• Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Poimin.gr
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις
No Result
View All Result
Poimin.gr
No Result
View All Result

Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}

28 Μαρτίου 2020
in Άκου ένα βιβλίο
Τωβίτ {Kάθε Σάββατο «Ἄκου ἕνα βιβλίο» μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη}
Share on FacebookShare on Twitter

Kάθε Σάββατο 

«Ἄκου ἕνα βιβλίο»

μέ τόν ἀρχιμανδρίτη Ἰάκωβο Κανάκη

Κάθε φορά πού μελετᾶς ἕνα βιβλίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς κάτι καινούργιου σοῦ προκαλεῖ ἐντύπωση, κάτι νέο ἔρχεται στήν ἐπιφάνεια. Τό ἴδιο ἰσχύει μέ τό βιβλίο «Τωβίτ», πού βρίσκεται στήν σειρά γιά νά παρουσιάσουμε. Καταρχήν τό ὄνομα του σχετίζεται μέ τόν Τωβίτ (ἡ λέξη μεταφράζεται ὡς ἀγαθότης μου), ὁ ὁποῖος εἶναι ἴσως τό πιό κεντρικό πρόσωπο ἀπό τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο.

Γενικά μποροῦμε νά ποῦμε ὅτι στό περιεχόμενό του γίνεται ἀναφορά στίς δυσκολίες πού ὑπέστησαν δύο οἰκογένειες, πού ἔζησαν στήν διασπορά ἀλλά καί στόν τρόπο πού εὐεργετήθηκαν ἀπό τόν Θεό. Ἡ πρώτη οἰκογένεια ἦταν τοῦ Τωβίτ τῆς συζύγου του Ἄννας καί τοῦ γιοῦ τους Τωβία καί ἡ δεύτερη οἰκογένεια, πού εἶχε συγγένεια μέ τήν πρώτη, ἦταν τοῦ Ραγουήλ τῆς συζύγου του Ἔδνας καί τῆς κόρης τους Σάρρας.

Χρονικά τά ἀναφερόμενα στό βιβλίο ἀφοροῦν γεγονότα μετά τήν κατάλυση τοῦ βορείου βασιλείου ἀπό τούς Ἀσσυρίους (722 π.Χ.), τότε δηλαδή πού ὁ λαός διασκορπίστηκε σέ διάφορα μέρη.

Ἐνδιαφέρον παρουσιάζει ὁ συγγραφέας τοῦ κειμένου. Μέχρι καί σήμερα ἡ σύγχρονη ἔρευνα δέν ἔχει καταλήξει μέ σιγουριά στήν ταυτότητά του. Πιθανόν ἕνας εὐσεβής ἰουδαῖος πού ἔζησε ἀπό κοντά τά γεγονότα κατέγραψα τά ὅσα εἶδε καί ἄκουσε, ἀλλά καί αὐτά πού μπορεῖ νά ὑπῆρχαν σέ γραπτές πηγές. Στήν περίπτωση πού ὁ συγγραφέας αὐτός ἦταν ἑλληνιστής ἰουδαῖος τῆς διασπορᾶς τῆς Αἰγύπτου ἔχουμε ζωηρή τήν πιθανότητα ἡ γλῶσσα τοῦ πρωτοτύπου κειμένου νά εἶναι ἡ ἑλληνική, ἀφοῦ αὐτή μιλοῦσαν στήν περιοχή.

Τό πιό πιθανό εἶναι ὅτι τό βιβλίο συνετέθη τόν 3ο αἰώνα π.Χ. καί ὁ τόπος συγγραφῆς ἐντοπίζεται ἤ στήν Αἴγυπτο ἤ στή Παλαιστίνη ἤ στήν Βαβυλώνα ἤ στήν Περσία.

Ἔχει ἐνδιαφέρον νά σημειωθεῖ ὅτι στό βιβλίο γίνεται χρήση κάποιων μύθων τῆς ἐποχῆς, ὅπως γιά παράδειγμα ὁ μύθος «τοῦ εὐγνώμονος Νεκροῦ». Αὐτό μεταξύ τῶν ἄλλων μπορεῖ νά ἀποτελεῖ τήν ἀφορμή κάποιοι νά χαρακτηρίζουν ὅλα τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὡς «παραμύθι». Ἡ ἀλήθεια ὅμως εἶναι ἐντελῶς διαφορετική, ἀφοῦ οἱ ἱεροί συγγραφεῖς ἔχοντας τήν χάρη τοῦ Θεοῦ δέν διστάζουν νά χρησιμοποιοῦν ἐξωβιβλικά κείμενα ( π.χ. μύθους) προκειμένου νά κάνουν τόν λόγο τους πιό ζωντανό καί πιό οἰκεῖο στό κοινό πού ἀπευθύνονται. Πράγματι, λοιπόν ἐπενδύουν τά κείμενά τους μέ τέτοια στοιχεῖα προκειμένου νά ὁδηγήσουν τούς ἀναγνῶστες τους στόν ἀπώτερο σκοπό τους.

Ἀσφαλῶς τό σημαντικότερο μέρος τῆς παρουσίασης κάθε βιβλίου τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ὅπως ἤδη ἔχουμε σημειώσει, εἶναι οἱ βασικές θεολογικές ἰδέες πού ἀναδύονται ἀπό αὐτό. Ὅπως πάντα ἡ κατηγοριοποίηση τῶν ἰδεῶν αὐτῶν καί ἡ ἀνάλυσή τους γίνεται ἀπό τόν κ.Καλαντζάκη μέ τρόπο ἰδιαιτέρως ἐπιτυχημένο. Τέσσερις κατηγορίες δημιουργεῖ ὁ καθηγητής: α) Τήν παρουσία τοῦ Θεοῦ ὡς ὑπερβατικοῦ καί συνάμα ἐλεήμονος, β) τήν παρουσία καί τό ἔργο ἀγγέλων καί δαιμόνων, γ) τήν ἄσκηση τῶν θρησκευτικῶν καθηκόντων καί δ) τό ζήτημα τῆς ἱερότητας τοῦ γάμου.

Μερικές ἐπισημάνσεις γιά τό καθένα ἀπό αὐτά. Ὡς πρός τό πρῶτο, ἀναφέρουμε τήν ἀλήθεια- τήν ὁποία μέχρι καί σήμερα ἀμφισβητοῦν κάποιοι- ὅτι ὁ Θεός βρίσκεται ἀνάμεσα στόν λαό καί ὄχι κάπου ἀπομονωμένος χωρίς τήν μέριμνα τῶν ἀνθρώπων. Ἐπίσης, ἐνῶ παρουσιάζεται ὡς παντοκτάτορας, δυνατός, ὑπερβατικός, ὅπως καί εἶναι, ταυτόχρονα εἶναι προσιτός καί προσηνής στίς δυσκολίες τῶν ἀνθρώπων, εἰδικά αὐτῶν πού παραμένουν πιστοί στό Νόμο Του.
Ὡς πρός τήν ἔννοιες ἄγγελοι καί δαίμονες καί τήν σχέση μεταξύ τους ἀπό τό βιβλίο «Τωβίτ» λαμβάνουμε μοναδικές καί σημαντικές πληροφορίες. Γενικά ὁ λόγος περί ἀγγέλων γίνεται ἤδη στό Γεν.24,7. Γνωρίζουμε ὅτι οἱ ἄγγελοι αὐτοί εἶναι δημιουργήματα τοῦ θεοῦ, πνευματικές ὑπάρξεις, καί τό ἔργο τους εἶναι ἡ μεταφορά μηνυμάτων στούς ἀνθρώπους (Ἰώβ 33,23. Πραξ.10,4). Σημαντικό εἶναι τό παράδειγμα τῆς θεραπείας τοῦ τυφλοῦ πατέρα τοῦ Τωβία πού γίνεται μέ τήν βοήθεια τοῦ ἀγγέλου. Βλέπουμε λοιπόν ὅτι καί στό βιβλίο «Τωβίτ» ἔχουμε στοιχεῖο ἀγγελολογίας, τό ὁποῖο θά ἀποτελέσει μαζί μέ ἄλλα τήν βάση τῆς ὕστερης διδασκαλίας περί τοῦ «φύλακα-ἀγγέλου». Γνωρίζουμε ἐπίσης ἀπό τήν Πατερική γραμματεία, ὅπως σαφῶς τό ἔχει ἐπισημάνει ὁ μακαριστός π.Ἰωάννης Ρωμανίδης, ὅτι σέ κάποιες περιπτώσεις ἔχουμε τήν παρουσία τοῦ Χριστοῦ μέ τήν μορφή τοῦ ἀγγέλου ὡς «ἀγγέλου Κυρίου», «Μεγάλης Βουλῆς ἀγγέλου», κ.ἄ.

Ἐκτός τῆς θέσεως αὐτῆς πού ἀποτελεῖ τομή στά θεολογικά πράγματα σέ σχέση μέ τήν ἑρμηνευτική τῶν Ἱερῶν Κειμένων καί τήν ὀρθόδοξη προσέγγισή τους στό «Τωβίτ» ἔχουμε καινούργιες ἰδέες, ἄλλου περιεχομένου, πού θά ἀναφέρουμε στήν συνέχεια. Ἕνα ἀκόμα σημεῖο λοιπόν πού δέν μποροῦμε νά παραβλέψουμε ὡς περιεχόμενο τοῦ «Τωβίτ» εἶναι μέ ἁπλά λόγια τά «καθήκοντα» τοῦ πιστοῦ ἀνθρώπου. Ἄν καί ὁ ὅρος σήμερα ξενίζει γιατί ἔχει ἀλλάξει κάπως ἔννοια, ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ἰσχύει ἀπό τότε μέχρι καί σήμερα. Ἡ προσευχή, ἡ νηστεία, ἡ ἐλεημοσύνη εἶναι αὐτά πού χαρακτηρίζουν τόν πιστό στό Θεό ἄνθρωπο. Ὄχι ὡς ἔκφραση καθωσπρεπισμοῦ ἀλλά ὡς ἔκφραση ἀγάπης. Ἀναφέρει τό κείμενο: « Ἡ προσευχή φέρει ἁγιασμό καί εὐλογία στή ζωή» (4,19. 6,17). «Ἡ ἐλεημοσύνη, πού πρέπει νά ἀσκεῖται ἀπό ὅλους (1,16 ἑξ. 4,7-11), καθαρίζει τόν ἄνθρωπο ἀπό τήν ἁμαρτία καί τόν λυτρώνει ἀπό τόν θάνατο (12,9). Ἄν αὐτά τά κείμενα δέν σέ παραπέμπουν σέ ὅτι ἔχει υἱοθετήσει ἡ Ἐκκλησία καί τηροῦνται μέχρι καί σήμερα, τότε σέ τί παραπέμπουν;

Καί σέ κάτι ἄλλο, πάντοτε ἐπίκαιρο, ἀναφέρεται τό κείμενο: «ἀγαθόν ποιήσατε καί κακόν οὐχ εὑρήσει ὑμᾶς» (12,7). Αὐτό εἶναι τό συστατικό γιά τήν εὔρυθμη λειτουργία ὅλης τῆς κοινωνίας, ὅλων τῶν διαπροσωπικῶν σχέσεων.

Τό τελευταῖο θέμα πού θά ἀναφερθοῦμε, ὅπως ὁ καθηγητής Καλαντζάκης ἔχει ὁρίσει, εἶναι ὁ θεσμός τοῦ γάμου. Εἶναι σημαντικό κάθε φορά πού προσεγγίζουμε τά κείμενα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης νά βγαίνουμε ἀπό τόν ἐαυτό μας καί τοποθετούμαστε γιά λίγο στά χρόνια ἐκεῖνα καί νά γνωρίζουμε τί πίστευαν οἱ ἄνθρωποι περί σοβαρῶν θεμάτων τῆς κοινωνίας ὅπως ὁ γάμος. Ὡστόσο, ἄν ἐμεῖς δέν ἔχουμε τίς προϋποθέσεις γιά μιά τέτοια προσέγγιση τό σπουδαῖο αὐτό ἔργο ἔχουν κάνει ἤδη ἅγιοι στά κείμενά τους, ὅπως καί ἱεροί ὑμνογράφοι. Εἶναι ἀξιοπρόσεκτη ἡ σχέση τῶν κειμένων τῆς ἱερολογίας τοῦ ὀρθόδοξου γάμου καί τῶν ὅσων ἀναφέρονται στό «Τωβίτ»! Ἄς δοῦμε μερικά ἀπό αὐτά. Μιλοῦμε γιά τόν ἰουδαϊκό γάμο. Ὁ γάμος αὐτός λοιπόν θεωρεῖται «ἱερή ἕνωση» (8,5). Στηρίζεται στήν ἁγνή ἀγάπη (6,19) καί ἀρχίζει μέ προσευχή (8,4). Οἱ μελλόνυμφοι προσέρχονται μέ καθαρή συνείδηση καί πρώτιστο ἔργο τους ἔχουν τήν τεκνογονία (6,18). Τέλος, οἱ σύζυγοι πρέπει νά διανύσουν ἀπό κοινοῦ τίς δυσκολίες τῆς ζωῆς καί νά φτάσουν στά βαθειά γεράματα, ἐπικαλούμενοι τόν Θεό. Λέει τό κείμενο: « ἐπίταξον (Κύριε), ἐλεῆσαί με καί αὐτή συγκαταγηρᾶσαι» (8,7).

Μετά τήν συνολική καί συνοπτική ἀναφορά στά θέματα τοῦ βιβλίου μποροῦμε γιά νά ὁλοκληρώσουμε νά ποῦμε ὅτι τό κεντρικό μήνυμα πού λαμβάνουμε ἀπό τό «Τωβίτ» εἶναι ὅτι ὁ Θεός πάντοτε βρίσκεται ἀρωγός καί προστάτης τῶν ἀνθρώπων. Δέν κάθεται χωρίς μέριμνα γιά τόν ἄνθρωπο οὔτε στιγμή. Ἔστω καί ἄν ἐπιτρέπει κάποιες δοκιμασίες στό τέλος ὁδηγεῖ τούς ἀνθρώπους στήν εὐτυχία. Αὐτό εἶναι ἕνα παρήγορο μήνυμα στήν ἐποχή μας πού χαρακτηρίζεται ἀπό ἀνασφάλεια καί μοναξιά.

Πρόσφατα Άρθρα

Σερρών Θεολόγος: «Μάνα: Το λίκνο της ζωής»
Εκκλησία της Ελλάδος

Σερρών Θεολόγος: «Μάνα: Το λίκνο της ζωής»

12 Μαΐου 2025

Στιγμές ευφρόσυνες, μουσικής πανδαισίας και πνευματικής ανατάσεως, προερχόμενες, από την ελπίδα και την χαρά του κόσμου, τα παιδιά, μέσα στην...

Read more
Η πόλη της Καρδίτσης κλίνει ευλαβώς γόνυ ενώπιον της Αγίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου
Εκκλησία της Ελλάδος

Η πόλη της Καρδίτσης κλίνει ευλαβώς γόνυ ενώπιον της Αγίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου

12 Μαΐου 2025

Tην Κυριακή 11 Μαΐου 2025 και ώρα 6:30 μ.μ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος,...

Read more
Τελετή Λήξης Κατηχητικών Συνάξεων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους
Εκκλησία της Ελλάδος

Τελετή Λήξης Κατηχητικών Συνάξεων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

12 Μαΐου 2025

Με ιδιαίτερη επιτυχία και πνευματική χαρά πραγματοποιήθηκε η Τελετή Λήξης των Κατηχητικών Συνάξεων της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος,...

Read more
Ο εορτασμός του Αγ. Ανανία στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας – Χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος ο π. Θεόδωρος Κυριαζόπουλος
Εκκλησία της Ελλάδος

Ο εορτασμός του Αγ. Ανανία στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας – Χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος ο π. Θεόδωρος Κυριαζόπουλος

12 Μαΐου 2025

Με την πρέπουσα λαμπρότητα η Ιερά Μητρόπολή μας τίμησε τη μνήμη του Αγίου Ανανία Λαμπάρδη, Μητροπολίτη Λακεδαιμονίας και εθνοϊερομάρτυρος του...

Read more
Η επέτειος της Κοιμήσεως του Ηγιασμένου Γέροντος Οσίου Φιλοθέου Ζερβάκου στην Πάρο
Εκκλησία της Ελλάδος

Η επέτειος της Κοιμήσεως του Ηγιασμένου Γέροντος Οσίου Φιλοθέου Ζερβάκου στην Πάρο

12 Μαΐου 2025

Με τη δέουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα αλλά και με κατάνυξη, εορτάσθηκε στην Ιερά Μονή Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης (Θαψανών), η επέτειος της Κοιμήσεως...

Read more
Κυριακή του Παραλύτου στο Διδυμότειχο
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή του Παραλύτου στο Διδυμότειχο

12 Μαΐου 2025

Στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερωτρίας Διδυμοτείχου ιερούργησε την Κυριακή του Παραλύτου, 11η του μηνός Μαΐου ε.έ., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης...

Read more
Κυριακή του Παραλύτου στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κέδρου
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή του Παραλύτου στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κέδρου

11 Μαΐου 2025

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, την Κυριακή του Παραλύτου 11 Μαΐου 2025, χοροστάτησε στην ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε...

Read more
ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΕΥΒΟΕΩΝ ΑΓΙΩΝ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

ΠΟΛΥΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΕΥΒΟΕΩΝ ΑΓΙΩΝ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ

11 Μαΐου 2025

Την Κυριακή του Παραλύτου, 11 Μαΐου 2025, το Νησί της Ευβοίας, πανηγύρισε τους προστάτες και εφόρους του, τους Ευβοείς Αγίους,...

Read more
Τιμητική διάκριση στον Πρύτανη του ΕΚΠΑ από την Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας
Εκκλησία της Ελλάδος

Τιμητική διάκριση στον Πρύτανη του ΕΚΠΑ από την Ιερά Μητρόπολη Μεσσηνίας

11 Μαΐου 2025

Με την παρουσία πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 11 Μαΐου ε.έ., στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, Επιστημονική - ενημερωτική...

Read more
Φθιώτιδος Συμεών: «Πάρτε την Ανάσταση και κάντε την ζωή»
Εκκλησία της Ελλάδος

Φθιώτιδος Συμεών: «Πάρτε την Ανάσταση και κάντε την ζωή»

11 Μαΐου 2025

Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον ορεινό Καλλίδρομο, στις παρυφές του ομωνύμου όρους της Φθιώτιδος ιερούργησε σήμερα...

Read more
Εγκαινιάστηκε η 31η Έκθεση ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαινιάστηκε η 31η Έκθεση ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

11 Μαΐου 2025

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τελέστηκε ο αγιασμός και εγκαινιάστηκε η 31η Έκθεση Εκκλησιαστικής Τέχνης ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, από τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ....

Read more
Η εις Διάκονον Χειροτονία του Μοναχού Νεκταρίου Βαρλααμίτη – Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο για την εορτή της Συνάξεως των Οσίων Μετεωριτών Πατέρων
Εκκλησία της Ελλάδος

Η εις Διάκονον Χειροτονία του Μοναχού Νεκταρίου Βαρλααμίτη – Πολυαρχιερατικό συλλείτουργο για την εορτή της Συνάξεως των Οσίων Μετεωριτών Πατέρων

11 Μαΐου 2025

Με την δέουσα λαμπρότητα και την παρουσία εκατοντάδων πιστών εορτάστηκε στην Καλαμπάκα η ετήσια εορτή της Συνάξεως των Οσίων Μετεωριτών...

Read more
Εγκαίνια Κοιμητηριακού Παρεκκλησίου στην Αγιά
Εκκλησία της Ελλάδος

Εγκαίνια Κοιμητηριακού Παρεκκλησίου στην Αγιά

11 Μαΐου 2025

Σε ατμόσφαιρα αναστάσιμης χαράς τελέστηκαν σήμερα τα Εγκαίνια του Ιερού Κοιμητηριακού Παρεκκλησίου του Αγίου Χαραλάμπους στην Ιερά Μονή Αγίου Παντελεήμονος...

Read more
Καθαγιασμός Ιερού Θυσιαστηρίου στην Ιερά Μονή Υπεραγίας Θεοτόκου Βλαχερνών Κανονίου
Εκκλησία της Ελλάδος

Καθαγιασμός Ιερού Θυσιαστηρίου στην Ιερά Μονή Υπεραγίας Θεοτόκου Βλαχερνών Κανονίου

11 Μαΐου 2025

Το πρωί του Σαββάτου, 10 Μαΐου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ. Νεκτάριος, επί τη εκ...

Read more
Κυριακή του Παραλύτου στην Μητρόπολη Άρτης
Εκκλησία της Ελλάδος

Κυριακή του Παραλύτου στην Μητρόπολη Άρτης

12 Μαΐου 2025

Την Κυριακή 11 Μαΐου 2025, το πρωί, στον ενοριακό Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων, στο χωριό Αμφιθέα Άρτης, ελειτούργησε ο...

Read more
Previous slide
Next slide

ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…. Μεγάλη η απουσία του μακαριστού Μητρ. Πατρών Νικοδήμου!
Κηρύγματα

Ομιλία μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ την Κυριακή του Παραλύτου 1998

10 Μαΐου 2025

Ομιλία του μακαριστού Μητροπολίτου Πατρών ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ την Κυριακή του Παραλύτου 1998 ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ...

«Όταν προστάζει ο Χριστός»

«Άνθρωπον ουκ έχω»

10 Μαΐου 2025
«Όταν προστάζει ο Χριστός»

«Ἴδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε»

10 Μαΐου 2025
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

10 Μαΐου 2025
Κοιτάζοντας κατάματα την αμαρτία

Η προσφορά της Ορθοδόξου Ελληνίδος

10 Μαΐου 2025
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

«Γιατί οι άγιοι έθεσαν αυτήν την σειρά στις Ευαγγελικές περικοπές;»

6 Μαΐου 2023
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Το μήνυμα της Κυριακής του Παραλύτου

6 Μαΐου 2023
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Ο πόνος στη ζωή μας

14 Μαΐου 2022
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Ο άνθρωπος μας

10 Μαΐου 2020
«Όταν προστάζει ο Χριστός»

«Όταν προστάζει ο Χριστός»

18 Μαΐου 2019
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Ο Ιησούς Χριστός και ο παράλυτος της Βηθεσδά

18 Μαΐου 2019
Ἀρρώστια καὶ μοναξιά

Το μήνυμα της Κυριακής του Παραλύτου

29 Απριλίου 2018
“Πειρατήριον εστίν ο βίος του ανθρώπου” (Ιώβ ζ΄,1)

“Πειρατήριον εστίν ο βίος του ανθρώπου” (Ιώβ ζ΄,1)

25 Απριλίου 2018
Next Post
Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Παναγία η Προδρομίτισσα (Τό συγκλονιστικό θαῦμα τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνας).

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Ο Γέροντας Παΐσιος για την αυτοκτονία

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Υπαρχει πεπρωμένο και ποια η σχέση του με τον Θεό;

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Χριστιανός γεννήθηκα, χριστιανός και θα πεθάνω!

Ἄγνοια καί Πλάνη

Ἄγνοια καί Πλάνη

  • Όροι χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Πατριαρχεία – Αυτοκέφαλες Εκκλησίες
    • Το Βήμα της Ενορίας
    • Η φωνή των Ποιμένων
    • Ελλάδα Κόσμος
  • Κηρύγματα
  • Απόψεις – Γνώμες
  • Πνευματικές Διδαχές
    • Ομιλίες
    • Άκου ένα βιβλίο
  • Αφιερώματα
    • Μουσικός Θησαυρός
    • Στρατιωτικοί Ιερείς
    • Προσκυνηματικός Τουρισμός
  • Αιρέσεις

Poimin.gr © 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist