Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, εόρτασε τη μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Κυριακής της αθληφόρου στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Αγίας Κυριακής Κουραμάδων Μέσης Κέρκυρας, όπου χοροστάτησε στον εσπερινό της εορτής την Κυριακή, 6 Ιουλίου 2025 και στον Ιερό Ναό Αγίας Κυριακής Χρυσηίδας, όπου λειτούργησε και ομίλησε ανήμερα της εορτής Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2025. Η μεν Ιερά Μονή, ανοικοδομήθηκε εκ βάθρων ενώ διαβιεί μικρά αδελφότητα υπό τον πρώτο Καθηγούμενο αυτής και Ιεροκήρυκα της Ιεράς Μητροπόλεως, Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη, Γέροντα Γαβριήλ Νικηφορίδη. Στη δε ενορία της Χρυσηίδας διακονεί ο Πρωτοπρεσβύτερος Ευάγγελος Κούτρας ο οποίος εργάζεται άοκνα επιδεικνύοντας πλούσιο πνευματικό και ποιμαντικό έργο. Και στις δύο λατρευτικές συνάξεις η προσέλευση των πιστών ήταν ιδιαίτερα υψηλή, ενώ στη Θεία Λειτουργία παρευρέθηκε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανος Γκίκας.
Στον εσπερινό της εορτής, στην ομιλία του, απευθυνόμενος στο πυκνό εκκλησίασμα, ο Σεβασμιώτατος έλαβε αφορμή από την υμνολογία της εορτής και στάθηκε σε δύο σημαντικά στοιχεία της Αγίας. Το πρώτο είναι η καλή παρθενία και το δεύτερο το κάλλος του μαρτυρίου.
Η Αγία Κυριακή έγινε το φως των εκλεκτών από την καλή παρθενία. Αυτήν την καλή παρθενία που φέρει πλήθος Αγίων της Εκκλησίας μας είναι που τιμάται και αναγνωρίζεται διαχρονικά. Η αειπάρθενος Μαρία, η Παναγία μας, κατέστη καθαρό σκεύος εκλογής το οποίο κυοφόρησε τον Υιό και Λόγο του Θεού και Του δάνεισε την ανθρώπινη φύση ώστε να υλοποιηθεί το προαιώνιο σχέδιο της σωτηρίας του ανθρώπου. Έτσι και η Αγία Μεγαλομάρτυς Κυριακή με την καθαρότητά της, βίωσε το φως της χάριτος του Θεού, τίμησε τον Κύριό μας Ιησού Χριστό με την παρθενία της και έτσι μέσα από το θείο έρωτα που ζούσε ήλθε σε κοινωνία αγάπης μαζί Του. Όμως, σήμερα, αυτό το κήρυγμα περί παρθενίας χλευάζεται. Οι παραδοσιακές αξίες και αρετές έχουν μεταστραφεί με αποτέλεσμα η σύγχρονη εποχή να αποτίνει φόρο τιμής στη σαρκολατρεία και το δικαιωματισμό που θέτει στο κέντρο το άτομο ως μονάδα και όχι το πρόσωπο ως μέρος μιας κοινωνίας αγάπης. Όμως, στον αντίποδα αυτής της ψευδοπροόδου, η Εκκλησία μας τοποθετεί ως αντιστάθμισμα τις αρετές των Αγίων μας και το παράδειγμά τους, η μνήμη των οποίων δεν σβήνει μετά την κοίμησή τους αλλά το άστρο τους λάμπει αιώνια στα πέρατα της οικουμένης.
Το δεύτερο στοιχείο εκ του οποίου έλαβε τη χάρη του Θεού η Αγία Κυριακή είναι το μαρτύριο. Η Αγία έλαβε όλες τις δωρεές του Αγίου Πνεύματος, την ειρήνη, τη δόξα του Θεού και η μνήμη της τιμάται σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μάρτυρες είναι οι θεράποντες της ζωής του Θεού. Ειδικά στους πρώτους αιώνες, το μαρτύριο αγαπήθηκε από τους πιστούς εκείνους που διψούσαν για την κοινωνία, την αποκατεστημένη σχέση με το Θεό. Διψούσαν για τη μαρτυρία και ομολογία του αληθινού Θεού. Έτσι, στερέωσαν την Εκκλησία. Ως αποτέλεσμα, όσο και να πολεμάται η Εκκλησία δεν μπορεί να καταργηθεί και να νικηθεί. Η Εκκλησία είναι χωρίς τέλος, είναι αιώνια. Είναι η κοινωνία της αγάπης με τον τριαδικό Θεό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πανήγυρης την οποία οι Άγιοι την αισθάνονται ατελεύτητα και τη μεταδίδουν και σε εμάς.
Tην κυριώνυμο ημέρα της εορτής, ο κ. Νεκτάριος, έλαβε αφορμή στην ομιλία του από την αποστολική περικοπή που αναγιγνώσκεται στην μνήμη της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Κυριακής και συγκεκριμένα από την Προς Γαλάτας Επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Αρχικά, αναφέρθηκε σύντομα στο κάλλος της παρθενίας και το στέφανο του μαρτυρίου της Αγίας Κυριακής. Στη συνέχεια αναφερόμενος στο ιουδαϊκό περιβάλλον της εποχής του Αποστόλου Παύλου, εξήγησε ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός δεν ήλθε στον κόσμο για να καταργήσει τον ιουδαϊκό νόμο, αλλά για να τον συμπληρώσει. Εγκαινίασε την εποχή στην οποία μέσω του Ευαγγελίου της αγάπης γίνεται πραγματικότητα η υπέρβαση των διαφόρων λογής κοινωνικών διακρίσεων της εποχής. Έτσι, όπως λέγει στην προς Γαλάτας επιστολή του ο Απόστολος Παύλος «Οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος, οὐδὲ Ἕλλην· οὐκ ἔνι δοῦλος, οὐδὲ ἐλεύθερος· οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ» (Γαλ 3, 28). Για αυτό το λόγο ο άνθρωπος οφείλει να αντιμετωπίζει τους πάντες ως εικόνες του Θεού και να βλέπει στο κάθε πρόσωπο τον ίδιο το Χριστό τιμώντας έτσι το συνάνθρωπο. Αυτή η πίστη στο Χριστό και η αγάπη οδηγούν ακόμη και στην υπέρβαση ορισμένων φυσικών χαρακτηριστικών του ανθρώπου. Έτσι, η Αγία Κυριακή, αν και ως γυναίκα διακρινόταν από τα ιδιαίτερα θηλυκά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το φύλο της, οπλισμένη με τη χάρη του Θεού και έχοντας βιώσει την αγαπητική κοινωνία μαζί του διακατεχόταν παράλληλα από αξιοσημείωτη ανδρεία. Ομολόγησε το Χριστό και καλέστηκε στο μαρτύριο. Έτσι, διέψευσε όσους πίστευαν ότι με τη φυσική της εξόντωση θα έσβηναν τη φωτιά της πίστης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο κάθε μάρτυρας αποτελεί ένα περίτρανο κήρυγμα μέσω του οποίου ενδυναμώνεται ο κάθε πιστός.
Ειδικά σήμερα, οφείλουμε να παραδειγματιζόμαστε από την πίστη και το φρόνημα αντίστασης των μαρτύρων καθώς συνεχίζεται η δίωξη του Χριστού. Μάλιστα, στην εποχή μας, η δίωξη της Εκκλησίας υλοποιείται με ύπουλους τρόπους, αφού ο σύγχρονος άνθρωπος οδηγείται σταδιακά στην παγίδευση της ύψιστης δωρεάς του Θεού σε αυτόν, της ελευθερίας του, μέσω της ανεξέλεγκτης τεχνολογικής προόδου και της εξάρτησης από αυτήν, του υλισμού και του ασφυκτικού ελέγχου από το νόμο. Ο άνθρωπος της εποχής μας οφείλει να είναι αφυπνισμένος και να συνειδητοποιεί ότι ο Θεός μάς έχει δημιουργήσει ως πρόσωπα θεία, μοναδικά και ανεπανάληπτα, προικισμένα με πνευματικό εσωτερικό πλούτο. Ο άνθρωπος δεν είναι άλογος, ούτε ένας άψυχος αριθμός. Οι Άγιοι είχαν αντίληψη αυτών των ιδιαίτερων ιδιωμάτων του ανθρώπου και αξιοποιούσαν τη δωρεά του αυτεξουσίου τους ώστε να μην υποδουλώνονται από το διάβολο και τα όργανά του.
Στο τέλος, ο Σεβασιώτατος ευχήθηκε χρόνια πολλά σε όλους και να έχουμε ως πρότυπο την αληθινή πίστη, την αγάπη στο Θεό και το θάρρος της Αγίας Κυριακής.
Ο παπα-Σεραφείμ βάζει «κόκκινη κάρτα» στους πολιτικούς για το πανηγύρι της Αγίας Μαρίνας
Την επόμενη της κατακραυγής που ξεσήκωσε η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Άγιον Όρος, ήρθε η φωνή ενός θαρραλέου παπά να...
Read more