνιος,[17] ἀνεξιχνίαστος[18] καί ἀληθινός.[19] Εἶναι δέ καί ἀσύγκριτος  μέ καθετί καί σύμφωνα μέ τόν προφήτη: «Καί πάντα τά ἔθνη ὡς οὐδέν εἰσί καί εἰς οὐδέν ἐλογίσθησαν».[20] Εἶναι φανερό ὅτι ἐδῶ ἡ ἔννοια τῆς ἁγιότητας τοῦ Θεοῦ δέν σχετίζεται μέ τήν ἠθική ἔννοια τοῦ ὅρου, ἄν καί ὁ Θεός εἶναι ὁ ἀπόλυτα ἠθικός. Στά κεφ. 40-55 τοῦ Ἠσαΐα ἀναφέρεται ἡ ἁγιότητα ὡς παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ ἀλλά δίνεται παράλληλα καί μία νέα εἰκόνα τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου, κατά τό «πᾶσα σάρξ χόρτος, καί πᾶσα δόξα ἀνθρώπου ὡς ἄνθος χόρτου».[21] Πρόκειται γιά μία σκόπιμη ἀλλά καί πραγματική ἀντίθεση. Ὁ προφήτης τονίζει ὅτι τά γήινα εἶναι μάταια καί φθαρτά, ἐνῶ ὁ Θεός παραμένει πάντοτε αἰώνιος καί παντοδύναμος. Ἔτσι ὡς  Θεός τῆς κρίσης καί τοῦ ἐλέγχου γίνεται Θεός τῆς ἀγάπης, τῆς συγχωρητικότητας καί τῆς εὐσπλαχνίας.[22] Αὐτά ὅμως τά δύο, ὁ Θεός καί ὁ ἄνθρωπος, δέν εἶναι ἄσχετα μεταξύ τους. Ὁ Θεός ἔρχεται σέ σχέση μέ τόν ἄνθρωπο ἀποκαλυπτόμενος στήν φύση καί στήν ἱστορία. Στήν ἱστορία ἀποκαλύπτεται στούς ἀνθρώπους διά τοῦ λόγου τῶν προφητῶν του, καί αὐτός ὁ λόγος πάντοτε ἐκπληρώνεται καί ποτέ δέν ἀποτυγχάνει.[23]

Ὁ προφήτης Ἠσαΐας μᾶς θυμίζει δύο σημαντικές ἰδιότητες τοῦ Θεοῦ, τήν ἁγιότητα καί τήν παγκοσμιότητά Του. Ἐνῶ ὅμως εἶναι καί παγκόσμιος καί πανάγιος ἔρχεται κοντά μας γενόμενος ἄνθρωπος δεχόμενος σταυρικό θάνατο. Τελικά ὅμως ἡ ἔνδοξη Ἀνάστασή Του ἄλλάξε ὅλη τήν πορεία τῆς πεσμένης ἀνθρώπινης φύσης. Ἡ Μεγάλη Ἐβδομάδα εἶναι μιά  ἐπανάληψη τῶν σπουδαίων αὐτῶν εὐεργεσιῶν ἀλλά ταυτόχρονα καί εὐκαιρία βίωσης τους στόν ναό καί στόν καθημερινό μας βίο.

 


[1] Β. Βέλλα, Θρησκευτικαί Προσωπικότητες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, μέρος Α΄, Ἀθήνα: Ἔννοια 2008, σ. 277. Βλ. καί Σ. Δεσπότου, Ο Ιησούς ως «Χριστός» και η πολιτική εξουσία στούς συνοπτικούς Ευαγγελιστές, Αθήνα: Ἄθως  2005, σσ.  64-65.

[2] Β. Βέλλα, Θρησκευτικαί Προσωπικότητες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, μέρος Α΄, Ἀθήνα: Ἔννοια 2008, σ. 281

[3] Β. Βέλλα, Θρησκευτικαί Προσωπικότητες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, μέρος Α΄, Ἀθήνα: Ἔννοια 2008, σ. 278.

[4] Σ. Δεσπότου, Ο Ιησούς ως «Χριστός» και η πολιτική εξουσία στούς συνοπτικούς Ευαγγελιστές, Αθήνα: Ἄθως  2005, σ. 61.

[5] Κ.Ζάρρα, Ἱστορία τῆς ἐποχῆς τῆς Καινῆς Διαθήκης, Ἀθήνα 2005, σ.44.

[6] Ἐξ. 3,6.

[7] Ἠσ. 41,4.43,10ἑξ. 45,3ἑξ. 46,9. 48,12. 49,23.

[8] Ἠσ. 41,23. 45, 20.

[9] Ἠσ. 41, 21ἑξ. 42,9.12. 44,7. 45,21.

[10] Gore Charles, A new commentary on Holy Scripture, London 1987, σσ. 458-459. Βλ. καί Σ. Δεσπότου, Ο Ιησούς ως «Χριστός» και η πολιτική εξουσία στούς συνοπτικούς Ευαγγελιστές, Αθήνα: Ἄθως  2005, σ. 41.

[11] Ἠσ. 41,14.16.20. 43,3.14.15. 45,11. 47,4. 48,17.

[12] Ἠσ. 40,26. 42,5. 44,24. 45,7.

[13] Ἠσ. 40, 12 ἑξ. 45,12.18,  50, 2 ἕως 3.

[14] Ἠσ. 41,18. 50,2. 51,10.

[15] Ἠσ. 43,20.

[16] Ἠσ. 40, 18 καί 44,9 ἑξ.

[17] Ἠσ.40,28. 43,13. 44,6.

[18] Ἠσ. 40,13.28. 45,15. 55,8 ἑξ.

[19] Ἠσ. 45, 19.

[20] Ἠσ. 40,17. Πρβλ. καί 40,25. 44,7.

[21] Ἠσ. 40,6.

[22] Smith J. E., An Expository Commentary on the Book of Isaiah (A work in Progress), Janyary 2005, σ. 153.

[23] Ἠσ. 44, 26.28

Πρόσφατα Άρθρα

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΤΣΑΓΚΟΥΡΗ

22 Νοεμβρίου 2025

Το Τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του μακαριστού Αρχιμανδρίτη π. Ιουστίνου Τσαγκούρη, τελέσθηκε σήμερα, Σάββατο 22 Νοεμβρίου, στον ενοριακό Ιερό Ναό Αγίας Βαρβάρας...

Read more
Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία   Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Επίσημη και πανηγυρική επαναλειτουργία Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου

22 Νοεμβρίου 2025

Μετά πάσης εκκλησιαστικής λαμπρότητος εορτάστηκε η σεπτή πανήγυρις των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, κατά...

Read more
Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα
Εκκλησία της Ελλάδος

Το Λεωνίδιο έκλινε ευλαβικό το γόνυ στην Παναγία Έλωνα

22 Νοεμβρίου 2025

Με ιδιαίτερο σεβασμό προς το πρόσωπο της Παναγίας, Μητέρας του Θεανθρώπου, το γραφικό και παραδοσιακό Λεωνίδιο, το κέντρο της Τσακωνιάς,...

Read more
Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Λάρισα υποδέχθηκε απότμημα της Αγίας Κάρας του Οσίου Στυλιανού του Παφλαγόνος.

22 Νοεμβρίου 2025

Το ιερό θησαύρισμα, το οποίο φυλάσσεται στο Μετόχιον της Αγίας Τριάδος Σάικας, της Ιεράς Μονής Κορώνης, υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Εορτάστηκε η μνήμη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη στην Άμμο Βεροίας

22 Νοεμβρίου 2025

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον...

Read more
Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Χαρμοσύνως η Νάξος τίμησε την Παναγία την «Χρυσοπολίτισσα»

22 Νοεμβρίου 2025

Με εκκλησιαστική τάξη και κάθε επισημότητα εορτάσθηκε η Πολιούχος της Νάξου Παναγία η «Χρυσοπολίτισσα», στον Πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τους πανηγυρίζοντες Ιερούς...

Read more
Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος
Εκκλησία της Ελλάδος

Τα Εισόδια της Θεοτόκου στην Ι.Μ. Φθιώτιδος

22 Νοεμβρίου 2025

Στον Μώλο του Δήμου Καμένων Βούρλων, στον Μητροπολιτικό Ναό στην Λαμία και στην ιστορική Αμφίκλεια του Δήμου Αμφίκλειας - Ελάτειας...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΧΑΛΚΙΔΟΣ

22 Νοεμβρίου 2025

Τη μεγάλη θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου εόρτασε η Ιερά Μητρόπολις Χαλκίδος, το διήμερο 20 και 21 Νοεμβρίου 2025....

Read more
Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού
Εκκλησία της Ελλάδος

Η Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου: Προετοιμασία για τη Σάρκωση του Χριστού

22 Νοεμβρίου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε τη Θεία...

Read more
Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα
Εκκλησία της Ελλάδος

Κουρά Μοναχής στην Κέρκυρα

21 Νοεμβρίου 2025

Το εσπέρας της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου 2025, εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου και παραμονή της εορτής του Αγίου Ιακώβου του...

Read more
Μουσικός Θησαυρός

Καταβασίες Χριστουγέννων Αργές | Ψάλλει ο καλλικέλαδος Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς

21 Νοεμβρίου 2025

Ο μακαριστός Μητροπολίτης Πατρών κυρός Νικόδημος Βαλληνδράς, ένας εκ των τελευταίων μεγάλων Ιεραρχών της Εκκλησίας μας, υπήρξε μορφή πνευματικού κύρους,...

Read more
Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ
Πατριαρχεία - Αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΑΟΥ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

21 Νοεμβρίου 2025

Με πάνδημη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η Πανήγυρις του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου πόλεως Ρεθύμνης, κατά το διήμερο 20 και...

Read more
Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Λιβαδειά
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Λιβαδειά

22 Νοεμβρίου 2025

Με λαμπρότητα εόρτασε η Λιβαδειά τα Εισόδια της Θεοτόκου σήμερα, Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, με επίκεντρο του εορτασμού τον πανηγυρίζοντα...

Read more
Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Δοξολογία για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης

21 Νοεμβρίου 2025

Το πρωί της Παρασκευής 21 Νοεμβρίου 2025, στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας Σπάρτης, αμέσως μετά την πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Η ολέθρια αφροσύνη
Κηρύγματα

Ο Φιλάργυρος πατέρας – Κυριακή Θ’ Λουκά

16 Νοεμβρίου 2024

Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ «καὶ διελογίζετο ἐν ἑαυτῷ λέγων, τί ποιήσω, ὅτι οὐκ ἔχω ποῦ συνάξω τοὺς καρπούς μου;» (Λουκᾶ 12, 17)...

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ξυπνήστε ὑπνοβάται!

16 Νοεμβρίου 2024
Τὶ μποροῦμε νὰ κάνουμε γι΄ αὐτοὺς ποὺ πέθαναν;

Κυριακή Θ Λουκά-«Λήθη θανάτου ή «Μνήμη θανάτου»;

16 Νοεμβρίου 2024
Η ιστορική Ιερά Μονή της Άνω Ξενιάς

«Για όσους από εσάς θέλουν να αρέσουν στον κόσμο»

16 Νοεμβρίου 2024
Η ελεημοσύνη εξαφανίζει τον θάνατο!

Η αξία τής ελεημοσύνης κατά τoν Iερό Χρυσόστομο

18 Νοεμβρίου 2023
Ο άφρων πλούσιος

Ο άφρων πλούσιος

18 Νοεμβρίου 2023
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Ποιο είναι το δικό σου όραμα σήμερα;

19 Νοεμβρίου 2022

Κυριακή Θ΄ Λουκά

19 Νοεμβρίου 2022
Η ολέθρια αφροσύνη

«Καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω»

19 Νοεμβρίου 2022
Η Χριστολογία της οικονομικής εξουσίας

Το φοβερό πάθος της πλεονεξίας

17 Νοεμβρίου 2018
Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

Το μήνυμα του άφρονος πλουσίου

18 Νοεμβρίου 2017
Η ολέθρια αφροσύνη

Η ολέθρια αφροσύνη

13 Νοεμβρίου 2019

Κυριακὴ Θ΄ Λουκᾶ (Λουκ. 12,16-21· 14,35). Ὁ ἄ φ ρ ω ν. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης

16 Νοεμβρίου 2023

Η κατανόηση της αμαρτολότητα μας-Κυριακή Θ’ Λουκά 20 Νοεμβρίου

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ Ευαγγέλιο: Λουκ. ιβ΄16-21 18 Νοεμβρίου 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

18 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ – 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

18 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄Λουκά Αρνητής του Θεού. (Κυριακή θ΄ Λουκά)

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά – Η παραβολή του άφρονος πλουσίου

17 Νοεμβρίου 2014

Η αφροσύνη του πλεονέκτου (Κυριακή Θ” Λουκά) Νοεμβρίου 20th, 2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ’ Λουκά (παραβολή του άφρονα πλουσίου)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ (Λουκά: ιβ’ 16-21) Απληστία και αφροσύνη Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Αρχιερατικού Επιτρόπου Καμπανίας

17 Νοεμβρίου 2014

Kυριακή Θ΄ Λουκά (Λουκ. 12,16-21· 14,35)

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ, Άφρονος πλουσίου Λ.κ. 12, 16-21) Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ ΛΟΥΚΑ, Του άφρονος πλουσίου ( Λκ 12,16-21) Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ’ ΛΟΥΚΑ 14-8-2011

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκᾶ ( 20-11-2011 ) «Ἀνθρώπου τινός πλουσίου ἐφόρησεν ἡ χώρα»

16 Νοεμβρίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 Ο ΠΛΟΥΤΟΣ

17 Νοεμβρίου 2014

Κυριακή Θ΄ Λουκά. Ερμηνεία Ευαγγελίου.

17 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ ΛΟΥΚΑ (18/11/2012) Αναγνώσματα: Απόστολος: Εφεσ. β΄, 14 – 21. Χριστός και ειρήνη

17 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Κάποιες Νεώτερες Εμφανίσεις του Αγ. Γεωργίου στο Τάγμα των Μοναχών

Κάποιες Νεώτερες Εμφανίσεις του Αγ. Γεωργίου στο Τάγμα των Μοναχών

Θαύματα του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου

Αθλοφόρε, ικέτευε, εις το σωθήναι τας ψυχάς ημών

Απαραίτητη για τη ζωή μας…

Απαραίτητη για τη ζωή μας...

Τα αίτια της αυτοκαταστροφής μας.

Τα αίτια της αυτοκαταστροφής μας.

Ποιὸς ἄνθρωπος εἶναι ἐλεύθερος;

Ποιὸς ἄνθρωπος εἶναι ἐλεύθερος;

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist