• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Δὲν Μολυνόμαστε στὴν Ἐκκλησία! Ἡ Μάσκα εἶναι Περιττη στὸν Ἱερὸ Ναό!

4 Σεπτεμβρίου 2020
in Εκκλησία της Ελλάδος, Εκκλησιαστική Επικαιρότητα
Δὲν Μολυνόμαστε στὴν Ἐκκλησία! Ἡ Μάσκα εἶναι Περιττη στὸν Ἱερὸ Ναό!
Share on FacebookShare on Twitter

Ἐπιτέλους, τέλος στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ  fake news.

ΔΕΝ ΜΟΛΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ !
Η ΜΑΣΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΗ  ΣΤΟΝ  Ι. ΝΑΟ !

 

Πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος Γκοτσόπουλος                                               

Α. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης Εἰρηναῖος, ἐπίσκοπος ἐγνωσμένου ἤθους καὶ κύρους, ποὺ ἀπολαμβάνει μεγάλου σεβασμοῦ καὶ τιμῆς στὶς συνειδήσεις τῶν πιστῶν, σὲ ὁμιλία του στὸν πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικὸ Ναὸ Ἀποστ. Τίτου Ἡρακλείου στὶς 25.8.20 προέτρεψε τοὺς πιστοὺς νὰ μὴ χρησιμοποιοῦν τὴ μάσκα μέσα στοὺς Ἱ. Ναοὺς διότι, δὲν εἶναι δυνατὸν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας νὰ ὑπάρξει διασπορὰ τοῦ ἰοῦ, διότι δὲν εἶναι οἱ Ναοὶ μας ἑστίες μολύνσεως καὶ μεταδόσεως τοῦ κορωνοϊοῦ. Μάλιστα σὲ δήλωσή του σὲ τοπικὸ τηλεοπτικὸ σταθμὸ μετὰ τὴ Θ. Λ. ἐπέμεινε στὴν προτροπὴ του δηλώνοντας: «εἴμαστε ἐλεύθεροι στὴν Ἐκκλησία, δὲν εἴμαστε σκλαβωμένοι. Τουλάχιστον μέσα στὸ ναὸ νὰ μὴ φοροῦμε. Ἔξω ἀπὸ τὸ ναό, ἐντάξει»[1].

Ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, τά κρατικά καὶ παρακρατικά στελέχη καὶ ἡ μισθωμένη ἀργυρώνητη δημοσιογραφία ὅρμησαν ἐναντίον του[2], διότι τόλμησε νὰ διαφοροποιηθεῖ καὶ νὰ χαρακτηρίσει οὐσιαστικὰ ὡς fake news τὸν ἰσχυρισμὸ ὅτι μολυνόμαστε μέσα στὴν Ἐκκλησία κατὰ τὴ διάρκεια τῶν ἱ. Ἀκολουθιῶν.

Ἄς προσπαθήσουμε λοιπὸν νὰ συμβάλουμε καὶ ἐμεῖς στὸ δημόσιο προβληματισμό, ἂν πράγματι ὑπάρχει κίνδυνος μολύνσεως τῶν πιστῶν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας, ὁπότε ἡ χρήση μάσκας εἶναι ἀπαραίτητη ἢ ἂν ὁ ἰσχυρισμὸς αὐτὸς εἶναι ἐπιστημονικὰ ἀναπόδεικτος καὶ ὡς ἐκ τούτου ψευδὴς.

Ὅπως εἶναι γνωστὸ, ἡ βάση κάθε ἐπιστημονικῆς ἔρευνας καὶ ἐργασίας συνίσταται στὸ τρίπτυχο παρατήρηση – ὑπόθεση – πείραμα. Στὴν προκειμένη περίπτωση: i) παρατηρήθηκε καὶ καταγράφηκε ὅτι ἡ ὕπαρξις τῆς νόσου τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τῆς διασπορᾶς της στὴν κοινότητα εἶναι γεγονὸς,  ii) γιὰ νὰ κατανοηθεῖ δε ὁ μηχανισμὸς τῆς διασπορᾶς καὶ οἱ ἑστίες μεταδόσεως διατυπώνεται μία θεωρία (ὑπόθεση) ἡ ὁποία βασίζεται στὰ μέχρι τώρα δεδομένα καὶ τέλος, iii) γιὰ νὰ ἐπιβεβαιωθεῖ ἡ θεωρία ὡς πρὸς τὶς ἑστίες μετάδοσης διεξάγεται ἀνάλογο πείραμα. Ἂν ἡ διατυπωθεῖσα ὑπόθεση εὐσταθεῖ θὰ τὴν ἐπιβεβαιώσουν τὰ ἀποτελέσματα τοῦ πειραματικοῦ ἐλέγχου. Ἂν τὸ πείραμα δὲν ἐπιβεβαιώσει τὴ θεωρία, ἡ θεωρία αὐτομάτως καταπίπτει καὶ –ἂν εἴμαστε σοβαροὶ– δὲν δικαιολογούμαστε πλέον νὰ τὴν ὑποστηρίζουμε. Ὀφείλουμε, τότε, νὰ ἀναζητήσουμε ποιὲς παράμετροι δὲν ἀξιολογήθηκαν σωστὰ ἢ δὲν ἐλήφθησαν ὑπ’ ὄψιν κατὰ τὴ διατύπωση τῆς ὑποθέσεως-θεωρίας.

Β. Στὸ καθοριστικὸ γιὰ τὴν Ἐκκλησία, τὴν ἐπιστημονικὴ κοινότητα καὶ τὴν κοινωνία ἐρώτημα ἂν οἱ Ναοὶ εἶναι ἑστίες μολύνσεως καὶ διασπορᾶς τοῦ ἰοῦ καὶ ἂν ὑπάρχει περίπτωση νὰ μολυνθεῖ ἀπὸ τὸν κορωνοϊὸ ἕνας πιστός, ὁ ὁποῖος συμμετέχει σὲ Θ. Λειτουργία στὴ χώρα μας δίνονται δύο, κυρίως, ἀπαντήσεις:

  1. Ἡ πρώτη ἀπάντηση εἶναι ἡ ἐπίσημη, ἡ “κρατικὴ”(τὴν ὁποία ὑποστηρίζουν πολλοὶ ἐκ τῶν εἰδικῶν, σχεδὸν ὁμόφωνα οἱ δημοσιογράφοι καὶ ὁρισμένοι κληρικοί): «Ναί, μπορεῖ νὰ μολυνθεῖ ὁ πιστός! Διότι στὴ Θ. Λειτουργία ὑπάρχει συνωστισμὸς λαοῦ καὶ ἀφοῦ στὸ συνωστισμὸ προκαλεῖται διασπορά, ὁ λαὸς ποὺ παρίσταται μολύνεται. Γι’ αὐτὸ τὸ λόγο καλῶς ἀπαγορεύτηκαν οἱ Θ. Λειτουργίες καὶ καλῶς ἔκλεισαν οἱ Ναοί, γιὰ νὰ προστατευτεῖ ἡ δημόσια ὑγεία. Ἐὰν δὲν λαμβάνονταν αὐτὰ τὰ μέτρα θὰ θρηνούσαμε χιλιάδες νεκροὺς ὅπως στὴν Ἰταλία! Καὶ τώρα καλῶς ἐπιβάλλεται ὑποχρεωτικὴ ἡ χρήση μάσκας μέσα στὸ Ναό! Εἶναι ἄκρως ἀπαραίτητη!».
  2. Τὴ δεύτερη ἄποψη διατυπώνουν πολλοὶ ἐκ τῶν πιστῶν Χριστιανῶν καὶ σημαντικῶν κληρικῶν καὶ θεολόγων: «Ὄχι, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μολυνθεῖ ὁ πιστὸς μέσα στὸ Ναὸ κατὰ τὴ συμμετοχή του στὴ Θ. Λειτουργία καὶ συνεπῶς κακῶς ἀπαγορεύτηκε ἡ Θ. Λειτουργία καὶ κακῶς ἔκλεισαν οἱ Ναοὶ καὶ ἀσφαλῶς εἶναι ἐντελῶς περιττὴ ἐντός τοῦ Ναοῦ ἡ χρήση μάσκας».

Οἱ ὑποστηρίζοντες τὴν πρώτη ἄποψη κρατικοὶ ὑπάλληλοι καὶ τὰ δημοσιογραφικὰ φερέφωνά τους –γιὰ νὰ ἑρμηνεύουμε ὀρθά τα δεδομένα, ποτὲ δὲν πρέπει νὰ ξεχνᾶμε ὅταν ἀναφερόμαστε στὴν ἑλληνικὴ δημοσιογραφία ἐν καιρῷ κορωνοϊοῦ ὅτι εἰσέπραξε ἀπὸ τὸν κρατικὸ κορβανὰ παρὰ τὴ δυσμενῆ δημοσιονομικὴ κατάσταση τὸ ἀστρονομικὸ ποσὸ τῶν 20.000.000 εὐρὼ γιὰ νὰ πλασάρει στὸ λαὸ τὴν κρατικὴ προπαγάνδα– χαρακτηρίζουν τὴ δεύτερη ἄποψη ὡς «ἀντιεπιστημονικὴ» καὶ fake news, εἰρωνεύονται καὶ ἀπαξιώνουν τοὺς ἐκφραστές της ὡς … «ψεκασμένους», «συνομωσιολόγους», «φανατικούς», «ἠλιθίους» κ.ο.κ.

Οἱ ἐκφραστὲς τῆς δεύτερης ἄποψης ἀντλοῦντες στοιχεῖα ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη καὶ Θεολογία, τὴ διδασκαλία τῶν Ἁγίων καὶ κυρίως ἀπὸ τὴ δισχιλιόχρονη πορεία καὶ ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας ὑποστηρίζουν ὅτι ὁ Ναὸς ὡς χῶρος ἅγιος καὶ ἁγιασμοῦ πάροχος ἰδιαιτέρως δὲ κατὰ τὴν ὥρα ποὺ τελεῖται ἡ Θ. Λειτουργία, δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἑστία μολύνσεως καὶ διασπορᾶς τοῦ θανάτου, σὲ ἀνθρώπους ποὺ προσέρχονται μὲ πίστη, εὐλάβεια καὶ μὲ τὶς ἀναγκαῖες προϋποθέσεις ποὺ ἐπιτρέπουν στὴ Θ. Χάρη νὰ ἐνεργήσει σωστικὰ[3].

Τὸ ἐρώτημα πού τίθεται εἶναι: ποιὰ ἀπὸ τὶς δύο ἀπόψεις εἶναι σωστή; Μπορεῖ νὰ μολυνθεῖ ὁ πιστὸς ἀπὸ κορωνοϊὸ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας, ναὶ  ἢ  ὄχι;  Ἀσφαλῶς, τὸ γεγονὸς ὅτι τὴ μία ἄποψη τὴ διατυπώνουν ὁρισμένοι ἐκ τῶν εἰδικῶν δὲν τὴν καθιστᾶ ἐξ αὐτοῦ καὶ μόνου τοῦ λόγου ἀληθινή, οὔτε ὅτι ἐπειδὴ τὴν ἄλλη ἄποψη τὴν διατυπώνουν κάποιοι πιστοί, γι’ αὐτὸ καὶ μόνο τό λόγο εἶναι ψευδής.

Νομίζω, λοιπόν, πὼς εἶναι ἀπαραίτητο χωρὶς προκαταλήψεις καὶ ἰδεοληψίες νὰ θέσουμε ὑπὸ τὴ βάσανο τῆς ἐπιστημονικῆς μεθοδολογίας καὶ τὶς δύο ἀπόψεις. Καὶ ἡ ἐπιστημονικὴ μεθοδολογία ἀπαιτεῖ οἱ ἀπόψεις αὐτὲς νὰ ἐπαληθευθοῦν πειραματικά!

Καί, δόξα τῷ Θεῷ! Ὑπάρχει αὐτὴ ἡ δυνατότητα, ἢ ἀκριβέστερα ἔχουν τεθεῖ καὶ ἔχουν ἐξεταστεῖ πειραματικὰ οἱ ἀνωτέρω ἀπόψεις σὲ δεκάδες, ἑκατοντάδες, χιλιάδες καὶ ἴσως σὲ ἑκατομμύρια περιπτώσεις! Καί, μάλιστα, σὲ πραγματικὲς συνθῆκες καὶ ὄχι in vitro!

Εἶναι γνωστὸ ὅτι τὸ τελευταῖο ἑξάμηνο ποὺ ἔχει ἐνσκήψει ὁ κορωνοϊὸς στὴ χώρα μας οἱ ἀνθρωποπαρουσίες συμμετοχῆς στὴ Θ. Λειτουργία συνολικὰ ὑπερβαίνουν κατὰ πολύ τό ἑκατομμύριο. Σὲ πολλὰ ἑκατομμύρια ἀνέρχονται οἱ ἀσπασμοὶ τῶν ἱερῶν εἰκόνων καὶ βέβαια ἡ Θ. Κοινωνία σὲ πιστούς! Ἀκόμα, καὶ στὸ δίμηνο τῆς πρωτοφανοῦς κρατικῆς ἀπαγόρευσης χιλιάδες πιστοὶ ἐκκλησιάζονταν συστηματικὰ ἀλλὰ κρυφὰ ὡς ἐν κατακόμβαις. Γνωρίζω μετὰ βεβαιότητος ὅτι τὸ δίμηνο Μαρτίου-Μαΐου 2020 ποὺ ἀπαγορευόταν ἡ συμμετοχὴ τοῦ λαοῦ στὴ Θ. Λατρεία σὲ κεντρικὸ Ναὸ τῆς πόλεως τῶν Πατρῶν λειτουργήθηκαν συνολικὰ περισσότεροι ἀπὸ 1.200 πιστοὶ οἱ περισσότεροι τῶν ὁποίων κοινωνοῦσαν τακτικότατα! Ἐπίσης, περίχαρης πληρωφορήθηκα ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπό μου ὅτι σὲ ἄλλους Ναοὺς τῆς Μητροπόλεως συντελέστηκε «πολὺ σοβαρότερο καί σπουδαιότερο ἔργο» κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἀπαγόρευσης τῆς Θ. Λατρείας! Δόξα τῷ Θεῷ! Νὰ σημειωθεῖ, ἐπίσης, ὅτι λόγῳ τῶν ἐκτάκτων συνθηκῶν στὶς σύγχρονες “κατακόμβες” δὲν μποροῦσαν νὰ τηρηθοῦν ἀποστάσεις, ἀριθμὸς ἀτόμων κ.λ.π. καὶ παρ’ ὅλα αὐτὰ δὲν ὑπῆρξε τὸ παραμικρὸ πρόβλημα.

Μὲ ἄλλα λόγια: Οἱ πιστοί μας κατὰ δεκάδες, ἑκατοντάδες, χιλιάδες σὲ ὅλη τὴ χώρα ἐκκλησιάστηκαν χωρὶς μάσκες κατὰ τὴν πρώτη περίοδο τοῦ πανικοῦ (16.3.-16.5.20) καὶ στὴ συνέχεια, ὅταν ἄνοιξαν οἱ ἐκκλησίες ὅλοι ἐκκλησιάζονταν χωρὶς μάσκες (17.5.-31.7.20) καὶ τώρα, ἀπὸ τὶς 1.8.20 στοὺς περισσότερους Ναοὺς οἱ περισσότεροι πιστοὶ ἐκκλησιάζονται καὶ πάλι χωρὶς μάσκες, τηρουμένων, ἀσφαλῶς, τῶν μέτρων ὑγιεινῆς (καθαριότητα, ἔξοδος ἀπὸ τὸ Ναὸ ἂν παρουσιαστοῦν συμπτώματα βήχα, φτερνίσματος κ.ο.κ.).

Τὸ «πείραμα» λοιπόν, πραγματοποιήθηκε!

Καί, ἐπαναλαμβάνω, ὄχι in vitro, ἀλλὰ in vivo, σὲ πραγματικὲς συνθῆκες!

Ποιὰ τὰ ἀποτελέσματα τοῦ «πειράματος» αὐτοῦ;

Ἐρωτῶ τοὺς κυβερνητικοὺς παράγοντες καὶ τοὺς συνοδοιπόρους τους:
Πόσοι πιστοὶ ἀπὸ τὶς ἑκατοντάδες χιλιάδες ποὺ συμμετεῖχαν στὶς Θ. Λειτουργίες σὲ ὅλους τούς Ναοὺς τῆς Ἑλλάδος πέθαναν ἢ νοσηλεύτηκαν στὴν ἐντατικὴ ἢ ἔστω ἀρρώστησαν ἐξ αἰτίας τῆς παρουσίας τους στὸ Ναό;
Πόσοι μολύνθηκαν, ἔστω, ἀπὸ τὸν κορωνοϊὸ ἐντός τοῦ Ναοῦ, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας;
Πόση ἡ διασπορὰ τοῦ κορωνοϊοῦ, ἐξ αἰτίας τῆς Θ. Λειτουργίας;
Πόση ζημιὰ ἔγινε στὴ δημόσια ὑγεία ἀπὸ τὴ συμμετοχὴ τῶν πιστῶν στὴ Θ. Λειτουργία;      Πόσο ἐπιβαρύνθηκε τὸ ἐθνικὸ σύστημα ὑγείας ἀπὸ τὸν ἐκκλησιασμὸ τῶν χιλιάδων πιστῶν;
Ἀπὸ τὴν ἰχνηλάτηση τῶν μέχρι σήμερα 10.000 κρουσμάτων τῆς χώρας μας πόσα κρούσματα μᾶς ὁδηγοῦν στὴ Θ. Λειτουργία καὶ στὴ Θ. Κοινωνία καὶ στὸν ἀσπασμὸ τῶν εἰκόνων ὡς πηγὴ τῆς μολύνσεως;

Νομίζω, πώς οἱ ἀπαντήσεις σὲ ὅλες τὶς ἀνωτέρω ἐρωτήσεις εἶναι ἀρνητικές, σύμφωνα μὲ ὅσα μέχρι σήμερα οἱ ἁρμόδιες ὑπηρεσίες (ΕΟΔΥ, Πολιτικὴ Προστασία) ἔχουν ἀνακοινώσει ἐπισήμως!

Τὰ ἀποτελέσματα τοῦ πραγματικὰ γιγαντιαίου αὐτοῦ «πειράματος» σὲ ὅλη τὴ χώρα εἶναι ἐντυπωσιακὰ καὶ ἐπιβεβαιώνουν θριαμβευτικὰ τὴ δεύτερη ἄποψη: Ποτέ, πουθενὰ καὶ κανένας στὴ χώρα μας δὲν μολύνθηκε ἀπὸ τὴ συμμετοχή του στὴ Θ. Λειτουργία. Συνεπῶς, σύμφωνα μὲ τὰ ἀνωτέρω δεδομένα, ΚΑΚΩΣ ἀπαγορεύτηκε ἡ Θ. Λειτουργία, ΚΑΚΩΣ ἔκλεισαν οἱ Ναοί, ΚΑΚΩΣ ἐπιβάλλεται τὸ μασκάρεμα ἐντός τῶν Ναῶν! Δὲν μεταδίδεται ὁ κορωνοϊὸς μέσα στὸ Ναὸ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας! Δὲν εἶναι οἱ Ναοὶ μας ἑστίες μολύνσεως! Δὲν χρειάζεται ἡ μάσκα μέσα στὸ Ναό!

Τὸ ἴδιο συνέβη καὶ στὶς Ἐκκλησίες τῆς Γεωργίας καὶ τῆς Βουλγαρίας, οἱ ὁποῖες ποτὲ            δὲν ἔκλεισαν τοὺς Ναούς τους οὔτε σταμάτησαν τὶς ἀκολουθίες, καθὼς καὶ σὲ ὅλες τὶς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες (ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, βλ. πιὸ κάτω § Δ.): Πουθενὰ δὲν μολύνθηκαν οἱ πιστοὶ ἐξ αἰτίας τῆς συμμετοχῆς τους στὴ Θ. Λειτουργία. Μάλιστα, τὴν 1.5.20 ἡ Γεωργία καὶ ἡ Βουλγαρία μὲ ἀνοικτούς τους Ναοὺς εἶχαν πολὺ μικρότερο συντελεστὴ θανάτων ἀνὰ ἑκατομμύριο πληθυσμοῦ ἀπ’ ὅτι ἡ χώρα μας ποὺ εἶχε κλειστούς τούς Ναοὺς: Γεωργία (ἀνοικτοὶ ναοί): 2 θάνατοι ἀνὰ ἑκατομμύριο πληθυσμοῦ, Βουλγαρία (ἀνοικτοὶ ναοί): 9 θ/ἑκατομ,  Ἑλλάδα (κλειστοὶ Ναοί): 13 θ/ἑκατομ.[4]![1]

Τότε, λοιπόν, πῶς τολμοῦν κάποιοι νὰ συνεχίζουν νὰ σερβίρουν ὡς δῆθεν ἐπιστημονικὰ ἐπιβεβαιωμένα τὰ παραμύθια τῶν ἀντιεκκλησιαστικῶν ἰδεοληψιῶν τους;

Πῶς τολμοῦν ἀνερυθρίαστα καὶ συκοφαντοῦν τὴν Ἐκκλησία;

Πῶς τολμοῦν καὶ τρομοκρατοῦν τὸν κόσμο!

Πῶς τολμοῦν καὶ περιφρονοῦν τὴν ἐπιστημονικὴ μεθοδολογία, ὄντας οἱ ἴδιοι ἐπιστήμονες;

Μὲ ποιὰ ἐπιστημονικὰ δεδομένα ἐπιβάλλουν ὑποχρεωτικό τό μασκάρεμα στοὺς Ναούς μας;

Δὲν ντρέπονται νὰ συνεχίζουν νὰ ἀναμεταδίδουν τὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ fake news;

Γιατί ἡ ἐκκλησιαστική μας Ἡγεσία δὲν παίρνει σαφῆ καὶ ξεκάθαρη θέση νὰ ὑπερασπιστεῖ τὴν ἀλήθεια καὶ τοὺς πιστούς; Γιατί ἀπώλεσε τὸ προφητικὸ φρόνημα, τὸ προφητικὸ σθένος, τὸν προφητικὸ λόγο ἐνώπιον τῶν ἰσχυρῶν τοῦ κόσμου; Γιατί λησμόνησε τὸ «οὐκ ἔξεστί σοι» τοῦ σήμερα ἑορταζομένου Τιμίου Προδρόμου;

Μήπως, ὅλοι οἱ ὑπέρμαχοι τῆς ἀπαγόρευσης τῆς Θ. Λειτουργίας καὶ τοῦ κλεισίματος τῶν Ναῶν ὀφείλετε κάποια συγγνώμη στὸν πιστὸ λαό;

Μήπως ὀφείλετε κάποια συγγνώμη στοὺς κληρικούς, ἀρχιερεῖς καὶ ἱερεῖς, ποὺ διασύρατε καὶ διώξατε καὶ λεκτικὰ προπηλακίσατε ἐπειδὴ ἔκαναν τὸ (ἀρχι)ἱερατικό τους καθῆκον ὑπακούοντας στὸ Χριστὸ καὶ τὴ συνείδησή τους; Μάταια προσμονή! Ποῦ νὰ βρεθεῖ τέτοια εὐαισθησία, φιλότιμο καὶ ταπείνωση γιὰ συγγνώμη!

Γ. Ἂς προσπαθήσουμε νὰ ἑρμηνεύσουμε τὴν πειραματικά, πλέον, ἐπιβεβαιωμένη πραγματικότητα ὅτι ποτὲ καὶ πουθενὰ στὸν Ἑλληνικὸ χῶρο δὲν παρατηρήθηκε μέχρι σήμερα μετάδοση τοῦ κορωνοϊοῦ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας, παρὰ τὴ μεγάλη συμμετοχή, τὴν πολύωρη παρουσία τοῦ λαοῦ στοὺς Ναούς καὶ τὴν προσέλευσή του στὴ Θ. Κοινωνία.

Γιὰ νὰ μὴν ὑπάρχει ἠθελημένη ἢ ἀθέλητη παρεξήγηση: Ἀσφαλῶς καὶ οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ μοναχοὶ καὶ οἱ πιστοί μας καὶ κολλᾶμε κορωνοϊὸ καὶ ἀρρωσταίνουμε καὶ πιθανὸν νὰ πεθάνουμε ἀπὸ τὴ λοίμωξη αὐτή! Ποτὲ καὶ κανένας Ὀρθόδοξος δὲν ἰσχυρίστηκε ὅτι εἴμαστε ἀπρόσβλητοι! Τὸ ζήτημα εἶναι ἂν ὁ ἰὸς μεταδίδεται κατὰ τὴ σύναξη καὶ κατὰ τὴν Θ. Μετάληψη στὴν  Θ. Λειτουργία. Καὶ στὸ ζήτημα αὐτὸ ἡ ἀπάντηση εἶναι κατηγορηματικὰ ἀρνητική, σύμφωνα μὲ τὰ μέχρι σήμερα πραγματικά δεδομένα!

Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ: Ὁ διευθυντὴς τοῦ Ρ/Σ ΣΚΑΪ κ. Β. Χιώτης στὴν ἐκπομπὴ του τῆς 24.8.20 ἀνέφερε ὅτι στὴν περιοχὴ ποὺ ἔκανε διακοπὲς ἀσθένησαν ἀπὸ τὴ λοίμωξη τρεῖς ἱερεῖς καὶ εἰρωνεύτηκε ὅσους (ποιοὺς ἄραγε; Εἶμαι βέβαιος ὅτι δὲν ὑπάρχει κανένας!) ἰσχυρίζονται ὅτι οἱ παπάδες δὲν ἀρρωσταίνουν! Ἀσφαλῶς, ὑπάρχουν σὲ ὅλη τὴ χώρα καὶ ἄλλοι ἱερεῖς ποὺ ἀσθένησαν καὶ πιθανὸν πέθαναν ἀπὸ τὸν κορονοϊό. Καὶ ὅμως, ἐνῶ εἴχαμε ἀσθενοῦντες ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι, προφανῶς, στὸ ἀρχικὸ στάδιο, ποὺ δὲν θὰ εἶχαν συμπτώματα καὶ πρὶν διαγνωστοῦν ὅτι εἶχαν προσβληθεῖ ἀπὸ τὸν ἰό, ἐπιτελοῦσαν κανονικὰ Θ. Λειτουργίες ὄντας ἄρρωστοι οἱ ἴδιοι, ἐν τούτοις δὲν μετέδωσαν τὴ νόσο στοὺς ἐκκλησιαζομένους!

Γιατί λοιπόν, στοὺς Ναούς μας, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λ. ἐνῶ ἔχουμε πράγματι συνωστισμὸ καὶ μάλιστα πολύωρο δὲν ὑπάρχει καμία ἀπόδειξη, οὔτε κἂν ἔνδειξη γιὰ μετάδοση καὶ διασπορὰ τοῦ ἰοῦ;  Νομίζω πὼς οἱ ἀπαντήσεις εἶναι δύο καὶ ἀντλοῦνται ἀπὸ τὸ χῶρο τῆς πίστεως καὶ τῆς λογικῆς:

  1. Μαρτυρία-ἀπάντηση πίστεως:Ἡ ἐφαρμοσμένη πίστη, δηλαδὴ ἡ ἐμπειρία τῶν Ἁγίων μας διδάσκει ὅτι ἡ Θ. Χάρις, ἡ ὁποία πλούσια ἐκκέχυται κατὰ τὴ διάρκεια τῆς λατρείας καὶ ἰδιαίτερα τῆς Θ. Λ. ὑπερνικᾶ τὴ φυσικὴ τάξη. Ἡ φράση τοῦ νέου Ὁσίου τῆς Γεωργιανῆς Ἐκκλησίας, τὸν ὁποῖο οἱ Γεωργιανοὶ εὐλαβοῦνται ὅπως ἐμεῖς τὸν Ἃγ. Παΐσιο, τοῦ Ἁγ. Γαβριὴλ Τιφλίδος τοῦ Ὁμολογητοῦ καὶ διὰ Χριστὸν σαλοῦ (+1995) «ἂν ξέρατε πόση Θ. Χάρη ἔχει ὁ Ναὸς κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας, θὰ μαζεύατε τὴ σκόνη ἀπὸ κάτω καὶ θὰ ἀλείφατε τὸ πρόσωπό σας!» συνοψίζει ἐπιγραμματικὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐμπειρία καὶ ἀκλόνητη βεβαιότητα. Κανένας Ὀρθόδοξος δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα, ἂν θέλει νὰ εἶναι συνεπὴς πιστός, νὰ περιφρονεῖ τὴν ζωντανὴ ἐμπειρία τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ.

Εἶναι ἡ ἴδια ἐμπειρία μέσα στὴν ὁποία ζοῦμε ὅλοι οἱ ἱερεῖς πού, ἐνῶ κοινωνοῦμε πολλοὺς ἀσθενεῖς ἀκόμα καὶ μὲ μολυσματικὲς ἀσθένειες καὶ μετὰ καταλύουμε τὸ ὑπόλοιπο τῆς Θ. Κοινωνίας, ποτὲ δὲν ἀρρωστήσαμε ἐξ αἰτίας αὐτοῦ. Καὶ παλαιότερα σὲ λεπροκομεῖα καὶ φθισιατρεῖα ὑπηρετοῦσαν ἱερεῖς γιὰ δεκαετίες χωρὶς νὰ μολυνθοῦν ἢ νὰ ἀρρωστήσουν!

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἐμπειρία διακηρύσσει αἰῶνες τώρα στεντορείᾳ τῇ φωνῇ: «Ὅπου γὰρ βούλεται Θεὸς νικᾶται φύσεως τάξις»!

  1. Μαρτυρία-ἀπάντηση λογικῆς:Γιὰ τοὺς δύσπιστους ἢ ἀμέτοχους τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐμπειρίας ὑπάρχει καὶ μία ἄλλη ἑρμηνεία τῆς μὴ διασπορᾶς τοῦ κορωνοϊοῦ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Ὀρθόδοξης λατρείας στὴ χώρα μας. Ἄς προσέξουμε τὸν τρόπο συμμετοχῆς τῶν πιστῶν μας: Ὁ πιστὸς μπαίνει στὸ Ναό, ἀφήνει τὴν ὅποια προσφορά του, παίρνει τὸ κερὶ ποὺ δὲν τὸ ἔχει ἀκουμπήσει κανένας ἄλλος, τὸ ἀνάβει καὶ πηγαίνει στὴ θέση του, ὅπου στέκεται ὄρθιος ἢ κάθεται στὴν καρέκλα, χωρὶς νὰ μετακινεῖται ἐδῶ καὶ ἐκεῖ. Οἱ πιστοὶ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς συμμετοχῆς τους (ὁ χρόνος ποικίλει ἀπὸ ὁρισμένα λεπτὰ ἕως τρεῖς ὧρες)δὲν ἀκουμπᾶνε τίποτα καὶ πουθενά, δὲν ἀλληλοασπάζονται, οὔτε κἂν χαιρετιοῦνται, δὲν κινοῦνται, δὲν ψάλλουν, οὔτε κἂν μιλᾶνε μεταξύ τους. Μόνο ἀνασαίνουν ἤρεμα καὶ προσεύχονται ἐσωτερικά! Ἐννοεῖται ὅτι ἂν παρουσιάσουν συμπτώματα βήχα ἢ φτερνίσματος θὰ βγοῦν ἔξω. Ἂν συνεκτιμήσουμε ὅτι οἱ Ναοὶ στὴ χώρα μας εἶναι μεγάλου ὕψους καὶ καλὰ ἀεριζόμενοι, διερωτῶμαι, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρξει περίπτωση μεταδόσεως τοῦ ἰοῦ; Εἶναι προφανὲς ὅτι ἡ ἤρεμη ἀναπνοὴ ἀπὸ μόνη της δὲν παρέχει τὸ ἀπαραίτητο ἰικὸ φορτίο γιὰ νὰ ὑπάρξει μετάδοση καὶ γι’ αὐτὸ δὲν παρατηρήθηκε ποτὲ καὶ πουθενὰ διασπορὰ ἐντός τοῦ Ναοῦ!

Συνεπῶς, ὄχι μόνο γιὰ πνευματικοὺς λόγους ἀλλὰ καὶ γιὰ καθαρὰ φυσικοὺς εἶναι ἀδύνατη ἡ διασπορὰ τῆς λοίμωξης κατὰ τὴν ὥρα τῆς Θ. Λειτουργίας.

Συνεπῶς, ἡ χρήση μάσκας κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λατρείας εἶναι ἐντελῶς περιττὴ, δὲν προσφέρει τίποτα θετικό, παρὰ μόνο πολλαπλασιάζει τὸ φόβο καὶ πανικὸ τῆς κοινωνίας, ἀπομειώνει τὴ ψυχραιμία τοῦ λαοῦ καὶ καταδεικνύει τὴν ἄμβλυνση τῆς πίστεως στὴν πρόνοια τοῦ Θεοῦ, τὴν ὑποχώρηση τῆς λογικῆς καὶ κριτικῆς σκέψης, τὴν ὑποταγή μας στὸν παραλογισμό, τὴ συμμόρφωσή μας στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ fake news!  Μήπως, τελικά, αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ ἀπώτερος στόχος τῆς ἐπιβολῆς της στούς ναούς; Δέν θέλω νά τό πιστέψω…

Ἐπιπλέον δέ, ἡ ἄνευ πειστικῶν ἐπιχειρημάτων προσπάθεια ἐπιβολῆς ὑποχρεωτικῆς τῆς μάσκας ἐντός τῶν Ναῶν ἐπιτείνει τὴν ἐπιφυλακτικότητα καὶ καχυποψία σοβαρῆς μερίδας τοῦ λαοῦ, προσθέτει ἐπιχειρήματα σὲ ὅσους ἀρνοῦνται γενικὰ τὴ χρήση της καὶ ναρκοθετεῖ τὴ γενικότερη προσπάθεια τῆς Πολιτείας γιὰ χρήση μάσκας ἐκεῖ ποὺ πράγματι εἶναι ἀναγκαία καὶ ἡ ἐπιστημονικὴ κοινότητα τὴν προτείνει[5].

Δ. Ὁ ἀντίλογος εἶναι γνωστός: Εἴχαμε περίπτωση διασπορᾶς τοῦ ἰοῦ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας στὴ Ρωσία, στὴν περίφημη Λαύρα τοῦ Ἁγ. Σεργίου Ράντονεζ, ὅπως ὁ Ρῶσος ἐπίσκοπος Πιτιρὶμ Tvorogov ἐπιβεβαίωσε. Ἄρα ὑπάρχει περίπτωση μεταδόσεως τοῦ ἰοῦ!

Ὑπάρχουν ὅμως δύο παράμετροι τὶς ὁποῖες θέλουν νὰ παραβλέπουν ὅσοι προβάλλουν αὐτὸ τὸν ἰσχυρισμό καὶ οἱ ὁποῖες δὲν ὑπάρχουν στὴ χώρα μας. Ἡ μία εἶναι φυσική: Ὅπως δήλωσε ὁ ἐπίσκοπος, ἡ μετάδοση στὴ Μονὴ ἔγινε λόγῳ τῆς παρουσίας πολυμελοῦς χορωδίας κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ.Λ. Εἶναι ἀπολύτως ἀναμενόμενο σὲ μία χορωδία τῶν 50 ἀτόμων ὅπου τα μέλη της βρίσκονται ὁ ἕνας κοντὰ ἕως κολλητὰ στὸν ἄλλο καὶ συμψάλλουν ἐπὶ τρίωρο μὲ ἔνταση τὸ ἰικὸ φορτίο ποὺ ἐκπέμπουν ἀπὸ τὸ στόμα κατὰ τὴ διάρκεια τῆς πολύωρης ψαλμωδίας νὰ εἶναι πολὺ μεγάλο καὶ ἕνας μόνο φορέας εἶναι ἀπολύτως βέβαιο ὅτι θὰ κολλήσει τοὺς πλησίον του μὲ ὅλες τὶς δυσάρεστες συνέπειες! Στὴν Ἑλλάδα ὅμως, δὲν ἔχουμε χορωδίες καὶ συνεπῶς τέτοιος κίνδυνος δὲν ὑπάρχει. Ὁ ψάλτης καὶ ὁ ἱερέας, οἱ μοναδικοὶ ποὺ  ψάλλουν καὶ ὁμιλοῦν στὸ Ναό, στέκονται σὲ μεγάλη ἀπόσταση ἀπὸ τοὺς ἐκκλησιαζομένους καὶ εἶναι ἐντελῶς ἀδύνατο νὰ τοὺς μεταδώσουν τὸν ἰὸ ποὺ πιθανὸν ἔχουν.

Ὑπάρχει ὅμως καὶ ἕνας ἄλλος λόγος, πνευματικός, τὸν ὁποῖο ὡς πιστὸς δὲν μπορῶ νὰ παραβλέψω, διότι πιστεύω στὴν ὕπαρξη καὶ λειτουργία τῶν «πνευματικῶν νόμων»: Δυστυχῶς ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας μὲ συνοδικὴ ἀπόφασή της προσέβαλε τὸ Μυστήριο τῆς Θ. Εὐχαριστίας καθιερώνοντας τὴν ἀπολύμανση τῆς Ἁγ. Λαβίδας! Ποιός, λοιπόν, μπορεῖ νὰ ἀποκλείσει τὴν λειτουργία πνευματικοῦ νόμου; Ποιὸς πιστὸς μπορεῖ νὰ ἀποκλείσει μὲ βεβαιότητα ὅτι τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ ἐπέτρεψε νὰ προσβληθεῖ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας ὄχι ἕνας τυχαῖος ρωσικὸς Ναός, ἀλλὰ τὸ καύχημα τοῦ Πατριαρχείου τῆς Μόσχας, τὸ ἐπιφανέστερο Μοναστήρι τῆς Ρωσίας, ἡ Ἱ. Μ. Ἁγ. Τριάδος τοῦ Ἁγ. Σεργίου Ράντονεζ, γιὰ νὰ ταπεινωθοῦν ἡ ἀσέβεια καὶ ἡ ἀνθρώπινη ἀλαζονεία ποὺ νομίζει ὅτι περιφρονώντας καὶ ἀσεβώντας στὴν ἐκκλησιαστικὴ τάξη μπορεῖ νὰ προστατεύσει τοὺς πιστούς; Προσεβλήθη ἡ περίφημη Λαύρα, ποὺ μέχρι τὸ 1983 ἦταν ἡ ἕδρα τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας καὶ σήμερα στεγάζεται ἡ Θεολογική Ἀκαδημία τῆς Μόσχας, γιὰ νὰ διδαχθοῦν καὶ ἐμπειρικὰ οἱ νέοι Ρῶσοι θεολόγοι καὶ μελλοντικοὶ κληρικοὶ ὅτι ὅταν οἱ ἐκκλησιαστικοὶ Ἡγέτες δὲν σέβονται τὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας οἱ συνέπειες γιὰ ὅλη τὴν Ἐκκλησία εἶναι καταστροφικές!

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἐμπειρία γνωρίζει ὅτι τὸ «ὅπου γὰρ βούλεται Θεὸς νικᾶται φύσεως τάξις», λειτουργεῖ καὶ ἀντιστρόφως. Ἐκεῖ ποὺ κανονικὰ δὲν ἔχουμε μετάδοση τῆς λοίμωξης, ἐπιτρέπει ὁ Θεὸς γιὰ παιδαγωγικοὺς λόγους τὴ μετάδοσή της, ὥστε νὰ κατανοήσουμε ὅλοι ὅτι μόνο ὁ σεβασμός μας στὴν ἐκκλησιαστική μας ἐμπειρία εἶναι ἐγγύηση γιὰ τὴν προστασία τοῦ λαοῦ μας.

Ἀκουέτωσαν, λοιπόν, καὶ οἱ ἡμέτεροι ἐκκλησιαστικοὶ καὶ λοιποὶ Ἡγέτες, ἀλλὰ καὶ ὅλοι ἐμεῖς οἱ πιστοί, γιατί «ὁ Θεὸς οὐ μυκτηρίζεται»… Εὐτυχῶς, στὴν πατρίδα μας δὲν ὑπῆρξε ἀσέβεια κατὰ τῆς Θ. Κοινωνίας ἀπὸ ἐκκλησιαστικοὺς παράγοντες.

Ε. Ἐνῶ δὲν ὑπάρχει καμία περίπτωση μετάδοσης τοῦ ἰοῦ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας στὴ χώρα μας, ὅλες οἱ ἀντιθέες καὶ ἀντίχριστες δυνάμεις ἐπέλασαν κατὰ τῶν πιστῶν καὶ τῆς Ὀρθοδόξου Λατρείας γιὰ τὴν ὑποθετικὰ μικρὴ πιθανότητα, τὴν ἐλάχιστη ἢ μᾶλλον ἀπίθανη περίπτωση νὰ συμβεῖ κάτι τέτοιο. Γιὰ φανταστεῖτε πόσο θὰ λύσσαγαν καὶ θὰ ξέρναγαν ὅλη τὴ χολὴ καὶ τὸ δηλητήριο τῆς καρδιᾶς τους, ἂν εἶχαν στοιχεῖα ὅτι μολύνθηκε ἔστω καὶ ἕνας ἄνθρωπος στὸ Ναό!  Ἀντίθετα, οἱ ἴδιες δυνάμεις ἀποδέχθηκαν πανηγυρικὰ καὶ χωρὶς κανένα προβληματισμὸ ὄχι τὴ μικρὴ πιθανότητα ἀλλὰ τὴν ἀπόλυτη βεβαιότητα ὅτι μὲ τὸ ἄνοιγμα τοῦ τουρισμοῦ, ἐσωτερικοῦ καὶ ἐξωτερικοῦ, θὰ ὑπάρξει σίγουρα εὐρύτατη διασπορὰ τῆς λοίμωξης, ὅπως καὶ πραγματικὰ συνέβη καὶ τώρα τρέχουν νὰ τὰ συμμαζέψουν… Τὴν 1.5.20 οἱ θάνατοι ἀνὰ ἑκατομμύριο πληθυσμοῦ στὴ χώρα μας ἦταν 13, ἐνῶ σήμερα, μετὰ τὸ ἄνοιγμα τοῦ τουρισμοῦ, σχεδὸν διπλασιάστηκαν (25 θάν./ἑκατομ.)!

Οἱ «εἰδικοὶ» καὶ οἱ ἁρμόδιοι ξέχασαν τὸ σλόγκαν «ἡ ὑγεία εἶναι τὸ ὕψιστο ἀγαθό», τὸ ὁποῖο ἀντικατέστησαν μὲ τὸ «τὰ εὐρὼ εἶναι τὸ ὕψιστο ἀγαθό». Κατὰ τὰ ἄλλα ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Ἐκκλησία Του ἦταν τὸ πρόβλημα. Αὐτὴ εἶναι ἡ σημερινὴ ἑλληνικὴ κοινωνία, ἡ δημοσιογραφία, ἡ πολιτική. Ἀλίμονο ἂν τμῆμα αὐτῆς τῆς πνευματικῆς ἀσέβειας καὶ παρακμῆς ἀποτελέσει καὶ ἡ ἐκκλησιαστική μας Ἡγεσία…

Τελειώνοντας, υἱικῶς ὑποβάλλουμε τὰ σέβη μας, εὐχαριστοῦμε καὶ εὐγνωμονοῦμε τὸν Σεβασμιώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Εἰρηναῖο καὶ τοὺς λοιποὺς ἐλαχίστους, δυστυχῶς, ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι στέκονται στὸ ὕψος τῆς ἀρχιερωσύνης τους καὶ καθοδηγοῦν ὀρθά τούς πιστοὺς ὅτι ὁ χῶρος τοῦ Ἱ. Ναοῦ εἶναι ἅγιος καὶ ἁγιασμοῦ πάροχος καὶ ὅσοι πιστοὶ προσέρχονται μὲ πίστη καὶ εὐλάβεια δὲν ἔχουν νὰ φοβηθοῦν τίποτα καὶ συνεπῶς οἱ μάσκες εἶναι ἐντελῶς περιττὲς μέσα στοὺς Ναοὺς κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας!

Καλὴ μετάνοια καί φώτιση σὲ ὅλους μας!

Πρωτοπρεσβύτερος
π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν
agotsopo@gmail.com
Πάτρα  29.8.2020

Πρόσφατα Άρθρα

Η ανάλυση της συνάντησης Πάπα-Πατριάρχη | Σήμερα στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»… Μην τη χάσετε!
Εκκλησία της Ελλάδος

Η ανάλυση της συνάντησης Πάπα-Πατριάρχη | Σήμερα στην «Ορθόδοξη Αλήθεια»… Μην τη χάσετε!

3 Δεκεμβρίου 2025

Aυτή την εβδομάδα η  “Ορθόδοξη Αλήθεια” κυκλοφορεί με το βιβλίο “ Το μυστήριο της 8ης ημέρας” του αείμνηστου Μητροπολίτη Αχελώου...

Read more
Μητροπολίτης Φωκίδος: Ημέρες Ποιμαντικής Μέριμνας και Κοινωνικής Προσφοράς
Εκκλησία της Ελλάδος

Μητροπολίτης Φωκίδος: Ημέρες Ποιμαντικής Μέριμνας και Κοινωνικής Προσφοράς

3 Δεκεμβρίου 2025

Την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025, εορτή του Αποστόλου Ανδρέα, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας Μητροπολίτης Φωκίδος κ. Θεόκτιστος, λειτούργησε στον πανηγυρίζοντα...

Read more
Η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης στη νήσο Πάρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η επέτειος της Εθνικής Αντίστασης στη νήσο Πάρο

3 Δεκεμβρίου 2025

Το Σάββατο 29-11-2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Καλλίνικος, έπλευσε από το νησί της Νάξου προς την Πάρο όπου την...

Read more
Πληθωρική υποδοχή της Παναγίας Εικονιστρίας στον Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος

Πληθωρική υποδοχή της Παναγίας Εικονιστρίας στον Βόλο

3 Δεκεμβρίου 2025

Με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη η Τοπική μας Εκκλησία υποδέχθηκε την Τρίτη 2/12 την Ιερά και Θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Εικονιστρίας από την...

Read more
«Ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων»
Εκκλησία της Ελλάδος

«Ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων»

3 Δεκεμβρίου 2025

Με την ευχή και την πατρική μέριμνα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025 το...

Read more
Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της Εκκλησίας μας θέλει ‘’ψυχή’’, στοργή, προσευχή, σοβαρότητα και υπευθυνότητα»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Το έργο της Εκκλησίας μας θέλει ‘’ψυχή’’, στοργή, προσευχή, σοβαρότητα και υπευθυνότητα»

2 Δεκεμβρίου 2025

Γενική σύναξη των εφημερίων της Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών και Νιγρίτης, πραγματοποιήθηκε, σήμερα Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025, στο νεωστί εγκαινιασθέν (2...

Read more
Τυπικαί Διατάξεις 2026 κατά το Τυπικόν του Οικονόμου Γεωργίου Ρήγα – ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!
Ελλάδα Κόσμος

Τυπικαί Διατάξεις 2026 κατά το Τυπικόν του Οικονόμου Γεωργίου Ρήγα – ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!

2 Δεκεμβρίου 2025

Εκδόθηκαν και φέτος για 5η συνεχόμενη χρονιά από το ΚΕΠΕΜ οι Τυπικές Διατάξεις του 2026, κατά το Τυπικόν του Οικονόμου...

Read more
ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΕΚΔΗΜΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟΝ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΚΑΡΙΚΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μετά βαθυτάτης συγκινήσεως και εν συνοχή καρδίας αναγγέλλει στον ιερό κλήρο και το ευσεβές αυτής πλήρωμα...

Read more
Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου
Εκκλησία της Ελλάδος

Πανήγυρις Οσ. Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Αλεξάνδρεια | Χειροτονία διακόνου

2 Δεκεμβρίου 2025

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, εορτή του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε...

Read more
Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»
Εκκλησία της Ελλάδος

Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος: «Η προσδοκία των εθνών»

2 Δεκεμβρίου 2025

Η δεύτερη συνάντηση του ανοιχτού Σεμιναρίου Ορθοδόξου Πίστεως πραγματοποιήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών....

Read more
Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου
Εκκλησία της Ελλάδος

Υποδειγματική Θεία Λειτουργία στη Νέα Αγχίαλο για το ΓΕΛ Νέας Αγχιάλου

2 Δεκεμβρίου 2025

Στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Νέας Αγχιάλου, λειτούργησε σήμερα στον...

Read more
Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου στην Ι. Μ. Μαντινείας και Κυνουρίας

2 Δεκεμβρίου 2025

Με Ιερά Αγρυπνία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Βασιλείου Τρίπολης τιμήθηκε η μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών...

Read more
ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΟΤΑΝ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ: Η ΦΟΤΖΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΚΟΠΕΛΟΥ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

2 Δεκεμβρίου 2025

Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό ευχαριστούμε τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Σκοπέλου κ. Νικόδημο για την τιμητική παρουσία και συμμετοχή του στην...

Read more
Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ ΤΟΥ ΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

2 Δεκεμβρίου 2025

Τη μνήμη του αγίου Φιλαρέτου του ελεήμονος εόρτασε η Ενορία αγ. Νικολάου Χαλκίδος, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Χαλκίδος...

Read more
Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες  που έχασαν τη ζωή τους το 1972
Εκκλησία της Ελλάδος

Επιμνημόσυνη δέηση στον Καραβά για τους στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους το 1972

1 Δεκεμβρίου 2025

Το πρωί της Δευτέρας 1η Δεκεμβρίου 2025, μετά την πανήγυρη του Αγίου Θεοκλήτου στο Καστόρι, οι επίσημοι μετέβησαν στον Καραβά, όπου,...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)
Αποστόλου Ανδρέα Πρωτόκλητου

Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

29 Νοεμβρίου 2025

Mακαριστού Μητροπολίτου Πατρών κυρού Νικοδήμου ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ "Ευρήκαμεν τον Μεσσίαν" (Ιω. ά, 42) Κατά το διάστημα...

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

29 Νοεμβρίου 2025
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: Ο Πρωτοκλητος Μαθητής του Χριστού

29 Νοεμβρίου 2025
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Η τιμή των γονέων – Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά

29 Νοεμβρίου 2025
Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

Ὁ ἅγιος ἀπόστολος Ἀνδρέας

29 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ένα «ΜΗΝΥΜΑ» του Αγίου Ανδρέα για την Ελληνική οικογένεια

29 Νοεμβρίου 2024
Τό «ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ» τοῦ ἀποστόλου Παύλου – «Ἄκου ἕνα βιβλίο»

Αποστολικά Μηνύματα: «Το μεγάλο Δώρο του Κυρίου μας»

24 Νοεμβρίου 2024
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Εἰ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωήν, τήρησον τὰς ἐντολάς

24 Νοεμβρίου 2024
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Μνήμη αποστόλου Ανδρέου (30-11-2014)

29 Νοεμβρίου 2022
Πόσοι νέοι τηρούν σήμερα τις εντολές του Θεού;

Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά «Αξίως περιπατήσαι της κλήσεως…»

27 Νοεμβρίου 2021

Τα λάθη του άρχοντος Ιουδαίου

24 Νοεμβρίου 2018
Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

Η κατάκτηση της αιώνιας ζωής

24 Νοεμβρίου 2018
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Άγιος Ανδρέας: μία χαρακτηριστική περίπτωση!

30 Νοεμβρίου 2016
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Ο Θεός ἡμᾶς τούς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους (Α´ Κορ. 4, 9)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

Ην δέ ᾽Ανδρέας… (᾽Ιωάν. 1, 41)

26 Νοεμβρίου 2019
Ευρήκαμεν!!! (ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΝ)

30 Νοεμβρίου – Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιω. α΄ 35-52) (Α΄ Κορ. δ΄ 9-16)

26 Νοεμβρίου 2019
O Άγιος Απόστολος Ανδρέας, ο Πρωτόκλητος

Αγίου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου (Ιωαν. Α΄ 35-52)

26 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΔΡΕΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ

28 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

28 Νοεμβρίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 Ιερά Μητόπολις Σερβίων και Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2014

Κήρυγμα Κυριακῆς 30.11.2014 Ἀποστόλου Ἀνδρέου Α΄ Κορ. δ΄ 9-16

16 Νοεμβρίου 2023

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ (30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ)

18 Νοεμβρίου 2014
Next Post
Τον Μητρ. Κορίνθου επισκέφθηκαν οι Διευθυντές  Α/βάθμιας και Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας

Τον Μητρ. Κορίνθου επισκέφθηκαν οι Διευθυντές Α/βάθμιας και Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας

Φθιώτιδος Συμεών: «Η περιοχή Ταλαντίου και Λοκρίδος είναι πεδίο της καθημερινής μας ποιμαντικής»

Φθιώτιδος Συμεών: «Η περιοχή Ταλαντίου και Λοκρίδος είναι πεδίο της καθημερινής μας ποιμαντικής»

Ο Μητροπολίτης Κίτρους για την εκλογή σε Επίσκοπο του Αρχιμ. Τιμοθέου Τόρρες

Ο Μητροπολίτης Κίτρους για την εκλογή σε Επίσκοπο του Αρχιμ. Τιμοθέου Τόρρες

Χειροθεσία Οικονόμου στη Μητρόπολη Χαλκίδος

Χειροθεσία Οικονόμου στη Μητρόπολη Χαλκίδος

«Εχει ανάγκη ο Ήλιος να επιστρατεύσει επιχειρήματα για να καταξιωθεί;;; »

Η ευγένεια του ανθρώπινου προσώπου και η προσπάθεια παραχαράξεως του

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Συνοπτικός
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist